laboratorion noutaja

  • Viestiketjun aloittaja tuleva koiraihminen
  • Ensimmäinen viesti
"sipsi"
Miksi pitää aina syyttää provoilusta ja ties mistä. Varmaan moni muukin tietää että labra on laboratorion noutaja. Koska siitä puhutaan niin, ei varmaan ollu kenellekäön eka kerta ku kuulee puhutaavan laboratorion noutajasta.
Aiemmin aktiivisena noutajaihmisenä en kyllä koskaan ole kuullut puhuttavan "labrasta." Labbis ja Labukka- nimitykset olen kyllä kuullut joitain kertoja mainittavan :) Ja laboratorionnoutaja on ihan vieras termi myös :)

Olen varmaan outo, mutta tykkään siitä, että koiraroduista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Tässä tapauksessa Labradorinnoutajasta :)
 
"Pilkku"
[QUOTE="sipsi";30135789]Aiemmin aktiivisena noutajaihmisenä en kyllä koskaan ole kuullut puhuttavan "labrasta." Labbis ja Labukka- nimitykset olen kyllä kuullut joitain kertoja mainittavan :) Ja laboratorionnoutaja on ihan vieras termi myös :)

Olen varmaan outo, mutta tykkään siitä, että koiraroduista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Tässä tapauksessa Labradorinnoutajasta :)[/QUOTE]

Olen varmaan outo, mutta tykkään siitä, että noudatetaan yleisesti sovittuja oikeinkirjoitussääntöjä. Esimerkiksi että labradorinnoutaja kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella ;)

Sinänsähän kaikki varmasti ovat tienneet alusta saakka, mistä koirarodusta puhutaan.
 
tuleva koiraihminen
[QUOTE="Pilkku";30135849]
Sinänsähän kaikki varmasti ovat tienneet alusta saakka, mistä koirarodusta puhutaan.[/QUOTE]

Sitähän minä täs yritin sanoa, mutta provoilijat iski!
 
tuleva koiraihminen
Annetaan hei ap tämän ketjun jo pudota unholaan, on meinaan sen verran huono kyhäelmä.
Mikä on huono kyhäelmä? Ja voiskai sen kohta antaa painua unholaan. Onhan tämä ketju jo alkuperäisen tarkoitusen itseasiassa täyttänyt ainakin joltain osin. Kiitokset koiraileville kanssa ihmisille :)

saatan vielä pari kommenttia pistää, jos tulee vielä jotain koirista tai laboratorion noutajista. Tuli mieleen että voishan niitä laboranteiksikin kutsua, ei tarvi kaikki olla nii vakavaa. ...
 
tuleva koiraihminen
Vielä koirista, onko kellään tietoa olisko muita lajeja, jotka on vähä niinku samanlaisia keskenään kultaisen noutajan ja laboratorion noutajan kanssa. Ku onhan niitä ainaki päällepäin samanlaisen näköisiä vaikka kuinka paljon. Onko olemassa esim muitakin jonkun noutajia? Kiitoksia ihmisille jotka jaksaa vastata :)
 
Meillä oli pallon-, hiiren-, myyrän-, kepin-, kiven-, lelun- ja sonnan noutaja. Mutta eihän näillä rodun nimillä ollu niin väliä.. Omamme oli jackrussellinterrieri, Jack Russell terrieri, Jack Russellin terrieri tai Jack Russelin terrieri tai ihan vaan sonnannoutaja.

laboratorion noutaja :headwall:
 
[QUOTE="siina";30133822]höpöphöpö,huonosti koulutetut käyttäytyvät noin.Niitä näkee aika usein sokeitten opaskoirana/vammaisavustajana,koska ne on melko helposti koulutettavia ja älykkäitä yksilöitä.[/QUOTE]

Sanottaisko näin, että hyvinkin helposti saattavat nuorena / teini-iässä tötöillä. Edelleen alleviivaan, että kyseessä on aktiivinen koirarotu, jolla on sitä massaa.
 
"Pilkku"
En tiedä rodun tarkkaa nimeä, mutta joku noutaja kai hakee hiihtäjiä ladulta. Kun vaari osallistui viimeisen kerran Finlandia-hiihtoon, hän sanoi olleensa vähän ennen maalia ihan varma, että noutaja tulee.
 

Yhteistyössä