Läskin Sulattajat, vko 4

"Pallosorsa"
Jopas on tullut porukkaa!

Tehdäänkö näin: Avaan su-illalla uuden ketjun, jokainen osallistuja päivittää maanantaina tietonsa VALMIINA RIVINÄ, jonka voin vain kopioida entisen päälle. Tai lisätä uutena listan perään. Helpottaisi hieman nimittäin tuota päivitystä, joka on melkoinen homma tällaisella porukalla :D

Itellä taitaa maanantaina tulla lähtöpainoon uusi lukema ja siitä lähdetään sitten alaspäin.............. Toivottavasti! Lenkilläkin on nyt kyllä tullut käytyä ja liikuntaa yritän lisätä ja kasviksia/hedelmiä ruokavalioon. Yritän nyt ajatella ensisijaisesti sitä, että eläisin terveellisesti ja paino saa sitten tippua siinä sivussa :)
 
"pullukka"
Mulle ihan sama mikä viikko on, kun vain sen löydän :)
Täällä tuli taas takapakkia, kun mentiin syömään ulos. Ja aina siellä sitten tulee syötyä enemmän ja rasvaisemmin, noh huomenna taas jatkuu tiukka linja.

Mullakin kyllä saa laittaa aloituspainoksi enemmän, kun inhottavaa pudottaa painoaan muutamat alkuviikot ja siltikin kokonaispudotus on plussaa ;)
 
"MaMa"
Hip hei!

Se on taas maanantai :D Tänään vaakalukema 97,5kg eli miinusta on tullut keskiviikosta lähtien 2,1kg! WAU! Hyvin on mennyt, on ollut yllättävän helppoa tämä homma, kun ei ole liian ankara itselleen. Ainoastaan herkuista olen luopunut ja säännöllistänyt ateriarytmin tämän ensimmäisen viikon aikana. Liikuntaa en ole kerennyt muuta kuin ajatella, mutta mukaan otan senkin tässä mahdollisimman pian. :)

Eli jos tämä nyt piti riviksi laittaa niin tässä, olkaa hyvät:

MaMa.....164cm.....LP 100,1kg......NYT 97,5kg.....-2,1kg

Laitoin perään siis vain viime viikon pudotuksen, kun mielestäni se on edelleen motivoivampaa kuin kokonaispudotuksen seuraaminen. Elikäs kokonaispudotuksenhan voi jokainen asiasta kiinnostunut laskea tuosta helposti itsekin:

lähtöpaino(100,1kg) - paino nyt(97,5kg) = kokonaispudostus(2,6kg)

Eli vaikka kokonaispudostus ei ole minullakaan "kuin" 2,6kg, niin viime viikkoisesta pudotuksesta näkee silti, että töitä on tehty tosissaan joulun tauon jälkeen. Jos taas viimeiseksi laitetaan se kokonaispudotus, niin monella käy esim. tässä kohtaa helposti niin, että vaikka tekee töitä, kokonaispudostus jää plussalle tuon joulun tauon jälkeen. Ja se taas ei ole motivoivaa.
 
"Rosalia"
Tässä tämänpäivän punnitustulos:

Rosalia...168cm...LP 64,8kg... NYT 63,4kg...+0,5kg

Puntarissa olen käynyt viimeksi ennen joulua. Puoli kiloa "loman" aikana on tullut lisää, mikä ei ole ollenkaan paha. Pelkäsin että vaakaan rävähtää isommat lukemat...

Herkuttelut yritin pitää kohtuullisina joulun ajan, mutta toki hyvääkin tuli syötyä. Olen ottanut nyt tavaksi harrastaa hikiliikuntaa 5 krt viikossa ja se on onnistunut joulunkin aikaan. Ehkä sen ansiosta painoa oli kertynyt vain tuon 0,5kg. Tästä jatketaan tiukemmalla otteella!!
 
"pullukka"
Pullukka...166cm...LP 79kg...NYT 77,1kg... -1,9kg

MaMa, itse otin uuden lähtöpainon tammikuun alusta, sillä halusin aloittaa miinuksilla uuden vuoden ;)

Eka viikko meni vähän huonosti, mutta onneksi vähän tippui paino, suurin osa tuosta kyllä turvotusta ja nesteitä, mutta näistä jatketaan.
 
Aamukahvi harmaana
Täällä yksi, jolla reilun viiden kilon kevennystavoite. Pituus 156 cm ja homman alussa puntari näytti yli 56. Nyt 55,4.

Haluan painon tuonne 50 tietämille, mielummin 49 ja jatkossa ajattelin, että pidän tiukasti kiinni siitä, että paino EI ala 5:lla. En viihdy kropassani tällaisena.
 
En löytänyt uutta ketjua, oliko sellainen jo tullut? Tässä kuitenkin minun rivini, siirrän sitten oikeaan ketjuun, jos olen missannut sen :)

unelmoiden, 162cm....Lähtöpaino: 59,0kg.... NYT 56,1kg .... -0,7kg

Kerran tuli käväistyä jo alle 56kg, mutta lauantain juhlat herkkuineen palauttivat takaisin tänne 56kg puolelle..
 
Dane
Ja uusi lahduttaja ilmoittautuu. Uuden vuoden eka päivänä aloitin eli noin viikko on takana.

Dane, 167 cm......Lähtöpaino 83,5 kg ............ Nyt 79,7 kg ......... -3,8 kg

Vauhdikkaasti näyttää alku menevän :O. Tosin tuossa lähtöpainossa on tietenkin uudenvuodenaaton juhlaateria juomisineen eli varmaan nestettä ollut paljon. Hienolta tää joka tapauksessa tuntuu. :)
 
vihreäomena, 166cm....Lähtöpaino 73,8 kg ......Nyt 69,2 kg ......-4,6 kg

JEE!
Olen muuten lyhentynytkin näköjään, mittasin itseni uudelleen :D :snotty:


Jatketaanko tässä ketjussa näin siihen asti kunnes/jos saadaan uusi (päivityksineen)?
 
Viimeksi muokattu:
"pullukka"
Kivasti on kaikilla lähtenyt kilot rapisemaan. Tästä on hyvä jatkaa!

Täällä mennyt suht hyvin. Vielä ei ole herkkuja tehnyt mieli, lähinnä enemmän kunnon ruokaa. Varsinkin leipää, kun yritän sen pitää 1-2 päivässä
 
"MaMa"
[QUOTE="pullukka";27842012]Kivasti on kaikilla lähtenyt kilot rapisemaan. Tästä on hyvä jatkaa!

Täällä mennyt suht hyvin. Vielä ei ole herkkuja tehnyt mieli, lähinnä enemmän kunnon ruokaa. Varsinkin leipää, kun yritän sen pitää 1-2 päivässä[/QUOTE]

Mulla on mieliteot loistanut poissaolollaan kun en ottanut kieltolistalle muuta kuin turhat herkut. :D ELi helppoa on ollut, vielä pitäisi se liikunta lisätä mukaan.
 
"pullukka"
MaMa, mulla taas tuo liikunta on helppo osuus, muut vaikeita. Tykkään oikein kunnon hikiliikunnasta ja sitä tulee harrastettua monta tuntia viikossa. Tänäänkin kävin kävelyllä tunnin verran ja sitten spinningissä toisen tunnin. Mutta ruokavalio on se tärkeämpi laihdutuksessa..
 
"MaMa"
[QUOTE="pullukka";27852580]MaMa, mulla taas tuo liikunta on helppo osuus, muut vaikeita. Tykkään oikein kunnon hikiliikunnasta ja sitä tulee harrastettua monta tuntia viikossa. Tänäänkin kävin kävelyllä tunnin verran ja sitten spinningissä toisen tunnin. Mutta ruokavalio on se tärkeämpi laihdutuksessa..[/QUOTE]

Voisiko tuo sun runsas liikkuminen olla noiden mielitekojen takana? Eli tarvitsisit enemmän energiaa kuin nyt saat ja siksi tekee mieli kaikkea mahdollista? Kokeilepas lisätä yksi välipala tai vähän ruuan määrää ja katso laskeeko himot sen kautta. :D
 
"Aamukahvi"
Aamukahvilla tänään puntari näytti 54,9kg.

Miten, pidättäydyttekö kokonaan alkoholista laihdutuksen aikana? Toinen jalka olis menossa hakemaan punaviiniä, toinen sanoo, että pärjään hyvin teellä myös perjantai-illan..
 
"MaMa"
[QUOTE="Aamukahvi";27857901]Aamukahvilla tänään puntari näytti 54,9kg.

Miten, pidättäydyttekö kokonaan alkoholista laihdutuksen aikana? Toinen jalka olis menossa hakemaan punaviiniä, toinen sanoo, että pärjään hyvin teellä myös perjantai-illan..[/QUOTE]

Minä pidän tipatonta, jotta urakka lähtee kunnolla käyntiin. Turha vesittää heti alkuunsa saavutuksiaan. Alkoholi kun stoppaa koko systeemin aina 3 vuorokaudeksi (siis jos yhtenä iltana ottaa, jos ottaa kahtena, niin stoppi on 6vrk, jne..).

Olen jopa harkinnut kokonaan luopumista, mutta toisaalta en harrasta humalahakuista juomista, joten uskon, että voin silloin tällöin ottaa jatkossa lasillisen viiniä hyvässä seurassa. :)

Täällä vietetään muuten perjantai-iltaa koko porukalla uimassa. Eipä tule edes mieleen siihen päälle mitään ottaa. :D
 
"Aamukahvi"
[QUOTE="MaMa";27857936]Minä pidän tipatonta, jotta urakka lähtee kunnolla käyntiin. Turha vesittää heti alkuunsa saavutuksiaan. Alkoholi kun stoppaa koko systeemin aina 3 vuorokaudeksi (siis jos yhtenä iltana ottaa, jos ottaa kahtena, niin stoppi on 6vrk, jne..).

Olen jopa harkinnut kokonaan luopumista, mutta toisaalta en harrasta humalahakuista juomista, joten uskon, että voin silloin tällöin ottaa jatkossa lasillisen viiniä hyvässä seurassa. :)

Täällä vietetään muuten perjantai-iltaa koko porukalla uimassa. Eipä tule edes mieleen siihen päälle mitään ottaa. :D[/QUOTE]

Juu, en minäkään kun kaksi lasillista yleensä. Eka maistuu taivaalliselta ja on otettava toinen lasillinen ja ennen kuin se on loppu, niin tulee 'laskuhumala', eikä sen jälkeen enää tule kaadettua lisää. :D Mietin vaan, että kaatuuko koko homma nyt tohon.. Kaksi tuntia ja vartti aikaa päättää. :)
 
"pullukka"
MaMa, olet oikeassa tuosta syömisestä, mun on pakko syödä tukeva lounas päivällä, varsinkin, jos paljon liikuntaa, muuten tulee tosi suuri ahmimishimo illalla. Yleensä vain tulee syötyä päivällä kevyemmin. Ja sitten aina ajattelee, että syö liikaa... Hankalaa.

Aamukahvi, täällä ollaan myös aika tipattomalla. Muutenkaan en juo usein. Silloin tällöin ulos mieheni kanssa ja siihen kuuluu ruokaa ja juomaa sekä paljon kaloreita. Ja sitten seuraavana päivänä krapulassa lisää kaloreita. Nyt mieheni tipattomalla tammikuulla, joten ei tule itsekkään juotua.
 
"MaMa"
Tänään taas puntaripäivä ja tulos oli mitä mainioin! Elikäs tässä minun rivini:

MaMa.....164cm.....LP 100,1kg......NYT 96,4kg.....-1,1kg

Toivottavasti saataisiin joku pinoa päivittämään, niin ei into lopahda keneltäkään.

Itse sain liikuntaa nyt lisättyä siten, että perjantaina oltiin uimassa ja tänään menen zumbaamaan. :D Herkkulakko on pitänyt, ei ole edes tiukkaa tehnyt. :)
 
"pullukka"
Hyvä MaMa, tuosta on helppo jatkaa, kun saa positiivisen tuloksen.

Itsellä nyt ei mennyt aivan niinkuin elokuvissa, mutta onneksi pudotusta.

Pullukka....166cm....LP 79kg....Nyt 76,6....-500g
 
"Aamukahvi"
Aamukahvi ... 156 cm... lähtöpaino 56,7kg .... Nyt 54,5kg -2,2kg

Mites, kertokaa vähän teidän päivän syömisistä. Olis kiva vertailla vähän! Itse olen syönyt paljon kanaa ja raejuustoa, luonnonjogurttia, lisännyt salaattien ja kasvisten määrää, ei muita viljatuotteita oikeastaan, kuin täysjyväruisleipää 2 siivua pv ja kaurapuuroa. Tai no, viikonloppuna meni vähän olutta. Viljatuote kai sekin on :) Mutta kävin 2* jumpalla ja vesijuoksemassa vastapainoksi.
 

Yhteistyössä