Lapselta pyydettiin rahaa leikkipuistossa

:eek: Lapsi oli isänsä kanssa meille ihan uudessa leikkipuistossa (Sinirikon puistossa Tikkurilassa) sillä aikaa kun kävin lääkärissä. Ja pari muuta lasta kiusasi häntä, siis silleen että ei päästänyt häntä samaan kiipeilytelineeseen. Sanoivat että pääset jos annat rahaa! Lapsi tuli pyytämään rahaa tätä varten ja kun mies rupesi lähestymään ko. lapsia tämän takia, luikkivat melko pikaiseen pakoon.

Meidän lapsi siis kohta 5 ja nää rahanpyytäjät noin 6-7-vuotiaita.
 
meil kans poika tuli kerra kaameel tohinal sisää et hän tarttee rahaa, ei toiset pojat päästä. menin itte kattoo mikä tilanne, siel oli poikaa päätä lyhkäsempi jässikkä pikkupilotti pääl. pidin pienen puhuttelun...
 
mammaz
Alkuperäinen kirjoittaja Hyi helvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Melko aikasessa vaiheessa alkaa muksuista muodostua bisnesmiehiä :LOL: Mutta juuh, aikamoista :D
Jopas olet hölmö aikuinen, jos tuo on sinusta hauskaa! Taitaa sinulla päässä liirata oikein kunnolla.
Ja näiden hölmöjen aikuisten pennuista tulee juuri ap:n kuvaamia kiusaaja-lapsia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hyi helvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Melko aikasessa vaiheessa alkaa muksuista muodostua bisnesmiehiä :LOL: Mutta juuh, aikamoista :D
Jopas olet hölmö aikuinen, jos tuo on sinusta hauskaa! Taitaa sinulla päässä liirata oikein kunnolla.
Mustakaan ei oo yhtään hauskaa, ja laitoin tuon puistonkin nimen tänne siksi että jos joku nyt epäilee omiaan rahanpyytäjiksi, pikkaisen keskustelee aiheesta. Jos omat olivat siis siellä aamulla noin 9.30-11.30.

Itse puisto oli kiva, suosittelen. Melko uusi puisto, paljon juttuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammaz:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyi helvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Melko aikasessa vaiheessa alkaa muksuista muodostua bisnesmiehiä :LOL: Mutta juuh, aikamoista :D
Jopas olet hölmö aikuinen, jos tuo on sinusta hauskaa! Taitaa sinulla päässä liirata oikein kunnolla.
Ja näiden hölmöjen aikuisten pennuista tulee juuri ap:n kuvaamia kiusaaja-lapsia...
Hei hetkinen...mun mielestä TE olette nyt niitä jotka kiusaatte. toisen mielestä mun päässä liiraa ja toisen mielestä mun pennuista tulee kiusaajalapsia.

Että jos nyt oikein asiaa pohditaan, niin minkäköhänlaiset mallit teidän lapset saavat kotoota?
 
Kaikenlaisia pikku nilkkejä :kieh:

Oltiin jokin aika sitten pojan kanssa leikkipuistossa.
Siellä kolme ekalla luokalle menevää (itse kertoivat) poikaa terrorisoivat koko puistoa. Liukumäkikompleksin "mökkiin" ei kuulemma saanut mennä koska he olivat "löytäneet" sen jo monta vuotta sitten kerhomajakseen muutetuaan läheiseen taloon.
Kehotiin poikia sitten menemään omalle pihalleen leikkimään ja antamaan pienempien olla rauhassa. "Ei meillä ole omalla pihalla mitään leikkipaikkaa".

Nauroivat vielä räkäisesti perään kun siirryin toiseen paikkaan leikkimään poikani kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi vietävä:
Jo on veemäisiä lapsia! Missä on kotikasvatus? Ottaisin lasten nimet selville ja pitäisin vanhemmille oppitunnin aiheesta lapsenkasvatus.
Mä en niitä nähnyt, mies ei osannut kuvailla muuten kuin että tyttö ja poika, tavallisen näköisiä, noin 6-7-vuotiaita.

Tuo ei oo meidän lähipuisto eikä oo ennen käyty. Nyt kun mulla oli tuo lääkäriin meno, niin sanoin että voisivat käydä siinä sillä aikaa, kun se on aika uusi ja kuulemma kiva puisto.
 
huom!
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja mammaz:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyi helvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Melko aikasessa vaiheessa alkaa muksuista muodostua bisnesmiehiä :LOL: Mutta juuh, aikamoista :D
Jopas olet hölmö aikuinen, jos tuo on sinusta hauskaa! Taitaa sinulla päässä liirata oikein kunnolla.
Ja näiden hölmöjen aikuisten pennuista tulee juuri ap:n kuvaamia kiusaaja-lapsia...
Hei hetkinen...mun mielestä TE olette nyt niitä jotka kiusaatte. toisen mielestä mun päässä liiraa ja toisen mielestä mun pennuista tulee kiusaajalapsia.

Että jos nyt oikein asiaa pohditaan, niin minkäköhänlaiset mallit teidän lapset saavat kotoota?
Nähtävästi se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.... Mene itseesi sheffi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dirlis:
meil kans poika tuli kerra kaameel tohinal sisää et hän tarttee rahaa, ei toiset pojat päästä. menin itte kattoo mikä tilanne, siel oli poikaa päätä lyhkäsempi jässikkä pikkupilotti pääl. pidin pienen puhuttelun...
Eikä oo siis näemmä edes yksittäistapaus :headwall:

No, aikamme kuva, ahneus.
 
mie vaan
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja voi vietävä:
Jo on veemäisiä lapsia! Missä on kotikasvatus? Ottaisin lasten nimet selville ja pitäisin vanhemmille oppitunnin aiheesta lapsenkasvatus.
Mä en niitä nähnyt, mies ei osannut kuvailla muuten kuin että tyttö ja poika, tavallisen näköisiä, noin 6-7-vuotiaita.

Tuo ei oo meidän lähipuisto eikä oo ennen käyty. Nyt kun mulla oli tuo lääkäriin meno, niin sanoin että voisivat käydä siinä silläaikaa, kun se on aika uusi ja kuulemma kiva puisto.
Me asutaan Pohjois-Hgissä ja hyvä tietää, että tuolla puistossa on tuollainen meininki. Mä istun joka päivä täällä Puksun puistossa, eikä täällä ole ollut tuollaisia juttuja ollenkaan. Joskus isommat lapset katkoivat leikkipuiston puita, mutta joku paikalla ollut mies laittoi pojat kuriin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kismett:
Kaikenlaisia pikku nilkkejä :kieh:

Oltiin jokin aika sitten pojan kanssa leikkipuistossa.
Siellä kolme ekalla luokalle menevää (itse kertoivat) poikaa terrorisoivat koko puistoa. Liukumäkikompleksin "mökkiin" ei kuulemma saanut mennä koska he olivat "löytäneet" sen jo monta vuotta sitten kerhomajakseen muutetuaan läheiseen taloon.
Kehotiin poikia sitten menemään omalle pihalleen leikkimään ja antamaan pienempien olla rauhassa. "Ei meillä ole omalla pihalla mitään leikkipaikkaa".

Nauroivat vielä räkäisesti perään kun siirryin toiseen paikkaan leikkimään poikani kanssa.
Joillakin on tosiaan kotikasvatus vähän miinuksen puolella... tai ei oo oltu seuraamassa näitä "terroristejä" puistossa.

Onko tuo teidän vakipuisto, onko mahdolisuutta saada selville,missä asuvat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Alkuperäinen kirjoittaja voi vietävä:
Jo on veemäisiä lapsia! Missä on kotikasvatus? Ottaisin lasten nimet selville ja pitäisin vanhemmille oppitunnin aiheesta lapsenkasvatus.
Mä en niitä nähnyt, mies ei osannut kuvailla muuten kuin että tyttö ja poika, tavallisen näköisiä, noin 6-7-vuotiaita.

Tuo ei oo meidän lähipuisto eikä oo ennen käyty. Nyt kun mulla oli tuo lääkäriin meno, niin sanoin että voisivat käydä siinä silläaikaa, kun se on aika uusi ja kuulemma kiva puisto.
Me asutaan Pohjois-Hgissä ja hyvä tietää, että tuolla puistossa on tuollainen meininki. Mä istun joka päivä täällä Puksun puistossa, eikä täällä ole ollut tuollaisia juttuja ollenkaan. Joskus isommat lapset katkoivat leikkipuiston puita, mutta joku paikalla ollut mies laittoi pojat kuriin.
En tiedä onko puiston meininki tuo, kun ei oo ennen käyty. Tyttö kyllä haluaa toistekin sinne.

Kiva puisto se muuten oli, siis paljon telineitä ym.
 
X
Meillä päin joskus sellaiset 10-12v ovat sanoneet pienemmille "hei, haluut sä jäätelön/suklaan/karkkia myös?" Pienemmät tietty halunneet ja syöneet, sitten isommat sanoneet "muista sitten, että olet 5? velkaa tai saat turpiin!"

Ihan tarkoituksella tätä tekivät ja pelottelivat pienempiä, kunnes huomattiin, mitä on tekeillä. Nykyisin eivät onneksi uskalla enää, ainakaan meidän lähettyvillä, alkoi nimittäin todella kyllästyttää nämä "voi v**u, mikä vi*un..." -ihana nuoriso.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Oon varmaan outo, mutta minusta tuo ei ollut kovinkaan kamala asia tai edes varsinaista kiusaamista.
:LOL:
Joo, sä oot outo.
Niin oon :D mutta oikeesti; ketään ei uhkailtu, lyöty, haukuttu, kenenkään päälle ei heitelty kiviä, kenellekään ei haistateltu.

Ja silti ko. lapset on järkyttäviä penskoja, veemäisiä lapsia joilta puuttuu kotikasvatus, pikku nilkkejä, terroristeja....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Oon varmaan outo, mutta minusta tuo ei ollut kovinkaan kamala asia tai edes varsinaista kiusaamista.
Musta jo se on kiusaamista ettei päästä sinne telineeseen, kun sinne kuitenkin mahtuu. Sinänsä en noihin puutu (eikä mieskään) kovin herkästi. Jos omitaan niin puutun. Ja jos kiristetään rahaa että pääsisi, niin takuulla puututaan.

Sinusta olisi ok, jos oma lapsesi tekisi noin?
 

Yhteistyössä