Lemmikkien kuivanappulat?

Borkku
Mä en oo pelkän papanan kannattaja kylläkään.

Oma koira syö nurta nugetin performancee ja Neuta sekä broilerin siipiä.

Enkä missään nimessä turvota papanoita
 
vieras
Meidän kaksi kääpiösnautseria syövät myös pelkästään kuivanappulaa. Hyvin ovat voineet, kun on löytynyt tuolle herkkämahaisellekin sopiva.

Kissa sen sijaan saa sekä märkäruokaa että raksuja. Kissoilla on pelkillä raksuilla suurempi taipumus saada virtsakiviä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Mä en oo pelkän papanan kannattaja kylläkään.

Oma koira syö nurta nugetin performancee ja Neuta sekä broilerin siipiä.

Enkä missään nimessä turvota papanoita
mikset turvota? siis mielenkiinnosta kysyn kun en ole koskaan kenenkään kuullut olevan vastaan :)
tokihan papanan lisäks voi antaa mahalaukkua, jauhelihaa jne mut pelkällä papanallakin pärjää jos se on kunnollista.
 
LEP
No meillä syödään pelkkää nappulaa ja laadukkaat nappulat on kyllä tehty niin, että siitä koira saa kaiken tarvitsemansa tasapainoisesti, eli lisäksi ei tarvitse lisäillä enää mitään. Acanaa meillekkin pitäisi säkki tällä viikolla tulla, sitä ennen ollut mm. eaglea, mutta nyt koitetaan acanaan siirtyä. :)

Jos antaisin muuta, niin sitten ne erikseen eikä nappuloiden yhteydessä. Eli esim. ihan toisena päivänä sitten muu ateria kuten ne broiskun siivet yms.
 
LEP
Täällä ei myöskään turvoteta nappuloita, koska jos ei turvotettuja nappuloita anna tietyn ajan sisään on pilaantumisriski suurempi jo ja joissakin nappuloissa on jotain koiraystävällisiä bakteereja jotka kuolevat jos vesi ei ole oikean lämpöistä.
 
no meillä se turvonnut ruoka syödään samantein. tanskandoggi kun kyseessä niin ruoka-ajat on tarkat eikä sitä ruokaa oo tarjolla kun se vartti sillon ruoka-aikana. jos ei maistu niin heitetään pois. (tätä ei kyl viel oo tapahtunu :D)
 
Itse olen aina jotenkin karsastanut pelkän kuivan pöperön tarjoamista, mutta toi veteen liottaminen tekeekin jo asiasta ihan toisen. Itselläni on siis aina ollut vain kissoja ja tarjolla koko ajan raksut ja märkäruoka, molemmat. Joskus olen kokeeksi liotellut raksuja, muttei todellakaan ole meidän kisuille kelvannut. Meillä on aina ollut markettiruokaa, mistäs sitä parempaa sitten voisi ostaa? Kaupassahan on ihan hyllytolkulla lemmikkien sapuskaa, onko ne kaikki sitten ihan höttöä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Itse olen aina jotenkin karsastanut pelkän kuivan pöperön tarjoamista, mutta toi veteen liottaminen tekeekin jo asiasta ihan toisen. Itselläni on siis aina ollut vain kissoja ja tarjolla koko ajan raksut ja märkäruoka, molemmat. Joskus olen kokeeksi liotellut raksuja, muttei todellakaan ole meidän kisuille kelvannut. Meillä on aina ollut markettiruokaa, mistäs sitä parempaa sitten voisi ostaa? Kaupassahan on ihan hyllytolkulla lemmikkien sapuskaa, onko ne kaikki sitten ihan höttöä?
en mä tiedä onko kaikki, mut ainakin pedigree ja serti sai meidän edellisen koiran kakkimaan kaiken ulos, siis kakkas sen verran ku söikin eli mitään ei imeytyny. vaihdettiin eläinkaupan merkkiin ja johan kakat pieneni ja turkki tuli hyvännäköseks :)
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Mä en oo pelkän papanan kannattaja kylläkään.

Oma koira syö nurta nugetin performancee ja Neuta sekä broilerin siipiä.

Enkä missään nimessä turvota papanoita
mikset turvota? siis mielenkiinnosta kysyn kun en ole koskaan kenenkään kuullut olevan vastaan :)
tokihan papanan lisäks voi antaa mahalaukkua, jauhelihaa jne mut pelkällä papanallakin pärjää jos se on kunnollista.
Kaksikin syytä toinen se et sillon ruoka syödään rauhallisemmin ja toinen on se et hammaskiveä ei tuu niin herkästi ku se ruoka ei oo sellasta tahnamaista.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja LEP:
No meillä syödään pelkkää nappulaa ja laadukkaat nappulat on kyllä tehty niin, että siitä koira saa kaiken tarvitsemansa tasapainoisesti, eli lisäksi ei tarvitse lisäillä enää mitään. Acanaa meillekkin pitäisi säkki tällä viikolla tulla, sitä ennen ollut mm. eaglea, mutta nyt koitetaan acanaan siirtyä. :)

Jos antaisin muuta, niin sitten ne erikseen eikä nappuloiden yhteydessä. Eli esim. ihan toisena päivänä sitten muu ateria kuten ne broiskun siivet yms.
Meillä Borkku syö aamulla kuivamuonaa, päivällä saa herkutella siivellä ja iltapäivästä on sit liharuoka eli Neu.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
syyt hyvksytty :D en silti tolle omalleni uskalla antaa turvottamatta -ainakaan vielä :)
tosin eipä tuo hotkikaan :)
Jos sä alat antaa kuivana niin sit pitää kattoa ettei se koira syö ihan kuinka paljon vaan, sullaki ku on iso koira niin vaarana piilee myös mahalaukunkiertymä, jos sitä papanaa on ollu oikein paljon ja sit ku se turpoo vasta mahassa niin ei hyvää seuraa.
 
borkku mielenkiinnosta haluisin tietää lisää tosta neusta, kertoisitko jotain? en pääse nettisivuille mitkä loppuu .com tai .net eli jos neulla on joku .fi-loppunen osote, niin saisko linkkiä? ei googlekaan toimi kun on .com-loppunen :headwall:

ja vastaan edelliseen, eli kasvattajan kanssa olen ollut tiiviisti yhteydessä vuoden ennen pentua ja melkein viikoittain pennun syntymän ja meilletulos jälkeen, eli mulla on onneksi asiansa osaava ihminen tukena jonka kanssa sit aletaan ruokavalioo rukkaamaan jos niikseen tulee, et en itekseen ala sählään kun on just noi vatsalaukunkiertymät ja kaasuntumiset riskinä.
 
Borkku

NEU koiran täysravinto, pakaste, säilyvyys -18C 6kk
NEU helfoder för hundar, djupfryst, hållbarhetstid -18C 6 månader

Ainekset:
sianliha, naudan maha, sian ja naudan elimiä (kieltä, sydäntä, maksaa, munuaista) kananmuna, riisi, ohra, porkkana, herne, nokkonen, valkosipuli
Ingredienser:
svinkött, nötmage, inälvor av svin och nöt (tunga, hjärta, lever, njure), ägg, ris, korn, morot, ärter, torkade nässlor och vitlök.

Analyysi:
kuiva-aine 34,2%
josta valkuainen 31.1%, rasva 29,7%, kuidut 1,4%, hehkutusjäännös 3,4%, Kalsium(Ca):Fosfori(P) 1,0:1,2
(KTTK 25.5., 27.5., 8.6.2005)
Analys:
torkämne 34,2%
varav protein 31,1%, fett 29,7%, vaxttråd 1,4%, aska 3,4%, Ca:p 1,0:1,2

Valmistaja: NEUfrau oy

Valmistuspäivämäärä:

heviNEU

Ainekset: lisäys juustoraaste
Analyysi:
kuiva-aine 34,2%
josta valkuainen 22,9%, rasva 30,4%, kuidut 1,4%, hehkutusjäännös 3,1%
(KTTK 25.11., 29.11., 30.11.2005)
Analys:
torkämne 34,2%
varav protein 22,9%, fett 30,4%, vaxttråd 1,4%, aska 3,4%

Valmistaja: NEUfrau oy

Valmistuspäivämäärä:


NEUfrau oy
Y-tunnus 1949064-4
pankki Nordea 126930-636355

tilaukset
info @ neufrau.fi

postiosoite
Lattomerentie 247, 28560 Pori
Toimitusjohtaja
Tytti Virtanen 040 583 8788

tehtaan osoite
Virtasentie 29, 28760 Pori
Tuotanto
Ilmari Virtanen 0400 626 754
Irene Virtanen 0440 626 754


Tossa sulle yhteystietoja ja jotain tietoa tuotteesta


Ja kyseessä on kennel Reikon
 

Yhteistyössä