Lentäminen suuri päästölähde, yleensä huvimatkoja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miksi juuri noin päin?

Mun mielestä ois loogisempaa että lyhyitä matkoja ei lennettäisi lainkaan. Saksaan tai Britteihin pääsee laivalla, junalla, henkilöautolla... Mannerten välinen lentoliikenne taas on välttämätöntä jos haluaa päästä kohtuuajassa perillekin.

Ja miksi työmatkat ois okei? Suuri osahan niistäkin voitaisiin toteuttaa nettipalaverein.
Miksi ylipäätänsä pitää lentää mantereelta toiselle?
 
Lentomatkustajat on helppo syyllistyksen kohde.

Oletteko nähneet missä kunnossa Itämeri on? Ehei, siellä seilaatte sillipurkeissa suunpielet skågenista punaisina.
Ja tilaatte Zalandolta ja Wishiltä ja Hennesistä koska pitäähän sitä nyt aina pari uutta vaatetta olla.

Sähkön säästäminen kuuluu jollekin toiselle, koska saunaan pitää päästä ja hanavesi on ihmisoikeus josta ei tulisi maksaa senttiäkään.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Lentomatkustajat on helppo syyllistyksen kohde.

Oletteko nähneet missä kunnossa Itämeri on? Ehei, siellä seilaatte sillipurkeissa suunpielet skågenista punaisina.
Ja tilaatte Zalandolta ja Wishiltä ja Hennesistä koska pitäähän sitä nyt aina pari uutta vaatetta olla.

Sähkön säästäminen kuuluu jollekin toiselle, koska saunaan pitää päästä ja hanavesi on ihmisoikeus josta ei tulisi maksaa senttiäkään.
Viimeiset kolme kuukautta olen elänyt aurinkosähköllä. Hanavettä kuluu 10 litraa viikossa per henkilö.
 
Lentomatkustajat on helppo syyllistyksen kohde.

Oletteko nähneet missä kunnossa Itämeri on? Ehei, siellä seilaatte sillipurkeissa suunpielet skågenista punaisina.
Ja tilaatte Zalandolta ja Wishiltä ja Hennesistä koska pitäähän sitä nyt aina pari uutta vaatetta olla.

Sähkön säästäminen kuuluu jollekin toiselle, koska saunaan pitää päästä ja hanavesi on ihmisoikeus josta ei tulisi maksaa senttiäkään.
Jokaiikan pitäisi asua pari viikkoa paikassa jonne ei tule juoksevaa vettä eikä ole edes kaivoa. Ku ottaa pesuveden merestä niin huomaa, missä kunnossa se on.
 
vierailija
Niinpä
Miksi juuri noin päin?

Mun mielestä ois loogisempaa että lyhyitä matkoja ei lennettäisi lainkaan. Saksaan tai Britteihin pääsee laivalla, junalla, henkilöautolla... Mannerten välinen lentoliikenne taas on välttämätöntä jos haluaa päästä kohtuuajassa perillekin.

Ja miksi työmatkat ois okei? Suuri osahan niistäkin voitaisiin toteuttaa nettipalaverein.
 
Miksi juuri noin päin?

Mun mielestä ois loogisempaa että lyhyitä matkoja ei lennettäisi lainkaan. Saksaan tai Britteihin pääsee laivalla, junalla, henkilöautolla... Mannerten välinen lentoliikenne taas on välttämätöntä jos haluaa päästä kohtuuajassa perillekin.

Ja miksi työmatkat ois okei? Suuri osahan niistäkin voitaisiin toteuttaa nettipalaverein.
Mä en jaksais välttämättä autolla tällä hetkellä mennä keski-Eurooppaan. Siihen menisi menomatkalla 1 ylimääräinen ja tullessa 1 ylimääräinen päivä, kun nyt esim.Britteihin on suora lento 3 tuntia.

Laivaristeilytkin saastuttaa.

No, sitten olisikin turismi entistä vähemmässä, jos laiskoja autoilijoita olisi muitakin kuin mä.
Toisaalta joillekin maille turismi on varmaan 1/3 tuloista...

Sen sijaan kaukomatkoja ei sen tiheämmin. Joku USA on 6000 km päässä (muistaakseni), joten edestakainen matka ois 12 000. Olikos se Thaikkujen lentomatka joka vastasi koko vuoden autoiluja?

Juu toki etäpalavereja töissä. Mutta työmatkaliikennettä on monenlaista, ei kaikki ole muutettavissa etätöiksi. Filippiiniläiset marjanpoimijat, jne.
 
Mä en jaksais välttämättä autolla tällä hetkellä mennä keski-Eurooppaan. Siihen menisi menomatkalla 1 ylimääräinen ja tullessa 1 ylimääräinen päivä, kun nyt esim.Britteihin on suora lento 3 tuntia.

Laivaristeilytkin saastuttaa.

No, sitten olisikin turismi entistä vähemmässä, jos laiskoja autoilijoita olisi muitakin kuin mä.
Toisaalta joillekin maille turismi on varmaan 1/3 tuloista...

Sen sijaan kaukomatkoja ei sen tiheämmin. Joku USA on 6000 km päässä (muistaakseni), joten edestakainen matka ois 12 000. Olikos se Thaikkujen lentomatka joka vastasi koko vuoden autoiluja?

Juu toki etäpalavereja töissä. Mutta työmatkaliikennettä on monenlaista, ei kaikki ole muutettavissa etätöiksi. Filippiiniläiset marjanpoimijat, jne.

Sekin on muuten kumma, ettei muka saada suomalaisvoimin marjoja talteen.

Ja se, että sit ne marjat pakastetaan ja kuskataan pitkin eurooppaa ja myydään siellä halvemmalla mitä sama paketti maksaa suomessa.


Tosi, tosi ilmastoystävällistä!
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Sekin on muuten kumma, ettei muka saada suomalaisvoimin marjoja talteen.

Ja se, että sit ne marjat pakastetaan ja kuskataan pitkin eurooppaa ja myydään siellä halvemmalla mitä sama paketti maksaa suomessa.


Tosi, tosi ilmastoystävällistä!
No sepä :D

Tää on mun mutua, mutta...
Mut pakotettiin pienenä marjastamaan, mutta silloin ehkä puolet tutuista perheistä marjasti. Nykynuorista ehkä 1/4 oppii marjastamisen.
 
Mutta korona-aikana huvitti kun yritti mennä jonnekin metsään eräpolulle tai taukotuvalle, niin joka paikka oli kuin ammuttu täyteen väkeä. Metsäjutuista meni rauha.
Sama kävisi Lapille, jos ulkomaanlentoja säännösteltäisiin: rauha olisi poissa.

Tai sitten kokonaan paluu ennen turismia edeltäneeseen aikaan eli 1950-60-luvulle: opitaan ottamaan ilo irti pienistä asioista.
 

Yhteistyössä