Lentäminen suuri päästölähde, yleensä huvimatkoja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kesällä voi uida ja talvella luistella. Miksi se pitäisi olla toisinpäin?
Kansanterveydellisistä syistä. Moni lapsi tai nuori on välttäny huonoihin porukoihin eksymisen, kun on purkanu tarmonsa liikuntaharrastukseen.

Kai niihinkin tullaan jossain vaiheessa koskemaan, mutta en haluais että ne ihan ekana poistettaisiin.

Mieluummin minimiin nämä, mitkä on valmiikspureskeltuja ylellisyyksiä: kylpylät, laivaristeilyt, huvipuistot, eläintarhatkin.
 
vierailija
Kansanterveydellisistä syistä. Moni lapsi tai nuori on välttäny huonoihin porukoihin eksymisen, kun on purkanu tarmonsa liikuntaharrastukseen.

Kai niihinkin tullaan jossain vaiheessa koskemaan, mutta en haluais että ne ihan ekana poistettaisiin.

Mieluummin minimiin nämä, mitkä on valmiikspureskeltuja ylellisyyksiä: kylpylät, laivaristeilyt, huvipuistot, eläintarhatkin.
Kesällä uidaan ja talvella luistellaan.
 
Lentomatkustajat on helppo syyllistyksen kohde.

Oletteko nähneet missä kunnossa Itämeri on? Ehei, siellä seilaatte sillipurkeissa suunpielet skågenista punaisina.
Ja tilaatte Zalandolta ja Wishiltä ja Hennesistä koska pitäähän sitä nyt aina pari uutta vaatetta olla.

Sähkön säästäminen kuuluu jollekin toiselle, koska saunaan pitää päästä ja hanavesi on ihmisoikeus josta ei tulisi maksaa senttiäkään.
Käyn virossa hyvin harvoin. Ostan pari pulloa ja muutaman tupakkiaskin. Siinä on mun shoppailut. Ostan vaatteet käytettynä.
 
vierailija
Siis lentämisen ilmastopäästöt on vaan 3 prossaa. Sehän on ihan merkityksetön osa. Ihan turhaan mesotaan tosta.

Mä lennän joka ikinen talvi 1-2 kertaa etelään. Lisäksi 1-2 muuta lentoreissua vuodessa, esim. keväällä Italiaan ja syksyllä Barcelonaan.

Mun ja mun miehen lentämiset en ihan pisara meressä.

Mut ihan sama jos vaikka nostetaan vähän lentämisen hintaa ja kompensoidaan.

Mut yksittäistä kuluttajaa ihan turha syyllistää. Poliitikkojen tehtävä hoitaa ilmastonmuutos.
 
vierailija
Siis lentämisen ilmastopäästöt on vaan 3 prossaa. Sehän on ihan merkityksetön osa. Ihan turhaan mesotaan tosta.

Mä lennän joka ikinen talvi 1-2 kertaa etelään. Lisäksi 1-2 muuta lentoreissua vuodessa, esim. keväällä Italiaan ja syksyllä Barcelonaan.

Mun ja mun miehen lentämiset en ihan pisara meressä.

Mut ihan sama jos vaikka nostetaan vähän lentämisen hintaa ja kompensoidaan.

Mut yksittäistä kuluttajaa ihan turha syyllistää. Poliitikkojen tehtävä hoitaa ilmastonmuutos.
Mun autolla ajamiset ovat myös ihan merkityksetöntä. Ihan turha mesota asiasta.
 
vierailija
Siis lentämisen ilmastopäästöt on vaan 3 prossaa. Sehän on ihan merkityksetön osa. Ihan turhaan mesotaan tosta.
Suomesta lähtevien ja tänne saapuvien lentojen päästöistä lasketaan Suomen päästöiseksi vain kotimaan liikenne. Ulkomaille suuntautuvaa liikennettä ei lasketa Suomen päästöiksi, vaikka ne aiheuttavat lentoliikentern päästöistä suurimman osan.
 
vierailija
Siis lentämisen ilmastopäästöt on vaan 3 prossaa. Sehän on ihan merkityksetön osa. Ihan turhaan mesotaan tosta.

Mä lennän joka ikinen talvi 1-2 kertaa etelään. Lisäksi 1-2 muuta lentoreissua vuodessa, esim. keväällä Italiaan ja syksyllä Barcelonaan.

Mun ja mun miehen lentämiset en ihan pisara meressä.

Mut ihan sama jos vaikka nostetaan vähän lentämisen hintaa ja kompensoidaan.

Mut yksittäistä kuluttajaa ihan turha syyllistää. Poliitikkojen tehtävä hoitaa ilmastonmuutos.
Ja mieli on niin ekotekovihreä 😁👌
 
vierailija
Siis lentämisen ilmastopäästöt on vaan 3 prossaa. Sehän on ihan merkityksetön osa. Ihan turhaan mesotaan tosta.

Mä lennän joka ikinen talvi 1-2 kertaa etelään. Lisäksi 1-2 muuta lentoreissua vuodessa, esim. keväällä Italiaan ja syksyllä Barcelonaan.

Mun ja mun miehen lentämiset en ihan pisara meressä.

Mut ihan sama jos vaikka nostetaan vähän lentämisen hintaa ja kompensoidaan.

Mut yksittäistä kuluttajaa ihan turha syyllistää. Poliitikkojen tehtävä hoitaa ilmastonmuutos.
Päästöt 3% mutta hiilijalanjälki 3-4 kertainen eli 9-12% ja vain 10% maailman väestöstä on lentänyt.

Kyllä sun ja ukkosi hiilijalanjäljellä jo jokusen hyväntekijän eli 555,11€/kk nettotuloilla eläjän kulutuspalkinnon kustantaa ja syrjivä & leimaava suu suppuun, nää mahdollistaa sun ympäristötuhot ja Maapallon pilaamisesi. Pyhimys meidän syntisten omaan napaan tuijottajien rinnalla ❤🌹🎂👑
 
vierailija
Siis lentämisen ilmastopäästöt on vaan 3 prossaa. Sehän on ihan merkityksetön osa. Ihan turhaan mesotaan tosta.

Mä lennän joka ikinen talvi 1-2 kertaa etelään. Lisäksi 1-2 muuta lentoreissua vuodessa, esim. keväällä Italiaan ja syksyllä Barcelonaan.

Mun ja mun miehen lentämiset en ihan pisara meressä.

Mut ihan sama jos vaikka nostetaan vähän lentämisen hintaa ja kompensoidaan.

Mut yksittäistä kuluttajaa ihan turha syyllistää. Poliitikkojen tehtävä hoitaa ilmastonmuutos.
Siis yksi lento vastaa 50% henkilön hiilijalanjäljestä, teidän tapauksessa 100-200% vuoden keskimäärin muusta hiilijalanjäljestä.
 
vierailija
"Aluksi kerosiini pitäisi saada verolliseksi, niinkuin muut polttoaineet on."
miksi ei ole ollut?
Kuten koronapandemian aikana huomattiin niin matkailubisnes, turismi ja globalismi menee yli ihmisten terveyden ja ympäristöarvojen sama tässä. Koronapassilla "kulkutaudin levitysluvalla" sait levittää covidia ympäri palloa, vaikka piikki tai passi ei hammasharjan ohella estänyt tartuntaa, tartuttamista tai sairastumista, ei juuri edes sairaalahoito- ja tehohoitotarvetta tai koronakuolemaa. "Lupa levittää" -passi piti kuluttamisen ja bisnekset auki ja asiakkaissa. Talous on maailman tärkein arvo, menee heittämällä ohi terveyden, hengen ja vapauden.
 

Yhteistyössä