"Lievästi kuumeilevat" eli hieman yleisempää keskustelua vauvakuumeesta.

Noista synnytyksistä senverran että kaikki neljä ovat syntyneet suhtnopeasti vaikka sika kipeästi on käynytkin.Ekan jälkeen vannoin (tuskallisen synnytyksen jälkeen) että ei enää koskaan mutta aika kultaa muistot:) rakastava äiti mites sinulla noi raskaudet ovat sujuneet,onko ollut ongelmia tms.?Minulla 2 viimeistä raskautta ovat olleet ne vaikeimmat,30 raskausviikon jälkeen ovat "vaivat" jo alkaneet,vihlomista,paineentunnetta..hyvä että on pystynyt kävelemään:( mutta kummasti kaiken unohtaa kun vastasyntyneen saa syliin:love:Ja rakastava äiti(y) Nyytikkii sulle kans(y) hyvältä kuulostaa;)
 
Rakastava äiti kiva kuulla synnytyskokemuksia, oot kyllä hurjan ison työn tehnyt lapsiesi eteen :) Me miehen kanssa syödään paljon hedelmiä, marjoja ja kasviksia muutenkin mutta foolihappoa oon syönyt jo puoli vuotta ja sen lisäksi c- ja d vitamiineja. Liikuntaa tosiaan oon yrittänyt lisätä että siitä tulisi säännöllinen tapa. :)
 
:LOL::LOL::LOL:mustavalo mukava kuulla sinusta :) Oonkin miettinyt mihin sinä ja kairan katositte.

Mulla on raskaus ajat menneet aivan älyttömän hyvin.Oon kova kävelemään ja raskaus aikoina oon kävellyt myös ihan synnytykseen asti pitkiäkin lenkkejä.Muistan kun ootin kolmatta ja mulla ei ollut vielä ajokorttia,niin lasketun jälkeen kun saavuin maha pystyssä 2km matkan kävellen tyttöjen kerholle,niin siellä ihmeteltiin että miten sää vieläkin jaksat kävellä ees taas kerhomatkat.Kyllähän sitä jaksaa jos ei oo vaivoja.Saa nyt sitten nähä miten miten kuudes raskaus menee. Harmillista jos sulla on nuin hankalia ollut nuo kaksi viimeistä raskautta :( Itelläkö ei oo kokemusta nuista kivuista kävellessä niin ei voi yhtään tietää kuin kamalaa se on.Kaveri joka ootti yhtä aikaa joutu kuitenkin niistä kärsiin ja aina kun pyysin kävelylle häntä hän kieltäytyi koska ei pystynyt kävelemään:(Ekan synnytyksen jälkeen jouduin jonkin aikaa kärsiin alapäässä tuntuvasta vihlomisesta ja kivuista ennen kuin pystyi taas reippaita lenkkejä tekemään.

Onhan mulla muita vaivoja ollut jonkin verran ja nelosesta kävely alkoi myös tuntua raskaalle mutta mulla ei ollut silloinkaan vielä ajokorttia ja jouduin kävellen kuskaan muita kerhossa ja koulussa tuplakärryjä pukkaillen niin sillon tuntu tosi raskaalle ku aina oli kiire ja sain lähes juoksun kans kävellä ees taas tuota 2km joka ikinen päivä.Jotain henges ahistustakin tuli silloin ja jonkinlaisia supistuksia varmaan yli rasituksesta,mutta kipuja ei silti ollut.

Ekasta oksensin ihan kauheen rajusti VIIDENNELLE kuulle ihan joka ikinen päivä ja usein myös öisin:sick::cry: Se oli siis niin kamalaa:cry::cry: Oksensin seiniä myöten jos en heti päässyt vessaan ja ulkoakin juoksin monet kerrat hoitolasten kanssa sisälle jotta pääsin oksentamaan.Mies joutu pahimpaan aikaan tekeen ruuat ku oksensin jo ruuan hajustakin ja sitten se tarjoili mulle ruuat sohvalle jossa söin SELÄLLÄÄN:LOL: koska ruoka pysy niin parhaiten sisällä.Välillä jouduin käydä oksentaan ja sitte ei auttanut kuin jatkaa ruokailua:censored: Paino mulla alipainoisella laski tuon oksentelun takia johonkin 49kg vaikka oon 173cm pitkä ja jouduinkin siksi melkein tiputukseen.Loppuraskaudessa oksentelu taas alkoi ja jäin ennen äippälomaa töistä saikulle.Oli kai liian raskasta hoitaa ison mahan kans neljää ihan pientä.Saikulla jouduin olla alkuraskaudessakin monta kertaa,ku olin oksentelun lisäksi tosi väsynyt ja heikossa kunnossa.Nukuin sitten vaan.Tää raskaus ei varmaan kuulostakkaan oikein helpolle:ROFLMAO::ROFLMAO: mutta oli se tuota oksentamista lukuun ottamatta helppo.Muuten olin elämäni kunnossa.Järkyn lapsettomuus ajan jälkeen oikein säteilin(ainakin kun lopetin yrjöämisen:p)ja maha oli niiiiin kaunis pallo:love:

Toisessa raskaudessa oksensin myös kauheasti (odotin silloinkin tyttöä),mutta en niin rajusti kuin eka raskaudessa.

Pojilta en oksennellut juurikaan(ihan muutamia kertoja).Ällötti vaan välillä ja sitten taas tää kuopuksen raskaus(tyttö) aiheutti mulle oksentelua:) Mutta ei mitään siihen ekan tai tokan raskauden oksenteluun verrattavaa.Oisko elimistö jo tottunut raskauksiin etten voi enään niin pahoin.Ainakin toivon niin tai voi olla aika kaameeta elämää jos makaan pönttöä vasten ja samalla yritän huolehtia seitsemästä lapsesta(omat ja hoitolapset)

Hih miten mää taas oon täällä:ninja: Teetauko ku pienin nukkuuu... Nyt pyykinpesuun ja auttaan lapsia läksyissä.Kutosen läksyissä en kyllä enään pysy perässä:ROFLMAO:
 
Rakastava äiti voi ei toivottavasti seuraava raskaus ei tuo noin kamalaa raskauspahoinvointia! :sick::confused:

Mulla on tänään tullut lantion alueelle ja nivusiin sellaista pistelyä joka säteilee vähän reisiinkin. Lantiossa sattuu välillä jotenkin siihen luuhun oudosti. Pyörryttää myös joka kerta kun nousee ylös tuolilta.

Oon katsellut nettikaupoista jo vauvanvaatteita ja laittanut ostoskoriin valmiiksi odottamaan muutamia :D Niin söpöjä <3 Tekis kauheasti mieli tilata kun löytää jotain alennuksesta mutta ei viitsi vielä.:p
 
  • Tykkää
Reactions: Tanja12
rakastava äiti en minäkään enää pysy ton 5 luokkalaisen läksyjen perässä:D jännää on se että tota kolmosta kun odotin niin hänen raskausaika oli tosi vaikeaa/kamalaa mutta itse synnytys sujui kuin unelma,siitä kun olin sairaalassa niin vajaan 4 tunnin päästä poika tuhisi jo sylissä:love: ehkä se raskausaika minua erityisesti huolettaa,tuleeko siitä miten vaikeaa:sleep:(n) se synnytys ei niinkään..mutta katsotaan miten tässä käy..eilen oltiin ilman ehkäisyä:p ja oviksen pitäis olla tänään tai sit eilen..:rolleyes:iiiiik:LOL:
 
Mustavalo tärppionnea sinne <3

jennsku mun miehellä ainakin oli just toi sama :D pitää olla molemmilla vakityöt, omistustalo, naimisissa ja säästössä paljon rahaa.. Meillä aloitetiin yritys viime keväänä. Aluksi olin tosi ahdistunut kun vauvakuume oli niin kova ja mies ahdistui mun kuumeilusta :D Riideltiin asiasta tosi paljon, mun oli niin vaikea ymmärtää miksei voitais jo yrittää. Sitten luovutin ja ajattelin että en mä saa ikinä tuon päätä käännettyä ja yhtä äkkiä yksi yö mies sanoi että haluaa aloittaa yrittämisen nyt :) Siitä asti ollaan kuumeiltu yhdessä ja nytkin mies on tosi innoissaan toivottavasti joskus tulevasta vauvasta :rolleyes: Olemme siis lapsettomuushoidoissa mun PCOn vuoksi, joten onneksi aloitimmekin yrityksen ajoissa.
 
Kiitos jennsku! :) Niin ja itse ainakin ajattelen niin, että ei ikinä elämässä tule 100% täydellistä ajankohtaa vauvalle. Mä ainakaan en usko, että jos mulla olis nyt vakityö mikä olis ihan täydellinen et haluaisin sitten välttämättä lopettaa hyvin alkaneen urani siellä (aiotaan miehen kanssa tehdä niin että oon aika pitkään lasten kanssa kotosalla). Eikä ikinä tiedä mitä elämä tuo eteensä, voi olla että jos 10v päästä alkaa yrittämään niin toisella voi olla vaikka joku sairaus tai saa potkut töistä tai muuta. Mulle perhe vaan on niin hirveän tärkeä asia elämässä - oikeastaan elämän tärkein asia, että mun mielestä se menee kaiken muun edelle ja ajattelen ehkä vähän lapsellisesti että kunhan rakkautta riittää niin kaikki on mahdollista :LOL:

Mutta kyllä tekin varmasti pääsette vielä yrittämään, kannattaa keskustella asioista ja yrittää mahdollisimman vähän painostaa miestä ettei hän ahdistu.
 
Ootteko muut lapselliset,kuinka nopeaa raskautuneet? Meillä tosiaan ekaa yritettiin 3vuotta ja viimein sai alkunsa lapsettomuus hoidoilla.Sitte tapahtui jotain ja toka raskaus alko nuin kolmannella yrityskierrolla,kolmas raskaus alkoi ku aijottiin vielä kk odottaa ja oltiin vähän varomattomasti YHDEN KERRAN. kierron aikana keskeytetysti :) Eli raskaus alkoi jo ennen yritystä :) Neljäs alkoi Eka yrityskierrolla ja viides keskeytyneen keskenmenon(alkio olo kuollu kohtuun) jälkeen kolmannella yrityskierrolla. Tuon nopean raskautumisen vuoksi,nyt on toiveet aika korkealla että raskaudin taas nopeaa,mutta saa nähä miten käy.

Nyytikkii minulle kans tärkeetä Se että saan olla lasten kans pitkään kotona.Ne ollutkin elämän parhaita vuosia ku saanu seurata lasten kasvua ja kehitystä <3 enkä kadu päivääkään vaikka rahasta ollut tiukkaa nuo kotiäiti vuodet
 
En tarjota että teillä kenelläkään mies jahkailisi liian pitkään,mutta pitää kertoa yhdistä tutuista juttu siksi että ei Se onni Tuu aina sillä että odottaa sitä että kaikki on elämässä valmista lasta varten.Silloin voi jäädä Se tärkein,eli lapsi saamatta :(

Silloin kun me alettiin kakskymppisinä yrittään vauvaa,he jo haaveilivat myös kovasti vauvasta,MUTTA työtilanteen piti kuulemma olla parempi ja oma talo ynnä muuta.Välillä myös tuntu että mies jarrutteli enempi vauva asiassa.Rahaa kyllä riitti autoprojekteihin muttei vauvaan :( Nyt nuilla älyttömän lapsirakkailla jo yli 40vuotiailla on iso omakotitalo,lähes samanlainen työ ja rahatilanne kuin parikymppisinä,mutta ei ainuttakaan lasta edelleenkään ja luulen ettei tulekaan :( Tosi surullista.Varsinkin kun luulen ettei ollu molempien tahto jäädä lapsettomaksi.En voi toki tietää onko ollut lapsettomuus ongelmia,mutta sen tiedän että pillerit oli käytössä varmaan aina ku nähtiin,ku vessassa ne oli esillä.Joten liekkö ovat yrittäneet koskaan.Voi olla myös yhteinen valinta,mutta luulen ettei niin ole. Tällä halusin tosiaan tuoda esille vaan sen että ei Se onni ainakaan oottamalla(aina)Tuu.Meillä ei ollu omakotitaloa eikä paljoa rahaa ku alettiin yrittään,mut nyt on Se talo...rahaa ei edelleenkään ;) Mutta eipä onnea rahalla saakkaan :)
 
Jäi eilen viesti lähettämättä,kun akku loppui.Kirjotin vaan vielä että oottaahan voi joitakin vuosia, ja odottaminen voi jossain tilanteessa olla hyväkin kunhan ei jää ikuisesti oottaan sitä jotain parempaa aikaa,ku sellasta ei kaikille ajoissa tule.Voi kun kaikki miehetkin sen ymmärtäs :)

Ääh tänä aamuna harmitti.Olin illalla niin poikki että nukahdin :( ja heräsin vasta yöllä siihen että 4v kömpi viereen.Toivottavasti siittiöitä nyt kuitenkin siellä niistä monen illan touhuiluista uiskenteli/uiskentelee menemään.Nyt haluttas melkeen tietää varmasti minä päivänä ovulaatio oli/on :) En taida siltikään alkaa ovulaatio testejen kans pelaan,ku oisin vaan ihan hermoraunio ;) Niitä tein Sillon lapsettomuus aikana tarpeeksi.

Mustavalo touhuilitteko eilen? :) Kiva jännätä yhdessä :)

Nyytikkii minullakin haluttais jo shoppailla vauvan vaatteita :)
 
Erica87 Mitä sulle kuuluu? :) Onko oireita tullu jo lisää? :)

Rakastava äiti kiitos kun kerroit stnnytyksistäsi :). Onneksi ei ollut sattunut mitään pahaa. Ikävää tuollaiset voimakkaat pahoinvoinnit :(. Toivon että tää sun uus raskauskin olisi helppo eikä pahoinvointia olisi kauheasti :). Ja että se olis jo alkanu ;)

Nyytikkii sulla on sitten niin lupaavia oireita :love:.

Jennsku100 tervetuloa :)! Mäkin oon nuori (20v) :). Ja mun mies kans ajattelee samanlailla. Sanoo ettei oo nyt rahaa tarpeeksi jne. Mutta ei kyllä muutenkaan vielä halua. Mulla on ollu vauvakuume joku pari vuotta. Nyt keväämmällä se on muuttunut tosi vahvaksi:unsure:. En oikeen jaksais odottaa:D

Mustavalo kiva kuulla susta :)! Toivottavasti tärppää ;).

Hihii :barefoot:taas rakkautta :love:.
 
Ei kovinkaan paljon. Vähän väsymystä ja etomista jos en oo syöny. Ja turvotusta! Maha on turvonnut ihan kamalasti. Viime viikolla olin laittamassa housuja mitä olin pitänyt paria viikkoa aiemmin niin ei mennyt päälle :D
Sitä ruskeaa tuhrua mulla on alkanu taas tulemaan mitä tuli ennen plussaakin mut en nyt vielä ole huolissani kun noi vuodot on yleistä eikä verta tai kipuja ole. Neuvolaan varasin eilen ajan ja sielläkin sanottiin et ei huolta :) Nyt ois viikkoja 6+0 (vasta!) Meinaan kyllä pyytää joko neuvolalääkärille ultrattavaksi tai jos neuvolaläynnillä joku joka jotenkuten osaa ultrais että näkisin onko ketään matkassa.
 
Jennnsku100: tervetuloa!
Mä olen samassa tilanteessa kuin sinä. Tosin olen pian jo 30v mut aina onneksi luullan alle 25v ;)
Mulla kaikki suhteet päättyny siihen, et mä oon vaan halunnu lapsia.
Nykyisessä suhteessani on muuten kaikki aivan täydellisesti paitsi myös 30v itsensä hyvin nuoreksi tunteva mieheni ei oo lämmenny vielä lapsille vaikka 2v ollaan jo oltu. Mulla vauvakuume siis ollut jo monta vuotta. Oon liikaa kuumotellu miestäni varmaan vuoden ja ei todellakaan ole tuottanut tulosta. Hänen täytyy saada ensin ylennys, parempi palkka, jotta voitais ostaa jossainvaiheessa isompi koti. Paljon on syitä ettei ole viel valmis henkisesti. Ei tälle voi mitään vaikka itse alan olemaan jo katkera ja ihan sekopää varsinkin menkkojen aikaa. Mua huolettaa mun ikä, mut olen tehnyt päätöksen et jos en tän unelmieni miehen kans saa 2v sisällä lapsia. En todellakaan enää käy uutta parisuhdevaihetta taas läpi, enkä halua ketään toista miestä niin ryhdyn äidiksi yksin. En siinä vaiheessa voi loputtomiinkaa aina odotella ja miestä en haluaisi vaan lapsentekoon.
Toivon vaan todella paljon et mun mies ei venyttele niin kauaa. Koitan nyt kikkaa et jätän tän aiheen hetkeksi unholaan. Vaikka 6kk. Katsotaan alkaako itse puhumaan. Meillä on kuitenkin pohjalla äärettömän hyvä suhde ja syvä rakkaus. Eli luottoa vielä piisaa vaikka jääräpää hän onkin. Olisin niin onnellinen edes yhdestä lapsesta. Oon kärsinyt tästä vauvakuumeesta niin kauan et välil tuntee itsensä niin epäonnistuneeksi elämässä, jos joutuis turvautumaan yksin äitiyteen. Eikä saa sitä lapsesta asti haaveilemaani ehjää perhettä, johon ne lapset tehdään rakkaudesta.
Jotkut ystävät kun ovat saaneet lapsia ja menneet helposti elämässä eteenpäin, mieleni on vain entistä onnettomampi oma tilannetta ajatellen, et enkö todella oo ansainnu perhettä. Ikinä ei tunnu tulevan muutosta elämääni. Se pistää ajoittain masentamaan ja paljon.
Luojan kiitos mulla on paljon ystäviä, joilla ei ole vielä lapsia ja haluavat niitä vasta myöhemmin. Muuten voisi tuntea itsensä vielä ulkopuolisemmaksi ja yksinäiseksi haaveidensa kanssa.
On ihanaa, kun voi ystävien kans tehdä kaikkea kivaa eikä tarvitse miettiä vauvajuttuja kokoaikaa.
Tiedän tunteen, kun voi joutua odottaa sen 2v. Ei ole helppoa, mut uskon et se vielä palkitsee.
Toivottavasti ei joutuisi niin kauaa odottelemaan ja saisi itsekkin jo ensivuonna jännitellä yrittämistä.
Jos asiaan tulisikin yllättäviä muutoksia omalla kohdallani esimerkiksi, niin nyt mun on vaan oltava hiljaa ja keskityttävä hyviin hetkiin. Jos sekään ei auta ja tilanne ei enskään vuonna näytä muuttuvan mihinkään suuntaa mieheni ajatuksista vauvaan. En vaan enää välttis kestä tässä olossa olemista. Ero jo tuntuis aivan hirveeltä. Tunnen ja tiedän et tää mies on mulle ainut oikea ja jos lopullinen ero tulis niin yksin mä sit hedelmöitysklinikalla olisin. Tavallaan surullisena siitä ettei sitä onnea jakaiskaan mulle tärkein ihminen. Mut sit taas jos hän päästäis mut menemään noin vain, sen jälkeen en tarvitsisi muuta, kuin lapseni.
Mua suorastaan pelottaa oma tulevaisuuteni. Kumpa saisi rauhan elämään vielä jokupv. Saisi pysähtyä onnellisena ja ei tarvitsisi kurkottaa kokoajan tavoitteisiin ja unelmiin vaan ne tulis mua kohti.
 
rakastava äiti eiköhän siellä ole simppoja vielä hyvin! :)

erica kiva kuulla susta! :) Ja kiitos peukuista <3

Danissa voimia sinne yksin kuumeiluun <3 :(


Dpo8/9 menossa täällä, lantio edelleen kipuilee ja jotenkin on sellainen olo ettei jaksaisi liikkua ollenkaan tai siis esimerkiksi lyhyt matka autolta kotiin tuntuu ihan ylivoimaiselta :D Jalat tuntuu ihan sata kiloa painavilta? Nälkä myös yllättää tosi äkkiä ja kovaa, pakko saada heti monta lautasellista ruokaa :ROFLMAO: Aika huolestuttavaa painon kannalta jos en olekkaan raskanaa :D

Pelottaa kamalasti sen testin tekeminen ylihuomenna.. En tiedä miten kestän jos se on nega :( On jo ehtinyt unelmoimaan ja toivomaan taas niin kovasti.. En jaksaisi taas sitä lääkärissä juoksemista, tabletteja ja piikkejä.. Ja sitä odotusta. Tuntuu pahalta, kun olen tässä kierrossa tehnyt kaiken täsmälleen oikein; en ole ottanut tippaakaan alkoholia ovulaation aikaan tai sen jälkeen, en ole syönyt tai tehnyt mitään raskaana ollessa kiellettyä tai mikä voisi vaikuttaa hedelmöittymiseen.. Ja ovulaation aikaan oltiin varmaan 4-5 päivänä putkeen joka päivä yhdynnässä.

Jos nyt ei tärppää niin tärppääkö ikinä.. Miten voi olla mahdollista, että jos siellä on munasolua ollut odottamassa montakymmentä miljoonaa siittiötä, että yksikään ei ole päässyt hedelmöittämään munasolua? Koska limakalvokin on niin hyvä että kiinnittymiseenkin olisi aika mainiot olosuhteet.. :unsure: Pelottaa kamalasti.:cry:
 
Tanja hah ei sentään vielä, mutta vähän löysempiä kyllä :D Eilen tilailin vähän mammavaatteita, saas nähdä koska pitää alkaa käyttämään. Ja kyllähän sieltä mukaan lähti myös parit pienet housut ja sukat :love:
 
erica aww ihanaa <3 olen niin kateellinen :)


Mun lämmöt on tippunu :( Mutta tulin juuri ulkoa joten eihän niihin varmaan voi luottaa kuin vaan aamulla mitatessa? :/ Eikös kaikki syöminen ja juominen ja muu vaikuta..

// nyt itken täällä noiden lämpöjen takia.. :cry:

/// Näköjään lämpöjä ei edes saisi mitata letro/clomi tai muussa lääkekierossa? Voi lämmöt mennä oudosti niiden takia.. Joten kuumemittari piiloon. Itkettää silti kun en usko olevani raskaana yhtään.. Alavatsaan sattuu kun suoristaa selän pitkäksi.
 
Viimeksi muokattu:
erica aww ihanaa <3 olen niin kateellinen :)


Mun lämmöt on tippunu :( Mutta tulin juuri ulkoa joten eihän niihin varmaan voi luottaa kuin vaan aamulla mitatessa? :/ Eikös kaikki syöminen ja juominen ja muu vaikuta..

// nyt itken täällä noiden lämpöjen takia.. :cry:
Hei älä vielä masennu. Mulla seilas päivän aikana lämmöt ylös alas ja vieläkin saattaa tulla että on aika alhaalla vaikka raskaustestit ihan plussaa näyttää. <3 ei ne koko ajan pysy siellä 37 siis. ;)
 
Nyytikkii sullahan on lupaavia oireita. Tuokin lämpöjen takia itkeminen on takuuvarma oire. :D :D malta rauhassa. <3

Minä kävin yks päivä kirpparilla ja siellä oli söpö body ja parit sukat. Bodyssa ja sukissa luki I ♡ mum ja toisessa sukkaparissa I ♡ dad. Bodylla oli hintaa 50snt. Sukilla 20snt. Laitoin jo miehelle kuvaviestin, se vaan nauroi. Kysyin lupaa ostaakin noi nii sano vaan et "siitä vaan :D". No jätin kuitenkin kauppaan. En kestäis olla vauvanvaatteiden keskellä jos ei vauvaa alkais kuuluukaan tai tulis keskenmeno. Lisäis vaan tuskaa kaikki tommonen.

Sit vähä kuulumisia. Vessareissulla tuli ihan vaaleanpunaista valkovuotoa pyyhkiessä. Myös alamahaa tänään vähän nipistelly. Ei kyllä samalla tavalla ku kuukautisten alussa, mut oisko vaan astetta lievemmät menkat tuloillaan. Toinen epätodennäköinen vaihtoehto on et oon viikko sit ovuloinu (kp26) ja toi on jotain kiinnittymisvuotoa. Mutta enemmän uskon menkkoihin. :) oon helpottunu ettei kierto venynyt enempää! :)
 
  • Tykkää
Reactions: annimaria93

Yhteistyössä