Lokakuun -08 kullannuput

moi

ihania kuvia aleksiina ja toiveikasäiti :) ...

joo ihan silmissä kasvaa Liina nuo meidän vastasyntyneet, vaatetta jää koko ajan pieneksi...meillä jotain 74 cm on käytetään kun nuo kestiksetkin vie omaa tilaa...

meillä alettu yöllä pyörimään niin meidän välissä et kohat tulee murulle lähtö omaan sänkyyn :heart: , viime yönä oli aivan poikittain meidän välissä ja hirve ptkiminen, heräilee myös useammin et luulen et meillä ois kohat myös soseiden aika, nuo vellit saa jäädä kun oon TAAS ainakin kolme viikkoa ilman maitoa ja munaa, kaverin pylly oli aivan kirkuva myös jostain ja epäilen sitrushedelmiä..mut taas siis dietti ennen seuraavaa rotaa...ilmaa tulee mahasta ja välillä ihan vaan lähes vettä,...onneksi ei itke mahaansa..

silleri toivottavsti kaikki ok, on kokemusta kans tosta ja ei ollu kivaa, sain juotua ne litkut vaan samalla jos imeskelin salmiakkia :eek:

mutta nyt tekemään taas sata muuta hommaa... :wave:

pw ja Nooa 3 kk ja päälle :heart:
 
Silleri Voimia tähystykseen!! Muistan aikoinani kun join tyhjennyksen jälkeen pelkkää lihalientä kun oli pakko saada jotain vatsan täytettä ja vielä tänäkin päivänä meinaa tulla ylös kun haistan lihaliemikuution hajun :x Joutuuko tyhjennyslitkua juomaan vieläkin sen kamalan määrän? 4 litraa, vai paljokos se oli.

Meillä saatiin eilen rokotteet ja reippaasti tyttö katseli vain leluja, eikä huomannut koko pistosta. Rota rokotteesta meinas mennä suu vähän mutruun, mutta hyvin sekin meni. Ei tullut itkuja eikä lämpöäkään nostanut.

3kk mitat
paino 6015
pituus 60,8
pää 41,4

Kehuja saatiin kovasti! Neuvolantäti sai oikein hienot hymytkin :)
 
Arvostelematta mun on silti kysyttävä, että miks ihmeessä te annatte kolmikuisille tai alle, jotain muuta kuin äidinmaitoa tai korviketta?

Meillä on vihdoin opittu nukkumaan, ja nukutaankin nyt tosi hienosti yöllä, ja päivällä touhotetaan :) Touhumatolla viihtyy, samoin tommosessa vauvakeinussa. Sitterissä ei ollenkaan. Kantoliinassa viihtyy hyvin, ja usein kauppareissut tehdäänkin niin että saa nukkua sillä välin liinassa, vaunuissa kun ei malta nukkua.
Meillä käännytään masulta selälleen, toisinpäin ei ole mitään yritystä edes. Kovasti naureskellaan ja tietty hymyillään, jokellellaan, ja katsellaan telkkaria :snotty:
Käsillään rupes ihan pari päivää sitten tarttumaan esineisiin ja kiinnostuu kokoajan enenevässä määrin muusta maailmasta.
En muista millon kirjotin viimeksi, mutta siis 2kk mittoja 5370g ja 58cm. Ens viikolla ois sitten jo 3kk neuvola ja rotarokote ja ensimmäinen rokotusohjelman mukainen rokote.
Kuinkas moni on ottanut rotan?
Meidät kutsuttiin meningokokki b rokotetutkimukseen mutta emme siihen uskaltautuneet, onko muilta kysytty?

Nanni ja Milla 12vko :heart:
 
Heippa!

Pitkästä aikaa ajattelin kirjotella tännekin jotain. Käyn aina lukemassa tein jutut, mutta en vaan oo saanu itse aikaiseksi kirjoiteltua.

Kovasti liikkuvaista sorttia tuntuu tein muiden vauvat olevan, kun meidän neiti ei vielä tee oikeestaan mitään. :) Päätä kyllä kohotellaan kun ollaan mahallaan, mutta kääntyilystä tms. ei oo vielä tietoakaan. Tavaroihin kyllä Anni tarttuu jo napakasti ja kädet muutenkin kiinnostaa paljon. Sylissä ollessa yritetään punkea pystyyn ja sitten menee hermot kun ei oikein vielä pääse ylös. Lattialla en oikeestaan ole paljoa Annia pitänytkään, viihtyy paremmin liinassa ja sylissä ja muutenkin tuo isosisko on vähän varomaton vielä joten senkin puoleen en oikein uskalla lattialle laittaa toista.

3 kk neuvolassa neiti oli 7130 g ja 60 cm pitkä. Pipo oli 41 cm. Saatiin myös ensimmäinen rokotus, ja ei onneksi tullut mitään jälkioireita tuosta. Täysimetyksellä täällä mennään, yhtään kertaa ei ole edes korviketta tarvinnut antaa. Muutaman kerran oon pumpannut pulloon, mutta yleensä yritän nuo menot ajoittaa sillä tavalla että Anni nukkuu sen aikaa. Oonkin ajatellut yrittää pelkästään imettää tuonne puoleen vuoteen saakka , jos nyt tuo vaan onnistuu.

Yöt menee hienosti, oikeestaan meillä nukutaan koko yö. Anni menee nukkumaan 21-22 ja herää sitten syömään viiden-kuuden maissa aamulla. Siitä vielä sitten nukutaan pari tuntia elikkä 8 maissa heräillään kokonaan. Päivällä Anni nukkuu parit 3-4 tunnin päikkärit.

Suloisia ovat tein vauvat, kiva kun on paljon kuvia laiteltu. :heart:

Tässä kuva meidän pikkuisesta ja harvinaisista lattia treeneistä. :)


AngelEyes ja Anni 3 kk


 
Aleksiina - Ihana kuva pikkusesta,hyvin pitää päätäkin.

Salsai - Mulla on lyhyempi likka paljonkin,käytiin tuossa 2kk neuvolassa niin pituutta oli 54,8cm 4960g

Oltiin koko perhe vaunuilemassa,kyläiltiin samalla ja sain hankittuu ne Bratz verhot lapsille,uudet,niin likat on tyytyväisiä taas hih.
Mun häälahjan sain,etukäteen,hääpäivä ensimaanantaina.
Kotihommia täytys alkaa harrastaa,mutta jos istuisi hetken viel koneella...

Tässä hymyillään :



ja tässä tulee jo ISO nauru / hymy :



 
Niin ensivellejä jotkut joutuu aloittamaan ihan siksi että maitoa menee vuorokaudessa yli litra reilustikkin ja se ei jos ei enää riitä ja häiritsee jo untakin niin silloin on suositeltu ainakin neuvolassa mulle ensivellejä... Ensivelleissä myös tieto näistä eli neuvolan neuvojen mukaan.. yms muutenhan niissä lukee se 4kk alkaen...
 
Nanni81 en muista tiedä mut me alotettii soseet ku Vilja tuli nyt 3kk vähän sikskin kun sillonku Viljan isoveli oli pieni, eli 9v sitten, suositus oli alottaa 3-5 kk. Empä usko et näiden vuosien aikana vauvat on muuttunu nii pal et nyt ei vois alottaa kasvisten maistelun kolmekuisella. Ja menee vähemmän sit tota korviketta kun niihin on totuttu :) Neuvolassakin antovat ihan "siunauksen".
Mut tietysti niinku ennenki oon kirjottanu, että jokainen tavallaan. Ja onhan jokainen vauva erilainen omine tarpeineen :)
 
jei. viime yö oli ihana. tyttö meni nukkumaan tosiaan sen jälkeen kun olin tehny kokeilu kylvetyksen vauvauinti-lämpöisessä vedessä( klo21->) . nukkui tosi hyvin (kerran joutu ottaa syliin kun mahaa kipristi niin ja kerran kävin tutin laittaa) tuonne puoli 1 asti. syötin, vaipatin ja sitten nukuttiin puoli 9 asti!!! loistavaa. tälläisiä lisää. itsekkin olin vasta käymässä nukkumaan tuolloin 1 aikaa eli en vielä nukkunut. meille sopii nämä myöhäiset syömiset siis hyvin ja kun vielä nukkuu noin pitkälle aamuun niin ihanaa. :heart:

enää ei ole puklaus ongelmaa. kun alkoi itkua tulla ja oli kärttyinen niin lopetin noi probiootit ja sen jälkeen ei oo ollu mitään ongelmaa. eivät siis ilmeisesti sopineet Jennille vaikka ovatkin niitä "vatsaystävällisempiä Reloja".

Huomenna oisi vauvauinti info. yritän juuri saada Jennin mummoa hoitamaan tyttöä sen aikaa että saisi rauhassa mennä infoon kun jos hermostuu tyttö niin hermostuu kaikki infolaiset. :D saa nähdä suostuuko kun on sitä kastia että "mä niin mielelläni hoidan neitiä, koska tuotte hoitoon!" Lue:hoitoon otan heti kunhan imetys on loppu...

tuleeko teille muille koskaan kiusallista oloa jos vauva saa kauhean huutokohtauksen vaikkapa kaupassa tai jossain julkisilla paikoilla? vai onko teidän muiden lapset niin enkeleitä että nukkuvat vain julkisissa paikoissa? :LOL: meidän neiti on sitä tempperamenttityyppiä että ilmoittaa tasan sillä sekunnilla kuuluvasti jos joku mättää. meillä ei kitistä, meillä huudetaan jos joku on vialla. :D joskus kaupassa tulee sitten sellainen olo että apua kaikki tuijottaa ja ajattelee että kumma on kun lapsi vaan huutaa eikä hiljene... Olen yrittänyt aina ajatella että no, vauvat huutaa, se on niiden kommunikointi menetelmä, suksikoon suolle ne jotka paheksuu tai jotain, mutta aina se ei onnistu...
Mies on hyvä, se ilmoittaa heti kun kärryssä neidin silmät aukee että äiti tik tik kello käy, kohta menee hermo. :D vaikkei aina se yleensä niin mee että kun neiti herää, että huuto alkais, tykkää vaan tähyillä missä ollaan.

jaha. nyt se taas heräsi. ei malta näin illasta nukkua kun pieniä aikoja, jotain 30-45min korkeintaan. onneksi kuitenkin vaan tuhisee eikä heti vaadi ottaa syliin tms.

Jaha. maratoonari on puhunut jälleen. :LOL:
 
Kylläpä on vauvat tosiaan erilaisia! Meidän poika ei kääntyile kanssa vielä mihinkään suuntaan. Mahallaan ei viihdy yhtään vieläkään, joten ainakaan siitä asennosta ei opikaan pian kääntymään. Selällään ollessa on alkanut kyllä vasemmalle kyljelle kääntymään, mutta ei ympäri asti. Pukluliinaan, äidin paitaan ja hiuksiin yms. helppoon kohteeseen vauva tarttuu jo kovasti kiinni, mutta ei vielä varsinaisesti esineisiin. Hymyilee ihanasti tosi usein, päästelee kiljahduksia ja kurkkuääniä "äyyy" jne.

Ja vitsit, että teillä jollain vauvat nukkuu pitkiä päiväunia! Meillä ei mene kuin korkeintaan kaksi tuntia yhden kerran päivässä sisällä ja muuten 30-60 min pätkiä -usein nekin liikkuvissa vaunuissa. Yöllä nukutaan noin 21-07 sillä tavalla, että 05 asti nukkuu kivasti, syö yleensä 2 kertaa TAAS - tylsää kun välillä jo söi vaan yhden kerran !!! - sitten viiden jälkeen nukkuu huonosti ja ähisee niin, että itse herään puolen tunnin välein. No, pitää vaan yrittää malttaa mennä aikasin nukkumaan niin pärjää. Joskus kyllä tuntuu, että aina tekis mieli mennä päiväunille, kun vauvakin menee, mutta eihän sitten saa mitään tehtyä. On kai se meillä aikuisillakin kovin erilainen tuo unentarve.

Itkukohtausten kiusallisuus kaupassa tai muualla- joo, mulla se on niinkin paha, että jännitän vieläkin suunnilleen aina jo etukäteen, jos johonkin olen menossa, että ei kai poika vaan ala huutaa. Yleensä ei edes ala missään huutaa, mutta olen silti arka vieläkin liikkumaan muuta kuin tutuissa turvallisissa kaupoissa ja kahviloissa. Vaikka oikeesti tiedän, että mitäs sen on väliä, jos se huutaa, vauvat nyt vaan itkee välillä ilman sen vakavampaa syytä. Muutenkin olis opeteltava ottamaan rennommin kaikki tollanen sekä yöunien pituus ja laatu. Eiköhän se ajan kanssa. Taitaa mulla ottaa vaan keskimääräistä kauemmin.

Novelle ja Eki 12+ vko
 
Silleri Millaisia mahavaivoja sulla on? Kiinnostui, kun itsellä on tuo Crohn vaivana.. En tosin ole tähyssä käynyt että diagnoosi ei ole virallinen, mutta kun sattuu kahdella siskollakin olemaan ja oireet löytyy ja toden teolla, niin mitä todennäköisemmin se kyseessä.

Huutokohtaukset ei minuu hetkauta esim. kaupassa, sitä on niin tottunut kuitenkin kun on yksi vauvavuosi takana ja tietää mikä on syy jos vauva alkaa huutamaan, nälkä, väsy tai kuuma joten saa helpotettua aina vauvan oloa samantien.. yleensä kauppaanmenokin ajoitetaan niin että vauvan masu on täynnä joten se sujuu yleensä helposti.

Päiväunia ei nukuta pitkiä meilläkään, siis ei tod mitään kahden tunnin putkia, sekin on harvinaista. Yleensä aamuheräilyn jälkeen jossain kohtaa 30min-1h, sitten taas hereillä, sitten torkut ja niinpä ollaan jo nytkin menty kuuden aikaan yöunille - täähän passaa mulle oikein hyvin!!! Itse olen aamuvirkku eikä minua haittaa vaikka esikoinen nousee usein jo kuuden jälkeen ylös.

Täällä on niin eri ikäisiä vauvat, kun tuosta liikkumisesta lukee.. meillä ollaan nyt 3,5kk ja viihdytään paljon massullaan, paljon enemmän kuin esikoinen tässä iässä joten mielenkiinnolla seuraan lähteekö Sanni ryömimään nuorempana kuin esikoinen - joka hänkin ryömi jo 5kk vanhana ja konttasi 6kk.
 
Toiveikasäiti - Ei tule mitenkään vaivautunut olo... mulla nyt on jo mukanakin aina 2 muutakin pikkusta jotka on hyvin kova äänisiä ja höpöttelee kaikkien kanssa,joten meidät huomataan aina kaupoissa ;) Mulla on liiankin sosiaalliset tytöt.. Emmakin samaa sarjaa selvästi.

Emma tarttuu kaikkee pehmeeseen,kuten vaatteisiin,harsoon yms...
Hymyilee ja nauraa sekä yrittää kääntyä jo masulleen,pitää päätään jo aika pitkiä pätkiä...
masullaan viihtyy hetkisen kerrallaan... yrittää höpöttää jo hiukan....
siinä jotain Emman osaamisista... hyvin ilmeikäs tyttö tulossa,mitä olen seuraillut....
Emma on 2kk vanha pikku pimatsu...
 
AngelEyes ihanan paljon hiuksia teijän tytöllä on.
ja taas on hauskoja ja ihania kuvia laitettu. :D

Meillä on neidin kanssa yö sellaisia että herätään 1-2 syömään, joinakin öinä saattaa olla vatsavaivoja ja silloin heräillään useamminkin, kun otan sängystä syliin niin saattaa piereksiä muutaman kerran ja jatkaa unia.
Onhan noi yöt vaihdellet kun aiemmin meilläkin nukuttiin kahdeksan tuntia putkeen, muttei enään no eiköhän tuo rytmi vaihtele useasti vielä :/

Meillä on Karoliina ruvennut hirveästi tutkimaan käsiä on niin söpön näköistä kun tuijottelee niitä samalla kun näpertelee niillä ja tuo peukalo on niin ihana jatkuvasti on suussa. =)

Karoliinakin on ruvennut hirveästi tarrautumaan hiuksiin, harsoihin ja hihoihin, ja irti ei meinaa millään päästää.

Yleisellä paikalla olemisesta, meillä neiti yleensä nukkuu sinne minne mennäänkin ja jos herää niin tapittaa tarkkaavaisen ympärilleensä päästämättä ääntäkään.


Itsellä on suuri vtutus ja paha mieli että välillä oikein itkettää
kävin sunnuntaina päivystyksessä kun sain korvatulehduksen jonka seurauksena ei ruoka oikein mene alas kun ei pysty nielemään ja saatika puhumaan kun särkee niin kamalasti niin nyt harmittaa kun Karoliinalla on paljon asiaa johonka tahtoisi vastata, mutta kun ei kykene, jonka seurauksena on sitten monet kyyneleet päästetty valloilleen.
antibiootti kuuri on menossa mutta vielä ei oikein kunnolla ole purrut, toivottavasti tilanne muuttuu parin päivän aikana.
joo anteeksi että marisen mutta ei oo kiva olla mykkänä kun tahtois jutella pienen kanssa, toivottavasti tää olotila menee kohta ohi.

leppis ja Karoliina
 
AngelEyes aivan ihana tukka teidän Annilla. Ja on muutenkin söpö :heart:

Meillä oli tuolla vauvauinnissa uimavaippa. Varmuuden vuoksi laitoin, koska Joonatanin kakka on edelleen melkeinpä aina ihan vettä. Joten en kyllä kerkeisi mitenkään reagoimaan, jos päättäisi satsit vääntää altaaseen. Vaikka harvemmin kai vauvat kakkaavat veteen.

Mäkin noille isommille lapsille ( -96 ja -99 ) aloin antaa kiinteitä jo vähän ennen 3kk ikää. Silloin 3kk oli suositus ikä aloitella kiinteitä. Ihan terveitä lapsia niistä on kasvanut, mutta luonnollisesti nuo suositukset muuttuu, kun tieto lisääntyy. Silloin oli myös raskausajan kielletyt ruuat- lista paljon lyhyempi. Ei siinä tainnut maksan lisäksi kovin montaa olla.

Joonatan ei kyllä paljoa huuda, jos ollaan liikenteessä. Ja jos alkaa itkemään niin otan heti syliin. Mä en kestä yhtään kuunnella itkua.

Joonatan on nyt tosi hyvin oppinut jo ottamaan leluja käteen. Heti kun vie jotain sen käsien ulottuville, niin alkaa käsillä hapuilla. Aina ei ihan osu kohdalle tai sormet toimi niin kuin pitäisi, mutta harjoitus tekee mestarin :D
Tästä pentikin pupusta Joonatan tykkää tosi paljon, kun se on niin ihanan pehmeä


ziz+ Joonatan 3,5kk
 
Meidän neiti hymyilee, jokeltelee juttelee kovasti. mihinkään suuntaan ei vielä käännytä. mahallaan kun ei viihdy minuuttia kahta kauempaa niin tuskin siitä ihan hetkeen kääntyykään. selällään viihtyy hyvin lattialla mutta ei se siitä sen kummemmin edes yritä kääntyä. pari kertaa on sängyllä kääntynyt kyljelleen ja siitä mahalleen mutta on tainnut äiti vähän auttaa makaamalla vieressä joten on saanut alamäkeen kellahtaa. :D esineisiinkään ei yritä tarttua. sitten jos laittaa esineen kämmeneen niin kyllä se sitten ottaa kiinni ja pitää kiinni mutta se taitaakin olla refleksi. päätään kannattelee mahallaan juuri sen aikaa ennen kuin menee hermo ja pitää kääntää ympäri ja sylissäkin päätään pitää hienosti. ja siis ikää on reilu viikko vajaa 3kk

Kaikkien muiden vauvat tuntuvat niin kääntyilevän ja kaikkea että tulee välillä sellainen olo että onko meidän neidissä joku vika. mieskin on jo sanonut että saisin lopettaa juttujen lukemisen "kun kaikki vauvat kasvaa omaa vauhtia, ja joskus se kävelee kuitenkin". :LOL:
 
:wave:

iltamaa..

kiitos jasmara vinkeistä!

Milon sose kokeilut tauolla. velliin vain palattiin ja katsotaan rauhaantuuko tuo ripulimasu. :/ kun ei ole varmaa että mikä.. perunaporkkana taitaa olla se mitä soseista turvallisesti mut sitten kokeilla tuo maissi uudestaan.
meilläkin on hyvä aikaa pyöritty masulta selälleen jo kaks viikkoa. leluja pidetään kädessä hetki ennen kuin tippuu kun yritetään suuhun ja nyrkkejä tuijotetaan paljon. :)
pään kannattelusta hyvin kannattelee, välillä voi sylissä vielä nuokkua mutta lattialla touhatessaan lähinnä "liitää" , harvoin enää kopsuttelee naamaa lattiaan.



tovottavasti kuva tulee tuohon.. kun katselee lelusia puuhamatolla. :) hassua muuten.. milloinkas teidän pikkuiset nauramaan ruvennut? meillä kun vain hymyillään ja satunaisia pieniä kiljahduksia ja äänteitä. nauratusta yrittämällä yrittänyt mut ei onnista.. äiti hirnahtelee pitkin olkkaria :LOL: ei kai..

täälläkin niin hellu kuvia pikkuisista. :)

nyt pika suihkuun ja sänkyyn päin

triple ja milo kohta 4kk (vajaa viikko)
 
Meillä on naurettu jo muutaman kerran ääneen! Se on niiin ihanan kuulosta, että aina melkein pääsee itku kun sitä kuulee :heart:
Joku kyseli, että miksi alle 3kk annetaan jotain muuta kuin rintamaitoa, niin meillä ei ole annettu vielä kertaakaan mitään muuta kuin äidinmaitoa ja on ajateltu tässä nyt koittaa mennä samalla linjalla niin kauan kun maitoa riittää. Siis sinne puoli vuotiaaksi Rintamaito on aina niin kätevää, kun se on aina lämmintä ja heti tarjottavissa ;)
 
Toiveikasäiti - Juuri noin,mitään stressiä ei kannata ottaa,jokainen tosiaan kehittyy aivan omaa tahtiaan ja jokainen on yhtä ainutlaatuinen. :heart:

Triple - Meillä tulee jo ääntä,mutta ei vielä niin ihan kunnolla kuitenkaan,tuolla laitoin yhden " nauru " kuvan ihan,ihana kihinä siinä kuulu ja ääntä yrittää laittaa jokaiseen tuollaseen nauruun...

Mä en ole yhtään huolissani mun Emman kehityksestä,vahva on kuin mikäkin.Punertaa itteensä ylös meneen kuin mikäkin kun käsistä ottaa kiinni,sitä ne neuvolassakin ihmetteli kun on niin vahva pieneksi.

Yö meni hienosti,meillä yösyötöt kesti sen 3 viikkoa syntämästä,ihan helpolla olen kyllä päässyt näissä,täytyy myöntään.

 
Ihania vauvakuvia olette laittaneet :)

Meillä naurettiin ekan kerran ääneen kuukausi sitten pari kertaa. Sitten olikin kuukauden tauko ja nyt on uudestaan naurettu muutaman kerran. Jokeltelu on vähentynyt, ei kai sitä ehdi, kun pitää nyrkkejä tunkea suuhun :) Kai on ihan normaalia, että vanha taito jää vähän taka-alalle, kun tulee uusi taito? Toiveikasääiti: samat aatokset. Kaikkien muiden vauvat tuntuvat kääntyilevän, ei vaan meidän :p Mies kun laittaa tytön mahalleen, niin juttelee, että käänny nyt, niin äidille tulee hyvä mieli :D Mutta eihän tota kannattaisi miettiä, ehtiihän sitä.

Huutokohtauksista: mä myös vähän jännitän itkukohtauksia etukäteen. Kaupoissa en niin paljoa, niissä kun pystyy menemään lastenhoitohuoneeseen tai hätätapauksessa vaikka sovituskoppiin, jos pitää imettää. Enemmän kammoan vaunulenkkejä, kun silloin ei oikein ole mitään tehtävissä. Eikä mun jännittämistä yhtään helpottanut, kun maanantaina joku keski-ikäinen nainen äyskäisi kaupassa ohi mennessään "ole nyt hiljaa", kun yritin tytön itkua sylissä pitäen rauhoitella :/

Oltiin eilen ekaa kertaa jumpassa. Hyvin meni, mitä nyt lopussa tuli vähän itku, kun alkoi väsyttämään. Muuten tyttö oli ihan ihmeissään ja katseli hiljaa ympärilleen :) Mutta selvästi tykkäsi, joten ens viikolla uudestaan.
 
kiinteiden antamisesta....alan antamaan kiinteitä pojalle 3,5kk iässä, aivan niinkuin annoin esikoisellekin. En siksi, etteikä rintamaitoni riittäisi, vaan siksi että poika saa alkaa harjoittaa suun motoriikkaa. Eihän sinne mahaan mene vielä pitkään aikaan kun "murusia" vaan.
Ja toisekseen, olen niin monelta 6kk täysimettäneeltä äidiltä kuullut kiinteiden aloittamisen vaikeudesta, juuri sen takia kun vauva on saanut vain rintaa/pulloa 6kk...

mutta kuten joku sanoikin, kukin tyylillään! :)

Naurusta.....ei meilläkään naureta ääneen, hymyillään kyllä lähes kokoajan ja äännellään, kiljahdellaan, päristään ja tehdään sylkikuplia :D
 
Moikka!

Miro täytti eilen 3kk :heart:
Uusia taitoja on oppinut paljon..
Kovasti punkee itseään selältä masulleen ja isin partaa on kiva repiä :D
Meillä myös jokelletaan hirveesti ja kikatetaan ääneen..
Siis ihan erilainen kun esikoinen,joka oli niin harkitseva joka asiassa.
Tuntuu,että Miro oppii kaiken yhessä hujauksessa :eek:

Nukkuuko teiän vauvat monen tunnin päikkäreitä???
Meillä kun poika ei nuku kun max 1h kerrallaan ja sit ylös ja illasta yleensä max 30 min.
Välillä huomaa,että tarviis kyllä enemmän unta kun on kiukkuinen,mutta mites väkisin nukutat...
Noh yöt on kokonaisia ollut jo 3vkoa syntymästä nyt mennään rytmillä 22.30-7 syöttö ja unet jatkuu 9-10.
Eilen illalla Miro sai ihme väsy raivarit,pitkään kesti että nukahti kunnolla kun niin pahoitti mielensä..


Tässäpä meiän kylpyhirmu :D



 

Yhteistyössä