Lokakuun -08 kullannuput

FPI: Ihana kuva! =)

gabrielle: Ootko kokeillu antaa maitoa makuuhuoneessa? Olisitte valmiiksi jo nukkumispaikassa... Tai odota olkkarissa siihen asti ku tyttö on lähes unessa tai nukkuva ja vie sitten sänkyyn.
Meillä nimittäin viedään poika vasta nukkuvana sänkyyn. Yleensä röyhtäyksen jälkeen simahtaa olalle jossa pidetään sen verran, et on vähintään uninen... Ajattelin vasta myöhemmin nukuttaa hereillä olevana sänkyyyn. Kerran kokeilin, mut poika alko itkeen ja kun rauhottui, alko katteleen pinnasängynsuojaa... :D
Isovelikin nukahti aikanaan hieman vanhempana itekseen, ku sänkyyn vei, siks tää nukuttamistapa sopii meille.

jasmara ja Jere 3kk
 
Onko kellään kokemuksia mallasuutteesta??

Pojan masu ei oo toiminu 8pvään, joten ajattelin kohta puolin vähän avittaa...
Tiedän, että rintaruokitut vauvat voivat olla kakkaamatta jopa 10 pvää, mutta se väli tuntuu silti aika pitkältä...
Poju on 3,5kk vanha, uskallanko antaa mallasuutetta?
 
Lauantaita!

Nopeesti ehtii taas käymään koneella kun Miro nukahti.. =)
Yö meni hyvin,nukkumaan 23 aikoihin syöttö klo.6 jatkettiin unia ja sit syöttö 9.30 ja jäätiin hereille.
Kovin on Miro ollut kiukkuinen eilen ja nyt aamusta,olen ahkerasti ikeniä tutkinut josko hampaita olisi tulossa.
Esikoiselle kun tuli 3kk iässä hampaita.

Onneks siivosin kodin jo eilen niin nyt ei tarvii...
Paitsi pyykätä :D


Vihdoin hiiren nenän saa suuhun :LOL:



 
mammatuu minä annoin meidän Jennille (viikko vajaa 3kk) tuossa toissapäivänä mallasuutetta kun kakkaa eil ollut tullut 4päivään ja tuntui että maha vaivasi ja oli kipeä. soitin neuvolatätille ja se kehoitti sitä antamaan ja hyvin toimi. :) ei mennyt kuin kaksi tuntia kun kakkaa alko tulla oikein urakalla. vaikutus kesti vissiin seuraavaan päivään kun silloinkin kakkaa tuli vielä oikein runsaasti. itse annoin sen 1kerran 1tl niin kuin purkissa sanotaan.

Meillä nukuttiin viime yönä reilu 9h unet!!!!!!! Jenni söi illan parin tunnin välein ja viimeisen kerran tuos puoli 12. nukahti siinä 12 aikaa. Heräsin sitten 20 yli 9 ja tajusin että herran jestas nyt on nukuttu koko yö. sitten oli pakko herättää tyttö kun tuleva syöttö tissi oli niin täynnä että aivan kivi oli. neiti oisi kyllä vissiin vieläkin nukkunut kun ei meinannut millään herätä. :LOL: ajattelin jo että nyt on kyllä jotain pielessä kun noin kauan nukuttiin.

Saatteko te muut mahtumaan vauvanne kunnon talvitamineissa (toppapuvuissa) turvakaukaloon? en mä tiedä mitä tehdään väärin mutta meidän neiti (joka ei siis mikään iso ole, 5,4kg ja 56.8cm viime neuvola) ei meinaa mahtua kaukaloon. tai mahtuu mutta vyöt ei meinaa mennä kiinni. menevät kun oikein survoo mutta sitten tuntuu että Jennillä on kauhean ahdasta olla. meillä on gracon autobaby kaukalo. Tosi kiva kun on tälläisiä yli 10 asteen pakkasia ja pitäisi neiti saada kaukaloon kunnolla kiinni kun pitää johonkin lähteä... :(
 
Mitä tollaset punaset näpyt poskissa vois olla? Niitä on yön aikana tullut molempiin poskiin, muualla ei ole. Näyttää samanlaisilta kuin hormoninäpyt, mutta onko niitä vielä näin myöhään? Alkoi miettimään allergian mahdollisuutta, mutta en ole pariin päivään syönyt mitään erilaista. Tytöllä hengitys on nyt pari päivää krohissut, pitää mennä apteekista hakemaan keittosuolatippoja, kun ne vähän auttaa ja vanhat loppui.

mammatuu meillä annettiin mallasuutetta pari kertaa, kun tyttö oi reilun kuukauden ja hyvin toimi. Mutta mallasuute on kai aika allergisoivaa.

pöppiäinen onnea uudesta taidosta
 
mallasuute voi tosiaan aiheuttaa ilmavaivoja ja allergiaakin herkille kun onhan se viljasta tehtyä. Meilläkin tuntui ilmavaivat ihan vähän lisääntyvän mutta on tullut helposti pihalle ja kun käytän cuplatoneja koko ajan niin eivät haitanneet. parempi olo Jennillä oli kun sai kakan tulemaan vaikka sitten vähän ilmavaivaa olikin.
 
Meillä ollaan sairaana. Koululaiset sairastui alkuviikosta ja Joonatanille nousi kuume torstai iltana. Ei mitään kovaa kuumetta onneksi, mutta päänsärkyä kuumeen lisäksi. Tänä aamuna ei ollut lämpöä, mutta nyt näyttää taas vähän nousevan. Vauvauinti jää huomenna välistä, mutta ensi viikolla sitten taas.

Neuvolalääkärillä käytiin keskiviikkona ja saatiin lähete allergiatesteihin. Kutsukin tuli jo ja helmikuun alussa olis testit. Kyllä on helpottunut olo :)
Vehnän olen lisännyt ruokavalioon ja kauraakin kokeilin, mutta ilmavaivat on jonkun verran lisääntyneet. pitää nyt seurailla, kun on tää tautikin päällä, ettei johdu siitä.
päänympärysmitta oli pienentynyt 2 senttiä parinviikon takaisesta. Aika helposti tulee näköjään mittausvirheitä, .heh

Turvakaukaloon ei olla vielä koskaan laitettu toppapuku päällä. Meillä ei edes ole kuin tuo äp.:n toppapuku, jota oon kyllä vaunuissa käyttänyt pakkasilla. Lämpimään autoon ollaan aina kannettu, eikä tuota ulkonaolo aikaa oo tullut kuin joitakin sekunteja. Mutta muuten kyllä tuntuu tuo kaukalo aika naftilta. Oonkin jo vähän istuimia katsellut, kun sellaisen osto on edessä varmaan viimeistään kesällä.

Täällä ei edelleenkään kääntyillä mihinkään. Kyljelleen poika kyllä punkeaa, mutta jalat jää vielä tukevasti selälteen makuu asentoon :D

Ziz+ Joonatan 3kk 3vko
 
Pitäsköhän kokeilla ihan luumusosetta sitten?
Ikää kun kumminkin on jo reilu 3kk...
Vois aamulla antaa vaikka teelusikallisen...

Kiitti kaikille vastauksista!
Kiva kun on tämmönen "verkosto" missä voi kysellä toisilta äideiltä neuvoja! ;)
 
Pöppiäinen: Onnittelut uudesta taidosta. Meillä opittiin tuo saman ikäisenä... :)

toiveikasäiti: Me ollaan parina päivänä laitettu Jere toppapuvussa kaukaloon ja hyvin meni kiinni. Löysennettiin vaan ensin ekalla kerralla hihnoja, niin tokalla kerralla meni jo hyvin kiinni... ;) Kannattaa kattoa onko säätövaraa hihnoissa, löysentää ensin reilusti, pistää kiinni ja sit kiristää...

Vega: Meillä Jerellä on ollu pikku näppyjä leuassa, muistuttaa kans hormoninäppyjä, mut on tullu pukluista. Eli on sattunu oleen esim. mahallaan lattialla ja siinä on sit saanu puklua iholle. Olisko mahollista, et on tuota teilläkin?? :/

Me käytiin tänään Helsingissä päivävisiitillä. Isommat lapset jäi mummille hoitoon, ku me mentiin Jeren kanssa Matkamessuille... Oli muuten ihan hirveesti porukkaa ja narikkahommat tökki pahasti... Jere viihty mainiosti rintarepussa, vaunuilla oliskin ollu melko hankala liikkua väenpaljoudessa.
Molemmat matkat poika nukku eli sellasen 1,5 tuntia per suunta. Matkaa ku on vaan n.180km. =)

jasmara ja Jere 3kk
 
FPI
Moi!

Vauvaunnissa on taas käyny ja hyvin meni taas ja Minni tykkäsi kovasti ja nukkuu nyt tyytyväisenä! :heart:

Meilläkin ongelmia tytön mahduttamisesta turvakaukaloon toppapuvussa...meillä Cracon istuin ja siinä oli sellaiset pehmusteet ihan pientä varten, otin ne nyt pois niin mahtuu typy vähän paremmin, mutta hieman tiukkaa kyllä tekee!

Pöppiäinen, onnea uudesta taidosta! Meidän neiti on kerran kääntynyt mahalta selälleen, mutta luulen, että se oli vahinko... ;)

zizilisko, toivottavasti teillä tervehdytään pian!

Mukavaa sunnutaita!

Milla ja Minni 3kk ja jotain :heart:
 
Sunnuntaita!

Turvakaukaloon mahduttaminen turvikseen on joo hieman työlästä, mutta ollaan kyllä saatu ihan hyvin. Meillä Gracon turvis kanssa. Vartun kuitenkin jo kovasti, että pääsisi keventämään vaatetusta.

Rintaraivareita on meillä alkanut tulee...en oikein tasan tarkkaan tiedä, mistä se johtuu. Se tulee aina kun on aika syödä tästä toisesta rinnasta. Tähän asti on ollut ok, mutta nyt jo pari päivää sama toistunut. elikkä vauvalla on nälkä, mutta sitten kun se ottaa rinnasta kiinni ja heruminen ei ala ihan heti, se alkaa huutamaan....ja sitten kun sitä tulee ihan suihkuten yleensä, ei se malta ottaa sitä maitoa....jos otan syliin hetkeksi, saattaa se sitten ottaa rintaa hetken aikaa, mutta selvästi huonommin kuin toisesta rinnasta. pelkään, että tästä rinnasta alkaa tätä menoa loppumaan maito...onko kellään muulla vastaavaa tai kokemuksia tällaisesta?
 
Emma kiittää onnitteluista.

Meillä ois huomenna hääpäivä.
.. ihanaa hih.
Lapset menee hetkeksi mummulle niin saadaan hetki kahden keskistä aikaa,kuitenkin ihan peruspäivää vietellään ilman mittää kummallisuuksia..
Pääasia että edelleen tuntuu vastarakastuneelta :heart:

Emma taisi tuossa nukahtaa,onkin ollut hereillä 5h noin putkeen niin uni maittaa kun sai syötyy taasen...





 
Päivää :wave:

mallasuutetta annoin aikoinaan esikoiselle ja toimi hyvin.Nyt olen Saralle antanut luumusosetta ja toimii sekin.

kaukaloon mahtumisesta meillä tuo gracon telakallinen trilogic ja Sara on aina ollut siinä toppiksessa.Löysätään aina ensin vyöt,sitten muksu kyytiin ja kiristys.Ihan hyvin on vielä mahtunut.

Mä huusin itelleni aivan unelmanihanat Espiritin vaunut :D Meillähän oli ne 2007 Brio Combit mutta vaan lainassa mun parhaalta kaverilta ja nyt annettiin ne takas ja huusin nuo,Ne on myös yhdistelmät,ihanat vaaleanpunaiset :heart: Ja ihan superhalvalla lähti :eek:

Me oltiin miehen kanssa viihteellä lauantaina.Meillä oli eräs tuttavapariskunta iltaa viettämässä.Ai että oli ihanaa :D Mulla on onneksi sellanen taito että kun juon niin irtaudun äitiydestä aivan täysin :whistle: Suurin osa mun kavereista kellä on lapsi on sellasia että koko ilta menee jauhaessa vaippojen vaihdosta ja vauvauinnista ja sitten ei tohdita ottaa kun pari jos vaikka sattuu käymään hoitopaikassa jotain.Mun mielestä se on aika ärsyttävää koska eikös siinä mene idea koko illanvietosta jos miettii päänsä puhki että onko lapsella nyt kaikki hyvin yms.Enkä nyt tarkota että vedetään pää täyteen ja hölmöillään vaan että osaisi ottaa rennosti eikä murehtia turhia.Mun ei ole koskaan tarvinnut epäröidä kun olen lapset hoitoon vienyt.Mutta kaikki tyylillään tietysti :whistle:

Parin viikon päästä oli esikoisen 3v kekkerit.Tilasin huutiksesta sellasen syötävän kakkukuvan.Oli oikein ihana
:heart:

Mutta nyt laittautumaan niin päästään miehen ja Saran kanssa kauppaan.Esikoinen on isällään.

-Laura ja Sara viikon päästä 5kk :eek: - *mihin meni aika*
 
Alkuperäinen kirjoittaja jasmara:
FPI: Ihana kuva! =)

gabrielle: Ootko kokeillu antaa maitoa makuuhuoneessa? Olisitte valmiiksi jo nukkumispaikassa... Tai odota olkkarissa siihen asti ku tyttö on lähes unessa tai nukkuva ja vie sitten sänkyyn.
Meillä nimittäin viedään poika vasta nukkuvana sänkyyn. Yleensä röyhtäyksen jälkeen simahtaa olalle jossa pidetään sen verran, et on vähintään uninen... Ajattelin vasta myöhemmin nukuttaa hereillä olevana sänkyyyn. Kerran kokeilin, mut poika alko itkeen ja kun rauhottui, alko katteleen pinnasängynsuojaa... :D
Isovelikin nukahti aikanaan hieman vanhempana itekseen, ku sänkyyn vei, siks tää nukuttamistapa sopii meille.

jasmara ja Jere 3kk
HEI;Jasmara ootko kokeillu sellasta nukkuttamis tapaa että,nukuttaisit ensi vaunuihin ja sit veisit sänkyyn.?Mein tyttö ny 3kk ja alkuu oli sellasta että,omaa sänkyy laittaessa kiukkus.Mut sit ku otti syliin rauhottu ja röyhtäsyn jälkee kävi nukkuu.Nykyisin kiukkuaa jos märkä vaippa,tai haluu ilta velliä.Meil jo tää nuorin jo neljäs lapsi
 
heipparallaa!!

me käytiin eilen siellä vauvauinnissa ja hienosti meni :) reilu 20 minsaa "polskuteltiin" ja sit alko tuleen sellasta nyyhkytystä niin noustiin sit altaasta, mut ens sunnuntaina taas :D pukkaris ainoastaan oli hiukan kurjaa, kun sinne tuli itkeviä vauvoja, niin tokihan se itku tarttuu :'( ja kohtahan siel huusi kaikki vauvat!!! siihen ei varmaa oo mitään lääkettä, se itku vaan tarttuu... :(
tänään mennää kattoon yhtä taloo :D mä oon ihan innoissani, kuvis ainaki näyttäny tosi hyvältä.. jos se päätetään ostaa ja saadaan se ostettua, niin sit ois paikkakunnan vaihto edes!! :| esikoiselle se voi olla kova paikka, ku kaikki kaverit on täällä, mut onneks on tosi sosiaalinen tyttö ja aina on ystävystyny helposti uusien lasten kans, niin en sen puolesta oo kovin huolissani.. varmasti saa uusia kavereita!!! jänskättää... :)
elämänperhonen meillä maisa kans alko saamaan noita rintaraivareita :ashamed: ja "hylki" kans toista rintaa, et aina joutu alottaan toisella ja lennosta vaihtaan sille toiselle... kunnes sitten ei enää kelvannu kumpikaan tissi :'( :( meillä loppu sitten imetys kokonaan!! toivottavasti teillä menee ohi toi vaihe ja toivottavasti vaan jaksat sitkeesti yrittää!! vaikka mielestäni kaikkee yritin, niin silti mietin et luovutinko kuitenkin liian helposti imetyksen suhteen :| mutta aattelin et ku molemmilla vaan meni hermot, niin miks sitten kiusataan toisiamme!!?? ja nyt pullotellaan... kuinka kauan te ootte keittäny pulloja?? mä en nimittäin enää keitä, muutaku ihan silloin tällöin vaan...
keskiviikkona on neuvola, taas näkee kuinka neiti on kasvanut!! ihana on seurata kovaa vauhtia etenevää kehitystä :heart:
 
moi

pika visiitti kun Nooa nukkuu sylissä

mammatuu meille terkka neuvoi aikoinaan kun tytöllä oli aikoinaan ummetus eikä syönyt vielä soseitakaan et antaa keitettyä vettä mihin sotkee luumusosetta kun menee niin paremmin alas jos ei oo tottunut vielä soseisiin...

mut nyt :wave: ja touhuamaan kotitöitä ...

pw ja Nooa pian 4 kk :eek: :heart:
 
Meillä herättiin aamulla klo 05... |O
valitettavasti taitaa olla nyt tällanen rytmi et klo 20 nukkumaan ja klo 05 ylös....

Luumusosetta olen antanut nyt parina päivänä ja hyvin sai masun toimimaan ja hyvin tuntuu sose maistuvan. Ajattelin, että antaiskohan ekaksi kumminkin porkkana-perunasosetta kuin pelkkää perunaa?? Perunahan itsessään on huonosti sulavaa ja hyvin tärkkelyspitoinen eli sehän voi aiheuttaa masuvaivoja...

Meillä mahtuu ihan hyvin vielä kaukaloon...taitaa olla oran kaukalo vähän väljempi...
 
Nanni me ollaan täysimetyksellä, ja asutaan vantaalla.

taas on kivoja kuvia laitettu :)

Neiti nukuu päikkäreitä, viime yö oli erikoinen Karoliina nukahti vasta n.klo 24 ja heräsi me kahden aikaan, neljän aikaan, kuuden aikaan ja kahdeksan aikaan :eek:
oli ilmaa vatsassa niin paljon, ja juuri tuon viimeisen herätyksen jälkeen kun neiti rauhoittui ja päästiin hetkeksi takaisin lepäämään niin oltiin taas niin naantalin aurinkoa että no eipä tuolle mitään voi jos on mutta on loppupeleissä vaan niin huvittavaa kun ensiksi on kitinään ja sitten hymyillään kun ei olisi mitään tapahtunut. :D

Keskiviikkona olisi tuo 3 kk neuvola ja silloin saadaan mekin rokotukset, saas nähdä miten neiti suhtautuu. :whistle:

Mulla loppui sunnunutaina antibioottikuuri onneksi, ja onneksi korvasärky on pois niin pystyy jo PALJON paremmin keskustelemaan Karoliinan kanssa =)
kaiken huoipuksi mullakin alkoi viimeviikolla menkat. :kieh:

nyt rupesi kuulumaan ähinää pinnasängystä että taitaa neiti olla hereillä, mutta palailen ke kun neuvolassa on käyty. :wave:
 
kotirotta: Kiitos vinkistä, mut kuten kirjotin, tää meidän nykyinen tapa on ihan ok. Tuntuisi näin äkkiseltään työläältä laittaa poika ensin vaunuihin. Joutuisihan silloinkin nostaan syliin ensin ja saattaisi siitä herätä. Nytkin kun nostan sängystä yöllä imetyksen jälkeen pois, niin harvoin jatkaa unia pinniksessä... :) Helpolta tää nukuttaminen tuntuu jos esikoiseen vertaa... Silloin ravattiin ympäri kämppää tai hytkytettiin polven päällä masuvaivojen takia. Pojat onkin meillä ollu helpompia :)

aleksiina: Mä keitän pulloja kans silloin tällöin sen 5min. Oon kaikkien lasten kohdalla jättäny keittelyt vähälle, tuskin nuo vauvat siihen "kuolee" jos pulloja ei aina steriloi.... :whistle:

mammatuu: Mä oon antanu noille isommille aikanaan porkkanaa pelkästään ensin. Se on helpoin itekin soseuttaa... Perunan annon oon jättäny purkkiruuan varaan ja sitäkin sekotin ite tehtyyn porkkanaan... Jotenkin perunan keittäminen varta vasten vauvalle tuntu työläältä ja sen soseeks saaminenkaan ei ollu helppoo. En myöskään noudattanu mitään ekana päivänä 1tl, toisena 2tl-käytäntöä. Oon aina antanu vauvalle niin paljon ku on uponnu sosetta. Meillä on onneks lapset ollu hyviä syömään jo pienestä. :D


Näin meillä tartutaan leluun ja yritetään syödä sitä....

jasmara ja Jere 3kk
 
Meillä meni eilinen ilta/yö ihan kummallisesti. Jenni meni tuos 11 aikaa nukkumaan, itse mentiin siinä 12-1 aikaa. sitten Jenni itkeskelikin jonku puoli tuntia eikä meinannut rauhoittua. Nukkui tosi levottomasti 5 asti jolloin sitten syötin. Siitä nukuttiinkin sitten 11 asti ihan hyvin. Mutta maha vissiin vaivaa kun sellaisia päristyksiä päästeli.. pieni raukka.

Mutta maha on toiminut. annoin vain kerran sillon viime torstaina sitä mallasta niin nyt on maha toiminut. eilen ei tullut kakkaa mutta tänään tuli sitten kahteen kertaan. muuten on tullut joka päivä. :)

Tänään Jenni jo vähän kokeili tarttumista leluun joka sen yläpuolella heilui jumppamaton alla. :) mutta kääntymistä ei vielä yritetäkkään. toki mahallaa se ei viihdy edelleenkään sitä paria minuuttia kauempaa joten eipä se siitä niin vain ympäri menekkään. selällään on pari kertaa yläkroppa ollut jo kyljellään mutta jalat ei seuraa perässä. :D
Olen nyt joka päivä yrittänyt jumpauttaa sitä niskaa pitämällä sitä polvien päällä ja siitä nostella käsistä ylös. Nyt jo siitä jaksaa pitää päätä mukana mutta ei puhettakaan että maasta nostettaessa pitäisi. nooh. onhan täs aikaa. :)

Nyt lähden herkuttelemaan lässähteneitä kaakaomuffinsseja. :D olen innostunut leipomaan/kokkaamaan. joka päivä tekisi mieli kokeilla kaikkea uutta kivaa. Pitäisi vain jonkun tulla auttamaan syömään tekeleitä kun itse ei jaksa kauheasti syödä eikä mieskään nyt niin kovasti syö. :D
 
Annoin aamulla sitä porkkana-perunasosetta 1tl ja hyvin upposi. Annoin vielä perään 1tl luumusosetta. Poika tykkää ilmiselvästi syömisestä, kun lusikan näkee niin innostuu ja suu aukeaa :heart: Ja sitten vielä imeskelee oikein huuletkin :heart:

Tuntuu vaan niin kummalliselta, kun esikko vaan työnsi kielellä ruuat ulos, mut tämä oikein imee vielä huulensakin että saisi makua suuhunsa :D
taitaa tulla pojasta syömäri :LOL:

mites te ootte tehneet (huvi)tuttien keittelyiden kanssa?
Meillä syödään harvoin tuttia, ainoastaan illalla, jos ei nukahda tissille niin sitten tutin kaa omaan sänkyyn...parin pvän välein olen tutin keittänyt, riittääkö?
Ja oliko joku ohje, että kun syö kiinteitä niin voi lopettaa keittelyt?

Mun tekee mieli syödä kokoajan!!
Muilla samaa ongelmaa??
ei ne kilot kyllä näin lähde.... :whistle:
taitaa poika imee äidistä niin paljon energiaa, että ihan hyvä varmaan alottaakin kiinteiden syöminen...

Joo, ja tänä aamuna herättiin 05.30!

Meillä kans tartutaan leluun ja oikeastaan kaikkeen minkä poju vaan saa näppeihinsä :D
Roikkuu myös omassa paidassaan kiinni :D
Ei käänny vielä, mutta välillä on hyviä yrityksiä ja sylissä ollessaan kovasti punnertaa istuma-asentoon...
 
samperin puusilmä: Meillä ei tullu mitään ihmeempiä oireita rokotuksesta.
Neuvolan tätikin sano, et nykyrokotteella tulee enää harvoin esim. kuumetta. Hinkuyskärokote (yksi niistä viidestä ) ei ole kai enää elävistä soluista tehty, niin ei vauvan pitäis reagoida ylimäärästä. Näin ainakin meille sanottiin ja en tosiaan huomannu mitään oireita. :)

mammatuu: Mä keittelen tuttia tosi harvoin. Tosin meillä se ei ole käytössä edes joka päivä, ihan silloin tällöin vain. :) Tuosta kiinteiden syömisestä ja tuttien keiton yhteydestä en muista kuulleeni...
Syötkö pillereitä??? Mä huomasin ku alotin minipillerit 2kk sitten, et makeet varsinkin maistu liiankin hyvin. Nyt on ehkä hieman tasaantunu tuo syöminen.
Meillä kans tartutaan mistä kiinni saadaan :D

Meillä hajos pyykinpesukone... Onneks talossa on myös pesutupa. Eilen olinkin 4 tuntia pyykkäämässä. Huomaa miten helppoa olis laittaa pyykkikone päälle silloin ku haluaa eikä tarvi varailla aikaa... Ehkä tohonkin tottuu, ku ei ihan heti kuitenkaan uutta konetta saada.

jasmara ja Jere 3kk+risat
 
Meillä tutit on käytössä ahkerasti (nyt tuntuu että liiankin kun toiset käyttää niin harvoin :p ) ja yleensä yksi tutti on käytössä päivän korkeintaan kaksi ja sitten se laitetaan odottamaan keittämistä. Ja sitten jos tippuu lattialle tai on muuten likainen niin laitan pois ja otan uuden.
Onko täällä muita joiden vauvat syö PALJON tuttia? Meillä sitä syödään kun alkaa väsy tulla/nukkumaan mennessä ja joskus kun on kova imemisen tarve mutta tissi ei maistu.

Mietin tässä nyt tuota ehkäisyä. Kun tarkoitukseni oli ottaa se kierukka mutta ruvettiin tuossa miehen kanssa miettimään että josko sitä alkais toista koittamaan tuossa ensi vuoden lopussa eli 2010 niin onko mitään järkeä ottaa kierukkaa? Teillä joilla minipillerit käytössä: Onko tullut oireita kovasti niistä? paljon ne pillerit suunnilleen maksaa per kuukausi ( ajatellen sitä että tuleeko yhtään halvemmaksi ottaa kierukka lyhyeksi ajaksi... )?

Mä se aina pääsen ihmettelemään näitä tissien toimintaa kun välillä tuntuu että yöllä kun neiti herää on tissit niin täynnä (tai ainakin se tissi josta syötän seuraavaksi) että meinaavat ratketa ja välillä taas tuntuu että tuleekohan sieltä edes mitään vaikka samat tuntimäärät on ollu välissä kun aina. kummallista.

Jahas. jos sitä aamupalaa menisi ottamaan. :D
 

Yhteistyössä