Lokakuun -08 kullannuput

Mä odottelen että pääsis pihalle kärräilemään, ja muutenki nuitten epeleitten kanssa riehumaan. Tyyppi vaunuihin, ja isompien kanssa hiekkalaatikolle. :D
Tää päivisin sisällä, ja äitiki kiipee kohta seiniä pitkin. Bonusta on se että ku mies on kotiin tullut, niin oon mennyt ulos. Mies jäänyt vauvan kanssa sisälle. =)
Tulis luntaki jo, niin voisin peuhata kun kakara muitten kanssa. Ei pistäis niin silmään, ku aikuinen akka telmii lumipenkoissa keskenään.
Joo, pälätipläp.. Tekemisen puute, odottavan aika on pitkä. Ja mä odotan neuvolatätiä kylään..
 
Huomentapäivää :wave: Mä olin unohtanut maksaa nettilaskun niin kone oli kiinni viikonlopun :whistle:
Onnea kaikille vauvautuneille ja ristiäiset pitäneille :flower: Ihania nimiä kerrassaan :flower: Eiköhän tässä ole nyt kaikki lokakuiset kasassa.Tai siis ei enää kasassa vaan erillään :LOL:

Mitäs täällä ollaan hölisty.....Vauvan hoitoon jättämisestä....Mä kävin jo alusta asti aina kaupoilla tms.ja Sara oli isin kanssa ja nyt viime lauantaina jäi Sara ekaa kertaa yökylään mun äidille kun lähettiin juhlii veljeni valmistujaisia.Oltiin siis äidilläni niin kauan että saatiin typy yöunille ja sitten baariin :xmas: Emmä juonu ku muutaman kaljan ja muutenkin meno oli ihan hissukseen.Sunnuntaina haettiin sitten tytöt kotiin.Esikoiseni oli siis myös mummilassa.Ajateltiin pitää pikkujoulut kavereille tossa joulukuun alussa niin sillon olis taas mummin hoitovuoro :whistle: Sanokoon muut mitä sanoo mutta mulla ei ole huono omatunto hoitoon jättämisestä :snotty: Saralla on noita iltahuutoja vielä,viikon päästä tulee se maaginen 3kk täyteen joten toivon että lähtisivät sen siliän tien.Jos ei niin ajattelin viedä vyöhyketerapiaan.

Meillä hymyillään päivittäin useasti mutta nauru vielä uupuu :heart: Ja jokelluksen alkeita ollaan kuultu useaan otteeseen,voi että se on ihaninta :heart:

Mä oon varmaan unohtanu taas puolet mut eipä yllätä yhtään :whistle: Menkat taitaa alkaa kohta,juilii ikävästi :headwall:

-Laura ja Sara ens viikolla 3kk-
 
No eipä ne hyvin sujuvat yöt jatkuneet....Viime yönä ei nukuttu sitten ollenkaan. Joko huudettiin masua tai sitten huudettiin tissille ja tissillähän sitten oltiin urakalla....Hieman väsytti, kun piti aamulla vääntäytyä neuvolaan jälkitarkastukseen. Onneksi mies jäi kotiin Empun kanssa niin ei tarvinnut sitä raahata mukaan..Jälkitarkastuksessa kaikki ok, Hbkin noussut 139, kun synnytyksessä laski ad 89, kun vuosin aika paljon verta. Ensi viikolla ois sitt Emilian 2 kk lääkärineuvola.

Liina, kyllä mallas-uute auttoi, eilen illalla tuli todella paljon tavaraa, kakkaa riitti selkään asti.:) Oli ihana tunne äitillä ja varmasti myös helpotti neitiä, kun vihdoin sai kakata....

Hoitoon jättämisestä, sitä mieltä olen minäkin että ei tee äidistä huonompaa jos hoitoon välillä jättää. Ite oon ollu veljen tulevan vaimon polttareissa yhden illan jolloin oma äiti oli neitiä vahtimassa ja viime lauantaina neiti oli tosiaan mun äidillä yökylässä kun meidän piti isin kanssa saada nukutuksi edes yksi yö. Yhtään huonoa omaatuntoa en pode siitä, kun hyvässä hoidossa oli. Mies on toki ollut myös muutamaan muuhun otteeseen neidin kanssa, kun olen käynyt kaupassa tms. Meillä miehen äiti olis koko ajan ottamassa vauvaa hoitoon ja yökyläänkin, jopa niin paljon siitä jankkaa että mua jo ärsyttää se, ei sillä etten vois hoitoon jättää, mutt syy ei oo se että mummo HALUAA hoitoon, vaan se, jos jostain syystä en ite voi vauvan kanssa yötä olla. Tuntus aika oudolle viedä mummolle jos ite oon vaan kotona oottamassa lasta palaamaan....Siinä määrin asetan vauvan ja omat tarpeet mummon tarpeiden edelle. Mutta toki on ihanaa kun on hoitoon ottajia.

Kirppiina ja Emilia
 
kiitos pöppiäinen. :)

hiukka on äitee tänä päivänä väsynyt. typy kävi illalla nukkumaan ennen bb:tä ihan kiltisti. heräsi puoli 2 aikaa syömään ja nukahti suht kivasti, sitten heräsi 4 aikaa ja sen jälkeen ei paljo nukuttukkaan. Jep jep. ähisi korisi tavalliseen tapaan joko mahaansa tai sitten tissiä. Lopulta joskus 6 aikaa annoin sille korviketta kun omat tissit tuntuivat olevan ihan läpyskät ja typy vain huusi naamapunaisena kun tissille laittoi, ei sitten varmaan saanut niistä enää mitään. Ei se pullostakaan ottanut kun joku päälle 10mil korkeintaan että nälkäkään ei ollut. nukahti aina syliin kun hyssytteli, sitten kun laittoi sänkyyn, silmät rävähti heti auki. helppo pitää periaatteesta " vauva nukkuu aina omassa sängyssää, ei sylissä eikä vieressä" kun on tuollainen tuo typy. kun 6 aikaa lopulta nukahti, malttoi tunnin nukkua sitten otin viereen että saisi edes tunnin nukuttua kunnolla kun piti aamusta lastenvalvojalle isyyden tunnustukseen mennä. ihanaa jos se on tälläistä tästä lähtien. :eek:

viikon päästä sitä typy sitten saa isänsä sukunimen, virallisen isän. :D kivuton oli toimenpide sille, ajattelin että kyselee tyyliin seksielämänkin kun jotkut ovat siitä pelotelleet mutta ei sentään.

Päivällä tuo typy on kyllä kuin enkeli, mikä siinä onkin että juuri öisin sitä mahaa sitten itketään vaikka ihan säännöllisesti syödään kellon ympäri?

taidan lähteä lypsy puuhiin, jos vaikka saisi tuota maidon tuloa vähän lisättyä niin ei tarttis noille korvikkeille mennä kun en sitä tahtoisi... :ashamed:

to ja typy päivää vaille 1kk
 
Moi

ihanaa maa ihan valkoinen ja lisää tulee, lapset oli ihan intona ulkona,ois niin kiva kun ei sulais enää pois mutta pahoin pelkään...ei tulis sitä loskaa ym...

hoitoon jättämisestä mä sanoisin et olkaa onnellisia ja käyttäkää ihmeessä tilaisuus hyväksi jos teillä on hoitopaikkoja tai hoitajia mihin voi lapset viedä tai saatte jonkun lasta hoitamaan...meillä kun ei paikkoja eikä innokkaita hoitajia ole niin mietin just et 6 v:n ei olla miehen kanssa oltu kahdestaan missään kun pari kertaa syömässä ja kai pari kertaa kesällä terassilla käyty ehkä kiireesti pari juomassa :/ ..ja sen kyllä huomaa, en kohta osaa kyllä edes lähteä mihinkään kahdestaan..

nyt ongelmana on et Nooa huutaa miehelle ihan hirveesti, siis itkee ja ei meinaa rauhoittua millään..kun mä otan syliin niin itku loppuu heti...ja ei kauheasti huvita iltaisin edes mihinkään mennä, enkä oo kyllä käynytkään missään, paitsi aamuisin oon ollu muutaman tunnin pois ja itkua on ollut kunnes nukahtaa tuohon väsymykseen sitten...nyt viikonloppuna meinasin mennä katsomaan sen uuden Bondin jos ois joku aikainen näytös...huom. yksin, en edes vois ajatella et mentäisiin esim. kahdestaan vaikka ois ihanaa...meillä kun lapset pääsee vasta suurin piirtein hoitoon johonkin vasta kun osaa itse syödä ja puhua..eli siis kun lapsen hoito helpompaa... :kieh: ..no en viitsi sanoa enempää kun alkaa koko asia kiehuttamaan..mut siis pointti oli et menkää ja nauttikaa jos pääsette johonkin ja hoitoapua löytyy..

muru nukkuu vaunuissa ulkona :heart: ...oli ihan ihmeissään kun mentiin ulos ja oli kai niin valkoista =) ...

mut nyt katsoo miten paljon pojat toi lunta sisälle tullessaan..

pw ja Nooa huomenna 2 kk :heart:
 
Heippa!

Ajattelin tulla tännekin ilmoittautumaan, odotuspuolella pikaiseen kävinkin jo.

Onnea siis kaikille kanssaodottajille ja nimen saaneille vauvoille. :flower: Meidän pieni tyttönen tuli maailmaan 6.11. rv:lla 42+2. Synnytys käynnistettiin, kun nuppu viihtyi niin kovin hyvin mahassa. Mitat olivat 3380g ja 51cm, pipo 34cm. Oli siis varmastikin tarvinnut ne ylimääräiset viikot kasvuun. :heart:

Synnytys meni hyvin ja oli aika nopea, varsinkin kun vertaa esikoiseen. Eli kestoksi mitattiin kuutisen tuntia, ponnistusvaihe kesti 14 minuuttia. Pieni repeymä tuli, johon muutama tikki. Kaikki tuntui jotenkin helpommalta näin toisella kertaa. Paitsi supistukset, johtuen käynnistyksestä tulivat alusta asti aika rajuina ja tiheästi. Mutta maito nousi helpommin, ei siis tulleet rinnat niin kipeiksi, jälkivuoto on ollut niukempaa ja toipuminen paljon nopeampaa.

Kohta kaksi viikkoa vauva-arkea takana, ihanaahan tämä on. Nuppu on hyvin saman oloinen vauva kuin esikoinen oli, sellainen perustyytyväinen. Eli kunhan on ruokaa, lämpöä, kuiva vaippa ja läheisyyttä niin kaikki on hyvin. Toivottavasti tämä myös jatkuu. Tänään ajateltiin ulkoilla vielä illalla ensimmäistä kertaa. Lyhyitä aikoja siis toki ollut, kun ollaan siirrytty autoon tms. mutta nyt siis ekaa kertaa kärryttelemään. Kävellään tuohon lähelle anoppilaan vähän kyläilemään.

Nyt kuuluu kutsuhuuto, täytyy palailla paremmalla ajalla. Mihla ja Nuppu, 13vrk.
 
Kirppiina täällä on kans yksi yli-yli-yli-innokas anoppi :kieh: :kieh: Ei se sentään yö kylään poikaa ruinaa, mutta tekee vaikka tikusta asiaa, että vois tulla tänne (kutsumatta ja ilmoittamatta) kanniskelemaan vauvaa! Meidän lapsi on hänelle ensimmäinen lapsenlapsi . Mulla meni anoppiin hermot jo odotusaikana kun tykkäs sekaantua esim siihen minne laitan hoitopöydän ja miksi en huoli häneltä jotain helvetin matalaa koulupöytää hoitopöydäksi jne. Tapeltu ei olla, mutta mua ainakin kaivelee vieläkin sen vouhaaminen omasta navasta, kuinka hän on mummo ja plää plää. Kertaakaan se ei ole kysynyt miten mä jaksan, tai oonko toipunut synnytyksestä tai tuleeko maitoa... eli sellasta mitä kaikki muut naiset kyselee! Se myös puhuu meidän asioita varmaan kaikille. Enkä mä ainakaan tykkää kun se oli jo pohtinut työkaverilleen miksei meille ollut vielä tullut kutsua isyyden tunnustamiseen...
Isänpäivänäkin hän haki ihan pokkana ja ilman lupaa pojan kesken unien ja kanniskeli ympäriinsä vaikka kerroin, että toinen on nukkunut yön tosi huonosti kun on ollut maha vaivoja :headwall: Toisella kertaa Vauva inahti muutaman kerran kun syötiin niin nousin ylös, että menen katsomaan mitä vauvalla on niin anoppi pöykkäsi samatien pystyyn ja suorastaan juoksi äkkiä hakemaan pojan mitään sanomatta vaikka itse olin juuri menossa :kieh: Pois lähtiessä sain pojalle haalarin päälle ja käänsin sekunniksi selkäni niin ei ollut poikaa enää sängyn päällä vaan anoppi oli napannut toisen eikä edes sanonut mitään.. En aio kyllä antaa poikaa sille ikinä hoitoon jos jatkaa samaa rataa... Isovanhemmuus on etuoikeus.
Voi olla, että oon sille ihmiselle ja sen teoille yliherkkä, mutta sen käytös on saanut mut vältteleen niillä käymistä ja sen kanssa tekemisissä olemista :kieh:

Huh, kun helpotti purkautua!!! Onko kellään muulla liian innokasta anoppia? Mä voisin lahjoittaa omani pois jos joku haluaa???

kiukustunut meela ;)
 
Liina: Meillä menee korviketta imetyksen lisäks jo 700-800ml/päivä. Imetän siis pari kertaa päivällä ja yöllä tarpeen mukaan (poika nukkuu vieressä melki koko yön). Ikää Jerellä on 5vkoa+3vrk. Sain neuvolasta esitteen jossa oli korvikkeen määrästä taulukko, 1-2kk ikäsellä ns. normaalimäärä on 600-800ml eli teillä olis tuossa rajassa.... :)

Pöppiäinen:Tuosta lapsilisästä... Kelalle menee tieto syntyneestä lapsesta edelleen suoraan sairaalasta. Katoin eilen omia tietojani Kelan sivuilta ja siellä oli jo tuleva summa joka maksetaan tässä kuussa siis kolmesta lapsesta. Maksuhan tulee vasta syntymää seuraavana kuuna. =)



jasmara ja Jere 5vkoa+3vrk
 
Oonkohan mä joukon urvelo...



hähää.. en ole :D

Ninni saa nyt vihdoin nimensä. Eli päästiin sopuun tokasta nimestä... Ninni Fiona on nyt sitten yksimielisesti kaikkia osapuolia miellyttävä nimi.

Tuossa tyytyväisenä köllii.. 7 viikkoa on jo ikää, maitoa menee edelleen rintamaidon lisäksi reilu litra korviketta. Neuvolassa väläyteltiin jo perunavellin ja maidon sekotusta, mutta katotaan kahden viikon päästä miten paino on muuttunut.

Hiukset on kasvanut tosi paljon Ninnillä.. pian saa letit :D
 
Gabrielle minusta tuntuu hassulta myös lukea, että jonkun vauva on vasta viikon kun tuo oma täyttää jo ensi viikolla 2kk :eek: :D

Lauantain juhlia järjestellään, pröbleemää meinasi lykätä siltä osin että tänään vauvalla oli tissimaraton päivä ja en todella kerennyt edes niitä pyykkejä ripustella ennen kuin vasta nyt illalla, kun vauva nukahti yöunille.. onneksi tosin valvoi taas päivän, tankkasi ruokaa iltaa kohden ja nyt nukkuu taas illan. Luksusta!

Meillä on innokas anoppi tietyiltä osin, mutta tähän asti ne osat ovat olleet minulle varsin hyvin sopivia. Esim. ostelee innoissaan lapsille vaatteita.. esikoisellenikin (uusperhe, eli ei heidän biologinen lapsenlapsensa mutta sellaisena häntä pitävät kuten muitakin) ostivat oikein fiinin juhlamekon lauantaita varten.. minä hoidan ruokapuolen leipomuksinineen - anoppi (jos sitä nyt voi sellaseksi sanoa, kun ei olla naimisissa, mutta kumminkin) miehen siskon kanssa taas koristelupuolen.. sehän mulle passaa, näissä leipomuksissa kun riittää tekemistä. Toki ovat minulle aina näyttäneet mitä ovat ajatelleet, siltä osin ns. siunaukseni/-nemme asioille ottaneet. Mutta maku on sen verran luotettava, että ei ole tarvinnut juurikaan mihinkään puuttua. Huomenna aloitan leipomisen kakuista ja lopullinen menuu näyttäs nyt tällaselta; kinkkuvoileipäkakku, jauheliha- ja kasvispasteijat, meetvursti-juustosarvet, karjalanpiirakat, täytekakku, suklaakakku, pullakranssi, sitruunakakku, tytön nimen ensimmäistä kirjainta edustavat keksit..
:) nam, mitä herkkuja! Olenkin tämän viikon joutunut kulkemaan nestemäisten ruokien parissa, kun vatsa reistaili sen verran.. :/
 
Mut löytää myös Facebookista - joten jos kiinnostaa niin löytää täältä http://fi-fi.facebook.com/people/Annika-Lindroos/558308674

Olen myös netlogisa joten sieltäkin löytää - http://fi.netlog.com/anskuliini1982

Me ollaan heräilty 5:20 tähän aamuun ja syöty ja höpötelty ja kaikkee muuta kivaa,nyt tutii tuossa mun viekussa =)
Vanhimmat kahtoo muumia tuossa ja mies vetelee sikeitä vielä... :heart:





Pöppiäinen & Emma 2 viikkoa 1pv
 
Ihania vauvoja kaikilla :heart: Kuvia on niin kiva katella :)
Tässä meiltäkin muutama:
kovin on huolestunut ilme,,,

Ja tässä mun esikoinen ja kuopus,,,


Meillä on arki nyt lähtenyt rullaamaan ihan erilailla, kun Joonatan ei enää vain kitise päiviä. Ilmavaivoja on vielä, mutta ei niin paljoa. Poika viihtyy hyvin lattialla ja sitterissä, tarkkailee tosi paljon ympäristöä, hymyilee ja päästelee kaikkia ihania ääniä :D Oma pinnasänky ja meidän sänky on Joonatanin bestiksiä :D Niille se jaksaa aina jutella ja hymyillä. Tän meidän sängyn mä vielä ymmärrän, kun on sellainen musta metallinen ja päätyjen kiekurat näyttää varmasti kivalta valkoista seinää vasten. Mutta toi sen oma sänky on ihan vaan valkonen ja pinnasuojakin on valkoinen, joten siinä ei kyllä ole mitään nähtävää. Mutta silti se vaan jaksaa kiinnostaa :LOL:

Meilläkin sataa nyt ulkona ensilumi. Aamulla heräsin siihen, kun esikoinen huudahtaa että sataa lunta. :)

Ziz+Joonatan huomenna 8 viikkoa
 
FPI
Moikka!

Ihania vauvakuvia! :heart:

Meillä arki alkaa kanssa sujumaan, hymyjä ja juttelua tulee jo! Kuus viikkois neuvola oli tiistaina ja kaikki ok, neiti oli 54,9 cm ja 4580 g ja pipo 37 cm, keskikäyrillä kulki :)

Ristiäisiä pitäs valmistella, mut en oo kauheesti jaksanu...

Sellaista piti jälleen kerran kysyä jälkivuodosta, että mulla kesti viisi viikkoa jälkivuoto ja nyt vuoto oli poissa viikon ja nyt taas tulee, että onko nää nyt sit menkat vai mitä kummaa?? Synnytyksestä tänään on kuusi viikkoa ja kaks päivää.

Koitan liittää tähän Minnistä viime viikkoisen kylpykuvan...



Milla ja Minni 6vkoa 2 pvää
:heart:
 
tosi kivoja kuvia!
ihana on katella söpöjä vauvoja... ja kyllä kokoeroakin huomaa.
on kyllä jännä miten tuota ikäeroa pääsee kertymään vaikka laskettu aika on ollut meillä kaikilla kuukauden sisään... joskus toivoo että omakin olisi vasta viikon :D kyllä tää aika menee tosi nopeesti!!!
 

Yhteistyössä