Lokakuun -08 kullannuput

moikka

pikaseen taas täällä. meillä meni reissu mukavasti mitä nyt saanan päiväunet oli kaksi päivää ihan sekaisin. mut nyt ollaan jo palattu normaaliin rytmiin ja hyvin nukutti viime yön jo omassa sängyssä... oli tainnu olla omaa sänkyä ikävä kun kauheesti oli illalla juttua sängyssä oleville nallenkuville =)

rota aiheutti meille kahden päivän masuvalituksen joista toinen sattui vielä reissupäiväksi... oli vähän inhottava kun kylässä huusi masuaan. mutta onneksi kaikissa paikoissa ymmärsivät kun on itselläkin lapsia!

mä olen miettiny kun mullakin on alkanut tuleen tota suihkuamisreaktioo et aiheuttaako se enemmän ilmavaivoja? kun tuntuu siltä...

ja toinen kysymys, milloin noiden hormoni näppyjen pitäs hävitä? mä luulin et ne jo loppu kun ei melkein viikkoon ole ollut mut nyt reissussa rupes taas saanalla posket kukkimaan :/

tosta pään kääntämisestä vielä... meillä saana kans käänsi paljon mielummin päätä aina vasemmalle niin me laitettiin hoitopöydän päälle oikealle se neuvolasta saatu naamakuva ja nyt kääntyilee kyl jo molempiin suuntiin yhtäläillä.... se on saanasta huippu se happy face-naama niin äkkiä kääntyi pään asento kun sille aina naureskeli!
 
Huomenia.

Muksu tuossa söi ja päätin jäädä hereille,täytys alkaa tuota joulusiivousta pikkuhiljaa tekemään,vähän jokapäivälle jos jakaisi sitä,täytyy mennä kauppaan tänään ja varmaankin ottaa kinkku sulaan yms...

Meillä emma pitää ihan hyvin päätä kummallakin puolella,ei ole yhtä asentoa vaan.

Tässäpäs Emma täpinöissään,innostui lähtemisestä näyttävästi paljon :D

 
Heips.
Nyt on ensimmäinen yökyläreissu ja pitkä matkustus takana Jennin kanssa. Mentiin perjantaina siskon/jennin kummitädin luo tampereelle (matkaa 150km) ja tultiin eilen pois. Aamusta lähdettiin syönnin päälle klo 8 ja tampereella sitten kaupoiteltiin jouluostoksia ja siskon juttuja iltaan asti. Joskus 8 aikaa oltiin siskon luona ja siinä välissä kaksi kertaa syötin, muuten jenni vain nukku tai tillitti kiltisti hiljaa kaupassa kopastaan. Oli kyllä ihanaa. tykkäsi selvästi autoilusta ja muutenkin tuosta hälinästä mitä kaupoissa on. Päätettiin sitten että kun noin hyvin meni niin lähdetään uudenvuoden jälkeen kotiseuduilleni 350km päähän. Ainut mikä oli sitten ongelma oli eilen kun jenni on niin tottunut nukkumaan aamulla ulkona vaunuissa vaihtelevasti välillä 9-16 ja nyt kun siskolla ei ollut edes parveketta niin ei siitä nukkumisesta tule silloin mitään. Kuulee kun ihmiset höpisee niin meinaa että eihän häntä nyt yksin jätetä ja malttaa nukkua jonkun tunnin kerrallaan kun muuten voi nukkua jopa 5,5h.

Ihme vieraskorea tuo tyttö on kun vieraassa paikassa yölläkin nukuttiin 4h syönnin väleissä ilman minkäänlaista kitinää ja ähinää. Kotona sitten taas mentiin 3h tai alle unilla plus ähinää ja puhinaa välissä.

Olen nyt antanut viime torstaista noita cuplatoneja Jennille ja ne tuntuu vähän ainakin auttaneen. Pitäisi vain muistaa antaa niitä aina ennen ku alkaa syöttää mutta meinaa usein unohtua niin annan sitten ekan röyhtäytyksen jälkeen. Ongelma on että sen torstain jälkeen Jenni ei ole kakannut kunnolla? Voiko cuplatonit aiheuttaa rintaruokittavalle ummetusta, vai mistä johtuu tämä kakkaamattomuus? Ei Jenni enne cuplatoneja joka päivä välttämättä kakannu, mutta vähintään jokatoinen päivä mutta nyt on jo 3päivää ettei oo tullu mitään. Pitäisikö huolestua?

Joulua pitäisi kovasti laittaa. Meinaa vaan olla fiilikset vähän nollassa kun ulkona on niin synkkä ilma. Jos nyt kuitenkin yrittäisi.

tä ja Jenni 8vko 3pvä
 
Moikka! Huutokonsertti päätty just ja Otto nukahti, joten mulla on hyvää aikaa kirjotella :)
Toiveikasäiti: Cuplatoneista en tiiä, mut terkkari mulle sano (sillon ku vielä oli Otto rintaruokinnalla), et vauva voi olla kakkaamatta yli viikonki, eikä siitä ole haittaa. Käyttää vaan tehokkaasti äidinmaidosta tulevat ravinteet kehoonsa. Korvikkeita jos vauva syö, ni pitäis joka päivä kakata..

Meillä oli keskiviikkona neuvola.. Otto painoi 5,5kg (synt. 4225g) ja oli 57,5cm (51cm). Paino menee koko ajan alaspäin, eka oli +20%, nyt jo lähellä 0-käyrää.. Terkkari sano, et voihan se olla, et Otosta tulee hoikka poika, kun syö kuiteski normaalisti, mut pitää nyt seurailla tota painon kehitystä.. Ite oon nyt tietenki ties mitä miettiny, et jos Otolla on joku sairaus tms... Esikoinen ku on, ni kaikki huolettaa :/ Miten teillä muilla, minkälaisia painonkehityksiä on vauvoilla ollu?

Tää viikko ollu aika raskas; mummi kuoli ja äiti joutu sairaalaan (on siellä ainaski huomiseen, munuaisaltaan tulehdus). Äiti ehti mennä tosi huonoon kuntoon ennen ku lääkäriin meni, mut onneks on nyt hyvässä hoidossa :) Mummin hautajaiset on tammikuussa, ne järjestetään Joensuussa. Melko pitkä matka siis ajettavaks, ku Helsingissä asutaan.. Mut ei oo oikein junalippuihin rahaa (joulu tehny tehtävänsä), miehel on työsuhdeauto, joten bensat on ilmaset. Tarttee varmaan aika usein pysähtyy, et Ottokin saa vähän venytellä, eikä tartte koko ajan kaukalossa olla.. Toivottavasti ei kauheen huonoa pitkä automatka tee poitsun selälle :| Tää on kyl ihan mahotonta, ku oon kaikesta Ottoon liittyvästä niin huolissani koko ajan.. Onko kellään samanlaista ongelmaa?

Nyt miehen kaa katsoo telkkaria =)

Sinisin ja Otto 2kk6pv
 
Piti tulla ilmoittamanaa että ei enää huolta ole. Jenni kakkas oikein kunnon lastin illalla. sitä oli koko vaippa kirjaimellisesti ihan täynnä ja joka poimussa ja kolossa oli tavaraa. Mahtavaa. :LOL:

Sain piparitaikinan tehtyä. Huomenna saa niitä sitten väsätä. Vähän koristelinkin kotia. Siivous unohtui kokonaan mutta pitää huomenna sitten imuroida. Tajusin että tähän mennessä olen aina imuroinut sillon ku Jenni on ulkona nukkumassa mutta täytyy huomenna siivota kun on sisällä niin tottuisi imurin ääneen. Sähkävatkaimella pystyin hyvin vaahdottaa kermaa pitkän aikaa kun Jenni oli sitterissä vieressä että ei se varmaan kauheesti imuriakaan pelkää. :D

Harmittaa kauheasti kun tilasin netistä sellaisen paketin millä pystyisi tekemään sellaisen käden/jalan mallin tai sellaisen ihan ku kipsiveistos. Muotti tehtiin sellaisella geelillä ja se meni ihan pipariksi kun hajosi. Ohjeessa sanottiin että kovettuu muka jopa 30sek ja pidin kauheeta kiirettä ja se kostautu kun en saanut Jennin jalkaa kunnolla. Meni rahat ihan hukkaa siis. Oisi vain ollut Jennin kummille lahjaksi niin nyt pitää sitten tyytyä vain maalaamaan Jennin jalan ja käden jälki kehyksiin kun tähän hätään en mistään saa uutta pakettia tai mitään kipsijuttuakaan.

Nyt on moni ilta mennyt niin nätisti tuon tytön kanssa. Se nukahtaa laulun ja iltarukouksen jälkeen itekseen sänkyyn ilman kitinää. Sormet ristissä toivon että tämä pysyisi tälläisenä. :) ehkä se alkaa tosissaan hahmottaa tuon rytmin. :)

Nyt miehen viereen kiehnäämään. :heart:
 
Ilta meni mulla niin että neitipäs päättikin olla hereillä.No mentiin samoihin aikoihin tutimaan kymmenen jälkeen ja nyt sitten herättiin puoliseiskan aikaan samaan aikaan,että yön sai nukkua taasen... ihan jees.

Eilen
melkein kaikki joulusiivous tehtynä,huomenna varmaan viel shoppailemaan ehkä,ainakin pakolliset ruokatavara jutut on haettava.

Mussukka leipoi onneksi eilen ja tosiaan mun mamma leipo meille niin mun ei tarvi keittiössä olla sitten.Tyttöjen kanssa täytys huomenna koristella pipareita,siinä se mun keittiöpuoli taitaakin olla,kun mies tosiaan hoitaa meillä nää keittiö hommat aikaslailla jos en innostu tekeen mitää hih...

 
Heissan!

Meilleppä tuli nyt joulun vieton suhteen vähän ongelmia.. Ollaan mun porukoille menossa aatoksi ja joulupäivänä oli tarkotus mennä miehen vanhempien luo uuteen vuoteen asti. Siellä on nyt sit yhellä serkkupojalla ollu enterorokko viime viikolla, enkä tiedä uskalletaanko mennä. Miehen poika on kuitenkin siellä mummolassa ja olis ikävää jos me ei mennä. Ja kaikki paikat sit vielä eri kaupungeissa et ei oikeen voi mitään pikavisiittejä tms..

Muuten Sisin kanssa menee oikein kivasti. Kiltti kun mikä, eikä turhia huutele :) Nukkumaankin alkaa itekseen jopa puolessa tunnissa.. Aikasemmin meni aina kaks tuntia tuttia nostellessa.

Nyt lähetään metsästää NUKin pullotutteja prismasta/lastentarvikkeesta :)
 
Hei!

Meillä menee yöt nykyisin ihan hyvin. Viime yönäkin tyttö heräsi muutaman kerran syömään, mutta kun oli vieressä oi, niin ei niitä niin huomaa. Yöllä heräsin neljän aikaan heräsin ja siirsin tytön pinnikseen (pinnis on meidän sängyn vieressä laita alhaalla). Samantien alkoi ähinä ja kädet alkoivat vispaamaan. Pidin kättä tytön masulla ja väliin heijasin, ei auttanut. Nostin takaisin viereen ja tyttö jatkoi rauhallisesti uniaan |O Ei oikein siltä näytä, että ihan heti nukkuu omassa sängyssään ;)

Sinisin: mä olen samanlainen, koko ajan olen huolissani. Pitäisi varmaan opetella ottamaan rennommin, muuten on pitkät vuodet edessä :/ Mutku muutenkin olen murehtijatyyppi...

Vega & tyttö 2 kk
 
Pöppiäinen- Mä en uskaltanut nukuttaa vauvaa pinnasängyssä, joten alusta asti on nukkunut meidän vieressä. Jos olisi nukkunut omassa sängyssä en olisi saanut itse nukuttua, kun olisin jatkuvasti ollut tarkistamassa ja kuuntelemassa hengittääkö vauva. Jo sairaalassa vauva nukkui mun vieressä :)
 
Pöppiäinen: meillä on alusta asti nukuttu samasa sängyssä. Ennen syntymää vakaa aikomus oli, että tyttö nukkuisi omassa sängyssään :p Mutta tyttö nukkuu paremmin vieressä (ja sitä mukaa itsekin, kun tyttö pitää enemmän ääntä nukkuessaan pinniksessä ja pitää mua hereillä). Alussa tytön syömiset kesti vielä pitkään, niin oma uni olisi jäänyt vähiin, jos olisi ensin imettänyt ja vasta sen jälkeen nostanut tytön pinnikseen. Vähän vahingossa päädyttiin nukkumaan samaan sänkyyn: mä en pysynyt hereillä syötön aikaa, heräsin vasta, kun tyttö halusi uudelleen ruokaa :ashamed: Kyllä muakin alussa vähän pelotti, mutta näköjään sitä vaistomaisesti varoo.
 
FPI
Pöppiäinen, Meillä kävi just noin kuin Vega kirjoitti eli nukahdan aina yleensä kun Minni syö niin sitten se jää viereen nukkumaan...tosin laitetaan aina yöunille ensin omaan sänkyyn, kun sitten herää ekan kerran yöllä syömään niin siitä sitten nukkuu vieressä...kyllähän se alussa tosiaan hirvitti, mutta näköjään sitä vaistomaisesti varoo ;)

Oikein iloista joulua kaikille!! :heart:

Milla ja Minni 11 vkoa tasan :heart:


 
Moi

pöppiäinen meillä nukkuu välissä , en jaksaisi nousta ylös yöllä ja vielä ehkä syötön jälkeen taas siirtää omaan sänkyyn..helpommalla pääsen näin ja kyllä sitä varoo huomaamatta kun pikkuinen vieressä =) ..

meillä alkaa olla jo joulu tunnelma katossa ,lapset alkavat olla kun tulisilla hiilillä =) ...

Ihanaa Joulua teille kaikille !

pw ja Nooa
 
Mulla syynä miksi en uskalla vauvaa ottaa väliin nukkumaan on se että jos unissaan meneekin lapsen päälle,mitä ikävä kyllä lehdistä saa välillä lukea,mieluiten nousen ylös hoitamaan vauvaa ja pinnis onkin suoraan kiinni meidän sängyssä että siitä saan likkaa katella .

Hyvää joulua toivottelee ; likkaparvi ja Annika
 
Joulu alkaa loistavasti kun äiti on ihan silmät ristissä ja hermo kireellä mutta samalla niin itkuinen kun on niin väsy. pari yötä on mennyt tosi levottamasti Jennin kanssa mutta viime yö oli sitten ihan katastrofi. heräsi ennen 2 syömään (nukkumaan 10 aikaa) ja sen jälkeen ei sitten nukuttukkaan. ensin oli sillon 2 tissillä, uudestaan kolmelta, sitten taas puoli 5. sen jälkeen tuli ekat itkut äidiltä. Ei rauhoittunut millään nukkumaan syönnin jälkeen ja tissit olivat kyllä täynnä, että ei pitänyt ainakaan nälkää olla ja kun vielä aina sylki tissiä pois vaikka tarjosi. Ähinää puhinaa ja itkua. auttoi vain kun otti harteille ja pomppi sängyllä. rauhoittui ja kun laittoi sänkyyn meni ehkä 4min ja sitten alkoi taas huuto. Joskus 7 aikaa laitoin mahalleen, jossa viihty ehkä puoli tuntia kun samalla vähän väliä jutteli sille ja laitto tuttia. Pukluakin tuli joka välissä, ei pelkästään syönnin päälle vaan kun syönnistä oli kulunut jo tunti tai yli (ei ole aikaisemmin sitä tehnyt). sitten puoli 9 jälkeen annoin vaihteeksi taas tissiä, söi ihan ok, sitten aamupesut ja ulkovaatteet päälle ja vaunuihin nukkumaan. joskus 15vaille 10 sinne nukahti, kerran piti tutti laittaa suuhun ja sen jälkeen ei oo mitään kuulunut. pitänyt välillä käydä tarkistamassa että on hengissä ja että itkari varmasti on päällä kun ei mitään kuulu. en voi ymmärtää mikä sillä on. cuplatoneja en sitten yöllä enää antanut kun ajattelin että josko ne sitten taas aiheuttaa lisää... äiti on vähän väsynyt. :'( nukuin tuossa pari tuntia ja en sit enää saanu unta. pitäisi alkaa tehdä porkkanalaatikkoakin tässä. paah.

Onko ihan normaalia että puklu on joko tosi limansekaista tai sitten sellaista paksua jossa on pieniä rakeita (maito paakkuntunut)? kun ennen Jennin puklu oli ihan nestemäistä mutta nyt se on välillä ollut limansekaista (ei ole muuten flunssaa) tai sitten tuota paksua ryynimäistä?

Kuinka montaa kertaa päivässä niitä cuplatoneja pitäisi antaa että ne vaikuttaa? joka syötöllä on ohje, mutta oon antanut aina sillon ku sen 3-5h välein aloittaa syömään mutta en sitten jos jaksaa syömistä pienen tauon (30min-1h) jälkeen, pitäisikö sillonkin antaa? voiko siitä tulla yliannostusta?

Onneksi miehellä tänään viimeinen työpäivä ja sitten on lomalla loppiaiseen. saa hoitaa ensi yön Jenniä kun minä meen nukkuu sohvalle. muuten on melko väsynyt äitee jouluna. :ashamed:

tä ja Jenni tasan 2kk rakas pieni. :heart:
 
Kaiken tämän hösellyksen keskellä meinaa unohtua toivottaa...
Siis oikein hyvää joulua kaikille!

ja itsekkään en uskalla ottaa viereen viereen neitiä nukkumaan kun sitten en ainakaan itse saa nukuttua kun tarkistan koko ajan etten vaan oo kääntynyt sen päälle jne. meilläkin pinnis on sängyn vieressä ilman laitaa sängyssä kiinni niin on lähellä muttei liian lähellä. :) tarkoitus oli siirtää sänky taas vähän kauemmas omasta niinkuin aijemmin oli mutta jos nämä yöt tälläisenä jatkuu niin sänky jää viereen...
 
en oo taas pitkään aikaan käynyt täällä mutta nyt täytyi tulla toivottamaan :heart: oikein hyvää ja rauhallista joulua!! :heart:

aikaani on myös koneella vienyt kun viimein annoin periksi ja liityin facebookiin ja siihenkös pirulaiseen jää koukkuun :LOL:

tänään syödään hyvin ja nautitaan vauvojen ensimmäisestä joulusta :heart:
toivottaa:
virpi ja mila
 
Hyvää joulua kaikille :xmas:

toiveikasäiti ei voi saada cuplatonista mitää yliannostusta, eikä sillä oo haittavaikutuksia. Et annan vaan ennen joka syöttöä, siihen se teho perustuuki =)

Vilja nukkuu vaunuissa pihalla ja tulin äkkiä koneelle.
Kaikki joulu jutut on nyt hösätty ja nyt saa sit rentoutua :heart: Illaks mennään miehen siskon luo. Siellä sit mätetään ittemme ähkyiks ja availlaa lahjoja. Huomenna sit sukuloimaan.

Viljalla jatkuu sama ihana unirytmi, ei herää öisin syömään enää. Vallan ihanaa sanoisinko :p Nukkumaan menee ysin paikkeilla. Muutenkin neiti on tyytyväinen ja ilonen pakkaus :heart:

Koska muuten ootte ajatellu alkaa maistattaa kiinteitä, esim perunaa? Oon noilla vanhemmilla alottanu 3kuisena. Ja sillon 9v sitten se oliki "sallittua" jo sillon...
Ajattelin ku Vilja on sit ens viikolla 3kk :eek: ni jos tossa tammikuus sit alottelis maistelee...

Rauhalliset joulut siis kaikille ja toivotaan lahjaks valvojille parempia öitä :hug: :heart:

Liina ja Vilja
 
Jouluaattoa

Täällä tytöt avanneet lahjat,kivastippas noilla mennyt aatto,ei ees hermostuneet kokopäivän aikana,mikä on todella yllätys hih.
Meillä myös on unirytmi tuntunut pysyvän öisin,söi eilenkin 22 maissa ja heräs seiskan maissa sitten.Päivisin tuntuu puolestaan valvovan enemmän sitten myöskin.

Emma vasta heräneenä :



Tässä meidän jouluprinsessa



 
Rauhaisaa Joulua kaikille!

Leevikin antoi äidille joululahjan nukkumalla 5 tuntia putkeen, ja vain 2 herätyksellä koko yö :D ihanaa...

Pitikin kysyä näiltä kokoyön nukkuvilta, tai max. 1herätys/yö, onko vauvanne rintaruokinnalla vai pullolla?
Olen vain saanut sellaisen kuvan, että pulloruokitut nukkuvat yleensä hyvin kokoyön...
Korjatkaa jos olen väärässä :x
 
Hauskaa joulua kaikille!! :xmas: Vielä kun joulunaikaa vietetään...

On sit kiirettä pitäny, ku en ole kunnolla koneelle ehtiny. Juuri ja juuri viestejä oon lueskellu, mut kirjottelu on jääny... :ashamed:

Toisella puolella viihtymisestä... Meidän poitsu on ollu alusta asti mieluiten pää vasemmalle kääntyneenä. Se on selvästi vahvempi puoli nytkin, mut esim. lattialla maatessaan viihdytetään toiselta puolelta, et kääntää päätään myös oikealle. :) Yritetään tasapainottaa tuota, mut selvähän se on, et sinne päin ollaan mikä on luonnikkaampaa.

Lattiallaoloaika... Meillä ollaan nyt lattialla useempia kertoja päivässsä, varmaan 3krt on keskiarvo. Mahallaan ollaan myös joka kerta kun lattiallakin. Siinä poika viihtyy vaihtelevasti. Välillä tosi pitkään ja nostelee päätään tosi korkeelle ja kattelee ympärilleen. =)

Valveillaoloaika...on meillä 2-4 tuntia. Päikkäriajat vaihtelee paljon, mut yleensä nukkuu kerrallaan sit sen 2 tuntia. Tosin pienempiäkin unia mahtuu päivään. Iltasin nukkuun mennään nykyään myöhemmin. Ennen sammuttiin 8lta, nyt useimmiten vasta 9 jälkeen. Edelleen nukutaan 3 tuntia jonka jälkeen otan rinnalle. =)

Nukkumispaikasta...iltasyötöltä (pullolla) laitetaan pinnasänkyyn. Sit kun poika herää, niin otan rinnalle ja imetän. Siinä nukutaan sit välillä pitempäänkin. Yöllä kun noustaan pullolle 3-5 aikaan, niin sit taas pinnikseen nukkuun ja kun herää, nostan vierelle.
Pöppiäinen: itse meinasin aluksi etten vieressä nukuta, mut oon huomannu, et nukun samassa asennossa. Kertaakaan en ole ollu muuten ku kyljellään (ja sen huomaa ku niskat on jumissa usein) . Ja kun kerran molemmat nukahdetaan, niin en raaski toista nostaa pois. Sit kun imetys loppuu kokonaan, niin en vieressä enää nukuta. Tää on siis väliaikaista. :)

Liina:Kysyin neuvolasta viimeksi vellien antamisesta, ku puhuttiin miehen kanssa, et jos antais iltasin viimeseks velliä (peruna-porkkana). Neuvolassa tyrmättiin ajatus kokonaan. Täti sano, et vellivaihe on suositusten mukaan jääny kokonaan pois, pitäis siirtyä kiinteisiin suoraan :eek: Olin vähän hoomoilasena, et häh, noinko suositukset on muuttunu reilussa 5 vuodessa. Mietitiin sit, et itehän me se päätetään milloin ja mitä annetaan, mut vielä ollaan pelkällä maidolla. Tammikuun lopussa viimeistään siirrytään luultavasti juuri soseisiin, kun pojalla on ikää 3,5kk. Tällä tahdilla meillä menee maitoa kohta reilusti yli litra päivässä.... :D Sisaruksetkin oli 3,5kk kun soseet alotettiin ja tää poika on vielä kovempi syömään ku he... ;)
Täällä neuvolassa tosiaan ollaan sitä mieltä, et vasta 4kk iässä alotettais maisteleen soseita tai sit vasta 6kk iässä jos imettää täysin.

Jerellä oli 2kk neuvola reilu viikko sitten ja mitat oli painovoittoset :D
6050g (synt.3440g) ja 59,5cm (synt.51cm), pipo 39cm (synt.34cm). Kaikki hyvin muuten. Kasvaa hyvin ja seurailee jo kovasti asioita ja ihmisiä. :)

Me oltiin viime viikolla risteilyllä, Jere oli mukana. Vanhemmat lapset jäi Helsinkiin mummin luo. Käytiin Ruotsin puolella maissa kaupoilla. Tehtiin hyviä joululöytöjä BR:stä. Halvemmalla ku Suomesta. Matka meni hyvin. Ekana iltana Jere tais "kärsiä" oudosta paikasta, nukkui miten sattui, mut seuraavana päivänä unet maistu melki samoin ku kotona. Maissakin kävellessä, nukkui rintarepussa tyytyväisenä.... =)

Jouluaattokin tuli ja meni. Meidän keskimmäinen 5,5v ei meinannu malttaa oottaa yhtään lahjojen avaamista. Mukava päivä kaikenkaikkiaan, vaikka omalla porukalla joulua vietettiinkin. :D

Tästä tuli maratonkirjotus. Pitäisi päästä useemmin kommentoimaan... Kiitos jos joku jaksaa lukea =)


Meidän poitsu eilen jouluaattona... (rinnuksilla kuolaa, ei puklua ;) )

jasmara ja Jere 2kk2vkoa
 

Yhteistyössä