~LOKAKUUN lapset **2010** huhtikuussa <3~

sosuli, tulen kertomaan juu! onkohan kaikki muut saanu aikansa punktioon niin että tayssista päin on ilmoitettu? mulle läntättiin kouraan vaan lappu missä on numero ja kellonajat koska voi soittaa ja varata aikaa! tosi kiva naikkonen siellä sit kyllä otti asiani vastaan, ihmetteli vaa ku ei niillä ollu mitää tietojakaan musta mutta sain silti ajan varatuks. toivottavasti on sitte lekuri pistäny sinne jotain lähetteen tynkää! :D minä en nimittäin sairaalan ovista ulos kävele ennenku on 20 milliä lapsivettä ruiskussa :kieh:

ärsyttää ku miehen sisko hiostaa koko ajan kysymyksillä "otatteko meiän pojan vaunut vai heitänkö ne pois? entä sitterin? entä pinniksen? pitäs tietää että säilötäänkö niitä enää" AAARRRGH tajuis nyt perkele että ootellaan nyt vaan ensin tietoa siitä onko meiän lapsi ees terve. siitä riippuu kaikki eli se tuleeko meille ees tätä vauvaa.

jänskättää mennä neuvolaan parin viikon päästä, on meinaan tullu toi mäkkäri vähän liian tutuks lähiaikoina ;)

 
Moikka vaan kaikille!

Nyt taidan uskaltautua joukkoonne :) LA on 21.10, suunnitellulla sektiolla syntyypi tämä vaavi, koska takana kaksi hätäsektiota. Mulla ennestään kaksi poikaa, 5v ja 8v.

Disperin aloitettiin rv 11 ja Klexane piikit rv 24, verenohennuksesta kyse. Ekassa raskaudessa mulla oli raskausmyrkytys ja toisessa raskausajan diabetes. Saapi nähdä mitä tästä vielä tulee...

Mutta ihanaa kasvatella masua, kun ajattellin etten enää koskaan... :heart:

Ja sairaalana Lohjan sairaala

terkuin viivu ja masuasukki rv 14+6 :heart:
 
Kultasiipi Mulla on annettu puudute joka kerta hammaslääkärissä.. Muistaa vaan kertoa että on raskaana. Esikoisen ihan loppu vaiheessa kun oisko ollu rv 38 menossa se hammaslääkäri meinas et uskaltaakohan sitä enään puduttaa kun se voi käynnistää synnytyksen loppu vaiheessa. Sanoin vaan että juu anna vaikka kaksin kertainen annos :LOL: :LOL:

TERVETULOA UUDET!!!

Me mennään perjantaina kattoo uutta autoa =) =) Ja mahdollisesti nyt sit ostettais se :)

Nyt taitaa olla joku ihmeen flunssa kausi kun tuntuu että kaikki on flunssassa :|

Selkäkipukin välillä on poissa. Mutta välillä niin vihlasee että tuntuu kun joku vetäis puukolla häntäluun viereen :|

Vappu suunnintelmia Syntymäpäivien järjestelyjä :) Perjantaina käydään kyllä yhdillä 30 v synttäreillä illalla jos vaan saadaan joku lapsen vahdiksi hetkeksi. Lauantaina olis ihan tarkoitus perheen kesken grillata uudella grillillä :)

Nyt kattoo treffit pimeässä ja sit nukkumaan

pikku prinssi + vaavi rv 14+5 :hug:
 
Wappu suunnitelmista tytön sylikummi tulee fetasalaatin ja leipomusten kanssa ja käristetään makkaraa ja kanankoipia, sitten kun likka on menny nukkumaan pelaillaan munchkinia. Muitakin vieraita saattaa mukaan eksyä.

Tylsistynyt Menhit ja Mr.Hyde
 
Empä ole tänne kerennyt niin kiirettä ollut. Mutta nyt oma napainen kysymys!

Esikoinen hyppäsi ja painoi oikein kunnolla alavatsaa ja juuri siitä missä uumoilen vaavin olevan! Ja sattui niin että ja sattui mvielä sen jälkeenkin monta tuntia. Onkohan kuinka vaarallista?! Nuvola olis 5.5 joten sinne pitäis ootella että pääsis kuuntelemaan äänet. Ja nyt on huolesta soikeena kokoajan :ashamed: Täsät tempusta on jo pari päivää aikaa. Ajattelin josko tuo mun vatsamakkara osasto olis suojannut että ei mitään käynyt.

Ja muutenkin olen ihan höpsähtänyt nyt, kun luulin jo pitkään tuntevani liikkeitä, mutta nyt niitä ei ole sitten tuntunutkaan, luulen. Varsinkaan tuon "iskun jälkeen"

Taikamyrsky ja aarresamakko 17+5
 
[/b] Tare, mulle tuli ainakin sieltä TAYSista kirjeellä se aika. Ite toimenpiteestä sen verran, että siellä TAYSissa ensin jutellaan kätilön kanssa jonkin hetken ja sitten vasta pyydetään ite toimenpiteeseen. Siellä lääkäri sitten jutustaa pari sanaa ja tekee ultran. Ite ultra oli meillä ainakin aika nopsa ja siinä ei kauaa nokka tuhissu. Sitten hoitaja puhdisti mahan ja lääkäri katso kohdan mistä ottaa näytteen. Mulla neula meni kertalaakista hyvään kohtaan ja sitten itse se lapsiveden ottaminen kestää hetken, mutta koko toimenpide on varmaan minuutissa ohi. Sitä ei kannata jännittää vaikka se hurjalta kuulostaakin. Neulaa mä en katsonut ollenkaan (en pysty katsomaan edes normi verinäytteessä) mutta katselin sitä ultrakuvaa jossa näytti aika vinhalta kun siitä näki sen neulan ja pikkumiehen vierekkäin :eek: . Kun toimenpide oli tehny, siitä noustiin ylös melkein heti ja istuttiin hetkeks kun ne teki merkinnät neuvolakorttiin. Ja ei muuta kun kotiin!

Mitä sitten tulee tohon tuloksien saamiseen, niin se lääkäri sanoi että sieltä soitetaan perjantaina mutta kun puhelua ei kuulunut, niin soitin sinne ite. Kävi ilmi että siellä oli koko poppoo jossain koulutuksessa. Jouduin siis venailemaan maanantaihin ja soitin heti aamupäivästä ite numeroon, jonka se kätilö oli kirjottanut neuvolakorttiin.

Onko täällä muuten muita mammoja joita risoo tää pöly ja siitepöly yleisestikkin? Mä olen kevät/kesäisin kova antihistamiinin kuluttaja mutta nyt pitää kestää taas ilman ja täytyy sanoa että ottaa kovemmalle kun viime raskaudesta. Kait tuota katupölyä on niin paljon. Ainakin täällä Treen keskustassa.

Huomenna olis toinen neuvola. Vähän jännittää mitä toi HB on, viimeksi jouduin ottaan rautaa. Ai niin, kävin sokerirasituksessa tiistaina ja niinhän siinä kävi että paasto oli liian korkea ja nyt sitten sokereita seurataan. Ihan sama oli edellisestä raskaudesta, joten ei sinänsä mitään uutta ja vähän tätä jo odottelin. Itse asiassa esikoista odottaessa sain noi sokerit pidettyä kohdallaan vetämällä melkein koko kesän vihreetä salaattia ja pihvejä :LOL: .

Mutta nyt taasen takaisin töihin.

Keukeu ja Tirppi 16+2
 
Neila: Sulla vielä pientä toi painonnousu verrattuna muhun! Mulla paino noussut jo 8 kiloa! Vaikka en ole herkutellut edes paljoa. Nyt mun täytyy koittaa ruveta kattoo noita hiilareita, niitä mä voisin vähentää. Pitäis yrittää pysytellä tässä painossa nyt seuraavaan neuvolaan asti (3 viikkoa). Mulle neuvolantäti ei oo sanonu mitään, mulla tosin toin bmi raskauden alkaessa oli 21, ja nytkin vasta 24, että en oo onneksi vielä ylipainoinen..

Mutta mulla tosiaan kiloja tulee vaikka syön samalla lailla kuin ennenkin raskautta. Onneksi mieskin on lihonut 7 kiloa tässä mun rinnalla, niin en tunne itteäni niin valaaksi!

Ilolintu ja toukka 15+6 (np:n mukaan 16+2)

(btw. lasketteko noi viikot aina viimeisten kuukautisten mukaan vai viimeisimmän ultrauksen mukaan?)
 
Pakko oli tulla tänne hehkuttamaan, sain eilen illalla kuuluviin pikkuisen :heart: -äänet kotidopplerilla!! :D Olin jo asennoitunut siihen, että se vekotin olis ollut ihan turha ostos, mutta näköjään ei sittenkään. Piti mieskin huutaa kuuntelemaan ja kyllä sekin ne kuuli. Ei siis ollut mun kuvitelmia :p

Wapuksi ei ole vielä sen kummempia suunnitelmia. Olen yksin viikonlopun kun mies lähtee ukkoporukalla ryypiskelemään Keski-Suomeen. Olisin kuulemma voinut lähteä mukaan, mutta jotenkin se ei kuulosta innostavalta olla selvinpäin kymmenen punanenäisen ja kovaäänisen äijän keskellä. No thanks! No enköhän mä jotain keksi, lähden vaikka naapurikaupunkiin kirppareita kiertään :)

Taikamyrsky soita ihmeessä neuvolaan ja pyydä että pääsisit kuuntelemaan sydänäänet. Varmasti kaikki on hyvin, mutta kannattaa käydä silti ihan itsensä vuoksi.

Sähikäinen ja Nöttis 14+2
 
Niin voisihan senkin toki ilmoittaa ;) eli LA on 22.10 ja synnärinä SAS

Eilen oli siis toinen kolmas neuvolakäynti täällä suunnalla. Jäi vähän huono fiilis kätilön jutuista. En kuulemma juo tarpeeksi ja hemoglobiini hieman liian alhaalla ja kun painokin edelleen vain putoaa... AAARRGG... noh oli taas mukava kuulla että mahassa todella on elämää liikkeitä kun en ole vielä huomannut.

Vapuksi lähdetään vanhempien ja miehenpuolikkaan + zoon kanssa purjehtimaan ensimmäistä kertaa tänä vuonna. Nuoremmalle puudelille piti ostaa pelastusliivitkin kun viime kesänä tuli huomattua että tuo elukka ei osaa uida :D Koiria ollut jo yli 20 vuotta ja tämä on ensimmäinen tapaus kun ei vain pysy pinnalla. Eli toivottavasti reissu menee mukavasti ja vene toimii :)
 
Hammaslääkäristä, siellä tosiaan täytyy sanoa että on raskaana niin käyttävät eri puudutusainetta jos täytyy paikkailla. Tai näin olen ymmärtänyt... Olis mulla itelläkin eessä, mun tajuton kammo! Jos nyt varaan ajan niin itse hoitoon pääsen ehkä syyskuussa. Ei yhtään näitä jonoja täällä. =)

Taikamyrsky, eiköhän siellä kaikki oo ihan hyvin! Mäkin oon saanu pari kertaa niin mojovasti terävästä pikku kyynärpäästä suoraan masuun... Mut kyllähän se säikäyttää aina!

Nyt tais jäädä pikkuneidillä päikkärit niin lyhyeksi että... Minuu väsyttäis... puuh, en kerkeekään nyt sen enempiä kommentoida.

mama-L ja Bebe



 
Taikamyrsky, mä luulen kans niin kun neuvolantätikin, että jos jotain olis pahasti käynyt, veren vuotoa olis jo. Onneks sulla on neuvola kuitenkin jo ens viikolla, niin pääset sinne tarkistaa tilanteen. Tsemppiä!

Hammaslääkärin puudutteista en tiedä mitään, mutta täällä meillä hammashoitola-aika järkäyty näin odottavalle äidille tosi nopeesti. Soitin viime torstaina ajanvaraukseen ja sain ajan jo seuraavaksi keskiviikoksi. Tosin ei hammaslääkärille vaan suuhygienistille. Kävin siis eilen hammashuollossa ja tosi mukavasti meni. Suuhygienisti tarkisti tarkkaan mun hampaiden kunnon ja kertoi samalla vauvan hampaiden kasvusta ja hoidosta. Oli tosi mukava käynti siellä. Mitään korjattavaa ei nyt löytynyt, joten se laittoi vuoden päähän varaukseen hammaslääkärille uuden ajan, jonne ne kutsuu sitten automaattisesti. :)

Tänään mua pyydettiin haastateltavaks meidän paikallislehteen. B) Toimittaja oli kuullut, että olen opiskeleva, esikoista odottava äiti ja olisi halunnut haastatella mua lehden äitienpäivänumeroon. Olin vähän kahden vaiheilla, mut lopulta kieltäydyin, kun ehkä halua vielä julistaa mun raskautta koko kylälle. Vähän kävi sääliksi kiireisen oloista toimittajaa, kun nyt se joutuu etsimään jonkun muun siihen juttuun - jos löytää edes ihan heti toista noita kriteerejä täyttävää meidän kylältä. :p

Huomenna ois sit se omalääkäriäika tk:ssa ja sisätutkimus. Vähän jänskettää mennä sinne, kun jos mul ei ookaan mikään vialla, niin sit ne kattoo mua pahalla silmällä. :) No joo... Itteni mielenrauhan ja vauvan hyvinvoinnin takia mä sinne halusin tarkistukseen. Yritän siis olla välittämättä, mitä ne musta siellä ajattelee. Kiitos mama-L ja Kultasiipi tuestanne tässä asiassa!

HI HII! Ihanaa, kun vauvan liikkeitä tuntuu jo niin hyvin pitkin päivää!!!! Kokoajan nytkin on mutkuillut tuolla... =)


Tatara ja tirriäinen 17+5
 
Zeena, voimia! Mikä vattu sitä sun työnantajaas oikeen vaivaa? Kyllä ärsyttää sun puolesta!!

Täällä lapsivesipunktio takana TAYSsissa ja ihan "positiivisena" kokemuksena jäi mieleen.. Kätilöt ja lääkäri oli ihania ja toimenpide sujui mallikkaasti ja nopsasti. Kyllä se vaan sattui vähän enemmän ku verikokeenotto :D Tai lähinnä se tuntu inhottavalta ku se neula vilisteli mahassa... Oli ihana nähdä ipana ultrassa! Vauvalla näytti kaikki olevan hyvin ja edelleen vastas täysin viikkoja ja oli kasvanu reippaasti. Virkee vauva. Lääkäri sanoi, ettei näe mitään poikkeavaa vaikka kuinka tiirailis, mutta nyt sitte ootellaan vaan tuloksia downista.. Viikossa lupailtiin, onneks! Pelko persiissä täällä kyllä ollaan, oli niin vinksallaan hormoonit veriseulassa kuitenkin :( Mä en uskaltanu kattoo sitä monitoria ollenkaan ku se sen neulan mun mahaani survas :D Sen jälkeen ei oo ollu ollenkaan mitään tuntemuksia mahassa ONNEKS, ei ees pistoskohdassa vaikka kätilö varotteli että voi vihloo ja ihan lapsvettäki tihkutella. Sehän ny vielä puuttus!

Vappusuunnitelmista, miehen siskon perheelle mennään grillailemaan ja iltaa istumaan. Lauantaina meen töihin taas!

 
Heisulin vei ja hauskaa vappua kaikille :D
Onpa ollu hektinen viikko, kun ei o koneellekaan oikeen ehtinyt. Nyt on vapaapäivä ja ihana rauhassa aamukahveja ryystää kone nenun edessä. Sivukaupalla luettavaa, mut kaikilla taitaa mennä hyvin :)

Tänään eessä munkinpaistoa ja markkinoita myöhemmin iltapäivällä. PikkuHoo pyysi jo alkuviikosta tuomaan vappupallon, mutta en vain oo kerenny kauppaan ihmisten aikoihin, pitää sitten tänään yhdessä käydä hakemasssa.
Keskimmäinen oli ekstrarahan toivossa siivonnu eilen koko kämpän pölyjä ja moppauksia myöten ja jälki oli ihan tyydyttävä, eli ei tarvi tätä päivää enää siivoiluun uhrata.

Masuasukki möyrii kiitettävästi, eli sielläkin kaikki ookoo. Maha kasvaa ja nyt on jotkut asiakkaatkin alkaneet kysellä suoraan, että tuleeko meille vauva. Toiset vaan kysyy, et oonko vielä käynyt juoksemassa tai salilla... Ilmeisesti miettivät pyöristymiselle syytä :LOL:

Olin alkuviikosta ripsihuollossa ja nukahdin siinä samalla. Näin unen, että olin lastenvaateosastolla katselemassa poikavauvojen vaatteita. Sitten siihen tuli sellainen iso tumma hahmo tyttölapsen kanssa ja sanoi, että älä katso pojalle vaan tälle tytölle.. Ärsyttäää! Kun olen ollu niiin varma pojasta ja tämmöset pistää epäröimään..

Menen maanantaina sovittaan tukivyötä. Suositteli sitä viime neuvolakäynnillä noiden liitoskipujen takia ja ennaltaehkäsemään selkävaivoja. En ookaan aikasemmissa raskauksissa moista tarvinnut enkä ees miettiny, mut katotaan nyt, toivottavasti on apua =)

Kävin eilen aamulla nopean reissun tukussa Hesan keskustassa ja kävin samalla Kampissa lastenvaatekaupoissa. En oikeen sit osannut ostaa mitään.
Olihan siellä söpöjä vaatteita mutta oli niin selkeet poika ja tyttökuosit. Tykkään selkeistä väreistä ja esim kaikissa punaisissa/keltaisissa vaatteissa oli kukkasia ja jonkinlaisia rimpsuja ja sinisissä/vihreissä mopoa ja autoa. Tylsää! Sit muutama malli vastasyntyneelle, valkoista ja luonnonvalkoista.... :|
Yritin samalla ettii nuorimmaiselle isoveli-paitaa, mutta eipä ollutkaan. Pikkusisko-ja velibodyja vaan vauvoille.
Kävin kans Beebes-äitiysvaatekaupassa, mut olivat jotenkin... tanttamaisia. Pari kivaa T-paitaa pisti silmään, mut en sit ostanut. Liian kalliita töihin puettavaksi, jo ekalla käyttökerralla voi olla pilalla väritahrojen takia. Ehkä sitten kesemmällä, kun on enemmän vapaata.. ja t-paitakelejä B)

Rinnat on tosi arat kylmälle, jos ei pue tarpeeksi, niin niitä tikustelee ja sattuu tosi pahasti. Pitäs vissiin kutoa jotkut lämpöset taskut rintsikoitten alle.. Heh! Mimmit nauraa duunissa mun rintojen hieromis ja lämmityssessioille koleina päivinä.
Niin ja maitookin tihkuu ihan kunnolla. Kovettuu sitten kunnon kökkäreiksi tuohon nännille. Sekin tekee kipeää..

Et tämmösiä jorinoita.. Niin ja Kaikille Uusille Tervetuloa!! :flower:

:wave: Puskajussi ja Onni 17+3 :heart:
 
Ainiin, pitää vielä yksi vauvauutinen kertoa.. Kissa synnytti yöllä neljä suloista pikkukisumirriä :heart:
Emo oli pitkään puuhannut pesää mun kenkälaatikkoon vaatehuoneessa. Olinkin vuorannut sen pyyhkeillä ja pehmustanut valmiiksi.
Tää oli kuitenkin siinä synnyttäessään möyrinyt pyyhkeet sekaisin ja yksi pieni oli pudonnut heti syntymän jälkeen laatikon pohjille. Onneksi löysin sen käsikopelolla, oli ihan märkä, kylmä ja kaikki jälkeiset kiinni. Oli kylläkin elossa, mutta veltto. Lämmittelin sitä hädissäni ja annoin emon syödä jälkeiset pois. Äsken kävin kurkkaamassa, niin tämä liikkui jo ja miukaisikin, että ehkä saatiin pelastettua raasu pieni..
Toivottavasti saadaan onnellinen loppu tälle pikkuselle!
Mut on ne vaan niin ihania, koko "perhe" :heart: :heart:

Puskis :wave:
 
Zeena voimia! Oliko se nyt maanantaina se palaveri mihin se liiton edustaja oli tulossa? Toivottavasti saat jotain järjestystä asiaan silloin. Jaksatko selittää mitä on tapahtunut?

Tare tsemppiä tulosten odottamiseen, toivottavasti kaikki on hyvin.

Totta muuten mitä puskajussi totesi. Kaikilla taitaa tosiaan mennä aika hyvin tällä hetkellä noin fyysiseltä kantilta. Ainakin ne kaikista ikävimmät uutiset on olleet tauolla jo pitkään. Mutta oli toisaalta aikakin.

Hehe, hyvä puskajussi toi kysymys että ootko juoksemassa käyny :LOL: Ootko muuten käyny? Tai onko joku muu? Minä olen ja ainakin toistaiseksi on vielä tuntunut ihan hyvältä kun rauhallisesti menee. En ole kyllä ulkona uskaltanu käydä ettei käy niin että kaukana kotoa tulis joku ylläri häntäluun tai jonkun muun osan kanssa.

Painoa ei ole mulle tullut vielä oikeastaan yhtään. Ihmettelen itsekin kun normaalisti nousee helposti pari kiloa ihan vaan syömällä :D Toisaalta ehkä toi kuvotus ja pienet määrät usein on tehnyt tehtävänsä.
 
Zeena, karsea työnantaja sulla! Toivottavasti asiat vähän selviäisivät palaverissa. :hug:

Vappusuunnitelmia olisi vaikka kuinka kuinka. Ensin siskontytön vappubileisiin iltapäivällä ja illalla anoppilaan syömään. Vappupäivänä oli alunperin perin tarkoitus grillata, mutta Pekka Pouta lupasi niin paskat säät, että pitää vissiin keksiä jotain muuta.

Mulla ei ole tullut painoa kuin ehkä reilun kilon ja ei kyllä ole paljon tuota masuakaan. Potkut sentään tuntuu. :)

Eilen kävin siellä pelkopolilla ja oli tosi hyvä kokemus. Ensin käytiin läpi edellistä synnytystä ja mikä siinä jäi vaivaamaan. Sitten puhuttiin tulevasta synnytyksestä ja tehtiin suunnitelmia lääkkeiden ja asentojen yms. suhteen. Kätilö sanoi, että kaikki kirjataan mun tietoihin joita sitten luetaan kun tulen synnyttämään.
Jotenkin helpottavaa, että sitten kun seuraava kerta koittaa, siellä on tiedot jo valmiina mitä haluan ja mitä en missään nimessä halua. Teki tosi hyvää märehtiä ammattilaisen kanssa läpi edellinen ikävä kokemus. Suosittelen lämpimästi kaikille synnytyspelosta kärsiville!

Mukavaa vappua mammat! =)

Leli ja Elsa 16+6
 
Olin maanantaina lapsivesipunktiossa ja toimenpide oli melkolailla kivuliaampi mitä etukäteen infottiin. Lapsivettä saatiin kuitenkin otettua hyvin ja sikiön liikkeet jatkuivat tutkimuksen jälkeen reippaina. =) Mitään vuotoja ei tullut, maha oli kipeä kaksi päivää.

Ja tänään saimme jo tulokset, eli neljässä päivässä.

Täällä odotetaan tervettä poikaa!!!!! :heart: :heart: :D :D :saint:

Nyt siis vihdoin pääsen mukaan odotukseen ilman kauheita pelkoja lapsen menettämisestä. Huomenna alkaakin jo viikko 17 ja liikkeitä tuntuu erityisesti iltaisin. Taidanpa käydä tänään ostamassa siniset pikku-töppöset tulosten kunniaksi!! Onnellisempi ei voisi olla!!

Toivon sydämestäni voimia vielä teille, jotka odotatte tutkimukseen menoa tai tuloksia. Toivottavasti saamme kaikki yhtä hyviä uutisia ja ihania vauvoja maailmaan syksyllä!

t. Nappula-10 (15+6)
 
Aivan ihania uutisia Nappula-10 :heart:

Aamu on mennyt ilmapallojen puhaltamiseen ja muuhun vappukoristeluun :D
Pian haetaan pojat ja lähetään pizzalle,ja muutenkin tuolla kaupungissa pyörähtämään.....

Huomenna tosiaan on toi perinteinen vapputori johon on hattaralle päästävä...... :LOL: ainakin äidin......

muuten näytetään viettävän vappua koleissa ja sateisissa merkeissä.......

Kaikille hyvät vaput ja onnistuneet sellaiset,ilmojen salliessa :D

sutulii 15+2
 
Ekaksi oikein isot onnittelut niille,jotka ovat saaneet hyviä uutisia ja tervetuloa uudet!

(.) tänä aamuna on kahteen kertaan oksennettu sappinesteet aamulla pihalle :x jospa tämä viimeistään lokakuussa sitten loppuu! Muuten huono olo on kaikonnut ja energiaa riittää.

Painoa ei oo paljoa tullut,ehkä kilo mut masu näkyy jo kivasti :) 5.5. on eka neuvolalääkäri,kun eka kerralla sekoitin päivät :ashamed:

Vappusuunnitelmat on olla kotona oman perheen kera ja tehdä kunnon buffetpöytä molempina päivinä. Kaupunkiin ei meikäläistä saa millään sinne tungokseen tönittäväksi,ei tänään eikä huomenna.

Tsempit kaikille ja mukavaa vappua vaikka olma ei tänä vuonna suosikaan!

t 77 ja asukki 16+4
 

Yhteistyössä