~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

Viimeinen työpäivä ja sitten tää painajainen on LOPPU =)
Siis mä oon niin onnellinen!!

Elokuussahan olis se 4 viikkoa töitä, mutta saa ollakin. Ja joku muu tehdä ne työt :whistle: Jos en nyt vallan reipastu ja unohda kaikkea kärsimääni pahaa loman aikana :p


Ja ihana ilma, onneks pääsee tänään ajoissa kotiin. Lupasin laittaa muksuille uima-altaan päiväkodin jälkeen, illalla siis luvassa pulikointia ja pihalla syömistä ja nauttimista B)



Zeena 25+4
 
Nostelen vaan.. :wave:

Minuu väsyttääää... IHANAAAA että alkaa vapaat. Ja huomenna heti aamupäivästä sitten mökille. Toivotaan et kelit jatkuis näin hyvinä, nyt +21 ja aurinkoa!!

mama-L 25+3 :heart:
 
Tervehdys!

Käväsin eilen mun vanhempien luona ja pois lähtiessä äiskä kysy taas, et oonko soittanut musiikkia meidän masun pikkuselle. Se oli jostakin kuullut tutkimuksista, joiden mukaan musiikin kuuntelu kohdusta lähtien kehittää vauvan musikaalista ja matemaattista lahjakkuutta. :) En oo kovin kova kuuntelemaan musiikkia, vaikka siitä tykkäänkin. Ei oo pikkunenkaan siis musikkia paljoa kuullut. Tänään kuuntelin sit spotifysta oikein urakalla Johanna Kurkelaa ja Juha Tapioo. Oli kiva kuunnella pitkästä aikaa musiikkia, mut mä oon vaan sellanen, etten oikein osaa tehdä mitään, kun taustalla kuuluu musiikki, varsinkin jos se on kovalla. Lopulta musiikki on siis pakko sulkea, että voi jotain hyödyllistäkin alkaa tekemään. Pitää kuunnella lisää joku toinen kerta... Ei sillä, et vauvasta tulis jotenkin lahjakkaampi musiikissa tai matikassa, mut onhan tuon masun kaa kiva musiikkia fiilistellä. :D

Huomasin tänään ensimmäisen pienen raskausarven mahassa... Niitä alkaa varmaan tulla lisääkin, kunhan maha vielä kasvaa. Mulle tähän mahan kokoon totuttelu ei oo ollu vaikeeta, vaan se on tuntunut luonnolliselta - en oikeestaan ees muista (tai muistele) milllanen olin ennen. Sen sijaan luulen, et mulle vaikeempi on tottua noihin raskausarpiin, jotka tulee jäädäkseen. :/ Pitäs osata ajatella niistä positiivisesti. Onhan ne muistomerkkejä pienen rakkaan odotuksen ajalta.


IHANAA, ILOISTA JA AURINKOISTA JUHANNUSTA TEILLE KAIKILLE!!!


Tatara ja tirriäinen 25+5
 
Oikein hyvää juhannusta kaikille :flower: :flower:

Mie en nyt oikein osaa kirjottaa mitään järkevää :/ Raha asiat painaa kivasti mieltä. Viimeeks oon saanu rahaa huhtikuussa vajaa 200e sairauspäivärahoja, eikä vieläkään oo kela saanu tehtyy päätöstä miun sairausloman jatkosta. Kiva kun tähän osuu nyt ens viikolla muuttokin, kaikkine takuuvuokrineen ja välityspalkkioineen, ja mieskin kun on tän kesän vaan opiskelijana. Huh huh.

Menhit ja Mr. Hyde 24+5 :heart:
 
Moi!

Ensi alkuun pakko huokaista, että kissalla olikin onneksi vaan pissatulehdus, ei virtsakiteitä, niinkuin pelkäsin. Eli vähemmällä päästiin. Tää katti on kyllä niin mahtava tapaus, se sai kymmenen päivän antibioottikuurin, ja syö tabletit herkkupaloina suoraan lattialta :LOL:

Taitaa olla hb laskussa, kun tuntuu, että voisin vaan nukkua. En ole täälläkään jaksanut hirveesti käydä, muutaman kerran olen yrittänyt vilkaista missä mennään. Myös verenpaineet on laskusuuntaiset, ennen olleet 125/70 luokkaa, nyt alimmillaan mitattuina ollut 91/64. :|
Toissapäivänä alkoi vihlova kipu alaselässä, se tuntuu aina välillä, istuessa sekä kävellessä. Eilen illalla alkoi lisäksi tuntua, että jalat puutuu ja on jotenkin voimattomat. Siihen nupiksi vielä mahakivut, niin jäi kyllä suunniteltu nurtsinleikkuu ja muut hommat tekemättä. Tänään kävinkin sitten vaivojani valittelemassa työterveydessä ja sain ensi viikon loppuun saikkua. Vaikka olen pitkään valitellut huonoa työmotivaatiota, niin on se vaan kumman vaikea mennä vaivojaan valittamaan. No nyt saan lepäillä, ja pitää yrittää venyttää selkää, josko se helpottaisi.

Arpia taitaa olla tulossa tännekin. Minullahan on lihomisesta vatsa vanhoja vaaleita jälkiä täynnä, mutta nyt katselin, että pari pientä tummaa alkua taitaa olla tulossa. :/ Vatsaa komistaa myös yksi maksaläiskä, jota ei ole ennen ollut.

Kelassa kävin tänään paperit viemässä ja vielä yhdessä virkailijan kanssa ne käytiin läpi. Minä en kyllä ikinä ymmärrä noista kelan ja muiden virastojen kapulakielestä mitään, onneksi tämä virkailija puhui niin ymmärrettävästi, että yksinkertainenkin tajusi ;) Saas nähdä kauanko menee, että äitiyspakkaus on postissa.. Päätöksissä meneekin kauemmin, kun hain nykyisillä tuloilla. Vuonna 2008 en ollut vielä valmis sh, ja tein vain osan vuodesta töitä, joten siitä on tulot kyllä nousseet.

Onko teistä kukaan kuullut vaunumerkistä Basson Baby? Tanskalainen merkki. Meille olisi siis sellaiset ilmeisesti tulossa, mutta arveluttaa, kun en löydä niistä juurikaan muiden mielipiteitä. Kauppias niitä kovasti kehui, mutta eikö ne kehu kaikkea?

Minulla ei ole lääkärineuvolaa nyt rv 25 paikkeilla, kun menen rv 28 Koksiin ultraan rd:n takia, sen tekee siis lääkäri. Neuvola mulla seuraavaksi rv27+jotain. Edellinen oli rv24+.

Vauvan allergiat mietityttää täälläkin. Itse en ole allerginen, mutta mies on siitepölylle, omenalle ja päärynälle, luumulle, persikalle jne. Eli saas nähdä miten käy vauvan kanssa.

Nyt miettimään juhannussuunnitelmaa uusiksi, kun alunperin piti olla töissä. Hauskaa juhannusta kaikille, toivotaan, että aurinko paistaa!

Heilo 25+4
 
Toissapäivänä kävin sokerirasituksen ja tulokset oli kuulemma oikein erinomaiset, jee! Silti mietityttää tulokkaan koko kun itsellä olo tuntuu isommalta kun esikoista odotelessa samaan aikaan. Vaikka painoa ei ole tullut kuin komisen kiloa. Sekin kyllä tuntuu jotenkin paljolta, no pitää koittaa syödä terveellisemmin. Eilen vähän rapsahti kun sai hyvät tulokset kokeista niin siinä meni sulaalevy, diudiduii..

Onneksi on muutama joilla on samantapasia tuntemuksia tulokkaan suhteen, että asiat mietityttää. Tuntuu niin oudolta kun ei tämmöistä pystykkään sisäistämään niin halposti kuin olisi itseltä luullut. Ehkä mulla on vaan niin negatiivinen kuva poika lapsista. Jospa se sitten oman kautta korjaantuisi..

On ollut kyllä kumman kireäpinna viime aikoina, esikoisellekin suuttuu ihan turhaan typeristä asioista. Pitäis kai päästä purkamaan jonkun nyrkkeilysäkin luo näitä fiiliksiä, niin sais olla rakkaat rauhassa. Ja asitten potee hirveitä oman tunnontuskia kun on lapselle suuttunut, kun eihän niitä pienille pysty selvittämään.

Hyvää juhannusta kaikille! :flower:

Taikamyrsky ja malakias 25+
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taikamyrsky:
Onneksi on muutama joilla on samantapasia tuntemuksia tulokkaan suhteen, että asiat mietityttää. Tuntuu niin oudolta kun ei tämmöistä pystykkään sisäistämään niin halposti kuin olisi itseltä luullut. Ehkä mulla on vaan niin negatiivinen kuva poika lapsista. Jospa se sitten oman kautta korjaantuisi..
Miulla on sama juttu, jotenkin negatiivinen käsitys pikku pojista, vaikee kuvitella olevansa itse pikku pojan äiti. No mutta kaiketi siihen pikkuhiljaa tottuu :whistle: Varmaan auttais jos löytäs vaikka ees kivan nimen pojalle, kun tuntuu ettei mikään oikein nappaa, tytölle ois ollu helpompi keksiä nimiä.
 
Menhit: :hug: :hug: :hug: Rahahuolet tuppaa vaikuttamaan ihan kaikkeen :kieh: Kokemusta täälläkin tiukoista ajoista... Mutta toivottavasti saat päätökset pian niin saatte noi rahajutut rullaamaan. Voimia niiden kanssa ja piiiiiitkää pinnaa... (joka ainakin multa välillä tuon asian suhteen puuttuu...)
Niin, ja vielä sen verran että kyllä sitä oppii olemaan pienen pojan äiti :heart:
Mulla ekassa raskaudessa ultran perusteella oli tulossa tyttö aina rv36 asti, mutta olikin pikkuisen sisäistämistä kun kuultiin että tulokas onkin poika! Minäkö osaisin kasvattaa pojan? :eek:
Niin vaan sydän suli pikku-ukkelin edessä kun syliin sain ja hoitaminen käy ihan itsestään =)
Raisummat paini-matsit hoitaa isi, mutta muuten hoideaan tasapuolisesti poikaa. Hellyyttä ja syliä tuo 2v huithapeli tarvii vieläkin säännöllisin väliajoin :heart:

Mukavaa juhannusta kaikille!! Syödäänhän oikein hyvin niin mahassakin päästään nauttimaan juhannuksesta =)

Hoikkalori ja rusina 25+5
 
Hyvää juhannusta juhannus ruuat melkein maistuu suussa mutta täytyy odottaa kai iltaan
sokerirasituksesta terkka sanoi eilen että 25 v on rajana siihen mutta on sokerirasitus siis elokuun puolivälissä kun labra menee kiinni 5 viikoksi siis koko tk menee kiinni mutta neuvola pysyy auki mulla on lääkäri 13.7 ei ole vakkari lääkäri kylläkään hänen ollessa lomalla
mutta ei onneksi tartte lähteä naapuri kuntaan

Raskausarvista niitä tuskin tulee kun ei ole tullut edellisissäkään raskauksissa
napakoruakaan en ole joutunut vielä ottamaan pois

eilisiä neukka kuulumisia
paino 320 per viikko vajaa 4 kiloa kokonaisuudessaan
rr 119/73
hemppa 132
kohdunpohja 23
syke 140
pissa puhdas

joku oli jättänyt jarruraidan neukan vessanpyttyyn minähän sitä rupesin tietty yökkimään
Viikon päästä lähemmä lappiin

tänään 24 tasan
 
Menhit: Tääläkin on tosiaan tuo nimi pulma, kun tytölle olisi ollut niin paljon halpompi löytää nimi. Mutta pojalle ei tunnu löytyvän mistään. Ja kaipa juuri ajastaan tämän sitten sisäistää. Ja oppii olemaan pojan äiti.

Joku varmaan ajattlee että voi kun pinnallista. Totuushan on että kaikki meistä toivoo ensisijaisesti tervettä lasta, ja sen jälkeen vaikka sanoisi mitä niin toivotaan tyttöä tai poikaa. Mun elämänkatsomus tiedon opettaja sanoi näin kerran ja niin se vaan sitten on, nyt uskon.

Taikamyrsky
 
Oikein mukavaa juhannusta kaikille!

Menhit, toivottavasti saat pian päätöksen rahoista. Itselläkin ollut tiukkoja aikoja just sairastaessa, mutta onneksi vanhemmat ovat lainanneet tarvittaessa.

Itse myönnän, että olisin halunnut tämän toisenkin olevan tyttö, mutta tiedän, että kun poikani syntyy ja pääsen häneen tutustumaan, tuntuu, että näin sen pitikin mennä ja saan juuri ne lapset, jotka mun on tarkoituskin saada. :heart:

Cleopatra 24+3
 
Heipsan kaikille pitkästä aikaa! :wave: Mä olen kirjoitellut tuolla Facebookin puolella, mutta kun meille nyt sattui tällainen rauhallisempi kotijuhannus niin tulin tänne piipahtamaan. :D Tässä on juuri vohvelinpaistot menossa kun miehellä tänään synttärit!

Ja siitä tulikin mieleeni! mama-L! Mun ikääni voi lisätä yhden vuoden lisää tuonne listaan ja myöskin tyttöolo sai rakenneultrassa vahvistuksen. Kiitos! :flower:

Tuohon teidän poikakeskusteluun... Mulla on itselläni siis esikoinen tyttö ja pikku-kakkonen on poika. Toista odottaessa mulla oli poikaolo heti alusta saakka. Voin sanoa, että myös itselläni oli tavallaan huonoja kokemuksia pienistä pojista, mutta jotenkin sitä omalla kohdalla ajatteli että mun pojastani ei tule leikkiaseilla huitovaa riiviötä vaan ihan samalla tavalla meillä on säännöt pojallakin. Mulle on myös muotoutunut oikein kunnia-asiaksi antaa pojalle paljon hellyyttä ja rakkautta. Olen ihan varma että mun pienestä pojastani kehittyy empaattinen ja toisten tunteet huomioon ottava nuori mies josta äiti saa olla ylpeä! B) No joo, eihän kaikkeen voi vaikuttaa, mutta kyllä mulla on sellainen käsitys että monesti pojat alunperinkin kasvatetaan ihan eri tavalla kuin tytöt. Enkä nyt tarkoita että olen varsinaisesti minkään sukupuolineutraalin kasvatuksen kannattaja, kyllä pojan pitää tietää olevansa poika ja päinvastoin, mutta liian usein poikana olo tarkoittaa automaattisesti tottelemattomuutta ja myöhemmässä vaiheessa herra ties mitä kujeita! Pojat pääsee helpommalla!

Nyt meillä on tuollainen ihanan hymyilevä ja välillä vähän omaa tahtoaan kokeileva 1,5vuotias joka siskon kanssa kokee niin nukkeleikit kuin painimatsit (äidin valvonnassa tietysti). Säännöt ovat samat molemmilla. Jos nyt taas kukaan ymmärtää mitä yritän selittää! :xmas: Joka tapauksessa olen ihan varma että vaikka pojan saaminen tuntuisi aluksi vieraalta ajatukselta niin jokainen löytää vielä itsestään sen pienen pojan äidin, viimeistään sitten siinä vaiheessa kun tuo tuhiseva nyytti on kainalossa! =)

Oikein hyvää juhannuksen jatkoa kaikille! B)

BJ, muksut ja Ötti 25+2
 
Lämmintä juhannusta vaan kaikille! :wave:

Nyt on sitten hankittu ne Emmaljungan vaunut joita himoitsin siellä kirppiksellä. On ne vaan ihanat :heart: Vielä kun saisi sinne jonkun ketä voisi lykkiä :D

Neuvolalääkäri mulla on 7.7. Eli tuolloin on menossa rv 27+3 jos nyt oikein laskin. Eli se on mun toka kerta.Lopussa on sitten varmaan vielä kerta.

Meidän typykkä kyllä tykkää kovasti kuunnella ja suukotella mahaa . Ja aikoo syöttää vauvalle vauvasosetta ja pestä hänen hampaat :LOL: ( Hampaidenpesu on aikamoista vääntöä typyn kanssa... ) Noh,eiköhän totuus ole toisenlainen kun vauva tulee maailmaan...??

Joku kirjoitti paineen tunteesta alapäässä seksin jälkeen Juu,mulla on ollut,mut se ei kestänyt kuin muutaman tunnin,kait se on normaalia..Se tunne oli kyllä semmosta pakottavaa..Seisovalteen kun oli niin piti koko ajan joko kävellä tai sit mennä istumaan..

Jahans,jos menis hetkeks pitkäkseen ennenkuin ystäväperheet lapsineen tulevat meille grillailee. Mukavaa loppujuhannusta vaan kaikille!! :wave:

MUKSU ja Monni 25+6
 
Pääsinpäs koneelle... Olen jo monena päivänä yrittänyt surffailla kännykällä, mutta täällä korvessa ei 3g tahdo oikein pelittää. Alkoi olla jo lieviä vieroitusoireita :D Ollaan siis reissussa ja tällä hetkellä miehen isän luona keski-Suomessa. Noin viikko tässä on jo vierähtänyt ja maanantaina varmaankin jatketaan matkaa. Tarkoitus olis piipahtaa vielä Espoossa kummityttöä moikkaamassa. Matka on mennyt hyvin ja kaikkea ihanaa on tarttunut mukaan. Kirppareita on siis tullut kierretyksi ahkeraa :whistle: Sitteri ostettiin ja vaatteita olen löytänyt myöskin noin muovipussillisen verran. Lisäksi saatiin kavereilta pieneksi jääneitä vaatteita ihan hyvä pinkka. Sänkyä ja vaunujakin olen yrittänyt kattella, mutta vielä ei ole löytynyt ja eipä niillä nyt kiirettäkään ole.

Mutta nyt taitaa tie viedä kokon polttoa katselemaan. Se jäi eilen tekemättä, kun vettä tuli kuin saavista kaatamalla. Palailen ensi viikolla tarkemmin. Hyviä juhannuksen jatkoja siis kaikille :wave:

Sähikäinen ja Nöttis 22+4 :heart:
 
Tuota tyttö ja poika- jutusta:
Meillä esikoinen siis tyttö ja poika syntyi kun tyttö oli n. 2, 5- vuotias. Ja kyllä mulle oli vielä pojan synnyttyäkin se asia jotenkin "keskeneräinen". Olin niin tottunut hoitamaan ja rakastamaan tyttöä ja vaikka tiedettiin, että poika on tulossa niin silti vielä muutaman viikon syntymän jälkeenkin se poika tunti jotenkin "vieraalle". Ja tietysti oman osansa tuo se pohdinta "miten osaan rakastaa kahta yhtä paljon".
Mutta kummasti ne kaikki tunteet vaan syveni ja rakkaus on molempiin ihan yhtä syvää. Mutta on tuossa pojan koltiaisessa haasteensa :whistle:
Eli jos tässä vaiheessa se poika-ajatus tuntuu vieraalle niin ei siinä ole mitään ihmeellistä tai hävettävää. Ihan varmasti ne tunteet muuttuu syntymän jälkeen, jos ei heti niin vähän ajan kuluttua :)


Meillä on mennyt juhannus kotioloissa, raksalla ja kotona lepäillen. Esikoisella ei oo ollu korvatulehdusta varmaan 2,5 vuoteen niin eilen alko sitten itkemään, että korva on kipee. Onneks oli toi meidän oma tk:n päivystys auki ja päästiin sinne. Korvatulehdushan se. Höh, ihme juttu.

Mutta nyt siis alkoi se LOMA ja mä oon niin onnellinen siitä. Tuntuu kun sadan kilon paino olis tippunu rinnasta pois...Henkinen paine siellä töissä on tainnu kaikesta huolimatta olla aika kova...

Yöt on alkanut mennä huonosti. En saa nukuttua ja mietin vielä vähän noita työkuvioita :ashamed:


Zeena 26+0 POKS
 
Ihanaa lomaa Zeena, olet sen ansainnut :)

Se olis juhannus sitten ohi, ja täytyy kyllä sanoa että oli huonoin juhannus ikinä!
Mulla alko tuo viisaudenhammas piruilemaan perjantaina, näin sopivasti ennen pyhiä ettei varmaana pääse hammaslääkäriin.Panadoli ei auta pätkääkään eli panacodin voimalla on menty ja mulle tulee siitä niin hiton huono olo. Mutta mieluummin niin kuin että tuntuu että naama räjähtää :( Huomena täytyy lähtä pyytämään antiobioottikuuria tähän kun ei ne sille rupee nyt mitään kuitenkaan tekemään. 3kertaa oon jo tän saman hampaan takia käyny eikä vieläkään leikkaa pois!
Toivottavasti muilla vähän parempi juhannus!

Hääjuttuja taas on tullut pyöriteltyä ja sainkin ihan kuningasajatuksen B)
Jos viettäis ristiäiset/häät siinä itsenäisyyspäivän korvilla, voisi tarjota vieraille juoluruokaa :)
Niiden tekeminen ei maksa paljoakaan ja pakkaseen saa hyvin tehtyä valmiiksi. Näin pitopalvelussa monta vuotta töissä olleena ei oikein tuntuis hyvälle tilata ruokia mistään ja jouluruoka on siinä hyvä että laatikot voi nostaa pöytään suoraan uunista ja kastikkeen vaan lämmittää, muuthan onkin sitten kylmiä ruokia! Jotenkin tuntuu, että aivot menee ihan lukkoon kun pitäisi suunnitella omia juhlia. On niin paljon mitä haluais ja sitten on tää täydellisyyteen pyrkimisen vika :/ kyllä tässä hermot palaa vielä monta kertaa. Vaatetusasiahan ei helpota kyllä yhtään..

Tietääkö kukaan kuinka paljon etukäteen pukuvuoraamosta täytyy vuokrata/varata puku?

TUli nyt tällaista omanapaista tekstiä. Kunhan purin mietteitä :)
Vointeja kaikille!!

Emmabella ja tyttö 26+2 :heart: :heart:

Tuonne on muuten tullut jo LAmaaliskuu-pino :eek: MINNE tää aika menee!?!??
 
heissulivei kaikille! juhannuksen vietto alkaa olla takanapäin, vietettin aika minimaalisesti perhepiirissä grillaillen.
tänään piti mennä uimaan mutta ilma on sen verran viileä ja tuulinen että taitaa jäädä..sain sentään toissapäivänä hetken kahlailla järvessä kun yritin poikaa uittaa. vähän alkaa mennä hermot porukoiden nurkissa luuhatessa, huomenna pitäiskin lähteä kotiinpäin jos tuo mies nyt flunssaltaan jaksaa matkustaa. :/

eilen poksui 26+0 ja pikkutypy potkii oikein urakalla ja pyörii mahassa :) eilen illalla nukkumaan mennessä potkas mua muutaman kerran niin lujaa tonne kohdunsuulle tai sinnepäin että mieskin alkoi nauraan kun puuskahdin ilmat keuhkoista kun sen verran sattui jo potku :LOL:
muutenkin tosi voimakkaita alkaa oleen nuo potkut ja liikkeet, välillä jo aika epämukaviakin. en muista että pojasta näin aikaisin olis näin voimakkaita potkuja ollut (mutta siitä on jo aikaa sen verran että oon saattanut unohtaakin)

lonkat ei tykkää yhtään kyljellään nukkumisesta.menee pitkälle päivään ennenkuin saan ne kivuttomiksi ja melkein normaaliin olotilaan. onneks vielä hirveitä issiassärkyjä ei oo tullut ja muuten lonkat ja lantionseutu on paljon paremmassa kunnossa kuin esikoista oottaessa jolloin tähän aikaan olin jo saanut vahvat särkylääkkeet lääkäriltä.

mitäs muuta... poikaa en kuvitellut kans osata kasvattaa ja hoitaa mutta nyt taas en osais kuvitella hoitavani tyttöä ja vähän kauhulla odotan jos se onkin kovin hankalaa tai erilaista. ;) tosin meidän kasvatusperiaatteilla yritetään välttää välittämästä idioottimaisia poika/tyttöstereotypioita omille lapsillemme, ja kasvattaa heidät oman persoonansa mukaan.eli jos poika tykkää koruista, pinkistä ja mekoista niin mikäs siinä B)
tottahan lapsi sitten ottaa vaikutteita muualtakin kuin kodinpiiristä varsinkin myöhemmällä iällä, eli ne pyssyleikitkin saattaa olla tärkeitä sit jossain vaiheessa meidänkin pojalle ja tytölle sit meikeillä leikkimiset jne, mutta en nyt enää jaksa ottaa kovin kauheaa stressiä sit niistä (niinkuin ennen mulle oli hirveän tärkeää että en altistaisi tulevia lapsiani sukupuolistavalle propagandalle :LOL: :LOL: ). näin se elämä kasvattaa ja aika rauhoittaa tätäkin telaketjua :kieh: :LOL:

no joo, ehkä tää sepustelu olis tässä nyt tältä erää ja lähden istuskelemaan tonne tuuleen ulos...

noonie+plikka 26+1
 
paineen tunteesta alapäässä seksin jälkeen Miulla toi tunne tuli elämässäni ekaa kertaa jälkivuodon aikana, sen jälkeen aina kuukautisten aikaan. ja nyt sitten seksin jälkeen. Sen verran epämukavaa ja arveluttava tunne se on, et saa nähä uskaltaako tässä enää seksiä harrastaa. Oon siis jotenki yhdistany tuon tunteen kohdunsuun pehmeämiseen.

noonien
jutusta tuli mieleen että eilen oli silmät tippua päästä kun tuo likka otti pappansa kävelykepin ja kävi ampumaan sillä :LOL: Päiväkodissa oppii :D Hulvatonta oli varsinkin se kun pappa pyys jo keppiiään takaisin ja tyttö menee ihan myrtsiksi, tähtää kepillä pappaa ja sanoi PUM, sen jälkeen kiikutti vasta kepin takaisin papalle :D

Menhit ja Mr. Hyde 25+1 :heart:
 
Niin se on sitten tämäkin juhannus vietetty. Hiljaiseloa oli. Käytiin vain kylpylässä päiväseltään uiskentelemassa. Jotenkin tuo porealtaassa istuminen ei varmaan ollut hyväksi. Koski alavatsaan sen jälkeen jonkin aikaa.

Minulla on jo neljä poikaa ja yksi tyttö. Toivoin kovasti tyttöä, vaikka en poikien kasvatustakaan hankala pidä. Ilkeästi ajatellen olis päässyt helpommalla itse, jos olis ollut tämäkin poika. No toisaalta meillä on niin kovasti vauhtia vielä kaksospojista, että jospa tämä olis vähän rauhallisempi tapaus. Iso tyttöni oli aina niin helppo. Joka asiassa sellainen "standarditapaus". Nytkin meillä on tosi hyvät ja läheiset välit.

Vielä viikko niin sitten alkaa kahden viikon loma. Torstaina on sokerirasitus uusintana. Eka meni kunnialla. Toivotaan, että tämäkin. Ällöttää vaan se kaksituntinen istuminen tk:ssa.
5.7. on sitten lääkärineuvola. Ei ole oma lääkäri, kun se on lomalla. No ei haittaa, vaikka nyt mies onkin. Turvotusta on selvästi. Oikea käsi puutuu yöllä. Minulla oli edellisessäkin sama. Todettiin ns. rannekanavaoireyhtymäksi, jota turvotus pahensi. Painoa on tullutkin kahdessa viikossa kaksi kiloa, vaikken ole syönyt erikoisesti. Tympäsee. Onneksi verenpaineet eivät ainakaan vielä koholla.

Lauantaina Järvenpään Puistobluesiin ZZ Topia katsomaan, Sitten Itä-Suomeen ja seuraavaksi Pohjois-Suomeen sukuloimaan.

Discovery 25+0
 
Meikäläinen liittyy joukkoon! 19-vuotias, ensimmäinen tulossa ja Jyväskylässä asustelen. Poikalupaus ollaan saatu ja pikkuisen laskettuaika on 1.10, nyt siis 26+2 (tai siis 26+3, koska tähän aikaan viestiä laittelen ;) ) Tiistaina olis neuvolalääkäri, niin sitten viimeistään uutta päivitystä :)
 
Hejsan ja hyvää "loppukesän" alkua ;)

Palailimme eilen illalla juhannusreissusta Kainuusta, kaksin miehen kanssa :'(
Pojat jäivät lomille mummolaan ja kauhea ikävä on jo nyt, mutta ehkä tää pikkasen helpottaa, kun arki lähtee käyntiin. Jo toissailtana tuli itkuteltua molemmin puolin ennen iltaunia. Vanhin pojista on viettänyt pitkiäkin rupeamia siellä jo kolmivuotiaasta lähtien, eikä pahemmin kaipaile kotiin. Mutta nämä kaksi nuorempaa ikävöivät vähän enemmän...
Keskimmäinenkin huolehti kovasti, että kuka nyt kantaa äidille kauppakasseja tai hieroo jalkoja kun he jäävät sinne. Muukin kodin pikkuaskareissa auttelu tuntui huolettavan, mutta sanoin sitten että mekin ollaan isin kanssa vähän kuin lomalla, kun niitä hommia ei ole niin paljoa kahdestaan ollessa.
Meillä pojat ovat ihanan auttavaisia ja kohteliaita pieniä herrasmiehiä. En oikein käsitä tuota väheksyvää asennetta poikalasten suhteen.
Tottakai joskus meno käy kovaksi, mutta niin tuntuu käyvän tuttavaperheissä tyttöjenkin kanssa. Siinei auta kuin pistää heput jäähylle, musta on ihan kasvatuksesta kiinni, miten kunkin persoonan vahvoja ja heikkoja puolia saa esille. Oon ihan samoilla linjoilla Noonien kanssa, että pitää koettaa välttää sukupuoleen kohdistuvia stereotypioita.
Meiän kundit ovat kaikki erilaisia persoonia, vanhin on rauhallisin, pikkasen arempi uusille asioille. Keskimmäinen todellinen tulisielu, temperamenttinen, lähtisi päätäpahkaa hulluimpiinkin juttuihin, mutta onneksi on oppinut harkitsemaan ensin, eli on järkevä. Pienin on villein tapaus, mutta hurmaa kaikki kohteliaisuudellaan ja hyvällä käytöksellä ja sosiaalisuudellaan.
Jostain syystä pojat varsinkin yhdessä ollessaan hurmaavat mummoja kaupoilla ja kahviloissa, ei ole reissua, ettei jotain kommenttia tule. Sanomattakaan kuinka he hurmaavat huomioillaan minut joka paivä, varsinkin nyt raskaana ollessani. Kuitenkin he ovat kunnon miehenalkuja miesten juttuineen, joista jään ihan paitsi, kun ei futikset ja formulat kiinnosta...|O Mutta se tietää minulle omaa aikaa :D
Kieltämättä nyt viikonloppuna tuli pieni haikeus, että ehkä se tyttö olisikin ihan kiva, kun vietin aikaa ihanan kummityttöni kanssa ja höpsötimme tyttöjen juttuja.. ja hyvällä omallatunnolla! Nuo poikien kanssa koetut meikkihetket sillon pienenä oli vähän huvittavia. Nuorin innostui jopa kantamaan omaa pinkkiä huulipunaa mukana :LOL: Herätti kovasti hipeyttä, varsinkin kun kynsilakka oli sävysävyyn :LOL:

Matka meni ihan mukavasti, helpommin kuin pelkäsin. Kun pisti penkin välillä makuulle ja jalat ylös, niin säästyi pahemmilta turvotuksilta. Pitkä istuminen teki kyllä muuten tönköksi

Aattelin tänään ennen töitä käydä tekemässä ne vakuutuspaperit, että on voimassa heti syntymästä. Eipä olekaan yhtään liian aikaisin, huomenna menee 3 kk:n määräaika umpeen B)
Ajatella, niin lähellä jo :D

:wave: Puskajussi ja Onni 25+6 :heart:
 
Kopioinpa tähän nyt nopsasti vaan suoraan tuolta facebookista kuulumiset.

No nyt on sitten mullaki rakenneultra takana ja ihan rakastunu olo vauvaa kohtaan senku kasvaa. ? Siellä se pieni tytön tyllerö köllötteli eli tyttöolo piti mulla ainakin paikkansa. Kaikki vauvalla oli hyvin. Paino nyt 994g ja kokonsa puolesta viikkoja olis nyt jo 26+4, mut ei sitä laskettua-aikaa alettu muuttamaan kui...tenkaan. Mulle vaan määrättiin nyt totaali lepo, ku paikat pehmenneet ja seurataan nyt tilannetta. Kohdunkaula oli kuitenki vielä ihan hyvä ja pituuttaki jäljellä. Lähen tässä kohta sinne lääkärineuvolaan ja parin viikon päästä pitää sitten käydä uudestaan et tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Elokuun alussa sitte pitää mennä vielä kontrolliultraan myös. Toivotaan nyt et lepo auttaa,eikä paikat ala kypsymään niin et tarvii sitte osastolle lähteä lepäileen. Muuten kyllä hyvä ja onnellinen mieli. ?

HayLina ja Hippu 25+5
 

Yhteistyössä