~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

Heissan!

Tervetuloa idamaria!

Juhannus meni mökillä grillaillessa, saunoessa ja veneillessä. Mentiin mökille perjantaina ja tultiin pois eilen illalla.

Torstaina minun sisko toi meille niillä käytössä olleen turvakaukalon. Se on turvavöillä kiinnitettävää mallia. Kokeiltiin heti sitä käytännössä, mutta huomattiin, että meidän auton turvavyöt onkin liian lyhyet. :eek: Saatiin se vaivalla kiinnitettyä vain etupenkille, kun siirrettiin penkki ihan taka-asentoon. Meidän auto on sen verran vanhaa mallia, ettei siinä ole ilmatyynyjä, joten voishan sitä turvakaukaloa siinä mielessä edessäkin pitää. Takapenkille laitettaessa turvavyön pitäis olla ainakin kymmenen senttiä pidempi. Jätettiin turvakaukalo kuitenkin meille, jos se saatais jotenkin toimivaks auton kaa. Se olis niin hyvä, kun se on siistikin, eikä maksais mitään.

Tyttö- ja poikalapsi keskusteluun: Joskus nuorempana ajattelin, että tyttölapsen kasvattaminen olis mulle helpompaa, koska poikien maailma tuntui minusta niin vieraalle. Mulla ei ole itselläni veljiä, eikä läipiirissäkään ollut meille niin läheisiä pikku poikia. Nyt miehen veljenpoikien kasvua seuratessani ja paljon niiden kanssa aikaa viettäessäni tyypilliset pikkupoikien kiinnostuksen kohteet ja leikit on tullut sen verran tutuksi, että mua ei enää arveluta ollenkaan, vaikka poika saataiskin. (Itseasiassa tämän poikaolon vuoksi, realistinen tytön tulon mahdollisuus tuntuu oudolta. :) ) Oon samaa mieltä Puskajussin ja Noonien kanssa siitä, että sukupuoliin liittyviä stereotypioita pitäis välttää ja antaa lapsen valita itse kiinnostuksensa kohteet. Onhan ne pojat usein kiinnostuneita autoista ym. mistä mä en oikein ymmärrä, mut kyllä ne ruuanlaittoleikkejäkin mielellään leikkii. Ei voida myöskään sanoa, että pojat olisi aina niitä viikareita ja tytöt rauhallisempia (Opena työskennellessäkin olen sen todellakin huomannut!). Tytöissäkin löytyy takuulla raisuja luonteita ja pojissa herkkiä rauhallisempia tyyppejä.

Mies sanoi alkuraskauden aikana tavallaan toivovansa poikaa, koska hän ei tiedä mitä pikkutyttöjen kanssa voisi puuhailla. Poikien kanssa leikkiminen tuntui hänestä luontevammalta. Sanoin, että eiköhän tytönkin kanssa voi samalla tavalla pelejä pelata, luistella, lukea, pyöräillä, uida, musisoida, legoilla rakennella, piirrellä, retkeillä ja vesillä kalassakin käydä kuin pojan kanssa. Kaikkea tuota minäkin oon pienenä vanhempien kanssa tehnyt. Raskauden edetessä minusta on tuntunut, että mieskään ei enää jännitä, vaikka tyttö sattuisikin tulemaan. Tiedän, että samanlaista elämää sitä vietetään oli tuleva pikkuinen sitten tyttö tai poika.


Tatara ja tirriäinen 26+2
 
Juhannus sitten meni......mulla ois edessä päätöksen teko menenkö töihin takasin ens viikolla vai kirjoittaako työnantaja suosiosta lapun jotta jään kotio.....hmmmm,pitänee miettiä tätä asiaa.....

ajatella se alkaa leidit jo heinäkuu tällä viikolla....ja pian onkin jo lokakuu :D

palaan paremmalla aikaa taasen.....

sutulii 23+5
 
hyvää juhannuksenjälkeistä...

Juhannus meni kans mukavasti kotosalla, särkänniemessä käytiin poikaa viemässä eläinpuistoon ja delfinarioon, karusellissakin pyörittiin. Poju siis 1,6v ja aivan innoissaan kaikista laitteista mihin ei päässyt. Pitää mennä toistamiseen ja ostaa se ranneke koko porukalle, nyt ostettiin meille vanhuksille liput sisään, eläinpuistoon ja delfinarioon niin oli 20? per turpa eli kannattaa ottaa ranneke niin pääsee kaikkialle ja vielä laitteisiin kaupanpäälle.
Hyviä kuulumisia ja uusiakin mukaan satelee, kiva juttu.

Itellä maha venähti siis totaalisesti eteen, näytän siltä että laskettuaika olis jo käsillä mutta ei lähelläkään. Uskomatonta kuin se on jo niin iso. Kovaa menoa likka pitää mahassa ja välillä öisin tuntuu että koko sänky heiluu kun laitetaan mahassa jalalla koreasti. Poika olikin rauhallisempi tapaus mahassa, se vain hienoisesti kutitteli eikä pahemmin potkinut.

Mutta taas työn touhuun...........voi kun sais pitää lomaa mutta yrittäjän turha toivoakkaan :(

tiltallitti ja mymmeli oliskohan viikkoja 22 tai 23 jotain.....ei pysy kärryllä ei sit millään;-)
 
oon nyt surffaillut kaiken maailman nettilastentarvikesivustoille ja kun pää on "hieman" pyörällä niin päätin kysyy täältäkin:

onko kukaan aikomassa ostaa /ostanut Phil&Tedsin sisarusrattaita? lähinnä varmaan sport-mallia?

-mitä mieltä, mistä ostit, miten sujui ostot/hinta/jne?

me ollaan näitä harkitsemassa, tuntuu että mikään muu sisarusratas ei ole enää ees vaihtoehto, lähinnä sen takia että meillä on pienen pieni hissi, vaunuvarasto kellarissa kierreportaiden takana (jepjep..roudaappa sieltä sit joka päivä rattaat...) ja ulkona ei ruveta homehduttamaan rattaita. ja se että ne vierekkäin istuttavat mallit on ihan liian leveitä mahtumaan ovista (hissit, ratikat jne)

nyt on käytössä gessleinin vision-fi.t ja ne mahtuu tonne hissiin vielä tosi hyvin. lähinnä pelottaa se että jos ne sportit tai jotkut menee hankkimaan niin niitten se etupyörä on niin hemmetin kaukana ettei saa hissin ovia kiinni..

saiskohan jostain vaunuliikkeestä niitä kokeiluun :whistle:
ja tietty se sit että nehän tulee monta sataa kai halvemmaksi jos jostain saksasta menis tilaamaan, mutta lähettelepä niitä sit takas tyyliin "eiku ei nää mahukkaan meille"... ärh...ja miehestä ei oo apuu ei.

noonie+plikka 26+jotain
 
heippahei neitoset!

( . ) kontrolliultra takana, tytyllä kaikki hienosti, veikkasivat sokerivauvvaa, kun masun koko niin iso viikkoihin nähden, pitää huomenna varata se sokerirasitus :/ Painoa oli neitoselle kertynyt n.700g, hurjaa vauhtia nuo nyt kasvaa! Liikkeitä tuntuu joka päivä, kummasti helpottaa kun tietää sielä elämää olevan. Painoa mulle on tullut 2,5kg, eli ihan hyvä tahti :)

Onko teistä kukaan aloittamassa äippälomaa varhennettuna? Itse ajattelin, koska tuskin pääsen enään kesälomalta töihin, nytkin paikat sen verta pehmenneet, ja saikkupäivät hipoo jo huippuaan. Joten kesäloman jälkeen olis 3vkoa töitä, ja sit äippälomalle lompsis!

Meillä tosiaan oli viimeviikko muuttoa kokonaan, ja nyt totutellaan uuteen paikkaan. Täytyy toivoa että täältä löytyy kavereita, olo on muuten kovin yksinäinen.

Jaksamisia helteillä!

-pokermama ja irmeli 24+2-
 
:wave:

Pokermama
Ihan mielenkiinnosta, että epäilevät sokerivauvaa mahan koon vuoksi ja ovat tehneet painoarvion? Eivätkö ne tuosta painoarviosta jo osaa sanoa kasvaako käyrillä vai jo yli?
Mahahan voi olla hyvinkin yksilöllinen..

Minulla on yksi sokerivauva ja noilla viikoilla mentiin vielä ihan keskikäyrillä. Syntymäpaino olikin sitten jo yli 5kg.
Pahimmat kasvupyrähdykset ovatkin vauvoilla vasta edessä, sitten kun energia käytetään pääasiassa enää massan kasvattamiseen.

Minä alotan äippäloman varhennettuna, koska näin saan lomaltapaluurahan. Näin jotenkin selittivät tuolta palkanlaskennasta.

(.)
Keskiviikkona jälleen ultra edessä ja katsellaan vauvan kasvua.
Mulla seurataan noita kasvuja tiheästi, kun on insuliinihoitoinen raskausdiabetes. Monen monta ultraa ja arvailua vielä edessä ennen laskettua..

Bubbeli 23+4

 
Alkuperäinen kirjoittaja bubbeli:
ja HUH!
Maaliskuiset näyttää tulleen linjoille! Niin se aika vaan menee ja vilistää!
Jep :D Niin se aika rientää :D Hullua kyllä ajatella että enää heinä ja elokuunpinot mennään (toivottavasti) mahakkaina ja syyskuun loppupuolella alkaa varmaan jo meidänkin pinossa mahat poksumaan. :heart:

Menhit ja Mr. Hyde 25+2
 
Hellou mahakkaat! :wave:

Täällä valvoskellaan, kun maha-tyyppi tunkee pehvaa kylkikaareen :D
Tuntuis olevan joka toinen yö hyvä ja huono, ei vaan saa nukuttua...
Harjotusta sitten syksylle jo! ;)

Eilen oltiin ostoksilla, vauvalle alkaa olla pikkuhiljaa kaikenlaista... :)
Sänky ja hoitopöytä tulee ens viikolla ja sitten alkaa lastenhuone näyttää jo täydeltä...
Se pääasia sitten vielä :heart: Toki jotain pientä kuten tutit ja vaipat uupuu...

Maaliskuiset, ohhoh, kyllä se aika taitaa sittenkin liikkua!

Täällä maha on kasvanu melkosta tahtia ja kipujakin on sitten ollu! Painoa varmaan tullu jo yks kymppi lisää... :whistle: Seuraavaan neukkuun matkaa kolmisen viikkoa, sittenhän niitäkin alkaa jo olla enempi... viikot kun sillon jo yli 30 :eek:
Huhhuh, sanon vaan!! :)

Tästä kai jo on jo puhuttu, mutta kertausta sitten: Minkä verran hommaatte ihan pienimpiä vaatteita??
Entäs sitten silitys, kuinka moni silittää vauvan vaatteet?

Lara 27+5
 
Huomenta täältäkin ! Nyt on saanut kyllä nukuttua paremmin. Onkohan syynä tuo Zyrtec, koska aina väsyttänyt minua jopa liiaksi aikaisemmin. Ummetuskin helpottaa hieman ja hurja painonnousu onneksi talttui. No eihän minulla ole kokonaisuutena paino noussut kuin pari kiloa, mutta kun se nousu tuli muutamassa päivässä, niin varmaan turvotusta. Naamakin on vähän pahan näköinen.

Minulla välillä kipuja kylkikaaressa etenkin oikealla, missä vauva oleilee olosuhteiden pakosta istukan sijainnin takia. Vatsa on selvästi oikealta enemmän koholla. Tuo autolla ajo alkaa olla välillä rankkaa. Vaikka Audissa on niin hyvät penkin yms. säädöt niin aina tuntuu olevan väärällä etäisyydellä ja pitää pysähtyä korjailemaan tilannetta.

Torstaina sokerilitkun juontiin. Huh ! Olis nyt kondiksessa. Maanantaina sitten lääkäri. Jotenkin tuntuu oudolta, kun niin harvoin. Viimeksi ravasi jatkuvasti lääkärissä. Neuvolakortin mukaan tähän mennessä jo seitsemän kertaa ja turvotus kahdella plussalla...

Pieniä vaatteita minulla on ihan liikaa. Innostuin huutamaan eBaysta ison paketin (yli 70 tuotetta) jenkeistä ja yhden huutonetistä. Lisäksi olen ostanut lisääkin. Äsken huusin eBaysta ihanat virkatut tossut Ukrainasta. Tosi södet ja erikoiset.

Nyt piikille (Fragmin) ja töihin. Vaikka olen yrittäjä, niin pidän lomaa ensi viikosta alkaen 2 viikkoa. Ihanaa. Hellettä lupasivat.

Discovery 25+2 (pääsis kolmella alkavaan lukuun...)
 
mua ei vielä potkut ihan hirveesti valvota, jonkun verran ehkä, mut eniten vie yöstä tunteja varsinkin oikea lonkka joka kipeytyy aina yöllä :'( muutamana yönä oon meinannut nousta jaloitteleenkin vaan sen takia

en oo ihan vielä varma paljonko hommaan pienimpiä vaatteita, mutta aion silittää ne ekan pesun jälkeen, ja siihen se sit jääkin.eli kerran silleen "seremoniallisesti" silitän kaiken ja sit lauta ja rauta takas kaappiin unohduksiin
:LOL: en siis muuten silitä vauvan, pojan, mun tai miehen vaatteita. ainoostaan tietty jos on joku sellainen vaate mikä menee pesussa ihan törkeen ryppyyn mut ne on aina yleensä jotain juhlavaatteita tms.

nyt meen kehotteleen tota poikaa syömään jotain (on vähän kranttu välillä)

noonie+plikka 26+3
 
Huomenta!

Minäkin täällä aamuvirkkuna, vaikka yleensä on niinpäin, etten meinaa saada itseäni sängystä ylös. Tänään heräsin jo 6.30, samalla kun mies heräsi töihin lähteäkseen. Selkä on nyt selvästi parempi, mutta eilen kun kävin kirppareita kiertämässä, huomasin, että pitkä seisoskelu/kävely kipeyttivät taas... Sunnuntaihin asti on saikkua jäljellä, sitten olisi kolme viikkoa töitä ennen lomaa.

Pieniä vaatteita meillä ei juurikaan vielä ole, vain muutamia bodeja ym. Nyt olisi hyvä käydä alennusmyynneissä niitä etsimässä. Aina kaupoilla käydessä olen vaatteita hiplannut, mutta en kuitenkaan ole vielä osannut ostaa juuri mitään. Ensimmäistä odottavana myöskin pähkäilen, että kuinkahan paljon niitä vaatteita tarvitaan ja minkälaisia vaatteita... Luotan kyllä aika paljon siihen, että kun isovanhemmat saa tietää lapsen sukupuolen, niin vaatetta ja tavaraa alkaa tulvia :LOL:

Minä inhoan silittämistä, mutta luulen, että aluksi ainakin tulee vauvan vaatteet silitettyä.
Kirpparilla kiinnitin muuten huomiota vaatteiden huonoon kuntoon. Kurttuisia ja likaisia vaatteita, ja isoilla hinnoilla! Tosi paljon oli esim. bodeja, joissa rinnassa pinttyneitä likaläikkiä. Itse en kehtaisi edes myydä moisia.

Turvakaukaloksi saatiin veljen tytöllä käytössä ollut Brion Primo. Eilen kävin katsomassa matkarattaita, joihin tuon kaukalon saisi nostettua, muutama malli löytyi. Nyt vaan pähkäilen, että onkohan se edes tarpeellista, että kaukalon saa nostettua rattaisiin... Ajatus tuntuu minusta niin näppärältä, ei tarvitse nostaa esim nukkuvaa vauvaa pois kaukalosta tai kannella kaukaloa.
Samalla varasin meille vaunut, Basson babyn monza/parma-malliset. Nyt alkaa siis isoimmat hankinnat tavaroista olla kasassa. Sitteri puuttuu, samoin syöttötuoli, mutta saadaan ne käytettyinä.

Lähipäivinä aloitetaan kodinhoitohuoneen remontointi, uudet kaapistot ja lattia, seinät ja katto maalataan. Ei pitäisi olla iso homma, mutta saas nähdä. Ennen syksyä pitäisi vielä rakentaa katettu terassi. Pesänrakennusvietti on selvästi alkanut heräillä :)

Aurinkoista tiistaita! :wave:

Heilo 26+2
 
Heippa kaikille!

Eipä ole taas tullut kirjoitettua, vaikka olen muuten tätä ketjua lueskellut lähes päivittäin. Esikoisenkin kohdalla taustailin, kunnes vauvat olivat syntyneet ja keskustelu siirtyi suljetun kerhon puolelle. Taustailu johtui omasta saamattomuudesta ja varmaan myös siitä, että raskaus eteni niin mallikkaasti, että siitä ei tavallaan ollut kirjoitettavaa. Nyt kerhossa kirjoittavana täytyy myöntää, että on mukavampi kirjoittaa, kun tietää, että tekstit lukee jollakin tavalla rajattu joukko, josta jokainen on kertonut itsestään jotain.

Viikko sitten maanantaina oli rakenneultra. Kaikki vaikutti olevan ok, meille on tulossa toinen poika :) Menin niin onnesta sekaisin, kun kaikki oli hyvin, että kävin samantien kirppiksellä shoppailemassa "meidän pojille" vaatteita.

Täällä on ollut keskustelua siitä, miten osata olla äiti pojalle. Minulla ei ole ollut nyt, eikä esikoista odottaessani mitään toivetta sukupuolelle. Minulla oli hyvin vähän kokemusta vauvoista ennen oman vauvani saantia. Mieheni arveli, että hän osaisi paremmin touhuta pojan kanssa. Itselläni ei ollut vastaavia ajatuksia tytön tahi pojan suhteen. Ja, kun minusta tuli pienen pojan äiti, kaikki poikien jutut on tuntuneet luonnollisilta ja mieluisilta. En nyt osaa tätä paremmin muotoilla, mutta toivottavasti ymmärrätte. Sitä mietittiin, että jos ultrassa olisi saatu väärä sukupuoliarvio niin sitten olisi ehkä mennyt vähän aikaa sukupuolta sulatellessa.

Kävin eilen neuvolassa. Kaikki oli ok, mutta paino oli noussut hurjat 5kg kuukaudessa. Olen järkyttynyt tuosta lukemasta. Olen kyllä herkkuja mättänyt, mutta mielestäni kohtuudella. Ja muutenkin olen yleensä pystynyt syömään melko vapaasti ilman, että paino nousee. No nyt pitää alkaa tarkkailla enempi, mitä suuhunsa pistää.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille :) Pitää yrittää saada jotakin kotihommia tehtyä, kun esikoinen päikkäreillä.

-Räiskä 22+2-
 
Heipä hei B)

Hieman taas aikaa vierähtänyt edellisestä kerrasta,oon juossu kirjaimellisesti melkein pää kolmantena jalkana työpaikan ja kodin väliä ja pikkuhiljaa alkaa tuntua että oon niin kypsä jäämään lomalle vaikka heti. Sairaslomia sairasloman perään eikä sijaisia löydy MISTÄÄN. Ei siinä auta kun fiksailla listoja uusiksi niiden kesken jotka vielä kynnelle kykenee ja nyt näyttää lupaavasti siltä että pääsen itsekin osalliseksi tästä ihananasta vatsatautiepidemiasta |O

Unohdin neuvolan tänään :ashamed: Mun päähän oli iskostunut jotenkin 30.6 ja huomennahan mä sinne olin menossa siihen asti että neuvolantäti soitti ja kyseli hädissään että onko mulle merkattu väärä aika. Kyllähän siinä kortissa ihan oikea päivä oli,vika oli ihan vaan mun stressin kiristämässä pääkopassa :kieh:

Pitää lukea ihan ajankanssa mitä kaikkea täällä onkaan rupateltu,hirmusesti tullu taas tekstiä :) Mielialoista sen verran,että mulla on alkanut tulla ihan käsittämättömiä ahdistuskohtauksia kun tulee puhe vauvasta ja syksystä. Siis semmosia paniikinomaisia tuntemuksia,että tekee mieli vaan juosta pois ja olla yksin,henkeä ahdistaa ja itkettää ja tuntuu että maailma kaatuu päälle. Mä ensin mietin tosi kauan että mistä ihmeestä toi voi johtua,mutta yhtenä päivänä tajusin,että nuo "oireet" laukaisee nimenomaan ajatus synnytyksestä. Yksistään vauvaan kohdistuvat ajatukset eivät ahdista,mutta vähäinenkin synnytyksen sivuaminen puheessa laukaisee heti ton olon. Joten voiko olla mahdollista että mulla on joku tiedostamaton synnytyspelko..?

Esikoista odottaessani en osannut edes pelätä,ajattelin vaan että kyllä se luonto hoitaa ja kaikki menikin sit hyvin. Sitä suuremmalla syyllä ihmettelen nyt että mistä toi pelko vois johtua,kun ei periaatteessa oo mitään järjellistä syytä. Kamalaa :|

Onneks suurinosa ajasta on kuitenkin sitä onnellista ja innostunutta oloa ja energiaa riittää (kaikkeen muuhun paitsi töihin,nyt ei vaan nappaa) :kieh:

vaatteista on ollu ilmeisesti kans puhetta. Ollaan kierrelty kirppiksiä ja ihan hyviä löytöjä on tarttunut mukaan ja esikoisen bodyt ja potkarit on vielä tallessa myös :) En usko että hirveesti tulee ainakaan uutena ostettua niitä ihan pieniä vaatteita lisää ja omat sekä appivanhemmat on kyllä ihan kiitettävästi muistaneet jo masuvauvaa :D

Että sellasta tällä erää,kaikille hyvää vointia ja jaksamisia,kuulemma on helteet tulossa :) Lomalaiset nauttikaa ja vielä töissä sinnittelevät pitäkää lippu korkeella :hug:
 
Back home!!

Merkkaan vaan mihin asti oon lukenu, nyt ei ehdi enempää, tuun illalla päivittämään listaa... :) Just lähdössä hakemaan kaverilta itkuhälyjä + istuinta autoon kun lähdetään perjantaina taas viikoksi reissuun, tällä kertaa Kainuuseen.

mama-L ja :heart: Pikku-ukko 26+1 :heart: Tuli yksi "tekonimi" lisää kun mies sano musta niin ihanasti eilen että pikku-ukko... :')
 
vaatteista ja silityksestä ihan pienimpiä eli 50 ja 56 kokosia on varmaan vajaa kymmenen, ja uskon kyllä niiden riittävän. Vähän tarkemmin pitää nyt parin päivän päästä katella tota vaatetilannetta kun muutetaan, kun aika iso osa on pikkuneidin jäljiltä pinkkiä ja hametta/mekkoa :whistle: Silittämään en rupea kyllä mitään, meillä kun ei muutenkaan sitä harrasteta kuin pakkotilanteissa :LOL:

On muuten tuskasta siivoilla ja pakkailla jatkuvissa napakoissa harjoitussupistuksissa, välillä tuntuu ettei saa happeakaan kunnolla, mutta pakko se on touhuta kun 1.pvä pitäs luovuttaa jo avaimet. Ja uuden kämpän avaimet sadaan hyvällä säkällä vasta huomenna tai sit sillon 1. pvä. Sitten tyttökin pyörii jaloissa kuin hurrikaani. Puuh.

Menhit ja Mr. Hyde 25+3 :heart:
 
Huh ja hellurei pitkästä aikaa naiset!

Täällä on ilmeisesti alkanut liitokivut tai lantionlöystyminen tai jotain mutta alaselkä / häntäluun alue vihoitteleen tosi paljon. Välillä sitten lonkka ja pakara vielä siihen mukaan :( Ei ole kivaa! Onko muilla millaisia kipuja ollut ? Oletteko ajatelleet mitään tukivöitä yms. hankkia?

Mie tilasin sellaisen anita baby beltin josko auttaisi kun kipeimmillään ei oikein meinaa päästä kävelemään kunnolla. Ja nyt on kuitenkin vielä niiin pitkä aika lomiin että pitäisi jotenkin toiminta kuntoisena pysyä. Onko muuten tuosta kys. tuesta kellään kokemuksia?

Eipä tänne muuta, lomia odotellessa.

R ja öttiäinen 22+0
 
Aamulla kehuin selän olevan parempi, iltaa kohden mennyt koko ajan huonompaan suuntaan... Samanlaista taitaa olla kuin Ryöminkäisen kuvaama kipu. Minä en ole tota vyötä vielä ajatellutkaan, oliskohan siitä tosiaan apua...?
 
Käytin edellisessä raskaudessa tuota Anita baby beltiä. Hyvältä tuntui, kun oli sellainen lasti raahattavana. Nyt ostin liian pitkän, enkä tietenkään saa sitä vaihtaa, kun jo revin kaikki merkit pois.

Noista matkarattaista. Pojilla oli Quinny Zapit, joihin käy Maxi Cosi. Todella hyvät. Matkustelleet ympäri maailmaa. Eka reissu Dubaihin, kun pojat olivat 3 kk. Nyt ostin Quinny Buzzin. Ilmeisesti vielä ikään kuin parannettu versio edellisestä.

Oikea kylkikaari kipuaa todella. Töissä kaikki tietskarit siihe suuntaan (eikä siirrettävissä), jotenka sama asentokin vielä koko ajan.

Ja väsyttää... Onneksi.
 
*Rv 26+4
*Painoa tullut viime neuvolasta 3,1kg, mutta laitan osan juhannuksen piikkiin ;)
*Verenpaineet oli ihan ok, ei jostain syystä merkinnyt korttiin
*Hb 123 ja tämän kanssa mulla on siis ollut ongelmia. Ensimmäisessä neuvolassa oli 138 ja seuraavassa oli vain 102, joten rautaa olen syönyt ja nyt ensimmäisen kerran nousussa ja yli 110, jee!
*Sf 26cm
*Liikkeet ++

Sitten vähän ultrailtiin ja kaikki oli ok. Pikkumiehellä painoa nyt 951g <3

Tosiaan viime viikolla olin sokerirasituksessa ja se oli aivan kamalaa! Toivottavasti en enää joudu uudestaan. Arvot olivat kuitenkin ihan kunnossa :)

Ja tänään vihdoin äitiyspakkauskin tuli!!! Tykkään kyllä paljon tuosta tämän vuoden pakkauksesta :)

Mama ja pikku-ukko 26+4 (mäkin nyt lähen tähän juttuun mukaan ;) )
 
heipä hei kaikille,

juhannus tuli ja meni vauhdilla, olen niin ylpeä että painoa ei tullut yhtään lisää niistä kaikista herkuista :)

Käytiin tänään retkellä Tammisaaressa, keli oli aivan mielettömän ihan ja rannalla oli kiva istuskella kun siellä onneksi tuuli hieman.
Nyt odotellaan että tuli perjantai ja miehen loma alkaisi, sillä sitten lähdemme veneilemään toivottavasti pariksi viikoksi. Luojan kiitos meidän uudessa veneessä on vessa, sillä joutuisi muuten stopata koko ajan ja matka ei kamalasti etenisi :LOL:

Mulla on vauvalle jo sänky ja vaatteita, kaukalo ostetaan kaverilta sitten lähempänä sillä he tarvitsevat vielä itse sitä hetken. Vaunuihin saatiin miehen vanhemmista 700? mutta en ole niitä vielä ostanut sillä en osaa päättää mitkä vaunut haluaisin Crescent calssic, Teutonia Mistral, Emmaljungan City Crossit..... liika vaihtoehtoja.

Nyt pitää mennä laittamaan tuo minun vauhtihirmu nukkumaan että se jaksaa pitää liikkeellä kaikkia taas huomenna.

uni ja poju 26+5
 
Iidamaria tervetuloa joukkoon jo suht raihnaiseen :LOL: :flower:

Tulin pikaseen kysymään teiltä jotka olette perehtyneet ja ehkä käytännössä päässy kokeilemaan phil&thedseja, sisarusmallina siis. Kun oon nyt niitä kattellu ja kun miehele niitä näytin, niin tuomio oli tämä ; "vauva makaa maassa (siis kun se istuin on siellä takana, ja sehän ei soveltunut kait ihan vastasyntyneelle?) ja näin loskat ym lentelee.."vauvan istuimessa ei ole minkäännäköistä suojaa tuulelta, sateelta tai lumelta." ja jos sen istuimen kiinnittää siihe päälle, niin että vauvalle saa kantopussin sinne ratasosaan, niin sisarukselle ei jää mitään suojaa sateelta ja tuulelta. Mitenköhän nuo on ratkaistu, osaiskos joku sanoa?

Lara tais kysyä vaatteiden silityksestä, niin miä olen siinä kyllä aika fanaattinen :LOL: 1v asti pesin vaatteet aina erikseen meidän vaatteista, sensitive pesuaineella ja ilman huuhteluainetta ja silitin ne lopuksi pehmeiksi. En tiiä miten musta tuli niin tarkka tuon asian kanssa, ehkä kun väitetään voimakkaiden tuoksujen aiheuttavan allergiaa ja haluan että vauvan herkkää ihoa vasten on mahdollisimman pehmoista ja sileää vaatetta :heart:
Nytkin on kaapissa valmiiksi pestyjä ja silitettyjä pieeeenen pieeeniä vaatteita :heart:
Voi tietysti olla että joudun vähän joustamaan tämän kakkosen kohdalla kun ei varmaan ole samalla tavalla aikaa silitellä vaatteita kun esikoisen vauva-aikana :)

Mutta tosiaan, jos joku osaisi vastata tuohon vaunu-asiaan kun musta tuollaiset phil&thedsin malliset rattaat tuntuis kauhean käteviltä, mutta onko ne sitä sitten loppupelissä?? z-linella oli tosi edullisesti samanmalliset..

kauheeta jaaritusta tää mun teksti :/ toivottavasti joku edes sai selkoa :xmas:
 
emmabella: me kans noita harkitaan, omaa kokemusta ei siis ole mutta oon nähnyt meidän leikkipuistossa monella niitä ja ihan hienosti viime talvenakin menivät, ei ainakaan mun korviin kantautunut valitusta suojattomuudesta säätä vastaan tms. ja ihan vastasyntynyttäkin niissä oon nähnyt kuljetettavan kun siihen saa sen kantokopan tai jonkun laitettua. mut joo, toisen käden tietoja nämäkin.
lisäinfoa phil&tedseistä kaipailen siis minäkin :)

huomenna aamusta sokerirasitukseen (niinkuin taisinkin jo jossain sanoa) ja mulla on ihan hillitön jano!!!ihan pikku kulauksia vettä on kyllä pakko ottaa silloin tällöin, ei tässä kuumuudessa muuten jaksa...

noonie+plikka 26+3
 

Yhteistyössä