~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

Emmabella, mulla oli eilen tosi herkkispäivä. Itku tuli väkisin, kun kävin katselemassa Nooran (Nordenskjoldin) tekemiä kuvituksia lapsettomuudesta kertoviin kortteihin. Ne on niin koskettavia. Varsinkin tuo: "Kiitos, että saan kantaa sinua sisälläni edes hetkisen". Sen seurauksena itketti monta kertaa päivän ja illan aikana. Tosin en voi olla itkemättä niille tänäänkään. ....Uhhuh...
 
Lara minä ainakin nukun tosi huonosti. Tänä aamuna heräsin 4.30. Mulla nuo heinät aiheuttaa allergiaoireita. Nyt yritin ottaa Zyrtecin, kun en sitä normaalisti viitsi ottaa, kun väsyttää niin mahdottomasti. Sitähän saa käyttää raskauden aikana toisin kuin esim. kestineä. Saas nähdä väsyttääkö nyt.

Pukkaavat muuten sokerirasitukseen, jos pissaan tulee sokeria...

Pelota ei tuo vauvan saaminen, mutta jotenkin ahdistaa, kun sitten jonkin aikaaa 100 %.sti kiinni siinä pikkuepelissä. Ois nyt sellainen ns. helppo tapaus.

Minä olen jo paennut yhteisestä makuuhuoneesta, että sais paremmin nukuttua. Täytyy mennä testaamaan, jos tuo Zyrtec toimisi. Ihan kuin vähän väsyttäisi.
 
Heippa kaikille!

enpä ole oikeasti pariin kuukauteen kirjoittanut tänne yhtikäs mitään! tosiaankin koko palsta ihan jäänyt vaikka vauvajuttuja on tullut ajateltua ja paljon.

täällä kaikki hyvin, maha on järkyttävän kokoinen jo :) vauvanvaatteita on koti täynnä ja muita hankintoja odotellessa.

listaan voisi lisätä että POIKALUPAUS :heart: olen todella tyytyväinen sillä poikaa toivoinkin.

töissä pitäisi vielä jaksaa pari kuukautta ja sit pitäisi kaikille kavereille vielä kertoa että vauva on tulossa. Moni ei sitä vielä edes tiedä. facebookiin kun laittaisi niin olis helppoa mut ihan kaikille en kuitenkaan halua paljastaa.

mahan kanssa on kyllä vaikeuksia jo kumarrella ja tehdä raskaita juttuja koska mulla on aina ollut pieni maha/pyykkilautavatsa ja en ole yhtään tottunut tällaiseen! Vaikka mä en edes hirveän iso ole.

Rakenneultrassa meillä oli kaikki hyvin ja terve poika tosiaan olis tulossa.

Kertokaa kuulumisia! harmittaa kun olen jäänyt nyt monesta monesta viestiketjusta paitsi enk tiedä yhtään mitä on puhuttu ja laiska kun olen en jaksa kaikkia selata läpi, ehkä pääpiirteittäin voisin hieman ruveta katselemaan..

terkuin

Limee 25 + 2 :heart:
 
25+0 poksahti tänään :heart:

Lavelyn Mulle neuvolassa sanottiin tuosta sokerirasituksesta, et ainaki täällä päin kaikki yli 25 vuotiaat "joutuu" siihen. Siksi munki piti käydä siinä maanantaina, vaikkei muuten mitään epäilyksiä ollukaan ja ilmeisesti kaikki arvot oli kohillaan ku eivät oo neuvolasta soitelleet ainakaan vielä. Oli puhe et soittavat jos jotaki arvoissa on ja labrassa sanovat et seuraavana päivänä pitäs tulosten olla valmiina. Toivotaan parasta! :)
Ja mää taidan olla se hännänhuippu tuolla rakenneultrassa, mulla se on vasta maanantaina eessä päin. :) Enää 5pvää! Jännittää kyllä! :)
 
Haudii!

Täälläkin vauvan vaatteita hankittu.. Ja hoitotaso siis sellanen pehmeä, kun mitään hoitopöytiä en ostele kun meidän kämppään ei mahdu. Ihan paras on laittaa pesukoneen päälle vessaan se pehmee hoitotaso kun on niin helppo siitä pyllyt pestä ja muut jutut hoidella. Ihanan vaaleenpunasen ekan oman pyyhkeenkin ostin, sellasen korvallisen söpön <3
Täälläkin alkaa olla olo malttamaton.. Sais toi aika juosta nopeesti niin olis jo kohta lokakuu!! Neiti on kääyntynyt pääalaspäin tässä parin päivän aikana kun potkut tuntuu nyt tossa ylhäällä.

Menkkamaisia jomotuksia tuntuu aika useesti, et en tiedä pitäskö varata neuvolalääkäriin aikaa jos vaikka saisin sairaslomaa. Seuraava neuvolakin on sillon 7.7. Tai lääkärihän se on. On vaan tosi tukala olo välillä olla töissä.. Sit jos jtn painavaa nostaa niin supistaa kunnolla ja kun kyykkii ja maha jää puristuksiin niin aijai sitä tunnetta kun suoristaa ittensä.. Vähät välitän enää töistä, siellä on muitakin niitä tekemään ja mun hommat on nyt muutenkin siellä muuttunut että tuuraajia on kyllä.. Ei huvita siis toi kassalla istuskelu kun aiemmin mun hommia oli muut hommat..

Vaunuasiaa.. Mua on alkanu himottamaan ne gessleinit. Miehenkin mielestä tosi tyylikkäät ja kätevät.. On vaan nii kalliit että hinta hirvittää!! Mut jotenkin ne olis näppärät.. Kesälomarahoista ajateltiin uhrata ainakin joihinkin rattaisiin. Sit pitää ostaa vielä vauvalle amme ja sitteri. Ainiin ja se tärkein!! SÄNKY!! Sitäkään ei olla vielä hankittu, eikä hankitakkaan kun sit vähän lähempänä laskettua kun meillä ei muuten toi telkkari mahdu olemaan tuolla meijän makkarissa.. Eli kaikki hankinnat oikeestaan tekemättä. O-OU!!

Eipä mulla nyt muuta.. Iltavuoron alkua oottelemaan.. Jos menis käväsee tossa pihassa ennen Artun päiväunia ni ei tarvii koko päivää sisällä mähöttää.. Kelikin aurinkoinen!

Aijoo tosta juhannuksesta vielä. Me mennään tonne anopin ja appiukon möksällä käväsee kattelee kokkoa ja rillailemaan jos siis ei sada vettä.. Eipä muita suunnitelmia. Tai ehkäpä mun mutsillä käydään myös.. On pitkästä aikaa vapaata peräti kolme pvää putkeen. Sehän tuntuu jo lomalle!!

Hanttaliini ja pittunen 25+4
 
Huomenta!

Lara- ja joku muukin taisi kysellä unettomuudesta ja nukkumisesta. Täällä on viimeisen viikon aikana ollut unettomuutta tai ennemminkin vaikeutta nukahtaa. Saatan pyöriä sängyssä parikin tuntia ennen kuin saan unen päästä kiinni. Nukahtamista vaikeuttaa myös, kun pikkuheppu masussa yleensä nukkuun mennessä pitää kunnon jumppaa, niin itsellä tulee siitäkin entistä levottomampi olo. Toivottavasti tää on tilapäistä, kun aikaisemmin oon nukahtanu suunnilleen samaan aikaa kun pää tyynyyn osuu.
Hassuinta on, etten kumminkaan päiväsaikaan ole kovinkaan väsynyt ennemminkin hieman ylikierroksilla ja virkeä. Mies jo leikillään sanoikin, kun kävin neuvolalääkärissä, että pyytäisin lääkäriä kirjottaan reseptin jotain rauhottavaa, kun meikäläinen painaa duracelina meneen. :LOL: Sen olen huomannut, että kun liikaa innostuu touhuamaan niin supparit viimeistään ilmoittaa, kun pitää huilia. Ehkä se on luonnon oma tapakin vahtia odottajan jaksamista..tiedä häntä..

Mukavaa pikkulauantaita kaikille! =)

Minkuli ja pikkuheppu 23+3
 
Hanttaliini81 kannattaa lääkärille kaikki vaivat kertoa. Itse en olisi vielä saikulle halunnut jäädä, kun töitä ennen lomaa oli vaan viikko. Nyt kumminkin huomaan, että kun kotonakin oon oleskellut niin vaivat pysyy kurissa aika hyvin, kun voi itse säädellä koska huilii. Töissä ei kumminkaan oikeen niin aina pysty tekemään. Mun työ on vielä semmoista, että jos teen puolikkaalla teholla töitä niin joku toinen joutuu munkin hommat tekemään tuplateholla, joten parempi työkavereillekin, kun saavat sijaisen, joka pystyy kunnolla tekemään hommia. Toivon, että loman jälkeen jaksaisin vielä töissä olla, kun ei olisi enää sitten monta viikkoa äippälomaan.
Kannattaa ajatella just itseesi ja vauvaa, sillä töitä kyllä ehdit varmasti vielä tehdä myöhemminkin!
 
Minkuli joo mun neuvolatäti käy meidän kaupassa niin sille sanoin alkuviikosta noista tuntemuksista niin sekin oli sitä mieltä että varaan häneltä ajan lääkärille, kun se tietää ettei mulla ole akun niitä ykkösvapaita. En mä kerkee missään välissä palautua ja saatikka nukkua edes kunnolla joskus.. Yleisimmät vapaat on sunnuntai ja tiistai tai keskiviikko.. Työnantajan vaimolle asiasta sanoin jo pari viikkoa sitten kun hän tekee työvuorot. Tai vasta opettelee, siltä ainakin tuntuu.. Hän meni ihan hämilleen kun sanoin että mulla tulee nyt 6 vkoa putkeen ilman kahta peräkkäistä vapaata ja sitä ennen oli 8 vkoa putkeen.. Vituttaa kyl niin suunnattomasti. Kiitti palautteesta ja sanoi että no juhannus nyt ainakin on, JUST! Tessin mukaan 4 vkoa saa olla peräkkäin ilman vkonloppuvapaata, varsinkin kun mä olen vakituinen ja tehnyt sellasta 35 työtuntia viikko keskimäärin.. Kesätyötntekijät on sitä varten justiin että on niitä tekijöitä ja sit myös nää opiskelijat joita meilläkin on ja jotka eivät nimenomaan voi tehdä muuta kun pääpainoitteisesti viikonloppua ja iltaa.. Mut saa nähä mitä se lääkäri sanoo ja antaako saikkua ihan mun oman jaksamisenkin takia..
 
Emmabella Tääkin täällä aina pysähtyy ihmettelemään tätä onnea, mitä on suotu. Tollaset täydelliset hetket varsinkin pysäyttää, enempää ei tarvi eikä halua!
Vaikka välillä ahistaa ja kolottaa ja kiukuttaa, niin on NIIN ihana mies, täydelliset lapset ja masukki ja koti täynnä rakkautta!


Oon niin kiitollinen jokaisesta päivästä ja hetkestä :heart:


:wave: Puskis ja Onni 25+1 :heart:
 
Heips!

Kävin just lääkärineuvolassa. Oli hassua, kun lääkärinä oli mun pikkusiskon ala-asteen koulukaveri. :) Hyvältä lääkäriltä kuiteskin vaikutti. Ainakin olemus oli miellyttävä, tosi rauhallinen ja kiinnostuneen tuntuinen minun asioista - aina kun lääkärit ei sellasia ole. Vauvan syke oli n.140 ja on kuulema raivotarjonnassa. Hassua, kun liikkeet ja potkut tuntuu kuitenkin enemmän mun navasta vajaa 5 cm alaspäin, eikä ihan kohdun ylälaidassa. Mut raivotarjonnassa se on ollu molemmissa ultrissakin.

Painoa on tullu mulle edellisestä käynnistä 677g/viikko. Alkupainosta lisää on tullut jo 7,4kg. :whistle: Mun mielestä aika paljon, vaikka taisi olla teillä jollain muullakin painoa tullut ainakin tän verran. Painan nyt 55.8 kg, joten taitaa vielä se 60kg:kin raja mennä rikki. :D

Hemppa oli tippunut kahdessa viikossa 133 -> 123. Neuvolan täti sanoi et se on kuiteskin vielä hyvä. Vasta, jos rupee oikein väsyttämään, voisin rueta rautaa syömään. Kohdunpohjan korkeus oli 24cm, keski ja yläkäyrän puolivälissä.

Mä oon niin onnellinen tästä pikkusesta ja rakastan sitä jo kovasti. Silti en osaa vieläkään täysin nauttia tästä raskaudesta tai ajatella, et pikkunen meille elossa syntyisi. Ihan alussa tämmmönen ajattelu oli ehkä realististakin, mut tässä vaiheessa raskautta tää taitaa olla jo pessimismiä. :ashamed: En osaa vieläkään oikein ajatella mitään vauvan hankintoja, edes että ostaisin jotain pientä vaatetta. Hassua mennä nyt tekemään tuota äitiysrahahakemustakin, kun sain neuvolasta todistuksen sitä varten. Toivottavasti mulle syntyis luottamus tähän odotukseen ja että kaikki oikeestikin menis hyvin...


Tatara ja tirriäinen 25+4
 
Enää tää ja huomenna puolikas päivä ja sitten alkaa loma B)
Kylläpä nousikin jalka tänä aamuna kepeästi :LOL:

Viime yön nukuin kyllä huonosti, selkä oli jo illalla kipeä ja supisteli, sama supistelu jatkui läpi yön ja heräilin siihen vähän väliä. Jospa lomalla loppuis...

Kävin eilen alennusmyynneissä ja ostin vauvalle 200 eurolla vaatteita :eek: Noh, siitä sai -50%, että jäi vaan satanen maksettavaa. Mutta oli siinä aika paljon pieniä bodyja yms.
Mähän oon siis myyny edellisten muksujen vaatteet ja "joudun" nyt ostaan uusia :saint:
Nyt täytyy välillä jo alkaa laskea noita nuttuja, etten vaan innostu liikaa :whistle:

Mua ei pelota oikeestaan mikään tässä raskaudessa tai synnytyksessäkään tai lasten hoidossa. Välillä ihan unohtaa edes olevansa raskaana :D
Mutta näin kolmannella kerralla se vähän menee kyllä jotenkin vanhalta muistilta :xmas:
Ekakertalaisellahan on ihan ymmärrettävää, että jännittää ja pelottaa, samoin jos edellisissä on ollut jotain tosi kaameeta....Kaikenlaisia tunteita tähän raskauteen ja sitten vauva-aikaan mahtuu.
Niin tai jänskää mua vähän se, että tuleekohan vauvasta allerginen. Esikoinen oli pahasti allerginen pienenä ja vauva-aika oli kamalaa. Tää toinen ei oo ollu ja ollu muutenkin niin helppo. Että saas nähdä! Elämä olis ehlpompaa kun ei olis allergioita, mutta sen näkee sitten. Ei auta etukäteen senkään murehtiminen.


Zeena 25+3
 
Rv. 26+0 Poks!

Ja sen kunniaksi neuvolakuulumisia :

Hb 120 (vieläkin silti väsyttää jumalattomasti)

Pissassa valkuainen yhdellä plussalla! :eek:

Sykkeet: 130

RR: 110/69 p89.

Kohdunpohjan korkeus 26cm! yläkäyrän yläpuolella.

Painoakin tullut nyt 600g/viikko ja paino nyt siis 71,8kg. Lonkkavaivat on rajoittaneet liikkumista ja en oikeestaan pysty kävelee mitenkään :| Siksi painonnousu nyt vilkastunut.

Ainiin EPDS-Testistä sain 13 pistettä mikä viittaa lievään masennukseen, kyllä mä olenkin ihan puhki tän kaiken kanssa,kun yksin joudut olee kotona ja tekee kaikki ja on tuntunut pitkän aikaa, etten enään jaksa tällasta. Mieskään ei tunnu enää ymmärtävän mua..sanoo vaan että kyllä se helpottaa...ja jos tällasena tää meno jatkuu niin paskan marjat se mitään helpota!
 
Heippa kaikille!

Me oltiin viime vkonloppuna sellasessa rantahotellissa yötä miehen kanssa ihan kaksistaan :heart: Oli niin mukava paikka, että saatiin eilen päähämme että lähdetään sinne myös juhannukseksi :D Juhannuksena poika lähtee meidän mukaan, siellä on paljon ohjelmaa myös lapsille juhannuksena! Sunnuntaina menenkin sitten jo töihin..

Kaikilla taitaa neuvolat pyöriä myös kesäaikana?! Mulla oli viimeksi neuvola 31.5 ja seuraava vasta 9.8 :eek: Kesäsulun takia tulee reilun kahden kuukauden tauko neuvolakäynteihin! Mun mielestä aika omituista, koska oman terveyskeskuksen sulun aikana palvelut siirtyy kuitenkin "päivystävään" tk:hon. Mulle ei kuitenkaan varattu sinne aikaa. Nyt harmittaa tää käytäntö, koska olis ollu mukava päästä tässä välissäkin kerran edes ajantasalle kaikesta.

Mukavaa juhannusta kaikille!!!

Hoikkalori ja rusina 25+4

mama-L: Vieläkään ei ole tullut mitään tietoa siitä kerhopäätöksestä, josta kyselin... Taidan soittaa sinne ja kysyä ovatko edes saaneet mun hakemusta perille.. :/
 
Moi,

rakenneultrasta kotiuduttu ja kaikki on hyvin :) Eli näkyviltä rakenteiltaan tervettä pikku poikaa tässä odotellaan :D
Hieman jännitystä tosin saatiin tuohon alkuun, kun ei meinattu löytää tuota ultraääniyksikköä millään!! Perille osattiin sitten lahjakkaasti 10 min myöhässä; kyllä hävetti :ashamed: Oon itse luonteeltani tosi säntillinen ja inhoan olla myöhässä ja oikeesti hetken jo pidättelin paniikki-itkua, kun ajattelin, ettei löydetä sinne. Onneksi kätilö suostui vielä sitten ottamaan vastaan :) Surkeat opasteet kyllä oli; ärsytti, että oltais kyllä oltu ihan ajoissa ellei oltais kävelty ensin ohi...nojoo...loppu hyvin kaikki hyvin!:)
Pojalla oli kokoa huimat 590g ja reisiluu oli kätilön mielestä pitkähkö 40mm (sen mukaan LA 21.10) mutta ei sitä tosin lähdetty muuttelemaan. Ollaan miehen kanssa molemmat pitkiä ja syntyessämme molemmat noin 4kg eli kaipa tästäkin voi samaa kokoluokkaa odotella. Ja hienot 9 kuvaa saatiin vielä mukaan :)

Kiitos kaikille vastauksista koskien sokerirasitusta! :) Enpä taida itse sinne nyt sitten joutua, hiphei! :)

Unna68 Pelkään itse tekeväni jonkun mokan, jos alan itse täyttelemään papereita, joten varmaan on parempi, että mäkin kipaisen sinne tätien juttusille kelaan :) Pitää vaan toivoa, että saan jonkun kivan tädin eikä semmosta työhönsä kyllästynyttä..

Hoikkalori Se neuvola, missä käyn niin jää myös jollekin kesälomalle, mutta ilmeisesti se ei mun käynteihin kauheasti vaikuta...tai ainakin näin terveydenhoitaja totesi. On se kyllä hassua, että lomien ajaksi jätetään vähän kuin oman onnensa nojaan..ja niinkuin sanoit niin olisi varmasti kiva pitää itsensä ajan tasalla kaikesta!

Lavelyn ja poika 22+2
 
Lara- ei muita jännitä vai! Kyllä mulla on pissat housussa jatkuvasti. Ei siis mistään tietystä asiasta mutta ylipäätään semmonen pelko ja ahdistus tulevasta. Mutta sitten taas hetken päästä tulee Emmabellan ja puskajussin kuvailema onnen ja kiitollisuuden tunne. Jaa mieliala heittelee? :LOL:

Tatara noikin tunteet on niin kovin tuttuja. Aina jostain takaraivosta tulee se ajatus että eihän mikään vielä ole varmaa. Argh. Mutta onneksi päivä päivältä harvemmin ja harvemmin. Päätin pari viikkoa sitten että nyt aletaan tehdä hankintoja jo ihan vaan siitä syystä että jos niitä tavaroita nurkissa joutuu tuijottamaan niin ehkä sitä alkaa uskoa enemmän tähän vauvaan. Ja niinhän siinä kävi, suosittelen :D

Lavelyn käsittääkseni se menee niin että kunnasta riippuen joko yli 25 tai 27 vuotiaat ensisynnyttäjät pääsevät sokerirasitukseen automaattisesti ilman erityistä syytä.

Eilen oli neuvola. Syke vauvalla 148 ja mulla varmaan samaa luokkaa :D Kohdunpohja 18 cm ja hemoglobiini 122. Rautaa tästä eteenpäin joka toinen päivä tuli ohje sen suhteen.

Hoikkalori meillä menee niin että neuvola työntekijöineen muuttaa toisen terveyskeskuksen tiloihin kesäksi ja sieltä saa sitten aikoja sekaisin lomien mukaan keneltä sattuu saamaan.

Sofiia 22+1
 
Unna68 ja Lavelyn, mäkin menin tänään niitten papereiden kanssa suoraan kelaan. Olin jotain esitietoja osannut täyttää etukäteen, mut en muuta. :) Oli hyvä, et menin sinne juttelee, koska kelan täti ehdotti, et valitsisin varhennetun äitiysrahan, koska en saa tällä hetkellä yhtään rahaa, yhtään mistään. Sit loppupäässä voisin rueta kotihoidon tuelle tai ilmottautua työnhakijaksi (jos oon valmistunut siihen mennessä ), sit saisin varmaan jo ansiosidonnaistakin, koska työssäoloehto täyttyy näistä mun työkokemuksista. Parempi tuo minimi kotihoidontukikin olis kuitenkin kun tää, ettei saa sentin senttiä mistään. En ollu tullu ajatelleeksi tuotakaan.

sofiia, munkin pitäis varmaan rueta vaan tietosesti valmistutumaan vauvan tuloon. Ehkä sitten, kun sitä vauvan tavaraa on ympärillä kävis niin kun sulle, et rupeis vauvan tulo tuntumaankin todellisemmalle. ...Juu, niin varmaan pitäs tehdä. :)


Tatara ja tirriäinen 25+4
 
Moikkamoiii, pitkästä aikaa tännekin kirjottelen. :)

limeee, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa että kaikki on hyvin!! Ja onnea poikalupauksesta :)

Tatara, mullakin on ollut poitsu jo pidemmän aikaan raivotarjonnassa, potkii tonne oikealle suunnilleen navan korkeudelle eniten. Eli vaikka on rt:ssä niin silleen kippuralla et se peppu on siellä varmaan kaikkein ylimpänä useimmilla vauvoilla ja siks liikkeet tuntuu vähän alempana.

Juhannusta vietetään perinteisesti miehen mökillä, sinne tulee meidän remmin lisäksi miehen vanhemmat ja nuorin veli heidän kanssa, sit 2 muuta veljeä emäntiensä kanssa ja mahdollisesti myös mummua ja tätiä. Musta vaan sitä kivempaa mitä enemmän on säpinää, koska tykkään kamalasti kaikista miehen sukulaisista.

Varsinainen loma meillä on sitten 2.-9.7 siis tuolloin mies lomailee. Ekaa kesää tuossa uudessa työpaikassa joten ei oo häävit vapaat mut onpa jotain kuitenkin. Lähdetään Kuhmoon varmaan melkein koko ajaksi, mun äidin lapsuudenkotitalo on siellä, samoin mun mummi ja ukki kaikki kesät ja muitakin mun sukulaisia joita tosi harvoin nähdään. Joka kesä koitetaan viikon verran Kainuussa olla, niin nytkin. Ootan jo kovasti!! Tänä vuonna ekaa kertaa voidaan ajaakin matkat puoliksi kun mulla on nyt se the ajokortti.

Kela-paperit käyn minäkin kuulkaa ihan KELAlla täyttämässä. Oon pihalla ku lumiukko, edelleen.

Taikamyrsky, mulla on vähän samat fiilikset kuin sulla, eli itsellä tosi läheinen pikkusisko 2 vuoden ikäerolla ja jotenkin suren jo valmiiksi sitä että ei tule neidille nyt sit sellaista suhdetta mutta toisaalta taas on ihanaa koittaa poitsunkin kanssa eloa ja oloa välillä kun tää on nyt 16 vuoteen ensimmäinen poika mun puolen sukuun... :D Ja miehelle tosiaan myös ensimmäinen poika 3 tyttären jälkeen. Tasotetaan vähän tätä akkavaltaa!

Sokerirasitukseen en mäkään mee. Alle 25v olen ja BMI alussa 22.

Täällä astuneet kuvioon nyt liitoskivut ... Voi että voi olla raivostuttava vaiva. Esikoisesta ei ollut ollenkaan enkä osannut nytkään odottaa mut kyllä jomottaa iltaisin ja öisin varsinkin. Nivusiin ja häpyluuhun, hyvä ettei oikein natise ja rutise. Auts!!

( . ) Lääkärineuvolassa kävin eiln, ottivat sen toisen vasta-ainenäytteen (oon rh-) ja hemoglobiini oli taas vähän tipahtanut, 120 oli, hyvä edelleen. Yhdellä rautatabulla eteenpäin. Painonmuutos +380g vko nyt yhteensä painoa tullut n. 3,5kg. Verenpaineet 106/64, pissa puhdas ja ei turvotusta. Sisätutkimuksen teki ja kaikki oli oikein hyvin, kohdunsuu kiinni+kiinteä ja kaulaa 3cm. Sanoi että tän asteisista supistuksista mitä mulla on nyt ollut ei tarvitse siis huolehtia.

Vauvaa kurkattiin ultralla, jota en osannu yhtään odottaa mut olipa ihanaa vaikka monitori olikin lääkäriin päin enkä mä paljoa mitään kyllä nähnyt. :) Otti jotain mittoja ja antoi painoarvioksi 719g, ihan mainiosti vastaa viikkoja. SF oli mulla 23cm ja sekin käyrällä. Vauva oli raivotarjonnassa ja liikkeisiin saatiin taas ++ korttiin. Sykettä ei kuunneltukaan kun ultrassa näkyi. Kysyi haluanko tietää sukupuolen ja sanoin että voin ottaa toisenkin mielipiteen, ja pikkuveljeä hänkin meille lupaili. :heart: :heart: Kaikenkaikkiaan hyvä mieli jäi, sellanen nuori ja pätevän oloinen naislääkäri ja lääkäriksi sillein harvinainen et sitä tosiaan tuntu kiinnostavan miten mä jakselen jne.

Hoikkalori muuten, tosi outoa että sulla menee neuvolat noin...? Mulla oli edellisen kerran neuvola muistaakseni 23.5, sit kontrolli-hemppaneuvola 11.6, sitten lääkärineuvola 22.6 ja terkkarini kesälomasijainen kysyi haluanko lääkäristä neuvolan 3 vai 4 viikon päähän, sanoin että otan kaikki mitkä saan ja sain ajan 3 viikon päähän joka on sit 16.7. Meil ei kyl mitään sulkuja tms. oo vaan samoissa neuvolan tiloissa. Sijaisia vaan... Eiks sulla ole lääkärineuvolaa tossa rv 26 paikkeilla niinku yleensä toissynnyttäjillä on se yksi ja ainoa? Huh huh miten pitkä tauko tulee muuten. :eek:

Hui mikä romaani... Nyt vielä listan päivitykseen! Yritän aktivoitua täälläkin!

mama-L :heart: Poikanen 25+2
 
jee, tänään saan hakee postista äitiyspakkauksen!! en malta oottaa että mies tulee kotiin niin päästään roudaamaan se paketti tänne! B)
paketti tuli TOSI nopeeta kun eihän siitä oo viikkookaan kun se päätös postitettiin!! kerrankin nopsaa touhua kelalta!

mä muistan että esikoista oottaessa kans kävin kelan tiskillä kyselemässä apua noihin papereihin ja silloin petyin niin kovasti siihen palveluun.jonottelin ihan hullun kauan ja sit tiskillä se ihminen ei tiennyt yhtään mitään! se oli ihan pihalla ja etti netistä tai siis koneeltaan tietoja tyyliin "ööö, jaa-a...ootappas mun pitää tarkistaa ööö..." herätti kyllä suurta luottamusta että mun paperit ois kunnossa sen avun jälkeen |O
nyt teinkin sit netissä ja kirjottelin vaan hirveet lisäselitykset kaikkeen :D

mua ei oikeestaan pelota ja jännitä yhtään tän toisen tulo,mutta ei kyllä jännittänyt esikoisenkaan.
oon vähän sellainen "tulee jos on tullakseen" ja "mietitään sitä sit kun on sen aika"-ihminen. esim. synnytystä en pahemmin aatellut ennenkuin käynnistykseen kävelin ja siellä kysyivät että oliko mulla ollut jotain suunnitelmia synnytykselle ja että haluisinko puhua jonkun kanssa kun ei ehkä mennytkään niinkuin "normaalisti"... silloinkin olin vaan et ai häh, synnytyssuunnitelma?? :LOL: sit siinä lennossa heitin että kun nyt näin lääkkeellisesti käynnistetään niin eiköhän siihen sit oteta kaikki muutkin aineet jos tarve vaatii (ja sehän vaati sit).

vähän samalla meiningillä meen nyt,aattelen aina seuraavaa "etappia" vasta kun se on jo nurkan takana.
mun mies taas on ihan erilainen, se on jo hetken aikaa ollut ihan ahdistunut siitä että miten pärjätään kahden kanssa jne. on se hyvä että meidän perheessä ees joku huolehtii :D
tosin tykkään kyllä esim. matkoja, juhlia ja sen semmosia suunnitella hyvinkin ajoissa mut tämmösien isompien juttujen annan näköjään mennä vähän omalla painollaan ja ajattelematta. ehkä se on jotain itsesuojelua etten panikoituta itseäni hermoraunioksi tai jotain... :whistle:

oi miten ihana päivä tänään! sain nukkuu aika pitkään pojan kanssa, sit oltiin ulkoilemassa tuolla helteessä jonka jälkeen mun sisko piipahti kylässä ja sit vielä saan sen äitiyspakkauksen!! ja huonenna lähdetään juhannuksen viettoon mummolaan :)

noonie+plikka 25+4
 
Onko muuten kellään tietoa voiko äitiysrahaa hakea vuoden 2008-2009 tuloista eikä 2009-2010? Olin nimittäin päivätöissä tässä välissä ja tulot tietenkin hieman pienemmät vuorotyöhön nähden.

--> Tähän vastausta: Meille lasketaan tuo äippäraha vuoden 2008 vahvistetun verotuksen mukaan. Eli sen kokonaistulon, joka on laskettu vuoden 2008 verotukseen. 2009 vuoden tuloilla ei ole meille merkitystä. Jos tulot on nousseet 20% tai yli tuosta v.2008 verotuksesta, niin sitten voi hakea äitiysrahaa edeltävän 6kk tulojen perusteella. Eli maalis-elokuun tuloilla. Mutta tuo 20% on kyllä aika iso korotus. Eli jos esim. olet tienannut v. 2008 vaikka 37 000euroa, niin tänä vuonna tulot täytyy olla VÄHINTÄÄN 7400 euroa korkeammat, jotta ne vaikuttaa avustuspäätökseen. Eli 44 440e. Harvalla naisten alalla vaan pääsee tuollaisiin vuosituloihin. =) Itse olen hakemassa tuolla 6kk tuloilla, mutta en tiedä riittääkö tulojen nousu. Ja KELAssa ne ei sitä paikanpäällä laske, vaan käskevät hommata kaikki palkkatodistukset yms. ja sitten vain odotella päätöstä. ÄRSYTTÄVÄÄ! :kieh:

Monet teistä ovat käyneet neuvolalääkärissä nyt rv. 25 paikkeilla. Onko tuo vakiokäytäntö? Minulla oli neuvola 23 vkon alussa ja seuraava 9.7., mutta ei ollut puhetta, että se olisi lääkäri. Osaatteko siis sanoa onko vielä tulossa tuo neuvolalääkärin käynti jossain vaiheessa?

Ihana aurinkoinen ilta! Ja huomenna tosi lämmintä, ainakin täällä Tampereen suunnalla. JIPII!

Nappula-10 23+4
 
neuvolalääkäri mulla on 7.7., ekan kerran siis, ja silloin viikkoja on 27+4, muistaakseni se haarukka millä aikavälillä toi neuvolalääkäri on niin ois joku 26-28 tai jotain. toivottavasti ei vaan sit oo sama puutikkuihminen kuin viime kerralla... :|

hain äitiyspakkauksen postista ja no vähän oon pettynyt.
tiesin kyllä että osa vaatteista ei oikein oo nättejä, mut vähän ärsytti kun tuntui että ne oli ihan hillittömän isoja ja varsinkin LEVEITÄ vaatteita! ja oisko ollu 2 kpl 50senttisiä vaatteita, jos oikein muistan (ne on nyt tuolla pesukoneessa)

sit ärsytti että ne kauan ootetut kestovaipat tuntui jotenkin tosi heppoisilta, huonolaatuisilta, samoin kuin harsot jotka oli paljon jotenkin ohuempia ja hutaisten tehdyn näköisiä( siis okei joo joo nehän menee joko pukluräteiksi tai pepun alle mut silti). se värillinen a-i-o-vaippa oli ihan muuten jännä mut sen päällinen kuin jotain suihkuverhoa ja sit se toinen vaippasetti missä oli 2 taiteltavaa imua/vaippaa ja kuorivaippa oli vähän..no...hassu. siis tarkoitan sitä että ne taiteltavat sisävaipat oli kuin jotain saunanlaudeliinoja, tosi kovia! toivottavasti sit pehmenee pesussa,voi olla vähän jäykät oltavat vauvalla muuten... syksy näyttää sit miten imukykyisiä nuo on.

myöskin hämäsi se että ne bambinomio- vaipat on tehty kiinassa.... ei oikein herätä luottamusta mussa. oonkohan mä vähän pilalle hemmoteltu ja turhan nirso, ehkä... :/
kai sitä kun on tottunut noihin bumgeniuksiin, thirstieseihin yms. niin nuo tuntuu jotenkin halvan oloisilta :whistle: :ashamed:

mut nyt pistään pojalle vaippa päälle ettei pissi pitkin lattioita!!
 
lisään vielä tähän kun koneelle palasin että kyllähän tuolla oli monta kivaakin juttua! puinen hiusharja oli ihana, samoin se että ei ollut enää semmoista kaameeta toppalakkia vaan villainen ihan mukava pipo. samoin villahaalari varmaan tulee tarpeeseen, ja ne ensisukat ja -lapaset. ja tietty se oranssiraitainen potkari oli ihana :)

oikeesti mulla on joku valituspäivä näköjään kun en oo ees tyytyväinen siihen lasten lorukirjaan mikä tuli mukana.. olihan se 2008 paketissakin ihan tylsä ja tosi huonosti kuvitettu, ja samoin nytkin (mua ON näköjään hankala miellyttää...) :snotty:

mut joo, silti sillä 140 eurolla en ois kyllä noita kaikkia saanut. joku 60-70e ois varmaan jo mennyt kolmeen-neljään kestovaippaankin ja harsoihin, puhumattakaan toppa- tai villahaalarista!

nyt pitäis vielä pakkailla huomista reissua varten.

hauskaa juhannusta kaikille! :wave:

noonie+plikka 25+4
 
Zeenakos se oli joka tuumaili vauvan allergia-asioista??
Meillä sama tilanne. Eli kolmatta ootellaan ja eka poitsu oli itkunen ekat 6kk ja selviteltiin jo allergiat jne. mut asiat helpotti vaihtamalla maito tavallisesta korvikkeesta sellaseen kaupasta saatavaan jauheeseen. No kakkonen oli aluks helpompi mut sit alko meneen pahasti takapakkia ja selvis maitoallergia ja muita ruoka-aineallergioita. Nyt tää kakkonen 1v 10kk on juonut kohta kuukauden tavallista maitoo ja allergiat alkaa oleen mennyttä.
Mutta mutta...Millanen tää seuraava on?? Kenties kaikista eniten allerginen? Eli siihen on varauduttava mut onneks osaa varmasti hakee ajoissa apua.

Mikään ei pelota eikä jännitä vauvan tulossa, lähinnä ootan ihan kauheesti et sais vauvan syliin! Toki noi allergia-asiat mietityttää mut kun ne on jo kerran läpikäynyt niin eiköhän niistäkin selvitä. Tietenkin ois ihana saaada ees yks rauhallinen ja hyvin nukkuva vauva, mut toisaalta kyllä sitä kummasti jaksaa.Se aika on kuitenkin niin lyhyt.

Onko muuten kellään ollut sellasta jomotttelua alapäässä paljon pystyssäolon tai seksin jälkeen? Mulla tätä vaivaa on nyt ollut ja mietin et onkohan tää nyt sit huolestuttavaa? Neuvolalääkäri mulla ois vissiin n. 3viikon päästä. En vaan haluis toisaalta ees mennä mihkä lääkäriin ku kummiskin sanottas et lepoo ja työt stoppiin enkä sitä halua.

Nyt toivottelen teille kaikille mammoille ja masuille hyvät juhannukset!!! =)
Meidän perhe suuntaa huomenna mökkeileen ja sit jatketaan juhannuksen viettoa vielä miehen vanhempien luona. Lauantaiks suunniteltiin reissua särkkään, muumimaailmaan taikka linnanmäelle kelistä riippuen.
hömpiäinen 23+0
 

Yhteistyössä