~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

Heips!!

Turvakaukalon ostan ystävältä, Gracon Logico S ja jalustalla..oli kyllä kätevä kun kävin katsastamassa! Taisi olla vuosimallia -08, joten pohjassa olevan tarran mukaan saa käyttää vielä 3 vuotta.
Autona meillä on Chrysler Voyager, vaikuttaa isolta mutta tavaratila loppujen lopuksi yllättävän pieni. Tosin tiloiltaan hyvä meidän porukalle, nuo isot neidit kun ei enää oikein suostu lähtemään mihinkään ilman että on ainakin yksi kaveri mukana! Oli pakko nyt hankkia isompi auto, meidän Peugeottiin ei meinattu enää mahtua millään. Mökkireissutkin piti tehdä kahdella autolla, meillä kun on koiria muutamakin kappales...Mittelspitzit on onneksi pieniä, mutta kun niitä on kolme niin meinaa olla ahdasta :LOL:

Olisin kysynyt teiltä neuvoa matkarattaiden suhteen. Minkämerkkisiä teillä on? Pakko varmaan hankkia sellaset, sillä tuo "tila-auton" tavaratila on oikeasti surkea. Eikä aina viitsisi ottaa vaunuja mukaan! Kaikkin on muuttunut siitä, kun viimeksi näitä hankintoja tein..on kyllä ihan huuli pyöreänä välillä, sitä turvakaukaloakin tuli ihmeteltyä aika kauan, aivan eri luokkaa verrattuna siihen mikä meillä oli -96 ja -97 =)

T. Unna ja Toivo 21+1
 
Mukavan tuulista viikonloppua kaikille. Mä olenkin pikkulikan 1v5kk kanssa kaksin tätä viikonloppua viettelemässä, kun mies on töissä ja muut lapset ovat toisissa kodeissaan... =)

Autoista, meillä on 2 autoa, tällähetkellä 5-paikkaista (meitä on 9hlö:ä ja 10. tulossa). Molemmat ovat Relluja, toinen on laguna farmari ja toinen kontillnen megane. Meiltä vietiin just pari viikkoa sitten pihasta 7 paikkainen Mazda, jota ei ole löytynyt... Erilaisia autoja on ollut... 9-paikkaisia tila-autoja ja tavallisia henkilöautoja... Mutta kun me tarvitaan ehdottomasti 2 autoa, kun molemmat tarvitaan mm. työmatkoissa ja asutaan paikassa, jossa auto on välttämätön vapaapäivänä, niin nyt ollaan menty kahdella autolla sitten silloinkin kun ollaan koko konkkaronkka matkalla johonkin...

Tervetuloa uusille.

rakuuna 20+6
 
Pikainen poksaus, 22+0. Maanantaina neuvolaan kuuntelemaan KELA-asioita.
Samalla täytyy myös ilmoittaa vauvan nimi jo tiedoksi. Tuntuu jotenkin hassulta. Mutta kai se on hyvä, jos jotain pahaa sattuu ja joudutaan hätäkaste tekemään.

Mitenkäs teillä muilla nimikeskustelut kumppanin kanssa? Onko jo päätetty tulokkaan nimistä? =) Me saatiin päätettyä tosi helposti, ja nyt on sitten aikaa "makustella" nimeä ja katsoa muistuttaako poika yhtään nyt valittua nimeä. Vaihtoehtokin on kyllä olemassa.

Nappula-10 22+0 *POKS*
 
nimistä pojan nimi on ollu jo yli kolme vuotta tiedossa, mut ei oo tullunna miehen kans juteltua et laitetaanko samaa, jos poika on. ei meillä kerenny tätä kolmatta yrittäessä olla mitään tekonimiäkään :LOL: tyttö jos tulee, nimi voi ollakki aika hankala keksiä.

justiina ja masukki 21+5
 
Unna68 Matkarattaista, me ostettiin etelänreissua varten Gracon rattaat mutta ovat kyllä muuten jääneet käyttämättä kun niissä ei ole remmiä jalkojen väliin eli pakko laitaa lapsi joka ainoa kerta vöillä kiinni, muuten napero hulahtaa heti rattaista alas, rattaiden kangaskin kun sattuu olemaan liukasta sorttia.

Eikä ainakaan meidän lapset oo koskaan perustanu vöillä rattaisiin köyttämisestä ja onhan se vähän hankalaakin niiden kanssa koko aikaa pulata jos lapsi on vähän väliä rattaista pois ja taas istumassa... eli nyt oisin viisaampi jos vielä menisin rattaita ostaan. Isommat rattaat on siis jokapäiväisessä käytössä mutta kasvavan mahan kans alkaa tuntua kun niitä nostelee pari kertaa päivässä autoon ja autosta pois.

Mukavaa odotusta kaikille!

Rv 20+1, LA 29.10. PS, kolmatta odotellaan ja poikaolo on, tiedä sitten...
 
iltoja!

nimiä on mietitty täälläkin. listaa on rustattu ja pähkäilty ja vaihdeltu. tosi vaikea keksiä niin,että sopisi isosiskon nimen kanssa. jos on jo yks isabella niin ei sovi toiselle mikään martta :) Isabellan kummi ehdottikin cinderellaa :D voi laps parkaa :D

tääl on pähkäilty myös hääkuvioita kun nyt varmaan pärähdetään naimisiin ristiäisten yhteydessä (tosi romanttista toi "pärähtäminen" :D )..ajatus oli,että vihitään siis ennen kastetta ja ihan vaan kakkukahvit ja muut siinä tosi vaatimattomasti ja myöhemmin juhlat ystäville. Vihkiminen ja kahvitus on ookoo,mutta ne kaverijuhlat on sit asia erikseen kun kaverit on ympäri maata ja maailmaa. joo, ja hääpuku on ja yks ongelma...miten ihmeessä sellasta vois nyt edes lähtä sovittamaan?? VINKKEJÄ OTETAAN NÖYRÄNÄ VASTAAN!

mitäs teillä muuten on noi sf-mitat ollu???kun mulla oli 20cm rv 23+3 kauheen vähältä tuntu vaikka ns keskikäyrällä mentiin..!?

synnytyskii pyörii mielessä...iiiikk.

emmabella&cinder
 
Lauantai-iltaa! Täällä taas v-loppu menee töiden parissa, huoh. Seuraava vapaa viikonloppu heinäkuun puolessavälissä, tervetuloa hoitoalalle!

Nimestä, me alettiin aika pian jo yhteistaipaleemme alussa miettimään tulevien lasten nimiä :D Pojalle ei keksi ei millään, mutta onneks tulee se "haaveilemamme" tyttö jos nyt näin voi sanoa ;) tietenkin kumpi vaan ois tervetullu ja niin edelleen :D Mutta tytölle kun meillä on nimi ollu jo alusta asti valmiina ja aina ollaan puhuttu tyttövauvasta, se tuntuu jotenkin niin omalta jutulta :) lähipiirissäkin poikia jo on, tyttöjä ei niinkään! Nimi on siis jo päätetty, mutta ite oon tosin ihastunut jo myös yhteen toiseen nimeen, joka passais sukunimenki kanssa ku nyrkki silmään mutta kompromissina laitetaan se sitte pimun toiseks nimeks ja etunimeks se josta ollaan puhuttu jo 3 vuotta :)

Miehen ammatista, mun mies tekee yötyötä, saa nähdä miten sopii moinen sitte lapsperheen eloon.. Töissä 22-07 jonka jälkeen nukkuu ainaki kolmeen :kieh: Mutta vastaavasti on sitte monta vapaapäivääkin putkeen.. Jolloin äiti saa nukkua, eiks niin ;)

FB-ryhmään kirjoittelinki tästä, elikkä onko muilla korkeaa leposykettä näin raskaana ollessa? töissä mittasin huvinvuoks ja näytti 100! mittasin pari kertaa uusiks ja aina vaan 98-102. Verenpaine oli kuitenkin hyvä. Luin että pulssin nousu on normaalia raskaana ollessa, mutta missä menee normaalin raja. Olo on hyvä enkä tietäis ees korkeesta sykkeestäni ilman verenpainemittarin tuloksia.

Tare 21+2
 
Tervetuloa uudet! :flower:

Tää on keitelly aamulla itelleen synttärikahvit, hih! Vähän hassua, mut täytyy vuorotella ton miehen kanssa vähän nukkumisia ku on osunu samalle päivälle synttärit. :D Ja juhlittiinhan me yhessä jo siellä mökillä, olikin aivan ihana reissu. :heart: :heart: Ja mä sain mieheltä vihdoin sen kauan toivomani Nominationin ranteeseen!

Tänään pitäis sit vähän jotain kahvittelua järjestää sukulaisille, ollaan kyl sanottu et ihan pienimuotoisesti kun kukaan ei täytä pyöreitä jne. mut miehen sukulaisille yleensä toi "pienimuotoinen" on aika vaikea käsite varsinkin siks kun niitä on niin PALJON... :D Ja ite otan stressiä joka kerta vaikka ei olis mitään syytä... Noh tällä kertaa mies lupas tehä 2 peltiä pizzaa ja mä teen joko pienen suklaakakun tai sit täyskärin ihan tasan valmiista pohjasta. Ja siivoukset päälle. Hyvä tulee!

Nimistä, mies on tiennyt aina minkä nimen haluaisi pojalleen. Ja hänellä kun on 3 tyttöä ja nyt olis tulossa se poika niin en minä henno kamalasti vastaan pistää varsinkaan kun minusta se nimi on aika kiva ja sopii hyvin yhteen meidän tytön nimen kanssa. Toinen nimi tulis sitten mun suvusta ja sekin on jo aika varma kun mun sukuun on viimeksi syntynyt poika 15 vuotta sitten (sekä isän että äidin puolelta) niin kyl täytyy vähän sitäkin puolta yrittää pitää yllä. Ja onneksi nämä 2 nimeä sopii ihanasti yhteen. :heart:

Tare mulla ei kyl ole kokemusta korkeasta pulssista, viime neukussa oli muistaakseni 76 ja aina on ollut 7-alkuinen... Verenpaineet oli 103/59 eli eipä nekään päätä huimaa...

Nyt täytyy lähteä keittelemään neidille puuroa ja sit kauppalistan tekoon, näen sieluni silmin itteni tösäämässä parin tunnin päästä niitä "ihan pienimuotoisia juhlia" ja sit loppuilta sohvalla supistelujen ja selkäsäryn kanssa... oujee

mama-L ja Poitsu 23+6
 
Onnea mama-L! :flower:

Emmabella, mulla oli sf-mitta viime neuvolassa (rv 22+3) vain 18 cm. Pieni on tää mahakin kyllä...

Hitto kun sataa vaan. Vettä tulee ku esterin P****stä ja lapsi kiukuttelee tietysti, kun ulos ei voi mennä. Miten tappaa aikaa sisällä yksi-vuotiaan kanssa? Kai se on pakko lähtee kauppakeskukseen hengaileen. :/

Viime yönä taas vanhat kauhukuvat synnytyksestä nosti päätään. Voipi olla, että pitää vielä toistamiseen siellä pelkopolilla käydä. Toisaalta välillä on jo ihan malttamaton olo, että oispa jo syksy ni pääsis pian tapaamaan pikkuisen. :) Nimeä ei olla edes pohdittu vielä. Viimeksikin aloitettiin miettimään enemmän vasta vauvan synnyttyä. Nimen pitää olla kantajansa näköinen.

Leli & Sylvi 23+1
 
Meillä kun on tuo sukupuoli selvillä 100 %:n varmuudella, niin on tullut tuo nimikin jo mietittyä valmiiksi. Nyt taas kuulemma mielellään ottavat nimen Taysissa etukäteen. Viimeksi eivät pyytäneet. Silloin olisi pitänytkin olla neljä nimeä. Kaksi tytön ja pojan.

Mulla oli tuo sf-mitta 19+1 jo 21,5 cm. Saa nähdä, mitä se on ensi tiistaina, kun on neuvola.

Pulssini on korkea normaalistikin, niin en osaa oikein sanoa, että nostaisko raskaus sitä. Ei ole paljon varaa nousta. Verenpainetta tarkkailen töissä, kun on pelko tuosta raskausmyrkytyksestä. Siinä ne paineet kyllä nousevat hetkessä. Eilen oli yläpaine jo 158. Huh ! Täytyy tänään tsekata uudelleen. Olin kyllä raivona yhdestä asiasta, niin että saattoi johtua siitä...

Meillä tyttö kastetaan, vaikka en kirkkoon kuulukaan. Mies taas kuuluu.

Niin että töihin sitten.

Discovery 23+0 (viikot matelee)
 
tiedän ton stressin kyllä :D oon ollu monta vuotta alalla, ja jotenkin niitä omia juhlia stressaa aina vaikka kuin olis homma hanskassa :D yritähän levätä vieraiden välillä :)

mulla oli syke 76 mutta verenpaine 138/79 jaiks! mulla on kyllä aina ollu korkeat paineet että niitä nyt vähän seurataan.

joo-o vettä sataa vaan :( en yhtään kestäis olla sisällä tänään!?

Emmabella&tytsy 24+2
 
Heipparallaa Mammat Kalliit!

Onpas ollut viikko! Moneen päivään en ole ehtinyt tännekään. Joka päivälle jotain lääkäriä, terapiaa, eläinlääkäriä, harrastusta... Onneksi joka viikko ei ole näin kova. Olen kyllä tottunut kulkemaan yleisillä (pitkän matkan linja-autot) lasten kanssa, mutta monena päivänä peräkkäin vaan on niin kova urakka!

Tervetuloa uusille odottajille <3

Hyvää Syntymäpäivää Mama-l!

Meillä oli tiistaina ultra... Ja Sulolta ei löytynyt munia :D Eli neljäs tyttö olisi masussa. Hänellä oli kaikki paremmin kuin hyvin ja olo on onnellinen. Onnikin suhtautui asiaan mukavasti :) Saa säilyttää erityisasemansa äidin ainoana poikana :´) Heti sitten piti hyökätä huuto.nettiin ostelemaan vaatteita, vaikka niitä tyttöjen pikkuhepeniä alkaa olemaan tarpeeksi...

Olen ollut tosi itkuherkkä viimepäivinä. Tunteet on tosi pinnassa. Kaiken kukkuraksi Hertta 4 v. sai perjantaina kuudennen tajunnanhäiriökohtauksensa ja ensimmäiseksi aamulla kun avasin silmät, niin soitin ambulanssin. Lastenpolilla kuultiin, että hänelle tulee aika lasten neurologiselle jossa saadaan epilepsia diagnoosi. Olen kyllä helpottunut, että vihdoin syy selviää, mutta huolestuttaa kamalasti. Hän kehittyy eri tahtiin kun muut meidän lapset. Hänellä oli silloin se hätäsektiosynnytys kun istukka irtosi. Onneksi hän on niin iloinen ja huoleton lapsi. Itkettää tämäkin niin helposti.

Yritän miettiä sitä tunnetta, mikä tulee kun saa lapsen syliin ensimmäistä kertaa. Mulla on aina loppuraskaudessa hermot riekaleina (nyt vasta puoliväli...) mutta synnytyksen jälkeen on kaikki anteeksi annettu :) Odotan sitä olotilaa kuin kuuta nousevaa!

Mun mieheni on työvalmentajana eli työllistää pitkäaikaistyöttömiä. Sosiaalialalla ollaan oltu molemmat. Nyt käsityöläisura odottaa sitä päivää kun raaskin viedä pienimmän hoitoon.

Autona meillä on Opel Zafira ja se on ollut aivan loistava. Nyt meidän varmaankin pitää siirtyä johonkin tilataksin tyyppiseen ratkaisuun :O. Meille kun ei tuohon mahdu edes vaunut jos kaikki penkit on ylhäällä. Lisäksi meillä on kaksi koiraa josta toinen muistuttaa lehmää kokoluokaltaan :)

Kaikkea Hyvää,

Noora ja Vilja 20+5


 
Onnea synttäristä Mama-L! :flower:

Kovastihan täällä on jo nimiä mietitty. :) Meille tosiaan päätös oli ihmeen helppo ja nyt on jo valmiina sitten tytönkin nimi, jos vaikka saataisiin pojalle vielä sisko tehtyä joskus tulevaisuudessa. :p Taysin takia meiltäkin tuo nimi jo huomenna neuvolassa pyydetään. Aika hassua, että jo näin aikaisessa vaiheessa pitää ilmoittaa.

Turvakaukalosta ole ehdottomasti sitä mieltä, että "kliksautettavalla" pohjalla täytyy kaukalon olla. En ryhdy vöiden kanssa pelaamaan jatkuvasti. Siinähän hermostuu vauva ja äiti, molemmat. :D Meillä siis on hankittuna tuollainen mekanismi-turvakaukalo.

Miehen työstä. Olenkohan ainoa reissutyötä tekevän miehen puolisko? Mieheni siis ajaa Euroopassa rekkaa ja on poissa aina 2-3 viikkoa kerrallaan. Ja sitten 1-2 viikkoa kotona. Eli olen melko paljon yksin. Mutta toisaalta nuo miehen kotiviikot ovat sitten läsnäoloa 24/7. Ja hän on ihan super ahkera kotitöissä, eli nuo viikot saan vain olla ja nauttia hänen seurastaan. Kun tulen töistä on pyykit pyykätty, koti siivottu, kauppa-asiat hoidettu jne. Ja minun ei edes tarvitse pyytää häntä tekemään, vaan tekee ihan omasta tahdosta!! :heart:
Syksyllä hän yrittää vaihtaa kotimaan töihin, ettei tarvitsisi olla poissa kotoa. Toivotaan, että jotain työtä löytyy. Ennen vauvaa tällainen suhde oli kyllä minullekin ihan ok, mutta nyt tietysti vähän pelottaa pitkät jaksot kahdestaan vauvan kanssa. No, perheeni on luvannut auttaa tosi paljon, eli sitten vain mummulaan lepääämään, jos en yksin jaksa.

Minulta ei olla otettu tuota sf-mittaa vielä ollenkaan. :eek: Jospa huomenna sitten neuvolassa otettaisiin. On vaan todettu, että kohtu on kasvanut normaalisti. Huomenna neuvolassa KELA-asiat. Taidanpa olla pihalla kuin lumiukko. En meinaten ymmärrä niistä jurikaan mitään, ennen kun ei ole tällaista elämäntilannetta ollut. No, ehkä asiat selviävät huomenna...

Hyviä vointeja kaikille!!

Nappula-10 22+1
 
Heippa kaikille!

Ois niin paljon kommentoitavaa, että mistähän sitä aloittaisi. Esikoinen meni mummulaan niin paremmin ehtii olla koneellakin.

Äitiyspakkaus. Ei oteta sitä, kun viime vuonna otettiin. Mun onneksi tykkään siitä viimevuotisesta enemmän kuin tämänvuotisesta, toisin kuin monet.

Turvakaukalo. Meillä on se Gracon turvakaukalo autoon jätettävällä alustalla. Tosi kätevä.

Sisarusvaunut. Niitä pitäisi alkaa katselemaan. Tosi kalliita ovat, enkä yhtään tiedä, oisko sisarusten parempi olla vierekkäin vai päällekkäin. Esikoinen siis n. 1v2kk uuden tulokkaan syntyessä.

Vaatteet. Meillä on vaatevarasto pitkälti ok, mikäli tulokas on poika. Tytölle pääsis ostelee kaikkia tyttöjen juttuja. Ja pakkohan sitä on jokatapauksessa ihania uusia vauvanvaatteita ostella ja tehdä löytöjä kirpparilta. Esikoinen oli syntyessään 51cm. Hänellä olivat heti käytössä 56cm vaatteet, mitkä menivät hyvin, vaikka vähän isoja alkuun olivatkin. Mutta hirmu nopeasti nuo jäivät jo pieniksi.

Nimet. Muutamia nimiä ollaan alustavasti mietitty. Mulla mies keksi esikoiselle vähän ennen syntymää tosi hyvän nimen, mitä ei oltu aiemmin edes mietitty. Joten luotan, että hänellä saattaa taas välähtää. Meidän molemmat kissatkin mies on osuvasti nimennyt.

Auto. Meillä on tosi pieni auto ja yleensä ollaan lainattu anopin farmari, kun lähdetään liikenteeseen niin, että kissatkin on mukana. Silloinkin on melko ahdasta, kun paljon tavaraa mukana. Mielenkiinnolla odotan eka reissua kahden lapsen ja kahden kissan kanssa.

Mitäpä muuta. Mulla on rakenne uä 21.6. ja aika matelee. Vähän jännittää, kun viimeksi käytiin yksityisellä ja tästä kunnan tarjoamasta tuntuu ihmisillä olevan kokemuksia laidasta laitaan. Se ollaan ajateltu, että jos sukupuoli ei selviä, käydään vielä yksityisellä, niin uteliaita ollaan.

Paljon onnea mama-L!

Aurinkoista päivää kaikille!



 
**poks**21+0

Mikä FaceBook-ryhmä?? Onko lokakuisilla -10 oma FB-ryhmä... haluis mukaan=)

Unna68... mielenkiinnosta kysyn sun nimimerkkisi perään... =) Ku mulla on yks ton niminen tyttö =)

Nimiasiaa... ollaan mietitty nimiä, mutta ei varmasti päätetä ku sitten lähellä ristiäisiä? Ehkä. Ikinä en oo törmännyt tuohon, että pitäis nimi ilmoittaa etukäteen johonkin???? (Paitsi oon kuullut, että jos keskosen synnyttää, niin silloin kysyvät siinä sen...

rakuuna
 
Hei, onko vaarallista jos limatulppa irtoaa nyt tässävvaiheessa? Äsken kävin veskissä ja paperiin tuli siis piiiiiitkä,todella paksu,vahva!! limavana. Katoin oikeen kahteen kertaan että mikä saamari tuo on, ja oli kyllä kuin kastemato tuo limaviiru, tai ei sitä limaVIIRUKSI enää voi sanoa. Kastemadon paksuinen ja siis vahva,sitkeä kuin mikäkin.

Nyt pelottaa,pitäsko huolestua vai ei. Kuullut olen muistaakseni että joillain tulppa irronnu tosi aikaseen,mutta silti ei mitään hätää..mutta mites toissynnyttäjällä..yhtä vaaratontako.?? Mitä mä teen nyt?? :eek:
 
Heikku!

Mulla irtosi tuollaista limatulppaa viime raskaudessa tosi aikaisin. Olin aivan paniikissa!!! Mulla se sitten loppui eikä mitään tapahtunut. Muistaakseni otettiin tulehduskokeetkin varalta, eikä mitään löytynyt. Olin kyllä viittä vaille lähteä äitipolille silloin. Sitä tuli muutamana päivänä ja sitten loppui.

Toivottavasti sulla kaikki ok!!! KAnnattaiskohan kuitenkin soittaa äitipolille?

Noora
 
No niin, soitin naikkarille ja sanoi että jos mua alkaa kipeesti supistamaan niin sitten sinne. Ja että joskus tosiaan joillakin alkaa tulemaan limatulppaa aikasessa vaiheessa. Nyt mietityttää kun alaselkä on aika jumissa..sanoin sen kyllä sinnekin, että ottivat kyllä huomioon.
nordenskjold Arvaa olinko minäkin jo lähössä, toivottavasti vaaraa ei nyt ole kun ei mua mihinkään kokeisiinkaan tosiaan pyydetty josko olisi tulehdusta tai jotain :/
Ja eilen oli olot kanssa tosi karmeet..kyljet puristui yhteen , ihan kuin kutistuisivat ja ylävatsa pallean kohdalta todella kipeä, sitten katosi ja tuli takasin uudestaan. Ihan jotain hirveää, en tiedä mitä oli..
Täytyy vissiin sanoo miehelle josko pystyisi hellittämään noita hommiaan siellä tontilla :'( Taitaa olla aika rauhottua nyt vaan.. en jaksa tätä kotona oloa kyllä yksin enkä oo vähään aikaa jaksanutkaan kyllä..uskotellut itelleni vaan. :|
 
Heissan täältäkin,koko eilisen satoi kaatamalla,ei viitsitty sitten mökille lähteä muksujen kanssa,mutta toisaalta tänään mies,kamuineen ja anoppini kera on saanut valtavasti tuossa tontilla aikaan....toisaalta kiva kun se on tuossa vieressä niin voi välillä käydä moikkaamassa ja tietysti vahtaamassa mitä tapahtuu :D

masuasukki on ruvennut pitää ihan karmeeta jumppaa mahassa....juu mukavaahan tämä,tietää että kaikki on kunnossa kun pikkuinen hilluu,mutta ottaa välillä oikein kipeetä ku myllää.....

täällä siis lääkäri,neuvola keskivikkona ja saan myös täytellä paprut kelalle.....

nimet on täälläkin aika lailla selvät,eli kinaa ei ainakaan tule,kummeja ei tosiaan olla vieläkään mietitty...............................

sutulii 21+4
 
rakuuna mun mielestä Unna on vaan niin kaunis nimi, erilainen ja vähän eksoottinen...voisin antaa tyttärelleni! Taisin tuon nimen bongata lasten elokuvasta Unna ja Nuuk =) Eli hienon nimen olette valinneet =)

Huomenna rakenneultra enkä millään jaksaisi odottaa!

T. Unna ja Toivo 21+2
 
hei kaikille. Ruohon leikkuusta uupuneena liitän nyt tänne tekstin jonka jo kerran kirjoitin.

ruoka on maistunut vähän liiankin hyvin, lapsen synttärit ja herkut sen myötä mutta etenkin kun se pe ultra on mielessä ja ilmeisemmin jonkin sortin tunnesyöjä taidan olla :headwall: tuoreita mansikoita tekisi NIIN mieli, mutta ainakaan täällä niitä ei vielä liiaksi asti tunnu olevan, kuopion torilla olin jo näkevinäni. perjantaina siis ultra ja sitten jos kaikki hyvin, olen luvannut itselleni että ostan ensimmäisen bodyn tulokasta odottamaan :D tyttölupaus siis annettu :heart: neuvolaan onkin sitten 3 viikkoa ja sen painonhan ei taaskaan kuulema tarvitsisi nousta....

mukavaa odotusta, Neila rv 21+6 muistaakseni...
 

Yhteistyössä