~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

Heippa kaikille!

Olen jo jonkin aikaa lueskellut juttujanne, nyt ajattelin liittyä keskusteluun mukaan. Odotan toista lasta LA 31.10. Esikoinen syntyi viime elokuussa.

Raskaus on edennyt hyvin. Alussa oli enemmän pahoinvointia kuin esikoista odottaessani. Selkä on myös kenkkuillut välillä, kun poikaa saa nostella, mutta onneksi ergonomiset asennot auttaa paljon. Mulla on myös matala verenpaine. Kertaalleen olen jo pyörtynyt kaupan kassalle, välillä huippaa, kun esimerkiksi nousee nopeaa kyykystä ylös. Neuvolasta kehottivat syömään salmiakkia välipalaksi :) Tuossa on vaan se ongelma, että rakastan salmiakkia niin tuntuu, että tuo syöntipuoli meinaa mennä överiksi, jos pussillisen ostaa.

Mun tiedot: toinen-OYS-31.10, jos mama-L päivität listaan.

Yritän tulla kommentoimaan piakkoin. Nettiaika on vaan ollut viime aikoina rajallinen, kun esikoinen 9kk viipottaa täysiä. Halusimme miehen kanssa lapsille pienen ikäeron. Mietimme paljon elämää kahden vauvan kanssa, tämä raskaana olo ja vauvan hoito yhtäaikaa jäi vähemmälle mietinnälle, on yllättänyt rankkuudellaan.

Aurinkoista päivää kaikille :)

-Räiskä 19+4-
 
Lara kylläpä laittoivat aikamoiset lääkkeet ottaen huomioon, että olet raskaana. Kumpaakaan kun ei oikein suositella.

On muuten juuri päinvastoin tuo turvaistuinjuttu eli isofix on uudempi asia tietenkin, kuin tuo turvavöihin kiinnitys. Voihan tuon kyllä laittaa ilman alustaa turvavöihin. Itse annoin eteenpäin poikien molemmat Maxi Cosit äideille, joilla autot ettei alusta käy autoon.

Plääh ! Vaatekaapin siivousta vapaapäivän "kunniaksi". Taidan siirtyä ulos kukkapenkkejä laittamaan.

Discovery 22+4





 
Alkuperäinen kirjoittaja Hoikkalori:
Kelan päätökset tuli tänään!! :D
Yllättävän nopeeta toimintaa kun viime viikolla niitä hampaat irvessä täyttelin sähköisesti!
Pakkaus saapuu kahden viikon sisällä B)
Ooh, aika nopsaa toimintaa! Mä laitoin sähköisesti perjantaina, saankohan mäkin pian päätökset :heart: . On niin kauhea kiire mukamas :LOL: .

23+2

 
Räiskä82, teretulemast joukkoon! :flower:

Mä oon pitänyt vähän hiljaiseloa kun tuntuu ettei oo mitään uutta kerrottavaa ja tuun jälkijunassa, muilla ollu jo rakenneultrat ja kaikki ja ite vaan venailen ja venailen, mutta tänään mullakin se viimein oli!

Kaikki oli mainiosti ? Kyllä jännitti, ku viime kerralla rv 12+ tuli niin huonoja uutisia siitä veriseulasta. Mutta ONNEKSI näin, ollaan täällä ukon kaa yhtä hymyä :) Ihana kätilö sattu taas kohdalle, perusteellisesti tsekkas kaiken päästä varpaisiin ja selosti koko ajan mitä tekee ja mitä näkee. Keskikä...yrällä meni kaikki mitat, paitsi vartalonympärys vähän keskikäyrän alapuolella, painoarvio oli 327g. Kätilö halus testata taitojansa sukupuolen näkemisen kanssa, joten toivo että kerrotaan sille vasta lopuks kumpi meille on tulossa (kun siis lv-punktion yhteydessä saatiin tietää myös sukupuoli) ja oikein meni veikkaus, tytön seki näki masussa köllöttelevän ;) Se oiski ollu ku ois pallit viuhunu ruudussa, ois menny vaatekasat uusiks. Ja luotto kromosomeihin :D

Mutta JEEEE! ?

Neuvola sitte puolentoista viikon päästä. Jos mäkin sieltä sit lappuset kelalle saisin ni vois alkaa oottelee päätöksii ja äitiyspakkausta :) Tosin päätöksen äitiysrahan määrästä taidan saada vasta syksyllä ku mulla se lasketaan 6kk tuloista.

Ens viikolla ku on vapaata töistä niin lähdetään äipän kanssa tsekkaa Tampereen Ikea. Siel on nätti valkonen pinnasänky FAMILY-kortilla alessa 49e! Normaalihinta tais olla 130e. Tuleva mummu lupas sen ostaa :) Se on aika kätsy ku siitä saa toisen laidan kokonaan pois.

Jos lähtis nauttimaan vapaapäivästi ulos aurinkoon! :flower:

Tare 20+6
 
Ihanaa päivää kauniit pallomahat! :D

Se oli eilen sitten 24+0 POKS PAM! Eikös tää ollut joku etappi kanssa kun näihin viikkoihin tultiin, vai muistanko väärin? No, mutta kumminkin.
Täällä on ollut nyt aika tuskaistakin välillä. Tyttö roikkuu helmoissa minkä kerkeää ja eilenkin näin miestä öö about noin 20 minuuttia hereillä :( Mutta onneksi tänään mennään kolmistaan tontille niin saadaan puuhata yhdessä.Eihän se kaikkein mieluisinta hommaa tän mahan kanssa sekä sen että tyttöö saa koko ajan olla vahtimassa siellä, ettei iske päätään tyyliin johkin kannon nokkaan , mutta kunhan saadaan olla koko pesue yhdessä!

Todella väsynyt olen..en tiä johtuuko siitä että yksin hoidan kotona kaiken vaiko siitä että rauta ei nouse lukemiinsa. Noh, eipä noi säännölliset ruoka-ajatkaan ole toteutunut sekä vedenjuonti pitäis muistaa :ashamed: Niinkuin uusi tulokas sanoikin niin lapsen hoito ja raskaus on kyllä yllättänyt mutkin rankkuudellaan :eek: Tervetuloa Räiskä82 :flower:
26 päivä on neuvola, kattoo siellä miten toi rauta on sitte noussut..jos ei oo niin saisin ainakin syyn tähän väsyyn..mietityttää nyt kaikki kilpirauhas sun muut arvotkin tässä,että johtuisko niistä ym ym..

Ainiin, käytiin ostamassa tytölle jatkettava sänky. Kaksi yötä on nyt nukkunut siinä ja kertaakaan ei ole tarvinnut kantaa takasin sänkyyn..vielä :D Aina kun väsy iskee niin nojailee silti kumminkin tuohon pinnasängyn pinnoihin,mutta tyytyväisenä nukkuu kuiteskin uudessa. On se hassua huomata miten nopsaan tuo kasvaa ja kohta se on koulussa ja on ajanu ajokortin ja ja ja :LOL:

Ainiin, mäkin laitoin ton ä-raha ja pakkaushakemuksen ja nekin näkyy netissä jo olevan ratkaistu. Pakkaus tulee siis parin viikon sisällä, ihana päästä hypistelemään, sormet syyhyää jo.

Nonni, täytyy lähtee, täällä tuoksuu kukkasille (not!)

:LOL:

Heidi ja Mörkky 24+1.
 
Meillä torstait on hyviä päiviä, noin yleisesti ottaen :) ja tänään saavutetaan vihdoin tuo 20+0. Sen kunniaksi masuasukki onkin vipottanut aamu viidestä jo kunnolla.

Täällä kärsitään pääkivusta ja totaalisesta väsymyksestä. Kesälomaankin on vielä aikaa - vasta elokuun alussa lomalla. Olenkin tässä miettinyt että kehtaisiko sitä käydä hakemassa hiukan sairaslomaa tämän olon takia, mutta ainakin vielä olen sinnitellyt vain töissä. Tai itse asiassa teen vielä kahta hommaa.. mutta toista vain parina iltana tai viikonloppuisin.

Me ollaan kierrelty aika paljon kirppiksillä ja sit huuto.netissä vierailen hiukan turhankin usein, ainakin jos mieheltä kysytään..
Viime viikonloppuna tein tosi mahtavia löytöjä mm Helsingistä hietsun kirppikseltä. Ostin sieltä mm Lodgen kantopussin. Onko kellään aikaisempaa kokemusta tuosta pussista?
Mulla oli esikoisesta rintareppu mutta sen käyttö jäi tosi vähäiselle.. toivottavati tätä pussukkaa tulee käytettyä enemmän :)

Viuhti 20+0 (vihdoinkin)

 
Heippa :wave: En ookaa tainnu täällä käydä sen jälkeen kun eka ilmoittauduin :ashamed: Koitin selailla ketjua ja katsoa mistä on ollut puhe... Ainakin minkulilla oli ollut jännäämistä, hyvä et kromosomit oli terveet!

Asumisesta: me asutaan ihanassa 52 neliöisessä vuokrakaksiossa. 2006 rakennettu talo, oma sauna, lasitettu parveke, järkevä pohja, parkettilattiat. Meinataan mahtua tähän vauvankin kanssa. Seuraava etappi on omistusrivarikolmio, saatais nytkin pankista lainaa tarpeeksi, mutta ajateltiin katsella asiaa ens vuoden puolella sitten.

Miehestä: mun mies on opinnäytetyötä vajaa amk insinööri. Aloitti melkein-vakkarityöpaikassa tuossa huhtikuun lopussa, vakinaistetaan lokakuussa, siihen asti on vuokratyöfirman kautta siellä. Vakinaistaminen on 99 pros varma, eli ellei se mitään möhli siellä niin vakkaripaikka tulee. Itse oon gradua vaille valmis HM, ja ollut osa-aikatöissä opiskelun ohessa. Tässä työpaikassa mulla on soppari joulukuulle, ja äippäloma alkaa varmaan jossain syyskuun puolen välin main. Mies täyttää kohta 27, minä täytän lokakuussa 25v.

Kestoja me varmaan ainakin kokeillaan. Ihan hurahtanut en ole, mutta aihe kiinnostaa. Samoin kantoliinat. Mäkin hengästyn helposti, pienet portaat saa jo huohottamaan. Oon koittanu käydä vielä kuntosalilla, tosin taas on parin viikon tauko. Huomenna meen pumppiin B) Napa mulla ei oo pullahtanu.

Rakenneultrassa käytiin eilen :heart: Kaikki oli hyvin ja mainiosti. Kaikki mitat ja rakenteet näkyivät hyvin ja vastasivat viikkoja ja näyttivät hyviltä. Liikkui paljon, hyvä sydämen syke, normaali lapsiveden määrä. Istukka oli etuseinässä ja vähän alhaalla, joten rv 32-34 tienoilla tulee kutsu kontrolliultraan. Painoarvio 345g, pää-peppu pituus n. 15 cm. Jalkojen välissä näkyi sellaiset pallot, joita tytöillä ei yleensä ole :D Eli poika olisi tulossa. Ultraaja ultrasi niin että näkyi näkymä pepun alta, joten aika varma lupaus vissiin on. Saatiin siitä kuvakin :LOL:

Liikkeitä mä oon tuntenu pari viikkoa, eka ihan pieniä. Osasin kuulostella liikkeitä kun kuulin kuvauksia miltä ne ensin tuntuu. Vauva oli raivotarjonnassa ja mä taidankin tuntea herran monotukset just tuolla kohdun yläosassa. Yleensä liikkeet tuntuu kun menee nukkumaan ja makaa selällään.

MinkuK ja Herra Möttönen 20+3
 
Ai niin, meille tulee kaverilta turvakaukalo, vuoden 2009 (heillä yhdellä lapsella ollut) Maxi Cosi Cabriofix, värinä tummanruskea.



Vaunuja en oo ehtiny miettimään, mutta ainakin joihinkin Gessleneihin sais ton kaukalon adaptereilla... Haluan vaunut, joilla voi lenkkeillä koiran kanssa, ja jotka eivät ole liian isot (kuljen bussilla muksun kanssa sitten). Lisäksi säätövara (+heittoaisa) on plussaa. Meidän talossa on kyllä alhaalla vaunuvarasto ja suht iso hissi, asutaan 7. kerroksessa :D
 
Heikku, sullahan menee sentään paremmin kun mulla :LOL:
Mä en oo nähny miestä hereillä kolmeen päivään. Jos ei aamun 5 minuuttista oteta huomioon :kieh: Ihanaa tää raksailu :D
Mä nyt kestän kyllä, mut mua säälittää meidän lasten ikävä. 4- ja 2- vuotiaat osaa jo niin kovasti kaivata isäänsä. Varsinkin 2-vuotias poika itkee usein illalla isiä :(
Käytiin kylässä yhellä kaverilla ja poika meni seisoon sen miehen viereen ja odotti siinä niin kauan, että sai siitä kaverin. Miestä kaipaa siis seuraksi, reppis :heart:
Meillä on mies nyt ollu raksalla varmaan 3 viikkoo putkee ilman mitään vapaita, alkaa olla kyllä mieskin väsyny. Mutta kiireistä aikaa just nyt.

Mulla oli tänään neuvola.
Kaikki ok, en jaksa eritellä mitään lukemia.

Se ois sitten 10 työpäivää tän päivän jälkeen B)


Zeena 23+4
 
Heippa taas pitkästä aikaa!
Täällä oli eilen neuvola, kaikki ok,
painoa tullu +500g kuukauden aikana
verenpaine tais olla 112/68
hemoglobiini oli laskenut mutta edelleen 132 eli hyvä
syke 150

Mutta omaksi järkytyksekseni joudun sokerirasitustestiin! Painoindeksi siis ennen raskautta 26 sukurasitetta ei ole, eikä virtsassa ole ollut mitään häikkää. Mutta kuulemma tuo indeksi luku riittää testin syyksi. Alkoi vähän ahdistamaan :(

Mutta juu noista vauva tavaroista meillä on Römer baby safe turvaistuin jonka saa siis turvavöilä kiinni, kun meillä ei omaa autoa ole niin on kätevä kun mummolassa käydään. Ja täälläkin on tarkoitus hakea IKEAsta tuo valkoinen pinnis :)

R ja öttiäinen 19+2
 
Heikku: Mä muistelen niin että kun rv24 on täynnä, jossain luki että sikiöllä on jo hyvät mahdollisuudet selviytyä hengissä jos synnytys jostain syystä lähtee käynnistymään :heart:
Elimet on kehittyneet, lukuunottamatta keuhkoja. Korjatkaa joku jos olen ihan väärässä.. :whistle:

Nyt valmistautumaan iltavuoroon... (boooooooriiinggg...)

Hoikkis ja rusu 23+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hoikkalori:
Heikku: Mä muistelen niin että kun rv24 on täynnä, jossain luki että sikiöllä on jo hyvät mahdollisuudet selviytyä hengissä jos synnytys jostain syystä lähtee käynnistymään :heart:
Elimet on kehittyneet, lukuunottamatta keuhkoja. Korjatkaa joku jos olen ihan väärässä.. :whistle:
Mun mielestä juuri noin, että sikiön katsotaan olevan elinkelpoinen 24. viikosta eteenpäin. Eikö rv 24 ole rajakin, milloin syntynyttä aletaan elvyttämään tai ei? (<-- mielikuva, en ole yhtään varma...)
 
heikku, mulle ainakin sanottiin äitiyspolilta sillon rv 19 että jos olisi 5 viikkoa enemmän raskauden kesto (rv24) niin laittais estotippaan ja kypsyttelis keuhkoja ja pahimmassa tapauksessa kuskais pillit soiden Kuopioon ambulanssilla kun siel on paremmat pienten keskosten hoitomahdollisuudet kuin täällä. Eli periaatteessa varmaan suomeksi se hoito alkaa olla "kannattavaa" rv 24-> . Eriasia on tietysti monikkoraskaudet / muut erityiset mutta näin olen itse ymmärtänyt. Katoin tuolta www.vau.fi laskurista noita juttuja niin siellä luki et mun tapauksessa jos vauva syntyis 5.7 niin olis jo 90% mahdollisuus selvitä jos syntyy. Mitä se sitten tekee viikkojen puolesta... sillon olis rv 27+0 nopeasti laskettuna mulla.

Tervetuloa Räiskä82! :)

MinkuK, lisäilen teille poitsulupauksen listaan!

( . ) Mä oon kanssa ollut NIIN poikki... Huomenna neuvolassa heti aamusta 8.15 se hemoglobiinikontrolli, jäi vähän epäselväks ottaako suonesta vai miten mut sithän se nähdään. Neuvolassa on sijainen blaah, en jaksais yhtään. Samalla kyl stikkaan pissan kun on ollu taas vähän vti-oireita eilisen sekstailun jälkeen (mulla todella usein on päivän verran sellasta pientä kirvelyä jälkioireena...). Niin ja verenpaineet sais kyl myöskin mitata. Painoa en ehkä halua tietää... :D

Muuten huominen on ihana päivä koska lähdetään miehen kanssa sit illemmasta kahdestaan mökille yhdeksi yöksi... Lämpöä on luvattu päivälle jotain +22 joten JEE! Meil on synttärit sunnuntaina niin niitä vähän etukäteen juhlistetaan kaksin. :heart: :heart: Ei vois parempaan saumaan tulla, ollaan oltu molemmat niin poikki!! Ihana mummi jaksaa ottaa neidin hellään hoivaansa. Mökille on vaan se 15km matkaa niin ei tarvii ees ajella jossain perjantairuuhkassa tuntikausia. Hyvää ruokaa, puusauna, mä voisin jopa talviturkin heittää! Illalla laitetaan myrskylyhdyt ja romantiikka kukkii! oi oi.

Kivaa torstaita kaikille,

mama-L ja Babyboy 23+3
 
Vitsi, että kuulostaa ihanalta toi teijän reissu mama-L! :)
Vau:n raskauskiekko antaa kanssa tollasen päivämäärän koska selviytyis 90% todennäkösyydellä, mulla se olis 24.6..

Onnea heikulle rajapyykistä! :flower:

Joko kaikki on kertoneet lähimmäisille yms. raskaudesta, vai onko sellasia vielä, että on malttanut olla kertomatta? Me kerrottiin joillekkin heti ja joillekkin muille sitten rv12+0 jälkeen..

 
Moikka!

Räiskä82, tervetuloa!

mama-L, rentouttavaa viikonloppuyötä teille siellä mökillä! ;)

Käväsin äsken tarkistutamassa mun hemoglobiinin, kun sitä ei oltu mitattu sitten maaliskuun alun. Ei ollut hätää. Hemppa oli edelleen 133, niin kuin sillon kolme kuukautta sitten. :) Ehkä tuo Multivitan syönti on tosiaan auttanut.

Kerroin neuvolan tädille myös tästä mua (ja joitakin teitä muitakin) vaivaavasta huokasuttamisesta. Siitä, että vaikka kuinka yrittää välillä vetää henkeä, niin tuntuu ettei saa tarpeeksi happea. Se kyseli, et onko mulla allergioita tai lääkityksiä, joista se vois johtua. Kumpiakaan mul ei oo. Sit se kehotti, et jos tää jatkuu vielä pitkään, kannattais mennä lääkärillä käymään. En ehkä heti oo kuitenkaan lääkärille lähdössä, koska tää vaiva tuntuu olevan useammalla teillä muillakin. Sitä paitsi mulla on ollu tällasta joskus ennen raskauttakin, tosin nyt paljon useammin. Lääkärineuvolassa kahden viikon päästä voin sit asiasta mainita.

Kunhan mies tulee töistä me pakataan auto ja käännetään nokka kohti länttä. Pohjanmaa, täältä tullaan! :) Eipä oo siellä suunnalla Suomea näin savolaisena tullutkaan paljoa matkusteltua... Lauantaina on sit siellä häät. Toivottavasti säätiedotukset olis ihan pielessä ja tulisikin hieno ilma. ...Toivoa sopii. :)


Hyvää viikonloppua toivotellen

Tatara ja tirriäinen 23+5
 
Mulla kummipojat syntyi 24+5, eli tosiaan kun on se 24 viikkoa täynnä, on kyseessä ennenaikainen synnytys, ei (onneksi) enää keskenmeno tms. Oli ne vaan reppanat NIIN pieniä, toinen 33 cm ja 700g, toinen 30cm ja 630g muistaakseni. Isompi on nyt ihan ikäisensä kokoinen (2,5v) jässikkä, pienempi lensi Taivaaseen parin päivän ikäisenä. Keuhkot on edelleen heikoin lenkki sällillä, toisessa silmässä ei ole näköä myöskään, mutta vauhtia riittää silti :).

Mä liityin ankkakerhoon... Sattuu jonnekin tonne nivusiin mihin lie aivan järkysti kun kävelee, tosi hiihtämistä välillä :LOL:

Päiväunille :heart:

Höplömmöö 20+4
 
Heippa!

Olen tuolla fb-ryhmässä mun viikonlopun "reissun" sairaalaan jo kertonutkin mutta kerron nyt sit vielä täällä, eli...

Kävi sit niin että vietin viime pe-la yön lapsivuodeosastolle...siellä raskaana olevien päässä... Mulla tosiaan oli niitä voimakkaita vatsatulehduspolttoja (krooninen gastriitti = vatsatulehdus pienestä lähtien ollut) jotka paheni viime perjantaina. Menin tk-päivystykseen jossa mut laitettiin tippaan kun en ollu pystynyt syömään mitään ja sit laitettiin Nexium-vatsalääkettä myös suoneen... tämä ei auttanut. Sain vielä Zantac-närästyslääkettä suunkautta mut ei auttanut...=( Supisteluja tuli sit 10 minuutin välein kun toi mähakipu ärsytti kohtua... Sit jouduin Keski-suomen keskussairaalaan, ekku kirran polille, mut kirurgi ei osannu tehdä mitään koska olin raskaana, joten ne laitto sinne äitipkl:lle, jossa gyne tutki ja ultras, vauva kunnossa (huh!) ja kohdun suu kiinni, kohdunkaula oli pitkä niinkuin pitikin. Laittoi sit osastolle, kun niitä supisteluja oli niin tiuhaan ja kun kipu ja poltto ei helpottanut. Sain sokeritipan yöksi kun sokeritkin matalat ja Panadolia tiputettiin suoneen, se vähän auttoi, yö meni ihan ookoo, aamulla jo varsin hyvä olo ja sain aamupalan syötyä!!! Lääkäri sit päästi kotiin, ku vointi oli hyvä.
Omeprazolia oon nyt syöny 5 päivää 40mg ja sit pariviikkoa pitäs syödä 20mg sekä Gavisconea tarvittaessa. Vaivalle ei voi muuta ja se vain pahenee raskauden edetessä, toivotaan että oireet pysyy kurissa. Kysyin jokaiselta lekurilta jonka tapasin, et mitäs vauva kivuista niin sanottiin et sillä ei ole kipuja ja lääkkeet jotka sain eivät vaikuta negatiivisesti sikiöön tai raskauteen mut vatsapoltot lisäävät supisteluja siksi ne on saatava kuriin... maanataina oli vielä kontrolli labrat, joista soitan huomenna sairaalaan... että näin sitten! Tuli tutustuttua tohon osastoon, jossa sit toivon mukaan lokakuussa ollaan onnellisesti pikkuisen kanssa=)
Ai niin, siellä äitipkl:llä gyne sano et jos viikkoja olis 24 niin laitettais KYS:iin mutta nyt jos vauva syntyis niin sille ei vois tehdä mitään...itku pääs =(

Onneksi mun kaveri, joka kätilö oli just silloin työvuorossa ja toimi mun "omahoitajana" että sillai oli kiva et siellä oli joku tuttu...

Nyt vointi on ollu ihan ookoo... muutamana yönä ollut korventeluja mut viime yö meni varsin hyvin, olen saikulla nyt tän viikon...

Minkulille Onnittelut kromosomi vastauksesta ja pojasta!!!

Onnea myös muille mukavista ultrakuulumisista!!! =)

Lara- Toivottavasti päänsärky nyt hellittänyt!!! Ihana toi video :heart:

Hoikkalori: Toivottavasti selkäkipu helpottaa!!! Oletko ajatellut hankkia sellaista tukivyötä? Tk:sta fysioterapeuteilta pitäisi niitä saada, siitä voisi olla apua!

Räiskä82:
TERVETULOA!!! :flower: minunkin puolesta!

Ai niin.. vielä omaa napaa... oli toi neuvola käynti toissa päivänä...
RR 117/70, pissa kunnossa, vauvansyke +153, SF 21cm, Hb 115. Ei määrätty vielä rauta lisää kun terkkari sanoi että se voi vielä enemmän ärsyttää vatsaa... pitäs kuitekin yrittää syödä rautapitoisia ruokia... Paino oli pudonnu 500g viime kerrasta. Muutenkin mun paino ei ole juurikaan noussut koko raskauden aikana... jotain 400g yhteensä nousua vain ollut. Terkkari oli vähän huolissaan ja epäili jotain imeytymishäiriötä... Mut mä luulen että se johtuu siitä kun lopetin lihakunnon tekemisen kun tulin raskaaksi ja aina silloin mulla paino pudonnu 2-3kg, joten nyt se on sit pysyny samana. Äiti sanoi että sillä laski paino kun se odotti mun veljee...joten voi olla joku geenijuttukin... Vauva kasvaa kuitenkin käyrillä ja näyttäisi voivan hyvin...

Mutta tämmöstä tällä kertaa... Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!!! =)

Kultasiipi + Pikku-neiti Ilmari 22+6
 
moro taas!
ihania ultrakuulumisia tullut taas! ja uutta porukkaakin!tervetuloa!

kultasiipi,tosi inhottavalle kuulostaa toi sun vaivas kyllä!ja kun ei oikein voi tehdä mitään!?onneks oli paikat tiukasti kiinni kuitenkin!!

multatassu90 toivottavast saat asiat kuntoonjotta saat hyvin mielin levättyä jotta vauva syntyy sitten vasta kun kuuluukin :( meille voit AINA purkaa huolesi,eiks niin ;) :)

nyt on kotiuduttu reissusta;kaapit täynnä karkkia&nuuskaa :D ihana reissu,mutta ehdottomasti viimeinen ennenkuin vauva syntyy..riekkuminen kostautui tänään kun ensin aamupalalla alko tuntumaan repivää menkkakipua alavatsassa,kotiintullessa kipuili ylävatsaakin kivasti,soitin sit ä-polille ja siellä otettiin tiedot ja käskettiin heti tulla jos pahenee tai ei vaan mee ohi..no,ei oo pahentunu,mut ei oo ohikaan,että tarkkaillaan nyt.. :( vauva osaa vielä potkia tonne kohdunsuulle kivasti,mikä lisää tätä ihanuuden tunnetta..

parempia vointeja muille!

Emmabella&tytsy 23+6
 
Pääsinpäs tänne pitkästä aikaa, meillä mies on kesäloman kunniaksi päättänyt viettää kaiken vapaa-aikansa koneen ääressä (eli käytännössä koko päivän), enkä mä ole saanut sitä tästä pois potkittua ennen kuin nyt :kieh: Varsinainen tietokonenörtti siis täälläkin.
Tänne kuuluu muuten ihan rauhallista loman viettoa. Tai masun ulkopuolella on rauhallista, sisäpuolella pikkuinen tuntuu välillä pistävän kunnon rumba-harjoitukset päälle :D Lauantaina käytiin ensimmäistä kertaa Tampereen Ikealla ja kyllähän sieltä tarttui mukaan kaikenlaista. Pinnasänkyäkin kattelin, mutta kun mä haluaisin sellaisen josta saa laidan laskettua, eikä niiden valikoimissa sellaista ole. Briolta olen yhden mallin löytänyt, mutta siinä taas hinta kauhistuttaa. Täytyy vielä tutkailla, josko huuto.netistä löytyis vanhempia malleja. Onneksi tässä on vielä aikaa (kuuluisat viimeiset sanat) :D Mitään isoja hankintoja ei siis olla vielä tehty, vaatteita on sitten tarttunut mukaan vähän enemmän :ashamed:

Alkuviikko meillä oli sitten yhtä juhlaa, maanantaina vietettiin 2. hääpäivää :heart: ja tiistaina tuli täyteen 20 viikkoa :heart: :heart: Huominen rakenneultra kun vielä menis hyvin niin sit tämä viikko olis aikasta hyvä :)
Mutta nyt toi ukko alkaa näyttää sen verran vaivaiselta, et kai mun se täytyy päästää koneelle. Palailen huomenna kertomaan ultrakuulumisia ja muutenkin kirjoittelemaan.

Sähikäinen & Nöttis 20+2
 
Tervetuloa räiskä82 :flower:

Kultasiivellä onkin ollu hurjat ajat, toivottavasti oireet pysyis nyt kurissa! :hug:

Huh, että oon väsyny.. En ymmärrä mistä tää ees tulee, kun hb:kin on hyvässä nousussa. Nukun varmaan yli 12h/vrk -_-

Turvakaukaloista Me ollaan kans mietitty Maxi Cosia, esikoisella oli lainassa joku vanha turvakaukalo, joka oli tuskaa aina vöillä kiinnitellä autoon. Mitäs turvakaukaloita muilta löytyy, tai on hankinnassa? Neuvoja otetaan vastaan!

Menhit ja Mr. Hyde 22+5
 
Meillä on ollu kahdella ekalla lapsella Gracon Autobaby, sellanen telakkamalli siis. Ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä! Raskashan se kaukalo on kantaa, mutta niin kai ne kaikki. Ja on kyllä tosi kätevä kun se jalusta on siellä autossa valmiina ja *naps* vaan istuin siihen.
Sen uudempi versio on se Logico S, hankittiin nyt käytettynä sellanen tälle tulokkaalle.

mähän oon siis ehtiny myydä melkein KAIKKI vauvatarvikkeet pois. Ja vaatteetkin möin. Nyt sitten hankin uusia B)

Meillä on ollu sellanen pinnasänky missä toinen laita on laskettava ja en oo ikinä vielä sitä laitaa laskenu :LOL: ja siis kahdella ollu käytössä. Jotku kai tosiaan käyttää sitä sillai, että vetää pinnasängyn oman sängyn viereen ja sit laita alas -> vauva lähempänä ja helpompi ottaa yöllä syömään tai jotain...Mutta en oo kokenu tarpeelliseks.

Mä oon kans ihan toooooosi väsyny. HB oli mulla 117, ei siis johdu siitä. Mulle muuten sanottiin tosta hb:sta, että näillä viikoilla raja lisäraudan syöntiin on 100. Aika matala mun mielestä...En tiiä kans mikä väsyttää, varmaan koko elämä.

Joo, mekin lähetään huomenna miehen kans kaksistaan reissuun ja ollaan ainakin 3-4 tuntia :LOL: Karataan töistä aiemmin ja lähetään Hollolaan pikaviisiitille ennenkun haetaan lapset pois päiväkodista. Kiirettä pukkaa sille reissulle :LOL:


Zeena 23+4
 

Yhteistyössä