~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

Taysin päivystyksessä meni sitten tää päivä mukavasti yksin kököttäen..:D Oli eilen niin järkyttävät supistukset ja kivut muutenkin niin ne sano et pitäis käydä siellä tarkistamassa tänään kun en neuvolaankaan päässy. Oli kyllä niin kovakouranen mieslääkäri että en kyllä enää ikinä menis sen tykö sisustarkistukseen. Mut se sano että kohdun suu olis nyt ainakin kiinni ja 3,9cm kaulaa jäljellä, viikko sitten kun oli 5cm mut ei sillä kuulemma oo väliä kunhan pysyy 3cm yläpuolella.
Vauvelin paino arvio oli 740g ja sekin kuulemma hyvä samoin verikokeet ja pissa ok, hb 122 ja verenpaine 120/78. Jotain tulehdus näytteitä vielä otti ja sano et jos niissä on jotain ihmeellistä niin sitten ne soittaa ens viikolla. Edelleenkin pelkkää lepoo. Siellä oli kyllä aika moinen ruuhka koko ajan ja olis kuulemma ensiavustakin ollu monia sille puolelle kuuluvia.

Masu karvat on pidentyny muualta paitsi navan alapuolelta menee "viiru" missä on ihan lyhkäsiä karvoja.
Arpia on tullu jenkkakahvoihin, reisiin ja tisseihin.

Niin joo, löysin jo aikasemmin kirpparilta emmaljungat 85?, tosi hyvässä kunnossa vielä! Niissä on erikseen se ratasosa.

Vauvelin nimi saa nyt olla tän aikaa Viivi kun meillä on hevonen mikä on Wagner niin sopii hyvin:D

Multatassu ja Viivi 24+3
 
Nostelen vaan...

Ollaan lähdössä ihan just puistoon. B) Mammakin sai nukkua tänään puoli 9 asti niin nyt on taas virtaa!!! Ihana aurinkoinen päivä ja perjantai! Ei voi mennä pieleen!

:heart: mama-L ja Poikanen 24+4

ps. Hoikkalorille piti vielä sanoa et mäkin tein sen kerhopaikkahakemuksen ihan sähköisesti. On se kyl niin outoa et sulle ei oo vastattu mitään sieltä...
 
Hellurei!

Tulinpahan vaan poksumaan ja lisäämään tuohon mun edelliseen kirjoitukseen, kun jäi niin häiritsemään toi mun idiootin leiman antava kirjoitus, niin kun te näkisitte minkälaisessa paikassa tuo leikkikenttä on, niin ymmärtäisitte miksen sitä ole ennen hokannut :xmas:
ja sitäpaitsi KUKAAN kenen kanssa olen asiasta puhunut, ei ole maininut tätä paikkaa, toi avoimen päiväkodin piha on niin suosittu, että ei porukka taida muualla käydäkään..

Tää nyt taas oli niitä juttuja, että ketään ei kiinnosta, mutta mua jäi niin häiritsemään joten ohittakaa tää teksti, mun omatunto on nyt puhdas :LOL:

POKSISTAPOKSISTAPOKS!!!
Emmabella &tyllerö 25+0 :heart: iiiiiiiiik!15 viikkoa la:han!!! :eek:
 
Pöö taas kaikki...

Oon kysynyt aikaisemminkin ja huomasin, että joku muukin kyseli... Siitä Face Book ryhmästä. Onko lokakuisilla-10 oma ryhmä fb:ssä. Haluaisiko joku tähän vastata???

Mulla ois maanantaina neuvola ja saa Kela-paperit sit sieltä... Ihanaa, pääsee äippäpakkausta tilaileen.

rakuuna ja poitsukka 21+5
 
On niin paljon kerenny tekstiä taas tuleen, kun en oikein oo viikkoon kunnolla koneelle kerenny...ensin meillä oksennettiin ja sit oli laivareissua ja nyt reissusta tulon jälkeistä siivoomista/setvimistä.

Tänään nyt sitten saan taas poksuakkin, jotenka poks vaan 22+0 =)

Maanantaina olis Taysissa se munuaisaltaan kontrolliultraus ja katotaan onko muuten kaikki kunnossa ja toivottavasti olis jo pienentymään päin nuo altaat.
Maanantaita siis ootellaan niin innolla kuin myös pelolla :/

Taas kiiruulla jatkaan siivoilua ja ruoan laittoo.

merette 22+0
 
Nopsaan vaan tulin käväsee koneella..
Sokerirasitus ohite.. Päivällä soittelen neuvolatätille tuloksia. Kyllä oli kauheeta se litku.. Pahempaa kun poikien aikana!!! :x Hyi yäk!! Kamala väsymys tulin kun join sen. Onneks nyt sekin käyty!!!
Molemmat pojat oli mukana ja yllättävän hyvin jaksovat olla. Kuitenkin reilu 2 tuntia vaan melkeen istua paikallaan niin ihmettelen kovasti :D

Btw kiva ylläri oli aamulla odottamassa kun menin laukkuani hakemaan et vähän meikkaan ennen Kyssille lähtöä niin kamala kissankusi lemahti.. Ja mullahan on siis kissa ja koira. Molemmat narttuja ja molemmilla parasta aikaa juoksut.. Niin voitte vaan kuvitella mikä fiilis oli kun se katti oli kussu mun laukkuun!!!!!!! |O Että vitutti niin satasella!!! Täs pari pvää sit vuorossa oli ihka uudet rattaat tulevalle neidille, eikun kankaat pesuun ja rattaat varastoon odottamaan käyttäjää. Sitten myös osansa on saanut poikien huoneen sellanen limenvärinen putkilo, jonka saa roikkumaan vaik katosta, mihin saa kaikkea kamaa laitettua.. Ikeasta. Ja myös lelukorin kansi sellainen kankainen.. Pikkusen jos ottaa aivoon noi nartut ja koira tiputtelee verilänttejään pitkinpoikin kun en housuja halua enää pitää toisella kun niin nolona on ja haisee vielä kaameemmalle!!! Onneks kohta ohi molemmilla!! :|
Mut nyt ei muuta.. Kohta töihin!!

Aurinkoista päivää MAMMAT!!! :heart:

Hanttaliini ja pittunen 24+6.. Huomenna POKSUU!
 
Näyttää olevan noita sokerirasituksia useemmallakin ollut. Mites tuo kun mulle sanottiin että voi mennä vasta viikolla 26? Vai onko se noin tarkkaa...Varasin ajan kuitenkin nyt sille viikolle kun 26 viikkoa täyttyy.

Ma meenkin käymään omalla lääkärillä kun mulla tuli jo ennen raskautta ja nyt raskauden aikana sydänmenlisälyöntejä. Terkka sano et on aika normaalia raskauden aikana mutta pakko käydä tarkastamassa tilanne kun eilen tuli niin pahana et tuli useempi ylimääränen tykytys, meinas happiloppua ja silmissä sumeni ja pyörrytti. Mietinkin et kuinka tää vaikuttaa vauvaan??

Juppista, neljäks töihin ja sitten luultavasti mökille hetkeks ennen huomista työpäivää. Mutta vähiin käy työpäivät :)

hömpiäinen ja santeri 22+2
 
Heippa kaikki.. Me lähdetään tänään uutta autoa katsomaan ja toivotaan että nyt nappais :)

Meillä oli eilen niin hirveä matsi miehen kanssa että en muistakkaan koska olis tullut sillee huudettua toisilleen. Ja olinkin muutenkin niin itku herkällä päällä että kun katoin suomen huippumalli haussa vikaa jaksoa niin kyyneleet tuli koko ajan silmii :LOL: :LOL: hieman herkällä päällä oltu..

Huomenna mökkeilemään tyttöjen kesken :)

Pikku prinssi ja vaavi rv 22 **POKS***
 
Heippsun!

Joo sokerirasitus täälläkin takana. Meillä neuvolassa annettiin suositus käydä viikkojen 24-28 välisenä aikana ottaa ne arvot.
Litku oli hirveetä, ei niin makeaa, kuin odotin, mutta maku oli jotain esanssista. En tiiä oliko muka tarkotus olla hedelmää vai mitä..
Just ennen viimestä koetta tuli todella paha olo, en tiiä oisinko oksentanu tai mitä..päätä särki ja heikotti. Muuten aika meni suht nopeeta, oli vaan pieni huoli lapsista kun jäivät kotiin vielä nukkumaan kun lähdin. Oli ihan järkky jono, pääsin ekaan verikokeeseen vasta tunnin jonottamisen jälkeen!!
Arvoja en viiti soittaa, kuulen ne sitten maanantaina neuvolassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Emmabella:
[quote="sofiia"

Mitäs sanoisitte jos Helsinkiläisen tytsyn nimi olisi vaikka Lohcca Heleainná Juoksáhkká :D

Joo, tämänhän vois kääntää etelä-suomalaisesti versioon Loka Hellänä Juoksuakka, että ihan kivan nimen joku lapsi tuosta saapi :LOL:


Emmabella&tyttö 24+6
Ai pikkasen repesin labran odotustilassa, kun luin ton tekstin.. Keräsin kyllä kummastuneita katseita..
:LOL: :LOL:

Hanttaliini Meillä toinen narttukissoista kans kuseksi jostain syystä sisälle tossa talvella. Ja jotenkin tää tykästy pojan pelikassiin, pari kertaa jäi treenit pois, kun just lähtiissä huomas, et kamat ihan kusessa. Pikkasen kävin kuumana ja kisu luonnollisesti lens niskapersotteella ulos....

Vaunuista Mä oon katellu tosissaan noita E:n city crosseja, mut nyt päätimme sitten kuitenkin ostaa Gessleinin futuret, ne menee pienempään kasaan ja ton auton takia jokainen sentti merkkaa. Ja ehkä väreissä/kuoseissakin oli kivempia vaihtoehtoja..

Täällä pekkoaikamiespoika, masukki siis, on istuskellut jo kohta puoltoista viikkoa samassa asennossa. Rupesin jo miettiin, et toivottavasti ei jää tolleensa vaan kääntyis jo raivotarjontaan :eek:
Isot heput ovat olleet jonkin aikaa pää alaspäin jo näin aikasessa vaiheessa enää kääntyilemättä. Neuvolakorteissakin oli jo merkitty tarjonnat tuolta viikolta 22 alkaen..
Mut täähän onkin tehnyt kaiken erilailla, kuin veljensä..oikea vastarannankiiski ;)
Jostain on jäänyt mieleen, et sikiö kääntyis noin viikolla 30, et ei kai tässä hätää pitäs vielä olla. Mut onhan ne potkut nonin verroin kivempiä kylkiin, mitä rakkoon

Juu, eipä tässä muuta. Hauskaa viikonloppua kaikille!! :flower:

:wave: Puskajussi ja Onni 24+3 :heart:
 
Sori, kun kopioin toisesta ketjusta! (itseasiassa FB:stä :D )

Kävin aamulla neuvolassa ja sitten kaupassa, raahasin hirveet säkit ruokaa ja tietysti supisteli ja olin ihan puhki sen jälkeen. Sitten huomasin, että unohdin kermaviilin, ajattelin tehä pihvei itte illaks (hampurilaisia!! namm :) ) niin eiku uusiks kauppaan :D Nyt en siis ehdi kun kopsata ;)

Neuvolalääkärikuulumisia: Pissa puhdas, verenpaine ok, kiiloja tullut yhteensä 9kg :D Hb oli edelleen 130. Kohdunsuu tarkistettiin, 3cm, kiinteä ja kiinni. SF- mitta oli 23cm ja sykkeet kuulu oikein hyvin, oli tasaset. Tunnusteli mahaa ja vauva on raivotarjonnassa peppu mun vasempaan kylkeen päin.

Selkä/ pääkivut johtuvatkin ilmeisesti narskuttamisesta!!! Eli leukalihakset jumissa, joka säteilee sitten niskoihin ja niin edespäin. Sain ohjeen venytellä (vähän kun haukottelisi) leukoja ja hieroa kevyesti niska- hartiaseutua kipugeelillä.

Olo on siis oikein tyytyväinen kaikkeen nyt, kävin sen kunniaksi leikkauttamassa hiuksista latvat, ei maksanu kun 20e ;)

Hyvää viikonloppua MAMMAT ja voikaahan paksusti!! :hug:

Lara- ja Nuna rv26+1 :heart:
 
Perjantaita!

Täällä alkoi aikainen startti kesälomaan saikun muodossa. Lonkat vihloo ja alaselkä jumissa, joten ensi viikon kirjoittivat työterveydestä saikkua ja sitten loma alkaakin. Varasin neuvolääkärillekin ajan ensi viikolle, kun suppareita on ollut lisääntyvässä määrin ja terkkakin suositteli käymään tarkastuksessa. Pikkukaveri tuntuu masussa olevan autuaan tietämätön kaikesta ja tyytyväisenä monottelee edelleen meikäläistä tuonne alaosastoon. :)

Hanttaliini tiedän hyvin tunteen..meillä on tällä hetkellä vielä nuorin meidän birma-kolleista kastroimatta, kun aikomus käyttää häntä siitokseen jos morsiamia löytyy ennen syksyä. Muuten syksyllä käydään sitten pallitohtorin pakeilla. Onneksi tämä kolliherra ei ole vielä innostunut kuseksimaan, mutta mouruaminen tapahtuu 24/7, kolleilla kun ei ole mitään säännöllistä kiima-aikaa vaan tyttöjä etsitään ihan koko ajan.. Meillä on vanhemmista birma-kolleistamme "kivoja" kokemuksia merkkailusta, mm. sohvatyynyt, sänky, ym. irtaimisto on saanut kyytiä. Nyt meillä on on lemmikkiluku viiden kollin myötä kyllä täynnä, vaikka ihania veijareita ovatkin. Työkaverini veikkailikin, että tuleva vauva varmaan lähtee aikaisin liikkeelle, kun on niin monta karvaista seurailtavaa kotona. :)

Sokerirasituksesta.. itsellä se olisi ohjelmassa heinäkuun alussa.. Ihan positiivisella asenteella siihen menen, hyvä kumminkin tietää jos sokruissa jotain häikkää olisi. Kumminkin painoindeksini puolesta riski rd:een on olemassa, vaikka aikaisemmin sokeriarvot ovat olleet ihanteelliset. Toivottavasti vaan saan sen litkun alas.. :|

Asiasta viidenteen.. kuinka moni aikoo tehdä / koota tulevalle vauvalle oman "kirjan"??
Olen itse aikeissa semmoisen tehdä..ostin kirjakaupasta valmiin kirjan, johon kokoan mm. ultrakuvia, ym. muistoja, ja kirjassa on eri osioita, joihin tulee juttua odotusajasta, ja juttuja kun vauva on syntynyt. Ajattelin sen sitten joskus antaa hänelle omaksi, kun on jo vanhempi.

Nyt sauna lämpiämään ja toivottavasti mieskin kohta tulisi töistä kotiin.. =)

Mukavaa viikonloppua!!

Minkuli ja pikkuheppu 22+5
 
Lara mullakin myös tuo narskuttaminen on aiheuttanut aikoinaan niska ja hartiavaivoja ja juuri päänsärkyä. :(
Hammaslääkäri mulle asiasta paasasi pari vuotta sitten ja suositteli ns. purentakiskoa, joka ehkäisee öistä narskuttelua. Hankin sen kiskon, se tehtiin hammaslääkärissä omien hampaiden mukaan. On semmoinen ohut muovinen suoja, joka loksautetaan ylähampaisiin iltaisin. Käyttöön tottuu yllättävän nopeasti! Ja aamulla ei ole enää leuat jumissa! Sitä ei tarvitse aina käyttää, mutta silloin kun narskuttelu aiheuttaa noita muita vaivoja.
Hinnaltaan oli aika kallis..kelakorvauksen jälkeen jäi itselle maksettavaa jotain 200 ?. Onneksi meillä on töissä hyvät hammaslääkärietuudet ja sain sen melkein kokonaan niiden piikkiin. Muuten olisi jäänyt äkkiä hankkimatta.

Kannattaa kysäistä hammaslääkäriltä asiasta, jos narskuttelu vaivaa jatkossa.
Kipeisiin leukoihin on myös olemassa semmoista, kun Voicemassage-hieronta. Siinä käsitellään mm. leukalihaksia, niskaa ja hartioita. On aika kivuliasta, kun lihakset oikein jumissa, mutta jälkeenpäin päänsärystä ei tietoakaan! Täällä Tampereella olen käynyt tossa hieronnassa pari kertaa.
 
Rakenneulra oli tänään rv 21+1 (tai 20+4) painoarvio 331g ja ehkä tyttö tulossa, ei ihan paras kuvakulma ollut mutta näin. Vointi on ollut hyvä, nyt muutamana iltana alkanut närästämään.
Harkkasuppareita on muutamia päivän aikana.

Ella ja Kirppu 20+4
 
Sokerirasituksenkin tuokset saaneena voin nyt huokasta ettei ole mikään arvo kohollaan.. Kaikki oli reilusti viitearvojen alapuolella niinkun aina olleet.. HUOKAUS!!! Eka oli jtn 4,7 toka 6piste jtn ja kolmas 5 piste jtn. Neuvolakorttiin saan arvot sitten lääkärineuvolassa. Nyt en tarkkaan muista.. Pitkäaikaissokerikin oli vaan 4,9 mikä on kuulemma tosi hyvä arvo!

Eli siis se litku oli viileätä ja vadelman makuista kamalan imelää litkua!! Hyi!!!! Aiemmin oli
joskus siis sillon 2006 kun viimeks kävin niin sitä colan makusta, mikä oli parempaa kun tää.. hiilihapotonta se on.. Tsemppiä vaan teille joilla se vielä edessä!

Kissa on kyllä aivan sekasin.. Töihin soitti vanhempi poika että niiden lelukorikin haisee ihan kuselle ja eikun kaikki lelut pesuun ja kori myös.. Meneekö hermo?? NO MENEEE!!! Pakko leikkauttaa, jos se helpottas neidin oloa. :(

Minkuli Mä meinaan ainakin tehdä.. Molemmista pojistakin on.. On sairaalarannekkeetkin tallessa ja hiuskiehkurat ja pelit.. Lehti-ilmoituksenkin laittanut vauvakirjaan.. Kuopiossa saapi sen vauvailmoituksen laittaa ilmaseksi jo Kyssillä syntyneet palstalle. Sekin ihana muisto :heart: Niin ja sen vauantiedot kortin siitä vauvansängystä, mikä sairaalassa on.. Kaikki vaan talteen ;)

Mut nyt meen kattelee töllöö..

Illanjatkoja leidit!!!!

Hanttaliini ja pittunen 24+6
 
Kissalle kannattaa syöttää noita Perlutex-tabletteja, jos ei voi vielä tai halua leikata. Loppuu kuseskelu ja mouruaminen.

Kun sais tuon äippärahapaperin täytettyä. Ei oikein tiedetä vielä, että pitääkö mies osan lomasta. Mutta ehtiipähän tuon vielä.
 
Pakkohan mun oli tulla kommentoimaan lettujenpaiston lomassa tuota kissa-asiaa :)

Meillä on tällä hetkellä 2 kissaa, 7vpoika ja 3v tyttö, kummatkii on leikattu koska se mouruaminen on jotain ihan järkyttävää, etten tajua miten joku kestää!?!? varsinkin poikakissan mourunta oli ihan kauheeta ja se rupes muakin uhittelemaan, hyökkaili sängyn alta jalkoihin kiinni ja muuta mukavaa :/ leikkaus ei maksa kun sen 70e poikakissalta, tytöltä vähän enemmän. ainakin meillä päin. Poikakissalle tuli kyllä sitten vaivaksi nuo virtsakivet, jonka takia ei saa kauheeesti viljatuotteita syödä, muttanekään ei ole enää moneen vuoteen vaivannut.

Ja miettikääpäs nyt kumpa olisi parempi;se, että teitä panettais ihan sairaasti aina, tai teillä olisi ihan järkyttävä vauvakuume koko loppulämänne ja tulisitte asian kanssa melkein hulluksi, mutta teiltä kiellettäis kokonaan seksin harrastaminen, vai se, ettette tietäis koko seksin harrastamisesta yhtään mitään? :whistle:

Poikakissan merkkaamiset saa myös kuriin leikkauksella, ellei kyse ole sitten virsaputken tulehduksesta? meillämyös nuo virtsakivet oireili niin, että kissa pissaili pikku liruja joka paikkaan..

Discovery täälläkään ei olla pahemmin perehdytty ä-rahahakemuksiin, äitiyspakkauksestakaan en vielä edes tiedä otanko :D nooooh, kerkeehän sitä kait ;)

Mutta nyt menen syömään lettuja!! :p :wave:

Emmabella ja pimu25+1
 
no niiiiiin poksPOKSpoks 25+0 B) :D =)

on mulla kyllä ihmemies, tuolla se on taas siivonnu koko aamun huushollia, nyt vuorossa lattioiden pesu ja mitä minä teen..nukun pitkään, juon maitokahvia ja luen hesaria ja nyt hillun koneella... :ashamed: :ashamed: vähän hävettää mutta näin se menee useimmiten,vasta kun minä harkitsen siivouksen mahdollisuutta niin mies on jo puolessa välissä taloa mopin kanssa

tänään ois sit vuorossa Ruotsin prinsessan häät teeveestä, ehkä joku leivos ja heja sverige :LOL: ! oikeesti! B)

noonie+plikka 25+0
 
Taas pukkaa limaista matoa ulos.. voi että mä sanon :/ Siis onko se nyt niin näköjään että en voi edes kunnolla siivota kun heti seuraavana päivänä nää tuppaa nää limat sit aina esiintymään.?

25+3
 
tervehdys kaikille viikon hiljaiselon jälkeen..elikkäs rakenneultrassa löytyneen kalkin ja pienikasvuisuuden jälkeen täällä eletiin "paniikissa " tuo 2 viikkoa ja iloitseminen raskaudesta tuntui hieman hankalalle. :ashamed: Tarkastusultra oli eilen viikoilla 22+4 jos oikein laskin ja edelleen se kalkki sydämessä on, lääkärin mukaan se yksin ei tarkoita mitään, sillä tyttö oli hienosti kirinyt kasvua kiinni ja kasvaa siis omalla käyrällään hyvin! Mikä siis oli ISO helpotus! viimeksi painoa hiukka reilu 250g ja nyt saatiin painoarvioksi 490grammaa...ja sydän ja muutkin rakenteet vielä huolella lääkärin toimesta ultrattiin ja kaikki näytti olevan kunnossa. :heart:

Onko muille iskeny ihan kamala väsymys jostain aikaa raskautta?? alussa toki oli, mutta aivan kun alkuraskauden väsymys olisi palannut? lapset mummolla ja mies töissä ja mie nukun kun tukki..siis viimeyönä normit n9h unta, ja nyt sitten 14.30 - 20.00 elikkäs ihan useamman tunnin. Harmitti ihan kun meni paras aika touhuilla omia hommia mutta ainakin tietty sain levättyä.... :D siis ihan uskomaton väsymys!

Josko vielä repäisisi ja lähtisi koiran kanssa lenkille ja heppoja laitumelle katsomaan ..oon ajanu kärreillä kun selkään ei ole oikein enää uskaltanu...mites muut heppaihmiset, vieläkö joku ratsastaa??

Hyvää lauantai illan jatkoa kaikille, ja hyviä vointeja ihan jokaiselle.

Neila ja rv 22+5
 
Nopea poksaus näin häähuuman jälkeen. Kyllä oli kaunis pari tuo Vickan ja Daniel! :heart:

Sokerirasitukseen vasta heinäkuun ekalla viikolla, meillä myös neuvola suositteli viikkoja 26-28 tuohon kokeeseen.

Väsyttää ihan hurjasti, joten eipä muuta tällä erää. =)

Nappula-10, 23+0
 
Mua väsyttää niin älyttömästi :attn: :attn:
Siis tää on jotain ihan järkyttävää ja melkein verrattavissa sinne alkuraskauden aikoihin :eek:

Nyt viikonloppuna on lisäks tullu selkä- ja liitoskivut, ei pýsty kunnolla kävelemään.
Olis se 4 päivää töitä ja sitten alkaa LOMA. Kun nyt pystyis ja jaksais olla ton töissä, voi sitten loman maataraatona kotona ja parannella vaivoja :kieh:


Zeena 25+0
poks
 

Yhteistyössä