~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

Sunnuntaita mammat!

Ja pikainen poksuminen..23+0 :heart:

Täällä olisi päivän ohjelmassa vielä vauvan huoneen ikkunan pesu ja lattian pesu. Sitten olisi valmista. :) Käytiin eilen hakemassa vauvan huoneeseen matto, muumi-rullaverho, lipasto ja nojatuoli. Vaunuja ja turvakaukaloakin olisi tarkoitus kohta mennä ostamaan.

Emmabella en usko, että kovinkaan moni huvikseen pitää kissaa leikkaamattomana ja mouruilevana, kaikilla varmaan jokin syy. Meillä ollut syynä meidän birmakollin mahdollinen käyttö astutukseen kesän aikana, niin kuin aiemmin taisin kirjoittaa.
Noihin kissan virtsakiviinkin löytyy ehkäisykonsti yleensä kissan ruokavaliosta. Kaupan "whiskas", ym. merkit, kun tunkevat kuivaruokiin täytteeksi jämälihat ja viljaa. Vilja monilla kissoilla aiheuttaa myös vatsaoireita. Kannattaa vilkaista eläinkaupasta esim. Roal, Almo Nature nimisiä merkkejä.. Ovat hieman kalliimpia, mutta eivät ole omiaan aiheuttamaan kisulle virtsakiviä. Pienellä satsauksella voi välttää eläinlääkärikäynnit virtsakivien vuoksi.. :whistl

Aurinkoista päivää kaikille!!

Minkuli ja pikkuheppu 23+0
 
Mökiltä palattu ja muutama sivu oli taas luettavaa...
Oli mukavaa olla isommalla porukalla ja pelailla korttipelejä jne. Eilen sain jo aikaan hetkisen pienen huolen kun mietin että koska vauva oli viimeks liikkunut. Noh, kyllähän se sitten pian anto merkkkejä itsestään :) On kyllä kiva kun tietää että vauvalla kaikki hyvin kun liikkeet tuntuu niin hyvin! Tosin kun kaveri on ilmeisesti vielä masussa poikittain niin tonne alhaalle ja virtsarakkoon tulevat potkut ei oo niinkään kivoja...

Väsymystä ei oo mulla ollut nyt kauheesti.Sanonkin aina kaikille jotka kysyy, et tää perusväsymys mikä on aina :) Mä oon meinaan sellanen ihminen että voisin nukkua vaikka kuinka paljon ja pitkään. Harvoin vaan on enää sellasia tilaisuuksia...

Nyt pitää mennä vähän lepään kun tuli mökillä valvottua ja pieni mies on päikkäreillä.

hömpiäinen ja santeri 22+4
 
POKS 25+0!!!!

Juhannuksesta ihan vaan kotosalla ollaan.Grillataan kaikenlaisia herkkuja ja nautitaan olosta.Me kun asutaan maalla ( ei kumminkaan sysimettäsä ) niin ei kaivata mökkeilyä tähän hätään :D

Mä olen rakastunut!! Nimittäin Emmaljungan City Crosseihin.Mutta auttakaa tyhmää,meneehän ne ihan vasta syntyneellekin kun laittaa pehmeen kantokassin?? :ashamed: Mä olen istunut tunti tolkulla täs koneella ja hakenut tietoa noista. Ja mitä eroa on sitten Ceroxeilla ja City Crosseilla? Kiitos jos joku tietää :flower:

Väsymyksestä Mulla on kanssa tasanen väsy..Viikonloppuisin tulee nukuttuu päikkäreitä kun typykin nukkuu.Mutta en koe olevani tällä hetkellä väsyneempi kun normisti vaikka hb onkin 95.

Mä sain kanssa Kelan paprut postissa perjantaina..Äitiysrahapäätös ei kyllä mun mielestäni ollut ihan oikein..Vai onko äitiyspäivärahaa laskettu sitten vuoden 2006?? Tarvii mennä kelaan selvittämään.

Sunnuntait on kyllä niin löhölöhö päiviä mulla..Päivän kohokohta on ollut että sain ruoan tehtyä.En ole saanut edes vaatteita tänään niskaan..Ja enää ei edes kannata pukea :D Ja olen ahtanut itseeni puolipakettia viennettajäätelöä kerralla :p

MUKSU ja Monni 25+0 :heart:
 
Heip!
Emmabella Kyllä mun vanhempien leikattu kollikissa puuhaili ihan innossaan aikoinaan meiän tyttökisun kanssa, vaikkei sillä pallei enää ollukkaan.
Silloli tapana metsästää pikkulintuja ja siksi äiti laitto sille kellon kaulaan. Miettikää vaan miten raivostuttavaa oli kuunnella sitä kilinää sohvan takana, kun Oskari-parka pani parastaan tuntitolkulla saamatta aikaan sen kummempia... :LOL:

Muksu City crossit ovat kevyemmät ja menevät pienempään tilaan, kuin ceroxit. Lisäksi ceroxissa on heittoaisa, kun crosseissa taas käännetään koppaa mikäli haluaa vaihtaa menosuuntaa. Sit muistelen, että ceroxiin ei oo mahdollisuutta laittaa sisaristuinta jos sellaseen on joskus tarvetta.

Jussia lähetään viettämään (melkeen yöttömään yöhön) Kainuuseen mun vanhempien luo. Samalla lapset jää sinne lomalle kuukauden ajaksi.
Siellä poltetaan perinteisesti kokkoa ja saunotaan yötä päivää B)

Onpa taas kiva mennä neuvolaan huomenna, kun oltiin eilen duuniporukan kanssa viettämässä iltaa ja tuli syötyä erittäin maukas ateria.. Ei mitenkään kevyemmästä päästä, että tuntuu pikkasen nuo sormet nakeilta :D Eli turvotusta ainakin pukkaa...
Eilinen duunipäivä..nojaa, jos päiväks voi sanoo 2 1/2 tuntia, meni ihan hyvin. Ei ehtinyt tulla sitä ikävää painontunnetta, katotaan sit miten huomenna, kun on vähän pidempi päivä...

Eipä sit kummempia sunnuntai-illalle..Ciao!

:wave: Puskis ja Onni 24+5 :heart:
 
te jotka ootte saanu jo äippärahapäätöksen, millaisia summia on tullut eli paljonkohan jää elämiseen...itse odotan vielä heinäkuun tilin ennen kun haen, koska siinä ois noin 300e edestä ylitöitä tulossa maksuun ja eiks nuo sitten vaikuta??? laskevt kumminkin nyk. tulojen mukaan...mietin et tiiän harkita ton asuntolainan kk maksun pienentämistä ellei rahat vaan riitä tohon nyk.lyhennykseen ....kiitos vastauksista!

Neila
 
Emmaljunga Cerox ja City Cross

Lähinnä erot löytyvät istuinosassa ja rungossa.
Ceroxeissa on heitettävä työntöaisa ja kiinteä istuinosa.
City Crosseissa ei ole heittoaisaa ja istuinosan saa irti. Istuinosan saa käännettyä molempiin suuntiin. City Croisseihin saa myös City kopan, joka käy vastasyntyneelle.

Molempiin vaunuihin kannattaa/pitää hankkia erillinen kantokoppa tms, jotta menevät ihan vauvalle. City crosseihin voi vaihtoehtoisesti hankkia City kopan.
Työntöaisan muotoilu on myös hieman erilainen ja samoin istuinosa. City Crosseissa pyöreähkö, kun Ceroxissa neliömäisempi.
Pyörät, jarrut ja aisan korkeussäätö on molemmissa vaunuissa toteutettu samalla mekanismilla. Myöskin tavarakori on molemmissa kankainen.

Tässä nyt ainakin jotain :)

Bubbeli 22+3
 
Mökiltä palattu kotio..

Perjantaina käytiin uusi auto ostamassa :) :)

Mäkin haluaisin ne emmaljungan city crossit tai ceroxit.. En oo vielä päättänyt :)

Juhannus Kotona ollaan vaan.. Grillaillaan ja ehkä lintsillä oltais menossa käymään.

Ajoin meijän nurtsin ja nyt on jalat ihan poikki :) Ihan kun olis koko päivän tehnyt jotain todella raskasta!

Meillä on esikoinen yöt huutanut kun menee öisin niin tukkoo.. :( Huomenna soittelen kyllä lääkäriin asiasta!

Jos vähän siivoilis ja sitten nukkumaan :)

Pikku prinssi ja vaavi 22+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neila:
te jotka ootte saanu jo äippärahapäätöksen, millaisia summia on tullut eli paljonkohan jää elämiseen...itse odotan vielä heinäkuun tilin ennen kun haen, koska siinä ois noin 300e edestä ylitöitä tulossa maksuun ja eiks nuo sitten vaikuta??? laskevt kumminkin nyk. tulojen mukaan...mietin et tiiän harkita ton asuntolainan kk maksun pienentämistä ellei rahat vaan riitä tohon nyk.lyhennykseen ....kiitos vastauksista!

Neila
Jos äitiysraha lasketaan 6kk tulojen mukaan niin se lasketaan siitä äitiysloman alkamisajankohdasta taaksenpäin. Eli päätöksen saat vasta kun olet saanut sen viimeisen tilin ennen äitiyslomaa. Voit laittaa siis sen hakemuksen menemään, mutta ruksaat kohdan että ne tulotiedot toimitetaan jälkeen päin.

-eeva- ja pikkutyyppi syyskuisista
 
Alkuperäinen kirjoittaja puskajussi:
Heip!
Emmabella Kyllä mun vanhempien leikattu kollikissa puuhaili ihan innossaan aikoinaan meiän tyttökisun kanssa, vaikkei sillä pallei enää ollukkaan.
Silloli tapana metsästää pikkulintuja ja siksi äiti laitto sille kellon kaulaan. Miettikää vaan miten raivostuttavaa oli kuunnella sitä kilinää sohvan takana, kun Oskari-parka pani parastaan tuntitolkulla saamatta aikaan sen kummempia... :LOL:

IHANA :LOL: :heart: Sitkee jätkä :whistle:
Ilmeisesti noita viettejä sitten voi jäädä!

Minkuli joo, tais mennä ohi sitten tuo että meinaatte teetättää pentuja, voimia kiimojen kestämiseen :hug:

Ja vaikkei tää nyt mikään lemmikkipalstaa ookkaan niin kerrottakoon sekin että meidän virtsakivipotilas on ollut siis terveenä jo monta vuotta, aluksi syötettiin urinary-naksuja(hiton kalliita) ja nyt ihan kaupasta ostettavia kun on oppinut katsomaan sieltä ne sopivat. Täähän on leikattujen poikakissojen yleinen vaiva eikä meille lekuri tällaisesta informoinut, joten jos leikkaatte poikakissanne niin paneutukaa leikkauksen jälkeiseen ruokavalioon huolella...

Neilalla:kin oli hyviä uutisia :) ihanaa ettei enempää markkereita löytynyt ja lapsonen kasvaa kovasti :)

Heikku :(
 
joo toi meni nyt ihan pipariksi :LOL:

niin heikulle vielä että pääsisitkö lääkäriin katsomaan kohdunsuun tilannetta?

Omaa napaa vielä..mulla on ollu tänään ihan shitti päivä. aamusta aloin siivoamaan ja ei tarvinnu paljoakaan heilua kun alko jo jomotella selkää ja mahaa. Hölmö kun olen niin jatkoin silti. Tuli vielä lähdettyä kävellen prismaan ostamaan pyykkitelinettä, niin kaupassa oli jo niin tukalat oltavat kotimatkasta puhumattakaan..
En tajua, mua sattuu tohon navan yläpuolelle,vasemmalle, on välillä ihan koskeetusarkakin,siis, sitä kohtaa repii, nipistää, kiristää!en oikeein osaa kuvailla, mutta tosi kipeetä tekee ja tulee sillai aalloittain esim tänään kotiin kävellessä. eikai supistus voi sillai tuntua?tarkoitan niin yhdessä kohtaa ?? ja sit yhessä vaiheessa tuntu just sellaista vannemaista puristusta/kipua, mutta vain vasen puoli kipuili.ou-to-a.
no onpahan kämppä ainakin puhdas jos tästä sairaalaan joutuis :/

Emmabella ja pimu 25+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sutinaa:
Sokerirasitustestin ajankohdasta:Mulle neuvolatäti sanoi, että uusimpien tutkimusten mukaan raskausajan diapetes näkyy vasta 26 viikosta alkaen eli ennen tuota ei kannata käydä testissä.

Sutinaa 25+2
Ihan pakko kommentoida ja vähän "sohaista".
Minulle on tehty noin rv6-9 (en muista tarkkaan) sokerirasitus ja ylläri, siellä oli arvot koholla ja diagnoosi tuli samantien. Minulle on raskauksien välillä tehty useampi rasitus, joten hyvää vertailupohjaa oli.
12+6 alkoikin sitten jo insuliinien pistäminen.

Bubbeli 22+3



 
taas olis yksi viikonloppu takana.....tää onkin menny ihan ostoksilla.....pojille ostanu vaatetta ja itteeni tuhlasin kyllä niin että kirpaisi :D mammavaatetusta hain lisää......lisäksi haettiin pitkään ja hartaasti odotetut pelikonsolit ja pelit poikasille niin saa pelata jussina vimmatusti.....

tänään vietiin vähä tavaraa mökille jo tulevaa viikonloppua eli Juhannusta varten,vieraita tulee jonkin verran ja eiköhän tuo mene saunoessa,grillaillessa ja muuten mukavan yhteiselon vietossa omalla mökillä :D

nyt lähen kaivelemaan pakastinta....jätskii tekee mieli :LOL:

sutulii 22+4
 
Iltaa!

Minkuli mainitsi noista kissan virtsakivistä, meillä taitaa just olla yhdellä kisulla (leikattu poika) sitä ongelmaa. Tänään huomasin kissan kököttävän pitkään hiekkiksella, mut ei saanut juuri mitään aikaan. Myöhemmin tää kisu tuli keittiöön meidän viereen, yritti lattialle pissata ja sai aikaa muutamia tippoja. Päivystävä eläinlääkäri on kiireinen, eikä ehdi ottaa meitä vastaan kun vasta joskus yöllä. Kissa on kyllä hyvävointinen, toistaiseksi ainakin. Ei arista vatsaa, eikä virtsarakko tunnu suurelta, eikä kisu arista vatsanaluetta. Huolestuttaa vaan, että jos kissan vointi romahtaa nopeasti... Sovittiin ell:n kanssa, että soitan mikäli tilanne huononee, mutta yritetään sinnitellä aamuun. Huoli kissasta on kova, eli valvoessa menee tämä yö. :( Meillä menee nyt kissojen sapuskat vaihtoon! Olen pitkään syöttänyt kaupan raksuja, aiemmin syötin eläinkaupan, mutta säästösyistä vaihdoin ruokakaupan tuotteisiin...

Turvotuksista: vaikka söisin suolaisempaa ruokaakin, niin ei mainittavaa turvotusta ole ilmennyt. Saas nähdä kuin käy, jos ilmat lämpenee. Mulla on nyt sormukset melko löysät, tuntuu, että sormet on pienentyneet raskausaikana. No, eihän mulla ole painokaan noussut, eli kai tässä pientä laihtumista tapahtuu samalla.

Sokerirasituksen ajankohdasta sen verran, että mulle se tehtiin rv12+, ja heti todettiin rd. Ihmettelen, miksi jotkut ovat kauhuissaan ja testiin joutumisesta ja inhoavat sitä. Minä ainakin menin mielelläni aikaisin, jotta rd todettaisiin mahd. aikaisessa vaiheessa ja voisin itse vaikuttaa lapsen terveyteen ja kehitykseen. Onhan se testi inhottava, se juoma ei oo herkkua, mutta se on pientä, kun miettii, että kyseessä on oman lapsen terveys. Ja omakin...

Juhannus menee töissä :/ Pe ja la olen iltavuoroissa, niin ei siinä paljon tarvi aktiviteettia keksiä. Itse kyllä olen vapaaehtoiseksi ilmoittautunut, mutta kun ei vaan yhtään nappais... Onneksi enää 5 viikkoa ja sitten alkaa loma ja heti perään äippäloma.

Bikinirajasta olen itse huomannut saman, alkaa olla vaikeaa, kun ei näe mistä höylätä!

Perjantaina meinasin pyörtyä töissä. Jaoin potilaille puuroa, kun rupesi pyörryttämään ja silmissä sumenemaan, lisäksi tuli tosi huono olo. Huilasin hetken, mittasin verenpaineet, jokta oli 91/64. Mulla ei oo koskaan ollut noin alhaiset. Koko päivän olikin aika hutera olo ja myöhemminkin paineet melko samaa luokkaa. Samalla huomasin, että kun seison pitkään, niin alkaa selkää painamaan ja silloin tulee huippaava olo. Kohtu painaa johonkin hermoon? Täytyy seurailla tilannetta ja käydä juttelemassa neuvolassa, jos tämä jatkuu. Jos sais saikkua :p

Meillä on nyt ensimmäiset kummit kysytty (miehen hyvä ystävä vaimonsa kanssa) ja myöntävä vastauskin saatu. Muutkin kummit alkaa olla jo mielessä. Kuinka monta kummia teidän lapsilla on? Mies on sitä mieltä, että kaksi riittää, minä taas sitä mieltä, että niitä voisi olla useampi, ehkä neljä.

Olikohan mulla muuta... Alkaa väsy painaa, eikä jaksa keskittyä. Tänään poksahti 25+0, jos oikein muistan :D Aiemmin olin päivälleen tietoinen viikoista, mutta nyt alkaa mennä sekaisin.

Heilo ja tirppana 25+0
 
Emmabella juu ei ne eläinlääkäritkään aina informoi kauheesti noista vaivoista..taitavat ikävimmät heistä ajatella että bisnes on bisnes. Vaikka suurin osa lemmikkien parasta kumminkin pohjimmiltaan ajattelee..onneksi! :) Mutta se näistä eläinjutuista..

Täälläkin on vatsaa kiristellyt viime päivinä ja eri puolilla tuntuu semmoisia tuikkaavia vihlaisuja. Iskias ja lonkkavaivoista ei viitsi enää edes mainita.. Onneksi supparit on nyt taas helpottaneet. Itseäni on myös ihmetyttänyt suppareissa, että tuntuvat toispuoleisina usein. Mulla oikea puoli vatsaa pingottuu silloin vain. Ärsyttävää, kun on ensimmäinen raskaus ja ei tiedä mikä oikein on normaalia ja mikä taas ei. Tässä tuntee itsensä ihan vainoharhaiseksi hössöttäjäksi, kun neuvolastakin hyssytellään, kun vaivoista puhut.

Jaksuja Emmabella, Heikku ja muut epämääräisiä vaivoja ihmettelevät!! :hug:

Ja Neila onnea huojentavista uutisista!! =)
Meillä on heinäkuun alussa myös kontrolliultra sen lapsivesipunktion takia. Odotetaan innolla, että nähdään kuinka paljon pikkukaveri on kasvanut tässä ajassa. :)

Juhannuksesta joku kyseli..me mennään pitkästä aikaa minun vanhempieni kesäpaikkaan. Tarkoitus myös ihan grillailla ja oleskella. Onneksi on luvattu tänne suunnalle hyviä juhannuskelejäkin!

Tänään aikaisemmin kirjoitin, että vauvan huone on ikkunan pesua vaille valmis.. Vaan eipä olekaan..keksin että maalataankin seinät vielä ja sain ihme kyllä miehenkin aiheesta innostumaan. Vanhat seinät ovat vaalean vihreät ja joku tummemman vihreä olisi kiva sävy. Onneksi meillä on vuokranantajan puolelta ns. remonttietu käyttämättä, joten saadaan maalit ja tarvikkeet ilmaiseksi, kun vaan itse maalataan :) Ihania nämä raskauden mukanaan tuomat mielialan vaihtelut..olo on välillä kuin tuuliviirillä.. :LOL:

Minkuli ja pikkuheppu 23+0
 
Heilo: voi kurja :( toivottavasti ei ole mitään vakavaa kyseessä kisulla!! :hug:

Meillä ei onneksi (vielä ainakaan) ole virtsakivet omia kissoja vaivanneet (4 leikkaamatonta ja 1 leikkaamaton kolli). Itse jaksan paasata noista raksuista ja ruuista siksi, että meillä maatiaiskissalla on herkkä vatsa ja se ei kestä noita "tavallisia" kaupan kissanruokia. Aikoinaan, kun niillä ruokittiin, kissa pääsi syömisen jälkeen kupista parin metrin päähän ja oksennus tuli jo.
Nyt noilla ns. laadukkaammilla merkeillä on kaverin vatsa pysynyt kunnossa.
 
Sutulii:Täällä kans ollaan niistetty ahkeraan pari päivää :wave:
Enkä ole kipeänä... :whistle:

Mulla on ollu tossa jo ongelmaa pitempään, kohtu jotenki niin alhaalla, että ei pysty silleen edes kääntyy/ kurottelee sinne... En osaa selittää :LOL: Ajamiseen menee nykyään tupla kauan, kun vetää "käsikopelolla" :D

( * ): Tänään huomattu, että napa alkaa tulla pikkuhiljaa ulos... Puolet on matkalla pihalle... :whistle:

Masu tyyppi on alkanu monotella kylkikaariin, ai että tuntuu kivalta!! :kieh: Ja sitten pitää mun virtsarakkoa nyrkkeilysäkkinä...

Vointi on ollu parempi kun mies on ollu kotona... Liekö meidän grillimestarin herkut syynä? :) Olen aivan tajuttoman addikti sinapille :D

Jussina mennään miehen kaverille ja siellä olis tarkotus grillata ja semmosta :)

Koittakaas kaikki mammat ottaa rennosti!!! Tuntuis, että kaikki täällä rehkii vähän yli voimien ja sitten supistellaan ja muuta vastaavaa...! Nyt hissukseen! Itse olen ihan pakolla joutunut opettelemaan käveleen hitaasti, muuten tulee aika tukala olo. Ja ei paljon tarvii nostella ja kantaa kun tuntuu siltä, että joku lykkis tennispalloa pihalle tuolta :LOL: (painontunne, supistelu... )

Lopuksi täytyy hehkuttaa.. Saatiin miehen mummolta maailman suloisin mobile vauvan sänkyyn, itku oli silmässä, kun liikutuin niin kovin :heart: Voih, kohta alkaa olla kaikkee ja viikkojakaan enää niin suunnattomasti...

Kuinkas moni on "paskat housussa", tarkoittaen, että alkaako olee ramppikuume ja jännitys päällä? Täällä ilon ja pelon sekaiset tunteet, kovasti omaa nyyttiä odotellaan :) :heart:

Lara- rv26+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bubbeli:
^^ Mulla meni kanssa ensin sutuliin lainauksen kanssa tolleen teksti. Poistin sitten sieltä lainauksesta veke ne tummennukset, niin sitten onnistui :)
Ei onnistunu niin poistin koko lainauksen :LOL: Ärsyttävän näkönen, ku pitkä teksti lihavoituna... EI mulla niin tärkeetä ollu B)
 
Huhuh, vihdoin päästiin taas kotiin ja tytön kaksvuotissynttärit on vietetty :heart:

Väsymys Mie oon ollu viimeaikoina aivan hirvittävän väsynyt, väsyneempi ku alkuraskaudessa.. Toivottavasti menis pian ohi, ettei päivät menis vaan nukkuessa.

Juhannus Aatto vietetään ihan kotosalla, ehkä käydään jossain kattomassa kokkoa ja tavataan kavereita, Juhannuspäivänä käydään ehkä miun kummin mökillä moikkaamassa miun isää. Tietysti pitää hieman saunoa, uida ja grillata myös :D

Kummeista Mein tytöllä on neljä kummia, ja suunnileen saman verran kummeja saa tämäkin tulokas, kolme on jo varmoja, vielä mietin pitäisikö yksi hyvä lapsuudenystävä pyytää kummiksi, mutten sitten tiedä pitäisikö hänen avokkinsa myös pyytää.. Vaikeeta :D

Anoppi meni ihan kyyneliin kun pääsi kuuntelemaan dopplerilla pikkuisen sydänääniä :heart: Tehtiin myös ekat hankinnat tätä vauvaa varten, muutama pieni body on nyt odottelemassa tulokasta <3

Menhit ja Mr. Hide 24+1
 
Huomenta!

Täällä on vietetty mukava viikonloppu. Lauantaina oli serkun morsiammen polttarit, joissa meni päivä pitkälle yöhön ohjelman ja mukavien naisten seurassa. Yksi ohjelmanumeroista oli yhteinen puolentoista tunnin melontaretki saareen makkaranpaistoon. Aluksi mietin, etten lähtis, jos käy liian rankaksi, mut sit menin kuitenkin. Oli tosi leppoisaa, eikä sen enempää sit supistellutkaan, kun yritin tietosesi vatsaa rentouttaa ja meloa enemmän yläkropalla. Eilen käytiin mun vanhempien luona pyöräilemässä ja illalla pilkillä. Saatiinkin kesän ensimmäinen saalis - 45cm kuha.

Meidän pikkunen oli viikonlopun tosi virkeä liikkeissään. Eilen aamulla se mylläsi ja pyörähti mahassa niin, et tuntu, et pissiä vois lirahtaa. Tais ottaa vauhtia mun rakon päältä. :) On tää odotus niin mieltä vaivaavaa aikaa, kun oli asiat miten päin tahansa, niin aina huolestuttaa. On ihanaa, kun pikkunen liikkuu ja pyöriskelee masussa kovasti, tietääpä et kaikki on hyvin. Mut nyt mä oon ruennut miettimään sitä, et toivottavasti se ei ihan sotkeudu ja kuristu napanuoraansa. Harvinaistahan se varmaan on, mut kaipa mahdolista. Yleensä ne vauvat taitaa syntyessään olla ainakin jonkun kerran jostain kohtaa vartaloa napanuoraan kietoutuneita. Vai?

Bikinirajan ajelu on tosiaan ollu vaikeeta jo jonkun aikaa. Lauantai aamuna polttareihin valmistautuessa yritin vähän ajella, mut se kyyristely ja kurottelu rupes jomottamaan mahaan. En tiiä pitääkö jatkossa pyytää mies ajelemaan, vai mitä mä teen? :LOL:

Mä oon samaa mieltä Heilon kanssa tuosta sokerirasituksesta. Mäkin oon miettinyt, miks kaikki kauhistelee ja tahtoo vältellä sokerirasitukseen menoa. Ymmärrän, et parin tunnin sairaalalla istuminen, usean verikokeen ottaminen ja ällön litkun juominen ei houkuttele ketään, mut omaksi ja vauvan parhaaksihan se on. Mulle sokerirasituksesta ei oo puhuttu ainakaan vielä mitää, kun mun lähtö BMI oli 19. Masu ja pikkuinen on kuitenkin kasvaneet niin kovasti ja mä oon syönyt ihan samalla tavalla kuin ennenkin makeeta ja rasvasia ja suolasia herkkuja, et olis mielenkiintoista tietää onko sokerirasitus ok.

Voimia kaikille (oudoista), ikävistä oireista kärsiville!


Tatara ja tirriäinen 25+2
 
Ai niin, juhannussuunnitelmista vielä... Tänä vuonna me vietetään juhannusta rauhallisesti. Mennään varmasti miehen vanhempien mökille yöks - syödään, saunotaan ja veneillään. Normaalisti siellä mökillä on ollu enemmänkin porukkaa: miehen sisaruksia perheineen tai meidän kavereita, mut tänä vuonna muilla taitaa olla muita suunnitelmia, joten ollaan varmaan neljästään me ja miehen vanhemmat. :) ...Rauhallista siis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Kuinkas moni on "paskat housussa", tarkoittaen, että alkaako olee ramppikuume ja jännitys päällä? Täällä ilon ja pelon sekaiset tunteet, kovasti omaa nyyttiä odotellaan :) :heart:

Täällä :wave: tai ei nyt ihan "paskat housussa" mutta mulle tulee välillä sellainen "apua-meille-tulee-OIKEESTI-vauva-olo" !Tänään mies tsekkaili kalenteria ja sanoi että kohta on kesäkuukin jo ohi,niin mulle tuli vähän pakokauhu kun taas tajusin että ei oikeesti mene enää kauaa kun meitä on 4..tuntuu etten oo valmistautunu mitenkään :/.
Viime yönä näin taas tummatukkasesta tytöstä unta ja se oli niin ihana kun käänty mahalleen ensimmäistä kertaa :heart:

Karvojen ajelusta, niin oon huomannu ihan saman. Alkaa olemaan aika mission impossible perusteellisemmat sheivaukset..mua jotenkin inhottaa kun oon tottunu ajelemaan, mutta enhän miä edes nää koko tavaraa enää
eikä miestä haittaa niin antaa olla :LOL:

Juhannuksena oli tarkoitus lähtä grillaamaan joko mun siskolle tai kavereille..mies nyt kuitenkin mietti että jos vietettäisiinkin jussit vaan kotona hyvän ruuan parissa. Alkoholi kun nyt olennaisesti kuuluu suomalaiseen juhannukseen niin eipä tarviis sitten lähtä kuuntelemaan niitä samoja inttijuttuja yhä uudestaan ja uudestaan :D

Emmabella 25+3
 

Yhteistyössä