Lokakuun lapset 2013 <3 *maaliskuussa*

Mulla tehty aina (5kertaa) np-ultra mahan päältä, kuten tehtiin myös varhaisultra vkolla 8+2.

Tänään oli mullakin eka neuvola, kaikki samaa plaaplaaplaa...Alkaa olla aika tuttua juttua kuudetta odottavalle;). Taas tuputettiin urakalla seulontoja(verikoetta) ja minä en niitä edelleenkään halua. Np-ultraan mennään, ja se onkin 4.4. Mutta jotain jäi neuvolareissustakin; sydänäänet kuului:heart:

Tsemppiä Lokakuisella, toivotaan että kaikki on hyvin!!!


pokspoks rv10+0
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Moikka!

petite Edellinen synnytys oli mulla kokonaisuudessaan ekasta supistuksesta 2h kun vauva oli sylissä. Laitoksella 25 min, ei kivunlievitystä ollenkaan. Kauhia vauhti, mitään ei kerinny tajuamaan, kipushokki, taju pois.. no sit 4 min ponnistus ja 4kg vauva sylissä :D Parempi näin kun miten esikoisen kohdalla, 20h suppareita, epiduraali, voimat ihan loppu.. loppujen lopuksi 4kg virheasentoinen vauva sylissä 25min ponnistuksen jälkeen..

Peity esikoista odottaessani kerroin lähimmälle esimiehelle jo rv 8, kun suunniteltiin syksyä ja kevättä. Tunsin reilummaksi kertoa heti. Toki sanoin, että mitä vaan voi käydä ja ultra vasta tuloissa jne ja pyysin pitämään asian salassa toistaiseksi muilta. Hän (mies) otti asian hyvin, onnitteli ja ei tehnyt asiasta numeroa.

Luna85 Mulle esikoisesta tehtiin ensin alakautta aj vielä lopuksi päältä, mutta kuopuksesta tehtiin vatsan päältä ainoastaan. Sama synnäri ja sama kätilökin =) Joten depence..

Ihanaa Sinnuli, että sait kuulla äänet, se vaan niin kivasti rauhottaa ja jaksaa odottaa np:hen paremmin =)

ON ei mitään uutta. Väsymys vähän väistynyt, voi toki johtua siitäkin, että kuopus alkaa nukkumaan öitä jo läpi, joten saan itekkin nukkua yhdellä pissatauolla yön läpi.. jaksaa paljon paremmin =) Kuusi päivää olis np:hen, mutta hyvä fiilis ja "tuntemus" on, joten en jaksa uskoa, että mitään olisi vialla. Edelleen uskon siihen, että vaisto sanoisi jotain jos niin olisi.. Meinattiin esikoiselle 2v 8kk kertoa sitten heti ultran jälkeen kun saa todistusaineistoa, että on saamassa uuden sisaruksen. On sitten niin paljon helpompi selittää miksi ei saa enää pomppia äidin masun päällä tai miksi äiti ei aina jaksa kaikkia juttuja jne.. Ja muutenkin, täytyyhän toisen saada tietää kun kuitenkin jo ymmärtää mistä aikuiset puhuu ja puheenaihe tulee kuitenkin enemmän aj vähemmän keskusteluissa olemaan..

11+2
 
Heips!

Täällä yksi lokakuinen lisää. Rv 10+6 menossa, la näillä näkymin 9.lokuuta :)
Varhaisultrassa käytiin rv 7+1 ja sielä oli kaikki kunnossa, nyt odotellaan jo innolla ensi viikon ultraa jollon näkyykin jo vähän paremmin millanen kaveri siel köllöttelee <3
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kiitos vastauksista! Kaiketi tämä on jonkinasteista valmistautumista tapahtumiin kun tuo kyseinen yksityiskohta jotenkin vaivannut... ei siis niin ettenkö suostuisi tai inhottaisi tai mitään, jotenkin vaan mietityttänyt. Kait sitä toivoisi että mahan päältä näkisi, jotenkin konkretisoituisi se että vauva on kasvanut... Niin rukoilen että kaikki olis hyvin!
 
Ultrassa käyty ja sen suhteen sain huokaista helpotuksesta nimittäin pieni voi hyvin :heart:
Kasvunkaan suhteen ei ollut ongelmia,nimittäin pikkanen oli 8 päivää isompi ja sen vuoksi laskettua siirrettiin syyskuun lopulle.Uusi laskettu on siis 28.9 jos joku sen päivittelisi :)

Aijon silti jatkaa kirjottelua täällä tutumpien ihmisten kanssa ja myös siksi koska oon aika varma että tää pikkanen ei tuu ennen lokakuuta mahasta ulos.Mulla kun kaikki paitsi esikoinen ovat syntyneet lasketun jälkeen.Mutta oon kyllä onnellinen että tää vauva nyt oli sen yli viisi päivää isompi(jollon kuulemma aina vaihtavat lasketun),kun jo varhaisultrassa huomattiin että vaikuttaa isommalle.Jos laskettu ois pysynyt samana niin oisin varmaan synnnyttänyt seuraavana jonkun 5kilosen vaavelin,kun kumminkin menee jonkin verran yli lasketustakin.

Nyt leijailen täällä onnellisissa ajatuksissa.Oon nähnyt kuinka pikkunen jumppaili mahassa ja piteli napanuoraa käsiensä välissä.Oon niin onnellinen että pikkasella oli kaikki hyvin :heart:

Rakkaudesta äiti rv.12+3 (huom.korjatut viikot on nyt nämä & lokakuun lapsonen :heart:
 
oi, ihania ultra kuulumisia.. ainahan on parempi, että viikot jo pidemmällä =) Nopeemmin riskiaika ohi, sulla se sujahti sit kerralla loppuun :LOL: Vitsit kun pitää vielä kuusi päivää jaksaa odotella.. no kaikki aikanaan...
 
PottuSäkki ientulehushan on tosi yleinen raskausaikana. Hyvin vaan harjaat aamuin illoin ja käytät hammaslankaa. Ite oon käyttäny raskausaikana apuna Meridolin-hammastahnaa (apteekista), maistuu aluks pahalle mutta toimii. Ite luulisin että sun tuhruilu johtuu menkkojen ajankohdasta, toivotaan näin! :)

Petite minä kävin pelkopolilla kun odotin meidän toista lasta. Silloin käytiin kätilön (ei ollut sama kuin synnytyksessä) läpi edellistä synnytystä, sitä mikä meni pieleen, ja tehtiin "suunnitelmaa" tulevaa synnytystä varten. Oli kevyempi mieli mennä synnyttämään uudestaan kun tiesi, että heillä on valmiina kirjattuna toiveita ja ehdotuksia mitä yhdessä kätilön kanssa oltiin mietitty. Noita toiveita selvästi myös huomioitiin ja synnytys menikin oikein hyvin! Käyntiin sisältyi lisäksi yksi ylimääräinen ultra, asuttiin tuolloin Oulussa. Mun mielestä siellä kannattaa ehdottomasti käydä juttelemassa jos vähänkin siltä tuntuu, eihän se loppupeleissä sen kummempaa ole kuin käydä esim tutustumassa tulevaan synnytyssairaalaan tai vaikka käynti neuvolassa. =)

Oon sairaslomalla nyt 3 päivää, muuten ihan ok olo mutta väsyttää väsyttää |O
 
Moikka!
Minäkin tulen mukaan ketjuun! Joskin vielä hieman varovaisin mielin.. :)

Huhhuh,plussasin pari viikkoa sitten elämäni ensimmäistä kertaa,3v. odotuksen jälkeen ja kyllä on ollut pikkusen sekavat fiilikset etten sanoisi!!! :D Testejä oli pakko tehdä sitten viikon sisään yht.3 kpl,mutta tulos eikun vahvistui niin uskottava kai se oli!? Eka ultra on viikon päästä ja ootan sitä kuin kuuta nousevaa et siellä jotain näkyis ja kaikki ois ok!!Tuskin tätä ennen käsittääkään.. :´)

Oon kyllä voinu hyvin,lievää kuvotusta enemmän tai vähemmän,nippailua ja paineen tunnetta on päivittäin ja jumalaton turvotus! :D Kaikkee sallittua pystyy kyllä syömään,ainaki toistaseks..

Tekis ihan hirveesti mieli jo kertoo perheille,mut pitänee vielä muutama viikko malttaa..Vaikka toisaalta aattelee,et puhuuhan sitä muutenki avoimesti kaikesta ni miks ei tästä,vaik tuliski pettymys..hmm. Pelottaa liikaa :(

Millon te ootte kertonu perheille?? Tai aattelitte..?Toki se on yksilöllistä,mut,mut.. :)

T. pömppis 8+0 :)
 
Tervetuloa mukaan Pömppis ja onnittelut plussasta!!! :D Perheelle kertomisesta meillä yritettiin esikoista 2,5 vuotta. Kaikki lähes tiesi että lasta toivotaan ja yritetään joten heti kun tuli plussa testiin niin kailotin sen kaikille :D Silloin myös ajattelin että jos meneekin pian kesken niin voin sitten helpommin jakaa senkin läheisten kanssa kun ovat alusta asti raskaudesta tietäneet. Toista lasta kun odotin kerrottiin vasta siinä raskauden puolen välin aikoihin, mies sen tais sillon kertoa kun anoppilassa oltiin kylässä. Nyt odotetaan kolmatta ja suunnitelmissa on vähän ollut että lapsille kerrottais kun viikkoja kertyy hieman lisää ja ultrassa käyty. He sitten voisivat vaikka kertoa isovanhemille. Osa ystävistä tietää jo ja miehen veljet vaimoineen, kummankaan vanhemmat eivät kuitenkaan vielä. Miehen veljelle syntyi myös vasta kolmas ja heillä oli viime viikonloppuna ristiäiset. Senkään vuoksi en ole vielä halunnut kertoa, koska ajattelin että juhlitaan ja iloitaan nyt yhtä lasta kerrallaan ;)
 
Onnea hyville ultrakuulumisille!

Pysy pömppis vaan porukassa, la jää lokakuulle. Mullakin itseasiassa ois nyt viikkoja tasan 8, jos laskisi pertsi 28 pvän kierron mukaan.
Tod näk saan tuon 29.10 lasketuksi ajaksi huomenna neuvolassa, ne aika nihkeesti niitä muuttelee oviksen mukaiseksi tai eri mittaisen kierron mukaan..
Tervetuloa siis vaan!

Iski kauhea räkätauti, yritin tuossa lääkitä valkosipulilla, mut närästys ja polte oli sanoinkuvaamaton!! Onneksi jogurtti pelasti ja neutraloi tilanteen
Mulla ois aromaterapiatippaakin, mutta siinäpä onkin setripuuta mukana, joka on raskausaikana kielletty.. Se on ollut ihanan tehokas muuten :/
Kaivoin pakkasesta mustaviinimarjaa, mustikkaa ja mansikkaa ja tein hunajan kansaa tehosmoothien, viramiinipommia kerrakseen :)

Tuohon tyttö/poika testiin ei kykene vielä, kun ei ole vatsaa, ei sykettä eikä alkuoiretta kummempaa.. Ehkä sitten puolessa välissä voisi jo kokeilka.
Vaikka poikahan tämä on :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Tervetuloa pömppikselle mukaan :flower:

Mutta arvon kanssasisaret, minulla on nyt jugurttikriisi :LOL:
Muutoin emme käy Lidl-kaupassa, mutta maistoin kaverini luona järkyttävän hyvää jugurttia (joku Kreikkalainen tms. maustamaton). Noh, tänään sitten ihan vartavasten marssittiin ks. kauppaan ostamaan tuota jugurttia sitten oikein 2kpl 1000g boksia. Noh, ilmeisesti Lidl-tuotteet eivät olekaan yhtä "luotettavia" kuin kotimaiset ja kotona sitten huomasin että ainesosissa lukee pelkästään MAITO - ei pastöroitu maito kuten kotimaisissa! Onko tuo nyt siis kiellettyä??? Ja mä niin jo ehdin suunnitella että kerta pystyy jo jugurttia syömään pahoinvoinnin ohella niin otan tuota ja marjoja töihin evääksi ja suorastaan kuolannut koko illan että saa huomenna syödä sitä, haha...
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa kaikki :wave: Listaa taas päivitelty. Muistakaa tyrkkäillä sitä väriä niihin lisättäviin/päivitettäviin tietoihin noissa postauksissa, niin tämä vanha känttykin huomaa niitä tuolta poimia :D

Tervetuloa uudet, lisäilin teitä tuonne etusivulle niillä tiedoilla mitä irti sain. Päivitellään sitten tarkempia tietoja, kun ehditte niitä saada ja kertoa.

Pömppis83: me kerrottiin ekan ultran jälkeen, vaikka varhaistahan se vielä tuossa vaiheessa on. Mutta helpompi näin, kun ei tarvi selitellä anopillekaan, miksi istun supernyrpeänä paikallani ja puhun normaalia vähemmän (yritin kovasti olla ei-pahoinvoiva, kaikki energia meni siihen...).

Lokakuinen: tsemppiä ultraan! Vuotoja on tässäkin porukassa tullut ja mennyt, myös harmittomia sellaisia. Mulla lääkäri ei nähnyt ultrassa mitään vuodon syytä, kaikki oli ihan ok. Toivottavasti sulla myös!

Kivuista ja tuntemuksista: kaikenlaista jomotusta on alkanut tulla ja ne repäisykivut vie melkein tajun. Jos onnistuu aivastamaan kroppa korkkiruuvikierteellä, niin sitten ollaankin samantien linkkuveitsiasennossa, sattuu niin älyttömästi.

Edellinen synnytys: kaksi samalla kaavalla: taju pois, vauva ulos ja kipulääkekänni ekan vuorokauden. Tässä viimeisimmässä meinasi loppua aika ja lääkäreiden konstitkin, mutta selvittiin siitäkin. Nyt tuo alkaa vähän hirvittää, en tiedä alkaako myöhemmin ahdistaa enemmänkin.

petite: Mulla oli kummallakin kerralla synnärillä huonekaverina pienikokoinen, hento äiti, ja kummallakin reilu 4,5kg ja yli 50cm pitkä vauva. Mun alle kolmikiloiset, 46cm ruippanat oli kuin mollamaijoja noiden normaalikokoisten vauvojen rinnalla. Ihan ekoissa vauvakuvissa isä kylvettää kuopusta, ja miehen peukalo on melkein yhtä leveä kuin vauvan olkavarsi. Jospa tämä kolmas saisi kasvaa vähän isommaksi ennen syntymäänsä.

Misu78: superherkät ikenet täälläkin. Ja vuotaa tosi helposti, jos vähääkään harjalla tökkää.

Luna85: mulle tuo NP-ultra on tehty alakautta sekä NKL:n puolella että Jorvissa. Jorvissa yritettiin kyllä ensin vatsan päältä, mutta kaveri oli jossakin niin oudossa asennossa, että vaihdettiin lennossa toiseen anturiin.


(.) Pahoinvointi hellitti pariksi päiväksi, mutta tulikin sitten kertaluokkaa pahempana takaisin. Eli tästä se OIKEA pahoinvointi sitten mulla vissiin taas alkaa. Seuraavaksi 10 viikoksi... :x

On kyllä niin raskaana oleva olo, että enää ei epäilytä hetkeäkään. Vatsallaan ei voi enää edes harkita nukkuvansa, kohtu tuntuu jo melkoisena pallukkana. Eikä vatsaa voi enää vetää sisään :D Koko ajan tekee mieli jotakin järkevää syötävää: mandariineja, ruisleipää, luonnonjogurttia ja se alkaa jo oikeasti ärsyttää. Jääkaapin ovilokerossa on mun lempisuklaata odottelemassa syöjää, taitavat vanheta sinne ennen kuin tulevat syödyiksi. Mies mussuttaa sipsejä ja keksejä, ja tietysti ihan kaikkea muutakin kuten normaalisti, ja pelkästä katsomisesta tulee pahoinvoiva olo.

Esikoista odottaessa (poika) oli ihan samanlainen olo, kuopusta odottaessa (tyttö) teki mieli sitä suklaatakin. Mulla alkaakin olla vahvasti poikaolo, sen verran vahvasti muutkin oireet viittaavat siihen suuntaan.

Tässä alkuviikon turinat. Nyt nukkumaan!
 
Mä tein sen soodasukupuolitestin :D Ei kuohunut pissa yhtään, eli sen mukaan tyttö :LOL: Mulla on kyllä niin poika olo, että ota tässä selvää sitten :D

Olisiko kenelläkään antaa vinkkejä pahoinvoinnin helpottamiseen? Mulla oli tänää illalla aivan järkyttävä olo, makasin vaan sohvalla ja söin luumuja. En pysty juomaan mitään, onneksi saan noista hedelmistä edes vähän nestettä : / Meille tuli oksennustautikin kylään, ei ollut kovin herkkua pahoinvoinnin päälle :(

Tervetuloa Pömppis :flower: Mä olen kertonut kyllä läheisimmille heti, koska kyllä ne vähän ihmettelisivät mikä mua vaivaa, kun ei pysty juomaan eikä syömään normaalisti, saatikka käyttäytymään normaalisti :)

Huomenna neuvolaan :)

kääkkis ja sisu 9+0 ( 8+5 )
 
Moikka,

Töissä on sinnitelty..eiköhän jatkossakin. Pahinta vaan väsyn lisäksi on tällä hetkellä pääkipu, joka on vaivannu perjnataista lähtien (nyt 6.pv) 24/7. Panadolilla ei katoa mihinkään ja tiedän et 90%-varmuudella tää kaikki johtuu niska- ja kaulajumista. Oon puheterapeutti ja koko päivä tulee oltua mahdollisimman vääntyneessä tasossa, kun yrittää päästä "lapsen tasolle" lisäksi terapioiden välimatkat menee autoillessa ja siinäki varmaan jännitän :(

Mutta huomenna ultra, ah :) mun tunteen menee vuoristoradalla, välillä oon siträ mieltä, et kaikki on varmasti hienosti ja sitte taas seuraavas hetkes iskee paniikki ja epävarmuus. Ei siellä masussa mitää oo ku yhä viikolla 12+5 pystyn nukkumaan mahallani yms. ääh!

Töissäkertomisesta. Kerroin eilen. Piti vasta ultran jälkeen,mut kun sattui olemaan pomon kanssa keskusteluaika, niin koin luotevaksi kertoa. Ja olen siitä päätöksestä niin tyytyväinen ja huojentunut! POmo otti loistavasti, halasi ja onnitteli moneen kertaan, vaikken ole töissä ollut kuin 4,5kk vasta. Huhhuh, iso kivi vierähti sydämeltä.

Pömppis: meillä tietää kaikki läheiset ystävät ja perhe. Kerrottiin viimeistään VU:n jälkeen oikeestaan. Joukkueelle oon kertonu, ku vaikuttaa pelaamiseeni. Nyt vaan oottelen huomista et vois toivottavasti sen jälkeen kertoa avoimemmin myös töissä, sukulaisille ehkä pääsiäisenä ym. ei tarvis enää yleisesti salailla...
Mukavaa keskiviikkoa!
 
Huomenta ja mukavaa keskiviikkoa! Ajattelin aloittaa kysymällä kuuluuko täällä kukaan muu Hopottajiin? Eli siihen ryhmään mistä saa testattavaksi erilaisia tuotteita ja sit niistä pitää kertoa eteenpäin muille? Mä sain eilen ihan ensimmäisen Hopottaja-pakettini - Vitaplex D-vitamiineja! En ole muuten mikään vitamiininsyöjä (paitsi nyt raskaana tietysti), joten yllätyin positiivisesti siitä kuinka hyviä nämä vitamiinit olivat! Ovat siis salmiakin makuisia ja jopa lapset tykkäsivät niistä! Saatiin purkillinen kokeiltavaksi ja olivat niin hyviä että lapset halusivat heti lisää, mutta kun niitä ei saa syödä kuin 1 päivässä :). Piti laittaa vitamiinit kaappiin piiloon... Tässä on lisää tietoa hopotuksesta jos joku olisi kiinnostunut liittymään:
Vitaplex Salmiakki D3-vitamiini
Se on siis täysin ilmaista ja saa itse ilmoittautua niihin kampanjoihin jotka kiinnostavat.

Kertomisesta Olen kertonut yhdelle ystävälle, ja yhdelle työkaverille. Mies kertoi meidän lapsille, mutta muille emme ole vielä kertoneet. Olen tällä viikolla menossa sukulaissynttäreille, niin katsotaan huomaako kukaan :D.

Pelkopoli Minäkin kävin pelkopolilla esikoista odottaessa. Siitä ei valitettavasti ollut apua minulle, mutta hyvä että muut ovat saaneet sieltä apua!

Zoelle Minä yritin eilen vetää mahan sisään töissä, mutta se ei onnistunut :LOL:. Mulla on kyllä niin iso maha jo ja äippähousut käytössä. Normihousuista vain yhdet mahtuvat enää jalkaan ja ne ovat tällä hetkellä pesukorissa. Eilen yritin vetää vielä viime viikolla olleet housut jalkaan mutta kiristivät jo niin ettei siitä tullut mitään. Mulla on myös äippäpaita päällä kun muut paidat ovat niin lyhyet että se masuresori pilkottaa muuten.

Vilijonkka Sinuna soittaisin neuvolaan kun päänkipu on jatkunut noin kauan. Ehkä saisit jotakin vahvempaa särkylääkettä Panadolin tilalle.

(.). Siis tää mun naama on aika kauhea : /. Mulla on ihosairaus nimeltä rosacea (ruusufinni) ja iho on nyt hormonien myötä mennyt pahemmaksi.Tulee sellaisia punaisia näppyjä poskiin, nenään ja leukaan jotka ovat vähän finnien näköisiä, mutta ei kuitenkaan. Aikaisemmin käyttämäni lääkevoide on nyt kielletty, joten lääkäri kirjoitti mulle toista voidetta joka on paljon huonompi. Kaiken lisäksi se kirvelee kun sitä laittaa. Eli joka aamu saa pakkeloida naama melkoisella kerroksella etteivät punaiset näpyt ja läiskät näy, mikä tietysti sitten laittaa naamani vielä huonompaan kondikseen kun kärsin myös kuivasta ihosta eikä se saa "hengitettyä" paksun kerroksen alla :(. Voih, kunpa tämä hormonitaso tasoittuisi kohta jotta ihosta tulisi taas onnellinen.
 
Viimeksi muokattu:
Kertomisesta: Me ei olla kerrottu vielä kenellekään tutulle. Muutamalle sellaiselle olen kertonut, joiden on ollut hyvä tietää: Jumppaohjaajalle, satunnaisten töideni järjestelijälle, käymieni kurssien ohjaajille.. Ollaan ajateltu, että ultran jälkeen, mutta täällä Turussa otetaan se verikoe vasta ultran yhteydessä, niin kyllä nyt pitää jaksaa varmaan sitten sinne kirjeen saapumiseen asti. Toivottavasti tulee ensi viikolla, kun tänään siis käydään ultrassa.

Olis kyllä kiva, jos pääsiäisenä voisi jo mahdollisesti äideille kertoa. Mutta katsoo nyt, uskaltaako. Pääsiäisenä tulee 13 viikkoa täyteen. Esikoinen kovasti toivoo pikkusisarusta, mutta juuri eilen, kun puhuttiin tuttavan masussa olevasta vauvasta, hän sanoi: "äitin masussa ei ole vauvaa", ja me vaan hymyiltiin miehen kanssa vastaukseksi ja mumistiin jotain "niin".. :) En tiedä koska hänelle pitäisi kertoa. Toisaalta huvittaisi kertoa pian jo, kun puhutaan vauvasta kuitenkin, mutta toisaalta, hänellä on hurjan pitkä aika vielä odottaa. Ehkä pitää ainakin muutama viikko vielä odottaa, ja ultran tuloksia tietty.

Jestas kun mua jännittää tuo ultra, joka on reilun tunnin päästä. En oo aiemmin vielä pahemmin jännitellyt, mutta eilen iski kauhea olo.. Mahaa kiertää ja heikottaa jännityksestä. Toivottavasti en pyörry sinne.. Mulla kun on matala verenpaine ja tapana jännittää kovasti..

Huh, noh, pian se on ohi, eikä tarvi jännittää ja ollaan ehkä jo asteen viisaampia. Voi kun kaikki olisi hyvin.. Vähän traumat ja pelko jäi viime vuoden kohdunulkoisesta.. :/
 
voi vanessa miten surullisia uutisia :'( Mulla oli viimeraskaudessa kkm ja melkonen romahdus siitä johtuen.Siis hirveetä suremista ja sen päälle iski aika kova väsymys.Suretti ja masensi se niin paljon.Joten en voi kyllä edes kuvitella miltä tuntus kokea se monta kertaa.Onneksi sulla on kuitenkin mahdollisuus tulla raskaaksi ja varmasti vielä sen oman pienen nyytin saat :heart: Sanon tämän myös ihan kokemuksesta koska meillä on kolmen vuoden lapsettomuustausta jollon luulin ettemme saa yhtään lasta ja nyt meille odotetaan jo viidettä kullannuppua,joten sinäkin voit saada vielä useammankin lapsen.Mutta nyt tähän hetkeen suuren suuret voimahalaukset :hug:

zoelle kiitokset päivityksestä =)

Kiitos Misu78, LukLu ja PottuSäkki On tää tosiaan niin ihanaa ja huojentavaa että nyt on ihan tietämättäni ohitettu se pahin keskenmenon rajakin.Minä kun oon kovasti oottanut että rv.12 tulee täyteen ja nyt yhtäkkiä saankin hölmistyneenä ootella että jo la tuleekin rv.13 :D

Mulla on kyllä niin huippu olo siitä eilisestä ultrasta ja nyt on taas paljon todellisempi olo siinä asiassa että meille todella on tulossa vauva.Ei sitä vaan voinut uskoa että mahassa on jo niin kehittynyt pieni ihminen joka näyttääkin jo ihan oikealle vauvalle.Se kun pieni heilutteli käsiään ja jalkojaan näytti niin hellyttävälle ja tuo yksi ultrakuva mikä mulla on näyttää niin suloselle että voin ihan kuvitella kuinka otan tuon oman rakkaan palleron sitten lokakuussa syliini :heart:

Nyt sitten kun alkaa jo vähän enempi uskoa tähän vauvantuloon niin on ruvennut miettimään hankintoja.En haluaisi vielä hätäillä,mutta on loppujen lopuksi niin paljon hankittavaa tai sellasta mitä muka ihan välttämättä haluan vauvalle,niin pitäs vissiin ainakin säästää niihin jo valmiiksi rahaa.Kerrossäky meillä on isommille ainakin hankittava tai oikeestaan kaksikin koska huoneeseen ei mahu enään yhtään sänkyä,mutta jos neljän petit ois kahessa tasossa niin sitten voisivat olla väliaikasesti tuossa huonneessa siihen saakka jotta saamme laajennukseen rahat ja sen valmiiksi.Eli suurin menoerä ois siis nuo sängyt ja laajennus,johon en kyllä tiiä mistä rahat revitään jos oon jollain minimi äippärahalla ja sitä ennen ja jälkeen sillä "ruhtinaallisella" kotihoidontuella.No pikkuhiljaa pitää säästää.Siihen on kyllä tottunutkin että mitään ei saa heti kun on monta vuotta ollut ilman palkkaa.Kotiäitinä oon ollut vuodesta 2003,mutta kaks kertaa on ollut ystävien lapsia perhepäivähoidossa.Viimeksi sillon kun odotin kolmatta lastamme,eli siitäkin on jo aikaa.Olikos täällä joku muukin pph? Muistelen että joku kirjotti että oli hoitolapset juuri lähteneet :)

mriic ja Pömppis83 Onnittelut ja tervetuloa:flower:

Kertomisesta Minä olen kertonut muutamille ystäville,siskoilleni ja äidilleni,mutta veljet,iskä,isovanhemmat ja muut läheiset ei vielä tiedä eikä mulla jotenkin vielä halutakkaan kertoa.Näkevät sitten kun vatsa kasvaa tai sitten kun yökin=) Lapset meillä ei myöskään vielä tiedä,mutta oon aika varma että tytöt epäilee jo jotain kun mun mahahan on oikeesti ihan lättänä ja nyt siiä on selvä kumpu.Oksentamaankin aina välillä joudun, mutta oon yrittänyt salailla sitä laittamalla hanan päälle.Luulen että yökkimistä silti voi kuulua...
Lapsille kerrotaan varmaan joskus tuossa kuukauden päästä tai aijemminkin,mutta tuntuu että vielä ois liian aikasta,varsinkin kun se ei sitten pysyis läheisiltäkään salassa.

Mulle muuten tehtiin tuo ultra alakautta ja sen jälkeen vielä vatsan päältä,mutta ite huomasin selkeen eron ultrakuvassa.Selvästi alakautta tehtynä näkyi paremmin vaikka oonkin hoikka ihminen.Muistelen ettei koskaan aijemmin oo tehty alakautta mulle tuota ultraa ja tässä raskaudessa myös rv.6+5 ultrattiin mahan päältä eikä alakautta.

Pääkivusta Mulla on alkanut olla tuota pääkipua nyt ihan jatkuvasti ja tuntuu että niskatkin ehkä jumissa.Ainakin nyt.Tänä aamuna heräsin nimittäin siihen että pää oli kipeä ja niskat tuntuu olevan jumissa.Päätä kiristää uhkaavasti ja vähän pelottaa mitä tästä päivästä tulee kun mulla on ollut myös migreeniä.Ei onneksi nyt raskausaikana kertaakaan.Lääkettäkään en oo ottanut vielä kertaakaan tän raskauden aikana mutta nyt pääkipu tuntuu jo aamusta sen verran että luulen joutuvani turvautumaan tänään lääkkeeseen.Nyt ensin yritän kuitenkin pitää lapset mahollisimman hiljasena(helpommin sanottu ku tehty:LOL:) ku mullahan ääni pahentaa pääkipua ja venytellytkin oon tässä jo monta kertaa.

Poika ja tyttö olo mulla seilaa päivästä toiseen vaihtoehosta toiseen :LOL: Välillä tuntuu että on tää ihan varmana poika ku maha on tuollanen niinku pojista on ollut(heti näkyvillä) ja ruokavaliokin on niin terveellinen toisin kuin tyttöjä oottaessa.Sillon oli niin kauhea pahoinvointi ettei ees paljon pystynyt terveellisyyttä miettiin.Yritin kyllä mutta tuli syötyä niitä herkkujakin.Nyt taas en voi sietää esim.pitsaa,hampurilaisia tai kauheesti mitään herkkuja.Pienet määrät menee terveellisen ruuan jälkeen mutta kauheesti ei tosiaan haluta mitään herkkuja.
Sitten tää mun jatkuva paha olo saa mut miettiin että oisko tää sitten tyttö.Mutta jotenkin on ehkä kuitenkin enempi poikaolo ja varsinkin kun yhessä ultrakuvassa vauvan haarovälissä näkyy pojan "sukupuolielimet" ja joo eihän niitä vielä pitänyt näkyä.Se on varmaan napanuora tai jotain muuta,mutta kun siellä näkyy jotain niin heti tulee olo että sehän on sitten poika :LOL: Mieskin huusi eilen kuvaa katsoessaan että "sillähän on munat",vaikken ollut omasta huomiostani sanonut mitään joten poika se nyt vaan on meidän mielestä ;) Ja heti perään täytyy kertoa että tavallaan tuntuu kun tuota kuvaa katsoo että tyttöhän se on,jos ei huomioi tuota haaroväliä.Mutta ottakaa musta nyt sitten selvää ku en ota itekkään.Kerron sitten oloni kun oon varmempi:whistle:

Nyt on pakko alkaa pukemaan poikien kanssa ulkovaatteet päälle jotta ne pääsee ulos meluamaan.Alkaa tuo äänen voimakkuus uhkaavasti niillä nousta ja mun pää eit ykkää yhtään joten nyt tuonne ihanaan auringonpaisteeseen.

Rakkaudesta äiti rv.12+4 & lokakuun lapsonen :heart:
 
Marjaana84: Olen ollut ihan koukussa ennen raskautta tuohon lidl:n kreikkalaiseen jugurttiin. Oltiin Kreikassa matkalla viime kesänä ja siellä ne tarjoili sitä hunajan kera ja Suomeen tultua piti sitten itsenkin ostaa ja kokeilla ja koukkuuhan siihen jäi :) Nyt raskausaikana en ole uskaltanut sitä syödä kun tosiaan siinä on aika puutteellinen tuo tuoteseloste enkä tiedä mistä sen "turvallisuuteen" sais varmuuden?

Täällä joku kyseli kesälomista ... Itse ajattelin pitää neljä viikkoa heinäkuun puolivälistä alkaen ja jos kaikki menee hyvin niin katselin että kerkeäisin loman jälkeen olla vähän reilu kuukauden töissä ennen kuin alkaisi äitiysloma. Tosin olen hoitoalalla töissä ja työ on fyysisesti raskasta joten katotaan miten töissä sitten vielä tuossa vaiheessa pystyy olemaan..

Esimiehelle raskauden kertomisesta olisin kysynyt että onko kenelläkään tietoa milloin viimeistään täytyy esimiehelle kertoa? Olen jostain kuullut että kaksi kuukautta ennen äitiysloman alkua mutta onko kenelläkään tarkkaa tietoa asiasta? Ajattelin etten kerro yhtään aiemmin kun on pakko ellei sitten asiaa huomaa aiemmin :)

Äitiysvaatteista... Minulla on jonkin verran ylipainoa niin olen katsellut netistä äitiysvaatteita ja tuntuu ettei minun kokoisille oikein ole äitiysvaatteita :( Onko tietoa mistä saisi isokokoisten äitiysvaatteita? Niistä varmaan sitten joutuu pulittamaan tuplahinnat verrattuna esim H&M:n vaatteisiin :/ Farkut on alkaneet puristamaan ja legginsit on ainoat mukavan tuntuiset housut päällä niin pitäisi ehkä alkaa hankkimaan ei puristavia-vaatteita :) Työvaatteet onneksi vielä mahtuu :LOL:

Kertomisesta: Me ei olla kerrottu vielä kenellekään vaikka itse olisin jo halunnut asiasta huutaa ääneen, olen niin malttamaton :heart: Me odotetaan kuitenkin np-ultraa jonka jälkeen ajattelimme kertoa vanhemmille ja sisaruksille.

(.) Ei oikeastaan mitään uutta kerrottavaa.. etova olo jatkuu ja väsymys on aivan jotain tajutonta! Ja ikinä ei ole aika mennyt näin hitaasti eteenpäin...Vielä kaksi viikkoa np-ultraan!

Nyt valmistautumaan iltavuoroon.. Muksaa päivää kaikille!! :heart:

Kesä81 ja maha-asukki 9+4 :heart:
 
Kesä81 Se on kyllä se 2 kk ennen äippäloman alkua joka on se sääntö. Eli ennen sitä ei ole pakko kertoa, mutta voihan se olla että työn puolesta olisi hyvä jottei sun tartte niitä raskaimpia hommia tehdä.

Äitiysvaatteista voin antaa sen neuvon että katsot huuto.netin tarjontaa ensin. Siellä on vaikka kuinka paljon isokokoisia äippävaatteita myytävänä ja edulliseen hintaan. Niitä vaatteita käytetään niin lyhyt aika että ovat useimmiten erittäin hyvässä kunnossa käytettynä. Itse olen sieltä huutanut vaikka kuinka paljon (siis myös edellisissä raskauksissa) ja olen ollut tyytyväinen. Nyt viimeks mulle tuli yksi paita joka on tällä hetkellä päällä, ja sit yks farkkuhame jota en ole vielä käyttänyt. On aivan turhaa laittaa omaisuus uusiin äitiysvaatteisiin kun käytettynä saa niin hyviä =).
 
Vanessa, pahoittelut ja voimia kovasti. Toivotaan paljon, että pian saisitte tuntea sitä oikeaa onneakin :flower:

Pistää kyllä aina tämmöset uutiset miettimään, että mitä jos niin käy meillekin. Vaikka kohta alkaa ns. riskiaika olemaan taka-alalla, niin mikään ei ole niin varmaa kun epävarmaa, ennenkö se lapsi on sylissä terveenä.
Kuulin myös eilen, että tuttuni töistä oli saanu viime viikonloppuna keskenmenon. Vielä enemmän alkoi suruttamaan kun tiesin naisen olevan samoilla viikoilla kun minä, neljä päivää eroa LA:ssa : /

No mutta tarvii koittaa pysyä positiivisena kaikesta huolimatta ja toivoa kovasti onnea jatkossa kurjuutta kokeneille.

Lisätietoa vielä täältä! Oon vähän pihalla vielä näistä merkkiväreistä ynnä muista "säännöistä", mutta siis ikää mulla on 23v ja esikoinen tulossa! :)

En ookkaan kuullu tommosesta soodatestistä koskaan. Ompa hauskaa, tarvii varmaan kohta mennä sötköttään pissiä ja soodaa siis :D Mies kyllä nauraa mut kumoon ja pyörittelee silmiään jos kerron sille... Mistä lie joku on tommosiakin "testejä" keksiny meitin päänmenoks..
Oon jotenkin huomannu että melkeen useimmilla on aina "poikaolo", harvemmin tulee silmään puhuttavan että ois "tyttöolo". Itelläkin on jotenkin vaan vahva tuntemus et meille tulee poika. Fyysisistä jutuista en sitä oo päätelly, joku intuitio vaan niin mulle huutelee :confused:

Me ollaan kerrottu jo aikas monelle tästä raskaudesta. Perheet tietää ja ystävät. Töissäkin jo useita tietää kun vaihdoin kevyempiin hommiin, melkein se on jo selvä huuto että "hei toi on raskaana!" :D
Lisäks yks puolisko meidän perheestä on ottanu hommakseen juoruta asiaa koko suvulle, kylälle ja sitä kautta kantautunu työmaallekin... Oon nyt vielä tän päivän saikulla, mutta ahistaa mennä töihin taas huomenna kun eilen kuulin että tää yks perheenjäsen on eräälle työntekijälle juorunnut asiasta, ja tää työntekijä on aivan varmasti tehny myös oman osansa... Ei siinä mitään, mutta työmaalla on useempi sata työtekijää ja ainakin puolet tietää mut sukulaisteni kautta. Joka kerta kun ajautuu keskusteluun oudompien työntekijöiden kanssa niin kommentti on "Niin joo, sähän oot se ja se!" Very nice. Ei tää sukulainen varmasti pahaa tarkota, on vaan hirmusen innoissaan kun ei sukuun oo tullut pientä 13 vuoteen, silti vois vähän kattoo mitä höpäjää..

Menipä valivaliks heti :D Tulipahan purettua sekin!

En ihan koko ketjua oo lukenut kun tuota tekstiä on melkein parikymmentä sivua, joten en tarkkaan tiiä mitä tääl on jo höpisty, mutta onkos täällä alkanu jo vatsat kasvamaan ihan selkeesti? Jotkut oli ainakin ottanu jo mammavaatteita käyttöön. Itekin ostin jo yhdet äitiysfarkut, ovat kyl sen verran piukat et tarttis pari siivousrumbaa niil tehä ennenkö pystyy ihmisten ilmoille lähteen. Vattasta en taas tiiä. Kaippa toi vaan turvotusta on hyllyvää on ku muutenki vähän tota ylimäärästä löytyy... Silti aina peilin ohi mentäessä uskottelee itelleen et kyllä se on selkee vauvavatta! :D
 

Yhteistyössä