~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Kesäkuu* ~

Heippa kaikille! (onpa tosiaan aika erikoinen tää sivuston uus tyyli) Taas on vierähtänyt aikaa kun viimeksi oon käynyt kirjoittelemassa.. Elämä on jotenki kokoajan niin kamalan hektistä!

Esikoinen lähti viikko sitten isänsä luokse kesäloman viettoon ja ollaan nyt sitten miehen kanssa kaksin kotona. Kummallakin alkaa loma ensiviikolla, joten muutama päivä vielä rutistetaan töissä ja sitten saa levähtää hetken! Mulla on 2vk lomaa.

facebookiin en ylipäänsä koskaan jakele mitään yksityisasioitani, joten en sinne vauvauutisiakaan aijo ilmoittaa. Olen muutenkin sellanen ihminen, etten tykkää pitää itsestäni "meteliä" ,raskaudestakaan en oo varsinaisesti kertonut kellekään, nyt kun se on alkanut kunnolla näkyä niin ihmiset on saaneet huomata sen ihan itse. Tykkään pitää omat asiat ominani :)

rakenneultra on huomenna! :X3: jännittää jotenkin ihan kamalasti se. Mulla on aamuvuoro mutta livistän töistä sitten klo. 12 (samoin mies) ja aika ultraan meillä on 12:50. Saa nähdä kuinka pystyn keskittymään työntekoon sen aamun ajan... Mutta jokatapuaksessa, tulen huomenna kirjoittelemaan uusimmat kuulumiset ultran osalta sitten! :)

haasu 20+0


ps. unohtui hehkuttaa, että vauvan liikkeeitä oon nyt pari viikkoa tuntenut kokoajan selvemmin ja selvemmin, AIVAN IHANAA! :ROFLMAO: Pari potkua olen tuntenut jo uloskin päin, mies yrittää kovasti niitä potkuja bongailla mutta ei ole hänen kämmenennsä vielä osunut...
 
Hellurei vaan! :)

Tsemppiä haasulle huomiseen, hyvin se menee!(y)

Täällä sai eilen vääntää tytön kanssa ihan huolella...AAARGH! :alien:
Lopulta se meni siihen, kun olin jo ihan väsynyt muutenkin päivästä, että yksinkertaisesti vaan itkeä tihrustin kun olin saanut molemmat mukulat nukkumaan:cry: Ketutuskäyrä oli vaan ihan katossa ja se ei ole hormoonien kanssa ihan paras kombo näköjään.
Nooh, tänään on ollut paaaaaljon parempi päivä kaikilla:LOL:

Nukkuminen
Mites teillä muilla menee yöt?
Minä herään tytön odotuksesta tutun kaavan mukaan yöllä kahdesti, kolmelta ja viideltä ja erityisesti tuon klo. 03.00 herätyksen aikaan on tosi vaikea saada unen päästä kiinni.:confused:
Eipä tässä, tottunut toki valvomaan ja vähiin uniin näiden 7- äitivuoden aikana, mutta ärsyttää. Onneksi meillä alkaa ensi viikon jälkeen loma, niin sitten voi vaikka valvoakkin jos siltä tuntuu keskellä yötä, kun ei ole herätystä klo.06.00 jälkee.:p:D

Ensi viikolla on neuvola, josta saan kelan paprut ja raskaustodistuksen, pääsee hakemaan äippäpakkausta!!:X3:

Omat olot
Eipä normaalista poikkeavaa, kolotuksia on, rasitussupistuksia on ja Hippu riehuu minkä jaksaa. :LOL:
Mulla on nyt tullut tosi paljon synnytykseen liittyviä unia ja en tiiä, mutta tuli jotenkin sellainen fiilis, että näinköhän tämä vauva pysyy ihan laskettuun asti yksiössään.:cautious:
Nyt on tullut monta monta unta, että vauva olisi syntynyt ainakin viikon etuajassa ja silloin kun tyttö odotin, niin osui unet aivan täsmälleen oikeaan synnytyspäivän suhteen.:D
Saas nähdä, tämä kun on poika ja miehiä todella saa aina odottaa, sano he mitä sano:D

Eipäs täällä kummosia, huomenna poksuu viikot taas. Hissuksiin eteenpäin vaan ni hyvä tulee.:love:

Viipulainen ja Hippu 22+6
 
Nukkuminen, mulla on yleensä todella hyvät unenlahjat. Nukun miten vaan, missä vaan. Ja nukahdan nopeasti.
Esikoisen aikaan saatoin nukkua hyvinkin 13-14 h putkeen yöunia, jos en ollut menossa aamulla töihin.
Mutta nyt, valvon melkein joka toinen yö 3-5 välillä vaihtelevasti, joskus koko tuon ajan, joskus nukun "koiran unta" tuon ajan.
Ja kiva kun viideltä nukahtaa ja ennen seitsemää soi kello, hieman väsyttäisi silloin!
Jokatoisen yön nukun sitten paremmin, ehkä olen niin väsynyt edellisen yön pyörimisestä :D

Täälläkin ensi viikolla neuvola missä saan tarvittavat paperit kelaa varten ja voi lähettää hakemuksen pakkauksesta <3
Ihanaa päästä hypistelemään niitä vaatteita :)

Pitäisi tällä viikolla laittaa myös hakemus vauva vakuutuksesta, pohjolassa meillä on kaikki muutkin vakuutukset ja tuttu on siellä töissä ja vinkkasi, että heillä on vielä tämän viikon joku tarjous siitä :)

Vielä ensi viikko lomaa ja sitten pitäisi palata takaisin töihin, tämä lomailu on kyllä ollut ihan mukavaa, mutta kai sitä vielä hetken jaksaa töitä paiskia :D

Olikos täällä monia tayssiin synnyttämään meneviä? Onko jollain kenties omakohtaista kokemusta jo ehtinyt tulemaan siitä potilashotellista?
Tai kuullut muilta mielipiteitä?
Itse olen siitä ihan mielenkiinnosta vain netistä lueskellut, että minkälainen paikka se oikein on?

Kosmo ja papu 22+0 *poks poks*
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultrassa käyty! Jännitti ihan sikana, kätilö tuumasi myös että "taitaa jännittää" kun verenpaineet oli vähän yläluokkaa :LOL: Mutta turhaan jännitin, kaikki oli vauvalla hyvin. Mitat on mitä kuuluu ollakin ja kaikki sormet ja varpaat löytyy jne. Lääkäri vähän veikkaili että tyttö olisi tulossa, mutta sanoi kyllä ettei uskalla täysin varmaksi sanoa kun näillä viikoilla pojan "värkit" on niin pienet... Että tyttö saattaa vielä pojaksikin muuttua! o_O Itsehän olen tyttöä veikkaillut kokoajan ja se nyt sai vahvistusta.

Nyt on kyllä pakko päästä nukkumaan, viimeyönä nukuin todella huonosti. Ilmeisesti tosiaan niin jännitin tuota ultraa että unetkin meni! Vielä kaksi aamuvuoroa edessä ja loma kutsuu... :) Jaksaa jaksaa!

haasu
 
Hienoa, Haasu, että ultra meni hyvin! Tosiaan luulen, että tyttölupauksia on hieman vaikea antaa. Pojan luulis olevan helpompi todeta, jos se värkki näkyy - tuskin se poiskaan tippuu. :D

Ensimmäinen hankinta on nyt tehty! Ostettiin käytettynä tori.fin kautta turvakaukalo+telakka, sekä kahdet matkarattaat (kaikki yht. 120e). Toiset vähän tukevammat ja toiset kevyemmät. Kyllä niillä tuli eilen vähän fiilisteltyä... *snif* Eka meinasin, että turvakaukalon pitää olla ehdottomasti uusi, mutta totesin, että miksi ihmeessä. Ei noita kaukaloita kamalan kauan ehdi käyttää kuitenkaan, ja tämän jälkeen meille ei ainakaan ole enää käyttöä.

Nukkuminen on kyllä ollut aika onnetonta. Tämän viikon on niska-hartiat ollut niin jumissa, että kyljen kääntäminen yöllä on kivuliasta. Nyt alkaa ehkä jo parantua. Sitä ennen on selkä ollut monta viikkoa kipeä, kyljen kääntäminen on myös siksi vaikeaa. Lisäksi täytyy käydä pissalla kerran-pari. Tosin oon nyt koittanut lisätä veden juomista, kun olen niin huono nesteyttämään itteeni... :unsure:

Loma häämöttää parin viikon päässä. Onneks ens viikko on lyhyt ja on juhannus, lepo tulee tarpeeseen. Toisaalta tää kesätyö on ihan kivaa, eikä tarvi nostella kauheemmin.

Palkanlaskija jo kuulemma kyseli raskaustodistuksen perään. Sen saan varmaan sit kun on seuraava neuvola kahden viikon päästä. Sitten saa kans alkaa tilailee pakkausta. :)

Ajatus katkeilee koko ajan... Ja poika myllää niin mahottomasti. <3 Lissää kahvia ja parin tunnin päästä sitä ollaankin jo töissä.

Marmosetti ja Pötkö 21+2

Kiva muuten huomata, et hymiöt on lisääntyny... (y)
 
Nukkuminen on mullakin huonoa, vaikka normaalisti nukun tosi hyvin ja onnellisesti herätyskelloon asti. Nyt heräilen, vaikka ei edes pissattaisi, siinä klo 4 aikaan. Yleensä saan kyllä uudestaan unta, mutta aika pian herätyskello sitten jo soikin. Usein havahdun öisin muutenkin, kun pitää kylkeä kääntää.

Mun rakenneultrassa kätilö perusti tyttöveikkauksensa kumpuun, jonka mullekin sieltä erikseen osoitti. No, lokakuussahan se sitten lopullisesti selviää :) Vaikka kyllä mä kätilön veikkauksen niin totena otin, että kiire tulee synnytyksen jälkeen hankkia vaatetusta jos veikkaus meni pieleen ;)

Potkut on jo kovia.

Töissä jo jaetaan mun töitä kollegoille ja huhu leviää kulovalkean tavoin. Vähän rauhallisemmin olisin ottanut, mut minkäs teet.. Ymmärrän kyllä, että työt on syksylle suunniteltava, kesälomatkin välissä. Eikä tämä maha nyt oikeen enää peitykään :D

Jotain vaatteita olen jo hankkinut, vaikka paljon niitä jo sainkin, niin jotain pitää itsekin päästä ostamaan :rolleyes: Ja pinnasängyn kun löysin kuudella eurolla niin pakkohan se oli jo ostaa :rolleyes:

Kalina 21+0
 
Hei kaikki pitkästä aikaa!

Ajattelin käydä kertomassa teille sen verran kuulumisia, että täällä on kaikki sujunut oikein hyvin, tänään rv 20+0 eli puoliväli, huh! Ultrissa ja seuloissa on ollut kaikki hyvin ja meille on poikaa lupailtu :) Minut voi kuitenkin nyt poistaa listalta, sillä tämä keskustelu ei kuitenkaan tainnut olla ihan minua varten. Puhelinta kun enimmäkseen käytän, niin tänne kirjoittelu on sen verran hankalaa varsinkin nyt sivun uudistuttua... ajattelin kuitenkin kertoa kuulumiset, ettei teidän tarvitse miettiä, miksei täältä suunnasta ole kuulunut mitään pitkään aikaan :) olen voinut oikein hyvin, kaikki oireet olleet niin lieviä, että jos en raskaana tietäisi olevani, en varmaan tulisi ajatelleeksikaan niitä raskausoireiksi. Nyt toki masu alkanut näkymään jo aika hyvin ja vauvan liikkeetkin tuntunut varmasti jo useamman viikon. On tämä niin ihanaa! Oikein hyvää loppuraskautta teille kaikille ja tsemppiä synnytykseen sekä kaikkeen siitä eteenpäin!!! <3
 
Työt, täälläkin työt alkaa kuulemma "kadota" käsistä.. Tosi kiva o_O
Mitähän sitä sitten loppukesästä tekee, kun kaikki asiakkaat on kaikonnut.
Olen siis asiakas palvelu alalla ja työkaveri juuri kertoi, että moni asiakas on kysellyt koska jään pois ja varannut aikoja jo muille, koska kuulemma joutuvat kuitenkin vaihtamaan toisiin meillä töissä.
Olisinhan minä nyt mielelläni ne työt tehnyt vielä syksyyn saakka, mutta kai sitä peukaloitaankin pyörittelee, jos kaikki asiakkaat päättää kaikota :ROFLMAO:

Nyt on laitettu kelan paperit eteenpäin, saa nähdä tulevatko takaisin bumerangina, kun joku on aivan varmasti väärin :D
Toivottavasti kirjanpitäjäkin hoitaisi oman osuutensa pian, ettei jäisi roikkumaan.

neuvola oli tännään ja kaikki oli kunnossa. Nyt oli ensimmäisen kerran paino plussan puolella, oli tullut 275g//vk :whistle:
Mutta toki vieläkin on lähtöpainoon 6kg matkaan.

Loma lähenee loppuaan, tämä viikko vielä lomaa ja juhannuksen jälkeen töihin..

Palstalla onkin nyt kovin hiljaista, olisiko tämä kesä / loma aika? Tulkaahan kertomaan kuulumisia, olisi niin mukava lueskella muidenkin juttuja :love:
 
Heissulivei!

Kovin on hiljaista tässä meidän pinossa (n)
Onko se nyt sit tämä "seesteinen keskiraskaus" syynä siihen - ei ole isompia oloja, mistä kirjoitella, vai mikä...? Onko kaikki paenneet kesälaitumille :whistle: Vaikkei kesästä oo ainakaan säiden suhteen tietoakaan. Tosin mua ei haittaa, en kaipaa helteitä, mutta nämä jatkuvat sateet ja julma tuuli sais jo väistyä välillä.

Kesälomareissu tuli tehtyä ja meniki vallan mukavasti (y) Oli ihanaa olla koko perheenä matkassa, yllättävän vähillä tappeluilla meni jopa nuo teini ja murkutkin :) Rahaa tietysti paloi enemmän ku tarpeeksi, mutta sen nyt arvaski... Mutta eipä sitä liian usein tuu koko porukalla reissuun lähdettyä, että kyllä se oli sen arvoista :love:

Nukkuminen on täälä ollut jo pidemmän aikaa vähän katkonaista. Nukahdan kyllä suht helposti, mut yöllä herään 1-2 kertaa vessaan, ja sitte se unenpäästä kiinnisaaminen ei olekaan enää niin helppoo... Aamupuolella kyllä väsyttäis taas kovati :p

Olot edelleen tosi hyvät, ei valittamista (y) Nyt on alkanut lenkilläollessa tulemaan jonkinmoisia kiristyksiä, mutta ei niin, että pahemmin tahtia haittais. Kipeemmin jos kiristää, niin sit yleensä seisahdun hetkeksi ja taas voi huoletta jatkaa.

Mielitekoja - onko kellään? Mulle on nyt tullu kumma himo cokikseen. Normaalisti en juo oikeastaan ollenkaan limua, en vaan tykkää. Ja jos joskus juonkin, niin sit jaffaa, kolasta en tykkää yhtään. Mutta nyt n. kuukauden verran on cokista ollu saatava aina sillon tällön. Ja voi että se on kylmänä hyvää :D
Mutta toivon todella, että tästä himosta pääsisin pian yli...

Hankinnat - nyt oon ostanu vauvalle jo joitain vaatteitakin. Löysin huutonetistä kivoja ja sit oon ostanu joitain ihan uusiakin. Että ihan kivalla mallilla asiat sen suhteen. Ja kun aikaa on vielä.

Töistä kuuluu kummia... Torstaina olis tiedossa infotilaisuus, jossa ihan koko Suomen (olen siis kansainvälisessä yrityksessä töissä) toimitusjohtaja tulee kertomaan tulevaisuudensuunnitelmista. Sen verran ollaan työkavereiden kanssa spekuloitu, että varmasti tarkoittaa nyt sitä, että meidän pulju on myyty :( Ja kun tiedetään, että tällä alalla tällä seudulla tämä nykyinen työnantaja on AINOA, joka maksaa tes:n mukaan, ja pelaa muutenkin reilua peliä, niin tiedossa ei ole ainakaan muutosta parempaan. Voi :poop: sanon...
Toivon vain, että mahdollinen vaihdos tulis ajankohtaiseksi vasta sitten, kun mulla on jo turvallisesti ä-loma alkanut. Muuten varmasti saan tapella oikeuksieni puolesta ihan tosissaan :mad: Taas vahvistui se ajatus, että jään varhennetulle... Saa nyt sitte nähdä, miten menee tuo heinäkuu, jonka ajattelin pitää vapaana pekkasilla ja "omalla lomalla".
Siihen on ainakin vissiin nyt sitte varauduttava, että ei välttämättä oo työpaikkaa, mihin palata sitten ens kesänä :(
10 vuotta kerenny olemaan tällä työnantajalla, ja tykänny oon ku hullu puurosta...

Kaikkea sitä... Mutta en halua murehtia liiaksi etukäteen, nyt keskityn tähän vauvanodotukseen ja nautin tästä :love:


Kiisuli ja murunen
 
Moikka lokakuun odottajat!

Pahoittelen heti laiskatahtista kirjoittamista... tulee kyllä luettua teidän kuulumisia ja on mukavaa, että voi välillä tsekkailla missä mennään porukalla näissä raskausjutuissa. Saattaa hyvinkin olla, että "seesteinen keskiraskaus" hieman vaimentaa tätä tsättäilyä, eiköhän se siitä kiihdy, kun äippälomat lähenee ja kaikenlaista raportoitavaa on enemmän...

Mielitekoja? kysyi Kiisuli. Kyllä. Jäätelö. Se vaan tuntuu niin oikealta asialta syödä, kalsiumiakin siinä on :D Muutoin noi mieliteot vähän vaihtelee, mitä milloinkin. Smoothieta väännän melkeen joka aamu ja laitan siihen kuivattua nokkosta. Välillä hyvän aterian päätteeksi alkaa itkettää, jotenkin tulee niin hyvä mieli :ROFLMAO: Ainoana miinuksena on närästys, joka tuntuu poltteluna kurkussa eikä siihen auta Rennie!!

Pesänrakennus on käynnissä, tuntuu, että jokainen kaappi pitää koluta läpi, uusia värejä, tehdä tilaa jne. Hankintoja on jotain tehtynä, mutta enimmät ajattelin jättää tuonne elo-syyskuulle.
Raskauspäiväkirjaa kirjoittelen silloin, kun jaksan. Aloitin sellaisen vihkon, johon kirjoitan vauvalle ajatuksia odotuksesta ja annan sen sitten hänelle joskus... sopivana ajankohtana.

KELAn paperit vein tänään, toivottavasti tulee hyvä päätös. Näin yrittäjänä hieman jännittää ja kun en ole aiemmin näitä prosesseja hoidellut.

Nukkuminen on ihanaa. Välllä herään kolmekin kertaa yössä pissalle, mutta ei haittaa. Joskus on iltaisin ihan rikki ja vä väsynyt, mutta aamulla voimat yleensä palautuneet. Tietenkin helppo ottaa aikaa levolle, kun ei ole ennestään lapsia. Sinänsä oon kiitollinen yrittäjyydestä, joka mahdollistaa töiden tekemisen osittain kotona.

Kurja toi Kiisulin työhomma, mutta kuulostaa hyvältä ajatukselta toi odotukseen keskittyminen.

Kysyisin teiltä kokeneemmilta ajatuksia kestovaipoista, millaisia kokemuksia? Toimiiko yhtä hyvin pienillä ja isommilla lapsilla? Minkä merkkiset on olleet hyviä?

Noi hymiöt ei oo niin kivoja kuin aiemmat... esim se halausjuttu puuttuu eikä oo kukkasiakaan, pelkästään :poop:.

Ihanaa juhannusta teille, tehkäähän taikoja ja nauttikaa kesän vihreydestä, satoi tai paistoi!

Ariel ja PikkuKettu 23+2
 
Moikka!

Tosiaan, mielettömän hidasta tämä puhelimella kirjoittaminen... :( En meinannut päästä kirjautumaankaan millään.

Kuulumisia: Meillä oli eilen rakenneultra ja kaikki näytti olevan niin kuin pitääkin! :) <3 Painoa pienellä oli vähän vajaa 400 g ja siellä hän kovasti sormiaan hamusi ja suu kävi koko ajan, kielikin näkyi :LOL: Ja sukupuolikin näkyi aika hyvin, tyttö on tulossa! <3 Mun arvaus osui siis oikeaan! :) Isoveljet saavat pienen siskon... Ollaan kyllä niin onnellisia, vaikka toki kolmas poikakin olisi ollut yhtä ihana. :) Eilen sitten jo tarttui kaupungilta matkaan yksi pieni mekko koossa 56... <3 En malttanut olla ostamatta.

Meillä on kuukauden päästä edessä muutto, ostettiin oma asunto vihdoin ja viimein! :) Nyt on sitten tilaakin lapsilla temmeltää...

Tulipa lyhyt ja omanapainen teksti, lapset kutsuu ja lähdetään kyläilemään heti aamusta.

Oikein hyvää juhannusta kaikille! :) Olispa aurinkoa...

Carnevalkeksi ja pieni tyttönen 21+3
 
Maanantaina paluu töihin. Kauhia sentään :p

Mielitekoja ei oo niin yhtään. Närästys vaivaa ajoittain.

Kelan paperit pistin jo ajat sitten, viime keskiviikkona postitin raskaustodistuksen, pe tuli päätös, äitiysavustuksesta (maksupäivä huomenna). Päivärahaa varten työnantajan pitää postittaa palkkatiedot 17.8. mennessä.

Mä en ikinä päässy oikein sinuiksi noitten kestojen kanssa ja myynkin nyt kaikki pois kun oli tuonne varastoon jäänyt...
PS. Jos jollain tarvetta imsevimse kuorille ja sisävaipoille niin niitä ois tossa.

Meillä vietetään juhannuspäivänä 3w synttäreitä. Ihan vaan isovanhemmat tulossa kahville. Huomenna käydään vielä kaupoilla ja ostan tytölle synttärilahjan, saa ihan itse kyllä valita mitä haluaa.
 
Maanantaina paluu töihin. Kauhia sentään :p

Mielitekoja ei oo niin yhtään. Närästys vaivaa ajoittain.

Kelan paperit pistin jo ajat sitten, viime keskiviikkona postitin raskaustodistuksen, pe tuli päätös, äitiysavustuksesta (maksupäivä huomenna). Päivärahaa varten työnantajan pitää postittaa palkkatiedot 17.8. mennessä.

Mä en ikinä päässy oikein sinuiksi noitten kestojen kanssa ja myynkin nyt kaikki pois kun oli tuonne varastoon jäänyt...
PS. Jos jollain tarvetta imsevimse kuorille ja sisävaipoille niin niitä ois tossa.

Meillä vietetään juhannuspäivänä 3w synttäreitä. Ihan vaan isovanhemmat tulossa kahville. Huomenna käydään vielä kaupoilla ja ostan tytölle synttärilahjan, saa ihan itse kyllä valita mitä haluaa.

~ZiiliZeija&Kääkkis 24+1~
 
Haasulle ja Carnevalikeksille isosti onnitteluja ultrakuulumisista!:love:

Kela
Tänään laitoin äippäpakkaushakemuksen menemään kun sain raskaustodistuksen. :)
Ei jäänyt aikaa näpytellä muita vaikka ajattelin hoitaa kaikki yhdellä istumalla, mutta ehtiihän nuo. :rolleyes:

Nukkuminen
Katkonaisemmaksi menee vaan...
Muunmuassa tänään havahduin ikipirteänä unesta johon mieskin havahtui. Kysyin häneltä paljonko kello on ja tympeä vastaus "Se on puol kolme YÖLLÄ".
Harmi, olisin ollut ihan pirteä, mutten saanut lupaa nousta:(:LOL:

Neuvola oli tänään. :)
Kaikki hyvin molemmilla.
Ei tarvitse vielä aloittaa rautaa kun hemppa oli 127, verenpaineet hyvät ja vauvan sykkeet erinomaiset. Kaveri vaan oli taas niin touhukkaalla päällä, että neuvolatäti sai nauraa vedet silmissä, kun maha "kupli" ja hänen oli vaikea paikantaa siksi sykettä, että ei tarvinnut tosiaan huolestua siitä ettei sykkeitä meinannut löytyä kun elonmerkit oli silminnähtävät. :X3:

Mainitsin ohimennen supisteluistakin ja siitä että aika usein tuntuu kovaa painetta kohdunsuulla kun supistaa, vaikkei itse supistus satu niinkuin oikea supistus tekee, eli minulla se säteilisi selkään ja reisiin.
Ekaa kertaa neuvola tätsy jäi hieman mietteliääksi, mutta käski sitten ottamaan nyt tosi iisisti (tietää että oon vähän duraseli) ja jos reilu tunnin lepo ja särkylääke ei niitä poista jos alkaa tulla usein, niin käski soittaa tosi herkästi neuvolaan tai päivästä ja kellonajasta riippuen suoraan synnyttäjien päivystykseen.
Tuossa aiemmin päivällä ei tuo käsky juuri hämmentänyt, mutta nyt tuli tässä iltasella sellainen fiilis, että jahans jahans.:cautious:
Noh, vähintäänkin tiedän nyt pääseväni herkästi lääkärille tsekkaukseen tälläkin kierroksella, jos alkaa siltä tuntumaan.(y)

Kipuiluja
Siis tuntuu etten muusta märmätäkkään.
Mutta nämä arkipäivät on yhtä helvettiä. Maanantaina ei särje liitokset ollenkaan, mutta tiistaista eteenpäin vain pahenee. Eilen jo itkua väänsin kun sattui koko alakertaan ja lonkkiin, joten mies lähti hakemaan särkylääkkeitä ja toi samalla reissulla mulle jäätelön:love:
Ja tänään tuon neuvola tarkastuksen jälkeen, kun terkka tunnusteli kohdun ja katsoi SF-mitan (joka oli nyt 22cm, hieman keskikäyrän yläpuolella), on ollut taas aika herkillä noiden supistusten kanssa, vaikka ihan rento päivä ollut ja olen ottanut tosi rauhassa kaiken kanssa. Plääh, toivon että alkaa tasottua jossain välissä näiden kolotusten ja puristusten kanssa.:rolleyes:

Unia
Olen nähnyt käytännössä joka yö unta siitä, että vauva syntyy raskausviikolla 38:eek:
Ei mitään hajua miksi, sillä en kyllä oikeastaan halua että ihan tuossa vielä syntyisi, miten mää muka ehin kaiken saada valmiiks:ROFLMAO:

Juups, huomenna alkaa LOMA ja sen kunniaksi poksuu rv24+0!!:X3:
Ihanaa, saa ottaa ihan rennosti ja touhuilla kaikkea mukavaa lasten kanssa ilman että pitää olla niin säntillinen kotiin tulossa joka päivä:love:

Toivottavasti kaikilla on tulossa kiva juhannus! Nyt varmaan itselläkin enempi aikaa tulla ihan kirjoittelemaankin, kun nyt on päässyt vaan lukemaan. :)

Viipulainen ja Hippu 23+6
 
Moikka minunkin puolesta. :)

Täälläkin on menossa seesteinen keskiraskaus, vauvan liikkeet tuntuu ja raskauspahoinvoinnista olen (viimein) päässyt.. Muutenkin olo on hyvä. Minullakin noita joidenkin mainitsemia supistuksia on ollut jonkin verran mutta nyt niidenkin suhteen on ollut rauhallisempi kausi.

Minä en ole tainnut nähdä vielä yhtään unta vauvasta tai raskaudesta, saa nähdä milloin ne alkaa.. Yöt menee suhteellisen hyvin, meidän kuopus on tosin edelleen vähän rauhaton nukkuja ja pissalla saa käydä vähintään kerran yössä..

Meilläkin oli ultra vähän aikaa sitten. Kaikki vaikutti olevan ok ja poikaveikkaus saatiin. Itsellä oli jotenkin aika vahvakin epäily tytöstä kun tämä raskaus on ollut niin erilainen oireiltaan meidän poikiin nähden ja ns. ajoituksenkin puolesta se olisi voinut sattua tytölle otollisemmaksi. Mutta niin vaan kätilö näki ultrassa kivekset! :) Itse en tosin tällä kertaa pojan vehkeitä ruudulta huomannut kuten kahden aiemman kohdalla, jolloin en olisi tarvinnut edes asiantuntijaa sukupuolta kertomaan :) carnevalkeksi kerroit että itselläsi oli jo tunne tytöstä, oliko sinullakin oireet erilaisia vai mistä sinulle se tunne tuli..?

Kyllä aika menee nopeasti, kohta kuulkaas se on jo syksy ja meidän aika saada uusia pienokaisia maailmaan. Ihanaa! <3
 
Moikka,

Mielitekoja ei ole ollut, vaan juuri päinvastoin. Alusta asti en ole pystynyt juomaan vettä.. siihen pitää lisätä esim. vähän sitruunamehua, jotta saa sen "veden maun" pois. Kokista join ennen raskautta ehkä liikaakin, no nyt ei se, eikä muukaan hiilihapollinen juoma maistu. Mehutkin on vähän hankalia :rolleyes: ei saisi olla liikaa makua eikä liian makeita. Kahvi :coffee: maistuu hyvältä, mutta silti sen juominen on raskauden alettua jäänyt itsestään pois. Ei vain ole tehnyt mieli. Koita siinä sitten juoda tarpeeksi :D Suklaa ei maistu, eikä oikein muutkaan karkit, paitsi salmiakki ja laku. Ja mä oon sokerihiiri :D Leivonnaisia syön kyllä mielellään.

Kaikesta herkuttelun vähenemisestä huolimatta mun paino vaan nousee ja nousee. Normaalisti mulla on hyvä aineenvaihdunta ja saan syödä aikalailla mitä vaan huolehtimatta kauheesti painosta. Mutta raskauksien aikana mun aineenvaihdunta ilmeisesti lakkaa kokonaan o_O Lisäks vielä noudatan (melko tarkasti ;)) raskausdiabeetikon ruokavaliota, kun sellainenkin tossa viikolla 16 todettiin. Ei pitäs paljon painon nousta.. Raskausdiabeteksen takia joudun mittailemaan verensokereita kolmesti viikossa. Arvot on onneksi ollu koko ajan tosi hyviä, kertakaan en oo päässy raja-arvojen yli.

Närästystä ei onneksi ole, saan syödä ruisleipäni rauhassa. Turvotusta sen sijaan on havaittavissa, sen verran, että sukista jää nilkkoihin painaumat.

Liikkeet tuntuu joo.. Muutaman kerran jo päässyt "oho" tai "auts" kun on yllättäen tullut potkua sen verran kovaan :D Vilkas tyttö tulossa :cool:

Ens viikolla on neuvola, saan sitten minäkin raskaustodistuksen. Pääsen hakemaan äitiysavustuksen ja äitiyslomankin vielä ennen lomalle jäämistä.

Kalina ja ninja 21+6
 
Tiiättekö, meikä on ihan ulukona jo näitten kaksplussan keskustelujen kanssa kun oon tuonne naamakirjaan niin kovasti jutellu. MUTTA Päivitämpä nyt tännekki että meijän masuvaltakunnassa kaikki on hyvin, jotenki iisimpi raskaus ku viimeksi, ehkä siksi mulle onki tullu vahvan poika-olon rinnalle lievä "suattaa-se-kyllä-olla-tyttökin" -olo :D

Hankintoja on jonkinverran jo tehty, lähinnä rattaat ja noita vaippoja. Mittää sen kummempaa en oo hankkinu vielä koska maanantaina on se rakenneultra jossa EHKÄ saahaan tietää sukupuolikin. Riippuu vähän ruppeeko se lääkäri sitä kertomaan ;)
Minut tosiaan ultraa lääkäri, koska Ryytteeltä katotaan noita sydämen suonia vähän tarkemmalla silimällä, sillä mun miehen veljellä on synnynnäinen sydänvika TGA eli valtasuonten transpositio (tarkottaa sitä että sydämessä suonet on humpsahtanu väärin päin). Mutta en jaksa huolehtia asiasta turhaan ennenkuin vasta sitten kun se ultra on ohi. En tykkää stressata.

Yöt mennee vaihtelevasti. Ryyte tykkää kreisibailata öisin, sängyssä on jouset kovilla ja äitillä unet vähissä :D Mies on tuntenu vasta harvoja liikkeitä kun ei se malta tunnustella.

Ehkä mun pitää ruveta valmentaan tuota miestä meditaatioon tai muuhun, sillä en todellakaan ota sitä synnytykseen mukaan jos se on tuommonen hätähousu <3 Hypnoan itse itseni sitten, tai otan naapurin äijän mukkaan :D Jos ei sentään...

He.Ti ja Ryyte 21+1
 
Kuulumisia täältä: Selkä oli viime viikon parempi, ja melkein jo luulin et nyt helpottaa. Tän viikon on taas tehnyt kipeempää.

Poitsu möyrii enimmäkseen päiväsaikaan, ja silloin kun olen paikallani. Öisin en herää ainakaan liikkeisiin, vaikka muuten heräilen koko ajan. Kyljen kääntäminen on selän takia tuskaa. Pötkön liikkeet oon ite tuntenut jo kättä vasten, vaikka mulla on nää läskimakkarat edessä. Pitää vaan tietää mistä koittaa. :)

Närästys on helpottanut, mutta kaikenlaiset keksit tekee poltteen viiden minuutin päästä syömisestä. Onneks vielä Rennie auttaa. Joskus yöllä on pitänyt myös napata Rennie naamaan ja jatkaa unia.

Mitä puhelimia teillä mahtaa olla, kun mun mielestä tämä kännyllä näpyttely sujuu ihan hyvin. Vähän tietty yhteys välillä pätkii, kun ei ole se nopein sellainen. Muutenkin oon ihan sujut tän sivuston kans. Paitsi et kellonaika sais olla kirjoituksen yläreunassa, ja en oo vielä keksiny miten pääsis etusivulta suoraan ketjun uusimpaan viestiin...

Juhannusta meinataan viettää ilmeisesti talorempan merkeissä. Ja jos ennusteet pitää paikkansa, grillataan piffit autokatoksessa. :ROFLMAO:

Vielä olis 3,5h töitä ni pääsee kolmen päivän vapaalle, jess!

Marmosetti ja Pötkö 22+1
 
Moikkista taas äipät!

Mielitekoja on lähinnä terveelliset ruoat edelleen . Makeeta ei edes hirveesti tee mielikään.

Alaselkä on kipuillut jonkin verran kun siivoaa tai käy kävelyllä.
Lapaluun ja hartioiden seutua olen alkanut jumppailla kun vetää jumiin...johtuneeko exxtra kasvaneista tisuista :D

Vauva potkii tasaseen tahtiin ja harvemmin on kovia töytäisyjä. Taitaa nukkua yöllä sen verran kuin itsekin nukun mitä nyt wessa-reissuilta ehdin :sleep:

Vaunut on edelleen hankkimatta, mutta edukkaita upeita vaunuja lisukkeineen löytyi vauvakulma.fi ; stä

Vaatteita
on jo niin paljon, että pelkkä pojalle sopiva ulkohaalari jää ostettavaksi, kun pakkausta ei oteta (y)

HB oli laskenut 110 ;neen ja sen verran tuntuu jo se lasku, että aloin syödä rautaa.

Vatsa pyörii kivasti jo takakeno kävelynä ja vielä ois kuitenkin noin 15 viikkoa jäljellä laskettuun :rolleyes:

Närästys on alkanut kiusaamaan täälläkin suunnassa, varsinkin kun syö maustettua , karkkia tai tekee jotain kaksinkerroin . Rennie kyllä auttanut melko nopeesti. :ROFLMAO:

Pesänrakennus -remppaan on kanssa saatu inspis ja leipomis ja kutomis intokin on taas palannut itselleni :p

Lukemisiin, nautitaan odotuksesta kaikkine "oireinemme " :)

Sarah ja Poitsuliini 23+6 7.kuukausi alkamaisillaan ;)

:cool::geek::love::whistle:(y);):p:oops:
 
Viimeksi muokattu:
Heissan!

Pahoittelut, laskettuaika tosiaan puuttui aiemmasta viestistä. Eli listalle voisi lisätä:

*norppa*, kolmas, 30v ja laskettuaika on 22.10.

Rakenneultrassa on käyty ja ylimääräisiltä säikäyksiltä tällä kertaa vältyttiin! Voi mikä helpotus. Vatsassa pyörii kolmas pieni poika, joten samalla tultulla linjalla jatketaan kuin tähänkin asti. ;) Näin mä olen sen koko ajan kuvitellutkin, olen automaattisesti mieltänyt vauvan ajatuksissani pojaksi. <3 Toki tyttökin olisi ollut ihana, mutta tuntuu ihan siltä että näin tämän kuului mennäkin. Ja siitä syystä olen jo nyt ihan korviani myöten täynnä ihmisten kommentteja siitä, että "voi kun ei vieläkään sitä tyttöä/yritätte sitten vielä kerran/onhan se poikakin ihan kiva". Suu kiinni jos ei osaa sanoa mitään fiksua! Kyllä me on ihan alunperin lähdetty toivomaan kolmatta lasta, ei mitään tiettyä sukupuolta. Ei meidän puolesta tarvitse olla pahoillaan, ollaan ihan onnessamme siitä että saadaan meidän perheeseen vielä yksi pienokainen! Ja musta on ihan älyttömän mahtavaa ajatella, että olen kohta kolmen pojan äiti! <3 Ihan tarkoituksella tosin haluan kertoa avoimesti siitä sukupuolesta jo nyt (kun oli niin hyvin nähtävissä), sillä vielä vähemmän jaksan kuunnella näitä kommentteja siinä vaiheessa kun vauva on jo sylissä. Hän on ihan yhtä toivottu, oli sitten kumpaa sorttia tahansa!

Onko muut samaa sukupuolta (toista tai useampaa) odottaneet saaneet yhtä hölmöjä kommentteja? Vai särähtääkö nää vaan mun korvaan jotenkin liian kovasti... Ei ihmiset pahalla, kyllähän mä sen ymmärrän. Ehkä ne on nää hormonit... ;)

Huomenna taas neuvolaan, miten tämä aika meneekin näin nopeasti. Kiva hypätä puntarille näin juhannuksen jälkeen, "pikkasen" tuli syötyä liikaa... :p
 
Hei kaikille!

Juuri neuvolasta kotiutuneena...

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille :)

*norppa* - kommenteista sukupuolen suhteen olen saanut minäkin tarpeekseni :mad: Kolmas tyttö kun syntyi, tuli useamman kuin yhden suusta "eikä vieläkään poikaa", ja vieläpä sellaiseen säälivään ja harmittelevaan sävyyn. Toin kyllä silloin jokaiselle mielipiteeni julki ihan säälimättä ja suoraan... Tulipahan kaikille selväksi, että lapsi oli haluttu ja toivottu, sukupuolesta viis.
Neljäs kun syntyi, ja kas, olikin se poika, niin siitähän se "riemu" repes... Esim. vanhin (jo edesmennyt) siskoni soitti mulle heti sairaalaan, ja ennenkuin ehti edes onnitella, totes:" No nyt teidänkään ei tarvi sitte enempää lapsia tehdä, kun saitte sen pojan." Siis mitä helv*¨+&# :devil: Ja vastaavia kommentteja tuli aika monesta suusta. Argh!
Viidennen lapsen (tyttö) jälkeen ei kukaan kommentoinut suuntaan ei toiseen:p

Tämän tulevan pienokaisen sukupuolta ei siis edelleenkään tiedetä, mutta aika selkeästi tuli tuossa juhannuksen aikaan appiukolta semmosta kommenttia, että poika olis kovasti toiveissa... Meinasin jo hikeentyä, mutta onneksi anoppi korjas tilanteen ja tukki ukkonsa suun sanomalla, että molemmat on ihan yhtä tervetulleita ja rakastettuja, sukupuolesta viis. Tämä on siis heille ensimmäinen lapsenlapsi.
Noh, jää nähtäväksi :whistle:

ON: neuvolassa kaikki ok. Paino vaan tahtoo nousta turhan kovaa tahtia :oops: Mutta en -perhana vieköön- aio ruveta stressaamaan siitä. Mulla on sitte loppuelämä aikaa karistella niitä raskauskiloja, kun tämä nyt on se mun viiminen raskaus. Ja kun en edes tiedä, miten muuten voisin tässä tehdä - en syö mitenkään epäterveellisesti, annoskoot on suht pieniä, herkuttelut oon pyrkiny minimoimaan ja liikuntaakin harrastan lähes päivittäin. Vesipaastollekko täs pitäis ruveta (n)
Sf-mitta otettiin nyt ekan kerran tässä raskaudessa, ja yläkäyrän yläpuolellahan se huiteli... Sen nyt kyllä arvaski, sen verran iso tuo masu on :p Työkaverikin (se ainut naispuolinen) viime viikon palaverissa tuumas, ettei usko mun odottavan vain yhtä, tai sitte laskettu aika on paljon ennemmin, kuin lokakuussa :rolleyes:
Njooh, Kelan paperit sain ja nyt ei muuta, kuin hakemusta täyttelemään...

Vauvan sykkeet oli taasen alle 140. Th:n kanssa puheltiin jo ennen sydänäänien kuuntelua noista sikiön sykkeistä ja sukupuolesta (kun th kysyi, selvitettiinkö sukupuoli ultrassa, ja sanoin, etten halunnu tietää), hän kun on vuosien kokemuksella oppinu erottamaan sukupuolen sykkeistä. Mä sit sanoin, että oon kans kuullu, että pojilla olisi matalampi ja "vahvempi" syke, mutta mun kohdalla se ei oo pitäny paikkaansa (kuopuksella oli aina selvä "poikasyke", ja tyttö tuli, kun taas pojalla oli hyvin samantapainen, kuin kolmella ensimmäisellä tytöllä...).
Noh, anyway, sykkeet kuunneltuaan th totes vihjailevasti, että " Olipas taasen matala ja hyvin vahva syke." Ja mä tuumasin, että joo, selvä poikasyke ja mulla on silti tyttöolo :LOL:
Niin että ihan mielenkiinnosta te, jotka tiedätte sukupuolen, niin millaisia sykkeitä on vauvalta mitattu?

HBn mittaamisesta Omppu kyseli... Mulla on kans mitattu vain sillon ekalla neuvolakäynnillä (rv 9+) ja oli mulle sillon aivan ylihyvä 148. (Mulla on kyllä aina alkuraskaudessa ollut tosi hyvä hemppa, vaikka normaalisti hyvä jos 120.) Nyt kysyin, että voisko sen mitata, niin th sanoi, että kun se on ollut alussa hyvä (yli 110), niin uudelleen mitataan vasta joskus rv28. Olin kanssa ihan hölmistynyt... Olletinkin tuosta "hyvän" rajasta yli 110 :eek: Mikä hyvä se on???? Sanoin kyllä, että mulla se tuppaa laskemaan raskauden edetessä niin, että loppuraskaudesta oon aina joutunu syömään rautaa... Ensimmäisissä raskauksissani muistan, että hb mitattiin JOKA KERTA... Noh, ajat muuttuu :unsure:

Tälläistä tällä kertaa, josko sinne Kelaan koittaisin kirjautua ja täytellä hakemukset...

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille (y)


Kiisuli ja murunen 24+
 
Pikapäivitys:

Tyttöä povattiin rakenneultrassa, rakenteet kunnossa, vastaa aikaa, vilkas muksu <3
Arvioi että tulee jäämään huomattavasti pienemmäksi veljeään, mutta eipä tuo mina haittaa :D On sitä puskemista pienemmissäki ku nelikilosissa. Mutta normaalit neuvolat siis jatkuu.
Lähen osteleen sateenkaari-, kukka-, perhos- ja ponivaippoja ja vaatteita <3
 
Tervetuloa Omppu_:lle:)

Ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!!:love:

Kommentoinnit sukupuolesta
Silloin, kun tyttö syntyi ja oltiin julkistettu exän kanssa tieto tulokkaan sukupuolesta, tuli ihan uskomattoman paljon kommentteja minulle, että "no sullahan tuuri kävi, nyt sun ei enään tarvii tehä yhtään lasta kun molempia löytyy."
Olin aivan että mitäs v#%T?@:mad:

Nyt tässä raskaudessa ei mitään kommenttia ole tullut mihinkään suuntaan, luojan kiitos. Ainoa mitä on anoppi sanonut, on ihan positiivista. Tuumasi, että pääsen vähän vähemmällä ihmetyksellä kun on jo kokemusta poikavauvasta ja niistä pissakaarista:LOL:

Neuvola ja hb
Ei kyllä kuulosta ihan normaalilta, että on otettu vain kerran ja noin varhain vielä se eka ja eka raskauskin.
Siis eihän minultakaan otettu ennen kuin nyt viime keskiviikkona uusiksi, mutta ei ole olot vaatineetkaan ja tämä on kolmas raskaus.
Eka hb otettiin rv10 ja se oli 137 ja nyt rv23 katsottiin ja oli tippunut vain vähän, joten kaikki ok. Nyt kuitenkin otetaan joka käynnillä tästä eteenpäin ja edellisissä raskauksissa on otettu joka käynnillä, eihän sen katsominen vie kuin 5min.
Käsket ottamaan kun menet seuraavaksi tai jos olo tuntuu heikolta, painelet otattamaan sen ihan erikseen, kyllä se minusta pitäisi jo noilla oireilla ottaa oli se eka otos ollut miten hyvä tahansa.:cautious:


ON
Täällä on tullut muutamaan otteeseen ihan oikean tuntuista supistelua, vaikka olen ottanut super rennosti ja vaan mursuillut.o_O
Tänään tuli kolmeen otteeseen ja luulin ensin että on mennyt maha sekaisin, ihan tunui samalta, mutta ei ees vihellystä tullut:whistle:
Sitten menin suihkuun kun piti kauppaan päästä ja siellä sitetn posahti taas uusi ja oikein tunsin miten vauva painui alaspäin:confused:

Tuumasinkin, etten lähde tämän enempää arvuuttelemaan jos näitä tulee vielä, vaan jos toistuu niin soittelen aikaa lääkärille, kun neuvolatätsyni sitä painotti, että pitää ottaa nyt sitten herkästi yhteyttä häneen jos supistelee.

Ja tikkutestin tein pissasta (joo tärväsin mukaan kaksi viime viikolla, oon kamala tiiän:notworthy:) ja se oli ihan puhdas. Mutta eipä minulla muutenkaan tunnu mitään tulehduksen oireita, edes niitä hieman huomaamattomampiakaan joten tuskin on tulehduksesta kyse.
Olis vaan jees saaha varmistus että paikat on supussa näistä huolimatta, sen verran pitkään on harkkareita ja painetta ja nyt näitä kipeää tekeviä tullut.

Mutta Hippu pitää reivejä kuitenkin, että hän ei ainakaan ole säikähtänyt näistä:X3::LOL:

Ihanaa kun on loma ja tajusin että hei mullahan on oikeasti aikaa lueskella täälläkin ja jopa vastailla.:giggle:

Viipulainen ja Hippu 24+4
 
Kiitos Kiisuli ja Viipulainen! Jotenkin lohdullista kuulla, että sukupuolesta möläytellään siis lähes aina. Paitsi ehkä silloin, jos sattumalta niitä lapsia tuleekin juuri oikeassa järjestyksessä aina yksi kutakin sukupuolta kerrallaan. Pitäiskö ihan vaan muiden kiusaksi tekaista vielä yksi poika joukon jatkoksi... ;)

Sykkeet on meillä kaikilla pojilla olleet siinä 150 kieppeillä, enemmänkin yli kuin alle. Eli "tyttösykkeillä" jo kolmas poika kierroksessa. :D

Onpa tylsää Viipulainen, että supistelee noin herkästi! Toivottavasti tilanne pysyy kuitenkin sen verran rauhallisena, että pärjäilet ihan kotona lepäilemällä. Käy ihmeessä tarkistuttamassa paikat, jos yhtään alkaa epäilyttää!

ON Neuvolassa kaikki ok. Yllätyin positiivisesti, että hb oli noussut vaikka olen tosi huonosti muistanut syödä rautaa. Siitä on siis selvästi ollut apua, kun olen popsinut pihalta tuoretta pinaattia aina muistaessani. Selvästi lempeämpää vatsalle, eli jatkan samalla linjalla!
 
Huomenta,

Olipa mukava lukea näin paljon viestejä tässä parin päivän aikana :)
Itse olen totutellut työhön paluuseen loman jälkeen ja olen ollut niin laiska, etten ole jaksanut kirjoittaa mitään..

hb:n mittaus mulla mitattiin ekalla kerralla ja toisen kerran ei viimeksi vaan sitä edellisellä kerralla, koska itse pyysin.
Sanoin, että olen ollut tosi väsynyt, joten voitasko katsoa ja neukkatäti suostui heti.
Ja olihan se laskenutkin jonkun verran, en vain enää muista kuinka paljon, yli 110 oli kuitenkin vielä ja sain ohjeistukseksi syödä monivitamiinia 2kpl /pv.
Ei vielä kuitenkaan tarvitse aloittaa kunnon rautakuuria (onneksi)

omppu Sinullako se neuvolantäti kokoajan vaihtui?
onpa kurjaa, voin vaan kuvitella millaista siellä on käydä, itselläni oli viimeksi sijainen, kun oma oli lomalla.
Ja se oli juuri sellaista papereista lukemista "mitäs sitten pitikään tehdä?" Eikä se kovin mukava käynti ollu, mutta kyllähän sitä nyt yhden kerran käy, mutta jos aina on uusia ja "osaamattomia" jostainhan se harjoitus toki on saatava... Mutta kurjaa se varmasti on!

sukupuoli tuo on kyllä harmillista, kun sitä tullaan päivittelemään kumpaa sukupuolta lapsi on, ihan niin kuin joku oikeesti tekisi lapsia vain sen takia, että haluaa sen toisenkin sukupuolen.
Toki moni saattaa miettiä itsekin mielessään että jompikumpi olisi kiva, mutta ei se varmastikaan ole se päällimmäisin syy lapsen tekoon :LOL:
Minä ole ainakin ylpeänä kertonut kaikille, että meille tulee toinen prinsessa :love:

Siivous/järjestely vimma on iskenyt muhunkin, joka paikka pitäis saada kuntoon, mutta meillä alotettiin kesäkuun alussa remppa ja sen pitäisi toivottavasti valmistua syksyyn mennessä.
Joten en kauheasti ennen sitä voi mitään laittaa lopulliseen järjestykseen, joten nyt on vain elettävä kaaoksessa :ROFLMAO:

oma pullea napa :D
Mua ei huvittaisi enää ollenkaan tuo työn teko, mä siis lasken joka päivä töissä tunteja / kuinka monta asiakasta on jäljellä ennen kuin pääsen kotiin :D
Ehkä se johtuu tuosta lomilta paluusta vielä ja tottuu kai siihen, mutta jotenkin sitä vain odottaa jo niin sitä äitiysloman alkua!
Ja mun työ on kiireisinä päivinä niin kiireistä, ettei välttämättä ehdi kunnolla edes syömään tai istumaan edes pientä hetkeä.
Joten työpäivän jälkeen on aika kuitti olo..
Mutta masussa voidaan hyvin ja on ihanaa iltaisin huomata, kuinka koko maha heiluu, kun pikkuinen heittää varmaan jotain kuperkeikkaa siellä.
Aina vain selkeämmin tuntee ja näkee toisen liikkuvan :love:

Kosmo ja papu viikoista ei mitään käsitystä, tänään poksuu, mutta en tiedä mihin :LOL::LOL:
 

Yhteistyössä