~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Kesäkuu* ~






01.10.
Sofinella
Kitska
, ensimmäinen, 26v.


02.10.
niinaj91, toinen, JKL


03.10.


04.10.
Pakki, toinen
kalabaliikki, neljäs
taaperotx5, kuudes, 32v. TAYS
Ekavekara**
Ekv



05.10.
Kerttujulia
Hollannikas83
, toinen, ulkomailla (mahd. kotisyn.)
Muftikka, toinen, 26v. VKS/ SATKS


06.10.
miramarianna, toinen
Aplari, toinen
merivellamo, viides, 37v. TAYS
ZiiliZeija, neljäs, 28v. SAS


07.10.
Murmelsson, ensimmäinen, 26v.
Sarah77, kahdeksas, 38v.
Nenevaan, toinen, 33v


08.10.
_Lilja_.
Suffeli-81, viides, 33v. OYS
Henu7, toinen, 26v.
viipulainen, kolmas (1.yht), 28v. KOS


09.10.
Kiisuli, kuudes, 39v.


10.10.
Josbe
susa123
, neljäs
Sonay, kolmas, 30v.
Tuikku13, toinen, 29v.


11.10.
Tuutikkis, ensimmäinen, 22v.
Ariel, ensimmäinen, 37v.


12.10.
Beyond, ensimmäinen, 23v.
leila_, toinen, KOS


13.10.
Sofina, kolmas
ansku.ansku


14.10.
Kosmo, toinen, 30v.
aippa15, kolmas


15.10.
tsikilii, ensimmäinen, 24v.
"Sande", toinen, Jorvi, 22v.


16.10.
Unnaunna, kolmas
nanniska, ensimmäinen, 22v.


17.10.
Suvitar89, toinen, JS
Sarrra, ensimmäinen, 26v.
Tikru 86, kolmas, KOS/H


18.10.
Mamina, kolmas, 29v.
Talviuninen, toinenv
Birdiie, toinen, 26v.


19.10.
Nannaa, toinen, 21v.
Lila*, toinen


20.10.
HaaveissaPulla, kolmas
EukkoI, ensimmäinen, 23v. K-PKS
Adii, toinen, 21v.
Jansson, toinen, Lohja


21.10.
Eeva89, ensimmäinen


22.10.
Marmosetti, toinen, 35v. TYKS
*norppa*, kolmas, 30v.


23.10.
Leenu84, neljäs, 30v. KYS
Kalina*, neljäs, NKL


24.10.
Nutturuu, toinen (1.yht), 35v. PKKS
ilutiak, toinen (1.yht), 28v.


25.10.
M4ria, toinen (?)
Pimu83, kolmas
Carnevalkeksi, kolmas, 29v.


26.10.
Ipi_85


27.10.
Elohiiri82, kolmas, 33v. JS
He.Ti, kolmas, 29v. OYS


28.10.
Hertta2015, ensimmäinen
Hissuli


29.10.
citrus86, toinen


30.10.
haasu, toinen
Nokke, kolmas


31.10.
*metsätähti*, toinen, 27v. OYS


......






Päivityspyynnöt punaisella, kiitos

TAMMI-/HELMIKUUN KETJU
MAALISKUUN KETJU
HUHTIKUUN KETJU
TOUKOKUUN KETJU
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos ZiiliZeija uudesta pinosta!

Siis tökkiikö muilla nämä sivut? Mulla on nyt perjantaista lähtien tökkiny ja pahasti :mad:
Välillä päässy jopa kirjautumaan ja alottamaan jotain tekstiä, ja sit kone syöttää näytölle jotaki database erroria... Grrrrrrr! Useimmiten ei pääse keskusteluihin ollenkaan.

Pakko hehkuttaa - ne meidän tilaamat vaunut tuli perjantaina =) Ja olivat luonnossa jopa hienommat, kuin kuvissa. Vähänkö oon tyytyväinen - kyllä noilla nyt kelpaa vauvaa lykkiä :heart:

Se olis ensimmäinen lomapäivä... Ja vettä tullu aamuyöstä lähtien taivaan täydeltä :( Ihan vaakana sataa tuon tuulen kanssa. Eipä oo tullu sitte ulkoiltua... Noh, ehkä tämä tästä.

Torstaina olis se kauan odotettu rakenneultra, eli vielä pitäis muutama päivä malttaa...

Eipä täällä kummempia, olo on hyvä ja mieli on -sateesta huolimatta- korkealla :wave:


Kiisuli ja murunen 21+
 
Mulla päätti kone alkaa pelleilee ja lykkäs errorii ja sit ku päivitin tää tulikin näköjään kahteen kertaan :p Mulla toimii ajoittain nää kaksplussan sivut tosi huonosti...muut sivut toimii kyl normisti.

MUOKS. nimenomaan tota database errorii mullakin lykkää koko aika...tilttas kun tänki lähetin mut tuli näköjään....
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää kesäkuuta arvon ladyt ja kiitos ZiiliZeija uudesta pinkasta! :wave:
Sitä ollaan taas kuukausi lähempänä meidän kuuta. :)

Siis minulla on ollut ongelmia myös perjantaista lähtien. Olen yrittänyt monet kerrat tulla kirjoittamaan tai edes lukemaan kuulumisia, mutta joko ei lataa ketjua tai huutaa juurikin tuota database erroria:headwall:

Tsemppiä CVAD ultraan, ootan innolla kuulumisia! :)

Täällä otin koko viikonlopun ihan lepäillen, käytännössä mursuilin siis sohvalla vaan. Liitoskivut oli sitä tasoa, että koin parhaaksi olla rehkimättä ruuanlaittoa kummempaa ja eilen olikin aivan ihanaa, kun lonkkiin tai häpyliitokseen ei särkenyt ollenkaan.
Onnistuin perjantaina saamaan itselleni aika messevän supparinkin mikä teki kipeääkin, mutta laantui nopeasti jättäen kestokiristyksen mahaa joksikin aikaa. Tämä johtui siitä, että ramppasin ylä- ja alakerran väliä turhan innokkaasti kun kannoin lasten tavaroita paikoilleen (saavat jatkossa siis hoitaa romunsa itse alakerrasta tai laitan surutta kierrätykseen ;) ).
Tänään sitten kun arki koitti ja pakolliset hommat, ei mennyt kovin kauaa, että liitoskivut palasi kovina takaisin. On tääki vaan minkäs mahtaa, ei näihin kauheasti mulla muu auta kuin se että vauva syntyy ja pääsee palautumaan. :D

Muutoin oikein mukavaa ja Hippu ei kyllä säästele olemassaolo riehumisissaan. :D

Ainiin..
Mies alkoi eilen illalla jo vaahtoamaan minulle, että kyllähän sitä pikku prinsessaa on yritettävä.:O
Minä monttu auki sössötin, että josko nyt eka tää yks ulos ja kasvuun ja tasataan vauva arki ennen ku aletaan uusintakierrokselle.:LOL:
Taisin valita maailman vauvakuumeisimman miehen itselleni, tai sitten mies erittää jotain hormoonia myötätunnosta, että ei ole ihan kartalla :LOL:

Ja mie hoksasin, että tässä on tosiaan omaan äippäloman alkuun 2,5kk aikaa, miten musta tuntuu, että kesä taas vilahtaa ohi ja siinä sitten oon äippälomalaisena ihmeissäni, että vauva olis tulossa ihan kohta vai?! :D

Mulla mitään tähdellistä ollut ees, seuraava neuvolakin vasta 17.6 joten aikasta omien arvioiden pohjalta tässä mennään, vaikka ajattelin kysyä, josko pääsis tarkistaa paikkoja lääkärille kuitenkin tässä jossain välissä, kun tuntuu vauva tykkäävän harkkasuppareiden aikana työntää itseään alas niin kovaa, että ihan tuntee miten kohdunsuu venyy/ työntyy mukana.: /

Viipulainen ja Hippu 21+4
 
Kuulumisia pitkästä aikaa:

Viikonloppuna kotiuduttu reissusta, mukavaa olla taas kotona! :)

RAKENNEULTRA on tasan 2 viikon päästä, jänskää! Tuolla reissussa käytiin lääkärissä kerran rv 18+ joka myös ultras, kaikki oli hyvin ja vauva kasvanu niinku pitää. Sukupuolta ei näkyny vaikka lääkäri yritti sitä kattella. :) Sanoi, ettei hänestä näytä pojalta mutta varma ei ole kun näkyi niin huonosti. Mies uskoo yhä, että poika se on... Mut mulla tyttöolo vahvistuu :) Tyttö kahden pojan siskoksi ois ihana, mutta pääasia että tulokkaalla on muuten kaikki hyvin.

LIIKKEET tuntuu päivittäin, alkoivat tuntua rv 18 tienoilla. Veikkaan silti että istukka on etuseinämässä kuten aiemmissakin raskauksissa.

Tänään oli neuvolalääkäri, siellä katottiin paino, verenpaine, pissa ja kuunneltiin sydänäänet. Sisätutkimus tehtiin. Kaikki hyvin. Painoa tullu vain 2 kg yhteensä koko raskauden aikana. Mut eiköhän se vielä nouse. ;) Aiemmissa raskauksissa tullu 13-14 kg joten kai tää menee samalla kaavalla. Seuraava neuvola about kuukauden päästä.

Meilläkin ois edessä muutto isompaan asuntoon tässä kesän aikana. Muutama kiva asunto on kiikarissa, nyt pitäisi sitten päättää ja tehdä tarjous jostakin. :)

Ihanaa kun tänne alkaa tulla kuulumisia rakenneultrista, odotan innolla! :) Viipulainen onnea poikalupauksesta! :)

Carnevalkeksi 19+1
 
Vieläkös tänne mahtuu listoille mukaan? :) Keskustelua olen kyllä kurkkinut jo ihan alusta asti, mutta jostain syystä en ole vielä saanut aikaiseksi kirjoittaa. Koko raskaus on tuntunut kovin epätodelliselta, kun aiemmassa kahdessa odotuksessa vaivannut jatkuva oksentelu on loistanut poissaolollaan. En olisi millään voinut uskoa, että näinkin voi käydä! Olin varautunut olemaan taas ihan pois pelistä useamman kuukauden... Kahdesta ekasta siis oksensin päivittäin useamman kerran puoleen väliin saakka, nyt olen oksentanut koko raskauden aikana kerran. Np-ultrassa kaikki oli kuitenkin mallillaan ja nyt tuolla vatsassa alkaa käydä sellainen melske, ettei ole epäilystäkään etteikö siellä silti ole hyvinkin vauhdikas tyyppi kasvamassa. Pitää siis vissiin pikkuhiljaa ymmärtää, että ihan oikeasti olen raskaana ja puoliväli tulee täyteen jo tällä viikolla! ;)

Listalle voisi siis päivittää *norppa*, kolmas, 30v Suuret kiitokset!

Kotoa löytyy ennestään 6v ja kohta 4v pojat, jotka odottavat uutta tulokasta myös suurella innolla. Isompi toivoo pikkusiskoa, pienempi pikkuveljeä. Saa nähdä, kumman toive toteutuu. ;) Itselläni on todella vahva poikafiilis, ihan senkin takia etten kahden pojan jälkeen osaa kuvitella meille muita kuin poikalapsia. Kaikissa ajatuksissa vauva on automaattisesti poika! :) Tosin ihan erilainen raskausaika kyllä herättää epäilyksiä siitä, voiko vauvan sukupuolella olla jotain tekemistä asian kanssa... Saa nähdä, selviääkö asia ensi viikon rakenneultrassa. Päälimmäisenä toiveena ehdottomasti toki se, että ultrassa olisi muuten kaikki ok! Molemmissa aikaisemmissa odotuksissa on eletty rakenneultran jälkeen useampi viikko aika piinaavissa tunnelmissa, kun esikoiselta löytyi outouksia sydämmestä ja kuopukselta puolestaan aivoista. Molempien osalta tilanne päättyi onnellisesti ja löydökset eivät lopulta olleet merkittäviä, mutta ihan mieluusti tällä kertaa jättäisin tuon shown väliin.

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille! Työpaikan ikkunasta päivä näyttää ihanan kesäiselle, vaikka eipä siellä todellisuudessa taida ihan niin lämmin olla.
 
Testataanpa nyt tämä uudistus, kirjautumisessa oli ensin vähän ongelmaa.
Mutta kolmannella kerralla onnistui :)

Kiitos uudesta pinosta!

Facebook ryhmä löytyy, mutta he eivät tainneet enää ottaa sinne uusia?
Näin ainakin muistelisin, itse en ole siellä niin en ole varma.

Oma olo on hyvä, energinen, iloinen ja kaikkea :) kyllä loma on ihmiselle hyvästä!
Ilmat ei toki ole mitkään parhaat mahdolliset, mutta ei se haittaa.

Vielä pari päivää pitäisi jaksaa odottaa rakenne ultraa.
Vauvan liikkeet tuntuu nyt enemmän ja selkeämpinä ja aika liikkuvaiselta tapaukselta vaikuttaa, mukavaa kun vihdoin uskaltaa nauttia enemmän tulevasta :)
Ja ultran jälkeen, kun toivottavasti kaikki on hyvin voin ihan kunnolla alkaa nauttia raskaudestani!

Ainakaan näin puhelimella tässä selaimessa ei pysty tummentamaan tekstejä. Muuten tuntuu mukavammalta puhelimella kirjoittelu, kun aikaidemmin.
Toki en kesken kirjoituksen uskalla kokeilla tuota laajennettua editoria, sieltä voisi löytyä vaikka mitä :D

Tää taitaa olla nyt aika sekalaista tekstiä, missä ei ole mitään järkeä.
Mutta halusin jotain tulla kirjoittelemaan ja nyt päällimmäisenä taitaa olla vain tuo ultran odottelu.
Perjantaina sitten tulen kertomaan kuulumiset sieltä.

Kosmo ja papu 21+0 (oiskohan)
 
Huomenta kaikille. Eilen olisi sitten paljon odotettu rakenneultra äitiyspolilla. Kaikki hyvin, rakenteet kunnossa. Hieman itsepäinen tapaus oli, kasvojaan ei suostunut näyttämään useasta yrityksestä huolimatta. Piti aina kättä / käsiään edessä. Koko ajan yritti pakoon anturia ja vaihtoi paikkaa. Sukupuolikin selvisi.
Istukka on etuseinämässä ja peittää sen lähes kokonaan. Iso on mutta normaalin rajoissa vielä. Kaksi laskimopoukamaa istukassa on, niistä ei pitäisi olla vaaraa. Primaspan jatkuisi viikolle 34 ja sitten pitäisi uskaltaa lopettaa..

Seuraava kontrollikäynti äippäpolilla olisi rv 28 kasvukontrollin merkeissä ja mahdollisesti vielä 34 viikolla.

CVAD
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Täällä kanssa rakenneultrassa käyty ja vauvalla kaikki hyvin. Kylläpä taas oli ihana nähdä taas pikkuista. Akkavalta meillä senkun lisääntyy, eli toinen tyttö tulossa <3 Nimikin on jo valmiiksi päätetty!
Omaa napaa: Muuten olo ollut mitä mainioin mutta takalantio ollut melkoisen kipeä aina tietyissä asennoissa. Hieman semmosta iskiaskivun tyyppistä inhottavaa vihlontaa. En muista että olisi ensimmäisessä raskaudessa ollut vastaavaa mutta kaiketi silti ihan normaalia raskausvaivaa.

Meinaatteko ottaa äitiysavustuksen rahana vai pakkauksena? Itse taidan ottaa rahana vaikka silmääni kovasti miellyttääkin tämän vuoden äitiyspakkaus. :)

Ihanaa alkanutta kesäkuuta kaikille!

Henu7 ja mini 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: Helmi1234
Rakenneultrassa käyty ja viikot poksui eilen! [url=http://aijaa.com/qR4bNU][/URL]
Kuva on taas aika suttuinen, mutta ei taida parempaakaan olla. Poika siellä joogaili, kuvassakin näkyy, kun on jalat suorina naaman edessä. Napanuoraa oli kuulemma paljon. o_O Rakenteet näyttivät siltä kuin pitääkin. Nyt sitten vaan kasvatellaan pötsiä ja odotellaan lokakuuta... :)

Olo on ollut ihan ok vaihteeksi, selkä vaan välillä ja joka yö vihoittelee. Mutta se keskiraskauden helppous tais alkaa nyt. Kolmisen viikkoa vielä töitä, niin pääsee lomaileen oikein kunnolla. <3


Pakkaus vai raha: Luulen, et meillä tilataan pakkaus, kun lapsi on vasta toinen, ja monet vaatteet on jo laitettu kiertoon. Pakkauksella pääsee ainakin alkuun taas. :)

Marmosetti ja Pötkö 20+1
 
Voi kääk minkälaisiksi nämä sivut on menny :confused:
Noh, josko näihin tottuu..??

Rakenneultrasta kotiuduttu - kaikki oli mallillaan :) Kaikki muut mitat vastas viikkoja täysin, mutta pää oli vähäsen pienempi (vastas n. viikkoa pienempää), mutta ei aiheuta huolta.
Sukupuolta ei siis haluttu tietää, ja hienosti kätilö sen alueen aina väistelikin sitte. Ei tarvinnu edes yrittää itekseen arvuutella :rolleyes:

Mulle ihan uusi kokemus tuossa ultratessa oli se, että yht' äkkiä kätilö asensi sen joinki 4D -tilaan ja vauvan profiili oli siinä ihan selkeänä ja terävänä... Jotenki hätkähdyttävää ja hämmentävää...
En oo aiemmista muksuista koskaan saanu tommosta... Noh, kyyneleethän siitä kihos silmäkulmiin, niin suloinen toinen oli profiililtaan. Äkkiä kattottuna isänsä silmien ja suun seutu, nenännykerö näyttääkin tulevan mun puolelta.
Ai miten niin en malta pitää silmiäni irti noista ultrakuvista ;)

Eli viikot pitää ja mulle sais päivittää Kiisuli, 9.10.,kuudes, 39v

Äitiysavustus otetaan pakkauksena. Mä kun tosiaan oon kaikki vaatteetkin laittanut kiertoon, niin eipä oo mitää valmiina... Ja tykästyin kovasti tän vuoden pakkauksen väreihin.

Oma vointi on edelleen hyvä, nyt mä ihan oikeasti aion nauttia tästä raskaudesta ihan täysillä :p Maha on iso, mutta kyllä sen kanssa pärjää. Liikkeet tuntuu ja näkyy pitkin päivää (istukka muuten oli takaseinässä) ja mieli on hyvä.
Tämä alkanu loma tekee kyllä oikeasti hyvää koko kropalle.

Kiisuli ja murunen
 
Ei hitsi, piti vielä palata...

Ny mä vasta luin, mitä kätilö oli merkinny tuohon neuvolakorttiin. Eli se pään koko vastas viikkoja täysin, ja muut mitat oli viikkoa pidemmällä, mitä rv:t nyt. Emmä edes aiemmin tajunnu niitä katella, ku se puheli koko ajan, miten hyvin vastaa viikkoja ja laskettua aikaa...

Noh, eipä tuolla niin väliä, kun kaikki oli kuitenkin kunnossa :) Oon jotenkin ajatellut, että pitkä vauva sieltä on tulossa, kun mies on lähes kaksmetrinen... Pitkäjalkainen heinäsirkka :D

Kiisuli *fiiliksissä edelleen*
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Näillä viikoillahan mitoissa on jo jokaisella vauvalla ihan omat kasvukäyränsä, eli heitoista ei tarvitse olla huolissaan. :)
Meille kätilö sanoi ultrassa, että on ihan normaalia, että tässä vaiheessa sikiöiden mitat voivat heitellä 2vk molemmin puolinkin. :)

Äitiysavustuksesta
Otetaan pakkaus, sillä vaatteita ei juurikaan ole tai muitakaan ja kuosit oli kivat ja sattumoisin kun poika tulossa, niin jotenkin sopivat hieman paremmin mielestäni.
Koon 50 ja siitä hieman ylös vaatteita täytyy silti hankkia ihan itse vielä, en pane pahakseni, rakastan shoppailla vauvalle pieniä vaatteita. :p

ON
Maha kiristää aika tavalla kyllä jo nyt ja nämä liitoskivut vaivaa aika ikävästi. Jos saisin valita, makaisin vaan, mutta eipä sitä niin pääse tekemään ja siis ihan hyvä niin:rolleyes:
Poju riehuu tosi kovasti joka päivä, ei tarvitse paljoa liikelaskentoja tehdä, kun maha muljuu potkujen voimasta useita tunteja päivästä.:D
Näin tuossa toissa yönä unta, että vauva syntyi ja oli ISO:eek:
Sellainen nelikiloisen näköinen tummatukkainen kaveri:D
Voipi johtua ihan siitä, että jotenkin välillä tuntuu kuin tuo Hippu kasvaisi sykleittäin tosi vinhaa vauhtia, mutta enpä minä ole aiemminkaan yli 3,5kg saanut, joten vähän epäilen että nytkään sen isompaa kasvatan valmiiksi mahassani;)
Meillä on lapsivapaata taas tämä viikonloppu kun lapset lähtee isälleen. Toivotaan että olisi hyvä ilma niin voisi ulkonakin tehdä jotain, mutta menee se mukavasti ruuan parissa toki sisälläkin jos suomen suvi yllättää jälleen.:D

Kivaa loppuviikkoa jos en jouda kirjoittelemaan! :)

Viipulainen ja Hippu 22+0 *POKS*
 
Tervehdys tänne piiiitkästä aikaa!:)

ON:Raskaus puolivälissä ja vieläkin on epäuskoisen olo.. Mutta kai tässä on pikkuhiljaa alettava uskomaan, että tuolla mahassa joku myllertää.
Eilen oli rakenneUÄ ja pienen pieni tyttönen siellä vilkutteli ujosti. Vaikea oli saada kasvoja ultraan, kun tyttö piilotteli kasvojaan istukkaa vasten.:love:
Mulla on istukka ihan tuossa edessä, joten liikkeitä en paljon vielä tunne. Ja täytyy kyllä myöntää, että tässä toisessa raskaudessa ei ole paljon ollut aikaa kuulostella vatsaa tahi omia tuntemuksia. Meillä kun tuo esikoinen täyttää tässä tulevalla viikolla 1v. Pitää äitin kiireisenä.:)

Äitiysavustuksesta: tuo ultran "tulos" viimeistään varmisti sen, ettei oteta pakkausta. Pieniä vaaleanpunaisia vaatteita on useampikin laatikollinen ja vaikka saisin nyt eri pakkauksen, niin ei se niin houkutteleva ole. Ajattelin ostaa sillä rahalla kaukaloon lämpöpussin.(y)

Mukavia, lämpimiä päiviä kaikille!
(Meidän LA muuttui jo tuolla Np-ultrassa ollen nyt 20.10, jos sen sais päivitettyä tuonne listaan.)

T: Jansson ja "mansikka". 20+3
 
Hyviä ultra kuulumisia kaikilla ollut!

Itsekin eilen käytiin kurkistamassa vauvaa ja vauva vastasi viikkoja ja kaikki rakenteet oli kunnossa <3
Kyllä siinä ihan kyynel vierähti silmäkulmasta lopuksi, niin onnellinen olin.
Ja ehkä se kamala jännitys mikä koko aamun oli vaivannut purkautui :)

Nyt ei sitten tosiaan muuta kuin odotellaan ajan kuluvan :)

Oma olo on vieläkin todella hyvä, joten toivon tätä jatkuvan pitkälle!!

Äitiysavustus otetaan pakkauksena, taas tällä hetkellä.
Ensin olin varma pakkauksesta, sitten taas vaihdoin mielipiteeni rahaan ja nyt taas olen kääntynyt pakkauksen puoleen :D
Hankalaa tämmöinen päätösten teko :D

Turvakaukalo asia on mietityttänyt, kuinka moni aikoo käyttää jo käytössä ollutta kaukaloa?
Ja kuinka vanhasta kaukalosta on kyse?
Meillä on siis esikoisen vanha kaukalo, hyvä kuntoinen, mutta mietityttää tuo sen ikä.
Kun on jo 7 vuotta vanha. Toki vain yhdellä lapsella ollut 9kk käytössä.
Joten niin ajatellen melkein kuin uusi.
Mutta en tiedä, olisiko turvallisempaa kuitenkin vain ostaa uusi.. Hmmm...

Kosmo ja papu 21+3
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :)

Marmosetti ihana tuo ultrakuva! :) Aivan mahtava!

Reilu viikon päästä ois meidän rakenne-uä, odotan jo kovasti! Toivottavasti saadaan lapsille hoitopaikka siksi aikaa niin mieskin pääsis mukaan.

Äitiysavustuksesta ollut täällä puhetta; me otetaan kyllä pakkaus vaikka kahdesta edellisestäkin ollaan otettu. :) Mutta oon aika paljon vaatteita laittanut pois kun suunnitelmissa ei vielä kolmatta vauvaa ollut. ;) Ja tykkään ihan hirveästi tuosta uudesta pakkauksesta! Vaikka tulisikin tyttö, niin otamme pakkauksen, minusta tyttökin voi pitää vihreää ja sinistä, en tiedä pukisinko tyttöä muutenkaan niin paljon vaaleanpunaiseen...

Oma olo on tosi hyvä ja tasainen, raskaus sujuu mukavasti, toivottavasti näin jatkuukin :) Vauvan liikkeet tuntuu yleensä iltaisin, kun rauhoitun ja menen makoilemaan. Nytkin hän siellä pienillä jaloilla potkiskelee. <3 Päivällä kun touhuan vanhempien lasten kanssa, en juuri liikkeitä ehdi kuulostella. Ja on tämä aika hiljainen vauva tai sitten on se istukka siinä edessä mistä oon oikeastaan jo varma. En muista että pojatkaan ois liikkuneet näillä viikoilla vielä kovasti.

Töihin ilmoitin alkuviikosta että nyt on sellanen tilanne etten oo tulossa sinne vielä hetkeen... hih. Oon siis hoitovapaalla ja mun piti palata töihin tammikuussa 2016. Nyt siirtyy töihinpaluu ainakin vuodella, ehkä jopa kahdella. Ihan ok asian ottivat tai eivät sanoneet mitään ihmeempää. Pomoni on uusi enkä hänen kanssaan ole töitä vielä tehnyt. Kyllä hän onnitteli mutta kai se on yks ja sama tuunko takas vai jatkaako mun sijainen vaan sitten. Siltä musta vähän tuntui... Kyseli että kolmas lapsiko tää nyt sit on ja voi voi ne ovat sitten kaikki pieniä yhtä aikaa. No niinpä. :)

Raskaudesta ei vieläkään tiedä kauhean moni, ihan lähipiiri vain. Ajattelin rakenneultran jälkeen laittaa kuvan masusta facebookiin. Veikkaan että yllättyneitä on paljon. :D Onko teistä moni jo paljastanut raskausuutisen fb:ssä?

Carnevalkeksi 20+0
 
Turvakaukalosta: oon miettinyt kanssa että pitäisikö ostaa uusi tai uusi käytettynä. Meillä on esikoisen 4 v vanha turvakaukalo joka myös toisella muksulla ollut käytössä. Isofix-telakkaa ei ollut aiemmilla käytössä ja nyt haluaisin sellaisen. Pitäisi myös testata mahtuuko tuo kaukalo meidän autoon kahden muun turvaistuimen kanssa...
 
Huomenta :whistle:

Siis oikeasti - mä täällä vasta juon aamukaffia... Heräsin kyllä kuuden aikaan, kun mies lähti töihin (ei voi olla heräämättä, ku sillä on niin mukava (?) tapa pussaalla niin kauan, että varmasti herään sanomaan heipat:love: ), mutta yllättävän helposti nukahdin uudestaan ja heräsin tosiaan vasta puoli tuntia sitte :eek: Käsittämätöntä. Kait mulla sitte oli jotain univelkaa...

Carnevalkeksi kyseli tuosta fb:ssa kertomisesta... Noh, mä ajattelin laittaa sitte vauvasta kuvan, kunhan tuo ensin syntyy. Ja veikkaan, että yllättyneitä (ja loukkaantuneita siitä, etten oo kertonu) tulee olemaan monta ;) Mä oon muutenkin niin laiska koko fb:n suhteen, en pahemmin sinne mitään päivittele. Ku mä ajattelen sen vähän niin, että mä elän "in real", ja jos ei kavereita kiinnosta muuten kuulumisia kysellä (soitella/nähdä), niin olkoon.
Ai miten niin vanhanaikainen :cool:

Lauantaina tuli ensimmäinen "kriisi" vauvan suhteen... Oltiin käymässä anoppilassa ja yks kaks yllättäen anoppi tuli jonku pussin kanssa "Ootkos sä tästä jo kuullut?" -ja veti pussista kastemekon. Siinä sitä esitteli, ja hössötti, että nauhat vain pitää vaihtaa, jos tulokas onkin tyttö (siinä oli siis siniset nauhat). Asianmukaisesti mekkoa ihastelin, mutta en kommentoinut juuta enkä jaata siihen käyttöön.
Illalla sitten saunassa miehelle asiasta avauduin tyyliin "Mulla on jo kastemekko!" johon mies hyvin loukkaantuneen kuuloisena "No mutta niin on mullakin."
Hetken asiaa pureskelin ja tajusin, että tässä kohtaa mun on annettava periksi... Tuntui kuitenkin olevan miehelle tärkeää (mitä suuresti ihmettelin ja toisaalta olin ihan otettukin, että tosiaan noinki syvällisiä asioita ajattelee :oops: ), ja todennäköisestihän tämä tulee olemaan miehen ainut lapsi...
Ja nyt asiaa mietittyäni enemmänki, olen ihan tyytyväinen. Mekko sinällään oli vähän epäkäytännöllinen ja raskas (neule), mutta eipähän tuota nyt kauan päällä pidetä kuitenkaan.

Toinen seikka, joka sai karvat pystyyn, oli appiukon toteamus, että "Minä tuon sinne ristiäisiin sitten papin." Enemmän asiaa kaivettuani sain selville, että ei tokikaan sitä kastepappia, vaan jonkun oman tuttunsa, jo eläkkeellä olevan papin. Siis ihan vain vieraaksi :mad: Noh, tästä asiasta keskustellaan kyllä vielä... Onneksi mies on mun kanssa samoilla linjoilla, eikä halua ketään ylimääräistä paikalle.
Tosin mä en kyllä ihan vielä jaksa ajatellakkaa koko ristiäisiä, jotenki turhan aikaista sille. Mutta hyvä tietää, että vääntöä on varmasti tiedossa :ROFLMAO:

Mua potkitaan taas ihan hurjasti - tais kofeiini tehdä tehtävänsä:coffee:

Huomenna olis tarkotus lähteä pienelle kesälomareissulle, perjantaina palataan kotiin. Ihana lähteä koko perheen voimin - kiva, kun on koko porukka kasassa, samassa paikassa samaan aikaan :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Kiisuli ja murunen
 
  • Tykkää
Reactions: Sarah77
Viime viikon lomailin, ja ohjelmaa oli niin, etten ehtinyt täällä pyörähtämään. Teki kyllä hyvää loma, olishan tota voinut jatkaakin :) Kun lapsetkin lomailee. No, heinäkuussa sitten lisää. Ja äkkiähän aika menee, ja pian alkaakin jo äitiysloma.

Jostain syystä, nyt kun pitäis olla energisin aika, niin mä oon edelleen väsynyt. Aamut ja iltapäivät jaksan hyvin, mutta päikkärit pitää nukkua viimestään alkuillasta ja nukkumaan täytyy päästä ajoissa. Hemoglobiini on katottu ja se on hyvä. Pitää seuraavassa neuvolassa (23.6.) valittaa, jospa joku syy keksittäs. Tai sitten mä vaan olen NIIN vanha (37 v.) =D

Rakenneultra oli viime viikolla. Kaikki osat oli paikallaan ja istukka takaseinässä. TYTTÖhän se siellä heilu. Joudun sitten vanhoilla päivilläni kestämään vielä toisen tytön teini-iän. Esikoistytöllä sellainen on juuri meneillään.. huoh..

Nimen miettiminen alkoi tulevilla isoveljillä ja -siskolla heti kun kuulivat, että pikkusiskoa odotetaan. Ihana, kuinka nuo lapset odottavat jo pikkuista :) Nuorin laskee päiviä =D

Liikkeet
tuntuu jo tosi hyvin, tosin ei kaikki, koska ultraamisen aikaankin tyttö heilu kovasti enkä mä tuntenut mitään. Eli todella vilkas tapaus näyttäisi olevan.

Äitiyspakkausta en aio ottaa, käytän ne rahat vaunuihin. Ystävältä sain jo tyttöjen vaatteita ja muita tarvikkeita. Siskolla ja veljelläkin on pienet tytöt, joten eiköhän me vaatteissa pysytä. Eikä niitä oikein voi olla ostamattakaan ;)

Turvakaukalo tulee olemaan uusi, ihan siksi, että ostan vaunuihin sopivan, jollon se on helppo vaan nostaa autosta vaunurunkoon kiinni.

Kalina 20+4
 
Turvakaukalo on meilläkin telakallinen ja sopii sekä vaunuihin että matkarattaisiin kiinni.
Joten jos ostaisin uuden kaukalon ostaisin todennäköisesti samanlaisen, jotta sekin sopisi molempiin.
Eli senkin puolesta jahkaan sen ostoa.
Kun sitten meillä olisi kaksi samanlaista kaukaloa vain sillä erolla, että toista on käytetty se 9 kk ja se on 7 vuotta vanha ja toinen olisi ihan uusi.
No onhan mulla tässä aikaa vielä tämä asia päättää.
Joka toinen viikko vaihdan mieltäni :D

Oksentelu/pahoinvointi on palannut...
Siis mä en käsitä jo kolmisen viikkoa oli hyvä olo ja nyt tää viikko on taas mennyt oksennellessa.
Enkä ole syönyt mitenkään normaalista poiketen.
Luinkin kyllä joskus, että toisilla joka raskaudessa pahoinvointi on ollut aina vain edellistä kamalampi/ pitkäkestoisempi.
Ainakin mulla on nyt jatkunut kauemman, kuin esikoisesta.
Vaikka silloinkin tuntui, että oksensin kauan...
No eipä sille mitään voi, mutta nuo muutama viikko oli jo niin ihania, kun mikään ei vaivannut :)
Ja eipähän ainakaan kerry kiloja :D jos jotain positiivista tästä asiasta haetaan :)

Kiisuli, onpa kyllä ajoissa appivanhemmat alkaneet ristiäisiä suunnitella :D
Eiköhän ne kuitenkin ole teidän päätettävissä ketä kutsutaan ja ketä ei...
Vaikka hyväähän he varmaan tarkoittavat ja ovat ehkä vähän innokkaita :D

Nyt on muutaman päivän ollut jo suht lämmintä, uakaltanut jo takista luopua. Toivottavasti lämpenisi lisää!

Kosmo ja papu 21+6
 
Kuulumiset pitkästä aikaa! :p

22+4 viikko
meneillään ja tultiin edellispäivänä mökiltä.
18v tytsyn valmistujaisia vietettiin siellä, että vanhempien sukulaisten oli helpompi tulla , kun asutaan niin kaukana kaikista.

Ultra oli kesäkuun alussa ja herkistyin ihan , kun yllätyksekseni hoitaja sanoi, että poika näyttää selkeesti olevan :love:.
Ihmetteli tosin sirorakenteisuutta , kun meillä kolme poikaa olleet yli nelikiloisia ja nuorimmainen tyttö myös. Kolme muuta tyttöä olleet reilu kolmikiloisia. Tasaluku 4+4 näyttäs siis olevan tulossa :LOL: . Mies totesikin, että loppuu akkavalta tässäkin talossa :).

Potkut on nyt viimein voimistuneet parin päivän aikana. Ultratyyppi sanoikin että poitsu on selkä vatsaani vasten,istukka selkäpuolella, joten ei ihme että on ollut niin harvassa ja hentoja liikkeitä.
Ei meinannut saada siksi ultrattua sydänpuolta aluksi .

Venymiskipuja ollut lähinnä oikealla puolella melkein kyljessä, joskin alavatsan liitos kiinnikkeet sillon tällön repii.
Yksi tyttäristä kun odottaa yhtäaikaa , on kipuilua ollut selkäpuolella , mutta vaan toisella puolella. Kehotinkin soittelee neuvolaan ja vie tänään pissanäytteen varmuuden vuoksi.

Vauvanvaatteita innostuttiin ostamaan kotikaupunki-reissulla, siellä kun on mahtis kirppikset ja liikkeet verrattuna tähän "käpykylään". Löysin ihania poikien vaatteita edullisesti (ihan ku meillä ei jo ois ennestään ) :whistle:
Kaksi ihanaa äitiyspaitaakin löysin H&M:stä :rolleyes:
Tyttö löysi myös tulevalle tytöllensä aivan ihania vaatteita ison kassillisen --varsinkin vaaleanpunasia :love:

Vaunut on vielä ostamatta. Netissä on yksi liike , josta saa ihan parin sataan euroon aivan ihania yhdistelmävaunuja tilattua. Tytär niitä esitteli ja siellä on paljon eri värivaihtoehtoja.En nyt muista sivun nimeä, mutta laitan kunhan saan kuulla sen uusiksi!! o_O

Pahoinvointi mullakin palasi hetkellisesti muutamina päivinä, taitaa johtua kasvupyrähdys-vaiheesta masussa?

Miehen kanssa ollaan melko usein heiluteltu peittoa , nyt kun ei ne alkupahoinvoinnitkaan oo enää vaivanneet aikoihin :whistle:

Väsymystä tuntunut oikeastaan vain siivous-urakoiden jälkeen, mutta jalat ja oikea polvi särkeneet joka kerran jälkeen,myös shoppailureissulla.

Pissalle saa herätä kerran aamuyöstä ja lirahtelua jatkuvasti aivastaessa tai yskiessä, joten ei niistä siteistä oo päässy eroon raskausaikanakaan :eek::LOL:.

Nimeä tartteekin funtsia sitten melkoisesti pojalle. Tytölle oiskin olla helppo valita nimi. No onhan tuossa jo vaihtoehtoja mielessä. Meillä ei pidetä ristiäisiä, nimiäiset kyllä. Sen verran on ajansaatossa ja elämänmuutoksissa muuttunut tuo kasteasia perheessämme.
Saa siten lapsi itse valita kastepäivänsä, kun kasvaa :rolleyes:
Kaikkia sukulaisia asia ei tietty miellytä, mutta pääasia, että ollaan samaa mieltä miehen kanssa :)

Äitiyspakkausta ei nyt sitten taideta ottaa, kun ne vaunutkin on ostamatta ja vaatteita on paljohkosti. Sitterit ja imetystyynytkin vauvakaukaloineen on saatu.Pinnasänkykin tuli ystävän tutulta.

Aurinkoinen ilma vetää nyt puoleensa, joten taidampa lähteä nauttimaan kesästä :cool::p

Lueskelemassa käyn juttujanne, joten ollaan hollilla taas (y)

Sarah ja poitsu 22+4 :love:
 

Yhteistyössä