Lokakuun lapsoset 2016 *Maaliskuussa*

Voimia kaikille surun kohdanneille ❤

Maanantaina oli eka neuvola ja tänään sairaalassa ultrattiin. Pelotti niin hitokseen! Siellä se pikkuinen majaili oikeassa paikassa, sydän sykki ja vastasi täysin viikkoja eli 8+0. Päästiin kunnalliseen ultraan kun endon takia paljo leikelty ja ivf hoitoja aiemmin niin kohdunulkosen riski suurempi. Mä oon niin onnellinen ☺ reilu 10v esikoista yritettiin ja tuomio tuli ettei omilla munasoluilla tuu lapsia ja kuinkas kävikään! Esikoinen luomu ja tää pikkumatkustaja sai alkunsa heti ekasta lääkkeettömästä kierrosta

Mymmelimyy80 ja lonkero 8+0
 
Pakko kysäistä teidän mielipidettä noista sallituista ja kiellettyistä ruoka-aineista. Tuorejuustot on vähän niin ja näin, vaikka suomessa pastoröidusta maidosta valmistetaankin, eikö? Mitenhän sitten tää Valion uutuus, levitettävä raejuusto:p mun on pakko saada sitä! Sekin on pastoröidusta maidosta valmistettu, mutta meneeköhän samaan kategoriaan tuorejuustojen kanssa..?
 
Pakko kysäistä teidän mielipidettä noista sallituista ja kiellettyistä ruoka-aineista. Tuorejuustot on vähän niin ja näin, vaikka suomessa pastoröidusta maidosta valmistetaankin, eikö? Mitenhän sitten tää Valion uutuus, levitettävä raejuusto:p mun on pakko saada sitä! Sekin on pastoröidusta maidosta valmistettu, mutta meneeköhän samaan kategoriaan tuorejuustojen kanssa..?
Mää sain maanantaina neuvolasta ruokasuositukset. Pehmeät juustot esim. home- ja tuorejuustot ovat kokonaan kiellettyjen listalla. Kuumennettuna nämä ovat ok eli yli 70 asteessa tuhoutuu listeria.

Mää lukisin levitettävän raejuuston samaan. Mutta mää oonkin aina natsi näiden ruokasuositusten kanssa. Kahviakaan ei ole mennyt nyt kuukauteen, vaikka sitä saisi vähän juodakin. Nautiskelen sitten, kun pikkuinen on tullut maailmaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: nuppusuu
Jee kivaa, kun tuli uusi ketju! :)
Mä tulin tiistai aamuna takaisin suomeen ja menin päivällä terkkarille päivystykseen. Siellä sanoivat, että on "epätäydellinen keskenmeno" ja sain lähetteen kätilöopiston päivystykseen jossa kävin eilen.

Siellä sitten ultrattiin ja pikkuinen nuijapää siellä näkyi ja sydän pompotti menemään ihan hirveetä vauhtia:love: Viikot näytti mittauksessa 7+1 +-4pv joten olen tyytyväinen. :)

Vuoto on kuulemma ihan normaalia vaikka olin ihan varma, että oli mennyt kesken. (n)

Nyt odottelen, että tää helsingin typerä takaisinsoittopalvelu soittaa takaisin ja saisin ekan neuvolan varattua. :)

Eli listaan saa lisätä LA:ksi 18.10:barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Naene ja MammaMiina
Sandymama voi kuinka ihania uutisia, onneksi olkoon! :love:

mauskis: Mulla meni neuvolassa reilu 1,5 h. Olin ensikertalainen, joten puhuttavaa oli paljon ja oon kova puhumaan. Lisäksi piti levätä jonkin aikaa piikittelyjen jälkeen.

Paljonkohan muilla ensikertalaisilla on kestänyt eka käynti?
 
  • Tykkää
Reactions: mauskis
Mauskis: kannattaa se 1,5h varata aikaa ekaan neuvolakäyntiin ☺ meil meni reilu tunti tän kakkosenkin kanssa.

Mitä piikittelyjä teille muille on ekal käynnil tehty? Mulla ei oo mtn sellast ollu ekas eikä täs tokassa vast sit kymppiviikol veri- ja virtsakokeet

Mymmelimyy80 ja lonkero 8+1
 
Mauskis: kannattaa se 1,5h varata aikaa ekaan neuvolakäyntiin ☺ meil meni reilu tunti tän kakkosenkin kanssa.

Mitä piikittelyjä teille muille on ekal käynnil tehty? Mulla ei oo mtn sellast ollu ekas eikä täs tokassa vast sit kymppiviikol veri- ja virtsakokeet

Mymmelimyy80 ja lonkero 8+1
Okei kiitos! Pakko siis ilmeisesti kertoa töissä että olen raskaana ja neuvo on.. Koska työvuoroni alkaisi klo 8.. Ja neuvola 8.15.. Ja jos siel nii kauan menee.. Hitto en haluis viel kertoa, mutta kai se pakko o
 
Jos sitä uskaltautuisi liittyä joukkoon. Hieman puskista tuli tämä raskaus, yritystä ei sinänsä ollu, mutta ei kummallakaan käyny mielessäkään että heti pillereiden poisjätön jälkeen tapahtuisi mitään. 23.1 oli viimeinen tyhjennys pillereillä, jonka jälkeen en enää alottanu ollenkaan. Nyt on sitten vähä pihalla ihan kaikesta ja eka neuvolakin vasta 21.3. :ROFLMAO:

Tupakointi loppui saman tien ekan plussan jälkeen, testejähän tein ainaki 7 ennenku uskoin ja kävin vielä verikokeessakin. Nyt tässä on sitten koittanu sisäistää ajatusta että siellä vissiin kasvaaki jotain. Tissit on niin kipeät ettei oikein tiedä illalla nukkumaanmennessä miten päin olisi ja aamulla koskee tosi paljon. Huonoa oloa on välillä näin aamupäivästä, melko vaihtelevasti. Viime viikon särki tai vihloi alamahaa. Väsymystä ei ole vielä kovin pahasti ollut. (n)

Pitääkö ekaan neuvolaan varautua mitenkään ihmeellisesti?

LA 29.10 Anrai / 27 / 1.lapsi
 
Mulla lähti kaksi pulloa kahteen eri kaupunkiin. Kuppa, veriryhmä ja jotain muuta testataan. Piikityksiä oli siksi kolme, että suonet katoaa kun pökrään. Piti vielä ottaa hemoglobiini sormesta kun ei muuten saanut. Kolmen viikon päästä otetaan seulontaveret.

Ekalle neuvolakerralle ei tarvi mitenkään varautua. Paitsi pissanäyte otetaan meillä joka kerta ja ehdin just ennen neuvolaa tyhjätä rakon. Vien näytteen sitten seulontakokeisiin.
 
Hei,
Täällä olisi kanssa maanantaina eka neuvola ja tää stressi on hirveetä! Joka päivä mielessä, että onko siellä ketään edes, jos onkin kohdun ulkoinen, jos vaikka mitä kamalaa! Toivon, että ultraisivat kunnallisen puolella, mutta saa nähdä miten käy. Neuvolatäti on ainakin entuudestaan tuttu ja tosi mukava. En esikoisesta osannut pelätä tällaisia asioita!

Mitenkäs te muut, oletteko säästyneet taudeilta? Itse sairastin flunssan ja juuri kun siitä toivuin niin iski oksennustauti... Mitähän seuravaksi..
 
Mulla oli tänään eka neuvola, reilu tunti siellä hurahti. Eipä oikeastaan hirveästi uutta tullut, verenpaine ja hemoglobiini oli hyvät, pissa puhdas. Painoa oli tullut jo 4kg:unsure:

Valion sivuilla oli, että kaikkia heidän juustojan voisi syödä raskausaikana, samaa sanoi täti, että kyllä huoletta pastoröidusta maidosta valmistettuja voi syödä. Kyllä niitä tuorejuustoja välttelen, mutta ehkäpä joku päivä testaan levitettävää raejuustoa :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: mauskis
Huoh. Eilinen pahoinvointi ja oksentelu helpotti sen verran, että tänään on jo jaksanut pyykätä ja täyttää tiskikoneen. Illan pupuilut miehen kanssa sai vähän tuhtua aikaan, ja se vei unet huonoiksi, mutta pärjäilee tässä.

Eka neuvola varattu (14.3.), mieskin pääsee mukaan - jee! Edelleen vaan niin epätodellinen olo ultraa odotellessa, että pää meinaa hajota. Ar-ultraa kun ei tosiaan tarjota täällä, ja viikkoa vasta 6 ja risat. En kyllä tiedä mitä tuosta ekasta neuvolasta hyödyn, kun oon th itsekin ja tota hommaa tehnyt. Meh. Nooh, mennään nyt kuitenkin labrat ja muut otattamaan.

~PP~
 
Oi, ihania uutisia Sandymama! Tervetuloa uusille, kiva kun saadaan tänne vilkasta jutustelua :)

Voi kun kuulostaa hurjalta Vauveli vanhalle, hyvä että tarvittavat näytteet saadaan kuitenkin otettua! Eikä hätiä vaikka viestit meni sekaisin, - eipä mikään ihme, meitä on niin monta kirjoittelijaa! Sulla on ovulaatio siis tosiaan melko tarkasti selvillä :)

Mä olen kanssa aika varovainen (=ehkä liiankin) siitä mitä syön, mutta sopii ehkä mun stressaantuvalle luonteelleni paremmin. Mauskis mietti töissä kertomista, - samaa minä pohdin, meillä ei tulla ilahtumaan, ja toisaalta haluaisin muutenkin pitää omana tietona mahdollisimman pitkään. Mulla on neuvola vasta maaliskuun lopussa, ehkä silloin sitten jo lähiesimiehelle kerron.
 
Ihania uutisia Sandymama, onnea! :love:

Ja niinkuin hetki sitten jahkailin ruokajuttujen kanssa, niin sitten antaumuksella vedin leivän päällä valkosipulipikkelsiä. Luin sitten vasta tuoteselosteen: "sulatejuusto: emmental ja gouda". Voinko ymmärtää tuon niin, että noita juustoja sulatettu..? Vai liekö tuokin herkku kiellettyjen listalla :censored:
 
Minut voi poistaa listalta. Tänään varmistettiin erinäisten vaiheiden jälkeen että sikiön kehitys pysähtynyt 6+5 ja sydän ei enää lyö. Huomenna alkaa lääkkeellinen keskeytys. Nyt on aika lyöty olo, kaksi keskenmenoa takana, nyt tuntuu että mä en enää jaksa/ uskalla ajatella enää uutta raskautta. Yritän selvitä nyt tästä. Huominen pelottaa.. Onnellista odotusta teille muille, voikaa hyvin
 
Minut voi poistaa listalta. Tänään varmistettiin erinäisten vaiheiden jälkeen että sikiön kehitys pysähtynyt 6+5 ja sydän ei enää lyö. Huomenna alkaa lääkkeellinen keskeytys. Nyt on aika lyöty olo, kaksi keskenmenoa takana, nyt tuntuu että mä en enää jaksa/ uskalla ajatella enää uutta raskautta. Yritän selvitä nyt tästä. Huominen pelottaa.. Onnellista odotusta teille muille, voikaa hyvin
Mä täällä vieläkin luen teidän juttuja vaikka tipuin itsekin jo pois. Mut pakko kommentoida, et mulle tuli kans nyt sunnuntaina kolmas km, mut nyt odotan jo malttamattomana uutta ovista et pääsis yrittämään uudelleen. Vaikka jossain kohtaa ajattelin etten pysty, mut kyl sitä vaan mieli muuttuu ja onhan tää oikeesti tosi epävarmaa. Jotenkin ajattelen nyt, et neljättä keskenmenoa ei peräkkäin vaan voi tulla, et sen on seuraavaksi pakko onnistua. Näitä ajatuksia toivon myös sulle. Paljon voimia, mä niin tiedän miltä susta tuntuu ❤
 
Minä urpokin vihdoin tänne löysin, puhelimen selaushistoria ohjas aina vaan tohon ekaan ketjuun ja siellä sitte ihmettelin että onpas täällä nyt oudon hiljaista... pöljä mikä pöljä. En jotenkin tajunnut että kuukausittain tehdään uus. No mutta! Täällä nyt kuitenkin, että terve vaan taas kaikille kanssaodottajille!

Johan nyt on taas murheellisia tapahtumia sattunut osalla kohdalle. Voimia kaikille ja uskoa tulevaisuuteen vaikka se turhautuminen ja suru sillä hetkellä tuntuukin musertavalta. Itsellä yksi km takana, spontaanisti keskeytyi suunnilleen tässä vaiheessa odotusta missä nyt olen ja muistan miten pettynyt ja myös vihainen mä olin omalle kropalleni joka ei suoriutunut niin kuin piti. Hirvee kelaaminen myös, että teinkö mä jotain että näin kävi, ja myös pelko että mitä jos tää ei koskaan onnistu. Mutta niin se vaan tuo pötkö number1 tossa vieressä tuhisee tälläkin hetkellä vaikka meinas jo usko loppua siinä km:n ja monen tuloksettoman kuukauden jälkeen. Olkaa itsellenne armollisia ❤

Täällä on ollut pientä flunssaa tässä perheessä, miehellä on nyt sohvapaikka kun yskä herättää muuten meidät herkkäuniset. Kovasti pelkäsin et jos vauvallekin tulee tauti pahana mutta sen suhteen selvittiin ilmeisesti ihan vaan vuotavalla nenällä. Taitaa lapsella olla parempi vastustuskyky kuin vanhemmillaan

Mulla on alkanut nyt pahoinvointi voimistua, koko ajan on nälkä ja samalla kuvottaa. Öisin pitää herätä kerran pari pissalle ja ainakin kerran syömään. Neuvolan täti arveli että syynä voi olla sekin kun synnytyksestä täysin toipuminen kestää kuitenkin kuulemma sen noin kaksi vuotta ja mulla siitä nyt ei oo sitä vuottakaan kun uutta jo pukkaa - koko koneisto ja se pikkutyyppi tarttee ihan eri malliin nyt polttoainetta kuin ekassa raskaudessa kun olin odottajana aika lailla paremmassa tikissä.

Neuvolassa siis tosiaan tuli käytyä, siellä ei mitään erikoista. Ravintosuosituksista juteltiin pitempäänkin koska olen muutenkin ruoan kanssa tekemisissä paljon eli se kiinnostaa, saldona mm. seuraavat asiat :

Tuorejuusto, antaa mennä vaan, ainakin Valion on kaikki ok.

Inkivääri (tuore), antaa mennä vaan, ainoastaan luontaistuotteita joissa inkivääri jossain tiivistetyssä muodossa kannattaa välttää.

Leikkeleet - kypsät lihavalmisteet, antaa mennä vaan. Evirakaan ei varoita esimerkiksi meetvurstissa olevan listeriariskiä. Kun tuote on tuore ja asianmukaisesti säilytetty niin ei pitäis olla mitään ongelmaa.

Semmosta tähän viikkoon.
Ei malttais odottaa että pääsee ultraan taas, mut eihän sinne toisaalta enää kauaa ole... mutta liian pitkään kuitenkin!

Miina ja mini 9+1

Ai niin ja Sandymamalle vielä ihan ekstrasuperiso ilohali, mahtavaa että kaikki olikin hyvin kaiken piinailun jälkeen!!
 
  • Tykkää
Reactions: mauskis
Onpas jänniä eri neuvoloiden ruokasuositukset. Ja se lähinnä ihmetyttää, että kun THL on antanut suositukset, niin neuvoloiden pitäisi antaa samat suositukset eteenpäin.

Mutta kukin tekee ruokkimisensa kanssa kuten parhaaksi näkee :)

MeaMinnis oon pahoillani, voimia :(
 
Pongasin toisesta ketjusta tämän vuoden äitiyspakkauksen:

http://kalliorinne.blogspot.fi/2016/03/uusi-aitiyspakkaus-2016-esittelyssa.html?m=1

Mää olen niin kiitollinen kaikesta avusta mitä saa, joten äitiyspakkaukset ovat aina ihania kuoseista huolimatta :)
Mä tykkäsin enemmän 2015 mallista ja sitähän jaetaan niin pitkään kuin riittää. Esikoinen on syntynyt kesäkuun lopussa ja silloin saatiin vielä edellisen vuoden. Kakkosen kohdalla ei otettu, mutta nyt ajattelin, että taaa otettais! On tuo kyllä niin suuri etu suomalaisille, eikä sillä rahavastineella juuri mitään saa. Aina yhtä jännää ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle

Yhteistyössä