Lokakuun lapsoset 2016

Moi! :rolleyes:

Mä voisin tänne liittyä mukaan.. Testejä oon nyt tehnyt kolmen päivän aikana ainakin viisi :D hahhaa.. Kyllä se haamu sieltä vahvistuu..Tuntuu vielä epätodelliselta, mutta ihanalta <3 Menkkojen ei olis pitänyt vielä alkaa, joten vähän vielä tuntuu epävarmalta. Toivotaan etten joudu takaisin kuumeilevien puolelle. Viimeistään perjantaina meinaan digillä vielä varmistaa.

Onnea kaikille plussista!

inasofia (26) / 2.lapsi / LA 6.10. / TYKS
 
Mä varmaan taas kiroan tämän raskauden kun tulen odottajien sekaan. :D viimeksikin sai sitten häntä kopien välissä palaa takaisin kuumeilemaan. Mutta kun ei viitsi tuolla piinailijoita kiusata raskaus asioilla. Viimeksi sain valitusta asian tiimoilta. :D no mutta ilmeisesti LA 5 tai 6.10 kierto ollut aina vähän hämärä. Theran/37/4.lapsi/ ja en saa tätä nyt muutettua väreillä tai mitenkään järkevästi koska tabun mielestä enter on yliarvostettu. :D
Kaikki tässä ollaan siellä samalla "startti-viivalla", mitä vaan voi tapahtua, mutta ollaanpa ylpeesti ainakin positiivisia.
Kuopusta tehdessä minullekin tuli km viikolla 6, olin silloin kyllä aika rikki kun 10kk oli jo yritystä takana. Ikäviä asioita aina...
En onneksi usko kohtalon ivaan; ehkä vähän luonnonvalintaan. Siksipä täälläkin lippu korkealla, melkein suunnittelen jo isomman auton ja asunnon hankintaa.

Tervetuloa vaan kaikki uudet! Kuumeilijoidenkin ketjussa oli niin paljon plussaa, että tulee vielä vilkas Lokakuu.
 
Totta samalla viivalla.Mun eka kkm 15+5rv poika onkin haudattu omaan hautaan. Toinen kkm rv 10 ja tässä kolmannessa rv 8 kkm. Ei sitä kauhean optimistinen oo uskaltanut olla. Mutta mies joka on ollut pessimisti raskauksien suhteen että yllätti kun sanoi nyt että hänellä on hyvä tunne nyt. ❤
 
Noista oireista.. Eipä pahemmin. Ärsytyskiukku ja ahdistus ettei taas ole omakin henki katkolla niin kuin viimeisin kkm. Tyhjennys ei sujunut ihan ok.

Vähän sellainen kesto krapula olo vatsassa. Päätä särkee. Ja nenä on tukossa. :D

Onko teillä minkä ikäisiä lapsia? Täällä tyttö ensi viikolla 18v. Ja tyttö 15v. Sekä tyttö 6v. :)
 
Theran voi toivottavasti nyt tämä raskaus sujuu hyvin!

tyty86 huh, no toivotaan, että siellä tekis vaan yksi vauveli tuloaan :D Voiko raskaana käyttää mitään reumalääkkeitä vai täytyykö tosiaan olla ihan ilman? vaikka tietty jos muut ei auta niin pakko kai se on...

Mun tyttö sairastui lastenreumaan 1,5 vuotiaana, täyttää nyt huhtikussa siis 3. On ollut aika rankat ajat, ensimmäinen vuosi oli yhtä itkua tytöllä (ja mullakin), ihan hirveä määrä tulehtuneita niveliä ja kipuja ja sairaalassa ramppaamista. Nyt alkaa olla vähän parempi tilanne, kun pistetään kahta lääkettä viikoittain. Oonkin miettinyt, että uskallanko enää niitten neulojen kanssa säätää näin raskaana...
Pelottaa kans vähän, että tuleeko sitten seuraavallekin reuma. Meillä ei kyllä suvussa sitä ole, mutta silti...

tervetuloa myös inasofia :)
 
Theran voi toivottavasti nyt tämä raskaus sujuu hyvin!

tyty86 huh, no toivotaan, että siellä tekis vaan yksi vauveli tuloaan :D Voiko raskaana käyttää mitään reumalääkkeitä vai täytyykö tosiaan olla ihan ilman? vaikka tietty jos muut ei auta niin pakko kai se on...

Mun tyttö sairastui lastenreumaan 1,5 vuotiaana, täyttää nyt huhtikussa siis 3. On ollut aika rankat ajat, ensimmäinen vuosi oli yhtä itkua tytöllä (ja mullakin), ihan hirveä määrä tulehtuneita niveliä ja kipuja ja sairaalassa ramppaamista. Nyt alkaa olla vähän parempi tilanne, kun pistetään kahta lääkettä viikoittain. Oonkin miettinyt, että uskallanko enää niitten neulojen kanssa säätää näin raskaana...
Pelottaa kans vähän, että tuleeko sitten seuraavallekin reuma. Meillä ei kyllä suvussa sitä ole, mutta silti...

tervetuloa myös inasofia :)
Nuo lasten sairaudet on niin rankkoja. :(

Inasofia tsemppiä odotukseen. Rankkoja juttuja. :(
 
  • Tykkää
Reactions: minlisi
Minlisi miten sun lapsen reum oireili? Mulla pojalla (2,5-vee) on ensviikon m kyssille lastenpolille aika. Pelkään reumaa:cry: sillä on jo kohta pari kuukautta ollut polvi turvoksissa ja kuuma,kiepuilee ja kävely hankalaa. Ihan kauhulla ootan mitä löytyy:(
Reumaan voi syödä muutamaa lääkettä raskausaikana,mutta olen allerginen sulfalle jota nämä lääkkeet sisältää. Joten mitään en saa. Edelliset raskaudet ei ollu helppoja. Esikon aikana loppuaika oli raskasta. Kakkosesta olikin yhtä helvettiä. Selkä oli paskana ja sen lisäksi repes vatsalihakset koska enne poikaa treenasin kovaa salilla ja olin aika kovassa kunnossa. Pelottaa siis paljon tää tuleva.
 
Minlisi miten sun lapsen reum oireili? Mulla pojalla (2,5-vee) on ensviikon m kyssille lastenpolille aika. Pelkään reumaa:cry: sillä on jo kohta pari kuukautta ollut polvi turvoksissa ja kuuma,kiepuilee ja kävely hankalaa. Ihan kauhulla ootan mitä löytyy:(
Reumaan voi syödä muutamaa lääkettä raskausaikana,mutta olen allerginen sulfalle jota nämä lääkkeet sisältää. Joten mitään en saa. Edelliset raskaudet ei ollu helppoja. Esikon aikana loppuaika oli raskasta. Kakkosesta olikin yhtä helvettiä. Selkä oli paskana ja sen lisäksi repes vatsalihakset koska enne poikaa treenasin kovaa salilla ja olin aika kovassa kunnossa. Pelottaa siis paljon tää tuleva.
Voi ei... Mää vein silloin ekalla kerralla tytön lääkäriin ihan samoilla oireilla. Polvi siis yhtäkkiä turposi palloksi, kävely oli tosi hankalaa, öisin heräili itkemään ja yritti nousta seisomaan, vaan ei pääasytkään ylös... Saatiin päivystyksestä lähete lasten reumapolille ja siellä löytyi useampia tulehtuneita niveliä jotka ei niin vielä oireilleet. Verikokeissa löytyi reumatekijä vaikka sehän ei välttämättä kaikilla ole :( Siitä alkoi meidän paikallishoitokierre, koko ajan uusia tulehduksia entisten tilalle...

Tsemppiä sun pojalle! Ja sulle! Vaikka sillä pienellä reuma olisikin niin onhan ihan mahdollista, ettei se paljon tule oireilemaan :)
 
Liityn kans tänne, kolmen positiivisen testituloksen jälkeen, toiveikkaana ja innoissani :) Ensimmäistä lastamme odotamme <3
Laskettu aika meillä olis 5.10.2016 laskurin mukaan! Ekan positiivisen testin tein jo kp23, eli tosi aikaisin käsittääkseni (normaalisti kierto 28)! Ja siitä se on si vahvistunut :)
Ihan sanoinkuvaamattoman siisti fiilis täällä!
 
  • Tykkää
Reactions: Theran ja Kotikiss@
Totta samalla viivalla.Mun eka kkm 15+5rv poika onkin haudattu omaan hautaan. Toinen kkm rv 10 ja tässä kolmannessa rv 8 kkm. Ei sitä kauhean optimistinen oo uskaltanut olla. Mutta mies joka on ollut pessimisti raskauksien suhteen että yllätti kun sanoi nyt että hänellä on hyvä tunne nyt. ❤
Voi miten raskaita kokemuksia teillä takana... :( Aina toivoisi, että kaikki saisivat ja voisivat odotuksesta nauttia. Ihana miehesi; niin kauan kuin on elämää on toivoa. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
minlisi olen lukenut että juuri noista polvista lähtee ekat oireilut lapsilla:( meillä otettiin verikokeet, mutta ne oli hyvät. En kyllä muista otettiinko kokeisse se näyte, josta selvii onko reumatekijää veressä. Mullahan se löyty sillon ekan kerran 17-vuotiaana. Joku arvo oli vähän nousussa, en muista oliko valkosolut vai mitkä. Mutta vaikka ei ois reumatekijää veressä niin silti sitä voi sairastaa. Kovin olen huolissani..mitä lääkityksiä sun tytöllä on? mulla meni sillon trexan ja inflectra. Nyt kun päätettiin et lapsi saa tulla jos ikinä tullee ( mun lapsettomuuden vuoksi kun taustalla endometrioosia ja liian paksua limakalvoa jne)nii lopetettiin toi trexan. Pelottaa noi hoitojen alotukset lapsella, kun mulla ainakin toi trexan teki tosi pahan olon, oksensin ja voin pahoin. Olin todella väsynyt ja voimaton juuri lääkkeenotosta seuraavan päivänä. Poika pelkää viellä kuollakseen lääkäreitä (puhkastiin paise joskus korvasta ja siintä jäi traumat) niin tää ei tuu olee helppoo. Verikokeetkin otettiin kolmen aikuisen voimin:(:unsure:

Tänään siis pitäs alka menkat jos on alkaakseen..viellä ei ainakaan mitään ja testi edelleen plussaa(y) huono olo heti aamusta:sick:nice..
iltasin väsyttää ihan sikana ja palelee..
 
minlisi olen lukenut että juuri noista polvista lähtee ekat oireilut lapsilla:( meillä otettiin verikokeet, mutta ne oli hyvät. En kyllä muista otettiinko kokeisse se näyte, josta selvii onko reumatekijää veressä. Mullahan se löyty sillon ekan kerran 17-vuotiaana. Joku arvo oli vähän nousussa, en muista oliko valkosolut vai mitkä. Mutta vaikka ei ois reumatekijää veressä niin silti sitä voi sairastaa. Kovin olen huolissani..mitä lääkityksiä sun tytöllä on? mulla meni sillon trexan ja inflectra. Nyt kun päätettiin et lapsi saa tulla jos ikinä tullee ( mun lapsettomuuden vuoksi kun taustalla endometrioosia ja liian paksua limakalvoa jne)nii lopetettiin toi trexan. Pelottaa noi hoitojen alotukset lapsella, kun mulla ainakin toi trexan teki tosi pahan olon, oksensin ja voin pahoin. Olin todella väsynyt ja voimaton juuri lääkkeenotosta seuraavan päivänä. Poika pelkää viellä kuollakseen lääkäreitä (puhkastiin paise joskus korvasta ja siintä jäi traumat) niin tää ei tuu olee helppoo. Verikokeetkin otettiin kolmen aikuisen voimin:(:unsure:

Tänään siis pitäs alka menkat jos on alkaakseen..viellä ei ainakaan mitään ja testi edelleen plussaa(y) huono olo heti aamusta:sick:nice..
iltasin väsyttää ihan sikana ja palelee..
Me aloitettiin kans trexanilla, mutta ilmeisesti se ei imeytynyt tablettimuodossa kunnolla eikä siitä ollut mitään hyötyä. Sitten vaihdettiin pistosmuotoiseen metotreksaattiin joka auttoi jonkin verran ja nyt aika vasta aloitettiin enbrel. Lääkäri sanoi, että aika herkästi näille pienille aloitetaan biologiset, jos nuo perinteiset ei auta... Hirvittää antaa noita myrkkyjä, vaan pahempi olis olla antamatta. Tytöllä ehti tulla nilkkoihin virheasento (nyt tukipohjalliset käytössä) ja toinen leukanivel on syöpynyt tulehdusten takia :( Sit fyssarilla käydään kerran viikossa.


Oli muuten aika jäätävä turvotus eilen illalla. Mies tuli jo ihan onnessaan silittelemään mahaa, kun näytti, että olisin jo yli puolivälin :D Kiva, jos se jatkuu tämmöisenä... Olis kiva kuitenkin pitää vielä sukulaisilta salassa tämä.

Oottekos vielä kertonut kenellekään raskaudesta? Mun kaksi parasta ystävää sai tietää heti plussatestin jälkeen, mutta muille aiotaan kertoa vasta ultran jälkeen.
 
Ei uskalleta kertoa.. Kun läheiset saisi kohtauksen ja pelkäisi taas että kuolen. :( vuodin viimeksi pari litraa vatsaonteloon ja kiireellinen leikkaus. Niin sen jälkeen en kyllä uskalla niille sanoa että olen raskaana. Odotetaan että pahimmat riskit on takana. Mies pohtii kovasti nimeä meidän vauvalle. ❤
 
En minäkään ole aikeissa kertoa tästä kenellekkään vielä pitkään aikaan. Huvittelen ajatuksella, etten kertoisikann ennen kuin näkyy päällepäin, saisivat arvata. Ei vaan itseni kannalta on parasta olla ihan hys-hys. Lokakuussa vasta palasin töihin äitiyslomalta joten... Lisäksi olen niin huonoissa väliessä appivanhempien kanssa ettei hirveästi huvita niidenkään antaa tietää asiasta. Onneksi on tuota pelastusrengasta jäänyt edellisestä niin on millä peitelleä, ellei sitten muuten paljastu...
 
Mä tein tänään aamuna taas testin, ja oli kyllä niin selkeä viiva nyt perjantaiseen haamuun verrattuna!! :)

Mä jouduin eilen kertomaan yhelle kaverilleni, kun se ihmetteli, että miksen juo (viimeiset bileet täällä Espanjassa), ja oon niin superhuono valehtelemaan, että aika nopsaan jouduin kertomaan totuuden, kun ei meinannut uskoa, että meen limpparilinjalla :D Täytyy ehkä kehittää joku parempi suunnitelma noiden juhlien suhteen, kun palataan Suomeen, ettei heti jää kaikille "kiinni". Mitään ideoita?

Muuten aattelin sitten kyllä kertoa ainakin omille vanhemmilleni ja parille hyvälle ystävälle nyt viikonloppuna! :) Mies haluaa odottaa vielä, ennen kuin kertoo omalle suvulleen ja kavereilleen.
 
o0o
Mä olen jo kertonut muutamalle ystävälle ja vanhemmilleni. Olen niin onnellinen raskaudesta. Onnistuessaan tulisi 2 v ikäero esikoiseen. Yritys aloitettiin toukokuussa heti menkkojen alettua ja toivottiin pientä ikäeroa. Syksyllä keskenmeno viikolla 9+0. Taidan mennä kyllä varhaisultran lisäksi 10+ viikolla ultraan. Harkitaan myös nipt-testiä yksityisellä, koska mulla ikää jo 40.
 
Tyty teitkö tuon digin päiväpissasta? Ajattelin että sulla läjähtää noilla viivoilla jo 2-3 kun mun himmeämmillä oli tuon 1-2 :D toki se yläraja siinä on joku 200 hcg että viikko vaihtuu. Mut kun sulla on niin järkyt viivat. :D
 
No niin, digin tein tänään ja siellähän luki et raskaana 1-2 ❤
En osaa punaiseksi tätä tekstiä laittaa, mut tässä mun tiedot etusivulle:
cisne /29/2.lapsi/la 5.10/PS

Esikoiseen tulis ikäeroa 2v8kk.
Tällä kierroksella ajateltiin kertoa vasta ekan ultran jälkeen kaikille läheisille. Muutamalle ystävälle oon jo kertonut. Mieli kun on näin raskaana paljon herkempi, niin halutaan rauhassa sulatella tätä iloista uutista, ennenkö jaetaan tää juttu muillekin. Lähipiirissä kun on sellaisiakin aivopiereskelijöitä, että sieltä saattaa tulla mitä vaan.. :(
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sophi4

Yhteistyössä