Lokakuun lapsoset 2016

Muille kertomisesta, toivoisin, ettei tarvitsisi kertoa sukulaisille ennen ultraa, mutta mun on varmaan pakko kertoa ainakin mun vanhemmille jo ihan kohta, koska käyn yhdessä mun äidin kanssa ratsastamassa ja nyt en enää uskalla. Montaa viikkoa en voi keksiä valheita miksi muka en pääse... Viimeksi oli helpompaa kun oli vuorotyö! Jotenkin sattui aina iltavuoro kun oli ratsastustunti. :D Parille kaverille kerron varmaan jo piakkoin, koska hekin on kertoneet mulle raskauksistaan ajoissa.

Varhaisultraa
en osaa vielä edes ajatella, vaikka pitäis varmaan kohtapuoliin varata jos meinaa mennä. Viimeksi käytiin rv 7+4. Nyt on vähän ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta on pitkä aika odottaa np-ultraan, mutta toisaalta ei se varhaisultrakaan sitä sano, etteikö raskaus voisi mennä kesken vielä sen jälkeenkin. Ja onhan se kallistakin. Pitää miettiä. Viimeksi oli kyllä ihanaa nähdä, että siellä tosiaan oli sellainen pieni pallura jolla oli jo sydän ja isoimmat ruumiinosat paikoillaan. :love:

Turvotusta ei ole vielä ollenkaan. Ehkä parin viikon päästä. :)
 
theran joo mä tein eilen sen päiväpissasta :D mä vähän pelolla odotin lävähtääkö viikkoja enempi vai ei, kun toi plussa on noin vahva:geek: mulla on viellä toinen digi kaapissa, mietin et varmaan esviikolla sen teen..jos maltan :whistle: kaapissa enää yksi testi huomiselle digin lisäki..ellen huomenna käy hakee lissää:p
 
  • Tykkää
Reactions: inasofia
theran joo mä tein eilen sen päiväpissasta :D mä vähän pelolla odotin lävähtääkö viikkoja enempi vai ei, kun toi plussa on noin vahva:geek: mulla on viellä toinen digi kaapissa, mietin et varmaan esviikolla sen teen..jos maltan :whistle: kaapissa enää yksi testi huomiselle digin lisäki..ellen huomenna käy hakee lissää:p
Mä jotenkin luulen että olisit aamupissasta vetässyt sen 2-3:D
 
Aloin nyt miettimään tuota varhaisultraa, kun täällä yksi kätilö tekee niitä eikä maksais kuin kuuskymppiä, mutta näköjään se täti onkin lomalla just silloin, kun viitsis sinne ultraan mennä :D ootan siis sinne nt-ultraan. Siihen on vaan niiiin pitkä aika...

Mää voisin kavereille kertoa silloin ultran jälkeen, mutta omalle äitille ja anopille voisin jättää vaikka kokonaan kertomatta :D vaikka siis välit on ihan hyvät, mutta varsinkin anoppi on niin ärsyttävän tuppautujamainen kaikkitietävä luonne ja yrittää ihan kamalasti puuttua jo tuon esikoisenkin kasvatusasioihin niin mielummin olisin kertomatta. Eikä jotenkin jaksaisi oikeen vastaanottaa minkäänlaisia reaktioita, en tiiä miks on tämmöinen olo...
Ekasta kyllä ei maltettu olla kertomatta melkein heti plussan jälkeen.
 
Mää oon kertonut jo mun perheelle ja muutamalle ystävälle :) Yleensä aattelen, että jaettu ilo on moninkertainen ilo! Vaikka toki pelottaa, että jottain käy, mutta emmepähän sitten ole senkään asian kanssa yksin, jos jottain sattuu. Kumppani on vähän maltillisempi, eikä ole vielä kertonut kenellekään, ollaan tässä suhteessa vähän erilaisia :)

En ees tiennyt, että on yleistä käydä yksityisellä varhaisultrassa. Kaikkea oppii :)

homssunen/ 31/ 1.lapsi/ LA 5.10.2016/ TYKS
 
cembalo mä kävin ratsastaa viellä 12+ viikkojen jälkeen kun toista odotin. Nyt sä voit ihan hyvin ratsastaa, mutta sit kun maha menee isoksi ei enää kannata.
Teoriassa varmaan voisi, mutta en tiedä haluanko. Nytkin on alavatsassa sen verran ikävä tunne, että esim. harjoitusravi voisi tuntua pahalta. Viime raskaudessa tosiaan en ratsastanut, mutta pyöräillessä tärinä tuntui alkuraskaudessa pahalta. Ja ratsastuskoulussa kun käyn, niin ne hevoset millä menen ei ole mulle erityisen tuttuja eikä myöskään kovin luotettavia. :D Voisin tietysti kertoa ratsastuksenopettajalle ja pyytää jotain luotettavampaa heppaa, mutta eihän mikään ihan varma ole. Eri asia, jos voisi mennä jollain tutulla hepalla omaan tahtiin. Vähän säikäyttäisin kaikki jos kesken tunnin toteaisin että nyt ei pysty. :D

Äsken otin esikoisen kantoreppuun eteen siksi aikaa kun tein ruokaa, kun se sattui just heräämään päikkäreiltä ja kaipasi syliä. Sen verran inhottavalta tuntui paine mahalla, että oli pakko siirtää reppua enemmän lonkalle.
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi itselläni ei ole mitään "vaarallisia" harrastuksia mistä pitäisi luopua. Esikoisen aikaan kanssa ratsastin, mutta se loppui sitten kun putosin. Taisin olla tuolloin kanssa jo ensimmäisen kolmanneksen ylittänyt. Onneksi oli poni ja tulinpa hallitusti kyljelleni pehmeään hiekkaan. No silloin ei paljon tainnut olla stressiä mistään tai huolta huomisesta... o_O

Jokos te olette soitelleet neuvolaan sitä ensimmäistä aikaa? Vaikka itsellä lapsia on jo liuta niin en taas muista, milloin sitä yleensä on se eka aika... Varmaan olen ihan pehmeä jo yläkerrasta, vaikka raskausviikkoja kasassa muutama hassu. (y)

Raskausoireita ei paljon näy tai kuulu. Ainut ehkä tuo vessassa ramppaaminen... Kävin tänään vielä työporukan kanssa lounaalla syömässä sushia eikä yököttänyt mitkään hajut tai maut. Jopa se graavilohi maistui, liiankin hyvin. (n) Ehkäpä tämä nyt on vain yksi erillainen raskaus niiden kaikkien muiden erillaisten raskauksien joukossa.
 
Viime raskaudessa kävin neuvolassa rv8+. Meinasin tehdä ensi viikon alussa digin ja sen jälkeen soitella neuvolaan. Kyllä muistaakseni jossain tuossa kohtaa se neuvola usein on, kun eikö sen neuvolan jälkeen vasta laiteta lähete np-ultraan, joka on sitten jo rv11-12? Ei varmaan ihan viikossa tai välttämättä parissakaan saa ultra-aikaa... Tai kai sitä saa jos on tarpeen.

Noi Tytyn testit on kyllä huimia! Mutta näköjään digi tietää tarkasti viikot vaikka liuska näyttäisikin ihmeellisiä viivoja. :)
 
mä soitin eilen jo neuvolaan ja mulla on eka käynti rv8, joka on musta aika myöhään...mielestäni esikosta kävin rv6 kuten kakkosestakin(n) puhelimessa sano vaan et ota foolihappo käyttöön ja d-vitamiini. voihan se toki olla, että kun kolmas lapsi, niin ei tarvi niin ajoissa mennä kuin sillon jos ois esikko kyseessä..mene ja tiedä. täällä kanssa varattu alkuraskauden ultra rv 7+1 viikolle:D pakko päässä kahtoo mitä täällä mahassa on ja montako:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Piupula
Minulla esikoinen on 1v 9kk ikäinen :) Ikäeroa lapsille tulisi jos kaikki menee hyvin 2v 5kk..

Joitakin oireita multa löytyy. Oon palellut jo viikon tosi paljon, varsinkin iltaisin. Vettä tulee juotua nyt paljon ja koko ajan tuntuu silti olevan jano, vessassakin saa sit rampata. Tänään rinnat alkanut kipeytyä.

Varhaisultraan menoa olen harkinnut... Esikoisesta en käynyt, mutta nyt jotenkin mieli tekisi. Ehkä rv 8-9 aikoihin. Meillä täällä kyllä tapana ultrata neuvolassakin ennen nt-ultraa, viikolla 10+ muistaakseni. Saa nähdä :)

Neuvolaan en ole vielä soitellut, meillä esikoisen rokotus neuvolassa perjantaina. Ajattelin siinä samassa varata aikaa uudelle tulokkaalle, jos digitesti näyttää positiivista.
 
http://aijaa.com/bq87IG nyt ei oo testejä enää ja tähän on hyvä lopettaa:LOL: tänään siis dpo15 eli rv4+1, toissapäivänä digi näytti viikot 1-2 eli ainakin hcg nousee nätisti:sneaky:
Hitto mä sain ton lasten influenssan viime yönä:eek: lämpö nous ja keuhkoja koskee,just ku huomen piti lähtee kauemmas näkee kamuja joensuuhu..perkule..mulla on siellä parturi aikakin mun luotto kampaajalle,en kestä tätä:(
 
Meilläki on ne kaks seulontaultraa eikä muita ja tuskin käyn yksityisellä. Loppujen lopuksi mennee aika niin nopsaan töissä paahtaessa :)

Meillä olis tarkotus pimitellä tovi tätä uutista. Viimeksi säikäytti verinen vuoto viikoilla 5 jotaki ja aateltiin nyt oottaa vähän varmemmille päiville. Ja mulla pitäs vasta huomenna alakaa menkatki, apua muuten!!

Mulla on jo viime viikolla alakanu pahoinvointi, ei ole kuitenkaan tarvinu vielä oksentaa. Aaltoina tullee ja varsinki jos on näläkä. Välillä on tosi voimakas ja aivan pelottaa jos se tästä vielä voimistuu. Alavattaan sattuu kaikki pomppiva liike. Tissit oli pari päivää ihan julumetun kipeät ja nenä on tukossa. Ja valkkaria tullee aivan järjettömät määrät! Miten teillä muilla? Mulla on ihan keltasta ja tosi karun näköstä ko sitä tullee niin paljon. Mutta kun ei haise eikä kutise alapäässä niin aattelen että on ihan raskauteen kuuluvaa. En muista että olis aiemmin ollu?
 
Ääh mulla pitäs mielestäni olla dpo 14 eikä vieläkään näy ku hyvällä tahdolla haamu. Ainakin kuvittelin tunteneeni oviksen.. Tosin nyt on vasta kp 30 ja kierto ollu nyt 33-35 päivää. Eli odotellaan vielä "rauhassa".

Mulla oli esikoisesta eka neuvola rv8. JOS tässä nyt ollaan raskaana ni aattelin kysellä äitiysneuvola-aikaa helmikuun alussa ku on esikoisen 1v-neuvola.

Homssusen kanssa oon samoilla linjoilla että niille voi kertoa, joille sit haluaa kertoa mahdollisesta menetyksestäkin. Mun on varmaan pakko kertoa muutamille lähisukulaisille aika aikasin koska tuun pahoinvoinnin takia luultavasti tarviimaan apua esikoisen kanssa. :/ Mut jospa nyt odottaisin sen plussan ensin.:D Te jotka ootte enemmän testannu, onko se nyt automaattisesti huono uutinen jos dpo 14 ei vielä kunnon plussaa??
 
Ei voi mennä kyllä automaattisesti ampuu toisen unelmia alas jos viivat vahvenee hitaasti. Sanoisin että käy verikokeessa ja pyydä seuranta verikoetta että näkevät siinä miten arvot nousee. Pääsääntöisesti hcg tuplaantuu joka toinen tai kolmas päivä. Kaippa niissäkin on poikkeuksia ettei ehdottomia totuuksia ole.
Mulla noussut hcg ihan yli 10 000siin ja silti saanut km. Ei sekään kaikkea kerro.
Rypäleraskauttakin kerran epäilivät kun hcg oli pilvissä vaikka alkiot olivat menehtyneet. Epäily sitten myös loppujen lopuksi kaksosraskaudesta kun kaksi ruskuaispussia löytyi.
Loppujen lopuksi nuo viivat vahvenee yksilöllisesti ja välttämättä mitään vikaa ei oo. Tsemppiä! Pidähän meidät ajantasalla. :)
 
Mä uitin tikkuja kun en tahdo uskoa että se toinenkin viiva tulee siihen. :oops:
Dpo 12 http://aijaa.com/a0C3vm
Dpo 14 eli tänään http://aijaa.com/Awr8Qu

Tänään siis 4+0 :rolleyes: Miten tää aika menee niin hitaasti??:confused:

Eikä oikein muusta huomaa että hormonit on epävireessä kun kierrokset nousee nollasta sataan sadasosa sekunnissa. Ja tissit aavistuksen kipeät. Ja tuo jatkuva nälkä ja yökkäysrefleksi voimakkaampi kuin yleensä.
Neuvolaan en vielä soita kun se terkkari varmaan stressaa itsensä saikulle kun kuulee että oon raskaana.. Se raasu on joutunut joka kerta mulle huonoja uutisia kertoo. En oo ehkä se ihanne asiakas. :rolleyes:
 
Pupelaattori, mulla on ollu ihan ihmeen kuivat paikat :cautious: siks ennen testiä aattelinki, että tuskin tärppäs, ku oli niinku aavikko pöksyissä. No ei hiekkaa sentää :D Vaan kuulemma se keltanen vuoto on aika yleistä ja saatto mulla olla kans ekasta, en oikein muista enää.

Mua vähän jänskättää, että minkälainen se neuvolantäti sitten on. Esikoisen odotusaikaan oli semmonen aivan ihana ja mulla jäi sitä hirviä ikävä sitten vauvan syntymän jälkeen :D Sitten taas lastenneuvolan terkka on jotenkin vähän nihkeä, tai ei oikein vaan kemiat kohtaa. Nyt mulla tulee ihan eri neuvola niin saa nähdä :)

Tosiaanki menee hitaasti aika. Päivät tuntuu vaan matelevan...
 
Theran oleppa sie kiltti ko aattelet neuvolantätiä :)

Mieki mietin että koska sitä sinne soittais, toisaalta olis tietenki hyvä ajoissa mutta kuitenki tuntuu niin aikaselta ko mulla on viikot joko 3+3 tai 3+5 vasta. En kyllä käsitä että on vasta niin vähän. Hö.

Tällä kertaa pääsee aika halavalla tästä odotuksesta ko kaikki on valamiina, iso auto, vaunut, kopat, vaatteet (en oo pannu vielä mittään pikkukakkosen kamoja pois) kaikki :) Paisti jos on tyttö niin ehkä pittää jotaki vaaleanpunasta laittaa... :rolleyes:
 

Yhteistyössä