~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

Tervetuloa ja onnittelut kaikille uusille odottajille!

Pahoittelut kaikille suru-uutisia saaneille :hug:

Tänne tulee koko ajan niin paljon tekstiä, etten meinaa pysyä ollenkaan perässä, ja tulin nytkin vaan kiireisen työviikon keskellä kertomaan omia uutisia.

Meillä oli tänään alkuraskauden ultra, ja siellä pieni viisimillinen toukka uiskenteli, ja sydän sykki :heart: sain neuvolakortinkin jo tuolta, ja siihen tuli nyt lsketuksi ajaksi 13.10., eli jatkan tätä ihmettelijöiden sarjaa siitä, että miten ne nuo viikot siitä kiekostaan oikeen kattoo??? Mutta ei mua haittaa, toi on ihan yhtä hyvä päivä :)

Nyt tarvii jatkaa töitä, vaikka paljon mieluummin kyllä lueskelisin ja kommentoisin vaan täällä teidän juttuja :) Mä en varmaan tällä ja ens viikolla kerkiäkään enempää täällä pyörimään, kun ens viikko ollaan hiihtolomalla Lapissa, missä ei oo varmaan ees nettiä : /

Hyvät hiihtolomat kaikille muillekin joilla sellainen on!
 
Heippatriallaa kaikille pitkästä aikaa :) Tervetuloa uusille ja halaukset suru-uutisten kohdaneille.

Tulin pikaiseltaan piipahtaan. Meillä lapsilla nousi molemmilla kuume torstaina ja lauantaina tytöllä oli tulirokon merkit (mitä aiemmin jo kertoin odottavani) :/ Perjantaina mulla meni myös selkä, joten viikonloppu on kontattu ja oltu ihan toisten armoilla :(
Nyt kun kaikki alkais oleen ok, niin pojalla nousi uudelleen kuume ja nyt odotellaan nieluviljelyn tuloksia..
Loppuviikko ollaan siis saikulla ja nyt jo tuntuu et seinät kaatuu päälle :stick:

Raskausoireita ei juurikaan ole näläntunnetta lukuunottamatta. Ja tieten tuo issiastyyppinen kipu selässä/jalassa on ollut aiemmissakin raskauksissa..

Tulen lueskelemaan juttujanne paremmalla aikaa.. :)

Dacapo ja pieni 8+4
 
Matilda
Onpa siellä outoon aikaan np-ultra :whistle:
Ku eikös sitä np turvotusta voi tutkia luotettavasti rv.10-14 tai jotain sinne päin... Miten nuoki jo unohtunu :D

Lapsien ottamisesta mukaan ultraan...
Täällä kuulemma rakenneultraan voi ottaa mukaan mut np-ultrasta en tiiä...
Ite en varmaankaan kuitenkaan menis lasta ottamaan mukaan, ainakaan np-ultraan, ku jos jotaki onki vauvalla niin se tilanne voi olla pelottava lapselle : /

Meillä myös np-ultra ja rakenneultra on ilmasia :)
Sen verran vielä kans et ainaki esikoisesta kaikki ultrat tehtiin mahan päältä.

Thessa
Toivottavasti vuoto olis harmitonta :hug:

Tervetuloa uusille :wave:

Uteluja raskaudesta...
Ei ole kukaan kysyny. En oo kyllä kauheesti missään käyny tai oikeesti juurikaan nähny ketään :D Ja oon koittanu olla mahollisimman normaali niin en usko et kukaan mitään edes osaa epäillä :D

Vakuutuksista...
Esikoiselle ei otettu eikä oteta varmaan nytkään. Esikoista ei ole tarttenu käyttää koskaan lääkärissä niin en näe sitä meillä tarpeelliseks. Lisäks täällä käsittääkseni pääsee ihan hyvin lääkärille tk:ssakin

Äitiyspakkauksesta...
Ei olla vielä mietitty että otetaanko rahana vai pakkauksena...

kisulinen
Olisko pistäny la:n ultran mukaan?


Mä sain tänään vissiin ekaa kertaa sydänäänet kuuluviin! :heart: Mietin vaan et miten näin aikasin jo? Millaset äänet siitä istukasta voi kuulua? Kovasti kyllä mielestäni samalta kuulosti ku mitä esikoisesta mut...
Yöllä saa juosta pissalla varmaan kolme kertaa ja kauhee janoki tuntuu olevan koko ajan...

Salainen toive ja Torsti rv.9+5 (8+5) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Terve! :wave:

Täällä olisi yksi uusi lokamasu ilmoittautumassa mukaan, vieläkö mahtuu? :)

Meidän kolmannen kultamurun laskettu aika on näillä näkymin 9.10.11, saa nähdä muuttuuko vielä ultrassa. Synnärinä on K-S KS ja ikää mulla 32vee.

MrsDarcy ja pieni rakas 7+3 :heart:
 
Dacapo: Onnea tätille! :flower:

MrsDarcy ja Lortsy tervetuloa joukkoon mukaan :)

Branwen: Kyllä nuo vadelmat on ihan omin kätösin poimittuja aitoa oman metsän vadelmaa, joten eipä niissä mitään ole.
Tätä minä mieteinkin, että millasiahan ne kestot ÄP:ssa on... ilmeisesti kuitenkin parempia kuin mitä vuoden 2007 pakkauksessa oli... Taidetaan käyttää edelleenkin kertiksiä tulokkaan kanssa...
 
Matilda minäkin luulen että sinulla on nuo ekat ultrat väärinpäin. Se np-ultra pitää tosiaan tehdä 10-14 viikolla, turvotus on huipussaan jossain viikon 12 maissa. Siksi tuo alkuraskauden ultra (jos siis ei tahdo tehdä seulaa) otetaan vasta rv 14 jälkeen, ei vahingossa nähdä tietoa, jota odottaja ei tahdo tietää.

Np-ultra tehtiin ainakin Helsingissä alakautta, parempi näkyvyys.. ja rakenneultra sitten mahan päältä.

MrsDarcy tervetuloa :wave: lisäsin sinut listalle.

Hemmi hyvä juttu, ajattelin kysyä kun on tosiaan vaarallisempi juttu :) Ainakin 2008 pakkauksessa oli imse vimsen kestot, ja ne eivät meidän esikoisen kropalle sopineet. Mutta on toki tosi yksilöllinen juttu, kaverin lapsi taas ei muita käyttänytkään :)

Dacapo kovasti paranemisia tulirokosta ja onnittelut tätiydestä :)

Olkaas kilttejä ja tarkistakaa omat tietonne tuosta etusivulta! Olen yrittänyt poimia päivitettäviä juttuja, mutta jotain voi hyvinkin mennä ohi silmien :)
 
Lortsy
Tais mennä muutama kysymys ohi eli

Äitiyspakkaus: otetaan jos sinne asti päästään (tosin jos se on ihan hirveän näköinen niin sitten ehkä ei)

Vakuutukset: otetaan heti kun mahdollista, meillä on kaikki muukin vakuutettuna ettei enää tässä konkurssissa tunnu ;)
 
Ultrasta: Mä ihan neuvolakortista katsoin että viikolla 10+2 oon ollut esikoisen kanssa ekassa ultrassa ja toisen kerran rakenneultra 19+jotain. Ton np-ultranajankohdatsa voin ihan hyvin olla väärässä kun ei olla siellä käyty eikä tulla käymäänkään, muistaakseni ajoittu vaan johonkin noiden kahden välille jos oltais haluttu. Tossa ekassa ultrassa se ultralaite oli niin "huono" että siinä näky sellanen toukka, kädet ja jalat oli "pallonnäköset" ja sydän sykki. en ymmärrä kuinka siitä edes mitään turvotuksia pystyis mittaamaan. nuo meidän ultrat tehtiin terveyskeskuksessa ja jos olis np-ultraan halunnut niin sit olis pitänyt mennä sairaalaan. Tutulla oli sellanen ultra että kysyttiin katsotaanko niskaturvotusta ja he eivät sitä halunneet tietää, joten tehtiin ihan tavallinen ultra. Että ymmärtääkseni sitä ei ole pakko katsoa jos nyt satutaan ultraamaan siihen aikaan kun sen voisi mitata.Nyt ollaan tosiaan muutettu toiselle paikkakunnalle että en tiedä koska päästään ekaan ultraan. Np-ultraan en edellenkään ole menossa joten saa nähdä moneenko ultraan päästään terveyskeskuksessa.
 
Uusille tervetuloa!

Menetyksen kohdanneille :hug: Kurjaa..

Lukemassa olen käynyt, mutta ei ole nyt tullut kommentoitua. Mä nyt oottelen sitä np-ultraa, muutaman viikon päästä se onkin jo =) Jospa ne ens viikolla neuvolassa ultrais, mutta epäilen, kun on sijainen silloin.. Piti siirtää neuvolaaikaa muutenkin, olisi ollut ensi viikolla tiistaina, mutta nyt se onkin vasta perjantaina, että saivat jotenkin sijaisjärjestelyt paremmin sopimaan. Jospa tässä raskaudessa ei olisi koko ajan joku sijainen oman tädin sijasta, viimeksi oli vaikka kuinka monta eri terkkaa. Ja aina sai selostaa ne samat jutut joka kerran uudelleen..

Äitiyspakkaus tekisi mieli ottaa vaikka esikoisenkin pakkauksen tavarat tallessa. Me kyllä käytettiin kaikkea siitä. Jos tuleva uusi pakkaus on kiva sisällöltään niin otetaan se, huhtikuun loppupuolella tuo yleensä tullut Kelan-sivuille kuvina? 2010 vuoden pakkaus oli ainakin niin kiva! Nyt tuo esikoisen pakkauslaatikko on täynnä vauvan vaatetta, siihen on hyvä sitä säilöä :D

Itsellä pahoinvointi on alkanut vähän helpottua. Tai sitten saan sen paremmin pidettyä aisoissa, täytyy vaan usein jotain vähän syödä. Lämmin ruoka ei oikein tahdo upota vieläkään. Rinnat huomasin kasvaneen (ja mies myöskin) jo jonkun verran. Täytyy vissiin kohta suurempia liivejä käydä ostaa. Mahaa turvottelee jo, vielä menee normihousut jalkaan. Esikoisesta jouduin vaihtaa mammamallin housuihin jo 10+ viikoilla.

Jos pienille päiväunille menis...

Nessu ja pieni 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Vähän kuulumisia.... Tää päivä on ollut kauhein mitä tän raskauden aikana on ollut, mikään ei pysy sisällä... No, huomenna on onneksi neuvola, pitää siellä sitten pohtia terkan kanssa tilannetta.
Äitiyspakkauksen meinasin ottaa, edellisestä on niin kauan että ei taida kaikki olla tallessa :)

Pikkubertta ja viikot jotain.... ei pysty, ei kykene nyt miettimään missä mennään
 
RR
kisulinen: Mä en ymmärrä, mulla oli maanantaina varhaisultra ja pää-perämitta oli 8,72mm ja lasketuksi ajaksi tuli 13.10 :confused: Tietääkö joku tarkemmin miten noi mitat ja viikot oikein menee?
Just tajusin, että tuossa ultrakuvassa lukee ihan selvästi EDD 11.10.2011, tais tuolla lekurilla mennä päivämäärät sekaisin...
 
Täällä on taas rauha maassa ja anoppi poissa. :D

En tiedä olenko tulossa kipeäksi, mutta kurkkua kolottaa ja palelee. Toivon mukaan ei. :(

Äitiyspakkausta ei oteta tällä kertaa. Tuon esikoisen pakkaus on kuitenkin vielä niin "uusi" ja kaikki tallessa, joten turhaa olisi ottaa uutta.

Vakuutus otetaan. Tänään tulikin esikoisen vakuutus. Vuoden lasku 306,90. :O Että siihenhän se sitten meniskin käytännössä kokonaan mun yhden kuun kotihoidontuki. :D Pitänee soitella Tapiolaan että saisko tuon vähän useampaan erään ettei ihan tuollaista pommia tulis kerralla.

Mulla ei edelleenkään mitään oireita. Tai no, hirveän runsasta valkovuotoa ja joka kerta luulen että alkaa vuoto kun tuntuu niin märälle. :( Ei tunnu yhtään että on raskaana, pari viikkoa ja sitten olisi varhaisultra, jos sitten vaikka tuntuis.
Olen jaksanut käydä liikkumassa ihan entiseen malliin, tänäkin aamuna olin tuplasti jumpissa kun mies meni iltavuoroon. Kuinkahan rankasti sitä uskaltaa liikkua? Esikoista odottaessa en liikkunut juurikaan kun se pahoinvointi piti mua sohvan pohjalla niin pitkälle. Nyt sitten kun ei tunnu missään niin olen jatkanut liikuntaharrastusta ihan normaalisti.

- Hapsiainen
 
Terve vaan kaikille uusille!

Äitispakkauksen kanssa täällä vielä diipaddapaillaanja juupajaapaillaan.. Eli en vielä tiedä otanko vaiko enkö...

Tuota liikunta hommaa tässä kans oon mietiskelly... Tänään kävin aamupäivällä zumbassa ja meinas olla väkisin puurtamista. Normaalisti käyn vähintään kolme kertaa viikossa jossain jumpassa ja sit lenkillä käynnit päälle. Nyt on niin poikki, ettei meinaa jaksaa mitään tehä. Melkein kaks viikkoa menny vötkyillessä ja nyt eilen sain käytyä pitkällä kävelyllä ja tänään tosiaan zumbassa. Nyt ihan poikki.
Puntarillakaan en oo uskaltanu käydä plussan jälkeen. Just ennen plussaa sain kuukaudessa puotettua melkein 5 kiloa painoa ja nyt veikkaan, et kaiken tän vetelyyden ja turvotuksen lomassa oon saanu kaikki takas.: /
Nälättää ja ellottaa, onneks ei oo yrjöttäny ku maanantaina. Yks tosi "hauska" oire on tuo "pyhänkarvoituksen" hillitön leviäminen. Kokoajan sais olla pikinirajoja sheivaamassa.:LOL:
 
Mä oon edelleen raskaana. :LOL: Tein sitten uuden testin just. :D Viime viikolla nimittäin ensin tilasin netistä testin, mutta hätähousuna en jaksanutkaan odottaa vaan kävin ostamassa apteekista jolloin sitten plussasinkin. No tuo netistä tilattu testi oli sitten jemmassa. Molemmat näitä Clearbluen digitaalisia. Viikko sitten tiistaina kun tein sen plussan niin näytti että raskaana 1-2, nyt olen raskaana 3+. Että kyllä se on edistynyt. :LOL:

Mies ei tiennyt tuosta netistä tilatusta testistä mitään, joten pakko oli se nyt tuhota ja kiikutan todistusaineet roskiin äkkiä. :D

- Hapsiainen
 
Hei! :wave:

Uskaltaisinkohan minäkin jo liittyä tänne odottajiin... Roikun vain tuolla vauvakuumeisissa, kun ei tahdo vielä uskoa että olisi raskaana... Tai pelkään keskenmenoa enemmän. :|

Olen 36-vuotias ja meillä on ihana 12/08 syntynyt esikoistyttö.
Laskettu aika olisi 22.10 ja tänään olisi 5+4 rv.

Raskautena tämä on 5, keskenmenoja on ollut pari rv6 ja ensimmäinen raskaus vuonna 2005 päättyi ikävästi rv12. Silloin todettiin rypäleraskaus, jota piti hoitaa yli puoli vuotta sytostaateilla ja sen jälkeen oli 1,5 vuoden kielto raskautumiseen. Joten muutama vuosi meni lapsien hankkimisen kannalta ihan hukkaan :'(
Mutta nyt ehkä uskaltaa toivoa ja uskoa, että tämä onnistuisi...

Neuvola aika on vasta maaliskuun puolessa välissä. Ultraa en ole varannut, mutta haluaisin kyllä käydä tarkistuttamassa tilanteen ennen sitä niskapoimu-ultraa, joka on silloin ennen rv 12. Mutta vielä en ole aikaa varannut.
Raskausoireita ei ole juuri mitään... :O Aikaisemmissa raskauksissa on pahoinvointi tullut melkein heti plussaamisen jälkeen, joten sekin vähän ihmetyttää.

Pahoittelut teille, joille on suru-uutisia tullut. :hug:

Yritän päästä mukaan juttuihin, vaikkakin koneella ehdin päivisin niin vähän aikaa olla.
 
Varhaisultra ohi. Olipas huojentava reissu. Pikkunen voi hyvin, sydänki sykki kiivaasti. Mittaa ihanalla oli noin sentti. Rv tuli 6+6 (kuukautisten mukaan 7+2 ois tänää). Mut ei varmaan tarvi mitää muutella mihinkään vielä ainakaan. Kaikki oli ok ja täti sano, et ei tämä pikkunen oo vapaaehtosesti ulos tulossa. :heart: Toki tietty vaikka ja mitä voi vielä sattua mutta usko on kova.

Äitiyspakkaus Otetaan ehottomasti, ku esikoinen tulossa ja mitää perustarvikkeita ei oo.

Jos päivittäjä päivittäs mun iäks 26, ku vaihtuu tässä lähiaikoina. :)

Tine ja Nipsu 6+6
 
Liljaana tervetuloa, lisäsin sinut listalle :) Meillä onkin sitten ihan samanikäiset esikoistytöt :) Nauti oireettomuudesta, sama "vika"ollut täällä ja silti ultrassa näkyi viikkoja vastaava pieni Kerrotko vielä synnärin niin lisään senkin?

Varhaisultran mitasta meidän pieni oli 13,7mm ja se vastasi rv 7+6. Joskin sanoi, että mittauksessa tulee helposti pieniä heittoja, jotka sitten vaikuttavat tässä vaiheessa päiviä :)

muoks Tine onnittelut, päivitin listaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoinvointi iski mukavasti koulussa ;) Voi morjes. No, onneks avulias luokkakaveri haki mulle koulun ravintolasta sämpylän ja sen syötyäni tuli parempi olo.

Nytpä koko maailma tietää mun raskaudesta ^^ Eipä tuo haittaa :D

Plää. Ei oikein irtoa mitään. Paitsi et oon aivan ihastunut Fisher-Pricen Rainforest-juttuihin :D

fannie ja örkki(erkki) 7+2
 
omaa napaa. kyllä kohta kaikki arvaa että meille tulee vauva. ei tästä tuu mitään. mää olen niin väsynyt, niin väsynyt. ei tule elämästä mitään ilman kunnon päikkäreitä pojan kanssa. ja on niin huono olo koko ajan, ellottaa, ällöttää ja kuvottaa. ja minä, kaikkien maailman kahvinjuojien äiti, isä ja isovanhemmat, en pysty enää olemaan samoissa tiloissa missä joku juo kahvia. tänään mulla on jotenkin superhuono päivä, liekö tämä nyt sitä mielialojen vaihtelua...

kiitos ja anteeksi. helpotti kun sai rutista. kenellekkään kun ei olla vielä kerrottu, niin ei oikein voi oloaan valitella. isännälle toki, mutta ei aina viitsisi...
 
Moi taas!

Fannie: Just tuota mie pelkään. Oon menossa miun tuttujen luo kylään viikonloppuna ja pelkään että huonovointisuus iskee ja sit ne tietää ennen ku oon kertonu perheelle.. Ja mies kun on edelleen sitä mieltä että ei kerrota niin ei sitten kerrota. pitää varmaan yrittää keksiä jotakin tarinaa siitä et clomifen hoitoa aiheuttaa pahoinvointia tms. (tietävät että yritetään vauvaa)

Hapsiainen: Täälläkin tehtiin viikonloppuna vielä testi ja oikein kirkkaanpunainen viiva piirtyi toiseksi :) mutta hauska nähdä kyllä miten se hcg:n määrä nousee :)

Tine: Ihania kuulumisia ultrasta :)

Äitiyspakkauksesta: Aion ehdottomasti ottaa äitiyspakkauksen :) Harmi vaan että siinä on huonontunut tarvikkeet vuosien varrella, muutamia todella huonolaatuisia vaatteita. Näin yhden pipon joka oli ollut vain kerran pesussa ennen käyttöä ja se oli ihan järkyttävän näköinen(tosi nukkainen) ! Kuulin myös että mukana oleva kestovaippa on huono, ystäväni oli sitä vauvalleen kokeillut. Pitäisikin käydä kurkkimassa kuvia mitä tämän vuoden pakkauksessa on, vai onko sitä vielä julkaistukaan?

ON: Tänään varasin ajan varhaisultraan, tosin sain sen ajan maanantaille ja tuolloin on vasta 6+6, saa nähdä mitä siellä vielä näkyy, mutta se oli ainut aika mitä oli tarjota ja sanoivat yksityiseltä että maaliskuussa ei tiedä ollenkaan onko siellä madollista käydä ultrassa ollenkaan. Päätin siis ottaa ainoan tarjolla olevan ajan ja toivon että siellä silloin jotakin näkyy.. Toivottavasti ainakin se onko pieni oikeassa paikassa ja onko kyseessä tuulimuna vai ei..
Tilasin muuten eilen dopplerin amazon sivustolta, tuli maksamaan postikuluineen 28€, joten ei kovin paljon hintaa jäänyt :)
 
Heippa kaikki!

Taas on tullut paljon paljon uusia odottajia, mahtavaa! Onnea kaikille :heart:

Myös huonoja uutisia on tullut joillekkin, olen tosi pahoillani! Kovasti voimia teille!

Minulla olisi jo satoja kysymyksiä neuvolan tädille, mutta vielä pitäis oottaa kaksi viikkoa... Saanko sitä ja saanko tätä. Kun oon niin tietämätön! Koko ajan syön vahingossa jotain mitä ei kai saisi kun ei minulla ole mitään "virallista listaa" kielletyistä ruuista. Netistä löytyy niin paljon eri versioita :confused: Mitäs siitä kofeiinista sitten on teille muille sanottu? Kun kysyin vähän ennen kuin tulin raskaaksi gynegologilta, että mitä voisin ottaa migreeniin sitten raskauden aikana kun en omaa lääkettäni voi käyttää, niin hän neuvoi että Panadol compia. Ja siinähän on sitä kofeiinia. Siis häh? Vai onko se vain pienempi paha jos toinen vaihtoehto on niin järkyttävä pääkipu kaksi päivää että johan siinä keskenmeno tulee vähemmästäki... Tavallinen Panadol ei tehoa mun migreeniin :(
Ja mitä urheiluun tulee, siitäkin haluaisin kysellä, mieluiten vaikka päästä sairaalamme fysioterapeutin opastukseen. Nimittäin olen aika kova liikkumaan, ja harrastan nyrkkeilyä ja kuntosalia. Tähän asti olen painattanut kuten ennenkin, ja eilenkin tuntui treeneissä että olen elämäni kunnossa! Sitten kuitenkaan vatsalihakset ei tunnu palautuvan oikein kunnolla, ovat koko ajan vähän kipeät... Pakko on varmaan alkaa hölläämään ainakin niiden osalta.

Vihdoinkin minullakin on oireita! Ällöttää, ällöttää koko ajan enemmän tai vähemmän. Koko ajan nälkä mutta mikään ei oikein maistu. Töissäkin hermo kireällä, kun on niin etova olo ja asiakkaille pitäisi hymyillä ja pysyä kiireen keskellä muka rauhallisena. Ja tämä turvotus!! En saa edes vetämällä enää vatsaa sisään :LOL:

Ituo 6+4
 
Taas uusia, kiva, tervetuloa! :wave:

Tänään uskaltauduin viimein soittaa neuvolaan, ja nyt on ensimmäinen neuvola-aika tiedossa, 2.3 JO! Ihania muiden ultrakuulumisia saa täältä lukea :) Mulle terveydenhoitaja sanoi, että voin jo soittaa ultra-aikaa äippäpolille.

Jaksamista kaikille!

bola ja 7+0 :heart:
 
Tervetuloa uusille! :)

Kävin tänään varhaisultrassa. En kadu lainkaan, että maksoin 103 euroa (!) siitä tiedosta, että kaveri oli kotonaan kohdussa ja vastasi viikkoja 8+2 (eli la olisi 3.10). Pieni sydän löi ja jotku aivonesteet gyne osas osoittaa kuvasta :D Pituutta 17,3 mm. Aiotaan kertoa tulevan viikonloppuna ja ensi viikolla vanhemmilleni ja paljon paremmalla mielellä kerrotaankin nyt.

Äitiyspakkauksen aion ottaa, koska ennestään ei ole lapsia. Tosin varmasti vaatteita satelee vähän joka puolelta, mutta kopalle lienee alkuun käyttöä.

Olo on ollut hyvä, mitä nyt jatkuvasti kova jano ja herään yöllä siihen kun rinnat särkee.

Niin uskomaton fiilis, hei kaverit meissä kasvaa elämä! Tänään sen uskoin todeksi, kun omin silmin näin :heart:

Hyviä vointeja kaikille!
 

Yhteistyössä