~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

VOIEIVOIEIVOIEI! Branwen:hug: ja Pikkumökö samoin :hug:

Onkohan tää nyt sit mulla sitä.. Sitä saa mitä tilaa.. Tuhruttellessa ja ennen ultraa menin sanomaan ääneen, että mielummin vaikka oksentaisin aamusta iltaan, kuin eläisin epätietoisuudessa... No nyt tiedän mistä tuhru johtuu ja tiedän että katkarapu on hyvässä kehitysvauhdissa, melkein sain aamupuuron syötyä, ku tuli kiire vessaan ja tovin sai pönttöä halailla. Ei oo aiemmin tarvinu kaikessa kuvotuksessa niin pitkälle mennä. Toivon kuitenkin, että tää todellakin on henk.koht pahoinvointia, eikä mahatautia joka on sit kohta kaikilla. Ei kyl oo yhtään mahatautinen olo.:x
 
Kiitos :hug: Soittelin neuvolatädille ja hän ottaa parin muun välissä ultrattavaksi tuossa päivemmällä. Saapa yhdenlaisen selvyyden tähän asiaan, tekee omalle korvienvälille hyvää.

Muutosta Toivottavasti olo ja hiiva paranevat nopeasti :hug: Kylmät saisivat tosiaan riittää, onneksi viikonloppuna lämpeni täällä jo sen verran, että pääsi vähän ulos. Alkoi tuon uhmaikäisen kanssa keinot loppua...

koiksa mahatauti tietysti menisi nopeasti ohi, mutta eihän se kiva ole, kun tarttuu tosiaan niin helposti muihinkin. Toivottavasti saat jotain pysymään sisällä kuitenkin, edes nesteitä :hug:
 
Branwen: Toivottavasti on harmitonta vuotoa vaan! :hug:

Muutosta: Hiivaan saa käyttää myös niitä emätinpuikkoja, kunhan laittaa ne sormin, eikä käytä sitä asetinta. Itse varmistin tämän omalta gyneltä, ja hän sanoi, että kaikki paikallishoitolääkkeet hiivaan ovat raskaanakin turvallisia. Mulla kutina jatkui melko pitkään hiivalääkkeen jälkeenkin, ja siihen taas auttoi runsas maitohappobakteerien syöminen, luonnonjugurtin levittely alapäähän (tämänkin neuvon sain gyneltä) sekä kuivien limakalvojen rasvailu. Käytin sellaista eco-vauvaöljyä, ja pikkuhiljaa limakalvot lakkasivat kutisemasta.

Lumihiutale: Mulla sama homma, eli aloitin myös vastikään työt. Aion kyllä venyttää kertomista sinne rakenneultran jälkeen. Mutta todennäköisesti joudun kertomaan raskaudesta vielä koeajalla, koska kesälomat vaikeuttavat jo muutenkin hankalaa sijaisrekrytointia. Vähän kyllä harmittaa, mutta luotan siihen, että työnantaja on reilu, eikä tästä raskaudesta koidu sen suurempia harmeja työpaikalla. Paikka on kuitenkin vakituinen, joten olisi kiva, että ilmapiiri säilyy hyvänä sen jälkeenkin, kun palaan joskus vanhempainvapaalta.

ON: Mulla vähenee pahoinvointi jännästi aina viikonloppuisin! Nytkin oli melko jees olo koko viikonlopun, mutta tänään on taas kuvottanut enemmän. Lauantaina mua pyörrytti ja huippasi koko aamupäivän. Äidilläni on kotona verenpainemittari, ja sain sillä lukemiksi 112/57. Ei mikään ihme siis, että oli vähän kumma olo! Mulla oli viime raskaudessakin välillä tosi alhainen verenpaine. Söin sitten hyvällä omallatunnolla salmiakkia, ja olo koheni. ;)

Käytiin katsomassa mun viikon vanhaa siskontyttöä. Voi että se oli pieni ja suloinen! :heart: Miten sitä unohtaakin kuinka pieniä vauvat ovat vastasyntyneinä? Tuntui tosi jännältä ajatella, että meilläkin on taas tuollainen pieni nyytti n. 7 kuukauden kuluttua.

Sain vihdoin varattua uuden ajan neuvolaan. Se on nyt perjantaina. Samalla sain ajan jo nt-ultraan, ja se on 18.3.

-Pantsu ja möykky rv 7+6
 
Pikkumökö Voi ei, onnea uuteen yritykseen :hug:

Branwen Toivottavasti vuoto on harmitonta, pidän sormet ja varpaat pystyssä! Toivotaan että saat selvyyden pian :hug:

Tervetuloa uusille!! Onnea odotukseen :flower:

Pahoinvoinnista. Täällä(kin) voidaan pahoin. Tuntuu, että pahenee koko ajan. Onneksi (vielä ainakaan) ei ole tarvinnut ihan oksentaa. Melkein koko ajan vaan etoo ja rajusti :x Syömiselläkään ei oikein ole vaikutusta, hieman vaan pahaolo korostuu kun on syömättä pidempään.

Vatsatuntemuksista mulla nippailee ja välillä särkee ihan kunnolla mahaa. Ja ihan älyttömän kovat repäsykivut on. Ehkä aavistuksen nuo mahakivut viime päivinä helpottaneet. Neuvolaan kun varasin ajan, kysyin nuista mahakivuista, niin täti sano että ihan normaaleja ovat. Pitäs kai vaan yrittää olla ajattelematta. Jotenkin on vaan niin vainoharhanen kun ensimmäistä ootellaan, ei tiedä mitä pitäisi oottaa :D

Niiskuneiti :heart: 5+1
 
Branwenille tulin nostaan peukut pystyyn! :hug: Onko vuotoa ollut vielä? Voi miten toivon että kaikki on hyvin! Tuu kertoon kuulumisia ultran jälkeen? Tsemppiä! :heart:

Kommentoin paremmin myöhemmin, vähän työlästä puhelimen kautta...
 
Branwen Varmasti oot peloissasi! VOIMIA! Tuuthan heti kertomaan kuulumisia, kun vain jaksat.

Nopeesti, miten pian plussasta ootte soittaneet neuvolaan? :)

Hertta ja nuppu 4+1 :heart:

PS. mä haen tänään apteekista vielä testin, ja varmistan tän raskauden...ei tahdo uskoa! Esikoisesta tein 5 testiä ja kuopuksestakin 3...:ashamed: Ja molemmat varmistettiin vielä labrassa verikokeilla...noloo.
 
Branwen :hug: Toivottavasti kaikki kääntyis vielä parhainpäin...

Neuvolaan soitin 4+ jotain, samalla kun esikoiselle neuvola ajan varasin. 9+ jotain sain ajan, eli maaliskuun loppuun. Olo on vieläkin normaali, ei mitään mikä viittais raskauteen. Tietysti ihan hyvä mutta samalla pelottaa jos kaikki ei ookkaan ok: /
 
NEUVOLASTA:

Mä en ole soitellut neuvolaan vielä:ashamed:
Mulla on vikat 4 KM:ää tullut vkoilla 6-8, joten ajattelin ihan suosiolla odotella 9 vkoon ennen soittoa. Mulla siis kaikki keskenmenot alkaneet vuodolla, joten nytkin mennään vähän sillä fiiliksellä että jos tässä 2 vkon sisällä alan taas vuotamaan:ashamed: Enkä vaan jaksaisi perua TAAS neuvola-aikaa..

Vähän kiinnostaisi alkuraskauden ultra vkolla 7+ kuitenkin jos ei ole sitä ennen mitään vuotoja ollut.... neuvolan kautta kai pääsisinkin, kuitenkin 5 epäonnistumista jo takana, niin olis hyvä syykin käydä..

T:Neiti + Kihuli, 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on kyllä niin oireetonta ettei tosikaan. :O Oikeastaan nyt alkanut pelko nostaa itseään esiin että onko kaikki kunnossa ja muutenkin olen alkanut pelkäämään keskenmenoa. Tää sama oli esikoisesta, iski ihan kamala pelko että mitä jos kaikki ei menekään hyvin. :( Pitäisi vaan pyrkiä ajattelemaan että en voi asiaan vaikuttaa ja parasta pitää vain toivoa. :)

On mulla noita menkkamaisia jomotuksia vielä vähän ja sitten rinnoissa tuntuu arkuutta, mutta olo on muuten aika mainio. Tänäänkin kävin aamusta heti urheilemassa eikä tietoakaan heikotuksesta. On tämäkin, kun toivoo ettei tule samanlainen olo kuin esikoisesta, mutta sitten kun olo on normaali niin pelottaa. :D

Ei mulla kyllä esikoisestakaan tainnut vielä näillä viikoilla mitään olla. Kummasti sen unohtaa vaikka ei tästä kovin kauaa ole.

Menis vaan aika nyt nopeasti ensin siihen varhaisultraan ja sitten np-ultraan! Miksei nää viikot nyt voi mennä sellaisella vauhdilla kun ne on tähänkin asti menneet!

Olipa omanapainen vuodatus. Mutta johonkin on purettava pelkoa.

- Hapsiainen ja viikkoja ehkä jotain 5
 
Siellä oli syke! :heart: Terkkari veikkasi, että kaksosraskaus, josta toinen vuotaa nyt ulos. Tosi rauhallisesti pitää ottaa lähipäivät kunnes vuoto asettuu, ja riski toisenkin menettämiselle on toki suuri, mutta sydän löi ja vastasi viikkoja :) Ette te minusta siis ainakaan vielä pääse :D

Oireista hapsiainen ja muutkin Todistettavasti siis kaikki voi olla hyvin, vaikka pahoinvointia ei ole. Minulla oli ihan parina päivänä vaan öklö olo, mutta rv 6 jälkeen ei ole ollut mitään. Ruoka vaan maistuu :D Ja silti siis kaikki hyvin. Että älkää huoliko :heart:

Nyt ruoanlaittoon, palailen myöhemmällä lukemaan ja kommentoimaan teitä tarkemmin. Anteeksi omanapaisuus, mutta ymmärtänette ;)

Branwen ja sissi 8+2
 
Branwen sulla kävi siis meikäläiset.. Mulla vaan toinen vuotanu pikkuhiljaa tuhruttelemalla. Loppupelissä kaikki hyvin!:heart:
Oishan se toki super mahtista jos oiski olu kaks, mut ainaki henk koht oon helpottunu.. Kaks muksua ennestään ja jos nyt ois tullu kerralla kaks lisää ois voinu mulistaa vähän liikaa tähän taloudelliseen tilanteeseen.
 
Voi kun ihania uutisia, aamun järkytyksen jälkeen olet saanut Branwen!! nyt vaan rauhaksiin sen aikaa, että vuodot loppuu!!

Itsellä täällä ei juurikaan ole vielä oloja ollut.... iltaisin väsy yllättää aikaisemmin ja viikonloppunakin teki mieli päivätirsat vetästä, vaikkei mitään kummallista tehtykään. Vatsaa jomottelee vuoroin oikealta ja vuoroin vasemmalta, sekä äkkiliikkeissä repii. Pissalla juoksen, mutta vielä ei ainakaan ole yöuniin vaikuttanut. Leukaan on iskenut finnihyökkäys, ihan kaameen näköinen :| Pahaaoloa ei ole jurikaan ollut, ehkä pari kertaa mutta nekin on ollu sellaisia, että js ei tietäis raskaudesta niin en pitäisi minään! Salmiakki, vahvaa salmiakkia, tekee ihan älyttömästi mieli!!!

En ole myöskän vielä soitellut neuvolaan :ashamed: Ajattelin vielä pari viikkoa odotella ja kuulostella. Marraskuussahan sain keskenmenon viikolla 7. ja nyt jotenkin en uskalla iloita raskaudesta ennen kuin sen yli ollaan menty.... enkä halua joutua toiste perumaan neuvola-aikaa, se oli viimeksi ehkä se kaamein osuus, outoa!? vaikka ei se tuon viikon 7. jälkeenkään ole vielä selvillä vesillä, mutta itselleni se on henkisesti virstanpylväs!

Miina + möntti 5+(1?)
 
Hoitovapaasta oli ollut puhetta. Tarkoitus olisi jatkaa äitiyslomaan asti, keväälle mietin töiden ottamista, mutta ei tässä toisaalta kiirekään ole takaisin...

Kuulea saako kysyä, mikä sinulla aiheutti nuo vuodot ja millaisia "hoito-ohjeita" sait?

Neiti mene ihmeessä sinne ultraan, kun noin järjestyykin. Tuohan se mielenrauhan ja saat ihastella tulokasta :)

Koiksa tulit itse asiassa heti mieleen :D Olisihan se hurjaa ollut, jos olisi kaksi tullut... edelleen tuhruttelee sellaista oranssia, että jännällä pitää. Huomiselle antoi vielä lääkäriajan. Mutta toivotaan parasta :)

Piti vielä sanomani, että on se ihana, kun on olemassa tällainen tukiryhmä :heart:
 
Branwen Kävin vaan kurkkimassa sun kuulumisia... Ihania uutisia!!! Onnittelut sykkeestä ja koon vastaamisesta viikkoja, aivan mahtavaa! :heart:

Täällä on nyt pelko nostamassa päätään, ekan kerran näin tuhrua vessassa käydessäni... Voi kun se nyt ei tarkoittais mitään huonoa... :(
 
Neiti mene ihmeessä sinne ultraan, kun noin järjestyykin. Tuohan se mielenrauhan ja saat ihastella tulokasta :)
Jotenkin kauhean korkea kynnys soittaa. Pelkään niin paljon soittaa sinne:ashamed: Tietty näillä viikoilla ei siellä kait mitään katsottavaa edes ole... Jospa rohkaistuisi ensiviikolla jos ei mitään vuotele niin soittamaan, ja kysymään. Toisaalta haluisin niin mennä yksityiselle turkuun, siellä on yks hirveän ihana lääkäri (kävin sillä kun 2008 todettin se kromosomipoikkeava raskaus niin tarkemmassa ultrassa ja selitti tosi ihanasti kaikki vaikka tilanne oli ihan tuhoontuomittu, mutta oli todella empaattinen, hyvä lääkäri), ja kerran viikossa käyn turussa kuopuksen kanssa puheterapiassa, niin jos samalla olisi....
Jos tällä viikolla soittaisi esim. ajan ensi viikon keskiviikolle niin viikkoja olisi 7+1.. ja sillä lääkärillä on 4D vehkeet ja hyvä ultra niin tietty siellä voin jotain näkyä.. ja saisi palvelua. Se vaan maksaa tietty :/
Mutta Sain oikeasti niin hirveää kohtelua täällä paikallisessa tuolloin v. 2008 että olin ihan shokissa viikon ja mun äiti soitti lääkärille ja teki asiasta ilmoituksen kun itkin vaan viikon hysteerisesti (kuitenkin olin huonot uutiset saanut jo 3 vkoa aiemmin, lääkäri sanoi mm. että "elämä sinuakin sitten opettaa vielä" ja "en minä ymmärrä tälläisiä turhia ultria sitten yhtään!" <--ultrassahan siis kävin tarkistamassa että onko vauva yhä elossa kun tilanne oli usean viikon niin huono)

Mulla on siis todella negatiivinen asenne sairaalanhenkilökuntaa kohtaan, koska joka keskenmenon kohdalla mua on väheksytty, käsketty vaan olla kotona,vähätelty mun tuntemuksia ja pelkoja.:ashamed: Siksi siis tuo kynnys alkaa olla tosi korkea. Välillä miettinyt että en ilmota mihinkään raskaudesta ja menen sitten suoraan synnärille jos sinne asti päästään...
 
Nyt omaa napaa...

Kävin neuvolassa rv. 6+4 ja ultrattiin. Täällä siisultraus on tapana jo eka neuvolassa, että saadaan selville, että onko esim. kohdun ulkopuolinen raskaus...

Ultrassa näkyi KAKSI IHMISEN ALKUA. :confused: Meillä on jo kolme poikaa eli onko sitten syksyllä viisi, mene ja tiedä. Huh. Kovasti on suvussa kaksosia eli mahdollista on... Olo on sekava. Miten kaikki sujuu jne. Raskausaika jännittää nyt toisella tavalla...

Kertokaa kokemuksia vastaavasta eli millä raskausviikoilla olette saaneet tietää kaksosista, jos tällainen tieto jollakinon... Rv. 10+ on seuraava neuvola ja tällöin asiaa tutkitaan tarkemmin... Onko muuten ihmisillä tietoa tästä?

Voin muuten melko lailla pahoin koko ajan. Etova olo ja oksennus tulee kurkkuun herkästi. Nyt vasta rv. 7+1.
 
Viimeksi muokattu:
Branwen, kerrassaan ihania uutisia :heart: Otahan rauhallisesti!

Gabrielle :hug: Tiedän tunteen. Minulla tuhruili kaikkiaan 10 päivää. Järjissäni en varmasti olisi selvinnyt ilman ultraa, jonka perusteella vuoto ei tule kohdusta, vaan kohdunsuulta/kaulalta ilmeisestikin limakalvojen turpoamisen johdosta. Nyt on ollut pari tuhrutonta päivää, mutta koko ajan olen kyllä varpaillani ja ravaan vessassa tarkistamassa tilannetta :headwall:

Sedna + toukka 7+4
 
Branwen ihanaa kun selvisit säikähdyksellä! Nyt lepäile, eikö oo kiva kun saa levätä ihan luvan kanssa :D

Oskari olematon ohhoh! Kyllä tuommoinen uutinen varmasti pistää pään pyörälle :) Onnea!

Kamala miten oon paisunu.. Kattelin tossa peiliin, hieman on mahassa turvotusta. Näytän kun olisin ainakin jo viikolla 12 :LOL: miten tää on mahollista!

Niiskuneiti :heart: 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Oskari Olematon vau! Uskon, että nyt ajatus kahdesta vauvasta tuntuu järkytykseltä, mutta kyllä se pian varmasti iloksi muuttuu :) Raskausaika varmasti on stressaavampi, mutta uskoisin myös, että seuranta on tarkempaa?

niiskuneiti, et ole ainoa jota turvottaa. Minulla oli viime viikon neuvolassa tullut jo 1,5 kg lisää normipainoon. Juu, suosin pahoinvoinnin torjunnassa ennaltaehkäisyä, eli jatkuvaa syömistä :popcorn:
 
RR
Heissan taas ja lämpöiset terveiset Teneriffalta :wave:
Viikko lomailua ja lepoa takana, nyt taas jaksaa! En ehtinyt ketjua takaisin päin vielä selailemaan, yritän ehtiä päivittämään itseäni illemmalla.

ON: Kävin tänään aamulla varhaisultrassa ja neuvolan laskujen mukaan viikkoja oli siis kasassa 7+4 tai 7+5.
Siellähän se meidän möykky oli, pienen pieni sydän läpätti huimasti :heart: Ihan kyyneleet kihosi silmiin, niin ihanaa se oli nähdä ja saada varmistus, että siellä oikeasti on jotain! Mutta pieni osoittautuikin mittojen perusteella olevan vasta 6+6 viikoilla (8,72mm) eli uusi LA on 13.10.2011 Vähän tuo ihmetyttää, koska tiedän melko varmasti hetken, koska tärppäsi, mutta kai se on noita lääkäreitä uskottava :D
Muuten kaikki näytti olevat kunnossa.
Sain muuten Kättäriltäkin jo kirjeen ja np-ultraan aika on 21.3 ja sitten seuraavaan rakenneultraan on aika 18.5 =)

Oloihin ei ole tullut sen kummempia muutoksia kuin, että koko ajan voisi syödä jotain, lomalla tulikin kilo lisää painoa :whistle:
Parina iltana on ollut melkoisen voimakasta kuvotusta, mutta oksentanut en ole, on mennyt levolla ohitse.

Pahoittelut tämä omanapainen osuus tällä kertaa...
 
Branwen Ihanaa että kaikki oli kuitenkin hyvin! <3 Toivotaan et kaikki menee loppuun astikin hyvin!

Pahoinvoinnista: Kerroin viimeviikolla, että mulla oli ihan järkyt olot. No nehän loppu perjantaina ku seinään, ja nyt on ollu taas ihan hyvä olo! Muutaman kerran on vähän yököttäny, mutta muuten ollu olo ihan mitä mahtavin. :D

Mulla onkin ens viikko hiihtolomaa ja neuvolakin sitten keskiviikkona!

Tänään viikkoja 7+5 <3
 
Branwen: Ihana kuulla, että kaikki on hyvin! :heart:

Oskari Olematon: Wau, olipas ihania ultrakuulumisia! :heart:

Täällä pahoinvointi senkun jatkuu. Eilen halailin pönttöä koko päivän, tänään siitä lähtien kun olen kotiin tullut.
Tänään oli ensimmäinen neuvola. Eipä sielä sen ihmeempiä ollut, seulat tuli uutena juttuna minulle, mutta ajattelin kyllä niihin mennä. Uutena tuli myös, että joudun ylimääräisiin verikokeisiin joskus rv30, koska esikoisen syntymän jälkeen hemppa laski niin alas, että jouduttiin antamaan verta. Sain myös lähetteen pelkopolille. Neuvolan täti sai muuten la 27.9. Hän kysyi että ollaanko samaa mieltä, jolloin sanoin, että itse kyllä sain pari päivää myöhemmin, ja niin neuvolakorttiin merkattiin tuo oma laskettu aika 29.9. :)
Ultraa joudun odottelemaan vielä muutaman viikon, mutta hyvillä mielin mennään eteenpäin :)

Hemmi 8+4
 
Moikka moi.

Pahoinvointirannekkeet on ollut kädessä muutaman päivän ja tuntuisi auttavan. Joka päivä kuitenkin saa oksentaa ja voida pahoin, mutta mielestäni pahin on mennyt pois. Autolla ajaminen ja yleensä iltaisin on pahimmat olotilat. Aivan sama vaikka olisi lumevaikutusta, kun tuntuu hieman auttavan.

Kotidoppleri tuli tänään postissa. Kokeilin kuunnella mutta ei vielä kuulunut yhtään mitään. Viikkoja on vielä liian vähän, mutta päätin kokeilla kuitenkin. Ei edes epäilytä miksi ei kuulu, kun en edes olettanut niiden kuuluvan.
Onko muilla kuulunut sydänääniä jo?

RR: Meillä on molemmat ultrat samoina päivinä :). Ties vaikka törmättäisiin.

Minulla olisi ensimmäinen ultra 21.3. kättärillä. Torstaina uudestaan sinne neuvolaan hakemaan lääkettä tähän pahoinvointiin, kun välillä se yltyy pahemmaksi.

Karmaperuna ja George 7+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä