~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~





23.9.
Talvicci ~ 23v ~ LKS ~ 2.

27.9.
millimolli ~ 25v ~ 1.

28.9.
sedna ~ 29v ~ OYS ~ 1.

29.9.
HeMmiN ~ 31v ~ JS ~ 2.
pipituuna ~ 21v ~ TAYS ~ 1.
nessu86 ~ 24v ~ K-SKS ~ 2.

30.9.
kastehelmi_ ~ 21v ~ PS ~ 1.
kerätär ~ 29v ~ TYKS ~ 1.

1.10.
Branwen ~ 29v ~ SeKS ~ 2.
Dacapo ~ 27v ~ OYS ~ 3. ~ tyttöolo
terhi78 ~ 32v ~ SeKS ~ 5.
tohniainen ~ 30v ~ OYS ~ 3.

2.10.
Riinanen ~ 38v ~ TAYS ~ 5.
mätky ~ 30+v ~ 2. ~ (30.9.)
Zuboda ~ 2.
Pringles ~ 37v ~ JS ~ 2./1. yhteinen
donna80 ~ 30v ~ SATKS ~ 3.

3.10.
lisse ~ 26v ~ PHKS ~ 2. ~ poikaolo
neiti nöttiäinen ~ SatKS ~ 2.
Manta81 ~ 29v ~ K-HKS ~ 3./1. yhteinen
äitykkeliini ~ 21v ~ SAS ~ 2.
Vilijonksu ~ 24v ~ 1.
Pohjaton Pyykkivuori ~ 26v ~ PHKS ~ 3. ~ (2.10.) ~ tyttöolo

4.10.
Pantalaimon ~ 27v ~ TYKS ~ 2.
minimuu ~ 31v ~ JS ~ 5.

5.10.
cinderella- ~ 21v ~ SeKS ~ 1. ~ tyttöolo
tsude ~ 20v ~ K-SKS ~ 1.

6.10.
andante ~ 22v ~ TAYS ~ 2.
Marianne73 ~ 37v ~ NKL ~ 1.
RR ~ 31v ~ KOS ~ 1. ~ poikaolo
cala ~ 22v ~ 1.
pikkubertta ~ 37v ~ MKS ~ 2./1. yhteinen

7.10.
Kermaperuna ~ 27v ~ KOS ~ 3.
omppu09 ~ 22v ~ SatKS ~ 2.

8.10.
äiti88 ~ 23v ~ VAS ~ 3.
Jonna_82 ~ 28v ~ TYKS ~ 1.
Sirususanna ~ 39v ~ PHKS ~ 3.

9.10.
danone81 ~ 29v ~ ulkomailla ~ 2.
Tiukuli ~ 20v ~ KYS ~ 1.
Oskari Olematon ~ 34v ~ PSKKS ~ 4.
lemon ~ 28v ~ 1.
mippis ~ 23v ~ K-SKS ~ 1. ~ tyttöolo
MrsDarcy ~ 32v ~ K-SKS ~ 3.
Katarina78 ~ 32v ~ TAYS ~ 1.
Untuvikko82 ~ 28v ~ KYS ~ 1.
Minnuska3 ~ 25v ~ LPKS ~ 1. ja 2.

10.10.
NäkkärinMuru ~ 29v ~ KYS ~ 5.
koiksa-79 ~ OYS ~ 3. ~ (9.10.)
Marizzza85 ~ 25v ~ 2.
fannie ~ 22v ~ VAS ~ 1. ~ poikaolo
maisakaisa ~ 31v ~ KOS ~ 2.

11.10.
Tine ~ 26v ~ OYS ~ 1.
viliina84 ~ 26v ~ KYS ~ 2.
riial ~ 23v ~ NKL ~ 2.
helmiäiti09 ~ 2.

12.10.
kolmenmutsi ~ 37v ~ TAYS ~ 4.

13.10.
kisulinen ~ 36v ~ TAYS ~ 2. ~ poikaolo
manta ~ 29v ~ 2.
nana_1984 ~ 26v ~ TYKS ~ 1. ~ tyttöolo

15.10.
Muutosta ~ 31v ~ 3.
Ituo ~ 26v ~ LKS ~ 1.
Maarit* ~ 37v ~ NKL ~ 4.

16.10.
sharita ~ 27v ~ TAYS ~ 1.
Vilinäiti ~ 28v ~ TYKS ~ 2./1. yhteinen
Joanmi ~ 31v ~ SAS ~ 1.

17.10.
neiti-81 ~ 29v ~ SatKS ~ 3./1. yhteinen
svantje ~ 35v ~ TYKS ~ 2.

18.10.
White80 ~ 31v ~ MKS ~ 4.

19.10.
Santara89 ~ 22v ~ KOKS ~ 2. ~ poikaolo
Tinttti ~ 20v ~ JS ~ 1.

20.10.
Mimmu1984 ~ 26v ~ PKSSK ~ 1.
Tytsy81 ~ TYKS ~ 1.
Princess-89 ~ 21v ~ NKL ~ 2.
mireille ~ 29v ~ JS ~ 2.
Tiide ~ 25v ~ EKKS ~ 1.
-Iiris- ~ 28v ~ K-PKS ~ 1.
Kenzie ~ 29v ~ JS ~ 1.

21.10.
Hapsiainen80 ~ 30v ~ K-SKS ~ 2.
Dreamer75 ~ 35v ~ SeKS ~ 5.
AJ ~ 30v ~ 2.

22.10.
ÄitiDino ~ 32v ~ KOS/NKL ~ 2.
Liljaana ~ 36v ~ 2.

23.10.
Matilda-08 ~ VKS ~ 2.
Miina ~ 27v ~ HYS ~ 2.
Niiskuneiti90 ~ 20v ~ PKSSK ~ 1.
ksylofoni ~ 37v ~ PHKS ~ 3.
Carriina ~ 22v ~ 1.

24.10.
_Maria ~ 24v ~ 3.

27.10.
Helistin87 ~ 23v ~ K-PKS ~ 2.
Lortsy ~ 27v ~ TAYS ~ 1.
Kvilla ~ 34v ~ KOS ~ 2.
kristinah ~ 29v ~ OYS ~ 2.

28.10.
Leyah ~ 27v ~ 2.
päksy75 ~ KYS ~ 5.
memmmeli ~ TAYS ~ 1.
Villany ~ 21v ~ SatKS ~ 2.

29.10.
Siljanvuori ~ 33v ~ VAS/TAYS ~ 2./1. yhteinen
Irmeli74 ~ 36v ~ TAYS ~ 4.

30.10.
herttaliisa ~ TAYS ~ 3.
EtanaLilli ~ 27v ~ JS ~ 1. ~ (1.11.)



:hug:Suru-uutisia kohdanneet:hug:

Mirage
Jenny82
pikkumökö
Astre
Thessa
Gabrielle
Lumihiutale73
bola
Too-ticki
simpli
öttiskä
Piikuliisi







SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala







Aikaisemmat höpinät löytyvät täältä

Tammikuu
Helmikuu
 
Viimeksi muokattu:
KIELLETYT RUOAT

Tällaiset mainittiin 2008 neuvolasta saadussa listassa:
-valmisruoat ja pakasteet kuumennettava kunnolla (listeriavaara)
-ulkomaiset pakastemarjat kuumennettava vähintään 2 min 90 asteessa (norovirus)
-raaka liha kielletty (toksoplasmoosi)
-korvasienet (gyromitriini)
-alkoholi kielletty kokonaan; turvallista määrää ei tunneta
-yrttiteet, ravintolisinä myytävät yrttivalmisteet kiellettyjä, paitsi ruusunmarja- ja hedelmäteet (ei tietoa turvallisuudesta)
-makeutusaineista sakariini (E 954), syklamaatti (E 952) kielletty, aspartaami, asesulfaami ja sukraloosi sallittuja (syöpää aiheuttavia)
-merilevävalmisteet (jodi)
-kahvi ja kofeiinipitoiset juomat (virvoitusjuomat, tee, kolat) max. 300mg/pvä eli 3 kuppia kahvia (ennenaikaisuus ja pienipainoisuus)
-suolaa vähennettävä (turvotus, verenpainetta nostava)
-lakritsi ja salmiakki ei suositella, kerta-annos alle 50g/päivä (turvotus, verenpaine, ennenaikainen synnytys)
-pellavansiemenet ja pellavarouhe (kadmium ja syaanivety)
-kaloista hauki kielletty (elohopea), itämeren isot yli 17 cm silakat tai itämeren lohi 1-2 kertaa kuussa (dioksiini), sisävesien iso ahven, kuha ja made ei saa käyttää runsaasti ja yksipuolisesti (elohopea). Kaloista suositellaan kaksi kala-ateriaa viikossa vaihtelevasti kasvatettuja kaloja (kirjolohi, taimen, muikku, puna-ahven, seiti, siika)
-maksa, maksaruoat ja maksamakkara: ruoat vältettävä, maksamakkaraa ja -pasteija enintään 200g/vko, päivittäin käytettynä enintään 30g/päivä (a-vitamiini: keskenmeno- ja sikiövaurioriski)
-tyhjiöpakatut graavisuolatut ja kylmäsavustetut kalavalmisteet, mäti, pateet, pastöroimaton maito ja siitä valmistetut juustot sekä pehmeät juustot (esim. home- ja tuorejuustot) vain kuumennettuna (listerioosin vaara; keskenmeno, yleisinfektioita tai aivokalvontulehdus lapselle. Tuhoutuu yli 70c kuumennettaessa, ei pakastettaessa tai suolatessa)
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Kiitos Branwen, kun päivittelet ja nyt on taas uusi kuu ja uusi pino! :)

Kiitos ihanaiset, kun olitte lähettäneet tsemppausviestejä! :heart: Vuotoa tosiaan tuli vain eilen, joten en tänään edes ottanut selvää, olisiko vapaita gyneaikoja ollut. Eiköhän tämä tämä tästä!

Vitamiineista. Syön Multitabsin raskaus- ja imetystabun päivässä, enkä muuta. Kalsiumin saannin kanssa koetan olla tarkkana, että saisi riittävästi. Toisinaan otan myös omega-kapselin, mutta ne tuppaavat närästämään... : /

Ihania ultrakuulumisia! Kovasti tsemppiä pahan olon kanssa kamppaileville! :hug:

bola ja 7+5 :heart:
 
Bola hienoa, kun vuoto loppui! Mulla kans närästää ja röyhtäyttää normi omeget, mut käytän nyt nuita Möllerin omega-3 puhdas ja vahva/ piparmintunmakuinen ja ei röyhtäytä!

Branwenille kiitos uudesta "kasasta"!
 
mimmulla ihania uutisia ultrasta :flower:

HeMmiN
Mahtava poika sulla :D :LOL:

bola
Hienoa että vuoto loppu ja toivottavasti kans pysyy poissa :)

Branwenille kiitokset uudesta pinkasta...
Mä jo ihan yllätyin et huomenna on jo maaliskuu! :O :D

Salainen toive ja Torsti rv.10+3 (9+3) :heart:
 
Vitamiineista : Mä syön kans niitä multitabsin (?) raskaus & imetys vitamiineja. Oon miettinyt et vois ostaa kalkkitabuja kans, koska juon aika vähä maitoo ja muutenkin maitotuotteita. Max kaks lasia maitoo päivässä...

Kiitos uudesta pinosta, ihanaa että huomenna on jo maaliskuu! :)

Ja muuten, nyt on tullu se marraskuisten pino ;)
 
Bola: Hienoa, että vuoto loppui! Toivotaan, että se pysyykin poissa! =)

Branwen Kiitos uudesta pinosta!!

Vitamiineista Myös minä syön niitä multitabsin raskaus & imetys-vitamiineja. Tässä vaiheessa ei muuta syödä, syön kuitenkin sen verran monipuolisesti ja maitotuotteita käytän varmaan muidenkin edestä... Luultavasti rautalisää joudun jossain vaiheessa ottamaan..

Ihanaa kun marraskuisillekin on tullut pino! Ei olla enää viimisiä! :D
 
Branwen Kiitoksia uuesta pinosta!

Bola Hyvä, että vuoto loppui. :)

Vitamiinit Oon tainnu jossaki mainitaki, että syön raskausmonivitamiineja. Kävin nyt myös ostamassa lisäksi Omegakapseleita.

ON Mie en ennää jaksa yövuoroja valvoa. Hirveetä torkkumista tää valvominen. Nälkä pitkin yötä ja vessassa saa ravata koko ajan. No, toivottavasti tää olis ohimenevää. Missä vaiheessa väsymys yleensä helpottaa? Anyone? :)
Nii ja mulla on pinna koko ajan hirmu kireellä. Kaikki miehen sanomiset ja äidin sanomiset tuntuu pahalta ja vedän herneitä nokkaa jatkuvasti vaikka yleensä en vedä mistään koskaan. Ja se sit ärsyttää viel enemmän, ku tietää olevansa iha hermoheikko ja kärttyävänsä turhasta.

Tine ja Nipsu 8+0 POKS (varhaisultran mukaan 7+5)
 
Kylläpä aika menee nopeesti. Jo maaliskuu. Tää on ihanaa aikaa kun tietää että kevät saapuu ja kesä on edessäpäin. Mulla vaan tulee olemaan aika paljon työreissua tässä kevään ja kesän aikana ja se ei nyt houkuta niin paljon. Toisaalta tuleepahan paremmat äitiysrahat kun saa päivärahoja nostella reissuista oman kuukausipalkan lisäksi.

Täällä väsyttää, oksettaa ja nälättää. Ei kivaa. Toi oksetus ei oo kuitenkaan sitä sorttia et oikeesti tulis oksennus mut ärsyttävää kun on koko ajan sellanen ällötys päällä. Väsy johtuu kyllä siitäkin että oon nyt koittanut päästä lähtemään töihin mahdollisimman aikasin että pääsen kottinkin lähtemään aikasin kun isäntä on rakentamassa ja mulla on sitten tytön haut, ruuanlaitot ja sellaset. Ihanaa aikaa tää kyllä on vaikka hektistä.

Pikkubertta: Kaikki myötätunto sulle, en ite pysty kuvietlla edes kuinka huono olo sulla voi olla. Tsemppiä! Onneks kaikesta tosta on luvassa ihana palkinto:hug:
 
Tulinpa minäkin korkkaamaan maaliskuun pinon! :) Kiitokset Branwenille päivityksistä!

Tine: Mulla väsymys ja muut alkuraskauden vaivat helpottivat kun 12 raskausviikkoa tuli täyteen. Mutta toisilla väsymys jatkuu pitkälle toiselle kolmannekselle, ja toisille se iskee uudestaan ihan loppuraskaudessa. Kovin yksilöllistä siis.

Bola: Hienoa, että vuoto loppui! Toivottavasti pääset lopullisesti eroon mokomasta ikävästä vaivasta! :kieh: :hug:

Hemmin: Heh, aikas tarkkanäköinen poika sulla! ;)

Vitamiineista: Syön tällä hetkellä Multivitan raskausversiota sekä kalkkia. Lisäksi käytän maitohappobakteerituotteita.

Maaliskuun kunniaksi poksuu mullakin viikot. 10+0 tai 9+0, laskentotavasta riippuen. Vähän kyllä tekisi mieli mennä noiden neuvolan viikkojen mukaan, kun 11. raskausviikko tuntuu jo niin "edistyneeltä". :D Mutta totuus on kyllä varmaan lähempänä tuota 9+0. Viikon päästä on jo nt-ultra. Vähän jo jännitys kutkuttaa mahanpohjassa.

Mulla oli viikonloppuna ihan järkyttävän huono olo. :( Koko sunnuntai meni lähinnä maatessa sängyssä. Tosi ikävää, kun kuitenkin haluaisi vapaapäivät omistaa esikoiselle ja mukavalle yhdessäololle. Onneksi nyt töissä on pahoinvointi pysynyt kurissa. Edelleenkään en ole oksentanut, mutta sellainen kammottava kestokrapula on päällä. :x

-Pantsu ja möykky rv 9+0
 
Hii, ei olla enää hännänhuippuja :D

Väsymys alkoi helpottaa esikoisesta joskus rv 10 paikkeilla. Nyt on jo viikon verran ollut vähän helpompaa: toki on sellainen väsy ja uupunut olo, mutta en ole enää ihan kanttuvei ennen alkuiltaa.

Pantsu miten sinulla on jo noin aikaisin tuo nt-ultra? Täällä eivät tee sitä ennen rv 11+0, koska mittaustulokset eivät kuulemma olisi luotettavat.

Ja taas tuhruttaa :headwall:

Branwen ja sissi 9+3
 
Moikka, mahtuisiko mukaan :)
Plussasin tammikuun lopussa, helmikuussa alkoi tulemaan verta ja tulee edelleen, muutamana päivänä oikein hulahtamalla mutta yleensä suht pienesti. Kipuilua ollut myös päivittäin ja koska sain keskenmenon loppuvuodesta rv 8, niin sitä kyllä odottelin ja pelkäsin koko helmikuun. Eilen viimein pääsin ultraan ja sikiö ja sykehän sieltä löytyi :heart: Hematooma myös, nyt pitää ottaa rauhallisesti ja toivoa vaan että tästä selvitään..

Eli tässä vielä tiedot, andante 22v. LA 6.10, synnäri TAYS, toinen tulossa

andante rv 8+6
 
Viimeksi muokattu:
BRANWEN, kiitos hienosta pinosta!


Täällä poksuu tänään :heart: 7 vkoa :heart:
Ja on ollut aika hyvä olo aamun...

Näkeekö moni teistä unia?
pakko avautua tästä mun ongelmasta, sillä minähän en ole mitenkään mustasukkainen tai stressaava ihminen ja nyt näen joka yö unta jostain syystä että mun mies kärähtää pettämisestä/jättää/ tai sillä on toinen :O Aivan joka yö siis tollasia painajaisia, ja ne alkaa rassaamaan. Huomaan että se vaikuttaa mun mielialaan ihan kamalasti ja ennen niin itsestään varma ja iloinen minä on muuttunut kaikkea tyhmää päässään pyörittäväksi hermoheikoksi:O Mitä ihmettä? onko tänmä nyt jotain raskauteen liittyvää, hormonien aikaansannosta vai mitä ihmettä?:confused: Mies on tietty aika hämillään kun mä olen alkanu kyselee siltä että haluaako se tätä varmasti ja että haluaako se olla mun kans lopun elämää. Se pitää mua ihan kajahtaneena kun sellasia olen alkanu kysellä, ja nyt aamulla se kysyikin (en ole unista kertonut) että onko oikeesti joku hätänä ku puhun sellaisia.. ja kerroin sitten noista unista.
No, se tietty siihen et ne on vaan unia, ei niitä kannata miettiä! ja kyl mä sen tiedänkin, siis mies ei anna mitään syytä edes kysellä tollasia (hellyyttä ja yhdessäoloa on, ja tunteistaan kertoo päivittäin ja vaikuttaakin tosi onnelliselta ja rakastuneelta mun kanssa...)
Mutta hitto, nuo unet vaan pistää siis mun mielikuvituksen ihan sekaisin:kieh:
Voiko tää nyt sit johtuu hormooneista? Tällänen ihme turha epävarmuus:confused:
No, täytyy vaan oikeesti täyttää pää iloisilla ajatuksilla ja luottaa, ihan niin kuin ennenkin vaikka mitkä unet mua kiusaisi:|:ashamed:
Mieskin on jo 10 viestii varmaan lähettäny et onko mieli jo parempi ja et mikä vointi ja rakkauden lurituksia:D

Muuten olo ok, maha on alkanu jomotella, kasvukipuja?:confused:
ja minä, vhh-tiukassa linjassa, vedin eilen karkkia:O ku ei mikään muu maistunu ku oli niin heikko happi.. makea siis uppoisi ihan tolkuttomasti..

Mut nyt aamupalastamaan :)

T:Neiti81+ Kihuli rv 7 !
 
Huomenta kaikille :)
Nyt se paistaa aurinko mulle vaikkei ulkona paistakaan.
Eilisen nesteytyksen jälkeen olen saanut syötyä, nukuin 11 tuntia yöunia oksentamatta, aamuyrjökin jäi välistä ja olo on siedettävä :) En olisi uskonut että parista pussista nestettä olo kohenee näin paljon. Hiukan on sellainen heikko ja huono olo mutta jos tällaisena olo pysyy niin kestän sen laulellen :)

Neiti: mulla kans jomottelee mahaa ihan urakalla aina välillä mutta eiköhän ne kasvukipuja ole. Tosin tällä hetkellä mulla on jopa kohtu kipeä tuosta monen päivän oksennusmaratonista ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Branwen uudesta pinosta!
Ja tuhruttelusta halit! Hiiteen tuollaiset tuhruilut! :hug:

Vitamiineista. Nyt mies oli tuonut mulle apteekista Multivitan raskausvitamiinipurkin. Edellisessä raskaudessa söin Multitabsin vastaavia. Sitten olen ottanut nyt joka päivä maitohappobakteerin.

pikkubertta hyvä että nesteytyksestä oli apua!

Tänne on pahoinvointi nyt vähän rantautunut. Tänään aloitin aamun yökkimällä, mitään ei tullut kun ei mahassa ollut mitään. Toivon todellakin että selviäisin nyt helpommalla kuin esikoisesta. En jaksa muuten hoitaa tuota jos taas olen monta kuukautta sängyn pohjalla. Laitoin rannekkeet eilen, mutta saa nyt nähdä onko näistä apua. Esikoisesta ostin nämä niin myöhäisessä vaiheessa etten tiedä auttoiko sitten jo pikemminkin viikot kuin rannekkeet.

Mulla olis viikon päästä varhaisultra. Sen jälkeen ehkä selviäisi vähän nuo viikot. Nyt kun en oikein luota edellisten menkkojen perusteella laskettuna näihin. Ei vaan voi täsmätä hedelmöityksen ajankohta. Pyysin juuri äitiäni ja isääni viikon päästä esikoisen seuraan niin päästään miehen kanssa ihan kahdestaan varhaisultraan. Jospa siellä olisi nyt kaikki hyvin! Ja pysyisikin kaikki kunnossa!
Vaikka kyllä mua välillä kauhistuttaa että ens syksynä noita tenavia vois olla kaksi. :O Kaksi vaippaikäistä pientä. :O Ja taas pitää valvoa öitä. :O :D Mutta jospa siihen ajatukseen tottuis, viimeistään sitten kun niitä on ne kaksi. :D

Mutta nyt taas tuon touhutoopen perään. Syö näköjään roskia keittiön lattialta parhaillaan...

- Hapsiainen
 
Neiti ja pikkubertta, minullakin oli eilen melkoisia kasvukipuja. Ei mitenkään menkkajomotuksen kaltaisia, vaan sellaista voimakasta "venymisen" tunnetta. Siitä rohkaistuneena tilasin itselleni äitiysfarkut, kiristi eilen nämä ainoat vielä jalkaan mahtuvat sen verran ikävästi :D

Sedna + toukka 8+5
 
Tein töissä eilen tuplavuoron joten sain tämän päivän vapaaksi, kivaa :)
Eilen illalla oli aivan valtava turvotus tuolla vatsassa! Farkut kiristivät mukavasti ja tein päätöksen että tänään tilaan ensimmäiset äitiyshousut. Mamaliciouksella näyttäisi olevan tyylikkäitä housuja. Onko joku muu tilannut äitiysvaatteitä netistä, jos niin mistä?
Itse haluaisin sellaiset tiukan malliset joita voi käyttää pitkävartisten kenkien kanssa.
Bebesissä oli kivan näköisiä housuja, sieltä olen muistaakseni joskus aikaisemminkin vaatteita ostanut.

Mulla on myös enemmänkin iltapahoinvointia, aamuisin ei oikeastaan mitään. Pahoinvointi on kuitenkin melko lievää, sellaista pientä kuvotusta lähinnä.
Jaksuja teille pahoinvoinneista ja vuodoista kärsiville!

Ikäeroa kuopukseen tulisi meillä noin 5,8 vuotta. Olen saanut lapset suhteellisen pienellä ikäerolla, nyt onkin kiva nauttia äitiydestä niin ettei ole muita vaippaikäisiä vauvan lisäksi hoidettavana. :)

minimuu ja pieni 8+6 (8+2?)
 
Eikä, oikeasti on jo maaliskuu :eek: Kuinka tää aika juoksee? Noo, tasan neljä viikkoa ultraan ;)

Musta tuntuu myös, et oon turvonnut.. En varsinaisesti lihonnut, mut olo on mukavin collegepöksyissä. Kai sitä pitää tämän hiihtoloman kunniaksi mennä ostamaan mammavaatteita.

Kipuilua on myös havaittavissa.. Öisin on noustava vessaan vähintään kaksi kertaa. Noo, onneksi vessareissu sujuu aina niin puoliunessa, ettei se häiritse :)

fannie ja örkki 8+1
 
Neiti81 : Mä näin ennen raskautta tosi harvoin unia, tai en niitä ainakaan muistanut. Mutta nyt raskaana oikeestaan joka yö, jotain niin todentuntusia ja hirveitä unia! AAmulla sit on ihan paniikissa, ja on onnellinen että se oli vain unta :D

Pikkubertta : Hienoo että siellä on nyt vähän helpottanut! :) Toivottavasti ei enään palaiskaan.

Turvotuksesta : Vaikka mulla tätä mahaa on entisestäänkin riittävästi, niin sisko sano heti mut nähtyään, että kyllä huomaa että on turvonnu maha! :D Vielä kyl menee omat housut kiinni ihan hyvin, yhdet farkut puristaa ikävästi.

Verenpaineesta kysymystä! Onko normaalia et alkuraskaudessa on alhaisempi verenpaine, ku sillon kun ei ollu raskaana? Mulla on nyt ollu ihme huimaamista ja välillä sumenee silmissä ku nousee jostain. Mittasin verenpaineen kun oon täällä vanhempien luona ja se oli 112/60. Ja mun normaalit paineet on 130/80, joskus jopa 140/85! :D Ihme homma. No hyvä kait se vaan on että nyt ne on alhasemmat! :D

Huomenna poksuu ja neuvola ja sitllä ultrausta. Kivaa <3

-Cinderella ja "Nuutti" 8+6
 
Cinderella: Mulla on ollut alimmillaan 112/57 tässä raskaudessa. On ihan normaalia, ja neuvolan terkan mukaan suomalaisilla naisilla onkin tosi yleistä, että on alhainen verenpaine. Inhottava vaiva, mutta vaaraton. :)

Turvotusta on hirveästi täälläkin. Maha on kauhea ilmapallo! Mulla on nyt käytössä mamaliciouksen farkut ja on ihan mukavat. Eilen kävin palkkapäivän kunniaksi shoppailemassa H&M:stä äitiysvaatteita. Yhdet lököhousut ostin ja töihin sopivia väljiä tunikoita. Pakko siirtyä nyt tällaiseen liehuvaan linjaan, että pysyy tuo maha mahdollisimman pitkään piilossa. Bebesistä olen tilannut lähinnä imetysvaatteita.

Neiti-81: Onpas ikäviä unia! : / Luulenpa, että voit laittaa ne hormonien piikkiin. Mä en yleensä muista yhtään mitä unia näen, mutta viime raskaudessa ne unet, joita muistin, oli kyllä tosi elävän tuntuisia ja välillä ahdistaviakin.

Branwen: Mulla on neuvolan laskujen mukaan nt-ultra rv 11+1. Täällä se tehdään rv 10-12. Omien laskujen mukaan olisi siis 10+1. Voivathan ne pyytää uudelleen mittaukseen, jos viikkoja onkin liian vähän. Seuraava vapaa ultra-aika taas olisi mennyt liian pitkälle noihin neuvolan viikkoihin nähden, ja mun käsittääkseni sitten ei se veriseula olisi ollut enää luotettava.
 
RR
Mulla on Vero Modan Mamalicious äippäfarkut ja on hyvät :) Tosin myyjä sanoi, että linja lopetaan, eivät tilaa enää uusia, myyvät vanhat pois ja se sitten siinä, harmi.
Mä en kyllä uskaltais ostaa ilman sovittamatta, koska koot vaihtelevat mun mielestä enemmän kuin normihousuissa. H&M:ltä ostin myös yhdet äippähousut.

Kai se on pakko uskoa, että tää masu ei enää ole turvotusta, vaan vauvamasu on pullahtanut esiin jo :heart: Vaikka kuinka yritän imeä sitä sisään, ei onnistu :LOL: siinä se vaan seisoo.

RR ja Pähkinä 8+0 (8+5)
 
moikka!
mäpäs hyppään uutena teidän matkaan tuolta syyskuulaisten puolelta.. siellä oon parisen viikkoo pyörinyt, mutta nyt ku varhaisultran jälkeinen kontrolli on käyty ja laskettuaika vahvistui reilusti lokakuun puolelle ni jatketaan sit täällä :). ihan tyhmää ku LA tippu reilulla kahella viikolla taaksepäin :(, ois nii kiva olla menossa jo pitemmällä ;).

joo eli oon 26vuotias kakkosen odottaja. LA on 11.10. ja synnytän Kyssillä. esikoinen on pikkasen päälle vuosikas tyttö ja toista päätettiin alkaa yrittää heti ku "lupa" on. sektion takia suosittelivat väh. vuoden väliä raskaudelle. Hapsiainen80 tuolla kauhistelikin mitä se sit on kahen vaippaikäsen kanssa, mulla on vähä samat kauhukuvat pyöriny mielessä :D. varsinki se väsymyksen määrä pelottaa. esikoisen kans en muista et oisin ollu kamalan väsyny, mut nyt pari viikkoo on ollu semmonen väsymys et sitä oottaa vaa iltaa et pääsee nukkumaan. päivistä ei juurikaan jaksa nauttii :|. toisena oireena on ollu kuvottava olo, joka luultavasti tulee jatkumaan rv 15-20 saakka, jos samalla kaavalla mennään.. mut sithän nuo näkee ku ovat ajankohtasii :)

oikein hehkeää odotusaikaa kaikille!! :)

viliina84 ja 8+0
 

Yhteistyössä