~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~





Uudet: Laittakaa viestiin punaisella tiedot laskettu aika, nimimerkki, ikä, synnäri ja monesko tulossa
Tietoja muuttavat ja täydentävät pistäkää tiedot punaisella, niin osaan poimia listaan :) Kiitos
:flower:



23.9.
Salainen toive.........22v........LKS..........2. (30.9.)
pipituuna................21v........TAYS......1.

27.9.
millimolli..................25v.....................1.
Pantalaimon..........27v.........TYKS........2. (4.10.)

29.9.
HeMmiN..................30v.........JS.........2.

1.10.
Branwen...............29v........SeKS........2.
Dacapo.................27v........OYS.........3...tyttöolo
terhi78.................32v…......SeKS........5.
tohniainen.............30v.........OYS........3.

2.10.
Riinanen...............38v.........TAYS.......5.
mätky..................30+v........???.........2. (30.9.)
Zuboda................??v..........???.........2.

3.10.
nessu86...............24v.........K-SKS.......2.
lisse....................26v.........PHKS........2...poikaolo
neiti nöttiäinen…....??v.........SatKS.......2.
Manta81..............29v.........K-HKS........3./1. yhteinen
äitykkeliini............21v..........SAS.........2.
kerätär................29v.........TYKS........1.

4.10.
Vilijonksu.............24v..........???...........1.

5.10.
cinderella-............21v.........SeKS.........1...tyttöolo
sedna..................29v.........OYS.........1.
minimuu...............31v..........JS...........5.
Pringles................37v..........JS...........2./1. yhteinen (3.10.)

6.10.
tsude..................20v..........K-SKS........1.

7.10.
cala....................22v.........???...........1.

8.10.
Kermaperuna.........27v.........KOS.........3.
pikkubertta...........37v.........MKS..........2./1. yhteinen
äiti88...................23v.........VAS........3.

9.10.
danone81.............29v........ulkomailla....2.
Tiukuli.................20v............KYS........1.
Oskari Olematon.....34v........PSKKS........4. ja 5.
Lumihiutale 73.......37v..........KYS...........4./2. yhteinen
lemon..................28v........???.............1.
mippis..................23v.........K-SKS........1...tyttöolo
MrsDarcy..............32v..........K-SKS.......3.

10.10.
NäkkärinMuru........29v.........KYS...........5.
koiksa-79.............??v.........OYS...........3. (9.10.)
Marizzza85............25v........???............2.
fannie..................22v........VAS..........1.

11.10.
omppu09..............22v........SatKS.........2.
Tine.....................26v.........OYS..........1.

12.10.
Jonna_82.............28v..........TYKS.........1.
bola....................24v...........JS............1.

13.10.
öttiskä.................21v..........OYS.........1.
RR......................31v.........KOS/NKL.....1.
kisulinen...............36v.........TAYS.........2.

15.10.
Muutosta.............31v.........???............3.
Ituo....................26v..........LKS...........1.
Maarit*..............37v..........NKL............4.

16.10.
sharita.................27v........TAYS.........1.
Vilinäiti.................28v.........TYKS.........2./1. yhteinen

17.10. (10.10.)
Gabrielle..............29v...........TAYS.......1.

18.10.
White80...............31v.........MKS..........4.
neiti-81...............29v.........SatKS........3./1. yhteinen
kolmenmutsi..........37v........TAYS.........4.

20.10.
Mimmu1984.........26v............PKSSK.......1.
Tytsy81.................................TYKS........1.
Princess-89..........21v..............NKL.........2.

21.10.
Hapsiainen80.......30v............K-SKS.......2.
Joanmi...............31v.............SAS.........1.
Dreamer75.........35v.............SeKS........5.

22.10.
ÄitiDino..............32v............KOS/NKL.....2.
Liljaana..............36v.............................2.

23.10.
Matilda-08..........??v...............VKS.......2.
Miina.................27v..............HYS........2.
Niiskuneiti90.......20v............PKSSK.......1.
ksylofoni............37v.............PHKS........3.
Carriina..............................................1.

24.10.
_Maria..............24v.............................3.

27.10.
Helistin87........23v...............K-PKS.........2.
Lortsy.............27v................TAYS.........1.

29.10.
Villany..............21v..............SatKS........2.

30.10.
Irmeli74............36v.............TAYS........4.
herttaliisa..........??v..............TAYS.......3.
EtanaLilli..........27v...............JS...........1. (1.11.)


:hug:Suru-uutisia kohdanneet:hug:

Mirage
Jenny82
pikkumökö
Astre
Thessa






SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala






Aikaisemmat höpinät löytyvät täältä

Tammikuu
 
Viimeksi muokattu:
Äsken oli päässä ajatuksia mitä piti kirjoittaa, mutta tuossa kun lueskelin päivän juttuja niin kaikki unohtui. :D

Nojoo, minä aattelin tän viikon odotella ja katsella ennenkö soittelen neuvolaan. Huomenna aamulla teen testin, että vieläkö se näyttää plussaa, ei meinaa vaan uskoa tätä asiaa. :D Eilen kuitenkin sen verran selkeää plussaa näytti, että en epäile raskautta. Ihan hyvillä ja luottavaisilla mielillä nyt olen sen suhteen, että pieni pysyy matkassa, koska minkäänlaista vuotoa ei ole missään vaiheessa tullut, ei edes pientä pisaraa. :)
Kauhea nälkä on koko ajan! Ja koulussa teki mieli kertoa tänään kaikille luokkalaisille, mutta ei ihan vielä viitsisi! :D
 
danone Mää oon niiiiiin kade! Irlanti on aivan mahtava paikka, vieny mun sydämen täysin! Ja minä tulin vielä uteliaammaksi: eli uskallatko kertoa missäpäin Irlantia asustelet? :)

Minä aattelin näin aamutuimaan etsiä neuvolatätin numeron, ennenkuin pääsen oikein työntouhuun ja unohan koko asian...
 
pipituuna En tiedä, minkä verran käynnit eroavat eri paikkakunnilla, mutta omaa kokemusta: Pissasta katsottiin sokerti ja valkuainen, punnittiin, mitattiin verenpaine ja sitten oli sitä paperitavaran täyttöä. Viimeisten menkkojen alku, edeltävä ehkäisy ja koska jätetty pois, koska teki plussatestin, onko allergioita, perussairauksia itsellä, miehellä tai kummankaan lähisuvussa, käytätkö alkoholia tai huumeita… Jotain tällaista :) Sydänääniä kuunneltiin ainakin meillä vasta rv 10 alkaen olevissa neuvoloissa, koska ne ei välttämättä kuulu ennen sitä.

Täytyypä Kermaperuna käydä kurkkimassa tuota blogiasi ;) Ihana, kun joku jaksaa kirjoitella tuollaista :) Esikoisesta pidin raskauspäiväkirjaa, mutta saapi nähdä, miten tuon 2v:n kanssa käy tässä raskaudessa...

danone Yksi kaveri asuu Etelä-Irlannissa, on vaan vähän sinua vanhempi, muuten heräisi epäilys ;)

On se yks kun tuo kuva ei näy tuossa listan alussa kun silloin tällöin :/ Täytynee vaihtaa kuva… Vai näkyykö se teillä muilla? Päivittäessä vaan olen huomannut, että se näkyy vaan joskus.

Get pregnant, pregnancy, baby names, kids, tweens, teens, family and parenting on JustMommies Tällaiseen törmäsin tuolla syyskuisten pinossa, ja pakko oli laittaa tännekin linkki :) Kertoo raskaudesta päivä päivältä, miten etenee :heart:
 
Kahvi maistuu vielä, tosin pientä ällötystä on ajoittain havaittavissa. Tulin tähän koneelle kahvikupillisen kanssa ja valmistaudun henkisesti tulevaan iltavuoroon. :D Neuvolaa en ole ajatellut vielä varata kun viikkoja vasta näin vähän, aion myös käydä yksityisellä alkuraskauden ultrassa kuten aiemmissakin raskauksissa. Milloin sen ensimmäisen neuvolakäynnin on viimeistään oltava? Mulla ei ole mitään muistikuvaa kun edellisestä kerrasta on jo niin kauan!:ashamed:

Onko muilla "repäisykipuja"? Mulla on, riittää vaikka että nousee liian vauhdikkaasti ylös niin tuntuu kuin puukolla revittäisiin sisuskaluja..

minimuu ja pieni 4+6
 
Hui, jo helmikuu :D

minimuu Kela edellyttää äitiysavustuksen saamiseksi, että ekassa neuvolassa on käynyt ennen neljännen raskauskuukauden päättymistä. Jossain rv 8-10 se taitaa tavallisesti olla, täällä ottavat jo vähän aikaisemmin ja tietysti jos lasketussa ajassa on jotain epäselvyyksiä, niin sitten mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Rv 12 tuntumassa on np-ultra, ja yleensä ennen sitä, jos seulonnat meinaa ottaa...

Mites olette muuten ajatelleet, meinaatteko ottaa ne np-ultran seulat? Meillä varmaan otetaan. En tiedä, pystyisinkö pienestä luopumaan jos jotain löytyisikin, mutta ainakin olisi tieto asiasa ennen syntymää. Se olisi sitten sen ajan murhe...

Repäisykivuista Aivastaessa välillä tuntuu ja kylkeä kääntäessä. Niin pahoja ei kuitenkaan ole (vielä) ollut kuin esikoisesta, kippurassa makasin sohvalla vaan kun sattui... Ainakin jotain tapahtuu :)
 
Nyt on hieman enemmän aikaa niin voi kirjoitella pidempiä tarinoita :).

Eli tosiaan minulla/meillä on kaksi lasta. Esikoinen (tyttö) täyttää 6v ja kuopus (poika) on 3,5v. Lisäksi meillä on yksi kani ja kaksi hamsteria. Me rakastamme eläimiä aivan älyttömän paljon, mutta molemmat lapset ovat koiralle allergisia niin joudumme toistaiseksi tyytymään tämmöisiin pieniin eläimiin. Ja olen himo-ompelija, asumme Vantaalla :).

Pahoinvointia on ollut aalloittain jonkun verran. Ei pahempaa, mutta pientä kuvotusta ja yökkimistä :x

Sen kummempia oireita ei ole ollut, kun pientä rintojen arkuutta ja vatsan nippailuja. Ja ruuuunsasta valkovuotoa.... yök... Kauhunsekaisin tuntein tulee käytyä vessassa että onko menkat sittenkin alkaneet.

Mulla on huomenna ensimmäinen neuvola. Neuvolatädin mukaan mun la on 7.10. mutta menkkojen mukaan olen itse katsonut että se olisi 8.10. No päivä sinne tai tänne, ei suurta merkitystä :).

Np-ultraan aiotaan mennä, sinne tulee automaattisesti kutsu täällä meillä.
 
Branwen
Mä ite tein vaan niin et ku avaa tuon listan muokkausta varten niin lisää niitä pisteitä sopiviin kohti...
Tuo on kyllä kumma et vaikka muokattuna näyttäs et menee tasesesti niin sitten valmiina ne heittääki... Ei kait siinä auta ku tukkia niitä pisteitä väleihin...


Tervetuloa uusille :wave:
Mukavasti alkaa jo porukkaa olemaan kasassa :) Ketään mun kans samalle synnärille menijää ei tainnu olla...

Np-ultraan mennään mekin mutta niistä seuloista en vielä tiiä...
Esikoisesta otettiin ne.



Omaan napaan...
Mulla on koko päivästä tää ällötys... Mietin et saattasin ihan uteliaisuudesta ostaa ne pahoinvointirannekkeet... Ruoka ei oikein maistu. Samoja ku esikoisesta et lihaa, varsinki lämmintä ei saa alas... Broileri tökkii etenki niinku viimeksikin...

Salainen toive ja Torsti rv.6+4 (5+4) :heart:
 
Tervetuloa uusille :) Porukka senkun kasvaa :)

Täällä on halailtu vessanpönttöä eka kertaa..olo on ollu mitä kauhein :x Rintoja pistelee ja tuskahiki valuu..Nyt alkaa tuntuun et helpottaa ja oon saanu jo syötyäkin. Toivottavasti ei tule joka aamuista rutiinia..

Kovasti täällä odotan uutisia et saan kuulla olevani täti :heart: Pikkusisko saa esikoisensa hetkellä millä hyvänsä ja jännitys senkun tiivistyy..
 
No nyt saa tuo liehuminen olla riittävän vähäistä :D Kiitos vaan kommenteista, tuolla tavalla näemmä vaan piti näpytellä. Se on kyllä jännä, kun muuten pystyy kyllä tekstiä muokkaamaan, mutta mitään "tasaa molemmat reunat" toimintoa ei ole... no, kyllä tuosta selvän saa :) Jos on toiveita mitä listalle haluaisi lisättävän, niin kertokaa vaan :)

Kermaperuna Saitpa aikaisin neuvolan :) Hyvä niin. Sitten vaan heti kuulumisia kertomaan ;)

Np-ultraan mennään kun kutsu tulee, varmaan ne seulatkin... Täytyy nyt vielä miehen kanssa jutella, mutta niin käytiin esikoisesta.

Noita pahoinvointirannekkeita voisi ehkä kokeilla jos tämä tästä yltyy... Mistä niitä saa? Ihan apteekista vai? :confused:

Dacapo :heart: Pääset sitten harjoittelemaan taas yhden pienen kanssa ennen tätä tulokasta ;) Toivottavasti kaikki menee hyvin :) Ja jaksamista pahoinvoinnin kanssa. Täällä tuntuu pahoinvointi keskittyvän iltaan, just sopivasti esikoisen unillemenon aikaan... Ja kun iskä ei kelpaa niin... |O

Branwen ja beta 5+3
 
Heippa mamit ja asukit :hug:

Mä varasin eilen ajan neuvolaan ja se on vasta rv.9+0 eli 2.3! Kauhean kauan saa ootella. Haluisin niin kovasti sinne varhaisultraan jo tsekkaamaan, että onko kaikki hyvin, mutta varmaan täytyy vaan ootella, kun ei nyt ole kauheesti tuota ylimääräistä rahaa.

Tänään kerron lapsen isälle uutiset, hieman jännää kyllä sen reaktio. APUA!

Mulla tää väsymys on ihan järkkyä. Nukahdan samantien ku sänkyyn meen, ja töissäkin silmät menee väkisin kiiinni! :D Välillä yököttää, sillai et pitää rauhassa nielasta tai yökätä. Oksennusta ei oo tullu :D

Maha on myös välillä kipee ja vähän väliä ramppaan vessassa kun pissattaa koko aika.

Odotan niin innolla tulevaa <3
 
Mä ihmettelin kanssa miksi näin aikaisin neuvola, mutta sanoi ettei merkitystä tulenko nyt vai kahden viikon päästä :O. Sama kai se on.

Mitä nämä paljon puhutut seulat tarkoittavat? Viimeisestä odotuksesta vierähtänyt nelisen vuotta, niin on vissiin asiat muuttuneet sen jälkeen :D
 
Seulat tarkoittavat sitä, että sopivilla raskausviikoilla (siinä 12 tuntumassa) katsotaan ultralla sikiön niskaturvotuksen määrä ja otetaan verikokeet. Niiden ja äidin iän perusteella voidaan sitten arvioida riskiä erilaisiin kehityshäiriöihin, esim. downin syndroomaan. Tulokset ovat suuntaa antavia, eli seula voi "hälyttää" eli antaa riskin häiriöön esim. todennäköisyydellä 1/5, mutta varmaksi ei voi kuitenkaan sanoa. Sitten voidaan tarvittaessa tutkiä lisää :)

cinderella- Varmasti tuntuu hurjalta kertoa, mutta onhan se lapsi hänenkin. Siten hänellä on oikeus siitä kuulla, jos esim. haluaisikin osallistua lapsen elämään syntymän jälkeen tms. :) Ja jos niin ikävästi kävisi, että hän ei halua osallistua millään tavalla, niin ainakin itse tiedät myöhemmin tehneesi kaiken, että hän halutessaan saa olla osallinen lapsen elämässä. Sitten se kertominen on tehty :)

Käytiin tossa esikoisen kanssa kävelyllä tuolla peilijäällä. Valjaat on ihan huippukeksintö, pitävät pienen pystyssä ja äitikin saa vähän katsella ympärilleen :D
 
Hei, onko tämä lista niille joilla lokakuussa la? Jos on niin täällä ilmoittautuu yksi! LA näillä näkymin 4.10. Toista lasta odotamme ja synnyttämään menemme SASiin. Eka neuvola on rv 9, niin kuin täällä on tapana, eli 21.2. ja sieltä varataan niskaturvotus -ultra.

En millään malttaisi odottaa, koska en voi uskoa, että tää on totta! Näin lyhyen yrittämisen jälkeen! Esikoisessa meni niin hurjan kauan, ennen kuin suostui ilmoittamaan tulostaan. Olo on ollut ihan järkyttävä, paljon pahemmat oireet kuin esikosta, mutta nyt oon ollut pirteempi tässä raskaudessa, kun viimeksi en tehnyt muuta kuin nukuin.

Voi, että toivottavasti meillä kaikilla menee kaikki hyvin ja onnittelut kaikille ilouutisista! Olen niin innoissani ja onnellinen :heart: :)
 
Hei,

Eilen plussasin ja laskettu aika on laskujeni mukaan 9.10.2011. <3

Meille on tulossa neljäs lapsi, jos kaikki menee hyvin... . Edelliset ovat poikia ja niin on varmaan tämäkin. :D Meillä oli ennen ensimmäistä poikaamme poikakeskenmeno. (tutkittiin). Nuorin pojista on juuri täyttänyt 1v. Imetystä lopettelen juuri. Vielä 2-3 krt päivässä taapero rinnalla. (aamu ja ilta)

Juu ja emme ole "tilanneet" tyttöä. :) Moni luulee niin, mutta olemme toivoneet pienelle kaverin, koska on pienempi kuin 6v. ja 9v. ukkelit. Mies kuumeili minua enemmän.

Voikaa hyvin!

Tuntuu muuten nyt, että edessä on pitkä odotus. Tuntuu nyt vielä siltä. Toisaalta aika kiitää lasten kanssa. Usein en tänne ehdi, mutta yritän käydä aina tsekkaamassa juttuja.
 
Pahoinvointirannekkeita saa tilattua netistäki tai sitten käsittääkseni ihan apteekistakin...

Mulla on eka neuvola ens maanantaina jollon on menkkojen mukaan rv.7+3 mut omien laskujen mukaan viikko vähemmän...

Noista veriseuloista sen verran että niistä löytyy aika hyvin tietoo verneri:n sivuilta...

Tervetuloa äitykkeliini ja Oskari Olematon :wave:
Kuinkahan iso joukko meitä tänne kertyy ku nyt listassa vasta alkukuun lasketut ajat ja meitä on jo näin paljon :D
 
Tervetuloa kaikille uusille ja samalla onnittelut plussista! :heart: itsellä ollut hirveetä kiirettä pari päivää mutta raskautta en ole päässyt missään välissä "unohtamaan" sen verran on voimakkaat oireet.. :x pahoinvointia melkein koko ajan, varsinkin kaikki hajut saa voimaan pahoin, esikoisen kakkavaipan vaihto on melkoinen suoritus kun yritän pystyä olemaan hengittämättä koko operaation ajan, lisäksi palelen koko ajan vaikka olisi millaiset villavaattet.. no hyvä vaan kun oireilee niin tuntuu ainakin että kaikki olisi hyvin masuasukilla! =)

meillä täällä eka neuvlola on n. rv 9 mutta menen varhaisultraan rv 7+ tuon aikaisemman keskenmenon takia.

mukavaa kun meitä on täällä näin paljon ja toivottavasti porukka vielä kasvaa!:heart:

-Omppu ja kirppu 4+0-
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet!! Ja onnea plussista!

HeMmiN: Asun taalla Lansi-Irlannissa. County Galwayssa. Oletkos kaynyt tallaa pain?

Mullakin taitaa tuo eka aika omalle laakarille menna maaliskuun alkuun. Soittelin tanaan ja kaski soittelemaan helmikuun lopulla, ajan saa helposti. Ja sanoi ultraavansa. Sillon on jo varmaan rv 10 menossa, miten sita jaksaa odottaa! Tai sitten menen ihan helmikuun lopussa. Elattelin jo toiveita etta paasisin jo 2-3 viikon paasta, koska esikoisen kanssa (menin rv 8+4) olin Suomessa enka olisi paassyt aikaisemmin. Mutta ehka se ultra ei ole niin moderni etta silla nakee selvasti ennen kun on tarpeeksi viikkoja kasassa...Esikoisen kanssa tein oikein kivan mokan ekalla kerralla, menin sitten rakko tyhjana paikanpaalle...:ashamed:
 
Minua vähän jännittää, tänään ollut ihan oireeton päivä, ei niin minkäänlaista oloa mistä voisi päätellä, että joku olisi sisällä.. :O Pelottaa, että sieltä se tulee kohta pihalle. Muutenkin ollut hirmu vähäistä tuo etova olo tai mikään muu oire. Tänään kyllä tein aamulla testin ja aika vahvaa plussaa se näytti, mutta kuitenkin pelottaa. Minkään näköistä vuotoa ei ole tullut ollenkaan, että siinä mielessä olen hyvillä mielin. :) Onnellinen olen jos pääsisinkin semmoisella helpolla raskaudella olojen puolesta.
 
Tervetuloa uudet lokakuiset joukkoon mukaan :flower:

danone Meidän esikoisen kummisetä kuuluu Suomi-Irlanti-seuraan. Hän on käyny monta kertaan siellä, ja kun kuuli, että Irlanninmatka on itselläni ollut haaveena pitkään, niin hän päätti viedä meidät sinne. Pari viikkoa kierreltiin ympäri Irlantia. Galwayssäkin käytiin ja oltiin muistaakseni siellä kaksi yötä, sieltä läheltä kun pääsi kätevästi lautalla Aran-saarille, missä oltiin yksi päivä. Sinne tahtoisin kyllä uudelleen! :heart:

Nyt on laitettu puhelimeen muistutus, että varmasti tänään muistan soitella neuvolaan. Tosin tänään ei pitäiskään olla niin kiireinen päivä, etteikö ehtisi käydä soittamassa.

Pahoinvointirannekkeista olen lukenut paljon hyvää, mutta käyttäjiltä en oo saanut hirveän positiivisiä vastauksia. Ystävälläni ne eivät ainakaan helpottaneet raskauspahoinvointia. Itse en ajatellut niitä ostaa, pyydän ehkä ystävältäni lainaan, jos siltä alkaa tuntumaan.
Pahoinvointia ei itselläni vielä ole, tosin se esikoisen kanssakin tuli vasta joskus viikoilla 7-8 ja se oli nimenomaa iltapahoinvointia. Kahviakin olen voinut juoda normaalisti, mikä on suuri yllätys. Suuri :hug: pahoinvoinnin kourissa oleville!
 
Tervetuloa uusille :wave:

danone Irlanti on kaunis maa :) Nuorempana ajattelin, että olisi ihana jossain vaiheessa asua ulkomailla, mutta sitten tuli mies ja esikoinen... Josko sitä sitten myöhemmin jossain muodossa :)

Jaa-a, tuhrua tulee : / Menkka-aikakin meni jo reilu viikko sitten, joten siitä ei ole kyse. Saas nähdä...

Mirage 5+4
 
Apua:attn:
Eilen harrastettiin seksiä ukkelin kans ja sen jälkeen sperman mukana/seassa tuli ruskehtavaa vuotoa. Vähän mutta tuli kuitenkin.. Tänään on tullut myös (hyvin vähän) :(
Onko muilla kokemusta tälläisestä?

Pelottaa.. :(

Mirage Toivottavasti sinulla myös harmitonta tuhruilua :hug:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä