Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Ensin Tervetuloa uusille tulokkaille ja onnea plussasta!
Piipero86itse oon luullu et kaks peräkkäistä km tekis uudesta raskaudesta stressaavaa, mutta en voi kuvitellakkaan tuskaa ja surua, mikä teidän on kohdannut eli voimia raskauteen ja varmasti tällä kertaa kaikki menee hyvin loppuun asti! (lohduttelee itse koko ajan sikiön kuolemaa pelkäävä :eek:)
Seulonnoista itse oon osallistunu niihin,vaikka keskytystä en silti välttämättä lähtisi tekemään,vaikka testit näyttäisi mitä. Ikäni puolestahan (39) mä alan kuulumaan jo riskiryhmäänkin.
Täällä otetaankin toi seulan verikoe jo alkuviikoilla eli mulla on se jo 2.3, tästä käytännön muuttumisesta olinki aika yllättynyt, mutta....
Tänne oli tullut niin paljon tekstiä et en nytsen enempää niihin kommentoi, kun en muista puoliakaan, vaikka kaikki äsken luin....
Niin no noihin ar-ultran hintoihin... Kävin tutulla gynellä viime ma Mehiläisessä Porissa ja ultra ois maksanu n. 140 €, mut mun km taustalla lääkäri laitto mulle Kela korvauksen (mitä ei kuulemma saa, ellei oo mitään sairautta tai raskaudessa mitään lääkäriä tarvivaa oiretta, km, tuulimunaa tms.) eli ite maksoin 90, että näin pikkuisen. Nyt on (suht varmasta olosta huolimatta) tullut välillä fiilis et pystynkö huoletta odottamaan np-ultraa, joka on 20.3 vai täytyykö käydä tarkistamassa tilanne välillä, kun nuo edelliset km ovat molemmat siis olleet keskeytyneitä....

No tulipa taas omaa napaa :LOL:
Oireet on pysyny vahvoina ainakin vielä et oisko se hyvä merkki... Väsymys on HURJAA, lähes kaikki mitä syön närästää ja päälle jää tasaisen inhottava paha olo :x. Finnejä pukka taas, välissä oli viikon luova tauko ja taas on naama ja hartioiden alue täynnä finnejä, YÖK! Niin, ja vessahätä on tarpeeksi usein varsinkin näin hitaaseen aineenvaihduntaan tottuneelle....

Mut nyt pikkuneiti huutaa vieressä et pääsis pelaamaan "tyttöjen pelejä" ;)

Ikiäiti ja pikkuinen (jo 8+0 neuvolan mukaan)
 
Tervetuloa uudet :)

Täällä oireet katos joten tein sitten uuden testin :D Testiviiva ilmestyi näkyviin ennen kontrolliviivaa ja oli loppujen lopuksi kontrolliviivaa puolet tummempi. Juu uskotaan, vahvasti raskaana :) Jännä juttu muuten että esikon aikaan en kolmella testillä saanut yhteenkään tummaa testiviivaa... Kaikki oli hentoisia. Eli joko testit on kehittyny tai sitten olen viimekertaan verrattuna hormonihirviö :D

Hankinnoista: meille ei varmaankaan hankita kun s-koon kestoja. Esikon jäliltä on pieniä vaatteita unisex väreissä ihan tarpeeksi. Niin ja autoon turvakaukalo. Esikon kaukalo myytiin pois poikkeen jo ajat sitten. Sitten kun uusi tulokas kasvaa ja jos kamuni uni pitää paikkansa niin "joudutaan" vaateostoksille. Kamu oli nähnyt unen että meille syntyy poika. Unessa oli näkynyt myös päivämäärä mutta ei siitä sen enempää ;)

Pää ei ole pilvissä eikä kyllä kuopan pohjallakaan. Eli ihanan normaali olotila. Saa nähdä milloin tämä taas muuttuu johonkin suuntaan.

Seulonnoista: Esikon aikaan taisin käydä verikokeessa ja sitten oli np-ultra. Kaikki ok. En kyllä kuolemaksenikaan muista mitä verikokeella seulottiin :D Mitään lapsivesipunktiota meille ei koskaan edes ehdoteltu...

Sakuliini ja kultamuru 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Mukavaa saada uusia höpöttelijöitä joukkoon mukaan! :) ..ja Piipero86:lle virtuaalihalaus, sekä paljon ihania ajatuksia ja hyvää matkalle lokakuuhun <3

Tää palsta on kyllä itelle tärkeä (erityisesti kun ei edelleenkään muut, kuin me vanhemmat tiedetä). On niin lohduttavaa ja piristävää lukea samassa tilanteessa elävien ajatuksia, tunteita ja tuntoja. Jokaisella meistä on omanlainen tausta, ja se on mielestäni rikkautta. Itellä kun tämä raskaus on "elämäni ensimmäiset kaksi viivaa", niin kaikki on niin uutta.. :) Ja tuntuu, et aina vaan vaikeempaa on olla möläyttelemättä muille mitä todellisemmaksi itelle raskaus tulee :D

Oireista moni on ainakin kirjotellu..niin itellä kans noi menkkamaiset kivut on oikeestaan hävinny, turvotusta on ja ehkä nyt vlopun aikana lievää pahaa oloa jos ei syö tarpeeksi usein (=tuntuu itestä et koko ajan pitäis olla jotain mussuttamassa). Ja vloppuna myös nukuin pitkien yöunien lisäksi pitkiä päikkäreitä.. Kuvittelin itestäni, ettei mun mielialoihin vaikuttaisi raskaus ku oon niin ailahteleva muutenkin..mut kyllä tuntuu ettei pysy sitäkään vähää perässä mitä on ennen pysyny...tuntuuko muista siltä? Enkä osaa edes sanoiksi pukea, mitä tunnetiloja ja ajatuksia käy läpi -samoin unet on entistä mahdottomampia.. Toki sitä elää isoja ajatuksia, et ihmehän se olis jos ei jossain näkyisi :) Mutta siis vähillä oireilla edelleen täälläkin omasta mielestä mennään...

Liikkumisesta kirjottelitte..niin ite en oo kans jostain syystä uskaltanu/jaksanukaan punttisalille raahautua...vaikka kai sitä vois normaalisti siel touhuta..? Vesijuoksun oon ajatellu alotella taas, ja sit vähä ees koittanu kävelemään raahautua... Sanokaahan te joilla jo kokemusta, piristyykö tästä rakauden edetessä? Pelottaa et on ihan rapakunnossa, kunhan synnärille asti pääsee jos tämä meno jatkuu :(

Kamalasti tuli asiaa taas itestä, mut luen kyllä aina jokaisen kirjoitukset ja niistä saa kivasti ajateltavaa. :) Ketjun alkuvaiheessa taisi joku kirjoittaa siitä, miten tuntuu ettei ajatuksenjuoksu käy kuten ennen -niin en tiedä onko mun sanomiset ja kömmähdykset sattumaa vai voiko laittaa raskauden piikkiin. Nimim. Mm.Ylisuolaisen puuronkeittäjä, perunoiden pohjaanpolttaja ja välillä ihan höpöjä puhuva :D

Positiivisia ajatuksia jokaisen viikkoon! :)

Toivoopi Piiti ja Tiuku (6+6)
 
Viimeksi muokattu:
Uusille hirmusesti tervetuloa :)

Piipero :hug: Ei tosiaan voisi edes kuvitella kuinka suurta tuskaa ootte joutunu kokemaan. Nyt ei auta kun toivoa, että tästä raskaudesta saisit elävän vauvan syliisi, vaikka eihän se tietysti menetettyä korvaa. Tervetuloa kuitenkin tänne meidänkin palstalle, toivottavasti pystyt meidänkin kanssa keskustelemaan :)

Muihin en taaskaan muista et olisko ollut jotain kommentoitavaa, varmaan mut väsyttää liikaa alkaa selailemaan taaksepäin :( (taidetaan kaikki olla siltäosin samassa veneessä)

).( täällä oli tänään neuvola ja täti laskikin mulle la:ks 3.10. En nyt sitä kuitenkaan lähde muuttamaan, katsotaan mitä sitten ultrissa selviää jos selviää... Muutahan ihmeellistä siellä ei sitten tapahtunukkaan. Sydänääniä kokeiltiin, mut eihän ne tietysti kuulunutkaan, en sitä oottanukkaan. Kuulemma noin kymppiviikosta eteenpäin ne on sillä kuulumaan saannu :)

nukkuu taas ;) nellinu & sirriäinen 7+1
 
Moi taas!
Ja tervetuloa uusille ja Piiperolle voimia uudessa odotuksessa, otan osaa suruusi menettämästäsi lapsesta.

Sen verran pitää kommentoida enskertalaisille, että lääkärit voi ehdottaa lapsivesipunktiota tehtäväksi, jos verikokeen, odottajan iän ja niskaturvotuksen muodostama seula "hälyttää" eli antaa arvion, että sikiön riski kromosomihäiriöön on suuri, vaikka 1:20 tms. Punktioon liittyy itseensä 0.5% keskenmenoriski.

Olin tänään vapaapäivää viettämässä kaupungilla ja päätin mennä lounaalle sushipaikkaan. Raa'at kalat jätin siellä väliin, vaikka yleensähän varoitellaan tyhjiöpakatusta graavilohesta, mutta en nyt uskaltanut ottaa tuorettakaan. Se sushi maistui niin hyvältä, ettei mikään pitkään aikaan ja vetelin vielä päälle innolla ne inkiväärin kappaleetkin, jotka tulee mukana. Sen jälkeen oli jonkun aikaa tosi hyvä olo, ei etonut lainkaan. Sittenpä muistinkin, että tosiaan, inkivääriähän käytettiinkin vielä jokin aika sitten raskauspahoinvoinnin hoitoon, mutta todettiinkin sitten jotenkin vaaralliseksi eikä sitä enää suositella. Tuskinpa nyt parista viipaleesta mitään haittaa on, lähinnä se riski on varmaan jossain oikein inkivääripuristeessa. Mutta jännä, miten kroppa tiesi että mikä auttaa ja oikein tuli himo siihen.

Onko ihmisillä muita ruokia, mitkä tuntuvat auttavan pahoinvointiin?

Pinusti
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta (haukotus)

Täällä erittäin huono yö takana. kahden maita närästi niin ettei ikinä. poltteli oikee kunnolla. Ei ois millää jaksanu nousta vaan pakkohan se oli ja kahden rennien jälkeen nukahdin, hetkeksi.... Sitten oli kauhean kuuma. Mies vieressä nukku tyytyväisenä kokonaan peiton alla ja minä kokonaan ilman peittoo :D Loppuyö meni mukavaa asentoa hakiessa... Mitään ajatuksia ei pyöriny mielessä, yleensä ne on ne syvälliset mietinnät mitkä tätä naista valvottaa vaan viimeyönä oli kyllä jokin ihan muu... hormonit?

Esikon aikaan mua ei valvottanu kun vasta loppuraskaudesta iso maha, närästys, jalkojen puutuminen ja yövirkku sikiö.

Muoks. aina unehtuu allekirjoitus :D

Sakuliini ja kultahippu 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta. |O Haukottelulle ei tule loppua vaikka menin eilen jo klo 21 jälkeen nukkumaan.

Mulla auttaa pahoinvointiin Mama nuudelit - pitää laittaa koko pussi chiliä. :) Tosin nyt oksettaa kyllä ajatus siitäkin.

Tänään ajattelin koittaa raahata itseni pilatekseen. Olisko se sitten niin vakavaa, jos sinne nukahtais? :)

Lumi & muru 8+0
 
Joku oli nähnyt erikoisia unia, minulla sama "vaiva". Viime yönä näin painajaisia siitä miten mies oli kokoajan minulle vihainen ja sulki minut pimeään huoneeseen :( Onneksi rakas sattui olemaan vielä sillon hereillä (menin itse nukkumaan jo 21 :D ) niin sain turvallisessa kainalossa hyvin unenpäästä kiinni uudelleen. Muitakin outoja unia mahtuu melkein joka yöhön.

Piiti_*: Kyllä sitä energiaa alkaa taas tulemaan :) Hormonithan väsyttää enimmäkseen ja jossain vaiheessa raskaushormoni ei enää nouse niin kovaa vahtia vaan tasaantuu, silloin helpottaa yleensä pahin väsymys. (ja paha olo! ) Tuota odotellessa :)

Oireista Olen huomannut, että nännit ovat kipeytyneet nyt, esikoisesta se oli ensimmäisiä oireita. Nenä on edelleen tukossa, ärsyttävä vaiva. Lieviä menkkamaisia kipuja on edelleen. Muuten on aika normaali olo, väsymystä tulee kyllä havaittua aina välillä, mutta ainakin miehen mielestä olen aina ollut väsynyt :LOL: Touhukkaan taaperon perässä juostessa joutuu välillä latailemaan akkuja muutenkin, nukun nykyään melkein päivittäin päiväunet ;) Tulispa se 1.3. jo, tulisi tääkin raskaus "todeksi". (Edelleen vaivaa tunne, että ollaanko tässä nyt raskaana vai ei, puhun kokoajan siitä -että jos meille tulee se vauva- )
 
Huomenta!

Täällä oli eilen ärrinmurrin päivä kun neuvolasta ilmoitettiin että th on sairastunut, ja varaileppa uutta aikaa keskiviikon puhelintunnilla.. Kyllä harmitti, mie olin niin innoissani siitä.. :/ No, jos saatas nopeesti uusi aika huomenna :)

Itse oon hiplaillut kaupassa kaikkea vauvanjuttuja, eilen kävin lastentarvike-liikkeesäkin ihailemassa kaverin kanssa, onneksi en sortunut mitään ostamaan, en uskalla vielä.. Niinkuin en uskalla testiäkään tehdä, saavat neuvolassa varmistaa sitten raskauden :D

Onko muilla ollut kuumeista oloa vaikka ei kuumetta olekaan? Itse kärsin toista viikkoa siitä olosta ja on kuin olis jyrän älle jäänyt. Samaten tupakanpolton lopettamisen myötä tupakkayskä on alkanut vaivata (eikös se nosta niitä tervoja keuhkoista ylös ja puhdista kehoa?). Sit vielä valtava turvotus, piti pari mammapaitaa eilen käydä jo ostamassa että piilottaa pömpön :D Tissit on kipeet ku mitkä ja hankala nukkuakin jajaja.. Siinäpä teille tiistai-aamun pieni valituslista, pakko on purppasta välillä, argh!! :mad:

Uskon teidän kanssasisarten kuitenkin ymmärtävän ahdinkoni :heart:

Nyt päivän puuhiin,

Little Precious 6+5
 
Täälläkin on outoja unia tullut kateltua:) Vaikka olen tavallaan onnellinen kaikista oireista niin silti myös helpottunut kuullessani että ne myös helpottavat jonkin ajan päästä. Vaikea kuvitella ettei niin pitkään aikaan pääsisi urheilemaan. Eilen bussi oli myöhässä ja yritin juosta töihin..mutta teki niin kipeää tisseihin ettei siitä mitään tullut:) Mutta vaikka kuinka kurja olo mulla oli eilen, mietin jo kotiinkin lähtöä kesken päivän kun kuvotus oli korkeimmillaan..silti jotenkin turvallisempi olo kun tietää että ehkä siellä tosiaan massussa joku kasvaa kun oireet lisääntyy ja pahenee <3

Mulla sama ongelma ettei pysty muistamaan kaikkia asioita mitä viestiketjussa käsitelty..joten omaa napaa vain:/

Onnellinen84 + Tirriäinen 6+6
 
HUOMENTA:wave:


Piiperoiselle erityisen turvallista odotusaikaa:hug:


HANKINNOISTA, mun ei tartte vauvatavaroita kauas siirtää nyt:LOL: Tuplarattaiden hankinta tulee eteen :) Tää kolmas on hyvällä säkällä juuri täyttänyt 1vee kun toinen syntyy, riippuen nyt sitten kuinka pitkällä olen... tosiaan viikoista ei hajua kun kuukautiset ovat tulleet ...

).(
Maha on pallo. Oikeasti. Pitäskö laittaa kuva mitä uusi raskaus tekee vähän aikaa sitten synnyttäneelle?:LOL: taidan laittaa!

juu mun maha oli jo littana mutta lihakset antoi näköjään periksi nyt heti turvotukselle :Djep, turvotustahan se vaan on :D mut ei se silti epäselväks taida kellekkää jäädä miksi turvottaa (ei auta activiat :D )

Tänään nuorimman 4kk neuvola :heart: siellä sit tarttis ottaa puheeks tämä mun tila :D
Olo on oksettava :D

T:Neiti+chuckNorris rv??????
 
Huomenta Kanssasisaret!

On tämä kyllä ihanan aktiivinen ketju, mikä parasta, kun saa fiilistellä tätä raskausasiaa täällä..( muille emme ole vielä kertoneet! )

Liikunnasta pitää mainita sen verran, että uskon vakaasti sen auttaneen raskautumiseen ylipäätänsä, olen harrastanut aamulenkkejä 4-5 kertaa viikossa ja nämä lenkkeilyt aloitin heti edellisten kk loputtua.. En ikinä uskonut, että jaksaisin nousta ylös 05.20 lähteäkseni lenkille, mutta niin se vaan on onnistunut! Mikä fiilis sen jälkeen onkaan ja parasta ehkä onkin se, kun töitten jälkeen ruokaa nassuun ja peittojen alle torkkumaan 20.30 asti ja siitä sitten yöunille..Unta riittää!! Tosin, ne unet ei välttämättä mitään ihania ole, joku taisi mainitakkin, että hurjia unia nähnyt.. Mulla ne kohdistuu kaikki esikoiseen jollain tapaa surullisesti. Esikoinen tuntuukin tällä hormoonihyskymielellä ERITYISEN RAKKAALLE..

Mielialat vaihtelevat 0-100 aika nopeasti, välillä tuntuu, että sytyslankaa ei ole nimeksikään enää :)

Hienoa, että muutkin ovat saaneet tupakoinnin lopetettua! Itse lopetin myös heti plussan jälkeen..Toki nikkikset vaivaa aika-ajoin ja varsinkin alussa oli tosi ikävää ne nikkisyskät, sattuivat/repivät samalla alavatsassa ikävästi.. Mutta, mitäpä ei tekisi pikkuisen vuoksi ja hei, mielelläni mä otan itselleni puhtaan tuoksuiset hiukset, hengityksen ja muutenkin fressimmän olon! Vieroitusoireita ei muutoin ihan hirvesäti, mutta luulen, että epämääräiset huimausolot johtuu niistä..

Eka neuvola on ens viikolla, jännittää muka sekin?!? Puhekielen viikoilla olen silloin 7:llä, joten tuskin ainakaan mitään sydänääniä vielä pääsee kuuntelemaan?!
Toivottavasti ne tekee vielä jonkun raskaustestin, koska välillä tuntuu, että olenkohan edes oikeasti raskaana!?! Tissit ja väsymys oikeastaan ainoat oireet, temperamenttiä löytynyt aikaisemminkin siis ;)

Mukavaa laskiaistiistaita kaikille, nautitaan hyvillä mielin kermapullat !!

Pakkastyttö ja murupapunen / papumurunen 5+2
 
Onko kukaan muu muuten kertonut töissä esimiehelle jo raskaudesta? Kerroin itse eilen (ollaan tosi hyvissä väleissä) ja pomo oli oikein onnellinen mun puolesta. Sovittiin myös tänään, että voin tarpeen mukaan pitää etäpäiviä, jos väsyttää ja jos oikein kurjaksi menee olotila, niin haen sitten saikkua. Muille kerron töissä sitten kun masu näkyy (jos sinne asti päästään).
 
IMN
Neiti81 Näyttääpä melkoselta :D Voi kun itelläki alkais (ees turvotuksen kautta) näkymään. Vaikka oikeastaan haluaisinkin koulussa pitää asian vielä salaisuutena, minä kun satun olemaan 16-17-vuotiaiden seassa siellä, enkä jaksa kuunnella samoja kommentteja asiasta kuin kymppiluokalla esikoista odottaessa. Meidän ryhmämme oppilaat kun sattuvat olemaan vielä pahimmassa murrosiässään. Opettajat on aina ollu mun "koulukavereita" :D

Esimiestähän mulla ei ole jolle kertoa, mutta ryhmänohjaajalle kerroin jo viime viikolla, ihan vain pahoinvoinnin takia, joka alkaa pikkuhiljaa nostaa päätänsä täälläkin..

Hirveä nälkä koko ajan. Jos vaan mahdollista niin nukkuisin ja söisin, enkä muuta tekiskään!

IMN & Tuutikki 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!! :)

Löysinpä ketjun johon minäkin taidan kuulua, vihdoin ja viimein!

Pitkin syksyä oon tehnyt raskaustestejä ja aina tullut yhtä jyrkkä negatiivinen, no kun hautasin ajatukset raskaudesta ja vauvasta niin yhtäkkiä alkoi tulla pahoinvointia ja väsymystä, paleli ihan järkyttävästi ja pissasin kun palokunnan hevonen, no tuossa perjantaina 17.pvä yllättäen plussasin. Sillä hetkellä en osannut ajatella mitään, olin onnellisempi kuin ikinä ennen ja silti samalla tajusin, etten oo koskaan aikaisemmin ollut niin hiton peloissani. Mutta sehän on normaalia eikö? :)

Neuvola aika meni ikävästi 19.3 asti ja jostain syystä en malttaisi millään odotella:D Haluisin tästä kaikesta jo jotain konkreettista ja jotain todistusta, että tää ylipäätänsä on totta!
Etenkin kun mulla on ollut inhottavia ala-vatsa kipuja ja oon jo kerennyt pelkäämään kaikkea mahdollista keskenmenosta kohdunulkoiseen raskauteen. Noh ehkä mun ei pitäisi psyykata itteeni niillä. :)
Mutta raskaus on kuitenkin tosi alussa ja nettilaskurit antaa la 21.10.2012 :)

Hei miten ootte kertonut vanhemmillenne/sukulaisille raskaudesta? Se tuntuu olevan myös suuri pelon aihe täällä päin, pelkään ettei ookkaan niitä tukijoukkoja siinä ympärillä. Täytän kuitenkin syyskuussa 20vuotta ja asun kihlattuni kanssa yhdessä, eli en ole yksin lapsen kanssa. Mutta kai tääkin on normaalia pelkoa ensimmäisessä raskaudessa? :)

lllllaura & pikkupikkupapu rv. 5+2
 
IMN
llllllaura Ensinnäkin anteeksi, en jaksanut laskea L-kirjaimien määrää :D Täytän itsekin tänä vuonna 20, ja voin sanoa että helpoin tapa kertoa on vain odottaa sitä oikeaa hetkeä. Itselleni tuli vain sellainen tunne että nyt soittaa kilautan ja järkytän mamman! :) Sama homma myös edellisessä raskaudessa.
Tietenkin on myös noita hieman humoristisiakin tapoja, kuten ostaa esimerkiksi "mummola"-kyltti lahjaksi ja sanoa että sille saattaisi tulla käyttöä.
Itseäni pelotti raskaudesta kertominen enemmän tämän pikkukakkosen kuin esikoisen kohdalla, miksi lie.
Tukijoukkoja löytyy aina, kukaan ei voi olla ainakaan vihainen raskaudesta tai jättää läheistä yksin uudessa tilanteessa :) Tsemppiä!
 
llllllaura
Tukijoukkoja löytyy aina, kukaan ei voi olla ainakaan vihainen raskaudesta tai jättää läheistä yksin uudessa tilanteessa :) Tsemppiä!

Näinpä :)
Mua jännitti kamalasti kertoa tästä neljännestä mun vanhemmille, varsinkin kun ikäeroa tulee näillänäkymin vuosi.. no eilen paljastin ja onnellisiahan nuo ovat :D :D toki he elävät espanjassa ja käyvät joskus vain niin ei heidän elämäänsä niin liikuta :D

Mutta nuo fiilikset on ihan normaaleja ekassa raskaudessa, kun tuntuu et neljännenkin kanssa on samoja fiiliksiä :D



pahoinvointi iski.. YÖKS. kokoajan heikottaa. ei oksu lennä mut sellanen olo ku ois oikee kaamee kankkunen...
nautiskellaan:LOL:
 
Lohduttavaa tietää, etten oo ainoo joka on ihan pissat housussa pelosta ku pitäis kertoo tästä :-D No ei mutta, kyllä mäkin asian haluan niin ajatella, että järkytyksenä se tulee ja isona sellasena, mutta antaa tulevalle mummille ja isomummille aikaa miettiä asiaa, niin eiköhän ne siitä lämpee :)

Huhhuh, mullakin ollut ihan järkyttävän yököttävää oloa tässä taas. Yyh, mut ehkä sen kestää sillä voimalla, että tietää ettei se onneks loppuelämää kestä :--D


Ja IMN heh L:kirjaimia on viisi. :D tai ainakin pitäisi olla :D
 
Viimeksi muokattu:
Kuten joku mainitsikin tuon "kestokrapulan", on kyllä täysin oikea kuvaus minunkin olotilastani. Ei ole kivaa tämä työssäolo kauheassa kankkusessa :)

Lumi: Ihana kuulla että raskausuutiset otetaan noin hyvin teillä vastaan töissä. Minä tuskin tulen noin hyvää vastaanottoa saamaan..sentakia meinaankin viimeseen saakka pantata tätä tietoa. Toivottavasti ainakin jonnekkin rv 14 saakka. Katsotaan miten nopeasti alkaa maha kasvamaan.

Onnea lllllauralle plussasta!!
 
Tervetuloa Piipero86! Teillä on tosiaan raskas taakka kannettavana, syvä osanottoni. ): Toivotaan että tällä kertaa kaikki menisi hyvin.<3
Tervetuloa myös sinulle, Milk!:)
Onnellinen84 Minulla on jäänyt liikunta taka-alalle tämän väsymyksen vuoksi. Uskon että raskauden ja kevään edetessä asia korjaantuu. Todella toivonkin niin, ettei sitä 20kgn paisumista pääsisi tällä kertaa tapahtumaan.(;
Dsarial Täällä toinen kofeiiniherkkä! Minulla menee myös unet jos juon vähänkään kahvia. Se on sellainen noidankehä, jos en juo niin väsymys on lamaannuttavaa ja suorituskyky nolla, jos juon ni loputkin unet menee ja olen vielä väsyneempi seuraavana aamuna. Noh, elämä on valintoja.:)
 
Heippa!

Mä olin tänään ultrassa, jossa siis varmistettiin alkion sijainti aikaisemmin kokemani kohdunulkoisen takia. Alkio oli siellä missä pitikin ja raskauspussin koko 10-11mm vastasi viikkoja 5+2 eli aikalailla sitä mitä pitääkin. Ruskuaispussikin näkyi, mutta muuta ei näillä viikoilla vielä saatu näkymään. Kiva kuitenkin, että kaikki on siis tähän asti niinkuin pitää :)

lllllaura: Muakin jännittää isälleni kertominen, vaikka on jo kolmas lapsi tulossa. Mutta se johtuu pitkälti mun isän lapsellisista kannanotoista edellisiin raskauksiin. Ensimmäistä odottaessani isäni veikkasi kyseessä olevan työnpakoilun takia tehtailtu raskaus (hän on itse pitkäaikaistyötön, nyt jo työkyvyttömyyseläkkeellä), toisen kohdalla (hän sai alkunsa vahingossa ja silloinen mieheni (nykyään ex) sanoutui irti koko hommasta) hän kommentoi jotain aivan naurettavaa ja äärimmäisen loukkaavaa siitä, ettei ehkä pysty rakastamaan vatsassa kasvavaa lastani, koska kyseessä ei ole rakkauslapsi. En tiedä haluanko tietää hänen kommenttejaan tästä raskaudesta.

Suku on pahin, ei voi muuta sanoa. Silti isäni on mulle rakas.

Töissä en ole ajatellut kertoa ennenkun suurimmat riskit keskenmenosta on ohi, sillä mulla on vasta-alkanut määräaikainen soppari, joka kyllä just passelisti loppuu niin että ehdin olemaan sen loppuun asti töissä.

Itselläni ei ole paheina tupakanpolttoa eikä liiemmin kahvin juontia, mutta aiemmin olen juonut silloin tällöin energiajuomia ja nyt niitä kyllä kaipais kun koko ajan väsyttää niin pirusti!
 
Viimeksi muokattu:
ail
Tervetuloa lllllaura.Tosta muille kertomisesta,en kehtaa kertoa kenellekkään kun saan vaan paheksuvia katseita kuten jo viime raskaudessakin.ON tää niin ihme kylä.Äidille oon kertonu en muille.Isää mulla ei enää olekkaan.Ihanat ultra kuulumiset tiimarinvihko :heart: kyllä itelläkin tekis nii mieli mutta jospa malttaisin vielä hetken.

ail 5+1
 
Mullakin on sellainen tilanne ton äidille ja isovanhemmille kertomisen kanssa, että ei äitini varmaan asiaa tältä kantilta paheksu koska kun se on odottanu mua ja mut saanu niin sillä on jääny koulu hetkellisesti kesken, mutta mun mummi on varmasti tätä asiaa vastaan tasan sen takia, että kun en ole opiskellut itselleni ammattia.
Jos mulla ois ammatti niin tilanne ois täysin toinen, mutta kai sekin sitten asian sulattelun jälkeen lämpee asialle, kuhan eka uskallan kertoa. Pappa taas luultavasti ottaa asian ihan hyvin. :) Jotain positiivista siinäkin ;--) (toivottavasti.)
Yritän selittää mummillekin tän asian niin, että ei se vauva mun opiskeluja estä, kyllä mä kerkeen lukea itelleni vielä vaikka viisi ammattia jos niikseen tulee. :D
Mutta kai mun mummi on tossa asiassa vähän vanhanaikanen? Vaikka itsekin saanut ekan lapsensa mun ikäsenä niin...........
Kun nimenomaan tää raskaus eikä vauva ole mikään este mun opiskelulle, aion etsiä oppisopimuspaikkaa nyttenkin ja jatkan sen sitten loppuun kun mammaloma on ohi ja kun aika antaa periksi. :) Ei se oo este, kun se on hidaste!
 

Yhteistyössä