Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

ail
Calumet :hug: osanottoni. Mie en sitä ultraa saa tilattuu ku pelottaa nii vietävästi....oli sit mies menny ja soittanu Femedaan.Aika on 7.3 eli viikot ois ehkä sillo 7+2 toivottavasti jotain jo näkyis. Nyt sohvalle puhisemaan ja etomaan.

ail ja saaga 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pakkastyttö :)
Kiitos kaikille! :D

Tänään onkin sitten menty pää pilvissä eilisen johdosta. :) Toki ymmärrän, että jarrua pitää vielä painaa, koska mikään ei ole vielä varmaa, mutta kuitenkin...

Tervetuloa uusille ja onnea plussista! :heart: Calumetille täältäkin osanotot ja toisaalta hirmuiset tsempit!:hug:

Ilmavaivojen ihanuus on rantautunut tännekin...ei kiva! :) Muuten olo on oikeastaan normaali. Täällä myötäilen teidän huonovointisten oloja ja toivon jokaiselle parempaa oloa! Voihan se olla, että minullekin se on vielä tulollaan. (muoks. siis tuo huono-olo)

ja joku kyselikin siitä, että miten on päässyt jo näin varhaisessa vaiheessa ultraan. Minä pääsin siksi, koska olin siinä alkuraskaudessa niin järkyttävän kipeä ja epäilivät jopa kohdun ulkoista raskautta. Siksi "jouduin" käymään seurannassa.

Neuvola pitäis saada nyt varattua. Hankala vaan varata, kun soittoajat vähän kehnot mun työaikojen osalta. Oon aina töissä siihen aikaan, kun sinne voi soittaa.

Jiiii+pieni 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille pitkästä aikaa! Tervetuloa kaikki uudet plussanneet ja ONNEA! Tänne onkin tullut hurjasti uusia kirjoituksia sitten viime kerran:)

Halaukset teille jotka ovat kohdanneet menetyksen:hug: IKÄVÄÄ:(

Itse soittelin neuvolaan 13.2 ja sain ajan silloin jo ihan aikaiseen vaiheeseen (omien laskujen mukaan)rv 7+5 kohdalle. Aika neuvolaan olikin sitten jo viime perjantaina:) Pienen yllätyksenkin mieheni kanssa saatiin kokea kun kätilöksi opiskeleva miehen serkun vaimo oli tekemässä neuvolassa työharjoitteua:) Heillä kaikillahan siellä on vaitiolovelvollisuus joten TOIVON että hän pitää asian omana tietonaan siihen asti kun päätämme kertoa suvulle;) Ei siis kohdattu hänen kanssaan niin että oltais vaihdettu kuulumisia;) Neuvolasta saatiin kotiinviemisiksi ISO pino esitteitä. Mies on syventynyt lukemaan niitä ihan omaan rauhaan<3 Neuvolatäti oli oikein ihana ja kehoitti heti soittamaan oli kyse mistä tahansa. Olimme sisällä huoneessa 2 tuntia eli asiaa oli kyllä!;) Tällä viikolla kuulemma saan varailla aikaa ensimmäiseen ultraan. Ollaan miehen kanssa vähän mietitty että ehkä meidän kohdalla tuo varhaisultra jää väliin kun luultavasti se eka normi ultra on 3 tai 4 viikon päästä?:)

Oireista sen verran että toissa viikolla alkoi olla jo jonkinlaisia merkkejä pahoinvoinnista mutta ei mitään pahoja siis. Viime viikolla sain sitten huomata että pahoinvointi ainakin jonkin verran paheni...loppuviikosta huomasi jo SELKEÄSTI pahoinvointia. Wc:hen asti en ole vielä joutunut lähtemään sillä olo on lähinnä vain ällötystä ja kuvotuksen tunnetta ruokaa kohtaan. Varsinkin kaikki "normaali" ruoka (jota on tavattu täällä kotona laittaa ruoaksi) ällöttää:( Ne ruoat jotka maistuu ovat salaatit, voileivät, hedelmät, jogurtti, kasvikset, kinkku ja tietty kaikki roskaruoka menis alas:D Hampurilaisia on tullut himoittua jo monta viikkoa;)

Kertomiseen palaten sen verran että pari viikkoa sitten kerroin omalle äidille(vaikka olin kovasti sitä mieltä että kellekään ei kerrota vielä aikoihin) ja saman viikon lopulla sitten myös miehen vanhemmat saivat tietää. Kaikki olivat erittäin iloisia! Miehen vanhemmille tämä pikkuinen olisi ensimmäinen lapsenlapsi:) Äidilleni tämä olisi toinen lapsenlapsi.

Minulle tuo Kiinalainen kalenteri povaa poikalasta, mutta en tiedä miksi niin jostain syystä mulla on ihan tyttö-olo...?:D

En nyt muista mitä kaikkia galluppeja olikaan tällä hetkellä menossa joten juttuja jää tällä kertaa varmaankin kertomatta... mutta ensi kerralla skarppaan sitten;)


Laara85 ja "pallero" 8+2(?)
 
Täällä on ihan järkyttävä olo. Kokoajan tuntuu että oksennan justiisa, mutten sit oo kuitenkaa tähän mennessä oksentanu. :headwall: Välillä palelee, heti kohta sen jälkeen on kuuma. Haukottelen kokoajan. Miks jokainen raskaus ei voi olla samanlainen..... :(
 
Calumetille osanotto enkelilapsesta :hug: Oman lapsen menetys on menetyksistä suurin jonka ihminen voi kokea, ei siitä yli pääse milloinkaan vaan asian kanssa oppii ( tai on vain opittava ) elämään. Mutta silti se on niin väärin :'( Sopiiko kysyä että mikä pikkuisella oli? Ja oliko jo ulrassa huomattu jotain? Ite oon nyt tän raskauden aikana vähän erilaisessa seurannassa koska meillä on takana keskeytys rv 21+3 viime syksyltä, pienellä oli geenivirhe joka ei antanut mahdollisuutta elämään :'( Meillä on myös enkelipoika pilvenpäällä...rakastettu, ja erittäin toivottu olisi ollut ja todellaki rakkaudella tehty. Hautakynttilään olenkin usein kirjoittanut juuri tuon "rakkaudella tehty" :heart:

Nyt toivotaan parempaa onnea meille molemmille :) Vaikka epätoivo välillä nostaa päätänsä, yritän luottaa siihen että ei voi olla yhtä huono tuuri kahta kertaa peräkkäin.

Vähän tällänen ankea kirjotus, mutta jotenkin sekin välillä helpottaa kun saa kirjottaa tästä asiasta.

muhvi ja matkis 6+2
 
Nyt on pakko kysyä teidän syömisistä... mielellään sellaset voisi vastata joilla ei ole pahoinvointia tai on jo mennyt ohitse kun määhä syön nykyään ku hevonen... oikeasti! Ennen raskautta riitti 1 tonnikala ja puolikas raejuustopurkki työaikana ja illasta pari desiä lämmintä ruokaa. Nyt tää on menny ihan älyttömäksi, oikeasti! Ennen aamuvuoroon lähtöä syön leivän, tunti tai kaksi siitä sellasen annospussipuuron, taas tunti tai pari eteeenpäin salaatti( sisältää kurkut,tomaatit,paprikat,jäävuorisalaatin ja juuston) tai raejuusto ja tonnikala. Yleensä on myös kaksi appelsiinia tai muuta hedelmää mukana jotka napostelen työpäivän aikana ja silti miul on jatkuva nälkä! Kotia päästessä on sitten ruoka siinä neljän kuuden välillä jolloin syön sen paridesiä ja mukaan on tullut mielihaluna leipäpala :D Illasta on sitten taas syötävä jotain kun on nälkä :D Painoa tullut jo pari kiloa lisää vaikka viikkoja on n.6 täynnä. Työni on raskasta fyysisesti ja siinä on kokoajan melkein liikkeessä mutta ennenkään ei ole ollut tälläistä energian tarvetta ni mistä tämä nyt on tullut?

Onko teillä ehdotuksia mitä voisi syödä ja mielellään kevyesti ja terveellisesti????
Alkaa vähän jännittää tää paisuminen ja ruokahalu. Omasta mielestäni en kuitenkaa esimerkiksi herkkuja syö sen enempää ku ennenkään.
 
Iltaa kanssasisaret :)

Onnea uusille lokakuisille!! Ja CALUMET: Halaus&Rutistus, en löydä sanoja!

MINKI: Sähköinen lomake kuulostaa hyvältä, miksihän se ei oo jokapuolella käytössä :/ meillä vaan tyylii rasti ruutuu lappuja..hö!

YHDESSÄ OLOSTA: ollaan oltu vajaa 10 vuotta yhdessä, joista 6 vuotta kihloissa ja 3 naimisissa. Lapsettomuuspoluilla tarvittu 6 vuotta, jonka aikana saatu ihanin poika ja nyt hippunen kyytiin!

LUMI: Ihanaa kun sun viikot alkaa jo 9+...tuli vaan hyvä fiilis. Aika siis menee eteenpäin, ihan meillä kaikilla, kivaa!!

Sukupuoli asiaa...ei varmaan pystytä olee kysymättä näkyykö se. Esikosta näkyi pippeli ja kätilö sanoi ennen kuin edes kysyttiin että tiedättekös kumpi tulee..kuvassa näkyi pieni uloke!! :)

Omaa oloa voisi kuvailla ns. normaaliksi, oireita ei paljon huomaa enää sen jälkeen kun sairasti pahan mahataudin, influenssan ja päälle pahan lääkeaine allergia reaktion..josta makasin tarkkailussa ja sain kahteen otteeseen kortisonipiikkiä kankkusee.. eli oireita on mutta ne on lieviä kaikkeen tuohon tuskaan verrattuna. Voi olla jos olisin ollut terve koko ajan niin valittaisin nyt kuinka oireet tuntuu mutta ei nii ei :)

Kääk IIT84: Mä syön, todellakin...oon ennen ollut pieniruokainen, mutta nyt! Se on jotain kamalaa..nälkä iskee vartti syömisen jälkeen TAAS!! Ja koko aika jano... iltaturvotus on luokkaa "6kuulla raskaana"...joten löytyy. Töissä vaikea piilottaa mahaa kun se jo nyt pömpöttää. Kauheeta, ei esikoisesta näin aikasin pömpöttänyt!

Taatu&Hippunen 8+1
 
Jaiks..unohtu kertoa että np-ultra 25.3 ja neuvolalääkäri 20.3 joissa jo kuulee sitten sen ihanan laukkaäänen :heart:

Ei malta odottaa, ja jännittääkin hiukan että kaikki on hyvin ja onko siellä elämää..
 
sama täällä... 15 min ja on syötävä taaaas jotain.. Miulla esikoisesta ei ollut tällästä... paino rupes nousemaan vasta puolenvälin jälkeen ja mahakin pullahti vasta pari kuukautta ennen laskettua... nyt tuntuu että rinnat turpoo päivä päivältä ja maha köllöttelee joka päivä suurempanan pömppiksenä mukana... onneksi miul on todella löysät työvaatteet mut jos tätä menoa syön ja paisun ku pullataikina ni kaikki huomaa ja tajuaa jo enne ku pitäs :/ Tohon Jano hommaan ni miulla on tullut ensimmäinen mielihalu näköjään.. tajusin että taas kävelin kauppaan ostamaan kevytolo juomaa :D Jooh mut voisinko sanoa että ei tään ihan näin pitäny mennä... ;D kaksinkäsin ruokaa(ei herrkuja vaan normaalia),vaaka näyttää päiväpäivältä enemmän, turvotus masussa ja rinnoissa ja vielä helkutin kipeät rinnat... siihen vielä kauhee mielialanvaihtelu eli itkupotkuraivarit ja mykkäkoulu jatkuval syötöl.... Stemiä vaan miun miehelle ja peukutpystyyn et tää tasottuisi kun viikkoja menee eteenpäin :D
 
Mulla samaa IIT84..hermo kireellä YHTÄKKIÄ ja toisessa hetkessä oon ku enkeli..pyh! Ja nuo rinnat on niin arat, että joka päivä valuu vesi silmistä ku esikoinen hyppää sylii tai sohvalla heittäytyy äidin syliin köllöttelee..aina osuu noihin pieniin kipeisii tisseihin! HUOH! oon jo alkanu varoo niitä ku esikoinen on vähänkää lähellä :D

Onkohan kamalaa paniikkia kun pikkumies tulee usein yöllä vieree, on kova pyörii ja joka krt ku vieree on tullu niin tölväsee jollai lailla mua mahaa..ei kiva :(
 
Kiitoksia kaikille :heart:.

Ei se ikävä ja suru häviä, mutta sen kanssa oppii elämään.

Unohdin laittaa...

La olis 22.10 ja synnytys paikka stks tai vas ja 4lapsi

Katselin että oliko se pakkastytöllä sama paikka ja sama la =)?

Ruokahalusta oli puhetta:

Mulla ei ole ainakaan vielä lisääntynyt ruoan syönti, mutta ei ole kyllä edellisissäkään ruokahalu lisääntynyt.
Oireista vois olla tuo väsymys, mutta sitä on mulla muutenkin ollut. Vaikee olla varma onko se lisääntynyt :D, välillä kun sitä on ihan nukkuneen rukous.

Salila kävin äsken tytön kanssa ja poika meni jalkapalloharkkoihin. Pyrin nyttenkin pitämään tuosta urheilusta kiinni mahdollisimman pitkään.

Calumet+ toivo 6+3
 
Calumet , tottatosiaan, tiedä vaikka sitten vierekkäin ollaan tositoimissa :), Ikiäiti on tulossa kenties myöskin samaan paikkaan :) kolmen kopla kasassa? Kivaa kun olette täältäpäin, äitikavereita kovasti kaipailen..

Syömisistä, voisin syödä, syödä ja syödä, kaikkea koko ajan ja yhtäkkiä ei sitten ei mitään...Turvotuksesta päätellen syöty on.. Hieman kauhistuttaa huominen 1. neuvolapunnitus.. esikoisesta lähtöpaino on jo 4kg enempi ja nyt näitten reilun kahden viikon aikana nesteturvotusta on tullut 2kg.. Jotenkin ei vaan nyt toimi aineenvaihdunta ollenkaan , ei pissaa eikä sitä kakkostakaan..ilmaa vaan! tosin en ole juonut vettä niin paljon kuin ennen, eikä kahvi maistu ja lopetin sen tupakoinninkin..kai tässä on koko kroppa zekaisin vaan :)

Atooppinen ihokin muuttaa muotoaan, mulle oli tullut pikku näppyjä selkään ?!?

Taatu & IIT84 ihanaa tietää, että on muitakin "kiihtyy 0-100 sekunnissa" :)

Mukavaa illanjatkoa, mä alan juomaan vettä, et pääsen yöllä vessaan, aamu 8.00 on neuvola ja sitä ennen pitää pidättää se 4h..

Pakkastyttö :) + murupapunen 6+3
 
Tervetuloa taas uusille. :)

Oli puhetta ilmavaivoista ja ruokahaluista..täältä löytyy molempia. Voisin syödä kokoajan ja nyt kun kotona sairaslomalla flunssan takia niin ei paha olo ole varmasti sen takia kerennyt tulemaan kun puputan koko ajan jotain. Eniten tekee mietli sipsejä. Järkyttää kovasti kun aina olen tosi terveellisesti syönyt ja välttänyt tollaisia lihottavia ruokia. Nyt en vain pysty hillitsemään itseäni. Lisäksi mua kuvottaa suunnattomasti kaupassa käynti ja ruan laitto. Mies kun töissä niin ei paljoa vaihtoehtoja jää mitä söisi kun kokkaamaan en pysty. Ahdistaa myös ettei liikkumaan ole pystynyt pariin viikkoon..jos ei koiran lenkityksiä lasketa. Noh eiköhän tämä tasaannu piakkoin :)

Tissit on myöskin kasvanu aika lailla..pitää lähteä tissiliivi kaupoille kun vanhat ahistaa ja puristaa.

Tsemppiä kaikille pahoihin oloihin..kyllä kohta pitäisi helpottaa:) eikö?! :)

Onnellinen84 + Tirriäinen 7+6
 
IMN
Ruokahalu on jotain sanoinkuvailemattoman kauheaa täälläkin! Päivällisellä iso annos ruokaa ja puolen tunnin päästä vähän pienempi annos perään.. Aamulla saa syödä koko ajan jotakin siihen puoleen päivään asti että olo pysyy edes jotenkin siedettävänä. Kahvi on jäänyt pois aamupuolikupillista lukuunottamatta. Oikeastaan syön koko ajan jotakin, ihan mitä vain kunhan jotain :/ Eli mikään ruoka ei oikeastaan ällötä, paitsi aamuisin kaikki. Painoa on tullut noin kilo, mutta saattaa johtua siitäkin kun työharjoittelu loppui ja palasin takaisin koulun penkille.

Iltaturvotus on myös mahtava näky! Maha pömpöttää heti klo 16-17 aikoihin ja siitä sitten koko loppu illan vain paisuu ja paisuu :D Mies jo arvelee että olisin raskautunut muutama kuukausi aikaisemmin kuin luulemmekaan, on mahalla sen verran kuulemma kokoa. Kyllä tuosta turvotuksesta erottaa aamuisin jo pienenpienen vauvamasun, kai kohtu vain on itselläni niin edessä tai jotain että näkyy tosi aikaisin, kuten edellisenkin kanssa :)
 
Suuren suuret halaukset Calumetille ja Muhville menetyksistä :hug:

Janzku; Miulla on käytössä ihan vaan Lipolan, eli aika rasvainen perusvoide.

Neuvolakuulumisia eiliseltä..Laskureiden mukaan miullakin aikaistui LA 1.10, eli meneillään olisi nyt 9+1, mutta mutta..kävin tänään lääkärineuvolassa hakemassa saikkua ja siellä tarkastettiin raskauden kesto ultralla ja jälleen oli nähtävissä että mennään vajaa viikko taaempana mitä laskurit antaa ymmärtää mikä olikin jo tiedossa..kierto oli sen 32 päivää ja ovulaatio myöhäinen. Ultran mukaan pikkukakkonen vastasi viikkoja 8+2. LA:ta ei edelleenkään vielä muuteta, mutta tuo otetaan huomioon niskapoimu-ultraan tilatessa, eli ei kannata rynnistää sinne heti kun olis mahdollista.

Menin siis valittamaan tätä pahoinvointia ja lääkäri kirjoitti saikkua ensi viikon loppuun saakka. Olisi kirjoittanut 3 viikkoa, mut totesin että katotaanpa nyt ensin 16. päivään saakka.

Täällä myös perä laulaa ja hermot luokkaa viulunkieli. En jaksa tippaakaan viisasteluja tai poikkinaista sanaa. Miesparka! Kun nyt helpottais tää etominen niin jahka sitä sit vähän piristyy, toivottavasti!!

LumiLinnea ja pikkukakkonen 9+1
 
Pakko mainita myös tuosta ruokahalusta, että sekin on samaa luokkaa kuin hevosella. Paino on noussut parisen kiloa mikä ei ole varsinainen ihme tällä ruokahalulla. Hankalaa vaan kun ei oikein enää keksi mikä maittaisi kun syömiskertoja on vuorokaudessa lukemattomia. Eilen kävin syömässä kebabbia ja tempaisin alkupaloiksi 2 lautasellista salaattia (kävin salaa santsaamassa) ja kokonainen annos mitä en aiemmin ole jaksanut edes kokonaan syödä.

Myös tissit jatkaa turpoamistaan :) Ovat silminnähden suurentuneet mikä on ihan kiva juttu..valitettavasti tämäkin on vain väliaikaista. Samat lapaset on taas odotettavissa imetyksen päätyttyä :LOL:
 
Jo
No tulihan niitä muitakin ilmi, joille ruoka maittaa ;) Mulla oli ihan alusta viime viikkoon jatkuva nälkä ja söin mielettömiä annoksia. Painoa tullut n. kilo kai. Nyt parina päivänä syöminen on vähän rauhottunut ja tavallisen kokoset annokset alkaa riittämään, tosin syön edelleen vähän väliä jotain pientä. Mutta enää ei tunnu, että taju lähtee jos ei saa ruokaa nytjusthetiäkkiä.
Ulkomaanterveisiä taas: eilen olin vapaalla ja käytin kylpylälahjakortin, kävin siellä saunassa, hieronnassa jne. Sauna oli laimea 65 astetta, vesi vaan loris kivien läpi lattialle, ei edes hisahtanut löylyä heittäessä. Tänään kerroin sitten työkaverille raskaudesta ja se heti huomauttamaan, että hui kauhea, sähän kävit eilen saunassa, ei siellä saa raskaana ollessa käydä! :LOL: :LOL: Maassa maan tavalla ja niin päin pois, mutta saunasta en luovu. Viikonloppuna käytiin ihan oikeassakin suomalaisessa saunassa ja tuntu, että kaveri siellä vähän vilkuili mun vyötäröä... Eiköhän ne epäile. No, kaks viikkoa vielä ennen kun uskallan kertoa muille kun näille, jotka nyt tietää.

Jo - nyt on omien laskujen mukaan 9+1
 
12.3 on alkuraskauden ultra, silloin on viikkoja jo 8+4 menkkojen mukaan, mutta oletan että viikkoja on oikeasti vähemmän... Kun vaan nyt jaksais jotenkin odottaa sinneasti, jotenkin kalvaa mielessä että kaikki ei ole hyvin, mutta oireitahan saattaa olla ihan erilaisia kun viime raskaudessa, esim nyt mulla ei ole tissit arat ei yhtään, nälkä on vähän väliä, ja pientä nippailua tuolla oikealla alhaalla.. ei paljoa muuta! Mua ottaa niin paljon päähän kun neuvolasta EN saanut lähetettä verikokeisiin missä mitattaas se hcg.. Kun kuulemma kaikki menee omalla painolla ja niinkun on tarkoitettu, aaaaaarrrrrrrggggggggg pikkuse niinku lohduttikin! Pojasta pääsin silloin siihen kyllä ilman mitään mutinoita!
 
Tervetuloa uudet ja pahoitteluni rankkoja asioita kokeneille.

Ruokahalusta: täällä olis ruokahalua enemmän kun vatsa kestää. vetäisin valtavan suuria annoksia, mutta koska siitä seuraa aivan karmea olo, joudun joka kerta lopettamaan syömisen kesken kaiken. jatkuvasti on nälkä ja kuvottaa...

meillä on eka neuvola 7.3 ja la-tarkistus-ultra 9.3 jolloin viikkoja omien laskujen mukaan 8+5, kuukautisista laskettuna 9+3.

rintaliivien kaarituet painaa jäljen kainaloon, eli tissit vissii pikkasen kasvanu... lisäksi ne on arat. hyvä etten parkassu kun esikko tuli kädellä painaneeksi tissistä. lisäksi piti housun nappiin virittää kuminauha kun en löytäny bellybelttiä mistään. tarttee löytää se tai sitten käydä hankkimassa uusi. kaksi pidempää kyllä löytyi vaan ei sitä kaikkein lyhintä jolle olisi nyt käyttöä tän turvotuksen kanssa.

kävin äsken lekurilla ja diagnoosi oli poskiontelotulehdus, vatsatauti ja todennäköisesti hiivatulehdus... siinäpä sitä jo yhelle ihmiselle onkii...

Mukavaa viikkoa

Sakuliini ja kultahippu 7+3
 
Huomenta mammat :D

Sukupuolen selvittämisestä Meillä kanssa kysytään jos vaan pikkunen rakenne ultrassa näyttää sukupuolensa :D Ekn kanssa en edes rakenne ultrassa kysynyt mutta kun oli synnytystapa arvio ja lääkäri kysyi tiesinkö jo ja haluanko tietää niin pakkohan se oli saada viimme metreillä tietää :D tai alusta asti olin varma ettää se on poika ja niinhän se oli :D
Ja toisen kanssa alun alkaen puhuin kaikille että voin pistää oikean käden pantiksi niin se on tyttö ja lopuksi vähän jännittikin et miten käydään. rakenneultrassa ei nähty kumpi on ja päätettiin et loppuun asti odotellaan ja kun sieltä tyttö tuli huokasin helpotuksesta et olen vielä kaksi kätinen.
Nyt minulla on jälleen vahva tunne et tyttö ois tulossa mutta enää en kyl kättäni pistä pantiksi niin varma en kuitenkaan ole :D

Ultra aikaa odottaville ja odottavilla haluan sanoa tai kaikille et meillä onkin täälä suomessa nämä ultrajutut hyvissä mallissa kun ruotsissa (iskoni asuu siis sielä) ja sielä on ensimmäinen ultra silloon viikolla 20 ja aikasemmin jos on syytä epäillä jotain eli siloon vaan tehään se np-ultra jos on vanhemmilla tai isovanhemmilla jotain vakavia sairauksia jne. mutta tosi harva sinne pääsee!! siskollani kävikin niin että rakenne ultrassa huomattiin et kaikki ei oo hyvin kun lapsi on erittäin epämuodostunut ja sit se keskeytettiin rv 22 ja pikkunen poika enkelihan sieltä syntyi <3 No mutta ollaan onnekkaita kun saadaan jo np ultra. ja monissa maissa ei saa utraa olenkaa mutta sen takia halusin tuon ruotsin ottaa malliksi kun on kuitenkin naapurimaa!!

Mitäs sitten mullekin tuli maanataina aika np-ultraan ja se on 26 päivä =)
Verikokeisiin pitäs mennä ens tai sit seuraaval viikol.. Pahoinvointi on edelleen 24/7 mutta montaakaan kertaa ei ole tarvinnut oksentaa yhteensä varaan 5kertaa mutta toisaalta se oksentaminen kyl aina auttaa hetkeksi.
Täälä on myös 1 joilla ruokahalut pahoinvoinnin takia on PIIILVISSSSSÄ!! Eli pahoinvointi pysyy mulla aisoissa kun syön ja vatsa on täynnä :LOL:
Mullakin aina tössä sellaset eväät että ei mitää rajaa.. aiva hävettää kun töihin menee kun alan lippaan tavaraa jääkappiin :LOL: :p painoakun on tullut jo 3kg mutta kunhan pahoinvointi helppaa aijon kyl syödä sen varran paljon vähemmän et se paino saa tippua takaasi sen mitä on tullukki!! Mulla on kahen aikasemman kanssa tullu koko raskausaikana 10kg ja nyt on jo tullu niist 3kg ei hyvältä näytä !! :ashamed:
Mitäs vielä eikai mitää :D Tää vois mennä telkun ääreen vahtaan jos ulee häät sulhasentapaan ohjelmasta mainoksia :popcorn: (ollaan yksi mukana olevista pareista :LOL: )
Oikeen ihanaa loppuviikkoa ja tsemppiä kaikille pahoinvoinnin keskelle (sitä tarvitaan) :heart:

joshua87 ja salamatkustaja 9+1 <3
 
ail
Tervetuloa taas uusille. Saako suomessa pahoinvointilääkettä ilman reseptiä? Siis sellaista mitä raskaana voi ottaa? Kakstoista vuotta sitten kun sain tyttöni ja voin yhtä pahoin ei saanut.POikien aikana en näin pahoin ole voinutkaan.OLo on kamala.Kaikki voimat menee kun oksentelee ja mitään ei pysty juomaan.Tsemppiä kaikille samasta kärsiville ja teille joilla ruokahalu on kasvanut,kyllä se siitä tasottuu.


ail ja saaga 6+2
 
Voimia kaikille, joilla kaikki ei ole mennyt parhain päin =(

Jotenkin huolestuttaa kun paha olo on laantunut, rinnat eivät enää ole kipeät ja tuntui kuin olisin myös herännyt jostain koomasta, eli olo on pirteämpi. Toivottavasti kaikki on silti ok...

Tiedän kyllä mitä kaikkea ruokaa pitäisi välttää, mutta juustoista en ole luopunut. Miten suuri riski suomalaisten juustojen syönti oikeasti on? Söin eilenkin pizzaa homejuustolla... Ennen olen syönyt aika kevyesti ja vähän karppaamislinjalla, nyt on joko paha olo tai sitten tekee mieli sämpylää, sipisiä, hampparia, pizzaa... Ei voisi vähempää kiinnostaa joku salaatti tai parsakaali :D
 
Anime Tiedän tunteen,meillä on kans karpattu useampi vuosi jo kilpparinvajaatoiminnan takia ni nyt raskauden myötä joka ilta pitää saada iltapalaksi VAALEAA leipää ja teetä,eilen oli tumma makaroonia mut se oli pahaa,tänään teen kanaa ja riisiä,eli hiilareita tekee mieli!!! Yritetään pitää ees suht entisellään tuo karppaaminen mut kuitenkin jos nyt leipää haluun ni mielummin leipä ku itkupotkuraivarit:) Juustoja oon syönny ihan niin ku ennenki,vähän vaan kattonu et on kotimaista tavaraa.

Onko muilla kilpirauhasenvajaatoimintaa?Mulla on todettu kolmisen vuotta sitten ja neuvolassa ne nosti heti kotilääkityksen lisäksi 25mikrog. annosta.Kuulemma lääkärit suosittelee ilman mitään labrojakaan lisäystä,se ei jäänny mieleen et miks ja mitä hyötyä siitä on mut jos joku tietää ni kertokoon!

Sitten tää veemäisin vaiva.Alaselkä tuli viime viikolla kohtuu kipeeks,no ei mitään en antanu sen häiritä vaan painoin vaan meneen. Nyt tänään aamulla en meinannu saada pikkareita ees jalkaan ku en pystyny taipuun joten saikulla ollaan siis loppu viikko. Lääkärillä oli vähän tekeminen et sai jotain särkylääkettä mulle annettua ku raskaana ollessa ei ihan kaikkee voikkaan sit vetää. Sain PanaCodia,voi olla ettei auta mut kokeillaan.Vaikka onkin lievä opiaatti ni ei aiheuta vauvalle mitään lyhyessä käytössä,pitkäaikasessa käytössä vois tulla riippuvuutta jne. Lepäillään siis...Vosi katella vaikka jonkun risteilyn viikonlopuks ni pääsis seisovaan pöytään SYÖMÄÄN!!!!
Hitto et ruoka on hyväääää!!!!!!!Mut yleensä oon aina tehny useammaks päiväks ruokaa ni nyt ei voikkaan tehä ku se mitä oli eilen ruokana ei välttämättä maistukkaan enää tänään..Kalliiks käy kaupassa ramppaaminen!Ja hitto joku puhu siitä pitsasta...Aijaijai!!

Me tilattiin doppleri:) ja se tuli eilen:) eikä sieltä mitään vielä kuulunu(pakko oli heti kokeilla) mut sykkeet pärähti 173 eli vauvan sydän siellä pamppaili!(kai????ei mun sydän ainakaan noin kauheesti hakannu:)

nurmo ja tyyppi 8+4
 
Niin hirveesti tullu tekstiä ja uusia ja...ja... et en ees yritä kommentoida kaikkeen =)
Mutta Tervetuloa uusille ja voimia niille keiden edellinen raskaus on päättynyt ikävän pitkälle jo päästyään :hug: Itsellä kaksi peräkkäistä kkm takana vuoden sisällä ja tämäkin raastaa hermoja jo riittävän paljon...
Tänään sain neuvolasta puhelun ja siellä se anti-c vastaaine kummitteli taas. Verikokeisiin 2 vko päästä ja sit uudelleen odotetaan taas ohjeita miten toimitaan.No, pääsen ainakin samalla kuuntelemaan sydänääniä, jos matkalainen on vielä hengissä matkassa mukana,ei tarvi olla epätietoisuudessa 20 päivään asti...
Sokerirasitus ja veriseula onkin jo perjantaina.Toivottavastien käy niissä turhaan, jos tuol vatsas ei oliskaan kaikkihyvin. Se kun on suurin pelko. Ikinä, siis oikeasti IKINÄ aiempien onnistuneiden 6 raskauden aikana en oo esim. yrittänyt tunnustella kohtua, nyt sit oon varma et en löydä sitä eli mikään ei siellä kasva ja homma on that´s it :(Välillä taas LUULEN tuntevani jotain tuolla häpyluun yläreunan tietämillä et ehkä siellä sittenkin joku kasvaa, tää epätietoisuus on KALVAVAA!!!!

Mut nyt muihin hommiin ja yritys nollata ikävät ajatukset poismielestä...

ikiäiti ja pikkuinen 9+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä