Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Tervetuloa uusille! Anime: mun piti kans miettiä ja kysäistä noista viikkojututuista alussa ennen kuin tajusin.

Naapuri: Ihana, kun ongelma selvis ja sait lääkkeet! Ja

Jiii: Onnea ihanista ultrauutisista! Olen vielä extrailoinen, koska tämä antaa mulle toivoa, että syke näkyisi jo torstaina kun on ultra.

Crocus76: Pitää melkein kokeilla tuota sukupuolitestiä. :)

Ilmavaivoista: Mulla on kans ollut nyt useamman päivä ihan kauhean ilmavaivat. Töissä ihan kauheita hankaluuksia pidätellä ja mies parka saa sitten illalla kestää kaikki purkaukset.

Muista oireista: Mun ei tarvitse juosta vessassa, eikä rinnat ole oikeastaan ollenkaan arat. Tästä oon tietenkin voinut panikoida, kun silloin plussaamisen aikoihin oli kipeät ja sitten meni ohi, että kaikki ei olis enää hyvin. Mutta pahoinvointi on kyllä voimistunut tässä parin päivän sisällä. Koko ajan on ihan kamala kuvotus ja yökkäilen vähän väliä tosi voimakkaasti. Vielä ei ole onneksi tarvinnut oksentaa.

Sabrinafair + pikkuruinen 6+3
 
Sabinafair pelastit mun illan, mä olen ollut huolissaan, kun en laukkaa vessassa , ei tarvi herätä öisinkään pissalle.. Tsemppiä torstain ultraan =)!

taisin olla aika näky äsken lenkillä, hölkkäsin ja HAUKOTTELIN koko puolituntia..ja ekaa kertaa nousi oksut kurkkuun, voi sitä ilon määrää ;) ...

Tsemppistä kanssasiskot!

pakkastyttö :) 6+2
 
Heippa tännekin!

Onnea Jiiii ihanista ultrakuulumisista! :)

Tervetuloa kaikille uusille! :)

Meillä KYSin alueella tuo esitietolomake on sähköinen (PikkuHaikara nimeltään), sitä täytellään lähes koko raskauden ajan.. Tunnukset sain viimeksi vasta lähempänä puoltaväliä, kun kukaan ei koskaan muistanut niitä antaa :D Sinne lomakkeelle siis täytetään tiedot ultrista, edellisistä raskauksista, äidin ja isän sairaudet ja päihteiden käyttö, toiveet koskien synnytystä, hätäkastenimet jne... Mun mielestä tuo sähköinen lomake on kätevä, kun sitä saa täyttää omaan tahtiin..

Muuten ei tänne rauhaan mitään uutta... Sama oksetus jatkuu ja vessassa saa rampata.. Rinnat ei ole missään vaiheessa olleet kipeät, ja siitä olen saanut paniikkia revittyä.. Muutenkin kummittelee edelleen se perjantain ultra mielessä, että onko kaikki nyt kunnossa.. Kun löydökset ei vastanneet yhtään niitä viikkoja mitä itse olin laskeskellut..

Ehkä minä joskus lopetan tämän stressaamisen.. :D

-Minki ja ylläri rv?-

Ainiin, nellinu kyselit uutta listanpitäjää ensikuulle.. Minä voisin ottaa sen pestin, kun kuitenkin päivittäin roikun täällä iltasella.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Moi taas!
Oon ollu nyt vähän huonosti koneen äärellä, mutta oli kiva päästä taas lukemaan teidän kuulumisia. Tervetuloa uusille ja onnea ihania ultranäkymiä nähneille :)

Yhdessäolosta oli puhetta, me ollaan oltu yhdessä 9 vuotta ja naimisissa 7. Tosi pitkään yhtä pitäneitä täällä!

Sukupuolesta ei varmaan kysytä tälläkään kertaa, musta oli ihanaa kun se oli salaisuus.Olin ihan odottanut poikaa (ja toivonut tyttöä) ja en meinannut ensin uskoa, että tyttö tuli.

Otin tänään influenssarokotteen, mitenkäs muut? Sitähän suositellaan raskaana oleville. Ite otin sen sen vuoksi, että a) satuin olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan, b) oon raskaana ja c) työssäni tapaan ja "käsittelen" influenssaa sairastavia, tänään viimeksi. Ainakin influenssa raskauden aikana sairastettua lisää lapsen riskiä sairastua myöhemmin skitsofreniaan (no vaaditaan siihen toki vähän muutakin). Mutta eipä olis muutenkaan kiva olla 40 asteen kuumeessa monta päivää.

Äsken tyttö 3v huuteli tuolta huoneestaan, että "Hei, mulla on asiaa", ja kun menin kysymään, niin asia oli, että "laulaisitko mulle Levolle lasken Luojani?" Voi mun pikkuistani <3

Hauskaa viikonalkua kaikille!
Pinusti 7+4
 
Täällä liitytään kans ilmavaivoilijoiden iloiseen kerhoon! Mulla on muutenkin mahan kanssa ollut ikäni ongelmia (lähinnä ummetusta ja ilmavaivoja,oon itse tehnyt ärtyneen suolen oireyhtymä- diagnoosin :D) ja nyt kun nuo ilmavaivat on kolminkertaistuneet niin voi luoja! Silloin kun on pakko pidätellä, niin se on kyllä yhtä tuskaa ja illalla kotona odottaa taivas kun oloa saa helpotettua.. Maha sen sijaan on mulla toiminut ihmeellisen hyvin, tosiaan aiemman ummetuksen jäljiltä tuntuu vähän oudolta kun melkein toinen ääripää on yhtäkkiä..

Toi sähköinen lomakesysteemi kuulostaa todella fiksulta! Mulla on keskiviikkona se eka neuvola, kai ne siellä jotain sen tapaista antaa täyteltäväks. Mut just tuo että saa omaan tahtiin tehä muutoksia sit :)

Pakko antaa tälle väsymykselle periks,se on uusimpana oireena ilmenny, yöunet on jatkuvaan semmosta 9-12 tuntia kun aiemmin selvisi helposti 6 tunnilla.. |O

Öitä ja ihanaa odotusta kaikille, eikä sitten stressata, kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Piiti_* ja naapuri
Sukupuoli kysytään tälläkin kertaa, en vaan uteliaisuuttani voi olla kysymättä. Ja jollei näkyis, menisin luultavasti johonkin tuhannen euron special-ultraan sen kuulemaan. Sinänsä outoa, että mulle on ihan sama kumpi tulee. Kummassakin tapauksessa saan jotain ihanaa: joko aina visioimani kahden pojan lapsikatraan tai sit yhden kumpaakin, pojan ja tytön (siis kun yksi poika on jo valmiiksi taloudessa). Toisaalta kummassakin tapauksessa toki myös menetän jotain, koska lisää lapsia ei meille tule. Mutta ei sitä niin päin kannata ajatella :D

Yhdessä
ollaan oltu 6 vuotta ja avoliitossa öööö kohta 5. Kosintaa ei oo kuulunut, enkä aio ite kosia, koska en halua pakottaa miestä naimisiin. Aika samapa se, ollaanko naimisissa vai ei. Lapsi on sormusta vahvempi linkki. Ja rakkaus sitäkin vahvempi. Mutta hulppeat bilehäät kelpaisivat kyllä! :D

Oireita
Ei ollut viimeksi, eikä oo nyt. Ehkä väsyttää, ehkä vähän etoo, mutta kaikkea tätä nyt voi tapahtua muutenkin. Jollen tietäisi, niin tuskinpa arvaisin olevani raskaana. Kyllä se leuan finni on yhä se suurin merkki.

Terkut ihan eteläisestä Euroopasta (ei voi sanoa tarkkaa kaupunkia, ikään kuin tästä nyt tutut ei muuten tunnistaisi jos niitä täällä nyt liikkuisi..). Täällä työmatkalla vielä kaksi yötä. Kaikkea omituista oon suuhuni pistänyt parasta toivoen. Toistaiseksi hyvin menee.

Tänään on poksumispäivä, 6+0! Laitetaanpa itelle pionipuska siitä hyvästä :flower:

kardemummma&pikkupulla 6+0
 
Kaikille uusille isot tervetulotoivotukset! Ja onnea plussista. :)

Yhdessäoloa miehen kanssa on nyt takana 6,5 vuotta, josta naimisissa noin 1,5v. Aika menee niin nopeeta! Asutaan paritalon puolikkaassa, jossa olis hyvin tilaa vielä muutamalle mukulalle. Meiltä löytyy myös pari karvaista koiralasta.

Sain sunnuntaina pienoisen paniikin kun mun vointi yhtäkkiä parani lauantaina ja sunnuntaina oli oikeestaan ihan normaali olo. Sitä ennen oon ollut todella huonovointinen. Su aamuna oli valkovuodon seassa vähän verta ja mähän olin ihan varma, että kesken meni taas.

Käytiin sitten eilen gynellä ja siellähän se pieni polskutteli ja vastasi viikkoja. :heart: Heilutteli hassuja pieniä kädenalkujaan ja nyökytteli meille tietäväisen näköisenä. Aika vilkkaasti liikkui muutenkin. Verestä ei ollut tietoakaan ja kaikki kunnossa. Sainpahan mielenrauhan taas hetkeksi ja ehkä nyt maltan odottaa sen 2 viikkoa np-ultraan. ;) Tosin kalliilla ostettiin tämäkin mielenrauha, mutta onneksi työnantaja korvaa 75% niin en mee ihan vararikkoon.

Mutta siis, tulis siihen tulokseen, että pahoinvointiin ilmeisesti oikeesti auttaa joko nämä pahoinvointirannekkeet (oon käyttänyt viime torstaista) tai sitten se, etten enää koko ajan litki vettä vaan juon välillä mehua. Vieläkin toki oksettaa välillä, mutta olo on jo paljon siedettävämpi.

Lumi & muru 9+1
 
Mulla myös hävisi oireet viikinloppuna. Pahaolo katosi ja ei oikeastaan vaivannut muu kuin nälkä ja väsymys. Sen lisäksi alavatsa tuntunut oudolta, tullut sellaista menkkatyyppistä kipua tai sanoisinko paineentuntua mikä nyt kummasti sitten alkoi huolestuttamaan. En saanut eilen sydänääniä kuulumaan ja tyhmyyksissäni lietsoin siitä paniikkia itselleni vaikka tiedän että näin aikaisilla viikoilla on ihmeellistä että ne ylipäätään kuuluisivat yhtään. No aamulla sitten yritin vielä kerran ja siellähän ne jumpsutti vahvasti:heart: Nyt lopetan stressaamisen ja laitan dopplerin kaapin perukoille joksikin aikaa:LOL: Np-ultraan vielä tuskaisat 3 viikkoa, huoh!

Jensar kera asukin 8+4
 
Jensar Mäkin päätin heittään dopplerin johonkin perimmäiseen nurkkaan ja kaivaa uudestaan esille vasta joskus 4 viikon päästä! Ei mun pieni pääkoppa kestä tälläistä. :D Hienoa, että löysit sydänäänet ja kaikki on mainiosti. Oliskohan viikonloppuisin parempi olo kun saa nukkua enemmän?

Odotan kovasti sitä aikaa kun pahoinvointi loppuu kokonaan ja väsymyskin helpottais. Olis ihana kun jaksais taas käydä jumpassa ja olis energiaa tehdä edes jotain. Nyt ei vaan pysty. Työpäivän jälkeen kaikki energia menee siihen, että yrittää pysyä hereillä sen aikaa kuin esikoinenkin. Huono omatunto, kun en jaksa hirveesti puuhailla pienen kanssa mitään
 
Lumi: Sama täällä =) Minä päädyin siihen että viikonloppuna on parempi olo juurikin sen takia kun saa levätä enemmän ja myöskin kun saa syödä pitkin päivää mitä kaapista löytyy, töissä kun syön peruslounaan, ja pari välipalaa mutta en oo koko aika mussuttamassa jotain, varmaan pitäis?;)

Mies tekee iltavuoroa koko viikon ja mun on pakko jaksaa tuon esikoisen kanssa, uhkarohkeena varasin ajat punttisalille tänään ja torstaina ja niitä ei voi perua enää ainakaan samana päivänä kun on se lapsiparkki siellä =) Saas nähdä kuinka sitä jaksaa ja muutenkin miltä toi jumppa tuntuu näin pienen tauon jälkeen kun ollaan oltu koko poppoo enemmän tai vähemmän kipeenä. Mulle tuli tuosta IVF-hoidosta pari kiloa painoa lisää ihan ihmeellisesti ja haluisin saada tuon painon kuriin jo heti alkuunsa, kun esikoisesta aikanaan tuli raskauskiloja kokonaiset 19kg. Nyt tosin lähtöpaino on ihan sopiva ja normaali, eli siinä mielessä ei tartte mitenkään laihtua ainakaan.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa =) Ihana huomata että uusia on tullut mukaan monen monta, onnea kaikille plussasta :flower:

Yhdessä olosta Eli me ollaan oltu yhdessä 13v, joista kihloissa 10v ja naimisissa ollaan oltu 7v.

Sukupuolen selvittämisestä Mulle luultavasti tehdään lapsivesipunktio (taas) ja olen päättänyt että jos mua neulalla pistetään niin varmasti haluan tietää myös tulokkaan sukupuolen. Ja tulee sitä varmaan myös ultrassa kyseltyä vaikka se on ihan tyhmää koska lpv on paljon paljon paljon varmempi tapa selvittää sukupuoli koska siinä katotaan ne kromosomit. No suomalainen ei usko ennen ku näkee :D

Oireista Mulla ei juuri oireita ole mikä tietenkin saa mut hermoraunioksi koska viimeksi kun ei ollut oireita niin oli kkm vuonna 2005...Noh, on mulla välillä melkonen väsy mutta se voi johtua ihan jo noista olemassa olevista lapsista. Neuvolaan ajattelin tänään soitella ja kysellä josko pääsis tk:ssa käymään ultrassa.

Tietojani vielä eli muhvi, 27v, neljäs lapsi, la 21.10, sairaala on Seks

No tulikohan tossa nyt ne tiedot mitä piti...lisäilen sitten jälkikäteen jos jotain jäi puuttumaan.

Oireeton muhvi ja matkis rv 6+2
 
Hei, mahtuuhan mukaan?! :) Eli täällä kirjottelee kohta 30-v äiti-ihminen Pohjois-Savosta. Meillä on 1-vuotias tyttö ja nyt hänelle tuppaa sisarusta jos kaikki menee hyvin. Viikkoja olisi kasassa 5+3 eli LA olisi 27.10 ja sairaala KYS.

Raskausoireita ei täälläkään ole joten aika varovaisella mielellä mennään. 22.3 olisi ultra joten sinne asti saa jännittää että onko matkassa mitään.

Me ollaan oltu yhdessä kohta 4 vuotta ja niistä reipas vuosi naimisissa. Tuon vuosikkaan tytön lisäksi porukkaan kuuluu kaksi koiraa. Ensi kesänä alkaa rakennnusproggis, joten aika hektisiä aikoja on edessä...
 
Viimeksi muokattu:
Ihana kuulla teidän hyviä ultrakuulumisia, voikun itelläkin olisi jo pian.

Jäin tänään kotiin kun lämpö nousi eilen, ei kuitenkaan kuumeeseen saakka. Tänään normaaleja raskausoireita ole ollut juurikaan ja siitähän sitten stressailen taas:( On se kumma kun silloin kun kuvotus pahimmillaan toivois että menis pois ja sitten kun melkein oireeton niin toivoo että kuvotus palaisi. :)

Huomenna onneksi taa poksuu:)

Onnellinen84 + Tirriinen 7+6
 
IMN
Jensar Sama homma, mies iltavuorossa jo toista viikkoa. Kauhea väsy aamusta asti ja illalla kuuden aikaan olisi jo valmis sänkyyn, mutta kun ei pääse niin ei.. :/

Unista ja niiden outoudesta oli joskus aiemmin puhetta ja täällä levottomat yöt jatkuvat edelleen. Eilen illalla kun mies oli vielä hereillä olin alkanut huutaa äitiä ja kävellyt vielä olohuoneeseenkiin kuikuilemaan jos mamma olis siellä, en kyllä yhtään osaa sanoa mitä asiaa olisi ollut :D Itse luulin tapahtuneen olleen unta, mutta kun mies aamulla mainitsi asiasta niin päättelin ettei varmaan ollutkaan.. Kaikenlaista sitä, en ole ikinä ennen porissut, saati sitten kävellyt unissaan!

Onneksi tänä aamuna pahoinvointi hieman helpottanut eilisestä. Eilen kärsin myös migreenistä koko päivän, enkä ole vielä saanut siihen lääkkeitä joita voisi käyttää myös raskausaikana. Teki kyllä hieman tiukkaa vetää lautasellinen maksalaatikkoa (listalla kielletyt-ruuat-mutta-ei-muuta-tarjolla) aamulla kun haisikin niin hirveälle. Ja hedelmäcoctail on jälleen saapunut ostoslistalle! :)

8 päivää ekaan neuvolaan ja 13 päivää tokaan ultraan! Ihana kun saa taas merkkailla menoja kalenteriin :D

IMN & Tuutikki 7+1
 
Huomenta täältä :)

Ihania noi teijän kaikki ultrakuulumiset :)
Kumpa ny itekki jo joskus pääsis sinne ultraan. Mulla ekaan neuvolaan vielä viikko ja siellä sitten neuvolatäti laittaa mulle lähetteen sinne verikokeisiin ja sit pitää ainaki odottaa viikko et saan tulokset ja sit sen jälkeen pääsen np-ultraan joskus. Eli viikkoja mulla ekassa neuvolassa 9+3 ja toi eka ultra menee sit varmaan jonnekki 12-13viikolle. Toivottavasti ny ei pidemmälle ainakaa. En jaksais millään odottaa. Oonko ainut joka joutuu noin myöhään tonne np-ultraan? Tuntuu et kaikki jolla täällä on jo paljon viikkoja kasas näin aluks, nii menee jo np-ultraan.

Unista vielä sen verran et näen ihan pimeitä unia nykyää. Kaikissa unissa jollekkin käy jotai huonosti. Joku tapetaan, raiskataan, päälle hyökätään tai muuta vastaavaa. Ihan karmeita unia, enkä mä ny ennen oo näin kamalia unia nähny.

Nyt pakko vielä sen verran muokata ja olla tyhmä ja kysyä, mut mitä eroo olikaan tuolla np ja nt ultral? Ku itte laitoin et np ultraan oon menossa, mutta siis enhä mä tiekkään et kumpaan ultraan oon menossa.

Janzku & pikkune 8+3
 
Viimeksi muokattu:
_Janzku_ Varmaankin kanssasiskot ovat käyneet alkuraskauden ultrassa aikaisemmilla viikoilla, ainakin näin olen ymmärtänyt :) np-ultrakin voidaan toki ottaa aiemmin kuin viikolla 12, eikös se asetu 10-13 viikkojen väliin johonkin kohti, mutta yleensä keskimäärin viikolla 12. Neukkarin täti ainakin mulle puhelimessa selosti näin :)
 
ail
Tevrvetuloa mukaan uudet Täällä kärsitään niin kovasta pahoinvoinnista että itku tuli kun kattelin jääkaappiin ja muksuille ruokaa.Eikö tähän mikään auta? Juomaan en pysty kuin 2dl päivässä.SE lienee ei terveellistä.Sukupuolesta täällä kysytään kyllä kun ollaan noista neljästä aikasemmastakin kysytty ja kaikki ne on ollut oikein.Ihania ultrakuulumisia jospa tänään saisi varattua sen oman ar-ultran :) tuntuu vaan että mihinkään ei voi mennä kun jokapaikassa haisee nii kovin. Parempia oloja muille toivotellen

ail ja saaga 6+1
 
Hellurei!

Täällä on yksi hyvin onnellinen ja pahoinvoiva!:heart:
Tänään oli ultra, josta löytyi 10millinen onni ja jonka sydän pampatti hulluna ja todella vahvasti!
Viikkoja kuukautisten perusteella oli 8, mutta hedelmöitys oli ollut myöhemmin ja uudet viikot on 7 + 1. Laskettu aika muuttuu 17.10 Mutta sekin voi vielä vaihtua, kun seuraavan kerran ultrataan! :)
Minä itkin siellä hyvin vuolaasti ja mies piti kädestä kiinni. :)
Kerroin myös tänään lähisuvulle uutiset :)

Täällä kyseltiin parisuhteen kestosta. Meillä on myös salamarakkaus, yhdessä oloa kohta vuosi ja kihlat on jo vaihdettu :)

Sukupuolen haluan tietää, niin haluaa mieskin. Mutta eriasia näyttääkö pikkarainen, vai ristiikö jalkansa :D

Tervetuloa myös uusille!!!!
 
naapuri Kiitokset vinkeistä! Lomakkeet löydetty ja tulostettu :)

Eilen soittelin ja varailin meille neuvola- ja varhaisultra-aikaa, ja sain molemmat samalle päivälle parin viikon päähän tiistaille.. Nyt sitten vaan odotellaan :)
 
Hei Kaikille!

Ajattelin tulla katsomaan onko täällä lokakuisia ja oli han täällä =).

Itse en uskalla vielä mahdottomasti olla innoissani. Oireita ei ole oikeastaan ollenkaan ja se kyllä huolestuttaa jonkin verran.

Taustaa: Olen kolmen lapsen äiti yksi tyttö ja kaksi poikaa. Yksi lapsistamme on enkelipoika :'(.

Enkelipoikamme syntyi kesäkuussa 2011 ja menehtyi marraskuussa 2011.

Pelkään paljonkin mitenkä nyt tulee käymään.
Neuvolasta on alustavasti luvattu että pääsisin aikaseen ultraan ja olisin muutenkin tarkemmassa syynissä koko raskauden.
Ensinmäinen neuvolla on ensi viikon tiistaina ja lääkäri seuraavan viikon tiistaina.

Laksettu aika on jossain 22-23 pv. Ultran jälkeen pystyy olemaan vasta varma koska laskettu on.
Pojan syntymän jälkeen minulle tuli muutamat kk ja jäivät pois (stressi ja maidon lypsäminen kait sen aiheuttivat koska kahdesta edellisestä lapsesta on kk olleet heti jälkivuodonjälkeen suht normaalisti) seuraavat kk olivat tammikuussa ja olinkin jo sitten raskaana =). Eli en ole varma mikä kierto olis, on ollut monet vuodet jo pitkää kiertoa jopa 38, mutta myös lyhyenä välillä 28pv...
Testin olen tehnyt 32pv kohdalla ja näytti silloin neg. seuraavan kerran tein 40pv kohdalla. Itse olen arvellut 36pv kiertoa ja sen mukaan olen nyt laskenut lasketunajan.
 
Viimeksi muokattu:
Ihana lukea ultra reissuista, jotka on menneet hyvin. Moni on päässyt kuulemaan pienen ihmeen sydämen jyskyttelyä. :heart: En malta odottaa, että itse pääsisin kuulemaan saman jyskytyksen, tuntuisi kaikki ehkä vähän todellisemmalta.


Ja nähtävästi moni muukin kärsii ilmavaivoista, on kyllä ihan hirveetä olla ihmisten ilmoilla, kun ilmaa on vatsassa ihan julmetusti. Sitten kun vihdoin pääset kotiin niin vatsa on jo kipeä siitä ilman pidättelystä, mutta kyllähän tämän kestää, kun miettii mitä on palkintona. :heart:

Mua kiinnostaisi kanssa tietää enemmän noista ultrista, miten osa on noin aikaisin jo päässyt ultraan? Oletteko yksityisen kautta menneet ja maksaneet siitä sitten, vai kuinka? Itsekin mielelläni kävisin jo aiemmin ultrassa, että tietäisi onko kaikki kunnossa, mutta sain sellaisen käsityksen, että ensimmäinen ultra on vasta joskus viikon 12 tienoilla. :( Omaa neuvolakäyntiänikin joudun vielä odottelemaan, kun sekin on vasta 15pvä ja olo on aikas levoton.
Ensimmäinen raskaus, niin olen ihan totaalisen pihalla kaikesta. :D

Ilmeisesti kropalle kuitenkin koko ajan jotain tapahtuu, paha olo sen kuin voimistuu päivästä toiseen, kohta ei enää pysy mikään sisällä, nytkin tekee jo tiukkaa. Ärsyttää tuo pahoinvointi, mutta ainakin tietää, että jotain siellä tapahtuu, enkä kuvittele koko juttua. Rinnat on arat ja turvoksissa, turvotus ei tosin haittaa minua yhtään. :D
Onko kellään oikeasti auttaneet nuo pahoinvointirannekkeet, mietin vaan, että olisikohan siskollani tallessa nuo, niin voisi kokeilla, pystyisi sitten jotain tekemäänkin makaamisen ja puhaltelun sijasta.

Kuinka monella on mielialat alkaneet heitellä? Itsellä tuntuu lähinnä olevan v'tutus nappi pohjassa. Suututtaa ja ärsyttää ilman mitään järkevää syytä. Ja tekisi mieli paiskoa lautasia seinään, tosin josko tämä huomenissa helpottaisi vaikka, kun saan ihanaa seuraa. <3
En tiedä johtuuko raskaudesta, vai tuosta pahoinvoinnista, mutta himoitsen ihan ihme ruokia. Tai no, ruokia joita en yleensä halaja. Kylmää grillimakkaraa, hernekeittoa (en tykkää yhtään), banaanipirtelöä ja sipsejä yms yms. :D onkos teillä muilla jo jotain ruokia, joita tekee jäätävästi mieli?


Lumipyryistä tiistaita kaikille. :)

BloodyEnd & Hyyry 6+1
 
Calumet osanottoni enkelilapsesta ja miljoonasti halauksia. Toivottavasti tämä raskaus menee niin kuin pitääkin ja ne oireetkin sieltä pomppaisivat silmille, niin pääset sitten yökkimään ja kakomaan meidän muiden kanssa. Hyvä, että neuvolassa kuitenkin ottavat menneisyytesi huomioon ja pitävät raskauden etenemistä tarkemmin silmällä, kuvittelisin sen rauhoittavan sitten, kun pääsee ultraan ja neuvolaan.
Toivottavasti siellä kaikki on hyvin. :heart:
 
Kiitos BloodyEnd :heart:, meidän pojalla huomattiin vasta yliaikakontrollissa että kaikki ei ollut niin kuin piti : /. Häneltä puuttui toinen palleanpuolisko joka oli sitten aiheuttanut paljon kaikkea muutakin...

Tuon vuoksi olen seurannassa aika tarkkaan ja ultria tulee olemaan useita, huomataan ajoissa jos ilmenee jotain vastaavaa.

Meille sanottiin että luultavasti meillä on vain käynyt paska tuuri kun lapsellamme oli palleatyrä joka oli vain tavllista suurempi kun puuttu kokonaan toinen puoli.

Elämä antaa ja ottaa. toivon että nyt vain antaa :) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Janzku Np- ja nt-ultra ovat samoja, eri lyhenteitä vain. Kyseessä siis niskapoimu-/niskaturvotus-ultra, tarkoittavat samaa :) Tuo ultra on silloin rv 10-13 välillä, useimmiten rv 12.
Ja tosiaan täällä on moni käynyt alkuraskauden ultrassa, jota ei siis järjestetä neuvolan kautta (ilman jotain hyvää syytä, esim. raskauden keston määritys, aiemmat vaikeudet raskauksissa tms.) vaan itse voi varata ajan yksityiseltä, mieluiten aikaisintaan rv 6-7 että jotain näkyisikin :)
 

Yhteistyössä