Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Pahoinvointi on rantautunut, voi yöks. Heräsin yölläkin ja totesin että kylläpäs etoo :/ Toivottavasti menee parissa viikossa ohi niinkuin esikon kohdalla!

Painoa on tullut noin kilo, mutta se on hyvä juttu kun olen alipainoinen. Painan vielä vähempi mitä ensimmäisen kohdalla. Ja todellakin toivon että säästyn tällä kertaa 23 kilon painonousulta. Yritän vähän skarpata tässä asiassa!

Etovaan oloon ei auta juurikaan muu kuin säännöllinen syöminen jota on yritettävä väkisin vaikka kaikki etoo. Lounaaksi tilattiin juuri työporukan kanssa Kotipizzaa, jospa se maistuisi. Nyt ainakin kuola valuu jo pelkästä ajatuksesta :) Mieliteot ei onneksi koske pelkkää roskaruokaa vaan eilen söin aimoannoksen fetasalaattia jota olin himoinnut jo edellispäivästä saakka. Lounaalla tekee aiempaa useammin mieli ottaa keittoa. Muita himoja ei vielä ole ilmaantunut..mut ehdoton ei tosiaan suolakurkulle ja tonnikalalle.

Anoppi kävi illalla kylällä ja totesi että maha näkyy jo. Tosin, se on pelkkää turvotusta :LOL:

LumiLinnea ja pikkukakkonen 6+3
 
Joku aiemmin mainitsi Sea Band -rannekkeet. Näinköhän yhden rannekkeen teho riittäisi!! Toinen on nimittäin kateissa. Näitä käytin esikon aikana ja saattoivat ehkä hiukan auttaakin..ihan satavarmaksi en asiaa uskalla sanoa, mutta yhdellä rannekkeella nyt siis kitkutellaan :) Pitää taas viikonloppuna peuhata taloa ympäri ja yrittää etsiä josko toinenkin löytyisi..
 
Tervetuloa uusille minkin puolesta!
MiNalo Täällä todellakin aivan sama homma. Pelko on kova ja tulee jo uniinkin ku ar-ultra lähestyy uhkaavasti ku sen on maanantaina.... Reilu vko takaisin näin unta et tuli km, loppu yön ravasin vessas tarkastamas onko vuoto alkanu ja eihän se tietty ollu ja mun tuurilla jos km tulee ni keskeytyy se kuitenkin ja nähdään sit ultrassa vasta! Viime yönä yks työkaveri vakuutti unessa et ei mun vatsassa mitään oo, kuukautiset jäi vaan muuten tulematta....
No maanantaina tulee joko iskuvyön alle tai ilouutisia...


Ikiäiti ja masukki 6+3
 
Uusille tervetuloa :)

En tiiä miksi, mutta mulla on nyt tosi vahva tunne että tää raskaus on menny kesken.... Ahdistaa kun pitää oottaa viellä pari viikkoo ennenkun saa varmuuden. Antaisin mitä vaan et mulla olis oireita! Oksentelisin vaikka koko ajan jos se takais et kaikki olis hyvin. Eniten askarruttaa kun tissit ei oo muuttunu mihinkää! Ne ei oo kipeet, eikä mitää muutakaa :( Ja pissatakkaan ei enää niin useesti ja unetki on muuttuneet levollisimmiks. (raskaana ollessani nään tosi outoja unia, sellasia mitkä oikeesti saa itteni mietteliääks kun herään) Jos oikeesti nyt oireta lähtisin ettimäl ettimää itestäni nii ne olis: väsymys, palelu, nälkä ja mahan turvotus. Nii ja ällötys olokin tulee aina välillä, mut uskon et se on yhteydessä tohon väsymyksee/nälkää.

Joku tais kysästä siitä et näkyyks maha aiemmin ku esikoisen kohalla, mulla vastaus on et todellaki! Tai siis ei mulla silloin tällästä turvotusta ollu näilllä viikoilla, todellakaan! (ja oon ottanu kuvia silloinki, ero on huomattava) Ja nyt kun noita kuvia kurkkasin nii voisin sanoo et rv 13+4 mulla ollu sen kokonen maha mitä mulla nyt iltasin on! :O

Sori näin oma napanen teksti, on vaa niin kauheen paska fiilis :(

nellinu & sirriäinen 5+5
 
Mäkin ilmoittaudun jo tänne vaikka tosi alussa ollaan...elikkä:

Sannuli79 32v toista odotan ja esikoinen on tyttö joka syntyi 07/11. Synnytyspaikka joko satks tai vas. Laskettu aika 12.10.

Oireita tässä odotellaan, tänään on vähän alkanut närästys/kuvotus ja väsymys ja aivastelut on jatkunut viikon verran.

Sannuli ja pikkukakkonen 5+0
 
Halakset surun kohdanneille:hug:

Ja onnittelut uusille plussanneille ja tervetuloa:)

Täälläkin ollut plussauksesta asti turvotusta ja viime viikolla ilmestyi naamalle yksi ERITTÄIN KIPEÄ finni mutta onneksi nyt jo parempi. Samat oireet jatkuvat eli ei vielä ainakaan ole pahoinvointia ilmaantunut... Rinnat edelleen suurentuneet ja hieman arat ja tätähän oli jo ennen plussausta. Oma mies on erittäin innoissaan ja iloinen tästä kaikesta, ehkäpä enemmän kuin minä itse uskallan olla:D Kovasti jo kyselee että eikö pian voitais jo kertoa asiasta. Nimittäin me ei olla kerrottu raskaudesta vielä kenellekään... omalle äidille kertomista olen miettinyt ja tällä viikolla oli jo tosi lähellä;) Mutta mietin että haluaisin kertoa jollain kivalla tavalla esim. sitten kun on kuvia ultrasta olisi ihanampi kertoa:) Joten jos mennään varhaisultraan niin joskus sitten sen jälkeen kerrotaan kunhan vaan ensin tiedetään että kaikki on ensin kunnossa. Mutta mielellään sitä odottelisi sinne maaliskuun loppuun, siis sinne asti kun meillä tulee täyteen rv12:)

Itse otan päivittäin perus monivitamiinitabletin. Luonnonjogurtin kanssa menee aina vehnänalkiohiutaleita ja marjoja, aamuisin yritän aina tankata paljon mutta kun olen aina ollut huono syömään aamuisin ei mikään meinaa maistua;( En ole maidon ystävä mutta sitäkin yritän nyt kitata ja D-vitamiinia otan muuten monivitamiinitabletin lisäksi(sillä d-vitamiinia ei ole kovin paljoa monivitamiinitabletissa).

Sunnuntaina tulee omien laskujeni mukaan täyteen rv6+0 ja maanantaina mietin ehkä soittelevani neuvolaan, jännää!:) Niin, muuten viime yönä heräsin kovaan kipuun masussa. Nuo menkkakivut yllättävät yleensä aina öisin, päivälläkin välillä kipuilua(aluksihan oli myös päivisin kovia kipuja, silloin kun luultavasti menkkojen olisi pitänyt alkaa?) mutta ei sellaista kuin öisin:) Kummallista ja ihanaa:)

Laara85 ja pikkuinen rv5+5(?)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille täältäkin, vaiks itsekin olen kyllä uusi vielä :wave:
Laara85 Minäkin yllätyin itsestäni kun olen vielä osannut olla uutisesta hiljaa! Olen kans miettinyt tapoja kertoa, varmaankin sanon vain että esikosta tulee isosisko :)
Surullisen moni täällä tuntuu pelkäävän keskenmenoa ja muita kamaluuksia :( Itse uskon, että oma positiivinen ja kiitollinen asenne on paras. Kukaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, eläkäämme siis tässä hetkessä ja nauttikaamme siitä. Me olemme kaikki tällä hetkellä raskaana. Iloitaan siitä. :) <3 Kurja jälkeenpäin miettiä että koko odotusaika meni pelätessä ties mitä vaikka nauttiakin olisi voinut.
LumiLinnea Minäkin olen ollut huolestuttavasti roskaruokiin päin, joita normaalisti en syö ollenkaan! Liittynee kai siihen kun nälkä äityy tarpeeksi kovaksi niin mitä enemmän rasvoja ja hiilareita ni sen parempi. Erityisesti jos on hyvin hoikka niin keho varmaan siksikin oikein huutaa läskiä luiden ympärille :) Eiköhän tästä paisuta!
Minun kiukkuherkkyys on vaihtunut itkuherkkyydeksi, eli ehkä minusta sittenkin tulee soma ja suloinen odottaja! Jei! <3
Oletteko muuten harkinneet äitiysjoogaa? Itse aion mennä ja suosittelen suurella lämmöllä muillekin. :)

Mea ja pimpula 3+6
 
IMN
MiNaLo En kyllä ehtinyt lukea viestiäsi kovin tarkasti, mutta huomasithan että CB:n digitaalinen näyttää hedelmöityksestä kuluneen ajan, ei koko raskauden kestoa? :) Eli 28pv säännöllisellä kierrolla noihin viikkoihin pitäisi lisätä vielä ne hedelmöitystä edeltäneet kaksi viikkoa.

Ja noista mieliteoista, löysin tänään omani; pottumuusi! Oisin voinu syödä koko kattilan tyhjäksi, onneksi mies tykkää kokata :heart: :D

Ja sainpas minäkin ensimmäisen neuvola-ajan, tosin vasta 7.3. eli rv 8+2.. Ei vaan jaksais oottaa että tässä pääsis kunnolla vauhtiin :) Eilisen yön ihastelin jo erilaisia turvakaukaloita ja pinnasängyn tekstiilejä :D Ei tosiaan kyllä ihan heti uskalla alkaa shoppaileen, jotenki oon vieläki niin epäuskonen koko asiaa kohtaan pitkän yritysajan jälkeen.
 
Lumi kiitos :) kiva että on "vanhoja tuttuja" täällä. Ihmeitä tosiaan tuntuu tapahtuvan, enpä olisi viikko sitten uskonut että voi tulla oikeasti toinenkin luomuvauva. :D

MeaMansikka mä ajattelin ihan samaa eilen illalla että mä suren sitä sitten jos jotain tapahtuu. Jos keskenmeno tai jotain muuta tulee niin mä itken ja suren vasta sitten, nyt mä nautin ajatuksesta että meillä on kaksi lasta lokakuussa. :)

Päiväunille suuntaa hän ->

Sannuli ja pikku2 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: MeaMansikka
Voin häpeäkseni tunnustaa, että löysin jo mieleisen turvakaukalon käytettynä työpaikan intranetistä ja varasin sen itselleni! Nouto on ensi viikolla. Meillä on kyllä neitillä käytössä ollut kaukalo, mutta se on jo aika vanha :)

Nyt haaviin osui 6 kk käytössä ollut Britaxin testivoittajakaukalo lehmännahkakuosilla. Oon aina ollut heikkona kyseiseen kuosiin :LOL: Lisäksi siihen kuuluu jalusta ja adapterit rattaisiin liittämistä varten. Pitää harkita hankkiiko siihen sopivaa ratasrunkoa jossain vaiheessa. Muutoinhan meiltä löytyy kyllä kaikki tarpeellinen edellisen jäljiltä. Äitiyspakkauksenkin ajattelin ottaa rahassa.
 
IMN, Kiyoko &Sannuli 79 Tervetuloa! :wave:

juomatottumuksista: Itse en ole muutoinkaan kauhea alkon käyttäjä,
ja jos otan, niin otan vain muutaman ja harvemmin. Olen tällainen kotihiirulainen :) Eli ei kaveriporukka luultavasti kummastuisi vaikka en ottaisikaan.

Nurmo: Täällä on tullut kilo-kaks lisää plussan jälkeen! Minkäs sille tekkee, kun pittää olla kokoajan näläkä! :D


Sachie & Möllykkä 6+4 :heart:
 
Painosta: Kauheasta turvotuksesta huolimatta en ole lihonnut yhtään vielä. Vielä oli kolme kiloa alle lähtöpainon esikoisestakin. Viimeks paino alkoi nousta kyllä aikalailla heti parilla kilolla ja näköjään puoleenväliin mennessä jo 7kg :LOL: Suurinosa painosta tuli parilla vikalla viikolla, kun turvotusta tuli alkavan raskausmyrkytyksen takia ihan kiitettävästi.

Ihanaa kun tulee uusia, varsinkin tuttuja kakkosien kuumeilijoista! :wave:

nellinu: Toivottavasti olet väärässä :hug: Aika usein oma tunne raskaudesta kyllä pitää paikkansa, kemiallisesta en edes missään vaiheessa ajatellut, että olen raskaana...

Juomatottumuksista: En juo muutenkaan, kun pari saunasiideriä tai jotain niin ei ole epätavallista etten juo ollenkaan... Onneksi voin aina vedota kuitenkin kuskina olemiseen... Huomenna olisi ollut juhlat, mutta "onneksi" olen töissä :D

Mitäs kaikkea muuta sitä pitikään kirjottaa... Ei voi muistaa :D
 
Viimeksi muokattu:
IMN
LumiLinnea Minäkin löysin juuri sen oikean turvakaukalon! :D En kyllä vielä uskalla alkaa tilailemaan/ostelemaan, vaikka olisikin juuri nyt tarjouksessa 169€ yhteensopivan jalustan kanssa :D

Meilläkin on edellisen jäljiltä lähes kaikki muu vielä valmiina, paitsi syöttötuoli ja juurikin tuo turvakaukalo. Tai sekin on kyllä tallessa mutta jo niin huonossa kunnossa etten edes kissaa laittaisi siihen matkustamaan..
Onneksi mulle tuli kesällä semmoinen tunne, kun piti esikoiselle ostaa uudet rattaat, että kannattaa ostaa samantien yhdistelmät :D En vaan malttas oottaa että saan "muovailla" ne vaunuiksi =) Seisomalauta tosin olisi varmaan kätevä, onko kenelläkään niistä kokemusta tai jotain tiettyä jota voisi suositella?
 
Iltaa!
Hankinnoista oli pakko kommentoida...vaikka meillä lapset vasta 3 ja 4, niin meillä ei ole jäljellä enää mitään vauvan tavaroita...ei vaatteita, syöttötuolia, pinnasänkyä, turvakaukaloa...vain rikkinäiset rattaat. Että kauheen kiva ;).

Muutettiin kesällä ja viskattiin kaikki pois tai myytiin...kun ajateltiin että lapsia ei ole vuosiin tulossa, niin mitä niitä kamppeita säilyttämään nurkissa. No nyt olenkin selaillut paljon käytettyjen tavaroiden palstoja ja katsonut mitä on tarjolla. Luulen, että ostan paljon käytettynä tällä kertaa, koska tämä jää kyllä viimeiseksi lapseksemme ja toisekseen monen tavaran käyttöikä on niin lyhyt, että käytetyt ovat yleensä hyvässä kunnossa. Kaukalon ostan varmaan uutena, koska aiemmin se on ollut käytettynä :). Jollain pitää vähän siis hifistellä...

En vielä tiedä otanko äitiyspakkausta. Riippuu millainen se on. Sillä rahallakin saa aika kivoja vaatteita ostettua...

Mies lähti kauppaan, nyt pitää äkkiä laittaa lapset nukkumaan, että pääsee sohvannurkkaan syömään herkkuja :D.
Hyvää viikonloppua, täällä se menee töiden merkeissä.

-Vimme & unelma 6+
 
Tuosta äitiyspakkauksesta, vaikka esikoinen on vasta 9kk, niin todennäköisesti otan silti pakkauksen! :) Se uusi pakkaus on niiiiin mahtava, siis se sukupuulaatikko! :) Jos sen sattuisi jo lokakuiset saamaan! Ja tahdon säästää molemmille lapsille omasta pakkauksestaan tavaroita :) Muuten meillä on aika paljon tarvikkeita, kaukalo ja tuplat täytyy hankkia!

Omassa olotilassa ei juuri muutoksia ole, sitä samaa väsyä ja etoa... Hyvää viikonloppua täältäkin suunnalta! :)

-Minki ja ylläri rv:t hukassa-
 
IMN
Itse en ajatellut ottaa äitiyspakkausta, esikoiselta jäänyt niin paljon ihan käyttämättömiäkin vaatteita, vaikka saatiin niitä jo 60-70€ edestä myytyä kirppikselläkin pois ja muutama säkillinen nakattiin konttiin. Vaikka kyllähän se sukupuulaatikko houkuttelisi =) Tosin, eikös äitiyspakkaukset yleensä jaeta n. 3-4kk ennen laskettua aikaa, eli lokamasut eivät varmaan ehdi saamaan sitä jos tulee jakoon tuolloin arvioituna aikana elokuussa :/
Ainakin muistelisin että kun esikoisen LA oli syyskuussa, niin sain paketin kesäkuussa, muistanko ihan väärin? :D
 
Hei ilmottaudun mukaan tähän joukkoonne iloiseen=) Täällä ollaan tosi alussa,omien laskujen ja laskureitten mukaan rv 4+6 ja LA 13.10 . Lapsi olisi meille toinen, esikoinen on pian 5v. Neuvolaankin olen jo kerennyt soittaa ja ajan sain vasta 22.3, sinnehän on ikuisuus iik. Tämä raskaus eronnut siinä mielessä, että esikoisesta jo plussaus päivänä kerroin puolelle suvulle ja nyt ei vielä kukaan tiedä meidän lisäksi siis:)Raskausoireita on monenlaisia:rinnat kasvanut varmaan kuppikoolla,kamala turvotus siis ei mikään pieni söpö kumpu vaan selvä pömpötys,pientä kuvotusta aamulla ja pikkasen mielialat meinaa vaihdella. Tällasta näin alkuun=)

Vadelma82 LA 13.10, 29v, toinen lapsi ja synnytyssairaala OYS
 
Vadelma82 :wave:
IMN Minnuukin tuo sukupuulaatikko kiehtoisi, enkä kyllä varmaan ota pakkausta jos ei sitä voi saada. Viime vuotinen oli ihan tylsä :/ Voisiko sen pakkauksen tilata myöhemmin, ja siten vaikuttaa sen saamisen ajankohtaan? :)

Kello on kymmenen ja on pakko valua petiin vaiks on päiväunetkin takana. Ihanakamala väsymys.
 
IMN
Tää on mulle hieman arka aihe, joten toivon etten saa hirveitä parjauksia osakseni, mutta onkos täällä muita jotka tupakoivat? Haluaisin lopettaa tämän raskauden aikana (tai ainakin ajaksi), mutta jotenkin vain tuntuu etten onnistuisi :| Viime raskaudessa poltin, mutta onnistuin kuitenkin vähentämään 4-6 savukkeeseen päivässä ja se olisi vähintäänkin tähtäimessä tälläkin kertaa. Tuntuu että pääsin esikoisen kanssa jollakin tapaa "liian helpolla" kun pienellä ei ollut pienimpiäkään vieroitusoireita nikotiinista, enkä jotenkin jaksa uskoa että tämän tulokkaan kanssa olisi yhtä hyvä onni. Itseasiassa toivon että pahoinvointi olisi yhtä voimakasta kuin viime raskaudessakin, jotta tupakoinnista tulisi vain huono olo ja silläkin tapaa pystyisi vähentämään. Toisaalta taas ruokahalun vievä tupakointi oli myös ällöttäviltä tuntuvien ateroiden korvike. Saapa nähdä, pienen pieni motivaatio ainakin on.

MeaMansikka En usko että sitä voi jälkeenpäin ottaa, tietenkin jos toimittaa hakemuksen vähän liian myöhässä :D

Voi kun itsekin pääsisi nukkumaan, mutta jospa vielä kymmenisen minuuttia jaksaisi odotella miehekettä töistä kotiin :)
 
Viimeksi muokattu:
IMN täällä yksi joka ei pääse pahasta tavastaan eroon..kun odotin esikoistani, lopetin tupakanpolton heti plussatestin saatuani. Nyt tuntuu etten millään saa kokonaan lopetettua! Monta kertaa on jo ollut tupakit loppu, mutta seuraavana päivänä kiusaus ollut liian suuri. Luulen, että itselläni lopettamista hankaloittaa se, etten usko täysillä tähän raskauteen. Toisaalta ajattelen, että tupakoinnin lopettamisella saattasin välttää keskenmenon. Toisaalta taas sallin itseni vaipua epätoivoon ja ajattelen "kesken tämä joka tapauksessa menee"! Erittäin ristiriitaista ja olen todella pettynyt itseeni tän asian suhteen! :stick: Totisesti toivon pystyväni lopettamaan sauhuttelun mahdollisimman nopealla aikataululla! Jospa viimeistään sitten, kun näkisi tuolla oikeesti olevan elämää..Tsemppiä myös sulle lopettamistaisteluun!! :)
 
Heippa kaikille uusille !

Täällä on tullut paljon tekstiä, enkä varmaa muista kaikkee, mutta vastaan nyt joihinki :)

Hankinnoista sen verran, että meki käytii jo tiistaina pyörimäs 4 eri lastenliikkees ja katteeltiin vähän noita yhdistelmävaunuja ja turvakaukaloita. Itse sanoin miehelle et turvakaukalo pitää ehdottomasti olla paras ja viime vuoden testivoittaja :) Vaunut olisin voinut käytettynäki ottaa, mutta se ei miehelle sopinut, vaan halus nyt ostaa kaiken täysin uutena :) Ollaan vähän katottu teutonian vaunuja, ne on niii ihanat :) Että ne varmaa ostetaan, sit kun se tulee ajankohtasemmaks :)
Äityispakkauksen otan näin ensikertalaisena, että on varmasti sit kaikkee. Mäki olisin sen uuden sukupuulaatikon halunnu, mut luin kans et ne tulee jakoon vasta syyskuussa, kun vanhat saadaan ensin jaettua.

Tupakinpoltosta mun ei tarvi oikeestaan sanoo muuta kun että en polta ollenkaa, nii mun ei ainakaa tarvi stressata sen lopettamisesta, onneks. Seki on varmaa aika vaikeeta noin vaan irrottautua :) Mies meillä ennen polttanu autossa, mutta nyt polttaa aina ulkona, ainaki jos itte oon kyydissä :) Mun mielestä ihan kiva että ajattelee sit pikkusta.

Sitten vähä omista oireista sen verran että eilen alko kolmen aikaan päivällä järkyttävä pisto vasemmassa kyljessä. Kävin salilla, no eihän se auttanu, joten jouduin lähteen kesken jumpan pois. Sit yritin syödä, mut sekään ei auttanu. En pystyny nukkuun ollenkaa vasemmalla kyljellä. En oikeen tiedä mistä lie sitten johtu, ku ei ennen tollasta oo ollukkaa, mutta nyt se on onneks poissa. Tänä aamuna oli sit aivan järkyttävät menkkamaiset kivut. Vähän vieläki tuntuu, mutta ei enää niin paljon.

Nyt pitäis töihin lähtee, moikka ! :)
 
Tervetuloa Vadelma82 ja muut uudet! :wave:

Luin eilen odotuspinoa esikoisen ajalta ja olipas nostalgista! Ja tosi informatiivista. Muistelin muka, että voin esikoista odottaessa tässä vaiheessa jo tosi huonosti, mutta enpäs voinutkaan. Kahvi on näemmä uponnut mainiosti vielä ja ollut vasta kevyttä etomista. Kyllä se pahin oli tuli vasta myöhemmin.

Painoa mulle tuli esikoista odottaessa aika tasan 10kg. Tosin silloin ennen raskautta mulla oli tosi hyvä lihaskunto ja uskon, että raskauden aikana lihas suli ja korvautui läskillä ja siksi paino ei noussut enempää (lihas painavampaa kuin läski). Kävin aamulla puntarilla ja vielä ei ole tullut yhtään lisää painoa. Mulla imetys toimi ihan tosi hyvänä painon pudottajana esikoisen kanssa. Kun pieni oli 6kk vanha, painoin jo 6kg vähemmän kuin ennen raskautta.

Jaahas, päikkäreille. |O
 
Moikka!
Juuri kun kirjoittelin, että pahoinvointia ei ole koskaan ollu, niin enkös tänä aamuna heränny todella huonoon oloon. Ja se ei ole helpottanut vieläkään...ei yhtään. Syönyt olen ja ulkonakin kävin, että olo helpottais, mutta ei. Ja töihin pitää nyt lähteä. Joskos siellä olis niin paljon hommaa, että unohtais oman olotilansa :).

Ja väsyttääkin ihan hirveästi. On se niin väärin, että pitää olla kaikenlaista oiretta, eikä tietoakaan siitä mitä mahassa oikeasti on. Huoh...no ensi viikolla oon ehkä viisaampi.

-Vimme & Unelma
 
Tupakoinnista: Olen polttanut jotain 9 vuotta enemmän ja vähemmän... Kun plussasin esikoisesta niin lopetin heti ja olin ilman koko raskauden ja imetysajan... Sitten sorruin polttamaan välillä ja kohta käryttelin taas kokoajan. Lopetin kuitenkin muutaman kuukauden päästä. (ja sitten aloitin taas uudestaan :D ) Nyt uutenavuotena tein lupauksen, etten polta enää koskaan! Ja se on pitänyt. Olen ollut siis kuutisen viikkoa ilman :) Mun moraali ei kestäisi sitä, että polttaisin raskaana ollessa. :( Lopetin luettuani tämän kirjan:

Stumppaa tähän!, hinta 11.40? - Carr Allen - 9789525635744

SUOSITTELEN SITÄ KAIKILLE, JOTKA HALUAVAT TUPAKASTA EROON! Itse en ostanut opusta vaan lainasin kirjastosta. Kannattaa kokeilla! Sain miehenikin lopettamaan tämän avulla vaikka esikoisen aikaan hän ei lopettanut :)
Tsemppiä tupakan kanssa painiville!!! Vaikeeta se on päättää olla ilman, mutta lopputulos on niin sen arvoista!! Parempaa lahjaa ei voi lapselle antaa, kun savuttomat vanhemmat! :heart:

Äitiyspakkauksesta: Esikoisen aikaan koin pakkauksen tosi hyväksi, melkein kaikki tavarat olivat kovassa käytössä. Nyt en kuitenkaan ole varma tarvitaanko sitä. Kurjaa, että raha jonka voi ottaa pakkausen sijaan on niin pieni. Mutta silti silläkin saisi ison kasan vaatetta ja muuta tulokkaalle :) Jos saisimme tyttölupauksen ultrassa niin pakkaus varmaan jäisi ottamatta. Onhan tässä vielä aikaa miettiä :)

(.): Olo on KAMALA. Oksettaa ja huimaa ihan jatkuvasti :( Olin viime yön töissä ja en meinannut pysyä hereillä... Päivällä nukkumisesta ei meinannut tulla mitään jatkuvan etomisen takia :( Kai tämä kuitenkin tästä pian helpottaa, ainakin tähän tottuu jos ei muuta :D
 

Yhteistyössä