Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Soitin apteekkiin ja voi olla siis huoletta, mun omegat ei sisällä A-vitamiinia. Suositteli että tosiaan omega3 kannattaa syödä raskaanakin, kuhan varmistaa ettei sisällä A-vitamiinia. (möller sisältää)

Huh. olipa paniikki ja onneksi nyt huojentunut olo. :)
 
Onnellinen84 Noista omega3 vitamiineista en osaa sanoo mitään, ku en syö itte muuta kun niitä raskausvitamiineja. Löytyiskö täält netistä tietoo noista sun vitamiineistä?

Nii miks ne muuten ottaa siel neuvolas sen pissatestin? Ottaakohan aina kaikilta? Ku mulle ei ainakaan mainittu mitään koko testistä. Et täytyyks mun nyt sit olla pissaamatta ennen sitä neuvolaa vai miten?

Täällä myös tota kauheaa runsasta ja vähän kellertävää valkovuotoa : /
 
Ihan äkkiä piti vaan tulla kommentoimaa LumiLinnealle, siis todellakin on ihan kamala jano koko ajan! Luin esikoisen odotusajalta kirjoitteluja ja ihan sama vika on näemmä ollut silloinkin. :) Eikös veren määrä kasva aika runsaasti raskauden alussa? Johtuiskohan siitä? Ihan arvailua.
 
Turha reissu oli tämän päiväinen ultraus. Tutkimus kesti noin 2min ja lääkäri sanoi, että kohdun sisäinen raskaus noin rv4, kontrolli kahden viikon päähän. Just. Tiedän olevani pitemmällä, kun tuo ja kerroin lääkärillekin, että plussatestistä jo reilu pari viikkoa. Tähän totesi, että EHKÄ vois sitten oll rv5. Kai se on hyvä tietää, että on VARMASTI raskaana ja on kohdunsisäinen raskaus. Jee? Maaliskuussa sitten uusi ultra, paha mieli kyllä tuli, kun tuosta ilosta sai vielä maksaa :(
 
Moiks kaikille!
Ensin Hömpi Kylläpä oli tyly lääkäri sulla, HÖH!
Raskausvitamiineista sitten, aloin käyttämään jo enne plussaa Multi-Tabs in raskausvitamiinia ku sitäsattuolemaan kaapissa km jäljiltä.
lapsenlapsien lukumäärästä seuraavaksi, mun isovanhelmille tää ois 7. lapsi, ainoa ku satun olemaan ja miehen vanhemmat on kuolleet, joten that´s it...
Neuvolassa kävin siis eilen ja siel oli koneet sitä mieltä et raskaus ois päivää pidemmällä ja la oois 1.10, mut enpä tuota la muuta yhdellä päivällä siltikään =) Verikokeet otettiin (sen takia toi neuvolakin jo nyt oli ku mulla on anti-c vasta-aine veressä) ja se normaali pissatesti,mistä joku kyselikin? Se otetaan joka kerta, siitä kun näkyy mahdolliset tulehdukset, valkuaiset jne.... Verenpaine oli mulla koholla, et sitä nyt hiukan seuraillaan. Np-ultra ois 20.3 jos sinne asti pikkuinen hengissä selviää, toivottavasti pysyy papunen matkassa mukana :heart:
Ar-ultrassa lääkäri heitti epäilyn kaksoisraskaudesta vaikka lopulta päätyikin yksisikiöiseen raskauteen, toi ajatus jäi silti kummittelemaan mieleen... No se selviä sit 5 vko päästä viimeistään.
Vaunuista, mulla nuorimmalla oli käytössä Guesslainin yhdistelmät kääntyvillä etupyörillä. Pidin kyllä vaikka sisäkoippa sais Suomen keleissä olla topatumpi.
Ikäeromeillä tulee (jos hyvin menee) olemaan pitkä...kokonaiset 4 1/2 vuotta, näistä km ym. johtuen. Muilla meidän muksuilla ikäerot onki olleet siinä 1,4-2,9v väleillä. Tuleepa sit kunnon iltatähtönen, jos kaikki onnistuu!
Muuta...No, väsämys on nyt aivan maata kaatavaa, en meinaa jaksaa tehdä YHTÄÄN MITÄÄN! Koko ajan närästää, söin mitä tahansa jase tuo mukanaan jsatkuvan etovan olon. Nyt yritän valmistella lauantain synttäreitä (4 ja 9 v) ja yritän muka saada aikaiseks linnakakkua nuorimmaisen prinsessan toiveiden mukaan... No, on tornit josentään valmiina et eiköhän tämätästä etene,jos vaan pysyn hereillä!

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussasta :hug:
Mut nyt täytyy jatkaa taas hommia...

Tarrasukkia kaikille toivoo ikiäiti ja pikkuinen 7+3
 
ail
Koskas ootte ottaneet yhteyttä neuvolaan?Miulla kun viikkoja on vasta 4+3 nii tuntuisi turhalta soittaa vielä.Alkuraskauden ultraan olis kiinnostusta mutta se pitää varmaan tehdä yksityisellä?En ole koskaan sellaisesssa käynyt nii en tiedä käytännöistä.Ja sinne olis varmaan hyvä mennä vasta viikoilla 6+ et jotain näkyiskin? Ei uskoisi että tää on mun 6raskaus (1km) kun niin monta kysymystä pyörii päässä.

ail 4+3
 
Hömpi; Jopas oli tympeä lääkäri!

Ikiäiti; Huh, mie en kestäis jännitystä jos epäiltäis kaksosraskautta. Kipittäisin varmasti toiseen ultraan hyvinkin pian todentamaan tilanteen :)

Jantzku; Elä huoli, ei tarvia pissaa pidättää neuvolan takia ja ihan varmasti saat joka kerta tikistettyä sen verran mitä on tarvis sokeritestiä varten :)

Asiaan liittyen pieni kevennys. Juoksin edellisraskaudessa niin usein pissalla, että mies vitsaili vessapaperirullan pidikkeen menneen sijoiltaan liikakäytön takia.

Voi luoja että väsyttää..nukahdin työpöydän ääreen lounaan jälkeen. Onneksi olen täällä yksin, joten kukaan ei ollut todistamassa tapahtunutta. Varsinainen kuukauden työntekijä siis täällä!
 
HÖMPI, kurjaa tuo kohtelu :(
valitettava tosiasia on, eettä tuo ar ultra kannattaa yleensä tehdä vasta8 vkolla, tai sen jälkeen (paljonkos sulla nyt laskujen mukaan viikkoja?)
Itsekin rv 6 seudulla erehtynyt ultraajalle, ja tylyä vastaanottoa siellä aina saa, ehkä juurikin sen vuoksi että näkyvyys on yleensä juuri tuo =kohdunsisäinen raskaus, eikä lekurit osaa vielä muuta sanoa. syke noilla viikoilla on aika harvinainen löytö. Toki kunnon laitteilla mutta kuitenkin. Mutta viimeksi yksityinen tiuski minulle että miksi ihmeessä näin aikaisin pitää tulla... (mullakin kuitenkin 5 epäonnista raskautta takana niin aika hermoheikko olen.. valitettavasti)

Itse päätin etten ar ultraan mene, ainakaan ennen kuin laskujen mukaan 8 vkoa on täynnä. Näin siksi että 2 kertaa olen turhaan ultrassa rv 6-7 käynyt - ekalla kerralla syke löyty, mutta kesken meni. Toisella kerralla ei sykettä, odotettiin pari vkoa ja ei edelleen sykettä -eli sekin meni kesken :(
vasta 8 vkon jälkeen todettu syke yleensä pienentää sitä km riskiä, ja itse en halua enää ikinä nähdä sykettä ensin vkoilla 6 ja sitten todeta myöhemmin että on kuollut.. on niiiiiiiiiiiiiiin iso pudotus :( :( :( Toisaalta en halua sitä kohtelua enää mitä sieltä aina saa...

Mulle on iskenyt taas pelkotila siitä, että mitä jos tämä menee kesken :(
Hirveen vaikea luottaa et nyt menis näin heti ekalla kerralla hyvin, vaik oishan se aika paskaa tuuria kun noita keskenmenoja on jo niin paljon ollu, että jos taas osuisi kohdalle :/
Sit saakin alkaa pelkäämään jos ultrassa kaikki hyvin, että onko terve (mulla siis yks raskauden keskeytys tehty sikiön vakavan vamman vuoksi rv 19) Mullahan suositellaan lv-punktiota automaattisesti sen vuoksi varmaan joka raskaudessa nykyään. Mut tietysti jos ei mitään poikkeavaa ultrissa näy, niin en sellaisia riskejä halua ottaa mitä punktiossa on.

HUOH.
sori, oon nyt niin hermoheikko, mut oikeesti kohille sattunu sellasia epätodennäkösyyksiä että tää alku on taas tälläistä murehtimista (mullahan on myös yksi halkiolapsi täällä :D ) Täytyy toivoa vaan parasta :heart:

AIL, mä ajatteli 20 pvä tosiaan tuon pikkusen neuvolassa kysyä ja kertoilla tästä uudesta raskaudesta :)
 
Ompa tosiaan ollu tympeä lääkäri ultrassa :( Pää pystyyn, sait kuitenkin varmuuden, että kaikki on niinkuin pitää.

Minäkin pelkään myös kokoajan että menee kesken... Joka vessareissulla pitää tiirata housut ja pönttö peläten punaista vuotoa. Vaikka eihän se punainen vuoto edes välttämättä ole paha...

Mulle on nyt tullut jokaisen aterian jälkeen tai oikeastaan jo kesken aterian kauhea vatsakipu. Kipu on vatsalaukussa ja pakottaa lopettamaan syömisen. Eli elän nyt puolta pienemmillä annoksilla, kuin normaalisti. Silti tosin ei ole yhtään sen enempää nälkä kuin yleensäkää... Kivun hiukan helpotettua yleensä noin 5 min jälkeen alkaa närästys ja polttelu :(

Jano on aivan kauhea ihan kokoajan. Tuttu tunne viimekerrasta. Mutta ei väsytä :confused: Vaikka on nuha ja ääntä lähtee puolet siitä mitä normaalisti, eli kunnon tauti on päällä, niin yön nukun hyvin (koholla kosteessa sipulin kera) ja päivällä olen pirteä, töitä jaksoi tänäänkin hyvin tehdä, joskin hiukan hankalaa se oli vajaalla äänellä. Eilen jouduin käymään antibioottikuurin poskiontelontulehdukseen... Ei auttanu vaikka kuinka onteloita huuhteli...

Saako udella millaista työtä mammat tekee/mitä opiskelee? Täällä yksi tarhatäti :)
 
Tämä tuleva mamma valmistuu toukokuussa psykiatriseksi sairaanhoitajaksi :) Koulun ohella keikkailen ihan vuodeosastolla ja sitten eräässä huumekuntoutuskodissa. Oikeastaan kaikki käy kunhan rahaa tulee :D

Mietittiin ukkelin kanssa jos kaikki sujuu hyvin niin käytäisiin kesäkuun alussa viikon reissulla ulkomailla, koska ei tiedä koska sitten seuraavan kerran pääsee reissuun...
 
Mä oon leipomon puhelinmyynnissä/konsulentti. Päivänä tai parina viikossa oon aina jossain kaupassa maistattamassa leipää, muina päivinä toimistolla soittelen kauppoihin, että mitäs otatte huomiselle. Tänään konsulenttina, just kahvitauolla ja tänne piti taas tulla lukemaan ja kirjoittamaan :)

Meillä oli sama suunnitelma, että touko-kesäkuunvaihtessa mentäis Pariisiin, jos kaikki menee hyvin. Ollaan oltu aika kovia reissaamaan (viime vuonna viidesti), mutta nyt saattaa vähän rauhoittua.
 
Ikävän kuuloinen lääkäri sattui kyllä hömpi:(

Lapsenlapsien määrästä meillä tämä tuleva vauva olis minun isälle ja äidille neljäs, minun esikoinen oli eka ja nyt sisko odottaa kesäkuussa kaksosia syntyväksi. Minun äidille ja hänen miehelleen tämä ois jo 10. Äiti laskeskelikin sitä että jo 9. lapsenlapsi tulossa heille yhteensä, toivottavasti saan sanoa kohta että niitä tulee jo 10.
On ollut kyllä vauvarikasta, viimevuonna syntyi noista 2 ja tänävuonna syntyy 5. (ja minun mummuni saa meidän vauvasta 6. lapsenlapsenlapsen=))
Miehen vanhemmille (tai äiti on kuollut) tämä on kolmas eikä muilta sisaruksilta ole enää muita tulossa, molemmilla on yhdet lapset. Että jos sinnepuolen lisää tulee myöhemmin niin sitten meiltä.

Mua ei oikeastaan pelota kaksosmahdollisuus vaikka esikoista odottaessa np-ultrassa paljastui että siellä oli toinen vauvanalku alussa mennyt kesken. Nyt en kyllä edes usko että olis tulossa.

Janoa on myös täällä, kokoajan saa olla vesilasia täyttämässä. Ja väsyttää=)

saraheinä+pikkukakkonen 5+4
 
Neiti-81: Sain plussan kp18, joten en tiedä onko saanut alkunsa viime kierrossa vai miten, siksi neuvolasta laittoivat lähetettä ar-ultraan. Itse ajattelen olevani 5+jotain sillä perusteella, että edellisestä negatestistä oli 13 pvää ennen haamuplussaa. Tai sitten vaan ovulaatio on osunut TODELLA AIKAISIN ja olen nyt tuon vuodon mukaisesti rv4+6. Luulin vain etten voi olla "vähemmän raskaana", kun tummat plussat paukahti aika nopeasti tuosta haamusta. Teki mieli siirtää aika ensi viikolle, kun tuon ajan postitse sain, mutta optimisti minussa ajatteli, että on kuitenkin mahdollista olla vähän pitemmälläkin. Ärsyttää, kun melkein "tiesin", että ei kannata vielä mennä. :kieh: Onneks ensi ultraan tulee eri lääkäri, sama jolla kävin esikoisesta. Oikein herra ylilääkäri ;)

Lastenlapsien määrästä, tämä lapsi olisi miehen vanhemmille toinen ja omalle äidilleni kuudes. Isäni ei paljon ole kanssamme tekemisissä, mutta hänelle tämä olisi kolmas lapsenlapsi.

Neuvolassa olen käynyt jo samalla, kun esikoinen sai myöhässä olevia rokotuksia. Samalla juteltiin kierrosta ja laitettiin polille lähetettä epäselvän kierron takia. "Oikea" neuvola on maaliskuussa joskus.

Vatsan kuvaamisesta: Pari turvotuskuvaa olen vitsillä ottanut, mutta oikeita masukuvia otan varmaa rv10 lähtien parin viikon välein tai sitten, kun tuntuu siltä, että on jotain nähtävää.

Työmotivaatio on hyvä, koska aloitin vasta osa-aikatyön ja muuten olen kotona lapsen kanssa :) Muoks! Olen baarimikkona tällä hetkellä.

Iiparille iso hali ja voimia! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Kauhean kovia kirjoittajia :D
Aamulla luin ennen töihin lähtöä ja nyt kun pääsin töistä, on jo tullut sillä välillä puoltoista sivua :D

Se on hyvä, että juttua riittää :)
Itse lueskelen enemmän, mitä kirjoitan. Käytökseen tulee suuri muutos, jos pikkarainen on kunnossa ultrassa :)

Vitamiineista kyseltiin, syön multivita mamma plussaa. Ne on toiminut hyvin, enkä muuta napsikkaan..

Vanhemmillani on kolme lastenlasta, siskoni on nämä kolme saanut. Mummollani on 7 lastenlasta ja 4 lastenlastenlasta. Minulla on vain yksi mummo elossa ja pappojani en koskaan ehtinyt tavata, kun he kuolivat ennenkuin ehdin syntyäkkään..
Mieheni vanhemmille tämä olisi ensimmäinen lapsenlapsi :) Ukko vähän jännittää miten vanhemmat tämän ottaa :)
Mummoillaan ja papoillaan on niiiiiiin monta lastenlastenlapsia, etten edes tiedä kaikkia :D

Tuosta valkovuodosta, niiin kyllä tulee niin prkeleesti! Ihan inhottaa :/
Pikkarit pitää vaihtaa kahdesti, tai sitten on kohta ostettava pikkuhousun suojia, niitä ohuita..

Ammatista kyseltiin, niin minulla on niinkin "naisellinen" ammatti, kuin Timpuri.. :p
Saattaa olla, että pääsen aikasemmin mammalomalle, koska en voi tehdä työtäni ison mahan kanssa ja kun korkeallakin pitää keikkua..

Masukuvia en ole ottanut.. Ehkä rupean jossain vaiheessa räpsimään.. Näkisi muutosta :)

(.) Väsyttää, väsyttää, väsyttää.. Uusi "oire" tullut.. Töissä ennen lounasta on kirkuva nälkä, sitten kun syön, niin rupeaakin ruoka potkimaan ylös, vaikka haluaisi ahmia!! Pelottaa milloin käy niin, että on juostava kesken lounaan halailemaan pönttöä..
Sama jos pötkötän sohvalla.. On oltava tietyssä asennossa, kun ruoka rupeaa nousemaan kurkusta suuhun.. hohhoh.. :D
Olen ennen pystynyt mättämään karkkia mielettömät määrät, mutta nyt pieni määrä saa jo pahoinvoinnin aikaiseksi..
Uusi inhokkini, lakritsijäätelö.. Hyi.. :x

Iippari suuri halaus ja voimia!
 
Viimeksi muokattu:
Iippari Paljon voimia teille! Kurjia tällaiset uutiset!

Ammatista Kirjapainossa työskentelen. Työ on fyysisesti aika raskasta ja omista hommista toisiin ohjataan taas hyvissä ajoin.

Kävin tänään ultrassa ja kaikki oli hyvin. Turhaan panikoin. Kokoa oli "hänellä" (kuten täti kutsui) 11,2mm ja vastasi rv 7+2 (laskureiden mukaan 7+0, jolla toistaiseksi jatkan). Olo on nyt niin huojentunut ja hyvä. Vihdoin voin huokaista helpotuksesta ja alkaa nauttia tästä raskaudesta!

Onnellinen Tanyaz & Mini 7+0 (*POKS*)
 
  • Tykkää
Reactions: nellinu
Hyvää päivää!

Ou nou, raskaana ollaan. Testin tein, koska leukaani jymähti muheva finni ja minulla ei ole finnejä. Ehkäisyä ei kyllä ollut, joten ei kai tää täysi yllätys ollut - mutta se oli, että näin nopsaan tärppäsi. Olin valmistautunut juomaan roimasti skumppaa vielä puoli vuotta, mutta ei väkisin :D Näillä mennään.

Ikää on 31, asuinkunta Turku (en ole turkulainen sentään, hyvänen aika!) ja ennestään poika 1v7kk. Ja mies. Ja kaksi kissaa ja kiva elämä. Poikani rääkyi elämänsä ekat 3kk, joten ajatus vauvasta aiheuttaa lievää kauhistusta, mutta onneksi se vauvavuosi kiepsahtaa nopeasti ohi. Sitä jo nyt odotellen :D En siis ole mikään yyää-ihanatpienetvauvat-hehkuttaja, valitettavasti. Vaikka onhan ne tavallaan liikuttavia toki.

No niin. Pitikö muuta raportoida vielä? Ensi kertaan!

Ai niin! LA oisi 22.10.

kardemummma&tiesmikäameeba 4+3
 
Heippa!

Voi vitsit, aivan mahtavan paljon tullut taas uusia juttuja tänne. :D Huippua lukea kuulumisia!

Iipparille voimia!!:hug:

Ensin vähän omaa napaa... Viime yö oli ensimmäinen viikkoon, kun ei tullut niitä rajuja kramppikohtauksia. Toivotaan, että ne ois ollu nyt siinä. Tänään soitin raskaushormoonien määrää ja oli noussut maanantainsta (281) keskiviikkoon (656). Lääkäri oli sanonut, että tällä erää vaikuttaisi normaalilta raskaudelta, eikä ulkoiselta, joten toivotaan parasta!=)

Niin kertomisista sitten. Vielä ei olla kerrottu meidän vannhemmille mitään. Saapa nähä, kuinka kauan jaksetaan olla kertomatta. :LOL: Jos jotenkin jaksaisi sinnitellä sinne 27.2 kun on se seurantaultra. Jos siellä on sitte kaikki hyvin, niin sitten voisi kertoa perheille. Tiedän, että ne on onnesta ihan sekaisin tällaisesta uutisesta. :heart:

Lapsenlapsiasiaan: mun vanhemmille tämä on toinen (isoveljellä yksi) ja miehen vanhemmille ensimmäinen.

Neuvolaan pitää varmaan tässä kohta soitella ja kysyä ensimmäistä aikaa. Ja vatsan kuvaamista ois ihan kiva tehä ja katsoa sitten joskus myöhemmin sen kehitystä.:D

Nyt siis varovaisesti paremmalla mielellä kuin muutamaan päivää. Jospa pieni kasvaisi ihan oikeassa paikassa. Kaikille pahoinvoiville paljon myötätuntoa täältä!

me 4+5
 
kardemummma! Onnea! :heart: Me ollaankin tuttuja tuolta heinäkuisista 2010. Vaihdoin vaan nikkiä tälle kierrokselle, ettei tutut heinikset tunnistais. ;) Nyt sulla on ankara pohtiminen, kuka mahtaa olla kyseesä. :D Tai ehkä laitan sulle fb-viestin.

Iippari Oon todella pahoillani. :hug: Paljon tsemppiä ja onnea uuteen yritykseen kun sen aika on.

Lumi & muru 7+2 tms
 
Iipparille :hug:

Kiitos tervetulotoivotuksista! Tanyaz: mietinkin mistä nimimerkkisi on tuttu, mutta toukokuisista tosiaan! Onnea sinullekin, toivotaan onnellisempaa loppua tälle raskaudelle :)

Muut keskenmenon kokeneet (ja muutkin jotka tuntee asian omakseen): Onko teillä "itsesuojelua" tätä raskautta kohtaan? Tarkoitan sitä, kun esimerkiksi eilen illalla mietittiin miehen kanssa kivoja nimiä, annettiin siis huoletta ajatusten lentää vauvan syntymään. Yöllä sitten heräsinkin siihen tunteeseen, että "jep, tämä olikin tässä". Siis todella vahva olo siitä, että ei tämäkään raskaus jatku normaalisti... Nyt päivän mittaan ajatellut tätä asiaa niin, että jonkinlainen "itsesuojeluvaisto" nosti kulmiaan, ettei pudotus huonojen uutisten kuullessa ole sitten niin suuri...

Kaikille pahoinvoiville tsemppiä! Mikäli olo menee ihan mahdottomaksi, niin sairaslomaa vaan... Myös nykyään määrätään turvallisia lääkkeitä tuohon pahoinvointiin, itselläni oli edellisessä raskaudessa Primperanit käytössä. Olen kuullut, että niistä monille ollut apua...

Vitamiineista: mie oon jo puolisen vuotta syönyt multivitan raskaus&imetys vitamiineja. Viime kuussa kävin sitten huimauksen takia koulun terkkarilla, että katsoisi hemoglobiinin, joka oli 148 (suht korkea). Silloin sanottiin, että nuo raskaus vitamiinit jättää pois, kun ne sisältää pienen määrän rautaa. Mietinkin nyt, että uskallankohan ottaa nuo vitamiinit uudelleen käyttöön, vai pitäisiköhän ostaa ihan erillisenä foolihappoa, että sitä saisi tarvittavan määrän? :O

Lastenlapsista: miun vanhemmille tämä olisi neljäs lapsenlapsi ja miehen vanhemmille kolmas.

Pahoinvointeja odotan kyllä niin kauhulla! Nyt olisi koulussakin menossa hyvin mielenkiintoinen asiakasprojekti, jonka haluaisin viedä loppuun ennen ku joudun jäämään sairaslomalle (enkös kuulosta positiiviselta pahoinvoinnin suhteen? ;D ). Pahimmassa tapauksessa projekti kestää vielä seittemisen viikkoa, parhaimmassa tapauksessa selviän parissa viikossa. Maksavasta asiakkaastakin ois varmaan kiva saada tuote valmiiksi nyt, eikä kahden vuoden päästä :D

DsariaL rv4
 
Iipparille myötätuntoinen halaus ja paljon onnea uudelle yritykselle!

No mie nyt kävin siellä neuvolassa. Mulla onkin tuttu neuvolan täti, kiva tyyppi :) Ultras huvin vuoksi vaikka sanoi että ei varmaan mitään vielä näykkään :) Raskausmateriaa kuulemma löytyi... Paksuna siis ollaan :D

Varhaisraskauden ultra tulee ainakin täällä meillä ihan tk:n kautta. Sain ajan just ennen toiselle häämatkalle löhtöä, eli viikolle 8. Jospa siellä sit sykkis jo sydän :heart:

Aivan mielettömän kaunis runo! Tuon idean mie varastan! kiitos :D

Kummankin vanhemmille tää muksu olis ensimmäinen lapsenlapsi. Anoppi on jo 6 vuotta enemmän ja vähemmän vihjaillu, mut saapi vielä hetken aikaa pysyä vain muutaman ihmisen tiedossa tää salaisuus. Sisko ja paras ystävä tietävät meän lisäksi. Tuntuu jotenkin kohtalon kiusaamiselta kertoa muille...

Mie syön noita mama-vitamiineja, aika isojahan ne on mut mulla ainakin uppoo toistaiseksi ihan hyvin.

Kamalaa kun kuulkaa jännittää, paras ystävä on tällä hetkellä oys:issa synnyttämässä!. Toimitus on kestäny jo puoltoistavuorokautta, ja mie olen ku tulisilla hiilillä täällä kotona :D

Kardemummalle onnea ja tervetuloa seuraan :)
 
Iipparille halit täältäkin :hug:

Kardemummalle onnittelut plussasta! :flower:

Hömpillä ollu kyllä kurja lekurikokemus..höh!

Ammateista: Mää olen kotiäiti / yrittäjä eli kotoa käsin töitä teen ainaku lastenhoidolta ehin. Meillä on siis tuo 4v ja 1v kotihoidossa. Saikkuahan meillä ei sitte tunneta...

Keskenmenoja mullaki tosiaan on neljä takana ja yhtään en haluais enää kokea! Se tappaa ja syö sisältäpäin!
Kamala pelko koko ajan, tänään ku ei noita oireita kauheasti taas ollu, pientä närästystä lukuunottamatta, niin heti sitä on pelko persiissä...Valkkaria ei mulla taas nyt tuu juurikaan (juu ja seki pelottaa), menkkakipuja eli juilii juilii...voih..

Crocus ja Lahja-Toivo 4+2
 
äh, täällä on niin paljon juttuja et unohtuu vastailla kaikkeen mihin aikoi :)

Ammatti: puheterapeutti. Työmotivaatio: loistava :) Tykkään kovasti työstäni, ja työmotivaatiota kyllä korottaa se et ne lapset ja afaatikot jäävät ilman kuntoutusta jos mä saikkuilen. Eli voin vissiin sanoa olevani lähes korvaamaton :D

Keskenmenoista: ei luojan kiitos ole kokemusta. Välillä pelottaa kovastikkin ja välillä tuntuu et eihän mulle voi niin käydä! Halit pelon kanssa kamppaileville, yritetään luottaa huomiseen, eikös vaan?
 
IMN
kiyoko Oletkos itsekin sitten Oulusta päin? Voi kauhea, maksanko nyt turhaan tuo varhaisultran jos se kerran tuleekin neuvolan kautta :eek: Ekasta kyllä käytiin ultrassa vasta rv 12 tienoilla, mutta onkohan käytäntö sitten muuttunut?

Olen ollut hirmuisen pahalla tuulella tänään. Vedin herneen nokkaan siitäkin kun kaveri nukkui OMAN pyykkivuoronsa ohi :D Onneksi kuitenkin ymmärsi =)
Myös tuli kaverin poikaystävälle tiuskaistua, mutta hänkin kyllä ymmärtää hyvin kun tämä kaverinikin sattuu olemaan raskaana :D

Tänään kysyin pojaltamme (2v5kk) mitä hän olisi mieltä jos meille tulisi vauva. Poika vastasi tomerana että antaisi vauvalle yhden lelun. Oikein nosti yhden sormen pystyyn että kaikki ymmärtävät hyväntekeväisyytensä jäävän vain yhteen kertaan. Päätimme kuitenkin kertoa esikoiselle tulokkaasta, koska kaksivuotiaalle on kuitenkin helppoa keksiä jokin "veruke" sille jos vauvaa ei tulekaan. Poika myös nimesi vauvan Tuutikiksi, eli sillä mennään :D

Huhhuh, puuron syönti oli kyllä huonoin veto tälle iltaa. Kauhea närästys ja pää vetää tyynyä kohti.

Keskenmenosta itselläni on myös kokemusta, tosin se keskenmeno ei ollut kovinkaan luonnollinen. Eli 15-vuotiaana sain kuulla ehkäisyn pettäneen ja parin päivän päästä raskaus meni kesken pahoinpitelyn seurauksena. Olen kyllä pahoinpitelijälle todella katkera, vaikka olinkin silloin vielä kovin nuori ja kyseinen ihminen on kertonut olevansa todella pahoillaan asiasta, eihän hän kuitenkaan tiennyt. Mutta aina kannattaa ajatella että kaikella on tarkoituksensa, vaikkei sitä aina käsittäisikään :)

IMN & Tuutikki 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Hiiohoi!

Hurjan paljon oli tekstiä tullut kun parin päivän tauko tietokoneesta. Meillä remontointi/ muuttorumba päällänsä, joten vähän tämä kirjoittelu saattaa häiriintyä.

Lueskelin kuitenkin kaikki viestit läpi ..

Tervetuloa kaikki uudet ja suuri halaus Iipparille!
Ultrassa
käyneet, ihania uutisia :heart:

Itsehän kävin ensimmäisessä neuvolassa tiistaina, LA 6.10. Ensimmäinen ultra menee tuonne rv13 + viikolle, koska olen juuri viikoilla 10 - 12 reissussa. Luultavasti yritän varailla aikaa ar-ultraan ennen reissua eli rv 8-10. Oliko Nurmo Keski-Suomesta? Olit käynyt jossain ar-ultrassa?

Neuvolassa kaikki arvot oli kohdallaan ja ei mitään onkelmia. Itsehän jo tiesinkin, että kutsu sokerirasitukseen käy, joten sinne sitten tuon rv 13+ ultran jälkeen.

Omat oireet pysyneet edelleen samana; etovaa oloa, menkkamaisia kipuja, ISO väsymys. Flunssa on sitkeä eikä meinaa millään väistyä. Jano on täällä myös kova!

Ammateista oli puhetta, itse olen lähihoitaja ja työskentelen päiväkodissa.

Meidän pikkuinen olisi omille vanhemmilleni 3 lapsenlapsi (tyttö 8v. + poika 3v.). Ja mieheni vanhemmille kolmas lapsenlapsi (poika 1,5v. + vauva 04/12).

Pahoittelen tätä omanapailua, mutta en vain millään muista kaikkien tekstiä kun niiiin hurjasti sitä oli tullut. Kiitos ja anteeksi :heart:


- Tiina & kultahippu (JP) rv 6+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä