Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Kiitos kaikille osanotoista :flower:

Kävin tänään työterveyshuollossa ja minulla todettiin influenssa. Olo on ihan kamala, aamulla joka paikkaa pakotti ja ihan kuin joku olisi antanu sormien niveliin sähköiskuja ja tällainen olo pysyy luultavasti 3-5 päivää :( Saa nähdä joko maanantaina kykenee töihin vai pitääkö jatkaa sairastelua..eniten tällä hetkellä pelottaa että miten pahana pojille tulee tämä tauti, jos tarttuu..

Ensi maanantaina olisi myös ensimmäinen neuvola, mutta jos yhtään mietityttää niin ehkä en lähde pöpöjäni kuljettamaan minnekkään neuvolaan.

Erittäin kipeä piipero86 ja pieni matkalainen?
 
Puhhuh, erittäin väsyneet terveiset!

Miehen synttäreistä kun päästiin ohi, niin johan meille paukkas kahdeksi yöksi lisää vieraita! Ei siinä mitään, ihan kiva kun kävivät, mutta oma olo on aika nuutunut.. Alkava flunssa vaivaa ja esikoinen sairastaa.. Viime yö meni valvoessa, tänään ei sitten ruoka oikein maittanut ja kaikki tulikin sitten ylös... Nyt sentään nukkuu ihan levollisesti panadolin ja ventolinen voimalla, pikku ressukka!

Minä kärvistelen edelleen samassa jatkuvassa oksetusolossa! Kaikki sympatia kyllä heille jotka joutuu oksentamaan! Menkkajuilinnat joita oli, loppuivat n. viikko sitten. Vähän jo jännittää perjantain ultra, haluan niin kaiken olevan kunnossa!

Tervetuloa kaikki uudet mukaan! :) Ihanaa kun joukko kasvaa edelleen!

-Minki ja ylläri rv8?-
 
Onkohan mussa jotain vikaa ku kaikilla muilla on hirvee väsy ja sohvallamakoilu fiilis ni mää pöljä viipotan meneen ihan samalla tahilla ku ennenkin.Eilen kävin hiihtään ja sit oli kiekkoreenit,tänään kävin lenkillä ja vesijumpassa...Oksu olo tulee silloin jos viime syömisestä on yli 2-3h,muuten ihan ok fiilis,iltaisin väsyttää mut muuten on virtaa ja oon reipas ja iloinen itseni.Ainoo asia vaan vähän harmittaa ku en oo pystyny kahteen viikkoon juokseen ku tissit on niin kipeet!!:) Oikeesti se ei oo ees kamala asia,ku ihana ku on oireita!Iltapömppis pamahtaa ja välillä jopa lämpimän ruuan jälkeen.Mieli on pysyny kohtuu tasasena,saas nähä mihin päin alkaa kääntyyn!
Onko mille tullu myös "lisäoireena"hirvee panetus?Voi jee,mää oisin jatkuvalla syötöllä kuksimassa,mie son ihan uupunu;)

Joku kyseli Jyväskylän varhaisultrapaikkoja,ite kävin GYne-Praxilla ja oli tosi hyvä,makso 107e ja kelakorvattava(liputjalaput)sai heti mukaansa!

ylivilkas nurmo ja tyyppi 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Ann-ie ja Sussu-72
...ja minä äänessä taas! :D

Luoja että tunnen itteni tyhmäksi ja sokeeksi! :D Oon jo pitkään miettinyt että oonko ainut KYSin alueella synnyttävä tässä ryhmässä.. No tutkin etusivua ja löysin kohtalotoverin Lilyannan! Meillä esikoisetkin on lähes saman ikäisiä, 9kk! :)

Ei mulla muuta :D
 
Huomenta

Nyt se iski: armoton väsy. Eilen painelin pehkuihin jo 19.30. ja sammuin samantien... Miten ihmeessä selviin esikon kanssa kun mies lähtee työn puolesta helsinkii....Siihen on kyllä viellä muutama viikko, että josko se tästä helpottas... Viimeyö oli kummallinen, heräsin siihen että mua pelotti :eek: En vaan sit yhtää muista mistä unesta heräsin...

Antibiootit loppu ja räkätauti alko samantien... Kurkku täynnä limaa... Villi veikkaus että kohta mulla on uudestaan kuuri... :(

Mukavaa keskiviikkoa

Sakuliini ja kultahippu 6+3
 
Moikka kaikille! Mahtuuko ketjuun mukaan?:) Eli mukaan ilmoittautuisi 39v Sussu, joka ei uskonut koskaan saavansa biologisia lapsia. Mutta elämä päätti yllättää ja pari viikkoa sitten tein positiivisen raskaustestin. Kuusi vuotta siis mieheni kanssa yritettiin lasta, mutta sitä vaan ei kuulunut. Olin jo menettänyt täysin toivoni ja ennätin jo tutkailla adoptiomahdollisuuttakin..muttamutta. Eli tämä lokakuun murunen on enemmän kuin toivottu tulokas:heart: Viikkoja vasta 6+1 ja välillä iso pelko kyytiläisen hyvinvoinnista ja harras toive, että pysyy mukana lokakuulle asti. :)
 
Nurmo: Et ole ainut, itse olen ihmetellyt kans kun ei ole ollut mitään kovin isoa väsyä. Esikoisen kanssa alussa olin todella väsynyt, nyt ihan päinvastoin. Tosin tätä viilettämistä ja touhuilua edistää tuo ½vuotias tyttö, joka ei kyllä anna olla paikallaan =)

Mitäs muuta, oireeton taitaa tästäkin raskaudesta tulla. Tällähetkellä on tuo kohtukipu vain hiemoinen, vähän paineen tunnetta mutta siinäpä onkin ne oireet :)

aloe_vera + uusi tulokas ~5+0
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin ja Nurmo, täällä kans energiapiikistä kärsivä odottaja :D Eilenkin koirien kanssa about kolme tuntia lenkkeilyä ( ja osa paksussa hangessa) ja kotona saatu muutenkin vaikka mitä aikaiseksi. Yöunetkin on olleet aika lyhyitä ja vessassa pitää rampata usein mutta silti virtaa riittää.=)
 
Sussu-72 Valtavan paljon onnea plussasta! Ihanaa kun tärppäs niin pitkän odotuksen jälkeen. :) Tervetuloa mukaan jutustelemaan!

piipero86 Pikaista paranemista sinne! Toivottavasti influenssa ei iskis koko perheeseen. Tsempit myös muille sairastelijoille!

nurmo No niin, oot ihan selvästi vienyt munkin enerigiat! :D Multa ei löydy yhtään... Eilen koitin pakottaa itseni pilatekseen, mutta en edes sinne saanut ruhoani raahattua. Ja ajatuskin juoksulenkistä saa mut vaipumaan epätoivoon. Noh, jospa tästä energitasot taas alkais nouseen parin viikon päästä.

Jäin tänään kotiin tekemään etätöitä. Aamupalaksi söin Daim-jäätelöä kun jogurtti ei mennyt alas. :D Ja kahvi ei enää uppoa, mutta puoli kuppia on pakko juoda aina jossain vaiheessa aamupäivää, ettei tulis pää kipeeksi (kauhee riippuvuus).

Jos oikein hyvä tuuri on, niin tänään saattais tulla dopplerikin. Muistaakseni tulee kotiovelle asti tuolta Amazon UKsta. Tosin eihän näillä viikoilla vielä mitään kuulu, mutta onpahan odottamassa.

Lumi & muru 8+1
 
Hei, saanko minäkin tulla? Ajattelin tehdä vahvistuksen KYS:illä synnyttävien harvaan joukkoon, ja la tälle kolmannelle olisi 18.10. Ikää minulla on nyt 32 vuotta.
Olen täällä käynyt lueskelemassa jo plussan piirtymisestä asti, mutta vasta nyt sain aikaiseksi tehdä tunnukset tänne. Enkä ole sitten koskaan palstaillut , joten harjoittelen vasta tätä hommaa...

Kotona on tosiaan jo kaksi lasta ennestään, kouluikäinen ja 1 v7 kk taapero. Kolmas "tilattiin" nyt vähän pienemmällä ikäerolla, jospa hän nyt pysyisi matkassa. Yksi suht tuore keskenmeno tähän yritykseen mahtuu.

Vielä emme ole kertoneet kenellekään vauvasta, nyt halutaan odottaa nt-ultra juuri tuon keskenmenonpelon takia. Siksikin on kiva fiilistellä ja myötäelää edes täällä alkuraskautta!
Hankintoja ei tehdä tässä vaiheessa mitään, aika paljon jäi tuolta taaperolta tavaraa. Kaukalo vaan puuttuu, mutta ostamme sen vasta lopppumetreillä.

Melko oireettomia minullakin on alkuviikot olleet, pientä vihlontaa alavatsalla, päänsärkyä ja lievää etomista lähinnä. Tosin tähän alkuun oli jo ihan oikea vatsatautikin koko perheellä, joten tiedä nyt mikä osa oloa johtui siitä...

Kirjoittelen myöhemmin lisää, nyt tuo taapero nyhtää hihasta siihen malliin että housussa taitaa olla pestävää...
 
Nurmo: Mä oon kanssa normaalisti juurikin tuollainen duracel. Nyt ei vain jaksa yhtään mitään! Olen kade!

Sussu: Hirmusesti onnea plussasta, olihan se jo aikakin:)

Vielä 2 aamua olisi jäljellä tästä viikosta, viimeyönä nukuin reilu 9h ja aamulla tuntui kun ei olisi nukkunut yhtään. Huh.

Onnellinen84 + Tirriäinen 7+0 Poks
 
Ihan järkyttävän monta sivua ehti kertyä viikonlopun ja eilisen aikana jolloin olin estynyt lukemasta uusimpia kuulumisia..enkä kyllä ehtinyt vilkaisemaan vieläkään.

Kateellisena luin Nurmon energiapiikistä. Minullekin sitä hippunen kiitos! Työllä ja tuskalla selviän työpäivästä ja loppuilta meneekin sohvan pohjalla makoillen. Väsyttää ihan pirusti ja etoo koko ajan. Harkitsin jo sairasloman hakemista, mutta töiden puolesta niin kiirusta ettei oikein sovi aikatauluun.

Toivon ja rukoilen että pahoinvointi helpottaisi tuolla 9-viikon tienoilla kuten aiemmassakin raskaudessa!!! Ei olisi enää kauan kestettävää.

LumiLinnea 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille mukaan! :wave:

Pikaista paranemista sairastaville! :snotty:

Piiperolle täältäkin osanotot raskaasta kokemuksesta! :hug:

Täällä kans luin kateellisena Nurmon ja Sussun energian määrää! Tuntuu vaan että oon muutenkin semmonen lötköpötkö, mutta tahtoisin olla semmonen just joka jaksaa ja jaksaa..sais sitte enempi aikaseksi!

Mulla närästys on varmaan pahin oire, samaa oli edellisen kans. Iltaa kohden aiheutta jo pahaaoloa. Kaikki närästää vedestä alkaen! Oksentaa ei oo vielä tarttenu, mutta ehtiihän tässä vielä vaikka mitä. Täytyy kohta varmaan ottaa rannekkeet taas käyttöön hyvissä ajoin. Vilua on myös, siihen auttaa hetkeksi sauna vaatteet päällä :LOL:

Teillä monella on jo ihanasti viikkoja kasassa, rupeaa pahimmat oireet jo kohta helpottamaan, meikäläisellä ne taitaa olla vaan eessä päin ku taas kasvattelen masua niin että la on loppukuusta niinku ed kans..kyllä kuulkaas ovat pitkiä viikkoja ku tuntuu ettei ne itellä lisäänny ollenkaan! Malttamaton minkäs sille voi..

Mun tekee kovasti mieli kovaksi paahdettua Real-leipää, päälle oivariinia ja juustoa...pah vaan ku se loppu eikä sitä oo ees pakkasessa...Eilen teki mieli hirveästi lähigrillin makkaraperunoita tai kanahampparia currymajoneesilla (en ole syönyt hamppareita varmaan viiteen vuoteen) :p Mutta sain piettyä mielihaluni kurissa...

Neuvolaan pitäs soitella ku ens viikolla me mennään sinne Thaimaaseen ja huomasin että mulla on Tetanus menny vanhaksi..mitäköhän sen kans tekee...?

Crocus ja "Lahja-Toivo" (Täällä poksuttiin eilen, tänään siis) 5+1
 
IMN
Voi kun itsekin jaksaisi olla koko ajan vauhdissa, menisi aikakin nopeammin :) Mutta ei, sohva on tullut tutuksi täälläkin. Joskus kyllä tulee jokin pienen pieni inspis esimerkiksi pyykätä tai siivota keittiö, mutta sen jälkeen sitä onkin jo ihan raato :D Nytkin tekisi mieli lähteä shoppailemaan (hesen kautta tietenkin..) ja varmasti lähtisinkin jos vain seuraa löytyisi :D

Muuten ollut aika oireetonta, pientä etomista mutta eipä se minua haittaa niin kauan kuin vaan oksentamatta pärjää. Ensimmäinen ällötysruokakin on löytynyt, en voisi kuvitellakaan syöväni makaronia. Kaikki muu pasta kyllä käy, mutta ei makaroni.

En tiedä voiko tätä ihan "oireeksi" sanoa, mutta pientä tyttömäisyyttä on havaittavissa :D Yllätin itseni tälläytymästä oikein kunnolla, vaikken ollut mihinkään lähtemässäkään. Teki vaan mieli olla nättinä :) Syytän hormoneita.

IMN & Tuutikki 6+2
 
ail
Täälläkin kateelisena nurmon ja muiden energiasta.Itellä ei tunnu energiaa olevan nimeksikään.Tervetuloa uudet mukaan :) Mulla menkkamaiset kivut jatkuu mutta googlasin ja niitä näyttäisi olevan monella muullakin ollut ja silti kaikki mennyt hienosti.Ultran ajattelin tilata parin viikon päähän niin olisi se 7 vkoa täynnä.Neuvolaan sitten ultran jälkeen.En pidä kiirettä kun en oikein tule toimeen meidän neuvolan tädin kanssa.Täällä vasta odotellaan oireita,rinnat ovat kipeät ja välillä etoo mutta ei mitään isompaa.Ehtiihän tässä vielä :)


ail&saaga 5+2
 
Tervetuloa Milk, lllllaura ja ruuvih! Tervetuloa myös Sussu-72 ja onnittelut pitkän odotuksen jälkeisestä onnistumisesta!
Piipero86: tervetuloa ja iso halaus! En voi edes kuvitella, miten rankkaa teillä on ollut.

Onpa tänne päivässä tullut taas kauheasti tekstiä. Meni tosi kauan lukea kaikki. Saa nähdä muistanko kommentoida kaikkiin, mihin oli tarkoitus.

Neuvolasta: sain neuvola-ajan vasta 21.3. Meni kyllä ihan hullun kauas. En millään jaksais odottaa. Ja niinpä varasinkin ens viikon lopulle ar-ultran. En jaksa myöskään odottaa siihen, kun se Meri-Oulun neuvolan nainen palaa lomalta, joten varasin Gynekoon. Juttelin kätilön kanssa puhelimessa ja sanoi, että ens viikon lopulle voin jo varata. Torstai-iltapäivänä sitten menen. Äitipuoli lupaa maksaa. :) Se on noista mun vanhemmista ehkä kaikkein eniten innoissaan, vaikkei biologinen lapsenlapsi sille olekaan.

Hankinnoista: mäkin olen jo löytänyt itseni selailemasta vaunuja ja muita netistä, mutta vielä en sentään mitään ole ostanut. :)

Liikunta: mun liikuntaharrastukset on yleensä kävely ja vesijuoksu/-jumppa. Nyt ei ole yhtään napannut ajatus siitä vesiliikunnasta, on uimapuvun pukeminen ja se kaikki tuntunut niin vaivalloiselta. Kävelylle olen jaksanut raahautua.

Töissä en ole vielä kertonut ja yritän odottaa vielä ennen kuin kerron. Oon puoli vuotta sitten aloittanut tuossa työssä, joten silleen vähän jännittää, että niin nopeasti sitten tulin sen jälkeen raskaaksi, että mitenhän suhtautuvat. Luulen tosin, että työkaverit on nyt vähän ihmettelleet, ku syön ihan koko ajan jotain. Yleensä en ole mikään kova syömään ja nyt mulla löytyy koko ajan jostain jotain pientä evästä.

Sitten en enää muista, mitä mun piti sanoa.
 
Tervetuloataas uusille! Itsellenikin sain sieltä ikätoverin Sussu-72, välilläon ollut aika "mummo" olo nuorien odottajien joukossa :LOL:
Eilen oltiin koko pesueen kans kylpylässä köllimässä, kyl teki hyvää ja ruuan sai vaan tilata, ni eitarvinnu kärvistellä niiden hajujen kans, minkä takia ruuanlaitto asettaa haasteita täs odotukses, kun lähes kaikki hajut etoo.... Ja närästys on ihan jatkuvaa, jollain muulla oli sama homma? Renniekin jo ällöttää ku saan niitä syödä kuin leipää! Suklaa tarvi hylätä vallan, se tekee melkein kamalimman olon....
Väsy vaivaa kans, mulla siis 6 onnistunutta raskautta takana (ja ne 3 km...) ja yhdestä ainoosta on aiemmin kans ollu aivan veto pois. Tänäänki normi kotihommiin meni puolet enemmän aikaa ku normisti, ei yksinkertaisesti vaan jaksa... Onneks oon vielä kotona ni eipä oo kiire vaan ehtii hiukan hitaamminkin =)

Kmpelko on taas nostanu päätään, yritän kyllä talloo sitä taka-alalle.... melkein 4 vko ois viel odotettavaa enne np-ultraa, täytyy vaan yrittää jaksaa ja toivoa et uutiset ois silloin positiivisia ja siel ois vahva syke kera mukavan kokoisen pikkuisen :heart:

Jos kaikki menis täl kertaa hyvin, toivon todella et tää väsymys antaa periks enne ku työt alkaa.....

ikiäti + pikkuinen 8+2 (tai +1)
 
Sabrinafair: Mä olen ollut uudessa työssäni vasta reilu 2kk, joten ei sulla mitään huolta:) Koeaikakin mulla vielä päällä..sen yritän sinnitellä vielä kertomatta ja luultavasti en kauhean iloista vastaanottoa tule saamaan..mutta eipä mua paljoa haittaa. Elämä on tälläistä ja tärkeintä maailmassa on nyt pieni "tirriäinen" joka kovaa vautia kasvaa.
 
Tämä väsymys on kyllä taas jotain järkyttävää. Kestokrapula, kylmä ja tekisi mieli nukkua koko päivä. Onneksi mun "työnantaja", eli pikkuneiti 1v on päättänyt tällä viikolla itsekin nukkua kunnon päikkäreitä, niin olen jopa voinut kääriytyä sohvan nurkkaan hetkeksi keskellä päivää.

Kunnon ruokaa en ole syönyt varmaan kahteen tai kolmeen viikkoon. Viikonloppuna Subin patonkin oli ainoa kunnon ruoka koko viikkoon, toivon että tällä viikolla se pelastaisi myös joku päivä. Leipälinjalla on siis menty, ruisleipää ja riisipiirakoita. Appelsiineja, salmiakkia ja ehkä hyvänä päivänä vähän jugurttia. Ja paljon vissyä.

Itse koitan kirjoitella enemmän tuolla Facebookin ryhmän puolella, kun en halua että mua tunnistetaan täältä. Fb:n ryhmähän on siis salainen, eli ei näy edes se, että siihen on liittynyt. Eli tulkaa sinne mukaan vaan! =)

neulainen + joku tyyppi 7+jotain. Kai.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaverit,pakko painaa meneen ku koskaan ei tiiä missä vaiheessa halaillaan enempi pönttöö ku kiekkomailaa!!:)Nyt vielä suht tasaista,oksuolo tulee heti jos syömisestä liian kauan,mut oon jo jotenkin tottunu siihen et ei hetkauta muuten ku kättä kohti jääkaappia.Laukussakin aina mukana myslipatukkaa ja pilttejä(mää varmaan oikeesti vedän ne tyypin marjapiltit omaan napaanikin,joutuu parka syömään puuronsa pelkiltään:)Hajut etoo ja varsinkin röökin haju(nimim.entinen tupakoitsija)on tosi paha!

Mää voisin kanssa alkaa haluun sinne facebookin ryhmään,km pelko tietenkin takaraivossa mutta en muista kuka sano niin MAHTAVASTI että toistaiseksi me olemme kaikki raskaana kunnes toisin todistetaan!Eli siihen luotetaan,mut on tää aika järkkyy ku aina vessassa tarvii kytätä paperia ettei vaan....
 
voitte laittaa yksäriä vaikka Minkille tai minulle tai Hömpille, niin me lisäillään teitä sitten ryhmään.

Laittakaa siis oma sähköpostinne millä kirjaudutte fb:hen, tai sitten koko nimi millä teidät löytää sieltä :)
 
Kateellisena täällä luen että jollain voi riittää energiaa kaikkeen? Hyvä kun ite jaksan työpäivän pysyä hereillä :LOL:

Äsken kävikin hassu juttu, kun kävin esikoisen kanssa 4-vuotis neuvolassa ja näin äitiyspuolen terveydenhoitajan käytävällä. Olin koko ajan menossa perjantaina ensimmäiseen neuvolaan, mutta siinä höpötyksessä selviskin että se aika on jo huomenna! Nyt alko heti sitten jännittään :D

Niin ja onnea kaikille uusille ja tervetuloa minunkin puolestani, meitä alkaa olemaan jo mukava joukko kasassa! =)

Täytyy miettiä josko tuohon FB:n ryhmäänkin vielä liittyisi mukaan. Toisaalta olis kiva kun ihmisillä olis kasvotkin :)
 
Tervetuloa Milk, lllllaura ja ruuvih! Sekä kaikille kenen nimimerkkiä en enää muista. Tervetuloa myös Sussu-72 pitkän odottelun jälkeen, onnea plussasta!

Kaikille flunssasta kärsiville pikaista paranemista! Itsellä ei meinaa millään nuha lähteä pois. Taidan perjantaina soitella lääkäriin jos edelleen tauti päällä. Meillä se Thaimaan reissu lähestyy enkä tahtoisi lentää tukkoisena.

Itse olen myös jotenkin väsynyt ja hirmu vetämätön olotila. Täytyy tuon meidän hurjan muuttorumban jälkeen ryhdistäytyä ja lähteä taas kuntoilemaan. Viikonloppuna olisi muutto, joka lähinnä tuntuu ahdistavalta ja mahdottomalta tehtävältä. Silti ikioma uusi koti on ihana <3

Viime viikolla neuvolassa laittoi lähetteen menemään ensimmäistä ultraa varten. Eilen sitten tuli jo kirje kotia, aika olisi TO 29.3 / rv 12+5. Aiemmin ei sovi mennä kun ollaan reissussa. Siitä seuraavalle viikolle yritän saada ajan sinne sokerirasitukseen. Sen jälkeen sitten pitikin jo varailla uutta neuvola käyntiä. Jotenkin tekisi hirmuisesti mieli ennen reissua käydä ar-ultrassa. Se menisi rv 9-10 paikkeille.

Anteeksi taas tämä omanapailu :-/ Oireet edelleen samat silti välillä tuntuu, että onko tuolla edes ketään salamatkustajaa.

Ihanaa loppuviikko naiset!

- Tiina & Kultahippu 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Tiinu: Meki mennään Thaimaaseen ens viikolla! 1.3-16.3 Khao Lakiin ollaan menossa :)

FB: voi vitsit ku mää en oo koskaan sinne asti menny, toivottavasti kaikki eivät kurvaa sinne kokonaan...

Ikiäiti: täällä närästää koko ajan ja kaikki mitä suuhun laitan :x Mulla tätä närästystä on ollut vain tuon neitin ootuksessa...saa sitte nähä kukas tuolla masussa köllii?

Takas töihin!
 

Yhteistyössä