Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Moikka taas!:wave:

Täällä jo jännitellään ens maanantain ultraa. Mitähän siellä näkyy/vois näkyä ku viikot on sillon 6+2? Tämmönen ensikertalainen ku olen, niin pittää tyhmiä kysellä... :D Vissiin ainakin niitten sydänäänien tulis kuulua,eikö.

Suhteellisen oireeton oon ollut edelleen sen alkuhässäkän jälkeen. Mitä nyt meinaa täälläkin olla semmonen "vetopois"-olo. Täytyy tunnustaa, että tein eilen testin ja heti näytti, että raskaana ollaan. :D

Ootteko muuten muut ajatelleet/tiedättekö, että onko teillä samanlaisia oireita kuin teidän äideillä on ollut odotusaikana? Itse olen tätä pohdiskellut ja kovasti odotan, että saan kysellä äitiltä terkemmin hänen odotuksistaan. Jotain jo teidän ennestäänkin, mutta kiva ois tietää vielä tarkemmin. Kunhan nyt maanantaina saatais jotain varmistusta tästä asiasta siellä ultrassa, niin sitten voisi jo perheille kertoa ja alkaa kyselemään kaikesta mahdollisesta. :LOL:

Tuntuu, että aika matelee, kun odotan sitä maanantaita...
me 5+4
 
Onnea uusille plussanneille minunkin puolestani :heart:

Nyt se pahoinvointi on sit löytänyt meillekin... Koko ajan pitää jotain syödä. Aamupäivän syön noin tunnin välein, iltapäivästä jo helpottaa... Onneks ei saata syödä isoja annoksia kerrallaan :D

Väsymyskin on mua jo ruvennu muistamaan, onneks ei vielä ihan kamalan pahana. Lähinnä tuntuu et kaikki aloittaminen on vaivalloista...

Hei kertokaas ekakertalaiselle mitä nuo kaikki ultrien lyhenteet tarkoittaa?
 
Tervetuloa kaikki uudet! Sussu, sinun kohtalo ihan herkisti ja suuret onnittelut pitkän yrityksen hedelmästä! :)

Nurmo. Olen kyllä myös kateellinen.. Virta loppuu jo kahdelta päivällä ja mitään ylimääräistä en voi kuvitellakkaan.
Minulla on jatkuva etominen ja koko loppuillan on huono olo.
Itkin muuten juuri eilen illalla miehelle siitä, kun on huono olo ja seksiä ei voi edes ajatella.. Tiedän, että annan heti ylen, jos "hytkymistä" on liikaa..

Ensiviikolla on neuvola ja ultra!!! Ei jaksaisi millään odottaa.. Saisi kertoa muille ja sitten kaveritkin ymmärtäisivät miksi perun kaikki menot heidän kanssaan..

Onko kenelläkään hyviä kokemuksia pahoinvointirannekkeesta??? Harkitsen erittäin vakavasti sellaisen hankkimista ja kaikki neuvot pahoinvoinnin helpottamiseen otetaan vastaan!

Eilen poksui viikot ja tänään 7 + 1
 
Sussu ihanaa että pitkä haaveilu palkittiin <3

Lueskelin muiden oireita ja täytyy sanoa, että minulla ei kyllä ole muita oireita kuin toisinaan pieniä vilunväreitä, mutta siinä se aikalailla on.
Olen nyt viime päivinä yskinyt paljon, joten alamaha meinaa kramppailla kovastikkin yskimisen yhteydessä, olen yrittänyt mennä sikiöasentoon aina kun yskin niin ei tunnu sitten niin pahalta.

6 yötä ensimmäiseen ultraan ja lopultakin se varmistus, kasvaako tuolla kohdussa uusi ihme :heart: Sitten se paniikki vasta iskee ja ihan ensimmäisenä ostoslistalla on kotidopleri, se auttaa ehkä pitämään pään jotenkin kasassa.

Tarvikkeista en ole oikeastaan niitä nyt katsellut, mutta työskentelin noin vuoden yhdessä lastentarvikkeita myyvässä yrityksessä ja jo silloin päätin, että jos tulen vielä joskus raskaaksi tulee meille Britax baby safe kaukalo ja rakastuin Brion viime vuoden classic malliin ja ehdottomasti luumun värisiin, eli sellaiset pitää sitten jostain huuto.netistä tms etsiä, se väri vaan oli niin taivaallinen ja minä en välitä tuossa asiassa mistään tyttö/poikaväreistä niin ihan sama kumman sukupuolen edustaja niissä kulkee. Ja jos en noita violetteja saa niin sitten mikä tahansa muu väri, mutta EI musta. En ole ikinä halunnut työntää lasta mustissa vaunuissa ja ei ole mieli miksikään muuttunut. Tällä ei ole nyt tarkoitus mitään kapinaa lietsoa, ymmärrän täysin että valtaosa haluaa / tykkää mustista vaunuista. :)


piipero86
 
Kiitos piipero :) Just tuota tarkoitin. Ja vähän tuon suuntaista mietinkin, hämäsi tuo että np ja nt tarkottaa samaa ...

Mulla on käytössä pahoinvointiranneke, sain sen ystävältä joka kovasti suositteli. Ainakin näihin mun oloihin se auttaa niin että pahin etominen menee ohi kun ne laittaa heti aamusta paikalleen. Yrjöömään ei oo vielä tarvinnu mennä :D Tiiä sitten onko vaikutus todellista vai henkistä, pääasia et on jotain mitä voi ite ees yrittää.

Kiyoko & kaveri 6+0 POKS :)
 
Heippa taas kaikille ja tervetuloa uusille :)
Meitä onki jo paljon ja lisää mahtuu, nii juttua riittää :)

Energiasta sen verran, että täällä se on hiipunut kokonaan pois musta. Aluks riitti virtaa ja nyt tällä viikolla tänne on iskenyt oikein kunnolla toi väsymys. Viime yönä nukuin perus 7-9h. Ja kun töistä pääsin saman tien nukkuun ja noin 3,5h nukuin päikkäreitä :D Haukottelen aivan koko aika ja on sellanen uupunut olo. Ei oo kivaa töissä, ku oon varmaan, ku mikäki zombi :D

Oireet: Jeee, ne on mulla palannut ! Ku täällä valittelin oireideni loppumista, nii nyt on taas hyvä mieli, ku on alkanu uusia oireita :) Eli uutena oireena toi älytön väsymys, mitä mulla ei oo vielä ollukkaa ja toisena uutena oireena kaikkien ruokien näkeminen pistää etoon. Vieläkään ei onneks oksennusta oo tullu, mut hauska ku kävelin töistä kotiin, nii yökin koko matkan. Ruoka menee kyllä alas, kunhan en sen verran enempää ala miettiin et se on ruokaa :D Hassua :D

Nyt alan kattoon eilistä salkkari jaksoa, ennen kun tän päivän salkkarit alkaa :) Täytyy kirjotella taas paremmalla ajalla.

Janzku & pikkune 7+4
 
No niin huomenna sit ois eka neuvola ja ultra viikkoja (mensujen mukaan) huomenna 8+1 eli syke pitäs jo näkyä selkeästi jos sielä sellaista on :heart:
Pikkasen kyl jännittää ja ahistaa.. Oireet on kyl ollut tos pahat nyt kuluneen viikon aikana et mitetinkin et oisko loppuviikon suosista töistä pois.. Pahoinvointi kestää 24/7 ja vie todella voimat kun on kokoajan todella etova olo.. kokoajan pitäs olla syömässä jos aikoo et olo on yhtää parempi. ja erityisen vaikeen tästä viikosta on tehnyt AIKASET aamut!! Klo 04.45 ylös ja sit jotain aamupalaa väkisin työntää naamariin ja toivoa et ei tule ylös.. :/ Kotia kun tänään pääsin olin suoraan sanottuna ihan LOPPU!!! Sain vaivalloisesti pikamakaroonit keitettyä ja sit mulle ja lapsille ruokaa kun niin huono olo ja oikeen kuola suussa jo ajattelin et ny syön kunnolla. no sit ruokaa lautaselle sen jälkeen kun huonovointisena saanu päiväkodista tulleille lapsille ruokaa. kuinka kävikää eka lusikka niin olo vaan paheni, toka lusikka alkoi jo poskipieliä särkemään kun tuli sellaanen olo et nyt ne tuloo samaa tietä ylös iso kulaus maitoa ja toivoin et nyt kohta helppaa.. huhu tuntu oikeesti et ei tästä tuu ny mitää sit taas koittaa saada ruokaa sisäänsä ja ei mitää taas se perkuleen huono olo joka yltyi joka kerta kun ruokaa suuhun laitoin lopuksi kävi sit niin et poruhan mulla tuli :'( Otti niin kipiää joka paikkaan et ei tuntunu ajatuksetkaan toimivan.. Noh sit mies kotiutui ja pääsin soffalle pitkäkseni ja torkahdinkin siihen hetkeksi :) Sit olo jo hiukan helpotti mutta kun siit nousin oli olo jo taas sellaanen et pakko syödä vaikka ei pystykää :/ Tosi rankkaa tällänen. miten se meneein nin et kahen muun aikana oon ollu pahoinvoinnista kipee mutta ikinä ei sitä muista mitä se oikeesti on!! YÖK!!

Nyt katsomaan UUSI PÄIVÄ <3 :LOL:
 
Täällä väsymys on päiväkohtaista. Tänään normaalihko pirteystaso. Heitteleekö se hormonitaso oikeesti niin kovaa.

Olen vissii hysteerikko. Tänää lapsi juoksi päin mua ja halasi mahan kohdalta ja minä jo olin et apua, ei kai kohdussa mikään nyt irtoo/mee rikki :LOL: Järkevä ajattelu on kokonaan kadoksissa...

Tervetuloa uudet ja Tsemppiä kaikille pahoinvoiville :heart:

Pää ei kyllä toimi joten taidan painella pitkäkseni kokeilemaan edistyykö tuo kirja tänään. Eilen se tipahti kun lukija nukahti :D

Sakuliini ja kultahippu 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Tuun nyt vaa päivittää listaa ja panikoimaa! Huomen ultra! Pelottaa niin et tärisen jo nyt! Entä jos pikkunen onki menehtyny? Tai jos onki vaa tuulimunaraskaus tai vaikka kohdunulkonen? Miljoona asiaa pyörii mielessä ja saa nähä miten saan yöl nukuttuu. Vielä pitäs mennä seittemäks töihin, voi jösses!

nellinu & sirri-muru 7+3 (neuvolan mukaa 8+0) :heart:
 
Ilmottaudun myös kateellisten joukkoon teille jotka ootte täynnä energiaa, mä oon ympäri vuorokauden väsyny ja huh siihen vielä tää loputtoman tuntunen pahoinvointi. Mutta kaikesta huolimatta mä oon enemmän ku onnellinen jokaisesta yökötyksestä ja haukotuksesta, koska kuitenkin ne loputtomat negatiiviset testit sai aikapitkälti tän neidin uskon loppumaan, mutta kuitenkin niin vaikeeta kun se onkin käsittää niin mä todella olen raskaana.
Noh silti onnea teille jotka ette kärsi tästä hitonmoisesta väsymyksestä! :D Ja miljoonasti onnea teille muille plussanneille!:)

Väsynein mielin lllllaura & pikkupikkupapu rv 5+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
sakuliinioon nyt parina kertana ottanu reeneissä pikkusia pommeja,en suoraan vatsaan mutta kuitenkin niin et oon joutunu keräileen itteeni jään pinnasta.Luotan visusti siihen mitä lääkäri sanoi että tyyppi on NIIN turvassa vatsalihasten alla ku olla ja voi et itse en saa aiheutettua km,vaan jos se tulee ulos ni luonto sen on sit hoitanut niin.Sanoi vaan et esim.kampailulajit missä esim.potkuja tai iskuja tulewe suoraa vatsaan ei suosittele kaikki muu on sallittua siihen asti kunnes vauvamaha alkaa selkeästi näkymään.

Huomenna eka neuvola,aijaijai!

nurmo ja tyyppi 7+4
 
nurmo se mun eilinenhän ei ollu ees pommi, ei sattunu mihinkään jne. Eli järki kyl sanoo et mitään ei voinu mitenkään käydä. Eikä voi vielä pitkään aikaan. Näkyy vaan ajoittain tunteet ottavan vallan järjestä ja sillon sitä ollaan et apua. Järkevä ajattelu siis katoaa ajoittain.... Koirahan mulla hyppii vatsaan päivittäin. Tapa, josta meidän on opetettava se eroon tässä muutaman kuukauden sisään. Mutta siihen olen niin tottunu ettei siinä kohtaa iske paniikki. Voihan vuoristorata tätä elämää nyt. :D

Onko muut miettineet miten esikoinen mahtaa ottaa vauvan vastaan? ja miten tulee pärjäämään mustasukkaisen esikon ja vauvelin kanssa? Minä jo katselin töissä lastenkirjoja, jotka kertoo pikkusisaruksen tulosta. :D
 
nurmo
Onko muut miettineet miten esikoinen mahtaa ottaa vauvan vastaan? ja miten tulee pärjäämään mustasukkaisen esikon ja vauvelin kanssa? Minä jo katselin töissä lastenkirjoja, jotka kertoo pikkusisaruksen tulosta. :D
KYLLÄ! Tämä ajatus on vallannut mun mielen varsinkin öisin, kun ei saa nukuttua. Välillä jopa ajattelen, että miksi haluan jonkun "vieraan" tänne "pilaamaan" suhteeni esikoiseen? :O Ihan hullu ajatus, ihan hävettää... :( Mihin tosiaan se järjellinen ajattelu häviää, kun tulee raskaaksi?? :LOL: Uskon kuitenkin, että asiat menevät omalla painollaan ja omalla asenteella ja suhtautumisella voi vaikuttaa asioihin tosi paljon :) Minkäköhän verran tuollainen alle puolitoistavuotias edes ymmärtää, jos hänelle kertoo pikkusisaruksesta??

nellinu: Tsemppiä ultraan ja tuuthan heti kertomaan uutiset tänne :)

).:) Omat oireet vaihtelevat kyllä hurjasti päivän mukaan! Pahin yökötys on pysynyt hyvin poissa, mutta tilalle on tullut super väsy ja aikaansaamattomuus... Aloitin Minisunin raskausvitamiinit, toivottavasti niistä saisi jotain apua vireystilaan :) Olin muuten neuvolalääkärillä puhumassa huimauksesta ja sain kortisonisuihketta, jonka pitäisi tasata oloa, minulla pitkittynyt nuha saanut poskiontelot ja muut turpoamaan. Viikko ultraan vielä... :) :heart:
 
Muakin kiinnostais auttaako nuo pahoinvointirannekkeet vaikkei oksentaisi? Paha olo ja kuvotus kuitenkin 24/7?

Tänään tuntuu ehkä hieman helpommalta päivä..en haukottele ihan koko ajan ja kuvotuskin vain hetkittäistä. Onneksi huomenna on perjantai ja saa viikonlopun levätä:)

Onnellinen84 + Tirriäinen 7+1
 
Nonii, täällä olis sitten ensimmäinen saikkupäivä pahoinvoinnin vuoksi :( Täytyy vissiin tajuta et on ihan pakko syödä jotain ennen kun nousen sängystä, muuten ehtii tulla paha olo. Tänään se ehti sit niin pahaksi että en voinu kun istua nojatuolissa ja kattoo yhteen kohtaan. Sillon helpotti. Mulla on tunnin työmatka jota en todellakaan uskaltanu lähteä siinä kunnossa ajeleen. Tympii :( Nyt 4 tuntia heräämisestä se on onneks jo helpottanut. Jospa sitä huomenna olis parempi päivä.

Nellinnulle ja Joshualle onnea neuvolaan!

Kiyoko & kaveri 6+1
 
Vinkiksi niille ketkä odottelevat kotidoppleria. Sydänäänet ei välttämättä ihan äkkiä vielä kuulu sillä. Angel Soundsilla on valmistajan suositus että noin 12 raskausviikon tienoilla kuuluisi, mutta itse bongasin edellisellä kerralla vasta joskus 14 viikon tienoilla jokailtaisesta etsinnästä huolimatta. Käyttöaika oli suhteellisen lyhyt kun liikkeet alkoivat tuntua jo 17 viikon tienoilla.

Ja keskenmenoa pelkääville, edelliskerralla alkuraskauden ultrassa käydessäni (n. viikolla 8) gynen polin ylilääkäri totesi, että jos on sinne asti selvinnyt, noin 80 prosentin todennäköisyydellä selviää raskauden loppuun saakka. Olen jälleen tuudittautunut tähän uskoon :)

Luulin pahoinvoinnin jo väistyneen tänä aamuna. Olo oli parempi kun viikkokausiin. Tällä hetkellä, lounaan jälkeen tilanne on kiikun kaakun..melkein sama kuin aiemminkin. Väsymys on valtaisa. Voisin nukahtaa istualteni..

Kesälomasta; En aio pitää laisinkaan, äitiysloma alkaa laskurin mukaan 28.8. Kitkuttelen sinne saakka töissä..jos on hankalaa, haen saikkkua. Luultavasti helteiden aikaan on jo sen verran tukalat oltavat ettei töissä istuminen enää luonnistu.

Pidän kaikki vuosilomat (tältä ja seuraavalta vuodelta) sitten äitiysloman päätteeksi. Tämä vinkiksi myös ensikertalaisille. Mikäli isä haluaa jäädä isäkuukaudelle (kesto 6 vkoa nykyisin), niin äiti ei saa tuolloin mistään rahaa. Kelakorvaus tulee tuolloin isälle. Vuosilomia pidellessä palkka juoksee normaalisti ja ainakin meille on välttämätöntä että tulee ainakin yksi täysi palkka joka kuukausi.

LumiLinnea ja pikkukakkonen 8+2
 
Lumilinnea: Kiitos vinkistä, mulla tosiaan ei mitään hajua miten nuo kaikki pitäisi hoitaa. Onko siihen isäkuukauteen tulossa muutosta 2013? Joku sanoi että se vähän pidentyisi..Mulla kesälomaa vain viikko, mutta ehkä sekin olisi hyvä säästää sinne loppuun, onhan sekin jotain kuitenkin.
 
Heippa! Täällä ois yks lokakuinen. Kolmas lapsi tulossa ja Kysiin ollaan menossa synnyttämään. Laskettuaika olis n. 28.10 eli tosi alussa ollaan... :)
Oireita ei hirveesti ole mitä nyt väsymystä jonkin verran, ja lisäks välillä kamala kylmä ja kohta taas kuuma...
Minua kiinnostais se fb ryhmä, mut miten siihen pääsee??
Toiveikas 4+4 ?
 
mä olen nyt lisännyt teitä jotka olette pyytäneet ryhmään niin ensin itselleni fb-kaveriksi, koska muuten teitä en voi sinne ryhmään lisätä. Olen mielestäni laittanut kaikille asiasta vielä postia tätä kautta, toista postia en aina ehdi fb:n kautta, ja itsellä ne usein hukkuu jonnekin myös.

Että jos vaikka Hömpi[/B tai joku muu jaksaa myös ottaa noita hakuviestejä vastaan, niin olisin kiitollinen :)
 

Yhteistyössä