Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Heippa kaikille uusille ja vanhoille !

Hyi, ku oli karmeeta olla eilen töissä. Se kuvotuksen ja uupumuksen tunne oli sietämätöntä.
Onko muilla jotain heikkoutta lihaksissa? Tai siis musta tuntuu, etten jaksa enää nostaa kunnolla painavia laatikoita. Eilenkin olin töissä hevi osastolla ja huh, ku ne peruna ja appelsiinilaatikot paino muka paljon. Ennen kyllä niitä oon ihan reippaasti nostellu. vai onko tää sit vaan väsymystä?

Joku puhu niistä vaunujen väristä, nii itte oon taas ehkä päätyny niihin mustiin tai tummiin vaunuihin, juuri sen takia että jos tulee tyttö tai poika, nii käy kummalle vaan :) Beiget ois hienot, mutta ehdoton ei. Vaaleissa näkyy nii helposti lika ja sit ne näyttää rumilta. Turkoosit ois kaikista hienoimmat, mutta niitä en tytölle haluis.

Oon alkanu joka kaupassa kierteleen vauva vaate osastoja :D Yritän vaan kattella ympärilleni ettei näy tuttuja, etten jää kiinni. Toisaalta jos joku huomais, nii sanoisin että olen ostamassa serkun vauvalle, joka siis juuri syntyi :) Tuntuu kaikki nii hankalalta, ku joutuu pitään salassa tätä.
Isosiskon ja hänen tyttönsä kanssa oltiin shoppailemassa ja sisko on ihan friikki vauvan vaatteisiin. Siellä sit kiersin mukana ja välillä kattelin niitä ja näinki todella ihanan asun ja sanoin siskolle että on aivan upee, mihin sisko tokas, että osta se.
Yritin siinä sitten olla, että enhä mä ny mitään sillä tee ja sit sano et osta valmiiks. Et kaippa mulle joskus vauvoja tulee ja sit vielä sano et tuskin niitä asuja enää sillon on, ku mulla vauva syntyy :D
Meillä siis kaikki luulee että aletaan yrittää lasta vasta n. 3v päästä :D Tää tulee aika yllätyksenä kaikille.

Neuvola ajat lähenee varmaa jo osaa meistä :) Itellä olis täs vielä 11 päivää odotettavana. En malta odottaa.

Nyt suihkuun ja sitten valmistautumaan töihin.
Onneksi on koko vklp vapaa pitkästä aikaa :)

Janzku & pikkune 7+6
 
Tervetuloa mukaan uudet!

Karsulle tsempit pahoinvoinnin kanssa. Kuulostaa tosi kurjalta. Toivottavasti helpottaa pian.

Meillä oli tänään eka neuvola ja LA muuttui päivän aikaisemmaksi, eli uusi on 1.10. Neuvolamaailma ei ollut muuttunut parin vuoden takaisesta. Toisessa raskaudessa käyntejä näyttäis olevan paljon vähemmän kuin ekassa. Mulle tuli ylimääräinen neuvolalääkärikäynti rv16, että voidaan sopia migreenilääkityksestä. Tosin mun luotto neuvolalääkäreihin on tässä asiassa nolla ("Ota Panadolia.."). Hb oli 152 ja painoakin oli tullut enemmän kuin olis ehkä vielä tarpeen. ;) Iltapäivällä pitäis varata aikaa np-ultraa.

Siinäpä kuulumiset. Nyt lounaalle ennen kuin oksetus taas yltyy...

Lumi & muru 8+4
 
Heissan kaikille! Nyt mä menin ja varasin ajan varhaisultraan.. eihän tätä huolta kestä muuten mitenkään, pakko saada tietää et kyytiläisellä on kaikki ok. Ajan sain vasta 5.3 ..harmittaa ku ens viikolla olis jo ollut aika, mutta töiden takia se ei sopinut. Apua! Miten mä jaksan oottaa sinne saakka:)
 
Hei kaikille! Viimein uskaltaudun mukaan kun ensimmäinen neuvolakäynti on takana :) Omat tiedot siis la 30.09., ikää 27 vuotta, ensimmäistä odotellaan ja sairaalana KOS.

Syyskuisissa moni näytti olevan jo aika pitkällä, jotenkin lokakuu vaikutti sopivammalta. Hieman on aamupahoinvointi nostanut päätään ja liikuntaa on pitänyt keventää, mutta muuten on oikein iloiset tunnelmat.

_Sunflower 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan Sunflower! :wave:

kardemummman ja muiden pohdiskeluun esikoisen suhtautumisesta pikkukakkoseen on pitänyt jo pitkään kommentoida. Mua vähän hirvittää. :D Esikoinen on aika tempperamenttinen neito ja jos jotain päättää, niin päätä on vaikea kääntää. Ikäerohan meillä näille tulis 2v 3kk (jos kaikki menee hyvin). Samoin kuin monet muut, mäkin oon miettinyt, miten rakkautta riittää toisellekin ja välillä tulee ihan sellainen "MITÄ IHMETTÄ MÄ OON MENNYT TEKEMÄÄN?!" olo. :D Nyt kuitenkin jo nukutaan hyvin ja arki on aika hauskaa pienen kanssa. Mutta toisaalta, sisarukset on ihana asia ja pitää luottaa siihen, että elämä kantaa. Onneksi mulla on ihana mies, joka on tiiviisti lastenhoidossa mukana, ei tarvitse yksin raataa.

Aiheesta kymmenenteen, varasin äsken np-ultraan ajan. Se olis sitten 14.3. Eli 2,5 viikkoa vielä aikaa. Jänskää.

Nyt pitää varmaan lähteä kauppaan ostamaan kilokaupalla hedelmiä ja smoothie-tarpeita. Tää kauhee oksetus pitäis jotenkin saada pidettyä kurissa.

Ostin eilen muuten ne Sea Band rannekkeet... Ainakaan vielä ei ole mitään ratkaisevaa helpotusta tullut pahoinvointiin. Taisi mennä rahat harakoille. :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka Kanssasissit!

Ihanan kamalaa tämä palstailu, toista se oli 9 vuotta sitten..silloin "kiltisti" odottelin ja pelkoja ei ollut lähellekkään näin paljon..
Oireitten paljous/puuttuminen, aina tuntuu , että omalla kohdalla ne tarkoittaa just huonoa, mutta onneksi Toivoa on niinkauan kuin toisin todistetaan... Itsellä tuntuu, että oireita ei ole tarpeeksi, pelkkä rintojen aristus ja enää harvakseltaan tapahtuva alavatsan vihlonta ( mikä tullessaan on kyllä todella kova! ).. Väsymyskin taitaa olla jo ihan normaalia, tosin olen saanut olla sohvan pohjalla kaikki illat ja ajoissa nukkumaan kun esikoinen on ollut hiihtolomailemassa :) Aamulenkillä olen käynyt tälläkin viikolla 4 kertaa, tosin aika löntystelyllä ne on menty:)

lllllaura, Muhvi ja ail, meillä on aika samat viikko/päiväsaldot :) Teillä tais eka neuvola olla vasta maaliskuunpuolella? AJattelitteko käydä ar-ultrassa? Mulla onnellisesti on jo neuvola ens ke, mutta eipä sieltä paljon apua tähän "onko kaikki hyvin" osioon taida saada.. Mikäs se oiskaan paras aika sille ar-ultralle?

Mulle voi muuten päivittää satks synnäriksi , oliko se nyt noin :)

Onko joukossa muuten satakunnan alueen odottajia?

Ihanaa viikonloppua kaikille, auringonpaistetta ja iloisia ajatuksia Onnenmuruistamme <3

pakkastyttö 5+6 ( edellisistä kk:sta..)
 
Oon nyt töissä enkä viiti alkaa listaa päivittelemään, ihan pikasesti ja salaa tulin kurkkaamaa tilanteen ;) Koitan jos tänään illalla ehtisin päivittää mut en mee lupaamaa silti mitää! :) Jos joku on halukas ottamaa ens kuun pinon harteillee niin ilomielillä luovun, ei mun aika taidakkaa riittää tähän ;)

Vieläkin oon hymy korvissa enkä voi olla aattelematta sitä miten se pieni sydän siellä rinnassa tykytti :heart: En kummassakaan aikasemmassa raskaudessa oo nähny sitä näin alussa :)

Vaunujen väristä Mulla nyt ei ehdottomia sellasia suosikkeja ole, riippuu mitkä hyvännäköset :) Pinkkiä en ikinä ostais, vaikka väristä tykkäänkin mut vaunuissa se mun mielestä on jotenkin hyihyi ;) Vaunut meillä on lime-mustat ja rakastan sitä väriä! :) Mut tykkään toki kovasti muistakin, mustia voisin työntää ihan hyvillä mielin :)

Noni, nyt ehkä töiden kimppuun ;)

nellinu & sirriäinen 7+5 :heart:
 
Täytyy varmaan liittyä tänne joukkoon kun raskaustesti on näyttänyt jo pari kertaa positiivista <3 Tässä on vaavi ollut haaveissa jo puolisentoista vuotta, ja nyt tärppäsi. Oltiinkin jo sovittu miehen kanssa että menkkojen jälkeen otetaan yhteyttä lääkäriin ja selvitellään miksi vaavia ei näy. No, eipä tullut menkkoja =)

Kamala odotus että pääsisi ultraan, sitä ennen ei uskalla kertoa kellekään eikä itsekään vielä uskoa parasta. Olo on onneksi ollut hyvä, vähän ehkä turvotuksen tunnetta masussa, muuten ihan normaali olo. Ehkä väsyttää vähän enemmän kuin ennen mutta muuten voisin olla ihan tietämätön koko asiasta.

Elikkä, ikä 30, esikoista odottelen, synnytyssairaala OAS, LA 14.10.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!

Kävin kuitenkin tänään siellä ultrassa, kun oli jo ihan kohtuullinen olo.. Aika yllättäviä uutisia sain. En siis olekaan niin pitkällä mitä itse oletin. Kohdusta löytyi pieni ruskuaispussi ja muuta raskausmateriaa ja siinäpä se. Alkiosta ei voinut varmaksi sanoa. Kontrolliajan sain 7.3. ja neuvola-aika on 2.3. Katsellaan siis mitä tuleman pitää.. Keskenmenokaan ei enää ajatuksena pelota, olen sillä asenteella että jos niin käy, niin se oli tarkoitettukin.

Nyt taas jatkamaan touhuja pikkuneidin kanssa... :)

-Minki ja ylläri rv:t iiiihan hukassa-
 
Täällä nuhan kourissa yks yrittää pysyä palstailussa mukana.. :) Niin hirmusesti tekstiä, ettei mitenkään pysy perässä ja aina ei jouda kirjottelemaan.. Tervetuloa ja onnittelut plussasta kaikille uusille tasapuolisesti, oon aina ilossa mukana! :)

Joku puhui vaunujen väristä, ja tänään näin niiiiin hienot tytölle täydellisesti sopivat mustat emmaljungat pinkeillä tehosteilla! :heart: Vieläköhän sillä värillä niitä joskus saattais saada,nam.. :p

Ja ensimmäinen neuvola-aikakin varattu, uudestaan kun se th sairastu, ois ens viikon keskiviikkona :) Apua niin ne viikot vaan poksuu, tänään jo 7+1! :heart:
 
Moikkaus myös täältä uusille ja vanhoille :wave:
Lumi,mulla kävi neuvolas ihan samoin eli aika siirtyi 1.10, mehän mennään siis ihan samoilla viikoilla. Äitiysloman alkamisenkin katoin kans tuota Kelasta, alkais jo 27.8 jos sinne asti päästään.
Pakkastyttö, mulla on kans synnärinä SatKs (tai vissiin on, ellei sit Tyks, jos toi verihomma vaatii jotain toimenpiteitä) eli me ollaan jokseenkin samalta suunnalta =)
Kuulumisia täältä ja sehän tarkoittaa omaa napaa.... Väsymys jatkuu, jatkuu, jatkuu... Eilen tein vaan pakolliset ja muuten pysyttelin makuuasennossa lähes koko päivän. Mä en nuku, mut ku en jaksais ees istuu vaan vaan huilailla makuuasennos ja sehän onnistuu todella hienosti kuuden lapsosen kanssa ;)
Närästys oli eilen pakosalla, mutta kyllähän se palas just kuvioihin. No,toivottavasti totisesti huomattavat oireet ois merkki jatkuneesta raskaudesta. Välillä on jokseenkin luottavainen olo etnyt on kaikki mennyt hyvin, mut välillä nousee pelko et tuol masussa on taas eloton pieni. Reilu 3 vko vielä np-ultraan, HUOH!
Vaunuista Limen väriset ois niin ihanat, tai jotku vaaleat, MUTTA kun neidin vaunut on vielä tallessa, niin turha on uusista haaveilla... Mut eipä nuokaan ole kuin tyttösellä olleet, niin on edelleen ihan uudenveroiset. En itse kans oo ikinä mustien vaunujen kannattaja ollut, mut sellaiset multa löytyy :LOL: Guesslainin m4 muistaakseni, valkoruutuisilla somisteilla. Noi, jos tästä raskaudesta vihdoin saataisiin elävä nyytti syliin niin eipä väri ainakaan haittaa, oli tyttö tai poika.
Hmmm, olikos jotain muuta mihin piti kommentoida... No palataan asiaan jos muista mitä se oli.

ikäiti ja pikkuinen 8+4
 
Ekassa neuvolassa jo käyty, eipä siellä mitään kummempaa tapahtunut, täytettiin neuvolakortti ja normi punnitukset ja verenpaineet otettiin.

Varhaisultraa odotellessa.... se on vasta kahden piiiiiitkän viikon päästä kun täällä tk:ssa on vaan yks lääkäri joka tekee niitä. No ei silloin oo vasta kuin 9+0 mutta esikoisesta se oli jo viikkoa aikaisemmin. Blaaaah miten sitä jaksaa odottaa sinne asti. Onneks oireet on kuitenkin vahvat eli oksetus, kuvotus, närästys ja väsymys on sen verran kovaa että uskon että masunasukilla on kaikki hyvin.

Sannuli ja pikku2 7+0
 
Yritän jotain kirjoittaa omasta pahoinvoinnista huolimatta,

eli Karsulle tsemppiä pahaan oloon! Mulle tää on nyt kolmas raskaus ja kolmas helvetti menossa, mulla nyt viikkoja 8+5 ja pikkasen paremmalta tuntuu, mutta katotaan nyt. Jos sulla on sitten ihan hirveä olo eikä oikeen mikään enää maistu tai et saa juotua tarpeeksi, niin ota ihmeessä yhteyttä jonnekin synnärin päivystykseen, sinne voi päästä tiputukseen, se helpottaa oloa ja lisäksi voi saada vähän lääkkeitäkin. Mä oon nyt kaks kertaa tässä raskaudessa käynyt tiputuksessa ja syön nyt myös pahoinvointilääkettä, joka auttaa pahimman yli ja saan vähän jotain syötyä. Mutta tosiaan, sohvan/sängyn pohjalla oon maannut nyt kolme viikkoa, ei oo kivaa ei.

Sit piti sanoa, oliko se LumiLinnea ku kyseli, niin joo olin siellä Maaliskuun muruissa 2010 ja olin facebookissakin, mutta lopetin facebookin, joten en oo enää siellä.

Tän enempään ei nyt pysty..

Bamboo 8+5
 
Kaikille uusille onnittelut plussista ja tervetuloa!

Mitäs miun pitikään kirjoitella... Niin elän jotenkin omassa maailmassa, että ihan sama mitä lukee, kuulee tai näkee, niin mitään ei jää mieleen. Tämä raskausdementia oli hyvin hyvin vakavaa esikoisenkin aikaan ja taitaa näköjään olla nytkin :D

Huomenna meillä oli tarkoitus lähteä ystäväporukalla laskettelemaan, ja oonkin miettinyt, että kai sitä uskaltaa vielä mäkeä laskea?! Ei kai näillä viikoilla kaatumisestakaan vaaraa voi olla?! (Mies sanoi niin sopivasti, että kyllähän sie nyt rinteeseen uskallat, kun vaan varmistat, ettet kaadu... :headwall: Jepjep...)

Taitaa muutenkin huomenna paljastua tilanteeni "vakavuus" ystäville, kun ovat tulossa meille mäen laskun jälkeen vihkimään juuri valmistuneen saunan käyttöön... Kai se nyt vähän on läpinäkyvää, kun emäntä ei saunaolusta juo (ostin kyllä alkoholitonta, jos saisin vielä huijattua).

Vaunujen väristä: Mie voisin hyvin mustatkin vaunut ottaa, mutta esikoisella ollut nyt viininpunaiset yhdistelmät ja kirkkaan vihreät matkarattaat. On siis poika... Taitaa vaunujen värit yleensäkin olla valittu ennemmin äidin mieltymyksen, kuin vauvan sukupuolen mukaan. Monestihan ne ostetaan jo ennen vauvan syntymää, ja eihän sukupuoli läheskään aina ole tiedossa ennen syntymää...

Siitä tulikin mieleen, kuinka moni aikoo ottaa selville vauvan sukupuolen ennen syntymää? Esikoisesta ei missään vaiheessa edes harkittu sukupuolen kysymistä, mutta nyt kakkosen kanssa haluaisin tietää. Kuulostaa varmasti typerältä, mutta koska esikoisen kanssa ei ollut väliä kumpi sieltä tulee, ei tullut tarvetta tietää, mutta nyt tuntuu että esikoisen takia, sillä onkin väliä tuleeko tyttö vai poika. Poikaa toivoisin, että olisi esikoiselle leikkikaveriksi ja tuntuu, että kaikki olisi "helpompaa", kun on jo pojasta kokemusta. Tyttöä taas toivoisin, koska esikoinen on poika :D

Myös esikoisen suhtautuminen vauvaan mietityttää (ketä ei?). Meillä kun tämä poika on niin äidistä tarkka, temperamenttinen ja myös omistava tapaus, niin mahtaa olla mahtavat mustasukkaisuus oireet. Mutta kaikesta selvitään. Sinänsä hyvä, että toinen on vielä niin pieni, mutta kutenkin jo suuri ja omatoiminen, (3-vuotias) niin voisi olettaa, että kovinkaan pitkään ei edes muista aikaa, jolloin oli ainokainen ja mustasukkaisuus sinänsä nopeasti ohimenevää.
Enemmän oikeastaan mietityttää, kuinka sitä sitten itse kahden kanssa jaksaa.

Täällä ei muuten edelleenkään esityisiä oireita ole. Jos en tietäisi olevani raskaana, niin oireista päätellen en osaisi sitä kyllä epäilläkään. Väsymystä on iltaisin, jano aika kova, ja kuiva, atooppinen iho on alkanut yhtäkkiä rasvoittumaan (finnejä, kiva), mutta ei oikeastaan mitään sen suurempaa. Tänään on oikeastaan ollut ensimmäinen päivä, kun on rinnatkin olleet vähän kipeämmät, mutta ei nekään häiritsevästi... Eli oireetonta aika pitkälti, ja niin pitkään kuin oireettomasti jatketaan, niin olen tyytyväinen! Olen varma, että se pahoinvointikin vielä alkaa, eihän tässä viikkoja ole vielä kummasti...

Kai tässä oli jo tarpeeksi täksi päiväksi :D Pitäis vielä perjantain kunniaksi jaksaa imuria heiluttaa... Sitten kyllä päästän vapaalle ja pistän pitkälleni sohvalle! Hyvää viikonloppua kaikille!

Dsarial ja pikku-D rv 5+0 (pokspoks :D :D )
 
Onnea ja tervetuloa uusille!:)

Joillakin täällä onkin jo valtavaa pahoinvointia, onnea sen kanssa.<3

Minäkin olen alkanut pyörittelemään mielessä ajatusta varhaisultrasta. Täällä Tampereella päin sitä ei vaan tunnu halvalla saavan, joka paikassa maksaa reilusti yli 100eur.. :/ Eka neuvolakin vasta 13.3. Pöhh.
Sukupuolesta ajattelin aluksi että olispa hauskaa pitää asia yllätyksenä, mutta tuskinpa maltan :)
Vaunuista Suunnitelmissa olis mennä noilla esikon teutonioilla ainakin talven yli, katsotaan sitten keväällä ostetaanko tuplat vai kehitelläänkö joku seisomalautatyyppinen ratkaisu. Ajattelin myös kantoliinailla tämän vauvin kanssa. Esikoisen kanssa se meni vähän pepulleen kun syntyi helleaikaan, ei tullut kuuloonkaan tunkea sinne pussiin.

muoks MeaM ja vauvi 5+6
 
Viimeksi muokattu:
En olekkaan pitkään aikaan käynyt täällä kirjottelemassa. Yksinkertaisesti en ole jaksanut, väsyttää vain ihan hillittömästi kokoajan.

Tervetuloa uusille!! =)

Kävin tänään ensimmäisen neuvolareissun. Aika paljon paperihommaa oli tällä käynnillä. Kaikensorttisia opuksia ja vihkosia saatiin mukaan. LA ois sitten neuvolan mukaan 30.9. Eli kuulunkos sitten tuonne syyskuisiin...?
Ja nyt sitten ultra-aikaa odotellessa :) Voi kun tulisi pian!
 
Tsemppiä kaikille pahoinvoiville:hug:

Täällä on kans pari päivää ollu ihan kamala olo, alussa oli ihan siedettävää pahoinvointia mutta nyt kokoajan oksettaa syö jotain tai ei. Saan kyllä ruokaa pysymään sisällä ja juomaakin että ei siinä suhteessa huolta mutta niin ärsyttävää tuo kokoaikainen ällötys ja oksennuspussien varaaminen lähelle jokapaikkaan, yleensä sohvalle.

Valkovuotoa tulee täällä myös aika runsaasti, samoin tuli esikoisen aikaan. Mutta en kans usko että tarvii huolestua jos sitä ei tule.

Joku tais jossain välissä kysyä onko kukaan kysynyt oman äidin raskausoireista, mä kysyin esikoista odottaessa ja kuulemma mun ja pikkusiskon odotus on mennyt ihan hyvin, pikkuveljeä odottaessa on ollut pahaa oloa mutta oksentaa ei ole tarvinnut kertaakaan. Mun mummu on taas saanut 3 lasta, (2 tyttöä+1poika) ja on oksentanut paljon kaikissa raskauksissa. Mun siskollakaan (saa kesäkuussa kaksoset) ei ole pahaa oloa ollut ollenkaan.

Sukupuolen selvittämisestä, mä ajattelen tällä hetkellä että en aio ottaa selvää etukäteen kumpi tulee. Pelkään että mulle tulee taas pitkä synnytys ja tarvin siinä jotain tsemppiä, eli että saa odottaa kumpi tulee.

Vaunujen väristä, mä haluaisin tummansiniset vaunut. Mutta noita tuplarattaita mitä oon katsonut, myydään kai vaan mustina. Mustaa vastaan ei nyt sinänsä ole mitään. Mitään kauhean kirkkaan värisiä en haluais. Tällähetkellä meillä on tummanvihreät (havunvihreät) ja en hirveästi tykkää niistä. Ostettiin ne käytettynä vaan hätävaraksi ja näköjään nuo on sitten jäänyt mutta eivät niin hyvässä kunnossa ole että tuskin toiselle niitä jätetään.

Hengästyn kans helposti, vaikka kunto ei kyllä ihan surkea pitäis olla kun aika reippaita lenkkejä tein vaunuilla aikaisemmin ja nyt ei siis tarvi edes työntää rattaita kun hengästyy. Ja oon uupunut jo pienen lenkin jälkeen, miten ihmeessä oon jaksanut kävellä 1½h. Luotan siihen että se energinenkin kausi vielä tulee, ainakin esikoista odottaessa olin todella energinen kaikesta pahoinvoinnista ja oksentelusta huolimatta ja sainkin kehuja tutuilta ja tuntemattomilta silloin että hehkuin ihan.

Tervetuloa uusille:)

saraheinä+pikkukakkonen 6+5
 
IMN
Täällä myös yksi joka ei pysy enää perässä, mutta koitanpa muistaa mitä piti kommentoida.. :D

Raskausdementiasta kärsin minäkin! Esimerkiksi tänään etsin esikoisen kenkiä kun tajusin että olin laittanut ne jo pojalle jalkaan. Autolle kun päästiin niin kuumeisesti etsin toista turvavyötä istuimesta ja senkin olin jo laittanut paikoilleen. Unohdin myös puhaltaa pojan ruuan ja raukka melkein ehti polttaa suunsa kun vasta tajusin :/ Tällaisia "pikku" töppäilyjä siis täälläkin.

Sukupuolen aiomme selvittää, koska en todellakaan ole mikään sukupuolineutraali kasvattaja :D Jos tyttö on tullakseen niin laatikot ovat täynnä pinkkiä, pinkkiä ja pinkkiä, ehkä hieman punaista =)

Siivousintoilusta ei ole täällä enää tietoakaan, ei yhtenäkään päivänä niinkuin jo aikaisemmin ehdin päinvastoin hehkuttaa.. Pyykit olleet kuivumassa jo pari päivää, pari koneellista korissa odottamassa ja keittiö ruuanmuruja täynnä. Pahinta tässä on vielä se että esikoinen on nyt keksinyt lasiovien ja telkkarin lämimisen ja kun aurinkokin on alkanut näyttäytyä niin näky on karmea :D Huomenna kai se on pakko vaivautua siivoamaan, jospa mieskin ehtisi vähän autella ennen kuin iltavuoroon lähtee.

Vaunujen väristä olen itse aika tarkka. Kuten jo joskus mainitsinkin, haluan noista musta-lime-värisistä yhdistelmistä eroon jos tyttö tulee. Riippuu toki ihan vaunuista ja siitä miten värit niissä ovat, mutta meidän vaunumme näyttävät tuon värisinä hieman liian sporttisilta tytölle kaikenmaailman verkkokankaineen. Meillä olisi kyllä toisetkin vaunut joita olen kovasti yrittänyt kaupitella, kun en itse halua niitä enää käyttää koska ovat hieman vanhempaa mallia, vaikkakin hyväkuntoiset ja tosi nätti sini-valkoruudullinen kuosi. Minkäs sille mahtaa kun tykkää kaikesta uudesta ja hienosta :D

Äidin raskausoireista olen kyllä kysellyt esikoisen aikaan, eikä hänellä ole ollut ikinä kolmen lapsen kanssa minkäänlaisia oireita. Hyvä kun on edes huomannut/muistanut olevansa raskaana. Kysyin myös mummoltani (isäni äidiltä) eikä hänelläkään ole ollut mitään oireita kuudesta raskaudesta ja pari kertaa tosiaan jäänyt raskaus huomaamattakin ennen puoltaväliä :D Siihen aikaan kun ei niin paljon tietoa kierroista ja ovulaatioista ollut kuin nykyisin, kotitesteistä puhumattakaan. Eli en siis usko että nuo raskausoireet mitenkään periytyy, itse kun en ainakaan esikoisen aikaista oksennushelvettiä voinut mistään "periä".

Unohdin varmaan nyt kommentoida kaikkea mahdollista mitä oli tarkoitus. Mutta ainakin onnea plussanneille! :)

IMN & Tuutikki 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille! =)

Ja ihanaa että koko ajan on sadellut ihania ultrakuulumisia. Hienoa!

Meillä oli tänään eka neuvola ja jotenkin asia tuntuu taas vähän konkreettisemmalta. Varattiin NT-ultra-aika ja se on vasta VIIDEN viikon päästä! Miten jaksan odottaa???noh täytyy aina jostain joustaa ku mies on armeijassa ja hänelle kävi tuo päivä parhaiten. Sain myös tänään kuulla, että kolme kaveriani samasta kaveripiiristä on raskaana ja ikäeroa heidän ja meidän vauvoille tulee 1.5-3kk. Kiva tietää, että leikkikavereita on tulossa oikea liuta kerralla ;)

Ei mulla muuta tällä kertaa..Ihanaa viikonloppua teille! =)
 
IMN
Apina25 Onpa kiva kun tulee leikkikavereita! :) Minäkin sain eilen kuulla kaverini olevan raskaana, hällä on laskettuaika pari viikkoa ennen minua. Kyllä oli kaverini ilme näkemisen arvoinen kun hän kertoi saavansa lokakuussa pienen nyytin ja huudahdin "niin mekin!" :D
 
Heippa taas mammat :p

Pakko oli ruveta kommentoimaan tuohon vaunu touhuun :LOL: Se eilen unohtui kun on tääläkin liikeellä tuota raskausajan demetiaa.. :whistle:

Eli niin VAUNUISTA
Meillä esikon aikana oli vaan sellaset melko halvat vaunut maksoi jotain n.400€ uutena ja merkki oli joku jota en ny ees musta.. Meillä oli silloon se tilanne et mies oli armeijassa ja pääsi vähä ennen vauvan syntymää pois ja kun yksin kävin töis niin ei sit paljon ollu mistä säästää. ja kun kakkosta aloin odottaan päätin et ostan juuri sellaset vunut kun haluan maksoi mitä maksoi :D No päädyin sit emmaljungan Cerox ja väri oli pro forest. ne oli aivan ihanat ja olikin käytössä vuoden?? :D No sit myin ne pois ja ostettiin tilalle emmaljungan scooterit red/black väreissä ja niistä en aijo ny luopua vaikka ostetaankin vaunut ne on ihanat <3 joten nyt olen miettinyt ja miettinyt millaset haluan komannelle ja ajattelin kokeilla emmaljungan city cross ja siihen alkuajaksi sitä city koppaa :) Ja värinä musta lime <3 ne on aivan ihana ja juurikin sillä valkoisella rungolla :D No se on taas se 1000€ paukku kun ne hakee et siksi en ole vie lopullista päätöstä tehnyt niiden suhteen :D Kun ny ois hyvin aikaa vie kattella käytettyjäkin ja säästää puolet johkin muuhun hankintoihin vaikka menil kyl on kaikki paitsi vaunut ja kaukalo :D No mietitään vielä mutta valkosia/vaaleia vaunuja en halua :D

Mua kiinnostais et miten pitkään olette olleet yhessä ja oottako naimisissa/avoliitossa?? :)

Meillä tulee ny maaliskuussa 9 vuotta yhdessä oloa ja niistä 7 on oltu kihloissa ja juuri viimme syyskuussa mentiin naimisiin :) eli kohta oltu puolvuotta naimisiisa :)
eli ollaan tavattu teinivuosina :D <3

Meillä on edessä toukokuun lopussa häämatka Kroatiaan <3 ollaan erossa lapsista kokonainen viikko!! Vähän jo kauhisuttaa kun pisin aika kun ollaan oltu erossa on 1 yö ja 2 päivää :O Noh eiköhän ne pärjää mummun ja paapan hellässä hoivassa ;) Ja luulenkin et se on lapsillekin mielekästä olla mummulassa kokonainen viikko kun aina me käydään vaan tekemäs päiväkyläiljä ja ollaan me yksi yö oltu sie välillä perheenkanssa <3 ja sit tietty lapset ollu joskus sen yhen yön kun on ollu meillä vapaa iltoja :)

Kuinka usein teillä pidetään vapaailtoja/öitä lapsista??
Meillä vähän riippuu mutta normi on sellanen 2-3kertaa/vuosi.. ja yleensä ne on sit iltoja kun on jokku häät jonne mennään illalla tai muuten vaan jokku juhlat jonne jäädään iltaa istuun ja sit molempien synttärit käydään viettääs keskenämme hyvän ruuan ja nauttien vaan meidän ajasta <3

No joo nyt jotai suuhun laitettavaa ennenkun pääsee taas aha olo valloilleen oikeen kovaa :popcorn:
 
Heipsan kaikki :)

Nyt alan taas miettiin mitä kaikkee mun piti vastailla ja kertoa.. En tiennykkää et raskaus voi saada ihmisen näin hajamieliseks.

Tsemppiä kaikille jotka voi pahoin!
Ei varmasti kivaa, mutta varmasti tän arvoista :)

DsariaL: Puhuit tuosta atooppisesta ihottumasta, nii täällä on toinen kärsijä. Mulla tosin tuo ihottuma on tän raskauden aikana vaan pahentunu. Finnejä tulee, mut yks sinne tänne. Että ei onneks enempää. Mielummin kuiva iho, ku akne. Mulla serkulla tuli raskauden ajaks nii kauhee akne, et näytti kyl aika kauhealta ja mikään ei tuntunu auttavan. Mut joo kyllä tän ihottuman kanssa vielä pärjää :)

MeaMansikka: Ootko jo kattonu tota ultraa Pihlajanlinnasta? Siellä sivuilla ainaki näyttäs maksavan 90e.

Sukupuolen tahdon ehdottomasti selvittää, jos suostuu ultraaja kertoon sen. Toisaalta olis ihana odottaa synnytykseen et kumpi sieltä tulee, nii sais jännätä, mut toisaalta haluan päästä ostelemaan pikkusia(tietenki vähä vaaleenpunasia tai sinisiä) vaatteita ja kaikkee muutaki kivaa sit. Ja nimee voi alkaa sit jo miettiin. Oon ehkä vähän liianki innoissani tästä esikoista :) Nii se varmaan aina on.

Täällä myös ainakin kerran päivässä vihloo alavatsaa tai kylkee. Toivottavasti nyt vain hyvästä syystä.

Mun alaselkä ei kestä tota työntekoo enää ollenkaa, ku joutuu kyyristelee ja nosteleen painavia laatikoita. Kohta se sanoo sopimuksensa irti :D



Nyt löhöön sohvalle ja katteleen telkkaria.
 
Viimeksi muokattu:
Sukupuolesta en usko että aiotaan selvittää, ei selvitetty esikoisestakaan ja se oli oikeestaa aika kivaa. Ei sillä että olisin joku sukupuolineutraali kasvattaja, mutta kun se ultran sukupuoli ei kuitenkaan ole ihan varma ja tiedän muutaman jolle sanottu että VARMA tyttö/poika ja ollut sit just päinvastanen. Ja oikeesti se hetki kun lapsi on syntyny ja saat kuulla sen sukupuolen mistä sulla ei oo ollu mitään hajua... se on jotakin aivan ihanaa! :heart: (en nyt sano että muuten syntymä ei olis ihana asia, mutta mun mielestä toi oli vielä piste iin päälle :) )

Suhteesta lasten isään: Mekin ollaan oltu ihan teinistä asti yhdessä, tänä vuonna tulee 9 täyteen, viime kesänä mentiin naimisiin :)

lapset hoidossa meillä on silloin kun meillä on jotakin menoa, ei kovin useesti. En vaan osaa antaa lasta hoitoon jos itellä ei ole mitään tärkeetä. Vaikka varmaan tekis hyvää jos sais joskus vaan olla ja nauttia toistemme seurasta :) Mutta eiköhän sitä ehdi myöhemminkin, onhan tässä koko elämä aikaa! :)

Sitte tääkin dementoitunu unohti muut :D Nyt meen päivittelee listaa! :)

nellinu
 

Yhteistyössä