Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Tänään on taas kummitellut kaikki mahdolliset uhkakuvat mielessä siitä, että siellä mahassa ei mitään elämää olekaan. Aloin tarkemmin miettimään sitä ultrakäyntiäni ja muita oireita, ja kyllä mun pitäis olla niin pitkällä että alkio ja syke jo näkyvät. Muistan ihan tarkalleen kuinka kiinnittymisvuoto (siksi sitä ainakin luulen) tuli 27. ja 28.1. ja testi oli selvä positiivinen 30.1. eli viikkoja oli tuolloin 3+
Kun nyt vaan menisi mahdollisimman nopeasti tämä aika ja pääsisi kontrolliultraan 7.3! Kaikkea sitä tuleekin ajatelleeksi...

Yhdessä ollaan miehen kanssa oltu nyt reilu 2 vuotta ja naimisissa 1v4kk, salamatoimintaa siis täälläkin! :D



Vapaailtoja meillä on ehkä kerran kuussa, joskus pari kertaa, joskus harvemmin.. Riippuu niin monesta asiasta. Meille se parisuhteen yhteinen aika on todella tärkeää ja halutaan sitä vaalia. Esikoinen on mummolla hyvässä hoidossa, ja mummokin tykkää kun saa päiviinsä piristettä :)

Nyt taas neiti täystuhon perään.... :D

-Minki ja ylläri rv:t hukassa-
Näihin kaikkiin unohdin vastailla :D Minä plussasin ekan haalean haamusen 31.1. ja tosiaan ultrassa viikkoa aikasemmin kun sinä ei näkynyt mitään sen enempää, kun sinullakaan. Uskon siis, että toivoa vielä molemmilla :)

Meillä myös salamarakkaus, yhdessä oloa 2,5 vuotta ja melkein se koko aika naimisissa :heart:

Yhteistä aikaa tai vapaa iltoja meillä ollut tässä 1,5 vuoden aikana varmaan 3-4? Riippuu mitkä lasketaan, pari kertaa ollaan oltu ihan pari tuntia pois leffan merkeissä ja keilaamassa... Yhteisiä "viihdeiltoja" ei olla harrastettu ja yökylässä poika on ollut vain "pakon edessä" 3 kertaa silloin, kun molemmille sattunut yövuoro samaan aikaan. Me otetaan yhteinen aika silloin, kun poika nukkuu :)

Sakuliini: Tuosta unirytmistä voi olla tietty montaa mieltä, mutta omasta kokemuksestani voin sanoa, että meidän poika noudatti aikalailla samaa rytmiä kun minä itse raskaana ollessa. Itse menin myös aikaisin nukkumaan ja heräsin aikaisin. (ehkä liiankin aikaisin ensimmäiselle vessareissulle, kun esikoinen halusi herätä usein jo 05?? :D )

Kauhea dementia päällä, voisin vannoa, että vastailen joka päivä samoihin juttuihin ja en olekaan kuitenkaan kirjoittanut mitään? :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Tämmöinen pikainen omanapa/gallup-tyyppinen kysymys tähän väliin:

Onko kellään ollut alkuraskaudessa kirvelyn tuntua emättimessä ja sen suulla? Itsellä alkoi lievästi niin että vessassa käydessä kirveli hieman ja nyt se tuntuu olevan jo jatkuvaa. Herkät limakalvot? Olen taistellut tämän samaisen vaivan takia jo ennen raskautta, silloin kävin ultraäänessäkin ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat kokeet otettiin, tuloksena epäspesifinen emätintulehdus. Nytkin on VTI ja klamydia otettu,hiivan suhteen epäily on niin ja näin kun muita oireita ei ole..

Niin haluaisinkin kuulla, onko tällainen vaiva sitten yleistäkin raskaudessa? Ensi viikon keskiviikkona on eka neuvola missä kyllä otan asian puheeksi että selviää, minulla on jo kauhukuvat mielessä kaiken maailman tulehduksista jotka aiheuttaa keskenmenon tai muuta vastaavaa :/

Little Precious 7+3
 
Huomenta mammat !

Parisuhteesta: Me ollaan oltu yhdessä vähä yli 3v, siitä 2,5v asuttu yhdessä ja kihloihin mentiin marraskuussa :) Häistä nyt ei sen koommin olla puhuttu. Itse haluisin naimisiin vähä myöhemmällä iällä :)

Little Precious: Muuten en tiä onko toi alkuraskauden oire, mutta mulla ei oo ainakaa ollu kirvelyä alapäässä. Tosin varmaa jotain tulehdusta on tai jotain, ku tuoksuu aika voimakkaalle valkovuoto. Se tuskin on normaalia? Otan sen sit puheeks neuvolassa 9 päivän päästä. Vai kannattaako mun odottaa siihen asti?

Mulla alko eilen yöllä tosi kivulias kipu/vihlonta oikeassa kyljessä/mahassa. Heräsin siihen ja se kesti jonku 5-10min. En oikee tienny miten päin olisin ollu. Melkein teki mieli alkaa itkee. Onneks verisiä vuotoja ei oo ollu, eikä aamulla enää mitään. Mutta kyllä nyt taas nousi pelko perseeseen, että jos km tapahtu? No en nyt kuitenkaa ala stressaa sitä ennen ku pääsen sinne ultraan joskus.
Sitä pitiki kysyä tai siitä on ollu varmaan jo puhettaki (en muista) mut kuunteleeks ne neuvolassa vauvan sykkeen?

Janzku & pikkune 8+1
 
Little Precious: Mulla oli jotain ton kaltasta tuntemusta aikasemmassa raskaudessa ja nyt ennen plussaa, luulin vaan kuiviksi limakalvoiksi, mutta oli kuitenkin hiiva! Mulla se aktivoitui aina välillä seksin jälkeen, sain sen siis mieheltä. Otettiin molemmat hiivakuurit ja sen jälkeen ei ole enää ollut moista vaivaa :)

Janzku: Mä kyllä hakeutuisin lääkäriin tommosesta aika vikkelään, tulehdukset raskaana ollessa voi aiheuttaa keskenmenoja. Yli viikko on vähän pitkä aika minusta! Vihlonta voi olla myös oire jostain tulehduksesta. Kyllähän ne kuuntelee noita sydänääniä, mutta vielä tuskin kuuluu. Itselläni neuvolassa kuuluis vasta rv14 paikkeilla muistaakseni ja kotona dopplerilla heiveröisiä ääniän rv10 alkaen, kunnon ääniä vasta rv12.
 
Niin no mulla ei mitään tuoksuja ittellä ole, mutta olen kuullut kaverien kokemuksesta,että esim. ph-tasapainon muutos voi aiheuttaa voimakasta tuoksua, siihen on itsehoitolääkkeet apteekissa :) Tässä selaisin jo alkuraskauden ultra-vaihtoehtoja täältä suunnasta, kun sitä alkoi heti kehittämään itselle näitä pelkokuvia..

Taidan kuitenkin huomenissa soitella parille yksityiselle aikaa, vai ohjaisikohan neuvola sitten tällaisen vaivan takia aikaisempaan ultraan? Mutta siinä on 3 pitkää päivää.. Ehkä kuitenkin soittasin huomenna ensin neuvolaan että mitä mieltä siellä ollaan asiasta ja sitten katsotaan siitä.. Ai miten niin olen hysteerinen? :D

Mulla on kans ollut noita vihlovia kipukohtauksia munasarjojen kohdalla molemmin puolin pari kertaa muttaolen olettanut sen liittyvän kasvukipuihin tai muihin vastaaviin kun elimistö alkaa sopeutua uudenlaiseen tilanteeseen :)
 
Heissan!
Minä haluaisin myös liittyä keskusteluun :)
LA: Ei vielä tiedossa, ikä: 24, ensimmäinen, synnytyssairaala ei vielä varma. Sain plussan 23.2. :) Neuvolaan on ensimmäinen aika 1.3. Viikoista en ole vielä varma, neuvolatädin laskelmien mukaan olisi nyt menossa rv7. Mutta kun mulla oli kierto vielä vähän sekaisin e-pillereiden jäljilta, niin itse epäilen että olisi menossa vasta rv5. :)
 
Olipas tullut paljon tekstiä:D
Tervetuloa uusille ja onnea anulle, toivottavasti kaikki hyvin:wave:

Parisuhteen kestosta oli keskusteltu, meille tulee yhdessäoloa maaliskuussa 3v. Esikoinen täytti tässä kuussa 1v. Ensikesänä olis tarkotus mennä naimisiin, sitä on sivuttu jo ennen kuin esikoinen sai alkunsa mutta jospa nyt sais viimein jonkunlaiset häät järjestettyä. Tämä oksentelu vaan rajottaa vähäsen. Hmm kihloissa ollaan oltu sormuksien kanssa reilu vuosi, tosin kosittu mua on jo vähän aiemmin, ennen kuin esikoinen sai alkunsa.

Lapsivapaasta, meillähän asui mun äiti ihan lähellä ja käytiin siellä lapsen kanssa melkein jokapäivä(siinä sivussa sai sitten levähtää kun mummu on kuitenkin aika innokas hoitaja). Yökylässä on ollut vain 2 kertaa tähän mennessä. Muuten on ollut muutamia tunteja kerrallaan hoidossa siellä silloin tällöin. Mutta nyt siis mun äiti on muuttanut kauemmas, noin 40km päähän niin käydään varmaan vaan vk-loppuisin, työelämässä kun on kuitenkin vielä. Meillä on aika vähän varsinaista hoidon tarvetta, otetaan yhteistä aikaa kun lapsi menee nukkumaan. Muitakin hoitajia tarvittaessa kyllä löytyis.

saraheinä+pikkukakkonen 7+0 POKS
 
Hmm.. Voisin soittaa huomenna neuvolatädille ja kysyä vaikka tosta haju jutusta. Että voiko se muuttua raskauden takia vai onko mulla sit joku tulehdus.. Nyt alko kyllä aika paljon pelottaa, koska joka päivä mulla on jonkilaista alavatsakipua. Oon ajatellu et se on ihan normaalia ku kohtu kasvaa. Mut ei sitä vissiin sit joka päivä pitäis olla vai? Anteeks ku oon ihan tietämätön näistä jutuista.
 
IMN
Pikapikavastailua :)

Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa emätintulehduksia jatkuvasti, raskaus kuulemma herkistää jotkut naiset sille.

Alamahakipuja ja vihlontaa on ollut tälläkin suunnalla lähes päivittäin, itse olen tunnistanut ne kylläkin selviksi kohdunkasvukivuiksi, enkä usko että mitään huolta on :)
 
Sunnuntaita!

Parisuhteen kestosta: Myö ollaan miehen kanssa oltu 6 vuotta yhdessä, siitä kolme vuotta kihloissa ja viime kesänä mentiin viimein naimisiin.

Yhteistä aikaa meillä on miehen kanssa n. kerran kuussa. Yleensä on aina jotain "kissan ristiäisiä", valmistujaisia, synttäreitä yms. Yksin myö ei sitten juuri mennäkään... Meillä viime vuodet olleet rankkoja parisuhteen kannalta (mies on käynyt lähinnä öisin vieressä kääntymässä, kun tehnyt niin paljon töitä ja itse pitänyt yksin kotia kasassa ja hoitanut poikaa), niin on sitten pitänyt ihan ottaa aikaa parisuhteelle, ettei se ihan kuihdu kasaan. Samalla tapaa on kyllä sitten pitänyt ottaa aikaa perheelle ja pojallekin, että jokin tasapaino säilyy. Viime kesänä tilanne kyllä rauhoittui miehen töiden osalta, mutta tuo "kerran kuussa" on jäänyt päälle. Nyt varmasti rauhottuu menojalka, kun ei miusta oo raskaana ollessa iltaisin minnekään lähtemään, mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa.

Kokopäiväpahoinvointi on alkanut kurkistella nurkan takana. Valitettavasti hyvin vahvasti pahoinvointi muistuttaa samaa, mitä oli esikoisesta, ja jos samalla kaavalla mennään, niin nopeasti ollaan tästä sairaalahoidossa. *huoh* Ahistaa oikeasti todella ajatus pahoinvoinnista ja vielä enemmän huolestuttaa kuinka pieni voi. Maanantaina ajattelin soitella neuvolaan ja pyytää, jos pääsisi sitä kautta varhaisultraan aikaisempien kokemusten takia. Helpompi ois pahoinvointeja kestää, kun tietäisi edes pienen olevan kunnossa... Mikäli ei julkisella ultrata, niin sitten pitää harkita, jos kävisi kurkkaamassa pientä yksityisellä. Mie tiedän, että tämä stressi ja huoli pienestä aiheuttaa jo itsessään pahoinvointia... (vaikka olevinaan en sitä edes stressaa, mutta toisaalta, se taitaa meihin naisiin olla niin sisäänrakennettua, ettei sitä voi välttääkään...)

DsariaL ja pikku-D 5+2
 
Hei, uskaltaudun vihdoin mukaan, olen lukenut jo muutaman viikon mutta on ollut niin skeptinen olo raskauden etenemisestä etten ole uskaltanut vielä mukaan,

LA 6.10 synnytyssairaala Jorvi ,ikää 33v. ja toista odotellaan, yli 2v yrityksen ja hoitojen (IVF) kautta nyt toivottavasti saataisiin nyytti syliin. Eka lapsi tuli ihan luomuna muutamassa yrityskuukaudessa mutta toinen antoikin sitten odotuttaa.

Kontrolliultria ollut yksityisellä rv 6+3 ja hoitavalla klinikalla rv 8+0 ja tänään uskaltauduin kokeilemaan lainassa olevaa kotidoppleria jolla sain pikkuisen sydänäänet kuuluviin näinkin varhaisessa vaiheessa kuin 8+2 :heart:

kuunneltava linkki,välissä äänet katoaa mutta lopussa jo kuuluu aika hyvin :heart: : http://dl.dropbox.com/u/26722126/sydänäänet.wma

Kirjoittelen myöhemmin lisää mutta päälimmäiset puheenaiheet voisin "raportoida" tässä pikaiseen;

Sukupuoli halutaan tietää jos se vain on mahdollista
Parisuhteessa on oltu n.8v joista naimisissa 4v.
Vapaata aikaa meillä on silloin tällöin viikonloppuisin esim. syömään tai leffaan n. 2-3 kk välein, lapsi ei ole ollut useasti yökylässä vaan on haettu aina hoidosta kotiin yöksi.
Alapään vaivoista; minulla on vaivannut kutina, kirvely, haavat yms.heti plussauksesta lähtien, maitohappokapselit ovat turvallisia käyttää päivittäinkin, neuvolasta antoivat ohjeen intiimiöljyille joita kannattaa ihan limakalvoille sivellä koska ne ohenevat ja herkistyvät raskauden myötä. Paha hiiva kannattaa käydä varmistamassa lääkäriltä mutta kuulemma gyno-daktarin puikot ovat turvallisia neuvolantädin mukaan. Itse olen käyttänyt öljyjä, maitohappokapseleita ja Canesten VOIDETTA ulkoisesti aina tarpeen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hmm.. Voisin soittaa huomenna neuvolatädille ja kysyä vaikka tosta haju jutusta. Että voiko se muuttua raskauden takia vai onko mulla sit joku tulehdus.. Nyt alko kyllä aika paljon pelottaa, koska joka päivä mulla on jonkilaista alavatsakipua. Oon ajatellu et se on ihan normaalia ku kohtu kasvaa. Mut ei sitä vissiin sit joka päivä pitäis olla vai? Anteeks ku oon ihan tietämätön näistä jutuista.
En tarkoittanut pelotella sinua, sorry! Tarkoitin, että nuo oireet yhteensä vois olla tulehduksen merkki, ei niinkään tuo vihlonta erikseen. Se on nimenomaan tuota kohdunkasvukipua jos sitä on pelkällään. Voihan haju muuttua raskauden takia, mutta jos haju on _ paha_ niin se ei ole normaalia. Soittele vaan sinne neuvolaan, mutta älä nyt stressiä ota kuitenkaan :)
 
Jensar Valtavan paljon onnea ja tervetuloa mukaan! Ihanaa kun olette plussanneet pitkän odotuksen jälkeen. :heart: Saanko muuten udella, millä dopplerilla sait sydänäänet kuulumaan?

Mulla itsellä on sellainen Angel Sounds karvalakkimalli ja tänään sain kuulumaan vaan istukan viuhuntaa. Tosin ohje lupaileekin ääniä kuuluviksi vasta rv14-16.

Lumi & muru 8+6
 
Tervetuloa taas kaikille uusille ja onnea teidänkin matkaan pienten ihmeiden kanssa!!:heart:

Jensarille: mahtavaa, että saitte positiivisia uutisia pitkän yrittämisen jälkeen. Heti kärkeen sitten sinulle kysymys, kun minulla huom ultra ja viikot on 6+2, niin mitä sinulla näkyi tuossa ensimmäisessa ultrassa. Kovasti jännittää ja haluttaa tietää, että mihin sitä ehkä vois varautua ja valmistautua.. :) vaikka yksilöllistähän sekin on, että mitä siellä näkyy ja millon..
 
Hei mamat :)

Milloin ootte ostaneet äityisvaatteita? Ja mistä liikkeistä? Tuntuu vaan et omat housut alkaa jo sillee puristaa.. Tai ei ny purista, mut kyl mä täällä nappi auki aina kotona kuljen :D Farkut tuntuu epämukavilta päällä.
Jotenki outoo mennä liikkeeseen ostaan niitä, jos ei vielä edes näy mitään.

Kiitos noista vastauksista noihin kipuiluihin ja valkovuotoon. Varmistan kuitenki asian huomenna neuvolatädiltä et mitä se sanoo.
 
vierähtipäs taas aikaa että ehtii koneelle, perhe pitää kiireisenä!

Joku täällä empi, liekö kohdussa edes ketään. Samaa pelkään minäkin, oireita kun on vähänlaisesti. Ei ole rinnatkaan kipiät yhtään, vaikka aiemmissa raskauksissa muistaakseni oli. En kyllä muista miltä viikoilta. No jokatapauksessa uskalsin tilata jo neuvolan viikolle 10, nyt ollaan menty jo sen pyykin yli missä edellinen meni joulukuussa kesken. Testikin näytti nyt niin paljon vahvemman plussan kuin silloin, joten olen vain päättänyt että tämä lapsi syntyy elävänä, terveenä ja ajallaan!

Jos nyt kohdallani voi oireeksi hajuherkkyyttä sanoa, sitä ainakin on. Minulla on ilman raskauttakin hajusteyliherkkyys, ja kaikki pesuaineet ym rasvat on oltava hajusteettomia. Jotkut tuoksut aiheuttavat järjettömän päänsäryn ja huimauksen heti, joka ei tahdo lähteä millään. Nyt tämä raivostuttava ominaisuus on vain vahvistunut, ja kauppareissut tuoksuvinen kanssaihmisineen tekee oikeasti pahaa. Pesuainehyllyn ohi pitää kiirehtiä lähes hengittämättä... Vaivana kurjaa se on tämäkin: /

Kuten Minkillä, täälläkin kärsittiin ruokamyrkytys( toivottavasti ei listeriaa kuitenkaan, selviää ensi viikolla kokeista). Kuopion alueella on ollut noro-virustakin liikkeellä runsaasti, vaikka epäilemme kyllä ihan tiettyä ruoka-ainetta syypääksi. Pelotttaa kyllä vaurioituiko vauva siitä, olipa tauti mitä tahansa. Yksi vkl sitä lystiä kunnolla kesti kuumeineen päivineen.

Ar-ultraan tekisi mieli, mutta toisaalta mitäpä se auttaisi...jos jokin olisi vialla, ei sille mitään voitaisi. Muutama viikkohan nt-ultraan vain on. Täytyy vain luottaa että on siellä elämää!

Parisuhteen kestosta
oli myös kyselyä. Me on tunnettu toisemme pari vuosikymmentä ihan kakarasta asti, tosin toisemme löydettiin tässä mielessä vasta kypsällä aikuisiällä. Naimisissa ollaan oltu kohta kaksi vuotta. Joskohan kohta tulevana 2-v hääpäivänä päästäisiin johonkin muutamaksi tunniksi ilman kakaroita, pitää kysyä tulisiko mummo lapsenlikaksi! Edellinen ja ainoa vapaa-ilta kolmeen vuoteen oli syksyllä 2011. Ei olla kovin bile-hileitä, ei jaksisikaan yötä esim. baarissa rymytä. Jotain tehdään ihan päiväreissuna, jos tehdään.
Yhteistä aikaa otetaan iltaisin, kun penskat nukkuu aina ennen yhdeksää kumpikin.Siinä jaksaa vielä pari tuntia kahdelleen jotain nysvätä:).

Lapsen sukupuoli halutaan selvittää, jos se vaan näkyy. Esikoinen piti rakenneultrassa jalkansa niin supussa että mitään ei nähty. Sukupuolella sinänsä ei ole mitään väliä nyt, kun minulla on yksi kumpaakin. Kumpikin on kujeineen ihan tervetullut!

Joulukuun keskenmenon jälkeen vannoin, että kellekään en uudesta raskaudesta kerro ennen nt-ultraa. No, en kertonutkaan, mutta äitini vaan arvasi-taas. Mistä hitosta se voi sen nähdä, nenän asennostako:eek:??? Äiti on arvannut kaikki raskauteni ja alkumetreiltä, jote siltä ei näköjään voi mitään salata. Mielenkiintoinen ajatus vaan on päässä, kun äiti tokaisi vaan muina miehinä että kaksoset tulossa nyt. Toivottavasti ei kahta sentään kun yksi tässä tilattiin, mutta pelottavan usein äiti on oikeassa noine etiäisineen...:p
 
Lumi: Kiitos, tuossa paketin kyljessä lukee Jumper Angelsounds (lupaus kuulumisesta tuossakin rv14-16) ja laite oli ihan perusmallia mielestäni, päälle/pois-kytkentä, kuulokkeet ja päälläolovalo. Nauhoituspiuhankin löysin pakkauksesta kahden kuuntelukerran jälkeen, piti heti nauhoittaa kun olin niin innoissani. Nyt pitää rauhoittua ja pitää taukoa kuuntelussa:ashamed: Mulla kuului parilla ekalla kerralla vaan oman sydämensyke Viuh Viuh, sitten yhtäkkiä hyvin alhaalta ihan häpyluun yläpuolelta kuului seassa nopeampi laukkaääni ja kun oikein kovaa painoin anturia mahaan (melkein sattui ja jäi jälkikin ihoon), sain pelkät vauvelinäänet hetkittäin kuulumaan:heart: Tosi vaikeeta se oli ja vaatii rauhaa ja keskittymistä. Nyt kun tiedän paikan, oon noin.5min etsimisellä jo onnistunut kuulemaan:p

Jiiii: Kiitos, mulla näkyi 6+3 pieni raskauspussi, jonka sisällä n.5mm alkio ja SYKE:heart: Muuta ei oikeastaan selvinnyt mutta tuohan oli se tieto mitä sieltä hainkin, että on oikeassa paikassa ja alkio oli kehittynyt ja vieläpä elossa. Tsemppiä huomiselle, mua jännitti ihan sairaasti hetkeä ennen ultraa, kädet vapisi ja sydän hakkasi miljoonaa.

Äitiysvaatteet: Mulla oli aika alussa jo käytössä, kun oli hoitojen jälkeistä turvotusta ja normivaatteet tuntui epämukavilta. Nyt oon taas pystynyt olemaan normihousuissa mutta eiköhän tässä muutamassa viikossa ole syytä jo vaihtaa mukavampaan vaatetukseen. Mä oon omani ostanut aikanaan ihan peruskaupoista, kuten H&M, yms, ne ovat kyllä olleet ihan kestäviä ja mukavia. Muutamia oon saanut myös lainattua, onhan noissa toisaalta aika lyhyt käyttöikä että ei viitsisi koko kaapilliseen panostaa:LOL:
 
parisuhteen kesto: Olemme olleet yhdessä kohta 13v ja naimisissa kohta 9v. Vauvaa yritettiin v. 2010 saakka ja esikko syntyi 2011 keväällä.

sukupuolesta/ultrista: en muista kirjoitinko tänne (raskausdementia!)vai syyskuun odottajaketjuun, että me emme ehkä selvitä sukupuolta. Mies kyllä nurisee ja haluaa tietää etukäteen...Minua häiritsee tosi paljon, kun se ei ole satavarmaa sukupuolen määritys. Esikko oli aina hankalas asennos, kun ultrattiin ja sitten vasta viimeises ultras varmistui että poika ja poika tuli. Olen kuullut lähipiiristä tositarinoita siitä että tyttöä on lääkäri luullut pojaksi ja myös toisinpäin. Meillä oli huono tsäkä ultrissa esikon kohdalla, emme saaneet oikein kunnon ultrakuvia pikkuisesta, kaverien perheillä on tosi upeita selkeitä kuvia ja samassa paikassa ja samoilla laiteilla! Mutta varmaan johtui vauvelin asennoista, jotka oli vähintäänkin hankalia. No pääasiahan se on tietysti, että kaikki on hienosti massuvauvalla. Mites 4D aiotteko käydä? Me ei olla ajateltu käydä, perusjutut riittävät mainiosti.

doppler: menin sit tilaamaan angel soundsin perusmallin. Mulla on seur. neuvola vasta 10+5 en jaksa odottaa sinne asti, että kuulen murun sydänäänet. Varmaan sit panikoin, jos en saa niitä kuulumaan sillä kotilaitteella, mutta moni on kehunut AS:a joten pistin tilaukseen :) Olen näköjään tuuliviiriks muuttunu tässä asiassa, kun ensin ajattelin, etten uskalla sillä kuunnella...
 
Hei vaan kaikille!

Tääl uus toiveikas odottelija eli siis LA 25.10, sairaala EKKS ja 27v.

Yrittelin saada viivoja sinä päivänä ku menkat olisi pitänyt alkaa.. ei näkynyt mitään.. pari päivää eteenpäin testasin uudelleen ja isäntä katsoi siinä olevan haamu :) itse olin todella epäilevä noihin haamuihin. Seuraavana päivänä tein malttamattomana digitaalisen kun kuukautisia ei kuulunut ja yleensä ne ovat tulleet pari päivää enen. Sieltä sitten tulikin raskaana 1-2 :D oli muuten isku päin pläsiä toi tieto vaikkakin ollaan elokuusta asti jo yritetty :) Eka neuvola olisikin sitten 7.3 ja viikoista ei ole sitten hirveesti hajua kun ei tunnu pysyvän oikeen mukana mut kylhän ne aina siellä neuvolassa ajantasalla pitelee :) Nyt vaan toivotaan että papunen viihtyisi masussa <3

Minulla On ennestään kuusi vuotias poitsu ja nyt olisi toive tytöstä. Meillä on uusioperhe jossa asustelee minun poikani lisäksi mieheni ja hänen pojat 6 ja 4 v. Eli tällänen ukkovoittonen meininki meillä mut hyvin oon saanu kurin piettyä ;D

Raskausoireita on tullut ihan kiitettävästi ja sellaisia joihin en edellisessä raskaudessa päässyt tutustumaan...

Rinnat alusta saakka ollut tosi kipeät ja kipeytyvät päivä päivältä enemmän. Ruokahalu on todella suuri verrattuna siihen mitä normaalisti ruokailen tai nälkäilen... Tää on niinku verrattavis siihen et ennen söin ku hiirulainen mutta nyt syön ku norsu :D
Mielialanvaihtelut ovat aivan hirveitä.. Hermostuminen ja itkuherkkyys :/ Kun saan jonku kipinän tekisi mieli ottaa jotain käteen ja viskata johonkin tai sitten huudan ja kiukkuan. Ja tämä nyt alkaa olla jo todella vähäpätöisistä asioista ja tilanteista eikä sovi miun normaaliin käyttäytymiseen tai luonteenkuvaukseen ollenkaan. Ukko alkaa olla varsin kyllästynyt tähän jatkuvaan "riehumiseen". Toivotaan että menee nopiasti ohitte tää hermostus potenssiin sata ja itkuherkkyys.

Nippailuja on mutta ei häiritseviä. Pari kertaa olen saanut sellasen hepulin jotta on oltu kaksinkerroin mahakivun kanssa peläten keskenmenoa.

Nyt vaan peukut pystyyn ja kaikille muillekkin lokakuisille onnellisia aikoja!

PS. Ilmoittelen sitten ekan neuvolan jälkeen tarkemmin viikkoja kun en niitä itse täs vaiheessa viitsi laskekskella :)
 
IMN
Äitiysvaatteita olen saanut paljon tutuilta, kannattaa kysellä! :) Ovat kuitenkin niin vähällä käytöllä kerralla että ovat käytettynäkin hyvä kuntoisia. Joitakin olen ostanut H&M:ltä, varsinkin nettikaupassa tosi nättejä! Myös ellokselta olen löytänyt joitakin. Viime raskaudessa alkoi housut puristaa jo rv 9-11 (ainakin kuvissa näyttäisi olevan jo mammapöksyt), enkä enää jaksanut ahtautua farkkuihin..

Omasta olosta, hmm.. tänään jouduin ensimmäisen kerran oksentamaan, kahdesti. Oli sinänsä hassua ettei ollut pahoinvointia tai mitään, ihan normaalisti viikkasin pyykkejä kun yhtäkkiä vain oksennus nousi kurkkua pitkin yhtään varoittamatta :D Tiedä sitten mistä johtui, esikko oli juuri tunkenut mulle karkin suuhun puolipakolla, niin olisiko jäänyt jotenkin kurkkuun.
Ruokahalu kasvaa! Olin tänään tupperikutsuilla ja söin puolikkaan kääretortun. Siis en puolta palaa, vaan puolikkaan kääretortun. Taisivat tietämättömätkin huomata mistä on kyse :D

Taidanpa siirtyä sohvalle lukemaan tuota vau:n odotuskirjaa, huomenna poksuu! :) :heart:
IMN & 6+6
 
Itsekin tilasin ensimmäiset äitiysvaatteet jo netistä, ei toivoakaan,että turvotukseni kanssa mahtuisin tavallisiin farkkuihini :D

Tuo doppleri on alkanut itteenikin houkuttelemaan, ois se niin kiva viihdyttää itteään iltaisin sohvan pohjalla kuunnellen.. :p
 
Taidanpa minäkin liittyä teidän odottajien joukkoon. Nyt pää jo uskoo, että totta tuo on, eikä unta sittenkään. 22.02.2012 tein illalla puolittain vitsillä raskaustestin, koska en todellakaan uskonut raskaana olevani ja kappas, tikkuun ilmestyi heti kaksi tummanpunaista ja tasavahvaa viivaa. Selittyipä ainakin aaltoileva ellotus ja kipeät rinnat siinä sitten.

Ikä: 21v
Esikoista odotan
Synnytyssairaala: TAYS
LA: 22.10.2012



Varsin sekava olo on vielä, en oikein uskalla tajuta koko juttua. Ehkä kaikki tuntuu todellisemmalta sitten, kun neuvolassa on käyty (aika vasta 15.3 :( ).

Ihanaa odotusta kaikille! <3

-BloodyEnd & Hyyryläinen 5+6



muoks. pistin vielä nuo tiedot punaisella, josko pääsisin listoille mukaan keikkumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hei tulevat mammat :)

Kellään vaivaa ummetuksesta? Mulla ei vatsa ole toiminut 3päivään ja olo alkaa olla todella tukala, vatsa näyttääkin jo tosi isolta ku on täynnä varmaan tavaraa (hyi ja anteeksi!) Kellään hyviä vinkkejä luumujen lisäksi???

Suhteen kestosta: Ollaan ukkelini kanssa oltu vähän päälle 2vuotta yhdessä, josta 4kk kihloissa <3 Elämäni rakkauden olen löytänyt ja jo ihan suhteen alussa molemmat toi esille että haluaa aika pian lapsia :)

Pahoinvointia ei tänä viikonloppuna ole esiintynyt jos vertaa viime viikonloppuun, mutta nukkua porppttanut oon koko viikonlopun :D

Karsu & Nasu 7+4
 
sp
Heippa! Päätin kirjoitella tänne lokakuun puolelle, kun LA 30.9. Ensimmäistä odotellaan, ikää 24v. Synnytyssairaala TAYS/PHKS.

Eilen, kun viikkoja 8+6, kokeilin kuuluisiko jotain dopplerilla ja siellähän se nätisti jyskytteli :) Sai kyllä ihan kunnolla painaa sinne häpyluun alle.
 

Yhteistyössä