Lokakuun Onnenmurut 2012 **Kesäkuussa**



Meitä on jo 122 odottajaa!

Lasketutajat
(nimimerkki ~ ikä ~ mones ~ synnytyssairaala)

28.9
Jo ~ 31v ~ ensimmäinen ~ ulkomailla ~ poikaolo ~ poikalupaus

29.9
Masu12 ~ 28v ~ ensimmäinen ~ PHKS ~ tyttölupaus

30.9
Bamboo81 ~ 31v. ~ kolmas ~ KOS
sp ~ 24v ~ ensimmäinen ~ TAYS/PHKS
kusma ~ 25v ~ ensimmäinen ~ K-SKS
Vimme ~ 29v. ~ kolmas ~ K-HKS ~ poikalupaus

1.10
Laa_ ~ 23v. ~ kolmas ~ SeKs
_Lumi_ ~ 31v. ~ toinen ~ JS ~ tyttölupaus
Lakukissa ~ 28v ~ toinen ~ TYKS ~ poikaolo

2.10
Mrs.Muddy ~ 24v. ~ kolmas ~ TAYS
Ikiäiti ~ 39v. ~ seitsemäs ~ SATKS ~ poikaolo
Joshua87 ~ 25v. ~ kolmas ~ SeKS
nalle_puh ~ 31v ~ kolmas ~ TAYS ~ poikalupaus
Milk ~ 33v. ~ toinen ~ TYKS
-TSJ- ~ 21v ~ toinen ~ K-HKS
Marjuskainen76 ~ 35v ~ neljäs ~ K-SKS
Nellimo ~ 27v ~ ensimmäinen ~ OYS

3.10
no4 ~ 32v ~ neljäs ~ SeKS
Tanyaz ~ 27v. ~ toinen ~ KOS ~ poikalupaus
Apina25 ~ 25v. ~ ensimmäinen ~ ?

4.10
Fantteli ~ 35v. ~ kolmas ~ LKS ~ poikalupaus
Odecca ~ 28v ~ ensimmäinen ~ KOS
nurmo ~ 27v. ~ ensimmäinen ~ K-SKS ~ poikaolo ~ tyttölupaus

5.10
Tittirii ~ 31v. ~ toinen ~ OYS
Espera ~ 35v. ~ ensimmäinen ~ ?
Minki ~ 22v. ~ toinen ~ KYS ~ tyttöolo ~ tyttölupaus
LumiLinnea ~ 34v. ~ toinen ~ EKKS ~ tyttölupaus
verkar ~ 31v ~ toinen ~ PS
Lillimuks ~ ? ~ ? ~ KYS ~ poikaolo ~ poikalupaus

6.10
_Janzku_ ~ 22v. ~ ensimmäinen ~ TAYS ~ poikalupaus
Jensar ~ 33v ~ toinen ~ JS ~ poikalupaus
Kata89 ~ 23v ~ ensimmäinen ~ OYS ~ tyttölupaus
Öhkis ~ 27v ~ ensimmäinen ~ KYS ~ tyttölupaus

7.10
Taatu ~ 29v. ~ toinen ~ TAYS ~ poikaolo ~ poikalupaus
nellinu ~ 23v. ~ toinen ~ KOKS
Lirppu81 ~ 31v. ~ kolmas ~ ?

8.10
ttty ~ 26v. ~ ensimmäinen ~ TAYS
Lykke ~ 39v. ~ toinen ~ PS
Laara85 ~ 27v. ~ ensimmäinen ~ MHSO ~ tyttöolo ~ tyttölupaus
Tipitii75 ~ ? ~ kolmas ~ KOKS ~ poikalupaus

9.10
Daalis ~ 35v. ~ toinen ~ KOS ~ tyttölupaus
Murmeli88 ~ 24v ~ ensimmäinen ~ PHKS ~ poikaolo

10.10
memmiina ~ 20v. ~ ensimmäinen ~ OYS
onnellinen84 ~ 27v. ~ ensimmäinen ~ KOS
Karsu87 ~ 24v. ~ ensimmäinen ~ TAYS/VAS ~ poikalupaus

11.10
LittlePrecious ~ 23v. ~ ensimmäinen ~ PKKS ~ tyttölupaus
Pinusti ~ 28v. ~ toinen ~ TAYS/VAS

12.10
Sannuli79 ~ 32v. ~ toinen ~ SATKS ~ poikalupaus
Lilyanna ~ 33v. ~ toinen ~ KYS ~ tyttölupaus

13.10
Vadelma82 ~ 29v. ~ toinen & kolmas ~ OYS
Piiti_* ~ 27v. ~ ensimmäinen ~ ?
Tiinu* ~ 23v. ~ ensimmäinen ~ K-SKS
IMN ~ 19v. ~ toinen ~ OYS ~ tyttöolo ~ tyttölupaus
saraheinä ~ 28v. ~ toinen ~ OYS
Minnuli77 ~ 34v ~ ensimmäinen ~ TYKS ~ poikalupaus

14.10
Sakuliini ~ 29v. ~ toinen ~ PKKS
Unelma kolme ~ 35v. ~ kolmas ~ NKL ~ tyttölupaus
3tulee4 ~ 24v ~ toinen ~ JS ~ tyttöolo
-Kärpässieni- ~ ? ~ kolmas ~ ?
jomppis ~ 29v ~ ensimmäinen ~ KOS ~ poikalupaus
stressihiiri ~ 36v ~ kolmas ~ P-KKS ~ poikalupaus
marsali 24v ~ ensimmäinen ~ KYS ~ poikalupaus
Piirto ~ 29v ~ neljäs ~ OYS
santsuma ~ 23v ~ ensimmäinen ~ ?

15.10
Timotei ~ 31v. ~ toinen ~ ?
TiitiNasu ~ 30v ~ kolmas ~ JS
shaana ~ 28v ~ ensimmäinen ~ EKKS
Hortensia ~ 31v ~ ensimmäinen ~ ?

16.10
aava olivia ~ 27v ~ neljäs ~ SeKS
tyttöne ~ 21v ~ ensimmäinen ~ ?

17.10
Suandra ~ 25v. ~ ensimmäinen ~ K-HKS
kiyoko ~ 30v. ~ ensimmäinen ~ OYS ~ tyttölupaus
Hömpi ~ 23v. ~ toinen ~ K-HKS ~ tyttölupaus
hesmeli ~ 22v ~ ensimmäinen ~ KAKS
tiituli81 ~ 30 ~ toinen ~ KOKS ~ tyttöolo ~ poikalupaus
Sanz ~ 30v ~ ensimmäinen ~ VAS/TAYS ~ tyttölupaus
karolii ~ 33v ~ ensimmäinen ~ KOS

18.10
ruuvih ~ 32v. ~ kolmas ~ KYS ~ poikalupaus
Zande ~ 25v ~ toinen ~ SATKS
Ann-ie ~ 23v. ~ ensimmäinen ~ K-SKS ~ poikaolo ~ tyttölupaus
Marge* ~ 30v ~ kolmas ~ KOKS

19.10
Sabrinafair ~ 28v. ~ ensimmäinen ~ OYS ~ tyttölupaus
naapuri ~ 30v. ~ ensimmäinen ~ NKL ~ tyttöolo ~ poikalupaus
Sartsa00 ~ 25 ~ ensimmäinen ~ SATKS
Noolie ~ 21v ~ ensimmäinen ~ KOS
Pakkastyttö ~ 36v. ~ toinen ~ SATKS
sankofa79 ~ 33v ~ kolmas ~ Kät/H ~ tyttöolo ~ tyttölupaus

20.10
Tiimarinvihko ~ 25v. ~ kolmas ~ TYKS
Anime ~ 30v. ~ ensimmäinen ~ OAS ~ tyttöolo ~ tyttölupaus
bobo ~ 32v ~ toinen ~ NKL ~ tyttölupaus
lllllaura ~ 19 ~ ensimmäinen ~ KOKS ~ tyttölupaus

21.10
Rockabella@ ~ 25v. ~ toinen ~ TAYS
Neiti-81 ~ ? ~ neljäs ~ ?
muhvi ~ 27 ~ neljäs ~ SeKS ~ poikalupaus
mille84 ~ 27v ~ toinen ~ KAKS

22.10
ail ~ 36v. ~ viides ~ NKL ~ tyttölupaus
kardemumma ~ 31v. ~ toinen ~ TYKS ~ poikalupaus
BloodyEnd ~ 21v ~ ensimmäinen ~ TAYS
Santtura- ~ 21v ~ toinen ~ JS
piipero86 ~ 25v ~ neljäs ~ KAKS
Crocus76 ~ 36v. ~ viides ~ OAS ~ poikalupaus
Jipsu ~ 21v ~ toinen ~ SATKS

23.10
deedee ~ 18v ~ ensimmäinen ~ NKL ~ poikalupaus
lindalii ~ 24v ~ ensimmäinen ~ JS

24.10
aloe_vera ~ ? ~ toinen ~ OYS
iit84 ~ 27v ~ toinen ~ EKKS
Zesi ~ 24v ~ ensimmäinen ~ HYS ~ poikalupaus
Pinde89 ~ 22v ~ ensimmäinen ~ KOS ~ tyttölupaus

25.10
lena- ~ 22v. ~ ensimmäinen ~ OYS ~ tyttölupaus
Henna-Riikka75 ~ 37v ~ ensimmäinen ~ KOKS
Calumet ~ ? ~ neljäs ~ SATKS/VAS

26.10
DsariaL ~ ? ~ toinen ~ PKKS
Mezzzy82 ~ 30v ~ toinen ~ NKL
miia009 ~ 25v ~ toinen ~ K-SKS

27.10
zanie ~ 27v ~ ensimmäinen ~ KOS ~ tyttölupaus

28.10
titinko ~ 27v ~ kolmas ~ OYS

29.10
minibebis ~ 27v ~ ensimmäinen ~ TYKS
poikatyttö ~ 35v ~ kolmas ~ K-SKS ~ tyttölupaus
pikkumyy1 ~ 24v ~ ensimmäinen ~ LS
emmaoo ~ 26v ~ ensimmäinen ~ KOKS

30.10
hentunliisa ~ 28v. ~ toinen ~ OYS

31.10
Pampula 84 ~ 27v ~ ensimmäinen ~ OYS
Cetinje ~ 30v ~ ensimmäinen ~ KOS
Zonde ~ 25v ~ ensimmäinen ~ NKL ~ tyttölupaus

LA ei vielä tiedossa
neulainen ~ 30v. ~ toinen ~ K-HKS
~~~

Poikia 25
Tyttöjä 28

Rakenneultrat

15.5.
Bamboo81
Lakukissa

16.5.
_Lumi_

18.5.
Minki
Tanyaz

25.5.
Jensar
Öhkis

30.5.
_Janzku_

31.5.
IMN

1.6
Minnuli77

4.6
sankofa79
ruuvih
piipero86
tiituli81

5.6
kiyoko

6.6
Zesi
Anime
Cetinje
-TSJ-

7.6
ail

8.6
emmaoo
lllllaura

11.6
pikkumyy1

12.6.
Pakkastyttö :)
Henna-Riikka75

13.6.
Crocus76

14.6.
muhvi

18.6.
Jipsu

20.6.
Pampula84

29.6.
Sabrinafair



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

~~~

Suuren surun kohdanneet:
mamiko
mimianna
Hellun martta
Iippari
valoa
_Sunflower
Sussu-72
MeaMansikka
MiNalo
Jiiii
anu84
Sachie
Sike
Perhosia
Miramei

~~~
Edelliset keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2089934-lokakuun-2012-vauvoja/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2091220-lokakuun-onnenmurut-2012-helmikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2104644-lokakuun-onnenmurut-2012-maaliskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2119477-lokakuun-onnenmurut-2012-huhtikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2133788-lokakuun-onnenmurut-2012-toukokuussa/


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Ja tänne sitten ne kuulumiset! :)

Onnea kaikille mahtavista ultrakuulumisista! :)

Eli tänään tosiaan oltiin hoitamassa miehen kanssa anopin muuttoa, ja luojan kiitos miehen ja siskokin pääsivät mukaan! :D Neiti oli miehen veljen vaimolla hoidossa, minä olin isolla autolla kuskina ja miehet kantelivat painavat tavarat! Muutto kävi siis PALJON odotettua paremmin, kaikki oli pakattuna ja olivat anoppi ja miehen sisko vieneet jo etukäteen pikkutavaraa! Nyt voi siis huoletta viedä neidin huomenna mummolaan ja rentoutua omien tupareiden merkeissä! :)

Vaikken juuri muuta tehnyt kuin pyyhin hyllyjä, niin mahaan on koskenut pitkin päivää... Odotin tämän kipuilun kyllä alkavan vähän myöhemmin! Onneksi meni kuitenkin levolla ohi, ja potkuja on sadellut tänäänkin! :) Vielä pitäis järkätä ne tuparit tänne, eli siivota. Mies onneksi hoitaa tarjoilupuolen!

-Minki ja pikkusisko 22+0 POKS-
 
Pitipä heti tulla merkkaamaan tämä pino.

Onnea monille ihanista ultrakuulumisista ja tyttö-/poikalupauksista!!

Omaa napaa sen verran, että oon viime viikkoina saanu ihottumaa, mitä mulla ei ikinä ole ollut. Piti vaihtaa kasvorasva herkän ihon voiteeseen, koska aiemmin käyttämästäni sain ihottumaa. Senkin jälkeen nousi kerran uudestaan, enkä tiedä, mistä. Ja äsken söin mansikoita, niin kyynärtaipeeseen nousi ihottumaa. Uskomatonta! Koskaan en ole ollut millekään allerginen.

Ja sitten vielä POKS!! 20+0!!
Hui, kun aika on menny nopeasti niiden 12 ensimmäisen viikon jälkeen, jotka ei tuntunu kuluvan ensin millään.
 
Jee uusi pino :) Enää kolme uutta pinoa ja sitä seuraava on meidän kuukausi :)

Kattelin tuota odottajien listaa ja Suandra, mistä päin olet ? Meillä on sama synnäri ja LA :)

Sabinafair: Onnea puolivälistä :) Mullakin ollut ihottumaa huulien pielissä, mitä normaalisti ei ole... Kummaa!

(.) : Viime yön nukuin tosi huonosti, kun mietin vaan meidän pientä tyttöä :heart: Vähän sekosin pinkkeihin vaatteisiin ja laitoin Tutan nettikauppaan vähän turhan arvokkaan tilauksen menemään :D Kerrankos sitä nyt tilailee, löyty sieltä esikoisellekin sukkia ja housut :)

Mites muiden hankinnat, oletteko ostaneet minkä verran tulokkaalle tavaraa? Itse ostin alkuraskaudessa kaukalon, kun löytyi hväkuntoinen käytetty. Muutaman neutraalin vaatteen ostin kaverilta aikaisemmin ja nyt eilen sitten tyttöjen värisiä! Leikkimatto lähti mukaan MLL kirpputorilta pari kk sitten... Aika paljonhan esikoiselta jäänyt tavaraa, hänkin juuri siirtyi isojen poikien sänkyyn niin pinnasänky on jo vapaa :) Tuplat täytyisi vielä ostaa ja sitten jotain käytännön juttuja (vaipat, tutit jne ) ja Manducaa olen harkinnut!

Hömpi ja Myy 20+3
 
Mun oma näyttää puuttuvan listasta, eli rakenneultra 12.6.

Hankinnoista. Rakenneultran jälkeen käyn hakemassa varatut vaunut, käytetyt siis, ystävän tutulta. Samoin rakenneultran jälkeen käyn noutamassa varaamani (käytetyn) turvakaukalon + muuta sälää, saattaa tulla paljonkin sälää kun kyseessä yks mun parhaimmista ystävistä :D
Manducan halusin ja jostain saksalaisesta nettikaupasta sen sai hyvällä tarjouksella niin ostin uutena :)
Hoitopöytää en olisi hankkinut, mutta veljeltä saan ilmaiseksi. Pinnasängyn saan ilmaiseksi pomolta. Vaatteita alkaa tulvia ovista ja ikkunoista, jos vaan rakenneultraassa vaava näyttää jalkovälin..
 
Sateista kesäkuun alkua kaikille!

Kiitos taas uudesta pinosta, aika rientää..tosiaan pari pinoa ja seiiten se kuuluisa viimeinen meidän oma kuukausipino :heart:

En ole töiltäni, esikoiseltani ja väsymykseltäni ehtinyt yhtään kirjoittaa..lukemassa olen käynyt kuulumisia pikaisesti. Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista! Olisi mielenkiintoista tietää mitä mittoja olette saaneet rakenneultrassa..seurasin molempien neuvolakorttia ja huomasin aika hurjiakin eroja noissa kokoarvioissa näillä viikoilla.

Viikolla oli rakenneultra ja kaikki oli todella hyvin! Poikaolo muuttui POIKALUPAUKSEKSIeli meille on tulossa pikkuveli :heart:
Tosiaan esikoinen ultrattiin 21+1 ja ultran mukaan oli 21+2 ja koko oli noin 16cm ja paino 410g..tämä uusi tulokas ultrattiin 21+1 ja ultran mukaan 21+6, pituus oli huimat 20cm ja painoarvio 450g.. näin ne voi olla erilaisia kehitykseltään tässä vaiheessa.

Hankintoja mietittiin ja odoteltiin ultraa jos se olisikin ollut tyttö..sillon olis ostoslista pidempi. Mutta kun poika ennestään ja kaikki tallessa niin eip juurikaa tarvi ostella. Tosin edellinen on heinäkuun vavva ja uusi lokakuun..ihan pieniä lämpöisiä ei ole mitään..mitä te aiotte hankkia lokakuulle päälle????

Taatu&Hippunen 21+5 ( 22+3.... )
 
Sateista huomenta! Viime keskiviikkona oli rakenneultra ja meikäläisen vahva poikaolo (liekö noilla testeillä mitä oon tehnyt niin ollut vaikutusta.. :D ) niin vaihtui tyttölupaukseksi
Kaikki oli hyvin ultrassa ja siellä se pikkunen köllötteli ja venytteli ja vastasi täysin viikkoja :) Nyt vois uskaltautua tekemään hankintoja..ostin muutaman pikkusen vaatteen jo käytettynä kaverilta.. :) :heart:


Sanz ja pikkunen 20+3
 
Viimeksi muokattu:
Ja taas uusi pino, mahtavaa :cool:

Onnea kaikille taasen ihania ultrakuulumisia saaneille :heart:

Onneksi vähän sataa niin siitepöly ei niin kovin leijaile ilmassa, pakostakin joutuu laskeutumaan. Vaikka lämpötila saisi olla vähän korkeampi ja ei sitä vettäkään ihan älyttömästi tarvisi tulla. Pieni sade aina raikastaa ilmaa mukavasti ja tekee luonnolle hyvää :)

ihanaa kesäkuuta toivottelee muhvi ja matkis 19+6 :heart:
 
Kantoliinoista Mää oisin hirveen innostunu käyttään niitä ja veljen vaimo onkin jo antanu yhden trikooliinan ohjeineen ja sellasen valmiin putken ohjeineen eikä käyttö vaikuttanu järin hankalalta. Kysynkin vaan et missä sitä kannataa erityisesti käyttää?Voinko laittaa tyypin siihen kun lähden esim.lumikenkäileen talvella vai tarviiko se erikseen repun siihen?Voinko lenkkeillä tyyppi liinassa vaikka vaunutkin ois?Laitetaanko liina takin päälle vai alle?MItes sisällä?Kotihommia tehdessä helppo joo,mut otetaanko se vauva siitä liinasta sit aina pois jos ite menee vaikka sohvalle istuun?Uudessa vauva lehdessä oli hyvä juttu liinoista,mut käyttömahdollisuudet jäi silltikin vielä vähän vajavaiseks,joten jos kokemusta löytyy ni pankaaha tulee!

nurmo ja tyyppi-Typsykkä 22+2
 
Hyvää huomenta kaikille! :) Tänä aamuna se iski mun tajuntaan; nyt mä olen puolivälissä raskautta!! :O =)

mahtavaa päivänjatkoa kaikille!! :wave:

poks poks poksuen muhvi ja matkis 20+0 PoKs :heart:
 
Mulla oli niin vahva tyttöfiilis, että vaikea ajatella, että vauva onkin poika. Kummasti kyllä kaupoissa on jo tullut katseltua sinisiä ym. poikavärisiä vaatteita :) Hankintoja en ole juurikaan tehnyt, muutamia unisex-vaatteita lukuun ottamatta. Anoppi oli vähän pettynyt, kun kerrottiin että tulee poika. Hän niin odotti tyttöä ja oli jo katsellut yhtä sun toista vaaleanpunaista ;)

Haaveilen Emmaljungan city crosseista, ja brown flower on yksi suosikkikuoseista. Mutta nyt mietityttää, onko se liian tyttömäinen kuosi, vaikka ruskea onkin... Turhamaisuus nostaa päätään :)

Ja poks 21+0
 
IMN
Joku kyseli lokavauvan ulkovaatetuksesta. Meillä esikoinen syntyi syyskuussa ja käytössä oli kuukauden verran ohkaisempi vanupuku, sen jälkeen jonkinlainen "karhupuku", ämarraskuussa vaihdettiin paksumpaan vanupukuun ja marraskuun lopulla oli käytössä jo toppapuku. Tälle tulokkaalle taidan samointein ostaa toppapuvun ja aluksi käyttää tuota esikon nallepukua vai miksi sitä sanoisikaan :D

Painoarvioista Esikoinen oli rv 21 ultrassa muistaakseni 330g ja tämä tulokas samoilla viikoilla 299g, eli molemmat olleet painon kanssa suunnilleen viikon jäljessä käyriltä. Pituus kuitenkin ollut normaali ja lääkäri sanoikin tätä tytsyä vain siroksi :) Oman äitini äitiysneuvolakorttia tuossa tutkiskelin ja itse olen ollu noilla viikoilla 310g, eli jos joku lääkäri ei taaskaan meinaa uskoa tätä perinnölliseksi jutuksi, niin kiikutan kaikkien sukulaisten äitiyskortit hälle nähtäväksi :D

Hankintoja ollaan tehty jo paljon. Turvakaukalo, telakka, yhdistelmävaunut (tosin vaunukoppa vielä hankkimatta), muutamia vaatteita, katosverhotanko, ihania pallokuvioisia harsoja :D jne.. Eilen laitoin hoitolaukun, pinnasängyn reunapehmusteen, katosverhon ja hoitoalustan tilaukseen.
Olen päättänyt hankkia kaiken heti kun tili antaa myöten, ettei sitten jää viimetippaan hirveästi ostettavaa. Kuitenkin enää neljän kuukauden tulot jäljellä ennen pienen tuloa! :eek:
Myös esikoisen vanhat vaatteet pengoin esille jo hyvän aikaa sitten, että pysyy suunnilleen kartalla siitä mitä tarvitsee ostaa ja mitä ei, varsinkin kun edustaa eri sukupuolta.

Appivanhemmat ärsyttää aivan suunnattomasti (niin kuin lähes kaikki muukin)! Kerroimme heille tulokkaan olevan tyttö ja ainoa kommentti oli "No sitten ei tarvi enää lapsia tehäkkään ku on jo molemmat" ja keskustelu asiasta päättyi siihen. Jotenkin tuntuu ettei heitä edes kiinnosta koko tuleva lapsenlapsi, vaikka esikoisestamme kovasti pitävätkin ja ovat raahaamassa joka paikkaan. Jotenkin sitä on niin loukkaantunut kun asia ei heitä kiinnosta yhtään. Miehen vanhemmista keksisin heti vaikka mitä muutakin valitettavaa (arvo- ja ajatusmaailmamme eivät tosiaankaan kohtaa), mutta jätettäkööt tähän. En koe heidän kuuluvan perheeseeni, joten tehkööt mitä lystää :D

IMN & Tuutikki 21+1
 
Moi! Ja eilen jo poksahteli, eli tänään 22+1 :)

IMN, aika harmi että teillä on appivanhempien kanssa niin erilaiset näkemykset asioista :( Kyllä heitä varmasti kiinnostaa tuleva lapsenlapsi, se vaan on niin että vanhemmalla väellä ei ole aina kykyä ilmaista asioita "nätisti", ja huumorintajukin saattaa olla vähän kieroa välillä... :)

Mun appivanhemmat ovat aika erilaisia kuin omat vanhempani, mutta tulen kyllä heidän kanssaan toimeen tosi hyvin. Minunkin huumorintajua koeteltiin aluksi, koska he edustavat varsinais-suomalaista kulttuuria, ja itse olen perinjuurin savolainen. Monet heidän tapansa ärsyttivät aluksi, mutta jotenkin olen vain todennut että he osoittavat välittämistä ja tukemista omalla tavallaan. Tietysti jos joku asia on tosi paljon häirinnyt, olen siitä hienovaraisesti maininnut, ja he ovat ymmärtäneet vinkin :) Tämä meidän lapsi on appivanhempieni eka lapsenlapsi, ja heillä on kyllä totaalisen erilainen suhtautuminen tähän koko juttuun kuin esimerkiksi mun vanhemmilla (joilla on jo useampia lapsenlapsia): eivät erikoisemmin hihku ja iloitse (niin kuin eivät yleensä mistään), ovat kyllä ihan onnellisia, mutta luulisin että joutuvat sulattelemaan asiaa aika pitkään.

Tsemppiä IMN omien appivanhempiesi kanssa! Muista, että häiritsevistä jutuista kannattaa aina jutella - rehellisesti ja rakentavasti. Voihan se olla, että heilläkin on jotain hampaankolossa, ehkä heitä harmittaa ettet pidä heitä perheenäsi ja olette jääneet etäisiksi :(

Tulipas pitkä sepostus, ja tämä itse asiassa onkin kiinnostava aihe. Miten tulette appivanhempienne kanssa toimeen? Aika perinteisestihän se on niin, että naisen vanhempien kanssa ollaan läheisempiä kuin miehen. Me pyritään pitämään läheiset välit molempiin välimatkoista huolimatta, mitenkäs muilla?

- Öhkis
 
Onnea taas ultrakuulumisista!

Hankinnoista Me ei olla itse vielä ostettu mitään. Parit vaatteet on saatu kavereilta ja vaunuja on kyllä katseltu, mutta en halua ennen rakenneultraa ja toivottavasti sukupuolen selviämistä ostaa mitään vaatteita. Vaunut tiedetään aika varmasti, mitkä ostetaan, mutta ollaan katseltu niitä vain netistä, koska niitä ei myydä täällä. Ens viikolla pääsen sellaisia kokeilemaan, sitten voisi pikkuhiljaa tilailla. Tosin mulla odottaa kaverilla turvakaukalo, sitteri ja kasa vaatteita ja kälyllä myös kasa vaatteita. Ne on tosin kaikki tytölle, joten se tilanne muuttuu vähän, jos meille tuleekin poika. Hoitopöytää ei aiota hankkia. Oon seurannut yhtä kaveria ja kälyä, joilla ei ole ja uskon, että pärjätään ilman.

Appivanhemmista voisin kirjoittaa pitkät valitukset. Me ollaan enemmän tekemisissä miehen vanhempien kanssa, muttei aina omasta halusta. Kaikki vanhemmat meillä siis asuvat tässä lähellä. Mun äiti on tuurijuoppo, joten hänen kanssaan on välillä pitkiäkin välejä yhteydenpidossa. Isä ja hänen vaimonsa taas ovat niin kiireisiä töissään, että heidän kanssaanpn vaikea löytää yhteistä aikaa. Miehen vanhempien kanssa taas ollaan vähintään puhelimen kautta tekemisissä lähes päivittäin. Isänsä soittaa joka päivä ja kysyy ne samat kysymykset: mitäs teette, mites töissä. Äitinsä taas...

Hän on tottunut kantamaan vastuuta toisten elämästä, kun pyörittää kotiaan ja äitinsä kotia omaishoitajanansa ja kälykin tukeutuu häneen tosi vahvasti (kälyllä on edelleen oma huone myös vanhempiensa kotona, koska on siellä niin usein yötä, vaikka on mies ja kaksi lasta). Ei meinaa sitten anoppi millään tajuta, että meillä on oma elämä ja halutaan itse elää se tavallamme. Esimerkiksi, kun mies sairastui masennukseen, hän soitti miehelle ja kertoi kelle me asiasta saadaan ja ei saada kertoa. Ja jos hän esimerkiksi kuulee kälyltä, että mulla on työstressiä, hän lähettää viestin, että kannattaisi irtisanoutua ja hakea muita töitä. Käly raportoi ilmeisesti kaikki keskustelumme hänelle, joten enää puhun hänen kanssaan small talkia. Anoppi myös ystävällisesti esim. kertoo minulle, millaiset hiukset minun kannnattaisi leikata, kun nykyinen malli ei miellytä. Häne on katsellut meille uutta autoa, koska ei mahduta nykyiseen lapsen kanssaja ilmoitti myös, että nykyinen asuntomme on liian pieni lapsen kanssa, että kannattaa katsella uutta. Kun asiasta hänelle sanoo, hän pistää marttyyrivaihteen päälle. Kauhulla odotan, miten hän mahdollisesti alkaa kasvattaa lastamme. Olen vierestä nähnyt tilanteen, kun käly pisti tyttönsä arestituoliin ja anoppi meni sinne hyssyttelemään tyttöä ja haki pois. Huh huh.

Sen lisäksi anoppi ei millään tajua, että ollaan työssäkäyviä ihmisiä, eikä haluta viettää kaikkea vapaa-aikaamme heillä kyläillen. Siellä pitäisi käydä vähintään kerran viikossa ja asia imaistaan soittamalla tai lähettämällä virsti tyyliin "olis se kiva teitäkin joskus nähdä". Ja aina, kun käydään, pitää muistaa sanoa, että kävisitte joskus. Viime aikoina on tosin alettu sanoa, että kävisitte TE joskus, kun he ovat käyneet meillä 7 vuoden aikana ehkä 5 kertaa. Aina pitää mennä sinne. Eikä ollenkaan mene perille se, että kun molemmilla on vuorotyöt, niin se pieni yhteinen aika on aika tärkeää, eikä haluta silloin aina olla menossa johonkin. Ja jos soittaa ja ollaan menossa johonkin muualle kylään tai meillä on vieraita, saattaa sanoa, että aina teillä on aikaa kaikille muille.

Tulipa nyt avauduttua pitkästi. Nyt erityisesti raskausaikana tuo anoppi on ottanut tosissaan päähän. Yleensä osaan olla ärsyyntymättä ja pärjään hänen kanssaan aika hyvin, kun olen oppinut ymmärtämään hänen taustaansa ja elämäänsä ja sitä kautta hänen käyttäytymismallejaan. Mutta täytyy sanoa, että yksi syy, miksi on monesti puhuttu, että muutettais muualle, on että saatais etäisyyttä miehen sukuun. Ja myös minun äitiini, jolle ei ainakaan koskaan voi luottaa lasta hoitoon.

Iloisempi asia on, että lähden tortaina Lontooseen! Halusin mennä käymään vielä, kun voi. Mies ei saa lomaa työkokeilustaan, niin lähden kaverin kanssa. Enää neljä yötä :)

Mulla muuten on rakenneultra 29.6. En saa sitä punaiseksi, joten toivottavasti boldaus auttaa.
 
Huomenia pinoon. :wave:

nurmo Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan kantoliinaa. :) Itse koin sen esikoisen kanssa aivan korvaamattomaksi avuksi, etenkin niinä päivinä kun neiti oli kiukkuinen eikä suostunut nukkumaan päikkäreitä muuten. Liinaan sippas aina heti. Käytin paljon sisällä just kotitöitä tehdessä ja ulkona koirien kanssa metsälenkillä, vauvakerhomatkoilla, kaupassa jne. Talvella mulla oli käytössä ns. talvisuoja liinalle. Vauva laitetaan ensin normaalisti liinaan, sitten itselle takki päälle (jätetään auki) ja sitten talvisuoja päällimmäiseksi. Kantotakit on kans käteviä, mutta aika iso investointi. Talvella kannattaa vauvan kädet, jalat ja pää suojata lämpimästi (esim paksua villaa) ja jättää äidin rintaa vasten tuleva keskikroppa vähän kevyemmälle vaatetukselle, ettei tule liian kuuma. Niin ja itselle ja vauvalle lämpimät kaulurit päälle. Kokeilemalla oppii. :) Alle puolivuotiaalle ja ekaksi liinaksi sopii hyvin trikoinen liina, myöhemmin kudottu. Tai jos meinaa ostaa vain yhden liinan, niin monet suosittelevat ostamaan suoraan kudotun. Makuasia varmaan. Itse aion ottaa tämän uuden tulokkaan kanssa liinan jo synnärille mukaan.

Appivanhempien kanssa tullaan täällä toimeen mainiosti. Asutaan tosin niin kaukana, ettei mitään suurempia kahnauksia pääsiskään syntymään.

Mulla on maha pullahtanut ihan kunnolla esille viime viikkojen aikana. Ihan hirvittää, miten isoksi se vielä ehtiikään kasvaa kun on jo nyt tuollainen möykky. :whistle: Kauheet liitoskivut on nyt myös vaivanneet ainakin viikon ajan. Välillä tuntuu, että supistaakin kipeesti. Mulla on neuvolalääkäri heinäkuun alussa, toivottavasti ei olis kohdunsuulla tapahtunut mitään kuitenkaan. Sokerirasitukseen taas olis aika parin viikon päästä. Siihen saakin hyvin yhden aamupäivän tuhlattua.

Lumi & murunen 23+0 POKSIS!
 
Appivanhempien kanssa tulen ihan hyvin toimeen, tosin mieheni isästä en tykkää yhtään! Mut toimeen tullaan. Ovat kuitenkin niin erilaisia ja meillä on erilaiset näkemykset lasten kasvattamisesta, joten en usko että ikinä tulen jättämään lastani heille hoitoon. Onneksi asuvat 200 kilometrin päässä niin ei tarvitse olla usein tekemisissä :whistle:

Liikkeitä olen jo tuntenut ja eilen tunsin ensimmäiset niin voimakkaat liikkeet ettei tarvinnut arvuutella että mistä ne johtui :heart: Aika herttaista.

Lena & Onni 19+4
 
IMN
Pakko vielä kommentoida tuota appivanhempi-asiaa kun on niin "lähellä sydäntä" :D Eli meillä siis appivanhemmat, sekä omat vanhempani ovat kotoisin Kemistä. Isämme ovat olleet naapureita ja lapsuudenkavereita (paljastui vasta alettuamme seurustella) ja ovat molemmat isoista perheistä joissa isää ei ole näkynyt. Emme siis kumpikaan miehemme kanssa tunne isänisiämme. Myös mummomme ovat olleet samassa mattokutomossa töissä. Molempien perheet ovat myös muuttaneet Kemistä Ouluun töiden perässä. En siis ole oikein saanut selkoa siitä miksi perheemme ovat niin erilaisia kun lähtökohdat ovat aikalailla samat.
Appiukkoni on hyvin pihi ja "yksinkertainen". Eniten häiritsee se että hän arvostelee lapsiaan näiden kuullen, esimerkiksi kiusoittelee ylipainosta, tyttärensä kehityshäiriöstä ym. Appivanhemmat eivät ole keskenään mitenkään läheisiä ja appiukko onkin monta kertaa sanonut eroavansa vaimostaan heti kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa. He eivät suoranaisesti riitele, mutta eivät käyttäydy kuten aviopuolisot yleensä. Molemmat ovat alle viisikymppisiä ja minun mielestäni on jotenkin sääli että tuossa vaiheessa jo ollaan menetetty kaikki toivo avioliiton suhteen. He eivät edes nuku samassa sängyssä, vaan appiukko nukkuu vuodesohvalla ja anoppi tyttärensä (18v) kanssa samassa sängyssä.
Anoppi taas on asia erikseen. Voi luoja.. Mieheni ja muiden lasten luottotiedot hän on jo onnistunut pilaamaan kun on tilannut lastensa nimissä kaikenlaista roinaa postimyynnistä ja jättänyt maksamatta. Heidän tyttärensä saa jonkinlaista kuntoutustukea jälkeenjääneisyytensä takia ja kaikki nämä rahat menevät anopin tarpeisiin. En siis yksinkertaisesti voi arvostaa kyseistä ihmistä millään tapaa.
En ole oikeastaan koskaan edes saanut mahdollisuutta tutustua heihin kummemmin. Aina kun olemme käymässä (jota vältän viimeiseen asti) minulle ei puhuta mitään ja istun yksikseni sohvan nurkassa kuunnellen sitä kuinka appiukko taas valittaa jostakin miehelleni (esimerkkejä: "miksi auto pitää siivota, minä en ole ikinä siivonnut autojani", "miksi pitää käydä isossa marketissa ruokaostoksilla kun lidlissä on niin halpaa" jne.). Jos yritän pitää kuria pojallemme appiukko kääntyy poikkiteloin vastaan ja alkaa lässyttää pojalle kuin pikkuvauvalle. Jos yritän saada pojan pukemaan että pääsemme lähtemään alkaa appiukko taas lässyttää lapsen äänellä "Älä lähe, papalla tulee ikävä". Joo, auttaa tosi paljon..
Oikeastaan ei edes harmita etteivät he ole tulleet minulle läheisiksi, koska en ole ikinä sitä toivonutkaan. Omat vanhempani ovat riittävä tuki ja turva minulle ja myös miehelleni :) Isäni auttaa miestäni autoremonteissa ja äitini lähtee mielellään vaikka makutuomariksi vaateostoksille. Olen siis erittäin tyytyväinen siihen että meillä on edes yhdet isovanhemmat lapsillemme jotka osaavat nähdä sen jos jokin on vialla ja auttaa niin kuin tietävät että se meille sopii.

Huh, tulipa pitkä sepostus :D Mutta appivanhempiani on hyvin vaikea sanoin kuvailla, ainakaan yhdellä lauseella.
 
Viimeksi muokattu:
Jee, uusi pino! Aika senkun juoksee.

Täällä on anoppiin ihan normaalit välit, ei liian läheiset, mutta ihan ok. Ei tuppaa liikoja neuvomaan tai puuttumaan. Ilmoitti viikonloppuna, että haluaa ostaa lapselle pinnasängyn, koska oli nähnyt lehdessä jonkun tosi sievän. No minähän ilmoitin, etten tykkää semmosista kruusatuista malleista vaan meille tulee ihan peruspinnis. Aiko se senkin silti kustantaa. :D Olisin ehkä kuitenkin toivonut jotain vaunuja tai muuta arvokkaampaa hankintaa sieltä suunnalta, mutta minkäs teet.

Hankintoja ei ole vielä tehty yhtään. Oon ajatellut, että josko rakenneultran jälkeen sitten, joka on muuten 20.6., joten sen voi päivittää listaan. Voi toki olla, että rakenneultran jälkeen tulee taas uus etappi mihin pitää odottaa ennen ku uskaltaa hankintoja tehdä ja kohta huomaan, että on jo lokakuu eikä mitään oo vielä hommattu.

Täällä podetaan edelleen töissäolopäänsärkyä. Jatkuva päänsärky työpäivinä ja viikonloppuna ei mitään. Se on tämä stressi luultavasti ja se, että pitää koko ajan tuurata jotain ja tehdä kahden ihmisen työt. Jätin terkkarille soittopyynnön, josko se nyt kirjottais muutaman päivän saikkua, kun viimeksi en sitä vielä ottanut vastaan.

Pampula84 & pikkupapu 18+5
 
Helou!

Oon niin kesää odottanu, et alkaa jo pikkuhiljaa masentaa tää harmaus ja viileys.. No kait se siitä. Koht iskee kuitenki 30+ helteet ja sit valitellaa ku o liia kuuma. :D

Esikon kanssa käytiin 1v2kk neuvolassa tänään. Siellä kaikki ok, kehuttiin vaan kettäräks. Kyseli myös mun oloa, ja tuntu täti omituisen yllättyneeltä ku sanoin et suurimmaks osaks on vaikee muistaa ees olevansa raskaana. :D Kait se nyt on ymmärrettävää ku tarvii toisen perässä juosta ympäri vuorokauden. Toisaalta ehkä jotain kipuiluu ois odottavis, et ehkä se täti ennemmin sen puutetta kummasteli.. No.. mene ja tiedä.

Pakkastytölle piti kommentoida gracon istuimesta. Eli meilläkin on semmonen ja on tosiaan melko isonpuoleinen ja pienenä ihmisenä mulla on ollut hieman hankaluuksia sen kantamisessa. Mut kyllä kaupassa mahtuu kärryihin yms, tosin niihin ei mahdu sit oikeen muuta. Meil oli silti myös ne gracon matkarattaat joihin kaukalon sai kiinni tosi näppärästi. Ja rattaat on käytössä edelleen kun kaupungilla käydään, ovat niin pienet ja kätevät. Meillä esikolle ostettiin uusi istuin 9kk iässä, mut melkee 12kk iässä mahtu vielä kaukaloon, tosin vain ilman toppavaatteita. Ja tässä nyt hyvä huomioida et poika on tosi pitkä eikä silti tullu pää yli ku vast joskus siinä vuoden paikkeilla. Kauhee sepustus jostaki kaukalosta. :D Mut hyvänä pidettiin, tosi tukeva ja aiotaan täl tulevallakin sitä käyttää.

Appivanhemmista täytyy sen verran sanoa, et vaikka ollaan läheisissä tekemisissä ja hyvissä väleissä, niin kyllä ne ärsyttää. Lähinnä ehkä sen takia kunnei kehtaa sanoa yhtä tiukasti kun omille vanhemmille jos ilmenee jotain ongelmaa. Ja mies taas ei oikeen tajua et mikä on toivottavaa ja mikä ei niin toivottavaa käytöstä vanhemmiltaan. Erityisesti ottaa kupoliin kun miehen vanhemmat on niin tarkkoja et kaikki tehdään neuvolan ohjeitten mukaan ja ovat muutenkin lievästi ylihysteerisia ja ite otan asiat suht rennosti.. Pikkuvauva-aikana oli kamalaa kun omaa lastaan ei saanut syliinsä vaikka toinen huusi nälkäänsä.. Nojoo, en kuitenkaan haluis lasteni pitävän isovanhempia erilaisessa asemassa eli yritetään nyt kestää nää pienet ärsytyksen aiheet.

Ultraan tasan kaks viikkoa... Huoh. Odottavan aika on edelleen tosi pitkä. Mut liikkeet tuntuu nyt jo päivittäin niin eipä tässä suurempaa hätää. :)

Jipsu & Pömppis 20+0 (Ja kerrankin POKS!)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Täällä yksi uusi lokakuun odottaja liittyy seuraan. Viikolla 22+3 ollaan nyt menossa ja masu on jo valtava. Tässä perustiedot:
La 5.10.
Verkar / 31 v. / 2. lapsi / PS

Odotus on mennyt ihan ok, mitä nyt istumatyössä iskias ja liitoskivut vaivaavat ajoittain. Pikkuveljeä odotellaan 4-vuotiaalle isoveljelle eli miesylivoima tulee meidän perheessä vahvistumaan.. Isoveli kovasti pikkuveljeä toivoikin, sisko olisi ilmeisesti ollut kauhea pettymys, heh. Anoppikeskustelun osalta oma kokemukseni on sellainen, että anoppini on yleensä ihan mukava ja kaikin puolin ok, osallistuu paljon lastenlastensa hoitoon ja auttaa aina tarvittaessa. Pahastuin vain tässä taannoin hänelle, kun äityi oikein ääneen ihmettelemään, että "kuinka isoksi aiot oikein kasvaa kun sinulla on jo nyt noin iso maha?". Ihan kuin tässä tarkoituksella väkisin kasvatetaan maailman isointa raskausmahaa.. Muutenkin ärsyttää ihmisten tyyli kommentoida raskaana olevien ulkomuotoa ihan miten sattuu, töissäkin kollegat jaksaa ihmetellä kuinka mulla on jo niiiin iso maha vaikka viikkoja vasta näin vähän. Tänäänkin tuli yhdeltä kollegalta se jo etukäteen odottamani kysymys: "Onko siellä tulossa kaksi, ootko ihan varma että vaan yksi?". En ollut ennen raskauttakaan mikään kukkakeppi ja nyt raskaana ollessa hyvinkin tietoinen muhkeista muodoistani, joten otan kyllä väkisinkin itseeni tuollaiset kommentit, vaikka ei pitäisi, tiedetään.. Itse en ainakaan IKINÄ kommentoi kenenkään ulkomuotoa tai raskausmahaa vaikka kyseessä olisi suurinpiirtein suurin maha mitä oon ikinä nähny, koska tiedän jo ekan raskauden aikana kuultujen kommenttien jälkeen, kuinka paha mieli siitä voi tulla. Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia ajattelemattomista kommentoijista?
 
JIPSUKiitos kommenteista, mimmoiset ne matkarattaat onkaan? Mä voisin varmaan KVG:n, nehän vois olla kätevät pienemmille reissuille?! Mut varmaankin leikataan, joten en ihan heti kanna kaukaloa muutenkaan.. Isosisko täällä harjoittelee jo nukkevauvan laittoa kaukaloon, olkkarissa meillä on siis vauva kaukalossa katsomassa illan ohjelmat seurana ;)

Galluppia pukkaa, kova vai pehmyt kantokoppa?! Mulla oli helmikuun 1 syntyneellä tytölläni kovakoppa ja oli aivan loistava kesäaikaan, kun oli viileä ja tilaa liikkua..mut nyt en tiedä kumpi ois parempi.. Edessä kuitenkin pitkähkö talvi vaavilla..

Liitoskivuista joko teillä niitä on?! Mulla ei liiemmin mitään kipuja, mitä nyt supistelee illalla, jos on ollut paljon liikkeellä päivän.. Vauva potkii todella paljon, ne sattuukin jopa, mut sen kivun kestää hymyssä suin!!

Petipuuhista..hiljaista ollut hetken aikaa ja nyt kun innostuin siihenkin hommaan, sattui ?! Jälkeenpäin vielä supisteli jonkin aikaa siten että tuntui hieman kipeiltä ja alavatsalla tuntui enemmän painetta kuin normaalisti.. Hö, ei kait siitä vielä pitäis olla haittaa?!?

Mukavaa Kesäkuuta kaikille!
Toivotaan, että aurinko ja kunnon kesä tulis pian!
 
IMN
Pakkastyttö Meilläkin on kaukalossa milloin mikäkin pehmolelu pötköttelemässä :D
Tuohon supistusasiaan. Mullakin supistelee tosi herkästi seksin jälkeen. Useimmiten kipeys johtuu siitä että yrittää liikkua, edes kääntää kylkeä tai nostaa jalkaa, mutta paikallaan ollessa taas ei tunnu muuta kuin pientä kiristystä. Supistuksia tulee muutenkin iltaisinkin herkästi. Joskus ei tarvitse kuin nousta sohvalta makuuasennosta jalkojen päälle kun on pakko jo rötvähtää takaisin vaaka-asentoon. Pitänee mainita asiasta neuvolassa, jos osaisivat vaikka antaa jotain vinkkejä millä saisi rauhoiteltua noita suppareita.

Liitoskipuja ei ole ollut eikä ollut esikoista odottaessakaan. Toivottavasti säästyn siis niiltä nytkin :) Alaselkä tosin vaivaa senkin edestä..

Verkar Itse olin kaveripiiristäni toinen joka sai lapsen, joten kaikki vertasivat minua vain kaveriini jonka masu oli tositosi pieni (sf-mitta loppuviikoilla sama kuin minulla puolivälin tienoilla) ja sain todellakin kuulla ihmettelyä masun koosta.. Juurikin tämä pienimasuinen kaveri sanoikin kerran "Ei tuo voi olla pelkkää vauvaa, oot ihan varmasti lihonu", "Oot kauhea norsu, tuosta jää varmasti vielä puolet synnytyksen jälkeen" ym.. Otin todellakin nokkiini ja loppujen lopuksi kaveri onkin monta kertaa myöntänyt olleensa vai kateellinen siitä kuinka hyvin minusta raskauden huomasi, kun hän taas näytti lähinnä turvonneelta :) Veljeltäni olen tässä raskaudessa saanut moneenkin otteeseen kuulla ulkomuodostani, mutta nyt tiedostan olevani normaalimitoissa enkä jaksa loukkaantua. Meillä on jäänyt tuo sisarusnahistelu muutenkin vielä myöhemmällekin iälle :D
Voin siis hyvinkin samaistua siihen miten koet masukommentit. Muistan itkeneeni loppuraskaudessa monesti sen takia kun oli niin valtava olo ja pelkäsin että raskauskiloja jää paljonkin..

Nyt lähinnä itkettää se että nla-lääkärini ei ollutkaan lähettänyt sairauslomatodistukseni B-lausuntoa Kelalle kuten lupasi ja olen pari viikkoa turhaan odotellut päätöstä... Eli odotellaanpa taas pari-kolme viikkoa lisää. Jospa vaikka ekaan äippärahaan mennessä saisin sairauspäivärahatkin :D

Eilen muuten tunsin, ja mieskin tunsi, pienen patin masussa suunnilleen navan korkeudella vasemmalla. Voiko tässä vaiheessa jo jokin kantapää, peppu tai jokin tuntua vatsan läpi vai mikä se oikein oli? :D Tuntui tosi selvästi ja nyt on hävinnyt johonkin.

IMN & Tuutikki 21+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä