*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Hei ihmiset :)

Minäkin saan nyt vihdoin ja viimein aikaiseksi liittyä joukkoonne. Jotenkin on ollut niiiiiin epävarma olo tästä raskaudesta, kun ei ole ollut minkäänlaisia oireita. Olen kyllä käynyt ahkerasti lueskelemassa jutustelujanne, mutta mutta... :)

Eli laskettu aikani olisi menkoista laskettuna 22.10, raskaus ensimmäinen ja synnytys satakunnan keskussairaalassa. Yli puoli vuotta oltiin tätä raskautta yritetty, ennen kuin "tärppäsi". Olen 21v. Taustoista sen verran, että opiskelen vielä, mutta tarkoituksena olisi valmistua tuossa joulukuussa. Meillä on tuo loppuopiskelu syksyllä aika lailla harjoittelua, joten saan ne hoidettua pois nyt kesällä... :) Toivottavasti ainakin. ;)

Neuvolassa olen nyt käynyt kerran, mutta sieltä en saanut juuri mitään evääksi... Eli samoin, kuin monet muut, sain lippusta ja lappusta, jne. Ultraan pääsen jo ensi viikolla, 2.4... ei jaksaisi millään odottaa, että tämä raskaus nyt oikeasti todettaisiin. On niin epäuskoinen olo, kun ei ole mitään kunnon todisteita. (okei, tein testin joo, mutta siitä on jo aikaa... :) ) Virtsatesti otettiin tuolla neuvolassa myös, ja nyt kysyisinkin teiltä viisaammilta, onko teillä monesti ollut näytteissä sekakasvua? Neuvolasta soittivat viime viikolla, että pitäisi tulla antamaan uusi näyte, koska tosiaan näytteestä ei voitu määrittää mitään, koska siellä kasvoi niin "paljon" ylimääräistä. Nyt olenkin tässä pohdiskellut, että miten ihmeessä saan "puhtaan" näytteen annettua, jos se ei yksinkertaisesti onnistu, vaikka siis "pesen ja putsaan" ja sitten vasta keskivirtsasta annan näytteen. Kammottaa jo valmiiksi, jos joutuvat sitten kertakatetroimaan, jne... :eek: No, toivottavasti murehdin turhia, ja saavat nyt tästä uudesta näytteestä katsottua sen bakteeriviljelyn, jne...

Pakko jakaa teille myös todellinen elävä urbaanilegenda, jonka mieheni kertoi minulle eilen. =) Hänen työkaverinsa oli eilen hänelle kertonut, että hänestä tuli isä pe-la välisenä yönä. Ajattelin heti, että ok, mies on juossut vieraissa, mutta sitten kuulin, että on saanut vauvan ihan oman avokkinsa kanssa. Siis tämä on pariskunta, jonka kanssa olemme viettäneet yhden jos toisenkin kosteahkon illan. Viimeisin ihan tuossa tammikuun puolella. Tämä nykyinen äiti siis soitti pe yöllä miehelleen, joka oli baarissa, että "nyt on niin kamalat vatsakivut, että pakko lähteä tk:seen". No, sieltä sitten synnyttämään, terveen ja täysiaikaisen pojan olivat saaneet. Siis aivan uskomaton juttu. Tälle äiskälle on koko raskauden ajan tullut menkat, ja hän on myös ERITTÄIN hoikka. Aivan pieni pömppömaha hänelle oli siunaantunut nyt vasta ihan hiljattain, ja olivatkin vitsailleet toisilleeen, että pitäisi lähteä vähän lenkille enemmän...

Käsien puutumisesta muuten joku kyseli; mulla puutuu myös nykyään tosi helposti. Hehee, tämä voiskin siis olla mun eka raskausoire. :LOL: Ehkä mä sittenkin oon raskaana.
 
Kylläpä olikin lumellan tarina uskomaton! :eek: Huhhuh!

Täällä ollut vähän pahoinvointia tänään, ja lonkat kipeinä uutena oireena!!Kävellessä tuntuu kunnolla.
Makaronia sit eilen tuli syötyä niin että nyt melkeen ällöttää! :x Pitäs jotain hyvää ruokaa keksiä,se onkin aina mielenkiintoista.. :D

nöpötin ja pikkuinen 10+2
 
Taisin juuri kehua tuossa pari päivää sitten, kun mun pahoinvointi on väistymässä. Juuh... Eilen illalla oli taas tosi huono olo. Ei nyt sellanen kun tuossa muutama viikko sitten, mutta kuitenkin. No onneks on noita parempia päiviä aina välissä :)
Sopraano ihanaa että jaksat olla noin positiivinen. Mulla ei riittäis huumori, jos voisin noin pahoin..
Kukas palstailija muuten joutu käymään tiputuksessa asti (sorry en millään muista nimimerkkiä ), oletko jo parempi?
Voimia taas myös muille pahoinvoiville!

Tervetuloa gimmick ja lumella. lumella mä en kyllä voi uskoa tota juttua sit millään..

Muisku mä muistelisin että esikoisen raskausaikana mulla puutu toinen käsi koko ajan nukkuessa, mutta nyt ei kyllä oo ollu samanlaista ainakaan vielä. Nukun kyllä aina vaan samalla kyljellä koko yön kääntymättä välillä että ei ihme että välillä on paikat vähän jumissa.. lonkkakin on alkanu taas vähän vihoitella. Mulle tuli ekassa raskaudessa hirvee iskiaskipu, voi kun nyt ei tulis niin pahana. Senkin takia yritän käydä jumpassa edes kerran viikossa.
Vessassa ei sentään tartte ravata useammin. Esikostakaan ei tarvinnu edes loppuvaiheessa käydä useammin kuin normisti. Mutta voisin sen kyllä vaihtaa tähän pahoinvointiin ;)

MB ja "kyllämäjoskusvielänimenkeksintälle" 12+3


 
Voi Miiruska :'( suuren suuri :hug: :hug: :hug:

Tervetuloa tänne kasvattamaan massua gimmick ja lumella :flower: :flower: =)

(.) Lankesin sitten ostamaan dopplerin huuto.netistä. Hintaa ei ollut kuin 45?, vaik on ihan käyttämätön kapine.
Kaverin massusta (rv 18+4) kuunneltiin ääniä tietty heti, jotta varmistettiin toimivuus. Itseeni en arvaa vielä kokeilla, kun tiedän, ettei mitään luultavasti vielä kuulukaan.

Menkäähän mammat pihalle, jos vain pääsette kun aurinko vielä paistaa B) Minä ainakin menen.

pinkkimieli ja tammenterho 8+4
 
Uusille tervetuloa :wave:

Miiruskalle paljon voimia ja suuri :hug:

Täällä on oikein mukava päivä vietetty.
Uskaltauduttiin moikkaamaan siskoakin sitten vatsataudin.
Hänellä on iskenyt paha turvotus, päänsärky ja painoa tullut 8pv aikana 4kg...pahasti näyttää, että olisi lievää tai alkavaa raskausmyrkytystä...sen saa tietää huomenna kun menee neuvolassa antamaan pissanäytteen, jotta näkevät onko proteiinia tullut mukaan. Toivottavasti ei olisi...se on kuulemani mukaan ihan todella hankalaa ja jos pahaksi äityy joutuu magnesium tiputukseen, josta tulee todella huonovointiseksi :(

Paino oli taasen minulla pudonnut ainakin kilon...ei hyvä, mutta eiköhän se taas pienelle nousu suhdanteelle saada.

puutumisesta.
Sitä oli esikosta ja myös nyt. Joka öinen ongelma, esiintyy myös päivisin jos istun liian kauan samassa asennossa.

eipä muuta nyt :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 12+3
 
Tervetuloa gimmick ja lumella :D :wave:

Miiruskalle suuret pahottelut pikkusen menetyksestä... :'( :hug:
Ei löydy sanoja tähän... :(

chilitin kyseli ensimmäisestä neuvolakäynnistä ja sydänäänistä
Mulla ei ekassa neuvolassa yritetty kuunnella, tosin viikkoja olis vasta 7+5 sillon.
Saa nähä koittavatko ens kerralla. Vaikka kotona tosin ollaan meijän pikkusen sydänääniä rv.10+4 viikolta jo kuultu :D

MB
No niin nyt pitäs olla tilaa, laitappas uutta postia :D :wave:




(.) Np-ultrassa on käyty! :wave:

Masussa kaikki hyvin, nyt ootellaan vaan vielä niitä veriseulan tuloksia...
Kaks kuvaaki saatiin meijän Uunosta mukaan :heart:
Tosiaan vilkas kaveri siellä oli... Kovasti meille vilkutteli ja pyöri masussa :D
Sitten väsähti ja käänsi meille selkänsä, jollon piti vähän herätellä sitä että saahaan kunnon mittoja otettua :LOL:
Jännä miten tarkkaan se kaikkee selitti että mitä missäki on...Pikkuset käet siellä viuhto ja sormet näky...

Tänään siis rv.11+6 viimesten menkkojen mukaan.
Mittaa pikkusella oli päästä pyllyyn 60.3mm, vastas viikkoja 12+3(jollon la olis 3.10) mutta ei alettu laskettua-aikaa vaihtamaan vaan la edelleen tuo 7.10... :wave:

Mulla pääs taas itku ultrassa ja nauratti kauheesti ku Uuno siellä touhus :LOL:
Rakenneultraan varattiin aika ja se on toukokuun lopussa :)

Ostin Uunolle pikkuset pörrötumput käsiin ja sitten ihanat valokuvan kehykset :)

*Onnellinen Talvicci ja Uuno rv.11+6* :heart:
 
Kauhia sitä ei ole jaksanu kahteen viikkoon lukea eikä kirjoitella :eek:

Ja ny meni 3pv että sain jutut luettua!!!

:hug: Menetyksen kokeneille :hug:

Täällä västyi se kaikista pahin olo pois onneksi! mutta kyllä sitä vieläkin pönttöä halataan joka aamu ja ellei aamulla niin josain välissä päivää! Mulla piti ultran olla 20.3 sitten mentiin mieheni kanssa jännityksellä ja innolla sitä jo hyvissä ajoin odottamaan... ihmettelin kun oli niin tyhjää odotushuoneessa kun ennen aina käynyt kova vilske... no sovittu aika meni eikä huoneen ovi ollut auennut vielä kertaakaan... ihmeteltiin että mikäs nyt... sitten kaikki hoitajat lähtivät kahville oltiin ihan :kieh: kun tulivat sieltä kysyin että mikäs nyt on niin selvisi että minulle oli annettu lappuun väärä aika eli ultra olisikin ollut jo 19.3. ja nyt ei ollut edes lääkäri paikalla, kysyin kätilöltä ehtisikö kuitenkin katsomaan josain välissä että kaikki ok, kun oli eilen se sokerirasitus etten ns.turhaan mene rasittumaan. no oli onneksi mukava kätilö ja sanoi että ehtii n.45min kuluttua katsomaan ja siellä meidän pienokainen näkyi oli 47mm pitkä vastasi rv 11+2 vaikka silloin oli kuukautisten mukaan 10+6 ja sydän löi vimmatusti :D Noh sain sitten uuden ajan ultraan joka on huomenna klo 10 eli täytyy kesken työpäivän sitten sinne mennä täytyy toivoa vaan että kaikki on hyvin muuten ei taida lopputyöpäivää jaksaa tehdä...
Joku puhui käsien puutumisesta mulla on myö sitä ollut viimeksi ja nyt kanssa.

Suzu1981 ja vaavi 11+3
 
Miiruskalle iso :hug: ja paljon voimia.

Tervetuloa Gimmic ja Lumella =) Uskomaton tarina kyllä Lumellalla kerrottavana, ei kyllä voi ymmärtää miten tuollainen voi olla mahdollista.

Talvicille onnittelut hyvistä ultranäkymistä :flower: , samoin suzulle vaikka vähän kömmähdyksiä tilanteeseen sattuikin, eiköhän huomenna kaikki mene paremmin =)

Sopraanolla kyllä hieno asenne, voimia silti pahoinvoinnin kanssa painimiseen ja toivottavasti pian helpottaa :hug:

Muisku, täällä myös kädet puutuu helposti nukkuessa. Harmiton mutta inha vaiva :(

Nyt hetkeksi töllön ääreen ennen saunaa ja sit ajoissa nukkumaan niin jaksaa sit huomenna matkustaa, meillä kun on tiedossa viiden tunnin ajomatka ja lasten kanssa matka voi viedä kuusikin tuntia =) Perjantaina sitten palailen lukemaan kuulumisanne :wave:

äitsy ja lauri 10+4 :heart:
 
chilitin pohti ekaa neuvolakäyntiä ja sydänääniä. Mulla oli tänään (8+5) eka neuvola ja yritettiin kuunnella ääniä, mutta eipä vaan mitään kuulunut. Ensi viikon perjantaina menen ihan vaan käymään neuvolassa josko niitä ääniä jo kuuluisi. Kiva täti meillä!
No nyt pikku palleroinen kitisee sängyssään. Eipä auta kuin mennä nostamaan tuttia lattialta.
Hyvät yöt!

Eelis ja Elmeri 8+5
 
Lumillan tarinasta:
Tämä voi olla ihan mahdollista.
Muutamia kuukausia sitten ilmestyneessä Vauva lehdessä oli jokin juttu naisesta, joka oli kovia kokenut erilaisten sairauksien takia ja kiertokin oli ollut varsin hämäräperäinen jo jonkin aikaa.
En tarkkaan muista miten meni.
Joka tapauksessa oli silti selvinnyt pari kuukautta ennen La:ta (joka siis saatiin määritettyä ultralla ) että lapsi mahassa on. Pienoisen järkytyksen jälkeen hälle oli tullut jälleen komplikaatioita ja vauva oli saatettu maailmaan vain kuukausi tiedon saamisen jälkeen.
Ja hän ei siis ollut tiennyt olevansa raskaana =)

Myös mummollani oli käynit niin muistaakseni isääni odottaessaan. Oli jo ollut vanhemmalla iällä ja luullut, että menopaussi se sieltä oli iskenyt, kun kuukautiset olivat loppuneet. Hän oli hoikka ja hyvin pitkäselkäinen nainen, eikä vatsaa todella erottanut. Ja tuohon aikaan työtä ja muuta olikin ollut niin kovasti, ettei varmasti joutanut 3 tyttönsä ja kodin ym. hoitamisen seassa ihmetellä mitään liikkeen kaltasia, kunnes oli vakuuttunut raskaudesta kun isä oli kääntynyt pää alaspäin ja potkut alkaneet tulla ylös päin.
Parin kuun päästä isukki sitten oli syntynyt ja vanhemmat siskotkin olivat olleet täysin ulalla, että mikä ihmeen vauva ja kenen se oikein on :D

Tapahtuuhan noita.

Ja onnitteluja ihanista ultra kuulumisista :flower:

Nyt tekemään aamuksi vispipuuroa :p

paapelo+poju+Tiuhti 12+3
 
Mä tunnen kans ihan henk.koht naisen jolla kävi kans niin että odotti tietämättään, ja todellakin vasta kun sitä kärrättiin sairaalassa synnytyssaliin niin oli asia selvinny.
Mutta tää nainen on semmonen... no ei tosiaan mikään läski mut isokokoinen.
 
inka:
Sieltä kun itse valkaat sen kuvan aijaasta itellesi näkyviin ja siinä on paljon niitä koodi teksti ikkunoita.
Valitset niistä sen, jonka edessä lukee pieni kuva...eli nyt kaiketi olet valinnut linkki kohdan, tai olet vain suoraan kopioinut kuvan lähde linkin?
Ja siis maalaat koko tekstin ja kopioit...kaikki unohtuu jatkuvasti :D

Käyppä katsomassa, josko saisit sen niin tehtyä =)

Ja on söpö massukka sielläkin...niin ne vaan alkaa putkahdella itse kullakin ja voivottelemme täällä sitten elokuussa, miten hankalaa näiden kanssa on mihinkään mahtua :D
 
Ja ihanat kevätilmat sen kun jatkuvat, aah :flower:
Näin viime yönä vauvaunia ja yhden keskenmenounenkin :( Onneksi oli vain unta, vaikka aamulla piti rynnätä sit vessaan kiireesti!
Ensi viikolla toinen neuvolakäynti ja samalla vkolla np-ultra, kivaa :) Toivottavasti kaikki yhä hyvin.
paapelo ilmoitahan miten kävi! :)

nöpötin ja pikkuinen 10+3
 
Useampi on kirjoitellut käsein puutumisesta öisin. Myös minulla on ollut viime viikosta lähtien puutumista. Ensin säikähdin asiaa, mutta sitten jotenkin ajattelin alitajunnassa, että tämä lienee normaali raskausoire.

Olen tänään ollut hyvillä mielin, sillä koko aikaa ei ole sitä hirveää kuvottavaa oloa ja eltaantunutta makua suussa. Perus huono olo on mutta tämä ei ole mitään sen huonon olon kanssa, mitä on ollut jo muutaman viikon ajan. Ehkäpä olo tästä alkaa pikku hiljaa parantua...tai sitten ei :)
 
Täälä myös ensimmäinen päivä että ei IHAN HIREVEÄ olo oo. Siis etoo ja oksullakin oon käyny, mut makoilun sijaan oon jopa istuskellut sohvalla ja vähän touhunnut pystyssäkin :D Ja jos ihan alkuun vertaa niin ei tämä enää ole niin hirveetä tämä pahoinvointi vaikka inhottavaa onkin. Tänään tulis kai täyteen 11 vkoa jos johonkin ultraan on uskomista. Mietin et kun mun LA:ta on nyt heitelty muutamalla päivällä sinne tänne niin voisinkohan np-ultrassa pyytää et gyne sanois oman näkemyksensä ja se sit tulis siihen neuvolakorttiin? Kun aina sanotaan ettei vaihdeta ellei heitä jotain 10 päivää tai jotain. Kun tiedän että tämän hetkinen kortissa lukeva LA ei voi pitää paikkansa...ei millään. Tosin ei se nyt heitä kun vajaan viikon, mut silti. Ja mitäs sitten jos vaik tää meniskin yliaikaseks ja sit oottasivat et on 2vko yli ajan vaik oikeesti oiskin jo 3vko?? No, toi oli vähän huono esimerkki, mut mua kyl inhottaa kun LA ei oo oikein. Ja edelleenkin tiedän et ei LA=synnytyspäivä. (Tosin esikko synty täsmällisesti :D ja sillon LA oli helppo määrittää inseminaation takia )
Joo, mut mun perunat alkaa oleen kypsiä...tämä ois sitten kolmas lämmin ateria tälle päivälle
:D
 

Yhteistyössä