** LOKAMASSUT ** toukokuussa

:heart: Lokakuisten LA-pino :heart:


29.9.

Rontti 3lapsi TAYS
tuutilulla 4lapsi KOKS (tyttö )
mamma3 3lapsi


30.9.

santti 1lapsi PHKS
Tuplamamma2005 3lapsi TYKS (poika )
ansku87 1lapsi


1.10.

Liplatus 3lapsi OYS
baluu
tehotuhot 7lapsi PHKS


2.10.

wilmuri 2lapsi LUS
vilttitossu 3lapsi
LillaStina 1lapsi Lohja
lillmam 2lapsi OYS
viinika 3lapsi


3.10
Tilhi 2lapsi
Merika 2lapsi


4.10.

tuisku77 3lapsi SATKS (tyttö )
vieras 2lapsi
Piipa75 1lapsi OYS
Papunen76 2lapsi OYS
näkymätön ninni 4lapsi OYS
Elza 1lapsi TYKS


5.10.

Panppe 2lapsi
L-ouisa 1lapsi SATKS
brem 2lapsi
mami -87 2lapsi


6.10.

Hedelmä 1lapsi
Lapanen 2lapsi TYKS
mami 2lapsi
niinukka 3lapsi SKS
PikkuKuu OYS kaksoset
Pilvi 3lapsi TAYS


7.10.

Liliq 1lapsi OYS
Inkku80 2lapsi LKS
tylsä 2lapsi


8.10.

Tiritomba 1lapsi
Suzi83 1lapsi VKS
Pinja-81 1lapsi
yksäiti84 2lapsi TAYS
vilma85


9.10.

SusMaria 1lapsi Jorvi tai Nkl
Lokamamma-
frog 1lapsi SATKS
Onni masussa 1lapsi
Hanne80 2lapsi KAKS
papana 1lapsi
ankka-80 2lapsi OYS
Piituli1974 3-4lapsi kaksoset PHKS


10.10

justiina 2lapsi
Rouva räpylä 2lapsi KSKS
Putsku 1lapsi KSKS
Hyrripurri 1lapsi
Pihlava 1lapsi
YOdottaja66 1lapsi (tyttö )


11.10.

bella78 4lapsi
minsu 1lapsi


12.10.

ellu-g 1lapsi
sonja-85 1lapsi
tin 1lapsi SEKS
LucyVanPelt 3lapsi
sepi separi 2lapsi
RäsyNukke NKL
Heidi Maria 1lapsi EKKS


13.10.
äiti vm 05 2lapsi
kiisumirri 1lapsi PHKS
Milla 1lapsi
susa81 1lapsi KOS


14.10

tytteli74 1lapsi L-PKS
Kultsux3 1lapsi (poika )
papana 3lapsi PHKS
Tilda77 1lapsi KYS (poika )
Sabira 4lapsi TAYS


15.10

Mileko34 5lapsi Kys (tyttö )
Topsy 2lapsi


16.10.

tiipii 1lapsi OYS
ctina 1lapsi
Oliivia 1lapsi (tyttö )
Hanna23 2lapsi KAKS
kökkönen 2lapsi PHKS (poika )


17.10.

tokavika 2lapsi
nannanella 5lapsi
mirkku87 1lapsi TAYS
KanarianLintu 5lapsi
Saida 2lapsi MKS


18.10.

Edukettu 2lapsi
kinuskikissa 3lapsi L-PKS
äidiksi 1lapsi KYS
piippu 1lapsi TYKS


19.10.
Ippuli 1lapsi tod.näk. Nkl
Sippu 1lapsi KOKS
Toivotaan 1lapsi KOS
Dirlittan 3lapsi KOS (poika )
Supatus 1lapsi KOKS


20.10.

miisku 2lapsi
Molla 2lapsi
kotiäiti-1981 4lapsi K-HKS
fami75 1lapsi SATKS
henkka81 2lapsi TAYS (poika )
Mammukka 1lapsi KOS
ChocoBerry 1lapsi
diipeli 1lapsi OYS (poika )
äiti-79 4lapsi KOKS


21.10.

hena 1lapsi KOS
Gwendolyne 2lapsi TAYS
peppiliina 4lapsi SATKS
Nunnukka 3lapsi TAYS
whatever 4lapsi OYS


22.10.

Ginnifer 1lapsi
Heffalump 2lapsi Nkl
lauriina 4lapsi


23.10.

Iines-ankka 1lapsi
eevin äiti 2lapsi
pikkumyy 2lapsi SKS
Keiju07 1lapsi KOS


24.10.

Hipkukka 1lapsi
sasu79 2lapsi
Hilma 2lapsi
aeropuerto 2lapsi
Lehdokki 3lapsi K-SKS


25.10.

Melek
orchid 2lapsi
esmeralda-75 2lapsi


26.10.

Nasu78 1lapsi TAYS
Iida-Liina 1lapsi
Kylähullu 3lapsi TYKS


27.10.

Tinakenkätyttö 2lapsi
Maria83 1lapsi
Emmi 2lapsi
Siru84 1lapsi L-PKS
Henrietta 3lapsi


28.10.

Marzyciel


29.10.

LaSposa 1lapsi
pepisa 1lapsi
Elina 1lapsi OYS
milli78 4lapsi


31.10.

NinaN 2lapsi
möykkymamma 1lapsi
Tiita-Liina
HAKUNAMATATA 4lapsi OYS


...ja ilman LA:ta...

Hellu80 2lapsi
nasu 1lapsi
möhköfantti
MammA1
äiti kertaa 4 5lapsi
Lokamasu86


Marrasmasuihin siirtyneet

gekkoli 2lapsi la. 1.11
ottilia 3lapsi TYKS
Eleonora


Aikaisemmat keskustelut

Tammikuu1 http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=683204
Tammi-helmi-maaliskuu http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?cm=forums&mode=viewtopic&fid=3&tid=684407&page=1
Maaliskuun loppu http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=731545&page=1
Huhtikuu
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=738939<br><br>
 
Uusi pino, uudet löpinät :D Ja jos joku muu teistä haluaa tämän hoiteisiin niin ilmotelkaa :wave: Voihan tuo lista olla paria viestiä alempanakin :)


Liplatus onnea ensimmäiselle työpäivälle :flower:


Omaan olotilaan ei mitään ihmeempiä kuulu. Masun kasvu tuntuu tasaantuneen alun jälkeen :) Rakenneultra mulla on 15.5. Aiemmin ennen np-ultraa, se oli viikoilla 18. Nyt rv:llä 20.


tuutilulla kera pienokaisen rv 18+4 :heart:
<br><br>
 
huomenia kaikille.

ja niin keväinen toukokuinen ilma..lunta tulee taivaan täydeltä :(
kyllä myrkyttää ja kovasti noi ilmat..

omaan napaan ei sen kummempia,eilen illalla oli vattassa sellanen ralli että huh huh.kyllä vaavi tais kunnon kuperkeikkaa siellä heittää.

eipä tässä sen kummmpia hyvää alkanutta kuukautta kaikille =)

niinukka ja vunttunen 17+4
 
Ai niin.. Joku taisi miettiä supistuksia viime kuun pinossa, en taas muista kuka ja laiskana en jaksa lähtee selailemaan :ashamed:


Maanantaina oli mullakin pikkusen rankka päivä. Lupasin tuolle 5v:lle sellaisen ötökkäterraario systeemin ostaa ja juoksin maanantaina sitä etsimässä. Ei löytynyt Citymarketista (pari viikkoa aiemmin oli ollut), Anttilasta eikä Prismasta. Ei auttanut kun kääntää auton keula kohti Kotkansaarta (15-20km meiltä). No ei ollut sielläkään lelukaupassa sitä mutta toinen erilainen oli. Jätin varaukseen terraarion ja lähdin pois. Erehdyin soittamaan kotia pojalle ja kysymään haluaisiko hän sen toisen. No halusihan poika (ei alttanut oottaa muutamaa päivää) ja taas äiti viipotti takasin lelukauppaan :)

Sen jälkeen piti vielä ruokaostokset mennä tälle konkkaronkalle hakemaan. Citymarketissa ei tietysti ollut kurkkua, nakkeja eikä simaa :/ Kotimatka menikin muutaman kaupan kautta ja simaa ei löytynyt mistään \|O

Kolme tuntia viipotin menemään kuin päätön kana ees taas ympäri Kotkaa ja Karhulaa. Meinas itkut jo päästä. Mahaa koski ja supisteli (kivuttomia) koko ajan :'( Ja kello juoksi eteenpäin... Sanoinkin kotona miehelle että kuinkahan loppukesä menee kun nytkin nuo reissut on vaikeita. Maanantaina taisi vauhti olla kyllä pahin syy. Peti kutsui illalla klo 22.


Eilen ollaankin pers pystyssä käännetty pojalle kiviä (pieniä) ja etsitty yhdessä kaiken maailman öttismönkiäisiä :D No poika on onnellinen että ehkä ne kivut olivat sen väärti :heart: Nyt kyllä tietää että vauhtia ja kiire on pakko jättää pois...

tuutilulla kera pienokaisen rv 18+4<br><br>
 
Heipä hei pitkästä aikaa kaikille!

Onkin kulunut pitkä tovi etten kuulumisia ole kirjoitellut, mutta nyt ehtii jokusen rivin kirjoitella.

Viikonloppuna saatiin muutettua uuteen kotiin ja tavaratkin on paikoillaan pientä järjestelyä lukuunottamatta! Ikkunat täytyy ennen kesää vielä sitten pestä.

Tänään oli neuvola ja kuinka ollakkaan jouduin käväsemään äitipolilla kun sydänäänet oli hukassa! Löytyihän ne kuitenkin ja kaikki oli hyvin pikkuisella, säikäytti kyllä todella että mitä nyt kun ei ääniä kuulu!? Nyt on taas hyvä mieli kasvatella massua joka on jo aikas hyvin näkösillä, navan kohilla menossa jo! Ei mahdu tavalliset housut enää jalkaan!!
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Luin juuri huhtikuun keskusteluja ja siellä on ollut puhetta kolmivuorotyöstä. Itselläni alkoi uusi työ (pidempi sijaisuus) psykiatrian asumispalveluita tarjoavassa yksikössä ja siellä mulla on ekat yövuorot kahden viikon päästä. Koskaan en oo yötöistä pitänyt ja nyt ihan hirvittää että miten jaksan kolme yötä valvoa....muuten työ on kyllä ihan mukava ja saan siinä ohella tehtyä vielä työharjoittelunkin, mikä ei ole ollenkaan hassunpaa. Sekä palkka että opintopisteet.
Äippä lomasta ei ole vielä tietoakaan ja ihan loppuun asti yritän opiskella että saan päättötyön tehtyä ja yhden harjoittelun pois alta vielä syyskuussa. Sosionomiksi opiskelen ja jouluna olisin valmistunut ilman tätä perhetapahtumaa.
Omaan vatsaan kuuluu ihan ihan hyvää. Toisinaan kuvittelen tuntevani jotain liikettä masussa mutta voi olla että on tosiaan vaan kuvittelua. Lähiaikoina on ruvennut vaivaamaan päänsärky päivittäin ja se vie vähän energiaa. Huomenna on onneksi neuvola ja toivon että täti kuuntelisi sydänäänet niin ei tarvitsisi olla vainoharhainen... Ehkä nään jopa oman terkan sillä ekaa kertaa neuvolassa käydessäni oli sijainen joka ei tiennyt paljon mistään mitään.
Hyvää viikon jatkoa kaikille odottajille

Mammu
 
Topsy
Heips! Ja hyvää toukokuuta!

Liplatus, tsemppiä uuteen työhön! Tuuhan sit kertomaan miten meni. Minulla alkaa nimittäin myös ihan uusi työ kahden viikon päästä ja olen jo ihan pannarissa. Ensimmäinen kunnollinen oman alan työ, valmistuin maisteriksi vuosi sitten ja olen ollut yliopistolla töissä siitä asti. Nyt pitäisi sitten mennä yritykseen. Sopimus on onneksi määräaikainen ja loppuu juuri ennen laskettua aikaa, mutta kyllä pelkään miten sitä jaksaa...

Sain hyvät naurut yksikseni täällä töissä kun Toivotaan kirjoitti että "Meillä kun ei kesäsupistuksien vuoksi tarjota sitä keskiraskauden lääkärikäyntiäkään neuvolassa, joten tulisi sekin varmaan samalla tehtyä." Ja minä miettimään että kesäsupistusten?!? Että kun sulla on nyt kesällä supistellut tai tulee supistelemaan niin et saa lääkärikäyntiä?!?! :LOL: :LOL: Hehe, taitaa imetysdementia/aivovaurio jo pikkuhiljaa meikäläisen pääkoppaa lähestyä...

Oma maha voi hyvin, kaikki oireet ovat kadonneet. Ei rintojen aristusta, ei pahempia vatsakipuja, ei mitään. Liikkeitä odottelen tuntevaksi, mutta esikoiseltakin meni pitkälle yli 20 viikon.

Topsy 16+3
 
moi kaikille!!
eilen oli ihan kamalaa oksentelua...mutta onneksi tänää on taas ihan eri olo,en oo kertakaan "kurkannu pönttöön".
vappu meni rauhallisesti,katsottii miehen kaa elokuvia ja syötiin hyvin :)
maha on onneksi ollu nyt kunnossa!kyllä sillon pelotti...
perjantaina olis sitten se neuvola!
toivottavasti kuunnellaan taas sydänäänet :heart:
lähdempä tästä ruuan laittoon :wave:
voikaa hyvin :flower:
-milla16+3
 
Liplatus, tsemppiä uuteen työhön! Tuuhan sit kertomaan miten meni. Minulla alkaa nimittäin myös ihan uusi työ kahden viikon päästä ja olen jo ihan pannarissa. Ensimmäinen kunnollinen oman alan työ, valmistuin maisteriksi vuosi sitten ja olen ollut yliopistolla töissä siitä asti. Nyt pitäisi sitten mennä yritykseen. Sopimus on onneksi määräaikainen ja loppuu juuri ennen laskettua aikaa, mutta kyllä pelkään miten sitä jaksaa...

Työpäivä on takana ja meni hyvin =) Tänään käytiin vaan yleisiä asioita läpi ja samoissa merkeissä taitaa mennä pari seuraavaakin päivää. Ensi viikolla alkaa sitten tositoimet. Ihanalta paikalta kuulostaa, koska ei tarvi mitään kellokorttisysteemiä noudattaa ja kuulemma lasten käyttämiset hammaslääkärillä yms menot täytyy vaan sanoa. Nyt taidan mennä jo suihkuun ja pian pehkuun, kun jäi ne viime yön unet vähiin. Tsemppiä kaikille uudessa työssä aloittaville.

Hyvät yöt ja voikaa hyvin!
 
Moikka kaikille!

On ollut kaikkee kiirettä, ei ole ehtinyt kirjottelemaan tänne..

Tänään alko uus viikko, nyt 16+0 :heart:


Oon tainnu unohtaa ihan kokonaan muuttaa tänne ton mun LA:n.. Eli sehän muuttu ultrassa, on nyt 17.10 (aikasemmin 9.10) sen vois muuttaa :)


Nyt nukkumaan, väsy olo..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:41 mirkku87 kirjoitti:
Moikka kaikille!

On ollut kaikkee kiirettä, ei ole ehtinyt kirjottelemaan tänne..

Tänään alko uus viikko, nyt 16+0 :heart:


Oon tainnu unohtaa ihan kokonaan muuttaa tänne ton mun LA:n.. Eli sehän muuttu ultrassa, on nyt 17.10 (aikasemmin 9.10) sen vois muuttaa :)


Nyt nukkumaan, väsy olo..
Mitenhän meijän neuvola laskee tuon lasketun ajan, kun neuvolakortin merkintöjen mukaan mulla olis viikkoja tuo sama 16+0 mut laskettu aika 16.10. pikkujuttu mut olis kiva et pitäis noi merkinnät paikkansa ettei laskettuna päivänä oo sit jo periaattees se 40+1 :D
 
Tervepä terve!

Enpä ole aikoihin käynyt kirjoittamassa kuulumisia, mutta välillä käyn lueskelemassa. Nämä keskustelupalstat ei oikein ole mun juttu, alkaa aina ärsyttää älyttömät aloitukset ja varsinkin kaikenlainen vouhottaminen. Huippu oli tämä "keskustelu" siman juomisesta, että ärsytti!!! \|O
Tässä ketjussa jutut on kyllä olleet asiallisia ja mukavia. =)

Itse kävin eilen rakenneultrassa (viiikkoja 18 +2) ja kaikki oli hyvin. Liikkeitäkin olen tuntenut jonkin aikaa. Eilen oli myös ensimmäinen pelkopoli käynti (mulla esikoisen syntymästä jäi kauheet traumat kun se päättyi hätäsektioon), ja itkemiseksihän se meni. Lopulta sain purettua mieltä painavat asiat ja lääkäri sitten tekikin heti sektiopäätöksen.

Tietysti saan muuttaa mieltä ja kokeilla alatiesynnytystä jos haluan, mutta nyt on sellainen paniikki päällä etten moista edes harkitse.
Saa nähdä sitten raskauden lopulla miltä tuntuu, mutta heinäkuussa tehdään kirjallinen päätös sektiosta.

Mutta kyllä olo nyt helpottuin kun tiedän että pakko ei ole synnyttää alakautta. :)

Kohta ollaankin puolivälissä raskautta, mukavaa odotusaikaa ja kevättä kaikille! Ja nyt ulos, siellä on täysi aurigonpaiste ja kymmenisen astetta lämmintä!!!! B)
 
neuvolassa aamulla käyty, tässäpä kuulumisia:
viikkoja 14+1
painoa tullut 1,5kg, elikkä oli nyt 59,5kg
rr 112/60
hb118
rautakuurille pikkuhiljaa pitäis alkaa, kun mulla tuo rauta niin hitaasti imeytyy..muutoin kaikki ok. vaavin sydänäänet kuuluhyvin ja vauva-lehden näytenumeronkin sain mukkaan :D
seuraava aika laitettiin vasta 5vkon päähän, kesäkuun alkuun, kun ei mulla tässä mitään erikoista oo...kaikki menny nyt hyvin.
liikkeitä en vielä tunne, eikä mahakaan oo vielä kasvanu, pientä turvotusta iltaisin.
aamulla neuvolaan mennessä näin pahannäköisen kolarin, jossa moottoripyörä törmäs risteyksestä tulevaan henkilöautoon, kylläpä säikähdin...pahannäköisesti jäi pyöräilijä makaamaan maahan! :eek:
siihen tuli heti paikalle niin paljon ihmisiä, että jatkoin matkaa neuvolaan....toivottavasti ei ois pahasti käyny!
 
hyvää huomenta vaan kaikille! =)

tänään sainkin pikkasen nopeen herätyksen,ku heräsin ennen kaheksaa ihme jumptukseen pihalla =) eilen ku olin tilannu 10 kuutioo multaa,niin eiköhän se auto ollu sie pihalla jo ennen kaheksaa...prkle....pikkasen tuli kiire pukee ja juosta tukka pystyssä pihalle :LOL:

mitenkäs muilla on noita ilmavaivoja? siis kipuja? mul aina välillä ja sillonki tosi voimakkaita kipuja joten lääkäri kirjotti mulle jotain "Cuplaton" lääkettä...onko muilla kokemusta kyseisestä lääkkeestä?
muuten olo on ihan ok...liikkeitä en pahemmin tunne vielä...muutaman kerran oon jotain tuntenu,mut se siitä sitten :) kai ne kohta sieltä tulee...

tulis jo lämmintä...tylsäks käy muuten nää päivät täällä...ny sain sentään sitä multaa,et voinruveta istuttaan uutta perenna penkkiä...kivaa....

mut hauskaa päivänjatkoo ja työniloo niille jotka töissä
:D

henka ja muru 15+5
 
Moikka taas pitkästä aikaa.On ollu niin paljon tekemistä että en ole kerinyt kirjoittaa.
Olhaan koko vappu ajettu multaa pihalle.Sitte sain tehtyä uuden mansikkamaan.
Tervetuloa uudet!!!
Henkka tais kysyä ilmavaivoista.Mulla niitä on kans taas enemmän.Kamalan kipeitä kramppeja välillä.Kuplatoniahaan käytetään vauvoille myös.On myös muita hyviä lääkkeitä ilmavaivoihiin.Kysy apteekista.
Nyt lähen tästä ruokaa laithaan.
Mie ja pikkuinen 15+5
 
Diipeli pikasesti
heippa! Ja minunkin puolesta tervetuloa uusille =)

Ilmavaivoja on tälläkin suunnalla ollut,välillä ihan kamalan kipiää vihloo mahaan! Mulla ollut viimeksi neuvola 13.4 ja seuraava 29.5,haluttas käydä tässä välissäkin mutta eipä mulla sinne kyllä mitään asiaa oo :LOL: raskaus vaan tuntuu aina todemmalta ku käväsee neuvolassa..

Voomeyö oli oikea liskojen yö,näin niin merkillisiä unia että! Yhessä olin jäävuorilla mieheni kanssa eksyksissä,toisessa olin joidenkin ihmisten kánssa jossakin maaseudulla jossa meidän talo räjähti öljyvuodon takia ja pihalla kuoli joku alkoholisti jonka toimiva sydän vaihdettiin jollekkin jonka oma sydän petti. Kirurgi varoitteli alkoholin kamalasta hajusta kun se aukasi alkoholistin rintakehän ja tosiaan siinä unessa minä oikein haiston vanhan viinan hajun... :LOL: :LOL: että semmosta :kieh: mistä lie kieroutuneesta mielestä kertovatkaan..

Mutta päivänjatkoja kaikille! :flower:

Diipeli 15+5
 
Liplatus harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 12:34 Diipeli pikasesti kirjoitti:
heippa! Ja minunkin puolesta tervetuloa uusille =)

Ilmavaivoja on tälläkin suunnalla ollut,välillä ihan kamalan kipiää vihloo mahaan! Mulla ollut viimeksi neuvola 13.4 ja seuraava 29.5,haluttas käydä tässä välissäkin mutta eipä mulla sinne kyllä mitään asiaa oo :LOL: raskaus vaan tuntuu aina todemmalta ku käväsee neuvolassa..

Voomeyö oli oikea liskojen yö,näin niin merkillisiä unia että! Yhessä olin jäävuorilla mieheni kanssa eksyksissä,toisessa olin joidenkin ihmisten kánssa jossakin maaseudulla jossa meidän talo räjähti öljyvuodon takia ja pihalla kuoli joku alkoholisti jonka toimiva sydän vaihdettiin jollekkin jonka oma sydän petti. Kirurgi varoitteli alkoholin kamalasta hajusta kun se aukasi alkoholistin rintakehän ja tosiaan siinä unessa minä oikein haiston vanhan viinan hajun... :LOL: :LOL: että semmosta :kieh: mistä lie kieroutuneesta mielestä kertovatkaan..

Mutta päivänjatkoja kaikille! :flower:

Diipeli 15+5
Katsoitko illalla Greyn anatomiaa, kun siinä oli niitä sydänjuttuja? Minulla tulee joskus tv-ohjelmat suoraan uniin
 
Huomenta... siis n. tunti sitten heräsin, kun olin yötyössä ja olo on ihan toppurinen edelleen. Pitäis varmaan lähtee tuonne ulos pihahommiin, vaikka siellä jotian kylmää tihkuttaakin. Vois kuitenkin virkistää.

Huomenna on neuvolakäynti. Se ois alkujaan ollu vasta 1½viikon päästä, mutta kun siirtyi kun soittelin väsymyksestä ja huimailusta. Verenpaineet olleen alhaalla. Jopa niin,että yhtenä päivänä melkeen pyörryin töissä... siinäpä sitten tuli suurelle osalle työkavereista tiedotettua raskaudesta, kun joku lähes heti sitä kysäs. ;) Ei kyllä aivan vielä muuten ois asiaa julkiseksi siellä tuonut. Oli vähän sellanen suomifilmin heikon neidon olo, kun silmissä alkoi sumeneen ja kylmyys pukkas päänuppin....
Kotiinhan minut siltä päivältä passitettiin lepäämän. Luulenpa, että sen aiheutti pikku nestevajaus ja aamun kiireet ennen töihin menoa.

Jospa tuota samalla sitten kuulis pitkästä aikaa vaavin sydänäänet... :heart:
 

Yhteistyössä