** LOKAMASSUT ** toukokuussa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 15:13 tuisku77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:36 wilmuri harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:41 tuisku77 kirjoitti:
wilmuri Onnittelut sektiopäätöksestä. Minullekin jäi hirveät pelot kuopuksen synnytyksestä, mutten haluisi sektiotakaan (juuri ystäväni yrittää siitä toipua ja vauva kuitenkin jo yli 1kk!!).. Toisaalta se voisi olla helpotus.. No, minullekin se pelkopoli on varattuna rakenneultran yhteyteen parin viikon päähän =) Kovin jännittää, kun en oikein osaa päättää kysynkö sukupuolta vai en... ;)
tuisku + masukki 18+1
Mulla tuo ensimmäinen sektio meni loistavasti, mut leikattiin illalla klo 21 ja seuraavana aamuna olin jalkeilla ja hoidin vauvaa. Viikon päästä olin jo ihan entiselläni ja pystyin lopettamaan kipulääkkeet.
Mutta nämähän ovat hyvin yksilöllisiä juttuja, mulla on pari kaveria, jotka ovat alatiesynnytyksessä revenneet niin pahasti, että haavan kanssa on ollut ongelmia vielä kuukausien päästä.

Mutta varmasti sullekin pelkopolikäynnin jälkeen on selvempää kummalla tavalla haluat synnyttää. Mukavaa odotusta!

P.S. mä olisin rakenneultrassa halunnut tietää sukupuolen, mutta mahaasukkipa päätti olla vilauttamatta. :D Nyt on vielä yksi ultra heinäkuussa, katsotaan sitten josko siinä näkyisi..
Sinulla siis on sekä sektio-, että alatiesynnytys kokemukset? Koit siis sektion mielekkäämpänä? Mä lähinnä jännään siinä sitä mahdollista litinää ja lotinaa joka syntyy kun leikataan ja lapsi "kaivetaan" ulos... :ashamed: Alatiesynnytyksessä minua jännittää monikin asia: mahdollinen syöksysynnytys, johon jo varoittelivat sillä esikoinen syntyi "helposti" 4,5 tunnissa" ja kuopus 2 tunnissa hyvin hyvin nopeasti ja TOSI kivuliaasti!! :'( Kummassakaan en ehtinyt saamaan minkäänlaista kipulääkettä. Lisäksi kuopuksen synnytyksessä tuli lopussa kiire, kun multa oli mennä taju kivusta ja hän jäi tästä syystä päästään kiinni.. Muistan kuinka kätilö vaan pyysi miestä nostamaan mua hartioista ylös virkistyäkseni ja hoki nimeäni sekä "aneli" minua ponnistamaan.. minä pyysin imukuppia johon aika ei riittänyt sillä vauvan syke oli vain 0-30... (Lääkärin paikalle tulo olisi siis kestänyt liian kauan) Minä enemmänkin seurasin sitä sykekäyrää kuin itse synnytykseen paneuduin... Omat paineenikin olivat tosi alhaiset.. Ja vaikka koin esikoisen synnytyksen kovin helppona (sanoin heti synnytyksen jälkeen synnyttäväni vaikka joka päivä :D ) on sillä vaikea enää lohduttautua kun on se huonokin kokemus...

Taisi tulla aika epäselvää tekstiä. Viikonloppuja!!

ja whatever tervetuloa minun puolestani :hug:

ja kultsux3 toivottavasti seuraavallakin kerralla on hyviä uutisia :hug:

tuisku + masukki 18+1
Siis esikoista synnytin ensin alakautta, mutta loppuvaiheessa supistukset loppuivat ja vauva juuttui synnytyskanavaan ja sitten sektoitiin. Ja nyt siis toisesta tehtiin heti sektiopäätös, kun mulle jäi traumoja ekasta kerrasta.
 
Moi moi, minäkin liityn joukkoon kun juuri ja juuri la jää lokakuulle :wave:

Mulla siis la 29.10. ja sairaala on OYS. Ekaa odotellaan tukevaksi.

Mun selkä on uskomattoman kipeä välillä, lääkäri meinas ettei se voi vielä johtua raskaudesta, mutta kuulin, että eräällä tuttavalla oli ollut iskiaskipuja jo tässä vaiheessa. Mun kipuihin ei meinaa 1g Panadolit auttaa ja Panacodia en voi yödä. Pitäsi saada aikaseksi soitella lääkärille, että voiko syödä sitten edes keskivaiheilla Tramalia...
 
Eilen oli vihdoin se kauan odotettu neuvola ja kuulin ekaa kertaa vauvan sydänäänet!!! Kyllä mä huokasin helpotuksesta, olin niin jännänny, et jos siellä ei mitään kuulukkaan. No eilisen ja tän päivän olen sit leijaillu jossain taivaissa niin ihanaa tämä odotus on :)

Kumpa olokin ois vaan yhtä ihana. Vappu meni miehen kanssa maatessa 39 asteen kuumeessa ja nyt vaivaa älytön yskä ja nuha. Voimat siis on aika heikoilla vielläkin tuon sairastelun jäljiltä. Olipa onni et lapset pääsi mummolaan pariks yöks just tuon pahimman kuumepiikin yli niin sai parannella ittee rauhassa.

Äitiyshousuja olen käyny parit ostamassa ja yhden paidan myös. Vauvan vaatteisiin en ole sortunu edelleenkään :) Huomen illalla pääsen pitkästä aikaa teatteriin, sitä on odotettu kuin kuuta nousevaa!! Oikein ihana ja rentouttava ilta siis tiedossa tyttöporukalla, mies jää kotiin kaitseen lapsia.

Mukavaa viikonloppua kaikille toivottaa kinuskikissa viikolla 16+1
 
hei taas kaikille!
meillä oli tänään neuvola,olipa taas ihana kuulla pikkusen sydänäänet :heart:
seuraavalla neuvolakäynnillä(11.6) sitten onkin niitä kelapaperien täyttöä :)
ihanaa saada se äitiyspaketti...oon varmaa joka päivä pikkuruisten vaatteiden kimpussa!
malttais nyt vaan oottaa...onhan tuohon vielä aikaa :whistle:
hg oli vähän noussu(oli alussa99),tänää oli 110.
huomaa sen kyllä olossakin,ei enää huimaa yms.
nyt voiskin mennä makoilee ja kattoo jotain elokuvaa!
hauskaa viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin :flower:
-milla16+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 22:07 Marzyciel kirjoitti:
Heippa!

Vatsa ei ole mikään suuren suuri vielä, mutta oishan se kiva jos istuessa housut ei puristaisi... Nyt mulla on siedettävä olo tasan yksissä pöksyissä, joten täytyy kyllä kohta jotain muuta löytää.

Vointeja kaikille!

Mulla on ihan sama ongelma. Tosin massu on kamalan kokonen.... Kaikki vaatteet tuottaa ongelmia, että näin. Tasan yksiä housuja pystyn pitämään ja jotenkin ei toi vaatteitten ostelu kamalasti innosta, ku koko oli ennen 34 ja nyt sitten paljon enemmän. Ostin eilen pari hehtaari paitaa, et maha mahtuu. Mä karsastan vaan jotenkin ite ainakin toistaseksi kaikkia vähänkin tiukkoja vaatteita... Ennen käytin vaan lyhyitä paitoja ja sellasia, mutta nyt ei jotenkin innosta. No positiivistä on, että massun lisäksi myös rinnat on kasvanu. Äijä on ihan innoissaan, mulla kun ei ennen ole ollut tissejä lainkaan.

Ai niin kiitos listan pitäjälle. Oli ihana huomata, että ku viime kuussa mukaan ilmottauduin, niin nyt olin listalla muiden joukossa. Ihan liikutuin... Kai tää raskaus herkistää hieman. On vaan aika epätodellinen olo toisinaan, kun tämä tuli meijän perheeseen enemmän, kuin yllätyksenä. Mutta ihanana sellaisena.. =)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 21:48 milla kirjoitti:
hg oli vähän noussu(oli alussa99),tänää oli 110.
huomaa sen kyllä olossakin,ei enää huimaa yms.
nyt voiskin mennä makoilee ja kattoo jotain elokuvaa!


Ootko syöny rautatapletteja? Mun mutsi on ihan huonona kokoajan veriarvoista. Sillä itellään ku on taipumusta anemiaan ihan normaaleissa olosuhteissakin niin se on kauhean huolissaan, että mullakin on, vaikka normaalisti mun hg on 145. (Faijan suvussa hg ollu aina korkee..) Niin no nyt mun hg on 124, joka terkkarin mielestä ok, mutta mun äippä on ihan hädissään (mummotauti on tainu iskee ;) ) ja ehdottelee rautalääkkeitä... Ajattelin six vaan udella, että onkos siulla jotkut tabut, että josko mun äipän mielenterveyden takia olisi syytä harkita asiaa, jos niistä vaan ei mun käppänälle (mieheni antama ihka ihana hellyttelynimi) haittaa ole.
 
Tervetuloa kaikille uusille =) :flower:

Vitsi kun meitä on jo komea pino..on ollut sitten tammikuun pakkasilla sutinaa ;)

Ja oikein kovasti voimia kultsux3:lle :hug:
Toivotaan nyt kovasti, ettei vauvalla ole mitään ongelmia ja kaikki kääntyykin hyvinpäin!!!

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä..paitsi että uhkaavasti se napa alkaa vaan loitota tosta selkärangasta :whistle: Ihan hurjaa vauhtia on nyt kasvanut masu..vielä rv15 sitä ei juuri näkynyt ja nyt ei taatusti jää enää epäselväksi mun tilani.
Ja katseita ollaan kerätty, mä kun kuljen noiden meidän tyttöjen kanssa jossain niin ihmiset selvästi katsoo oikein pitkään..että joko se hullu lisää tekee..no senkun katsoo!!

Tuplamamma+masukki rv18+6
 
onpas tosiaan tullu taas tekstiä ja uusia odottajiaa....tervetuloa vaan kaikille :flower:

eilen tuli möyrittyä puutarhassa niin paljon,et illalla vihlo mahaa oikein kunnolla ja tänään huomasin taas pari supistusta...eli pitäis varmaan ottaa pikkasen rennommin =) jos tänään pitäis sit vaikka lepopäivän...

en ees muista mistä tääl on viimeks puhuttu,mut ehk enskerralla sitten...
täällä ei mitään muuta toivota tällä hetkellä,et kun se pikkunen ny vaan rupeis kunnolla potkiin,et tuntis sen olemassaolon päivittäin....

rattaatkin sit ostin ku meil yhdistelmät jo on,mut rattaat puuttu... ostettiin sellaset ABC air designed.....onko kellään jokemusta..onko kestävät???

henkka ja muru 16+0
 
Hei,

olen ollut laiska kirjoittamaan (ja lukemaan) enkä ole yhtään mukana teitin jutuissa... No tänne ei mitään uutta. Maha kasvaa ja sen kyllä tuntee. Rinnat kasvanu 2 kuppikokoa B:stä D:hen ja painoa tullu yhteensä melkeen 6 kiloa... Yhyy! Maanantaina olis nauvola ja huomenna alkaa 17. viikko. Eipä mulla ihmeitä! Nyt menen päikkäreille ja palaan taas toiste...

Hena ja Kunto-Ursula rv 15+6
 
Tänään käytiin kaupoilla, kun tarvitsin isompia rintaliivejä. Töissä nuo koneet täristää ja rytkyttää sen verran, että tarvin rintojen tueksi kunnolliset urheiluliivit. Aikamoinen oli ällistys pukukopissa, kun tajusin miten paljon rinnat onkaan kasvaneet. Ennen raskautta on koko ollut 75AA ja nyt mukaan lähti 75C :whistle: Ei ole ihme, että rintoja on aristanu, kutittanu ja pienet raskausarvetkin ilmaantunut.
Viimesen kolmen kuukauden aikana olen joutunu ostamaan viidet rintaliivit raskauden takia. Tykkään ettei liivit purista tai ole liian isot. Monetkohan vielä tarvitaan... ei tarvis enää enämpää paisua, kolmen kuppikoon kasvu riittäis jo...

Yhdet äitiyshousutkin lähti matkaan. Vielä en tarvitsisi, mutta oli niin kivan oloiset kesähousuiks (lahkeiden pituutta pystyy muuttamaan). Täytyy toivoa ettei kerry lisää kiloja ja massaa takapuoleen, muuten ei nuo housut kauaa istu jalkaan :LOL:

Olen nyt alkanu rasvailemaan mahaa ja rintoja tai siis mies rasvailee. Oli miehen oma aloite ja toive saada rasvata. Varsinkin mahaa tykkää oikein hartaudella rasvata, vähempikin rasva riittäisi. Taitaa tykätä mies kun saa oikein kunnolla kosketella ja tutkia miten maha kasvaa. Ja mukava yhteinen tuokiohan se on.

Hipkukka 15+5
 
Heissuli,

Tekstiä tullut parissa päivässä hurjasti.. ja uusia lokamassuja vino pino - kivaa =)

Tänne ei kummempaa. Rinnat on aina vaan kipeämmät ja varsinkin nännit kipunoi tosi inhottavasti. Maha on ihana - pyörin koko ajan peilin eessä sitä ihastelemassa..
Mutta outo ilmiö on tapahtunut - punnitsin pitkästä aikaa itseni tänään ja painoa on lähtenyt kolme kiloa. Viikolla kyllä ihmettelin, kun housut kiristi mahan kohalta - mutta reisistä oli löysät. Painan nyt sitten saman verran kuin ennen raskautta, vaikka rinnat on kasvanut kaksi kuppikokoa ja maha melkoinen. Laihduttaa en todellakaan ole yrittänyt, mutta koko raskauden ajan kaikki makea ja rasvainen on ällöttänyt. Tomaatteja ja hedelmiä syön hullun lailla ja nykyistä lempiruokaa on kaikenlaiset keitot...

Mutta eihän tuo nyt silti hyvä juttu ole, että paino tässä vaiheessa tippuu. Mikä siis neuvoksi?

Mulla on koulujuttuja liikaakin rästissä ja viikonlopun päätin pyhittää niille. Motivaatiota ei löydy mistään ja toistaiseksi en ole saanut aikaiseksi mitään... ehkä sitten huomenna :whistle:

Leppoisaa lauantai-iltaa ihan kaikille!

Oliivia 16+4
 
Tulinpas kurkkimaan, kun sain tytön nukkumaan ja mieskin on töissä..
Luinkin pinon ihan alusta asti, kun en ookaan tän toukokuun pinoon vielä paneutunut :D

Ihan alkuun kaikki uudet TERVETULOA!!! Meitä on tosiaan jo ihan mukavasti ;)

tuisku77 Minulla oli tuon laskurin mukaan laskettuaika 24.10 ja neuvolan mukaan 23.10 :whistle: :/ Että kumpaankohan uskois ;) No, sama se, kyllä tuo papunen tuolta ulos tulee. Toivottavasti vaan mahdollisimman lähellä tuota laskettua-aikaa :/

kultsux3 Toivon todella, että kaikki on hyvin!!!! :hug:

Omaan napaan kuuluu mahan kasvua, eli toiveita on että siellä papunen kasvaa, eikä ihan kaikki olisi miun mässäilyn syytä

:ashamed:

Ilmavaivoja on ihan tarpeeksi. Onneksi nyt viikonloppu, niin voi rauhassa kotona pöräytellä :D Väsyttääkin aika lailla. Tänäänkin nukahdin sohvalle istualtaan kesken "teehetken" .... (siis leikki tuon meidän tytön kanssa) Heräsin vaan tympääntyneeseen tokaisuun, että "taasko sie äiti nukut?" Voi voi :( Muuta oireita ei oikeestaan oo. Paitsi että liivit taas puristaa ja painaa :/
Jotenkin vaivaa kauhee huoli, siitä että onko kaikki papusella hyvin. Ja jotenkin tuo terkkarinkin sanomiset häiritsee... Siis kun ikinä ei saa edellisellä käynnillä uutta aikaa... Sanoo vaan että soita reilun kolmen viikon päästä uudelleen, niin saadaan aika aina neljän viikon välein.. Onkohan sillä epäilys, ettei tämä vauva kestäkään mukana loppuun asti :/ :'( Vai olenkohan minä ihan vainoharhainen. Mutta jotenkin tuntuu hullulta, kun moni täälläkin tietää jo minusta melko pitkälle eteenpäin, että millon on seuraava aika :\| Rakenneultran sain kuitenkin varattua np-ultran yhteydessä, mikä oli 2.4. Rakenneultra odottaa 6.6, sillon on (toivottavasti) viikkoja tasan 20...
Helpottais nää pelot, niin oisin oikein onnellinen.. Nyt on huoli päällimmäisenä :/

No mutta, näin tällä kertaa!!
Onnellista odotusta teille! :heart:
pikkumyy+papunen 15+3
 
Kävin lukemassa pikasesti kuulumisia. Meillä päin kaikki muuten hyvin, mutta kova pään särky on vaivannut jo useamman päivän, ja tarkoitan et tosi kova. Ei meinaa mennä ohi millään. Särky tulee aaltoilemalla ja siihen liittyy voimakasta pahoinvointia. Saattaa mennä hetkessä ohi, tai kestää tuntikausia. Voisiko olla matalasta verenpaineesta johtuvaa? Minulla on kyllä taipumusta migreeniin, mutta se ei ole vaivannut oikeastaan moneen vuoteen. Lääkereseptiäkään en ole uusinnut, kun ei ole ollut tarvetta mutta eipä niitä lääkkeitä voisi nyt käyttääkkään.
Onneksi on neuvola keskiviikkona.
rv15+5
 
Sunnuntai päivää kaikille!

Hyvänen aika kun mullakin rinnat vaan kasvaa ja kasvaa ja kipeet on. Viime yöks laitoin ekaa kertaa edellisen odotus/imetysliivit päälle ja olipa mukavaa nukkua ja varsinkin aamulla herätä ja nousta kun ei ollu sitä ainaista rintojen pakotusta. Ennestään mulla on kuppikoko D ja nyt on varmaan kaks-kolme kokoo isompi. Pakko suunnata ens viikolla tissiliivi kauppaan hankkiman uudet isommat ja ennen kaikkea tukevammat liivit.

Vatsa kasvaa, ihanaa, mä kans peilailen ja sovittelen vaatteita, et mitkä paidat raskis venyttää ja käyttää raskauden aikana, kun en kumminkaan raaski kauheena uusia ostaa. Mut toisaalta jos mä nyt singutan nykyiset vaattet niin pakkohan se on sit raskauden jälkeen ostaa uusia, kun ei nuita enää sit voi käyttää :) Kaikkee sitä taas on mielessä :LOL:

No mut vointeja kaikille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 19:02 oliivia kirjoitti:
Mutta eihän tuo nyt silti hyvä juttu ole, että paino tässä vaiheessa tippuu. Mikä siis neuvoksi?

Mulla on koulujuttuja liikaakin rästissä ja viikonlopun päätin pyhittää niille. Motivaatiota ei löydy mistään ja toistaiseksi en ole saanut aikaiseksi mitään... ehkä sitten huomenna :whistle:

Leppoisaa lauantai-iltaa ihan kaikille!

Oliivia 16+4
Ei varmasti syytä huoleen vaikka paino vähän laskisikin, kauhian monella mun kaverilla on niin alussa käynny... Tärkeintähän on, että syö terveellisesti ja sitä taidat todella tehdä. Mä olen hulluna jäätelöön, joka ei varmasti ole mikään paras pahe, joten pylly kyllä kasvaa :LOL:

Noi sun koulutyö ongelmat kuulostaa tosi tutuilta. Mun piti tehä päättötyö valmiix ja sata muuta työtä, mutta kaikki jäi tän massun takia. Olin ekat 16 viikkoo niin väsyny, että nukuin vaan ja jotenkin motivaatio katos koko kouluun. Totesin, että kai se koulu mua odottaa. Jos ei odota niin ei maha mitään... Toivottavasti sulle käy paremmin
 
hei taas!
eilen sit just kerkesin valittaan,et ilmottaispa se pikkunen ny olemassaolostaan.....no eipä tarvinnu ku odottaa iltaan :D sellast melskettä sie kyl pidettiin,et oikei yllätyin.....tänäänki tuntenu jo pikkasen ja hentoja potkuja....ihanaa =)

tissit taas ihan sika kipeet...eilen saunas huomasin,et niist jo vuotaaki jotain ja tänään ei pysty ees nänneihin koskee...mut kai seki vie ohi menee ennen h..h..hetkee!!!!

mites muilla? jokos ootte paljonki hankkinu kaikkee? vaatteita ym?...meil periaattees kaikki löytyy esikoisen jäljiltä,mut ny tuli ostettua uudet rattaat ja hoitopöytä+ itkuhälytinki pitäis vie löytää....ja on tietty niit vaatteitaki kaupast tarttunu mukaan :D

henkka ja muru 16+1
 
Noista lasketuista ajoista, niin neuvolassa ne AINA laskee 28 kirtopäivän mukaan ja nuo laskurit netissä taas sen kiertopäivän mukaan, jonka sinne syötät.

Mulla on kiertopäivät aina olleet 30, eli LA on 2.10, mutta silti neuvolan mukaan LA on 30.9.
 
Tuohon laskettuun aikaan pakko kommentoida. Mulla ekalla neuvolakerralla laskettiin LA oman kierron, eli 27 päivän kierron mukaan. Ultraus viikoilla 11+1 näytti lasketun ajan muutaman päivän aikaisemmaksi ja se muutettiin sitten...

Eli luulen, että tässäkin tapauksessa tapoja yhtä monta kuin neuvolaakin.

Oliivia 16+5
 
Moikka!
Kysyisin semmoista että vihlooko muila alapäässä?Siis välillä tuntuu että joku veitsellä vetäis alapäästä.Onko se sitte vaan se että kohtu kasvaa.Tiistaina täytyy kysyä neuvolassa.Mulla on aivan järkyttävä väsymys iskenyt.Muuten kaikki ihan ok.Isäntä toi mulle ruusuja perjantaina ko sano niin tylysti mulle silloin aamula.Hyvä kuitenki että hokasi sen ittekki :heart:
Nyt lähen tästä laithaan iltapalan lapsille.Hyvää alkavaa viikkoa!
Mie ja pikkuinen 16+1
 

Yhteistyössä