** LOKAMASSUT ** toukokuussa

henkka81 tuo mittari näyttää nyt jo 27! Miä oon kyllä jo ihan kuitti :/ Hyvin huomaa että sormet turpoaa nyt jo. Mihin ihmeessä miä kesällä piiloudun tota kuumuutta? Nytkin kökin varjossa vahtimassa tenavia. Nuo ryökäleet kun eivät sisällä suostu olemaan :kieh: :D
 
Moi kaikille!

Aikas vähän olen kirjoitellu viime aikoina, mutta tasasesti yrittänyt kyllä lueskella.

Tänään oli meilläkin sitten se hartaasti odotettu rakenneultra. Kaikki onneksi hyvin, kovasti heilutteli käsiä ja jalkojaan siellä. Vastasi viikkoja muutaman päivän heitolla kuten aiemminkin. Rakenteet näytti olevan kunnossa, kaikki paikoillaan ja sopusuhtainen ihanuus oli kuulemma kaikin puolin. Sukupuolta ei udeltu, ei sen puoleen, ei ne tuolla olis kertoneetkaan. Kokoa oli kertynyt semmonen 21cm päästä varpaisiin ja painoa noin 300g.

Tavaraa alkaa täälläkin jo kertyä, hoitotaso, pinnasänky ja parvekevaunut saadaan siskolta (saavat kyllä olla siellä varastossa vielä muutaman kuukauden), kantoreppu saatiin jo, sitterin tuleva mummu kuulemma ostaa, vaatteita on tullut ja tulee vielä, kantoliina ja hoitoalusta ostettiin eilen ja samalla tilat-tiin vaunut ja turvaistuin autoon. Huh huh, eiköhän siinä jo alakin olla aikalailla tarpeelliset... Ja äitiys-pakkaus meinataan kyllä ottaa kun ensimmäinen on kuitenkin tulossa.

t. Toivotaan ja matkustaja 19+4 :heart:
 
moi kaikille!!
ihanaa ku vihdoinkin tuntee mahassa pikku potkintaa :heart:
"ryminä" alkaa joka kerta ku pistää makoileen!!
meillä on torstaina rakenne-ultra!
vähän jänskättää...joskos sitä sais jo tietää kumpi olisi tulollaan!!!
nimetkin meillä on jo keksitty!voihan ne tietenkin muuttua tässä matkan varrella...
ootteko kovasti miettineet jo nimiä?
kyllä mulla vaihtuu mieliala helposti...luin vauva lehtee ja rupes itkettää :eek:
sit kohta jo nauratti tuo tilanne...
joku täällä kirjotti että vaatteet käyny pieneksi..kuin myös minulla!
pitää tyhjentää kaapit ja viedä vaatteet odottamaan!(jos joskus mahtus samoihin)
kirppiksiltä oon löytäny kivoja housuja.
ja pitäis tehdä tilaus H&M:lle,oli ii-hania paitoja!
mutta nyt ulos auringosta nauttimaan,voikaa hyvin :wave:
-milla20+2
 
Yäh, mikä keli. Lämmintä ja kosteaa. Päivällä oli pieni ukkosmyrskykin, 15 minuutissa satoi 24milliä vettä :eek: Onneks oli kunnon sadevaatteet. Ulkotöitä kun tehdään hyvälläkin säällä... Nyt on vaan selkä jumissa, kun sai noin rankan sateen jäljiltä lapioida hiekkaa ja kasvualustaa takaisin paikoilleen. Auh, ja mie niin varovasti ja laiskasti yritin tehdä...

Eipä mitään sen kummempi. Tavaroita ei ole vielä hankittu, mutta nyt on jo sentään alettu suunnitella mitä ja minkälaista tarvitaan. Esikoista, kun odotetaan niin kaikki on ihan uutta ja outoa.
Käytiin vaunuja katselemassa ja hypistelemässä. Selkis samalla hiukan sekin minkälaisia ominaisuuksia haluttas. Nyt pitäs vielä katella eri hintasia, merkkisiä ja käydä sovittelelmassa autoon. Meillä pitäs auton takapoksiin mahtua sekä vaunut, että koiran kuljetusboksi :whistle:

Hipkukka 19+1
 
huomenia.

täällä karseen kylmä keli,ei ole kun kymmenen astetta lämmintä..tulis edes aurinkoisia päiviä,mutta eipä tarttes niin kamalan kuuma olla.sunnuntaina istuin melkein kolme tuntia autossa,niin olipahan sen reissun jälkeen sormet ja jalat pökkelönä, :/
vaikka join ihan runsaasti matkalla.

oikein kauhulla odotan tykkimäen ja turun reissua..pitää vaan pysähtyä matkalla välillä jalottelemaan.

kouluakaan ei olis enää kuin muutama päivä jälellä,nuorempi tyttö on leirikoulussa,toivottavasti ei nyt ole kylmäny sinne,kuitenkin järven rannalla mökeissä nukkuuvat.

omaan napaan ei nyt sen kummempia,selälleen olessa on ruvennut enempi supistuksia tulemaan,joten kyljelleen tulee nukuttua enimmäkseen.

meijän pitäs kaikki vauvan tarvikkeet käydä hakemassa äitini työkaverin luota,ei varmaan kun vasta tuolla heinäkuulla.
odotan kyllä innolla.

no eipä täällä nyt tämän kummempia,koiran kanssa pitää lähteä lenkille.

niinukka ja vunttunen 21+4
 
onko kellekkään tullu sellanen "outo" olo kuultuaan syntymättömän lapsen sukupuolen???
no me oltiin koko eilinen päivä isännän kans pikkasen hukassa,ku oli jo tottunu jotenki ajatukseen,et tyttöhän sielt taas tulis :) ,mut kuinkas kävikään...poitsu tulos....
tosiaan,ku mullaki sisarusten lapset kaikki tyttöjä ja sukupolvi taaksepäin niin taas kaikki tyttöjä....niin kai sitä ei vaan osannu odottaa sitä poikaa sit..........siis hienoohan se on,et poika tulee,mut just se ensireaktio oli pikkasen vaisu tässä pässä :D

mut joo...pääasiahan se aina on,et terve vauva syntyis =)
täälläki ollaan sit lauantaina puoles välis :D kyl se aika sit loppujen lopuks meniki nopeesti...ei ois uskonu alkuvaikeuksien jälkeen....

Tuutilulla mitä mieltä olit siit ku kerran ehdotin,et voisit etusivulle laittaa nimien perään ultrasa veikatun sukupuolen,niin näkis sit tosiaan syksyllä,et miten monella pitää paikkaansa =)

karua keliä täälläki pukkaa...vettä sataa ja lämpötila oli vaan jotain 12 astetta..mhm....tulis jo aurinkoista ja pikkasen lämpösempää...


henkka ja"veeti" 19+4
 
tuutilulla käväisee
henkka81 ai niin, sehän oli se mitä mun piti tehdä :ashamed: Miä jo unohdin :headwall: Selailen myöhemmin tänään nuo viestit ja poimin s.puolet ylös. Kohta pitää lähteä kuopuksen korvakontrolliin
 
Hyvää joskin pilvistä päivää!

Huomasin tuossa itsekin viime yönä, etten pysty enää selällään nukkumaan. Tuntui vähän huonolta, joten täytyy taas tyytyä kylkiasentoon.

Etelä-Suomessa asuva siskoni on viimeisillään, tai vähän ylikin, eikä vauvaa kuulu eikä näy. Tiedän kyllä omasta kokemuksesta miten hitaasti lasketun ajan yli menevät päivät kuluvat...ei käy kateeksi, oikeastaan ihan mukava olla vasta tässä puolen välin paikkeilla odotuksessa!

Muutenkin erilainen kesä tulossa, kun kahtena edellisenä kesänä ollut pikkuvauva kainalossa, tai paremmin sanottuna rinnalla, joten ne kesät ovat menneet jotenkin "huumassa", imettäessä, ja rintatulehdusta varoessa. Tosin olen huomannut, etten ole erityisen herkkä rintatulehduksille. Joillekkin kun se iskee suurinpirtein heti lsynnäriltä kotiin tullessa, vaikka olisivat kuinka varoneet ja varautuneet.

Kiitos onnitteluista, ja onnea kaikille muillekkin palstan odottajille minun puolesta.
:flower:

Maha kasvaa nyt päivävauhdilla. Täytyy kai kohta lähteä kiertelemään mammaosastoja. Nyt kyllä tuo tunikamuoti helpottaa odottajia, vaatteita löytyy ihan "tavallisilta" osastoiltakin; venyviä ja pitkiä paitoja.

Mutta päivänjatkoja kaikille, iloitaan tästä keskiraskauden olotilasta niin kauan kuin sitä kestää! (Ja tsemppiä niille, joilla pahoinvointi tai muut vaivat ulottuu myös tähän ajanjaksoon!)

Lehdokki, tasan 19 viikkoa
 
Moi

Täällä ollaan nyt pari päivää sairaslomalla, sen pahoinvoinnin ja väsyn vuoksi. Ihan hyvää tekee vaan lepäillä.

Meillä huomenna edessä se 4Dultra, ja kyllä mua jännittää kuulla se sukupuoli. Jotenkin ollaan koko ajan ajateltu että tyttö olisi tulossa, vaikka mitään sen kummempaa tyttö-toivetta ei olekaan.
Jos ultraaja näkeekin masussa pojan, voi olla vaikeaa opetella ajattelemaan että poika tulee, sitä on jo mielessään niin kuvitellut sen tulevan vauvan tyttönä.
Vaikkakin olen kyllä ihan autuaan onnellinen oli sitten kumpi vaan, niinkuin Henkkakin sanoi että eniten toivoo vauvan olevan terve.
Meillä tuleva isoveli toivoo hurjasti poikaa, ja tuleva isosisko sitten taas tyttöä..eli saa nähdä kumpi huomenna hymyilee leveämmin:)


Masussa vauva potkii päivö päivältä enemmän, ja on ihanaa tuntea liikkeet niin selvästi. Olen jo uskaltanut miettiä vaunuja ja muitakin hankintoja pikkuhiljaa.

Nyt kömmin sohvalle nauttimaan toteuttamaan lääkärin määräystä lepäämisestä!
 
Heippa! :wave:

Oli eilen rakenneultra ja kaikki oli hyvin. :heart: Jännitti kyllä aika lailla, mut onneksi kaikki oli niinkuin pitikin. Musta tuntuu, et joka kerta jännittää aina vaan enemmän tuo ultra. :x
Painoa oli pikkuisella arviolta 421g, pituutta en muista. Sukupuolikin on melko varmasti tiedossa, mutta en halua sitä täällä kertoa, ku halutaan pitää ihan vaan omana tietona se. Täällä ku saattaa tuttujakin liikkua. :whistle:

Mitenhän nuo hartiat sais pois jumista, ku tuntuu, ettei pää enää pidä, ku ei veri pääse kiertämään. :/ Syykin kyllä löytyy, ku mulla on tullu joku ihme virkkausvimma ja se vetää hartiat jumiin pahasti. Piti alotella tekeen vauvalle peittoa ja samalla on kesken tytöille ponchot. :whistle:
Mahto naapurit pitää mua eilen hulluna, ku kavelin pihalla pojun perässä muovikassi käsivarrella ja virkkasin siinä samalla. :saint: Tuolta tuholaiselta ei saa tehtyä mitään ja pakko pihallakin kulkea perässä kokoajan, ettei pääse liian kauas livahtamaan, ku sit sitä ei saa kyllä enää kiinni tällä(kään) mahalla, ennenku on tiellä. Rasittavassa iässä, mutta silti niin ihanassa. :heart:

Mutta nyt täytyy lähtä siivoamaan.. Voikaahan hyvin. =)

-Ninni 21+6-
 
4d ultrassa käyty ja kaikki oli ok :) vauvalla kokoa oli pikkasta päälle 300g ja poikahan tuo taitaa olla :) olis vaan pitänyt ehkä vähän aikaa odottaa tota ultraa ni ois ehkä nähny vauvan piirteitä vielä selkeämmin (?), käytiin rv 19+6. Mutta oli kiva kokemus.
 
heipähei!
meilläkin rakenneultra takana; kaikki kunnossa ja pojaksi varmistui! ihan vauvahuumassa menee nyt sekä iskä että äippä! on tämä vaan niin ihanaa!
tietääkö muuten joku mitä tarkoittaa lyhenne RT neuvolakortissa tarjonnan kohdalla? käsitin että vauveli istuu siellä ihan "ihmisten" asennossa peppu alaspäin..
vaatepula meinaa uhata täälläkin,jos jollain on vinkkiä mukavista ja kivannäkösistä sortseista ja capreista niin kiitollinen olisin! jotka vielä menis mahan kohdalta kiinnikin... :D
synkkää ja sateista on täälläkin, tulisi jo aurinkoiset päivät...

tilda+tiitiäinen 20+3 :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 11:18 Tilda77 kirjoitti:
heipähei!
meilläkin rakenneultra takana; kaikki kunnossa ja pojaksi varmistui! ihan vauvahuumassa menee nyt sekä iskä että äippä! on tämä vaan niin ihanaa!
tietääkö muuten joku mitä tarkoittaa lyhenne RT neuvolakortissa tarjonnan kohdalla? käsitin että vauveli istuu siellä ihan "ihmisten" asennossa peppu alaspäin..
vaatepula meinaa uhata täälläkin,jos jollain on vinkkiä mukavista ja kivannäkösistä sortseista ja capreista niin kiitollinen olisin! jotka vielä menis mahan kohdalta kiinnikin... :D
synkkää ja sateista on täälläkin, tulisi jo aurinkoiset päivät...

tilda+tiitiäinen 20+3 :wave:

RT on raivotila ja PT perätila...joten vauvas on ihan oikein päin synnytystä nähden :D
 
Huomasin että multa puuttuu tuolta tietoja, eli synnärinä tulee olemaan Kätilöopiston sairaala, eli KOS, ja kolmas lapsi on tulossa:)

Huomasin että tuolle samalle lasketulle ajalle(19.10) on muitakin kättärille tulijoita, sielläköhän sitten törmäillään:)
 
Tervetuloa Piituli1974 :wave: Ymmärsinkös oikein että kahta pienokaista kannat? :)


Nyt oon etusivulle noita vauvojen sukupuoliarvioita merkinnyt. Jos joku meni huti tai uupuu, niin huhuilkaa perään :wave: Yritin noista viesteistä noita poimia paperille :)

tuutilulla kera typyn rv 22+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:07 henkka81 kirjoitti:
onko kellekkään tullu sellanen "outo" olo kuultuaan syntymättömän lapsen sukupuolen???
Täällä ollaan edelleenkin lievästi sanottuna sekaisin :D Ja ihmetellään mielettömästi, tyttökö muka meille poikien jälkeen =) Ja jos typykkä pojaksi syntyessään muuttuu niin mun täytyy jakaa nuo hamoset ym. v.punaiset vaatteet niille jotka tytön saavat :)

tuutilulla kera typykän rv 22+4<br><br>
 
Uusille :wave:

Tässä kuumeisesti odotellaan ensi tiistain ultraa!!!

Nyt vaan muuten ei fiilikset kovin korkealla ole. perhepiirissä on sattunut semmoinen asia että hirveen paha mieli on :'( Kun ei löydy mitään järkevää sanottavaa niin miten voi toista lohduttaa... :hug:

vauva liikkuu jo kovasti. Mieskin koittelee välillä josko pikku potku tuntuisi, mutta ei vielä..malttia vaan!

rv 18+4
 

Yhteistyössä