** LOKAMASSUT ** toukokuussa

kiisumirri
Iltaa!

Tervetuloa vaan kaikille uusille! :flower:

Kelit on mitä on mut eipä haittaa...kaksi aamua on saanut olla oksentamatta ja puolivälikin on ylitetty! =) Ja kesäloman alkuunkin on enää 9,5 viikkoa, kyllä elämä on ihanaa! B)

Vointeja kaikille!

Kiisumirri ja kirppu 20+3

Ps: masussa on ruvennut tuntumaan jännää jytinää, taitaa kirppu siellä harjoitella potkuja... :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 18:10 mami kirjoitti:
täällä rv 21+6 ja toista odotellaan syntyväksi 5.10:) Maanantaina oli ultra ja kaikki ok:) Tyttöä lupailivat (ensimmäinen on poika:)




Pitääkin kysästä varmistus. Oletko mami -87 vai toinen mami? :D Tiijänpä mitä etusivulle päivittelen :wave: <br><br>
 
No niin, alkuviikosta en ehtinyt Kelassa piipahtamaan tai en tenavien kanssa viittinyt lähteä. Tänään sain vihdoinkin mentyä paperit viemään. Lupailivat äitiysavustus rahoja parin viikon sisällä. Jee, pääsee shoppailemaan :D Pakkausta en sitten ottanut vaikka hirveesti pohdinkin sitä.... Ja oikeastaan pohdin vieläkin :)


tuutilulla kera typykän rv 22+4
 
Kultsux3
Joo, 4D-ultrasta selvitty hengissä :x

Mieli sekava, ja sekava ja vielä sekava.

Vauva oli taas erittäin vilkas, lääkäri meinasi että tämän perässä saattekin sitten juosta ja lujaa :) Painoa 440g, ja viikkoja nyt 20+3 joten melko iso veijari siellä meille heilutteli ja peppuaankin raapi, sekä jalkoväliä vilautteli (prinssi!!) =)

MUTTA selvisipä sitten että vauvalla on sydämessä 4,3mm:n kokoinen reikä oikean ja vasemman kammion välissä :ashamed: Lääkäri sanoi että varautukaa siihen että käyntejä (vähintään 1) tulee Helsinkiin kardiologin ja kirurgin ultrattavaksi ja juttusille :ashamed: Ja että todennäköisesti menemme myös synnyttämään Helsinkiin ja prinssimme leikataan heti syntymän jälkeen :ashamed: Meiltä matkaa Hesaan siis päälle 500km.

Anteeksi viestini omanapaisuus ja lyhykäisyys. On vaan niin kamala olo..... :'(

Kultsux3 rv 20+3
 
Kultsux3 :hug: :hug: :'( :hug: Tiedän erään, kenellä todettiin kans ennen sunytymää reikä sydämessä. Kävi sitten vissiin pariinkin otteeseen leikkauksessa. Lauantaina painaa valkolakin päähänsä ;)
Mutta voimia sinulle :hug:
 
Kultsux3 täältä kanssa voimahalaus teille! :hug:
Ikävää, että tuollanen tieto tulee nyt varjostamaan odotusta, sitä kun niin toivois että kaikki menis hyvin ilman erityisiä huolia...
Toivottavasti saatte nyt kunnolla tietoa tilanteesta, ettei tarvi vaan itekseen pohdiskella ja murehtia.
Ootko vielä jaksanut katsella netin keskustelupalstoilta, et jos jossain olis odottajia tai jo synnyttäneitä joilla samankaltainen tilanne? semmosen vertaistuen kokisin varmaan itelleni tärkeenä.

Mutta kovasti nyt voimia sekä teille että pikkuselle!!! :hug:
 
Keiju07
No jopas on... Aamupäivällä kun täällä kävin, niin sivuille ei päässyt kirjoittamaan ja kellonajat näyttivät mitä sattuivat. No nyt tulin katsastamaan tilanteen ja sivut näyttävät ihan uudenlaisilta ja oudoilta. Kellonajat edelleen ihan pielessä ja meidän toukokuun pinosta näkyy tippuneen välistä sivuja pois (vai ovatko tiivistyneet)... Toivotaan, että alkaa kohta taas toimimaan normaalisti, vaikka jotain uudistuksia olisikin tehty.

Kultsux3:sta kyllä nyt koetellaan. Toivottavasti, kuten joku jo mainitsikin, löydät jostain vertaistukea tässä asiassa. Itse tiedän perheen, jossa kakkosella todettiin rakenneultrassa sydämessä jotain vikaa ja vauva leikattiin sen synnyttyä heti muutaman päivän ikäisenä. Sittemmin kaikki on mennyt hyvin. Tälle perheelle oli jo odotusaikana annettu yhteystiedot toiseen perheeseen, joilla oli samanlainen tilanne, mutta lapsi siis jo isompi ja leikattu. Näin näkivät, että kaikki menee mitä todennäköisemmin hyvin ja vertaisperhe pystyi kertomaan omista kokemuksistaan ja antamaan tukea.

Omaa napaa:
Olin tänään rakenneultrassa, kaikki todella hyvin. Vauva liikkui paljon, mutta en ole vieläkään tuntenut mitään liikkeitä. Täällä Helsingissähän ei sukupuolta kerrota, joten se jäi nyt sitten avoimeksi kysymykseksi. Vauva kyllä pyllisteli ruutuun päin, ja mies oli sitä mieltä, että kyllä tyttö on kyseessä. Itse en niin hyvin tuota ultraa osaa tulkita ja kun ensimmäinenkin lapsi on kyseessä, niin voi tuo miehen veikkaus olla täysin pielessä. Napanuoran lisäksi ei tosin muita ulokkeita näkynyt.

Tarkoitus oli mennä 4D-ultraan tsekkaamaan ennen lomia tuo sukupuoli ja kasvu (kun taustalla siis ivf), mutta nyt yllätyksekseni klinikkamme 4D oli täyteen buukattu koko kesän ajalta!!! Nyt täytyy sitten miettiä, kuinka tärkeää tuo sukupuolen ennaltatietäminen on ja viitsinkö alkaa etsimään jotain toista paikkaa. Alkaa siis selvästikin olemaan erittäin suosittu tuo 4D, kun ei tullut mieleenikään etteikö kuukauden päähän saisi aikoja...

Keiju 19+2
 
Kyllä ymmärsit. Kaksoset tulossa viikkoja kasassa 21+3. Kotona ennestään 8v poika ja 1v 7kk vanha tyttö. Rakenneultrassa käyty ja ilmeisesti tulossa kaksi tyttöä. Melkoinen yllätyshän tämä oli. Mutta kyllä tähän jo pikkuhiljaa on tottunut.
 
kylläpäs näyttää typerältä nää sivut ny...huh huh....missäs se profiili on ja yv????tosi hämärää..toivottavasti nää ei jää tälläseks...ei kyls ilmä totu näin pieneen palstaan ;-)

kultsux3lle iso rutistus

henkka ja "veeti" 19+5
 
Ihan silmiin ottaa lukea näin pientä tekstiä..ja huomasin just niinkuin Henkkakin jo sanoi että profiilit on kateissa, ja YV:tä ei pääse laittamaan..muuttuukohan tää vielä tästä?
Mä olen just lähdössä sinne 4D-ultraan, ja jännittää ihan kauheena..Toivotaan että kaikki menis ok.
Tuun sitten kertomaan miten meni.
 
Kultsux3 kovasti ja ksamista ja haleja :hug:

Tänään saapui tilaamani matkarattaat johon kuuluu turvakaukalo. Sen saa kiinnitettyä noihin rattaisiin. On oikein ihanat ja mieluisat. Rattaat menee hyvin nyt tuolle nuorimmaiselle kesän aikana ja pikkuinen voi sitten vaikka nukkua niissä. Vaunuille oli käyny niin ikävästi, että oli jostain syystä ottanu homepilkkuja, enkä halua vauvaa niihin enää laittaa. Muutenkaan meidän pihassa ei voi vauvaa jättää yksin nukkumaan kun on noita oravia ihan riesaksi asti, puhumattakaan kärpistä, lumikoista ja villiminkeistä. Ja ovat vielä äkäisiä. Verkko meillä on, mutta ei minun mielestä estä petoja vaunuun tunkeutumasta jos niin haluaavat.

Tämän päivän olen taistellut sisälle pukkaavien muurahaisten kanssa ja pistin miehen myrkyttämään koko kivijalan. Tuo pienimmäinen huutelee innoissaan:" MULKKU" ja juoksee listimään sen, huvittavaa... :LOL:

Tytöillä onneksi enää kaksi aamuherätystä ja sitten minäkin saan aamuisin nukkua...mikäli ei tarvii vessaan juosta :headwall:

Onko kellään muuten unettomuutta? Itse olen kerran noussut aamukolmelta, muutaman kerran neljältä ja usein viideltä. Vessassa käyn ja sitten uni ei enää tule. Pinna palaa... :kieh:

Mileko + "riiviötyttö" 20+3
 
Täällä on tällä hetkellä ihan kiva ilma. Ei sada, mutta ei paistakkaan. Lämmintä on sekä sisällä että ulkona. Välillä tuntuu, että liikaakiin. Mutta ei kai pitäisi vielä alkaa valittamaan, kohtahan ne helteet vasta alkaa.

Olen lähdössä pitämään riparia maanantaina, joten vähän jännittää miten sitä jaksaa remuta niiden ipanoiden kanssa. Pitää vain ottaa vähän rauhallisemmin kuin ennen. Muuten ihan kivaa, mutta kun se on minun näyttö, niin tartteis oikeasti tehdäkin jotain.

Omaan napaan kuuluu tosi hyvää. Nyytti vetää ripaskaa hullun tavalla tällä hetkellä. Hän on ollutkin jo 3 päivää niin hiljaa, että on se ihanaa välillä tuntea jotain elämääkin siellä. Jani tunsi eilen ekan kerran liikkeet oikein kunnolla. Oli muuten aika ihana kattoa isukin ilmettä :D
Eipä täällä muuten mitään erikoista kuulu. Verenpaine on tosiaan kohonnut, mutta toivottavasti pysyy nyt kohdillaan. Luultavasti tuo näytön aiheuttama stressi nosti sitä. Ei voi mitään.

Yritän kyllä käydä täällä seurailemassa muiden keskustelua, vaikkei ole ollutkaan pahemmin aikaa kirjoitteluun. Onneksi se tilanne muuttuu, kun kesäloma häämöttää leirin jälkeen...

LillaStina ja Nyytti 22+2
 
no nyt on rakenne-ultra takana!!
kaikki oli hyvin :)
ja lääkäri veikkasi 95%:n varmuudella poikaa :heart:
mies on koko ajan sanonu että poika tulee!olihan toi innoissaa ku kuuli!!!
oi että oli ihana kattella ku se heilutteli käsiä ja jalkoja tuolla masussa!!!
säikähdin ekaks siinä,ku sanoin hoitajalle että maha välillä menee pieneksi aikaa kovaksi,niin sano että ei vielä kyllä pitäs harjotus supistuksiaan olla,huh...
hiki nous pintaa ja miehen kaa mietittii jo kaikkee kauheeta :(
onneksi lääkäri sitte sano että näillä viikoilla kohtu kasvaa paljon,ja on luultavasti sitä!!
sit sano viel että jos kipeetä alkaa käymään niin soittaa sinne.
oli hirmu kiva lääkäri!
ompas jotenkin hassun näköset nää uudet sivut
:|
Voikaa hyvin :wave:
-milla 20+4
 
Voimia sulle Kultsux3!!!Ja Tinakenkätyttö toivottavasti ei ollu mitään kovin pahaa tapahtunnu perheessä :heart:
Tänne ei esn kummempia.Vauveli potkii aina välillä lujasti mutta aika rauhallinen se on verrattuna toisiin lapsiin.Keskiviikkona on sitte se rakenneultra.Jännittää niin kamalasti.Maha kasvaa kamalasti.Tytötki olivat jo huolissa ko äidillä on niin iso maha ja iso peffa :LOL: Pelkäävät että leviän ihan kamalasti ko olen muuten niin pieni ja hoikka.Onpa sitä painoa tullu jo yli 10kg.
Toivotan kaikki uudet tervetulleeksi ja kaikille jotka käynyt jo ultrassa iso :hug:
Hyviä vointeja kaikille!Ja hyvää viikonloppua ja ihanaa kesäkuun alkua =)
Mie ja pikkuinen 19+5
 
No nyt on 4D-ultra takana, ja oli aika mahtava kokemus. Vauvan piirteet näkyi niin selvästi, ja lääkäri tutki muutenkin tosi tarkkaan kaikki ja mitään huolestuttavaa ei löytynyt, kaikki oli juuri niinkuin pitää.
Meille on nyt sitten tulossa POIKA, lääkäri sanoi sen olevan 100% varmaa.
Minun masussani siis kasvaa pikkuinen ukko:) Ihanaa!
 

Yhteistyössä