äo
Olenko turhan huolissani? Lapsi siis kielellisesti lahjakas, hyvä käytös. En ole pitänyt tarpeellisena "patistaa" lasta opiskelemaan enemmän. Lapsi sosiaalinen, liikunnallinen ja reipas.
Samaa mietin minä.Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:Mistä sä tiedät sen äo:n? :xmas:
Saahan sen testattua, jos haluaa teettä jostain syystä psykologisia testejä. Omat vatipääni on testattu hahmotusvaikeuksien jne varalta. Myös äö.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Samaa mietin minä.Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:Mistä sä tiedät sen äo:n? :xmas:
Omat vatipääni.... :heart:Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:Saahan sen testattua, jos haluaa teettä jostain syystä psykologisia testejä. Omat vatipääni on testattu hahmotusvaikeuksien jne varalta. Myös äö.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Samaa mietin minä.Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:Mistä sä tiedät sen äo:n? :xmas:
Ovat nuo sellaisia.. vatipäitä. :heart:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Omat vatipääni.... :heart:
Alisuoriutuminen on riski... En osaa kuitenkaan neuvoa, mitä tehdä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mukavuudenhalua veikkaan: pääsee helpommalla, kun sulautuu massaan ja mitä sitä rehkimään, jos asiat tuntuvat helpoilta. Ja entäpä jos kovasti yrittämällä ei saisikaan parempia tuloksia, joutuisi pettymään... parempi varjella itseään siltä.Alkuperäinen kirjoittaja taimi:Varmaan kannattaa ensin yrittää selvittää mistä alisuoriutuminen johtuu, sitten voimiettiä pitääkö huolestua...
Nimenomaan tarkoitin että jos syy esim. epäonnistumisen pelko niin silloin asialle on syytä tehdä jotain! Mutta jos syy vain "laiskuus" niin ei ehkä tässä vaiheessa vielä kannata murehtia.Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:Mukavuudenhalua veikkaan: pääsee helpommalla, kun sulautuu massaan ja mitä sitä rehkimään, jos asiat tuntuvat helpoilta. Ja entäpä jos kovasti yrittämällä ei saisikaan parempia tuloksia, joutuisi pettymään... parempi varjella itseään siltä.Alkuperäinen kirjoittaja taimi:Varmaan kannattaa ensin yrittää selvittää mistä alisuoriutuminen johtuu, sitten voimiettiä pitääkö huolestua...
Älykkyys ei aina ole järkevyyttä, saatika viisausta. Älyllä voi molempia kyllä kerätä. =)
Me aikoinaan väiteltiin lukiossa tästä. Kun luokan kaksi hikipinkoa väitti kiven kovaa, että viisaus ja älykkyys on sama asia eli jos on keskiarvo 10, niin silloin on myös älykäs. Ei mennyt millään jakeluun, että ei ole sama asia tämä ollenkaan eikä viisas ole välttämättä älykäs, vaikka usein näin tietty voi ollakin.Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:Mukavuudenhalua veikkaan: pääsee helpommalla, kun sulautuu massaan ja mitä sitä rehkimään, jos asiat tuntuvat helpoilta. Ja entäpä jos kovasti yrittämällä ei saisikaan parempia tuloksia, joutuisi pettymään... parempi varjella itseään siltä.Alkuperäinen kirjoittaja taimi:Varmaan kannattaa ensin yrittää selvittää mistä alisuoriutuminen johtuu, sitten voimiettiä pitääkö huolestua...
Älykkyys ei aina ole järkevyyttä, saatika viisausta. Älyllä voi molempia kyllä kerätä. =)
Viisaus kertyy matkan varrella. Äly auttaa kiperissä paikoissa ja ongelmatilanteissa, viisaus estää ne.Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:Me aikoinaan väiteltiin lukiossa tästä. Kun luokan kaksi hikipinkoa väitti kiven kovaa, että viisaus ja älykkyys on sama asia eli jos on keskiarvo 10, niin silloin on myös älykäs. Ei mennyt millään jakeluun, että ei ole sama asia tämä ollenkaan eikä viisas ole välttämättä älykäs, vaikka usein näin tietty voi ollakin.
Meillä miehellä erittäin korkea äö (useaan kertaan mitattuna, mutta en muista tarkkaa lukemaa, vissiin 180 ja yli) ja koulumenestys ei ollut kummoinen, koska ei ollut tarpeeksi haastetta, niin koki koulun tylsänä
Millainen lapsi muuten on?Alkuperäinen kirjoittaja ap:jotenkin epäilen psyykkistä ongelmaa. Lapsi on kovin vaativa itselleen, ehkä on turhaan asettanut oman mittarinsa siihen kasiin..
Mulle ei ole asialla niin väliä, kunhan lapsi tosiaan on onnellinen. en vai tiedä miten tukea tässä ongelmassa, kun mulle ne kasit on ihan ok..
Älykkyys kun on minusta niin laaja-alaista. Tuossa lapsessa se paraiten näkyy tilanteiden analysoimisessa, syy-seuraus, suhteiden pohtimisessa ja ennen kaikkea reiluutena muita ihmisiä kohtaan.
Näi itse kokeneena sanoisin, että alisuoriutuja ei opi ponnistelemaan. Tällöin voi olla, että hän ei saavuta potentiaaliaan ikinä. Edes yliopisto ei tarjoa haastetta, jos tyytyy pelkkään hyvään arvosanaan.Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:Mitä haittaa alisuoriutumisesta muka on? Arvosanat ovat kuitenkin hyvät, eikö? Sillä ei ole mitään merkitystä onko se 8 vai 9. Miksei lapsi saisi päästä vähän helpommalla jos ei kuitenkaan ihan ranttaliks pistä?