Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Päivitin plussaneiden listalta pois nimiä, kenestä ei ole kuulunut sitten plussauksen kummallakaan palstalla :( Lasketut ajat jo menneet. Päivitetään synnyttäneisiin, jos ilmaantuvat :)

Piinailijoile plussatuulia :heart: ja muille kärsivällisyyttä hoidon odotteluun :)

T. Paulanna ja pavut 22+0
 
Olen seurannut pidempään keskusteluja ja nyt rohkaistun kirjoittamaan :)

Tarinani on tällainen:
Ikää mittarissa 39 v. Miehellä ikä 32 v. Hoidoissa Suomessa. Ei lapsia.

Historia:
2012 kevät:
Yrittäminen alkoi

2013 kevät:
Ensimmäinen klinikka käynti
Tutkimukset:
Minulla arvot: AMH 0,3 FSH 8,4
Miehen siittiöt ok.

2013 syksy:
1.ICSI
3 munasolua
1 normaali hedelmöittyminen
1 siirtoon kohtalainen 7-soluinen alkio
Limakalvo 6,2
Nega

Käytössä DHEA

2.ICSI
4 munasolua
1 normaali hedelmöittyminen
1 siirtoon hyvälaatuinen 8-soluinen alkio
Limakalvo 5,9
Nega

2014 kevät:
Tutkimuksia lisää:
Löytyi Fragile-X kantajuus
Suunniteltu 3. ICSI peruttiin
Ei tarvetta DHEA:lle
Luovutetut munasolujonoon


2014 syksy/talvi:
Luovutetut munasoluhoito alkaa joulukuussa kuukautiskierron säätämisellä

2015 talvi:
Toivottavasti alkion siirto tammikuussa :)


Voisiko joku lisätä minut Hoito lähestyy? Kiitos :)

Tytsy75,(39) 1.lapsi toiveissa, 1.lahjamunasoluhoito, Suomi

Tsemppiä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:


Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
ikä suluissa

Johkuli (40), 3. luovuttaja, lahjamunasoluhoito
Piper86
Lumona (28) 1 lapsi. 1 lahjasoluhoito.
Sufka
Tepsuttelija,
prinsessatyttö
plastex (36) : 2. lapsi
Iitu78. 2.lapsi, pas, helmikuun ekaviikko 2015
Pikkukintsu (37), 1. lapsi, PAS tulossa alkuvuonna 2015, Gdansk

Hoito lähestyy

Tytsy75,(39) 1.lapsi toiveissa, 1.lahjamunasoluhoito, Suomi
Jonnuli-77, 1. lapsi, Tsekki, tammikuussa 2015
Jumprahuitti. Uusi hoito-2015
Toivokkaat
Mimossa2013
Armiina (30)1 lapsi toiveissa
Lempiviola (33) 1 lapsi
Iida-Karoliina (40+) 3 lahjasoluhoito, keskenmenon jälkeen, Gdansk
Weeru (31), Pas tulossa
Rouva K33 1 lapsi toiveissa lahjamunasoluhoidolla keskenmenon jälkeen
aniraz_ (33) 1 laps. 4 IVF (1 lahjamunasoluhoito) Marras-joulukuun vaihde -14, Fertinova
oivikki, 2. lapsi toiveissa, PAS tulossa vko:lla 51
Fanni (40+), 2.luovuttaja 1.pas vko 51, Tsekki

Piinistelijät


esemila. 2.lapsi, 2 luovuttaja ja 2 pas.testi 2.12
lilla86, (28) 1. lahjasoluhoito, pas, testipäivä 10.12

Plussanneet


Hassutassu (40+), 2 lapsi
rudy (kaksoset v.2010), 4. lapsi la 11/15
Tauku: (40+) 3.lapsi, la 1.12
Sussuanna: La 8.3.2015
Paulanna(40+), kaksoset, 1. Ja 2. yhteinen, la 1.4.2015
Persika (38), 1.lapsi toiveissa, PAS, heart: la 6.5.2015
Hailaiva:
Burma (39), 1. Lapsi toiveena, LA 26.6.

Maaliin päässeet


Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö
Odottava73, 17.4.2014 poika (rv 31+6)
Nalletyttö, poika 29.4.2014
amv, 20.6.2014, toinen lahja-alkiotyttö (rvk 33+6)
Vekkuliina (31) Poika 14.7.2014
Johkunen: Esikois kaksospojat. 13.11.2014

Taustalle siirtyneet


Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
HalleB (alle 30v) suuntana adoptio-prosessi
 
Viimeksi muokattu:
tytsky tervetuloa. On sinulakin ollut jo raskas taival takana. jospa nyt lahjoitus hoito toisi sen vauvan teidänkin kotiin. sitä toivon. Päivitin sinut listalle.

hassutassu olen pahoillani. Nyt toiveet sinne huuruneniin ja uuteen vuoteen 2015.. sinne se meni meidänkin hoito , ei tänä vuonna päästä kyllä enään..
 
Hassutassulle isot pahoittelut. On tää niin väärin. Voimia loppuvuoteen, josko vuosi 2015 olis teidän?!? Toivon niin:heart:

Omaa oloa: oireita ei ole. Ei siis niinku mitään, nada. Katsoin että viime siirron jälkeen oireita oli oikeastaan heti, mutta nyt ei. Toisaalta tuoresiirrossa mulla oli lisäksi se zumenon ja lugestroniakin isompi annos... Ehkäpä oireettomuus johtuu siis nyt pienemmistä lääkemääristä... Jonkunverran oon katsonut YouTubesta jenkkinaisten hoito videoita ja siellä tosiaan monet testaavat jo pp4 jos on siirretty blasto... Mulla toi pp4 koittaa perjantaina, mutta aion kyllä vielä ainakin viikonlopun yli pitää näppini testeistä erossa. Veritesti mulle määrättiin jo pp11 eli ensi viikon perjantai.

Mitä kuuluu Esemila:lle? Ootko saanut pidettyä mielen rauhallisena? Entä mitä pp:tä elät ja onko oireita?

Tytsky: tervetuloa minunkin puolesta. Toivotaan että pian pääsette tositoimiin. Tule ihmeessä tänne juttelemaan, täällä on tosi mukavaa porukkaa ja vertaistukea. :)

Öitä kaikille!
- Weeru pp2
 
Kiitoksia Iida-Karoliina!

Olen pohdiskellut, että kuinka laajasti ystäväpiirissä kannattaa kertoa aikaisemmista ja tulevista hoidoista... Itselläni on vähän ristiriitainen fiilis.
Oletteko kertoneet ystäväpiirissänne hoidoista?
 
juuu siis sama täällä nyt oltu 2 siirtoa tänä vuonna 2 juurikin vaiettiin suurimmaksi osaksi no helpottihan se sitä päivää ei kaikki kysellyt joko joko tiedät ... mutta se taas kuinka tyhjä olo tekis mieli huutaa PERKELE EI TAASKAAN MIKSI ???? kun nyt yritti sitte ei tässä mitää niin ihmeellistä tässä päivässä joo :( että että en kanssa oikein tiedä niin
 
Hassutassu voi ei :headwall:|O, miksi miksi, voimia teille pettymyksen sietämiseen ja tosi paljon onnea seuraavaan siirtoon.

Tytsy tervetuloa mukaan juttelemaan.

Lilla onnea kovasti, jotta + tulisi testiin.

Weeru tosi aikaisin tunutuu tuo pp 4 testipäivänä. Kyllä noissa blastosiirroissa "tuntuu" tuo piinailu aika lyyhyelle. Vaikka ei kyllä piianailu ole vielä ikinä oikeasti tunutunut lyhyelle vaan tosi pitkälle.

Esemila kiva kuulla, että muillakin on ollut eri oireita eri lääkkeistä, kysyn asiasta veilä sitten klinikalta viimeistään limisultrassa.
 
Viimeksi muokattu:
Hassutassulle :hug: On se niin väärin ...

Kommentoin vielä blastoilla testaamiseen : mitä olen lukenut ja itse testaillut blastoilla, niin aikaseen näkyy kyllä plussat, mutta siinä on myös vaarana se, että kiinnittyy, mutta ei jatka kasvuaan ja turhaan iloitsee plussasta...nimimerkillä tämänkin kokenut :(
 
Viimeksi muokattu:
weeru älä testaa liian aikaisin, tulee murehdittua joko turhaan tai useaan kertaan lopputulosta. Hyvä neuvo jota toivon itse noudattavani. :D

tytsy tervetuloa! Mä olen kertonut hoidoista lähimmille ystäville ja perheelle, ja tuki on ollut mulle tosi tärkeetä, en ole mitään huonoja puolia löytänyt. Omat vanhemmatkin on suhtautunut tosi fiksusti. Välillä mietin että olenko nyt rikkonut toivottavasti tulevan lapsen yksityisyyttä, kun luovutustaustasta tulisi tietämään usea henkilö. Mutta en näe siinä mitään hävettävää/piiloteltavaa ja lisäksi kaikkien suhtautuminen on ollut tosi kannustavaa, yhtäkään kauhistelua en ole kuullut.

hassutassu :hug: pahoittelut!

).( hoito viivästyy. Luovuttajalle oli käynyt sekaannus lääkkeiden kanssa ja nyt meille tarjotaan uutta luovuttajaa. Jos hyvin käy, siirtoon päästään vielä juuri ennen pyhiä tai sitten menee ensi vuodelle. Ei auta, toivotaan että on parempi onni uuden luovuttajan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä piinailijoille.

Me ei olla kerrottu kun appivanhemmille että luovutetuilla ollaan tehty hoitoja. Joku muu tietää että hoidoilla ollaan yritetty raskautta, kun tätä ikääkin on jo. Ihmiset aavistelee että ehkä näin on.
Jos joskus näillä lahjasoluilla saadaan vauva niin kyllä hän itse on se ensimmäinen joka saa kuulla alkuperästään.. ja luulen että se käy aivan luonnollisesti asioista kertomalla sitä mukaa kun vesseli kasvaa.
Appivanhempien suut teipataan kiinni tästä asiasta.
Ja tiedän luomusti raskautuneita jotka päälle 50v, vaikka harvassa heitä on tosin..
Ennen varmaan oli enemmänkin kun ei tuota ehkäisyä ollut. lapsia tuli jos tuli..

Oiskohan minulla ollut 5 tai 6 päivä kun blastoilla testasin ekan näkyvän viiva.
Ainahan on vaara kun aikaisin testaa että viivat näkyy ja kun testaa parin päiväin päästä ei näy enään mitään, se näiden herkkien testien vaara ja huono puoli on.. tämän olen saanut kokea kyllä.. siksikin tein testejä kesken menossa parin päivän välein ennen kuin uskoin että raskaana ollaan.. vaan eipä ehtinyt kovin pitkälle edetä raskaus.. :(
 
Viimeksi muokattu:
Rouva kk niimpä, kyselijöitä riittäisi. Kipu itsellä on sitä suurempi kun kertoo että ei taaskaan onnistunut.. Appivanhemmat tietää kun on vähän pakko kertoa. ollaan niin läheisissä väleissä että ei salaa reissata Puolaan asti, hulluina ajankohtina. ei loma kausia ym.. viimeeksi oltiin vain lomalla siellä kyllä ;)
 
Minulle on nyt käynyt aika erikoinen juttu...
Tein eilen 2 raskaustestiä jotka olivat negoja mutta kiltisti menin kuitenkin veritestiin jonka tuloksen sain tänään; labratädin mukaan selvästi positiivinen...
Lääkäri oli laittanut vaan perustestin joten arvoa nyt en tiedä...
Nyt tein uuden pissatestin ja siinä näkyy haalea viiva...

Siis apuva....mitä tämä nyt on? Olenko siis raskaana vai onkohan tämä nyt normaali raskaus laisinkaan...tää aloitus raskaudelle on ainakin outo...

Anteeksi tämä omanapaisuus mutta pää on ihan sekaisin..
Onko kellään kokemusta tällaisesta..
 
  • Tykkää
Reactions: neppari7
Voi Hassutassu nyt sormet ja varpaat pystyyn, että on plussa :heart: Sun kantsii nyt mennä heti huomenna otattamaan HCG- arvo , jotta voit konsultoida lääköriä onko tarpeeksi korkea arvo. Pidän niin peukkuja, että on :))) toivottavasti olet jatkanut lääkkeitä.
Ihmeitähön tapahtuu ja nyt voisi olla sen paikka :heart:
 
juu meilläkin tietää kummankin vanhemmat tietenkin asiasta ja anopin kanssa nyt tästä ei keskustella mutta enhän muutenkaan keskustele sillä tapaa hänen kanssaan. sen sijaan päivittäin appiukon kanssa jutellaan pystyin viime siirron pitämään itselläni kyllä häneltäkin.
 
Hassutassu IIK!!! Kuinka ihanaa jos saatkin plussan!! Toivon täällä parasta. :heart:

Aniraz toivottavasti hoito ei nyt liikaa siirry siis sun kierron kannalta? Mahtavaa jos saatte uuden luovuttajan noin nopsaan "lennosta". :)

Tytsy: me ollaan avoimesti lähipiirille kerrottu hoidoista. Lapsettomuus on nyt 7 vuoden ajan ollut minulle ja miehelleni niin kipeä asia että en vaan pystyisi kestämään kyselyitä/uteluita. Nyt kun oikeastaan kaikki lähimmäistemme asiasta tietävät niin saamme itse päättää mitä ja milloin kerromme. Se on ollut meille oikea ratkaisu. Plus että oikeasti tarvitsen mieheni lisäksi jonkun jolle voin näistä kaikista hoitoihin/pettymyksiin/olotiloihin yms liittyvistä avautua. Se helpottaa mua kun voin vähän purkaa sitä pahaa oloa pois puhumalla.

Omaa oloa: mitään oireita ei edelleenkään. : / onkohan kukaan koskaan plussannut niin ettei oikeasti ole edes rinnat kipeät?? Eilen söin jotain sopimatonta ja maha oli koko illan kipeä ja sekaisin, mutta kipu oli selkeästi siinä "ruokavatsassa" eikä alavatsalla kohdun kohdalla. Aamulla kun heräsin olo taas niin normaali kuin olla ja voi. Ihan kuin en koko siirrossa olis edes käynyt. Enteileeköhän tää negaa.:'( Viikonlopun aion rauhassa olla, mutta keskiviikkona jos kk ei oo alkanut aion testata. Perjantaina verikoe. Mikäköhän olis herkin apteekista saatava testi?

Hyvää viikonloppua kaikille!
-Weeru
 
Voi huh miten jännittävää tämä voi olla! Tänään kävin uudestaan verikokeessa ja tuloksen saan vasta maanantaina. Nyt tämä piina vasta alkoi...
Aamulla en uskaltanut enää pissiä tikkuun kunnes aamupäivästä sitten oli jo pakko. Ja kyllä siihen viiva taas tuli: ehkä vähän vahvempi jopa mutta edelleen hailakka...ja oireita minulle on kyllä ilmaantunut, mahakipuja, pientä etovaa oloa ja rinnat ovat kipeytyneet. Mutta nyt ei auta kun odottaa lopullista tuomiota...iik!!

Weeru: kyllä niitä oireettomiakin raskauden alkuja on ja täytyy myöntää että itselläni tässä "haamu"raskaudessa oli vain jotain pieniä oireita aluksi jotka hävisi ja olinkin niin varma negasta

Kiitos ihanaiset kommenteista ja kannustuksesta...niiiiin toivon että tässä nyt hyvin kävisi.

Esemila; mitenkäs sinulla menee? Ja pitäen muut piinailijat? Peukkuja kaikille!
 
Vitsi miten hienoa hassutassu, sen on oltava nyt plussa veritestissäkin tai siis arvo hyvä. Mikä pp testasit ekan testin mikä oli nega ja mikä pp tuli hailakka plussa. Hirmuisen jännää

ON, itse en ole testaillut vielä ja pp 10 nyt menee, ei ole edes testiä mitä tehdä ja su on vasta virallinen testipäivä. Aika lunkisti nyt on menny tää piinailu mitä en sen vuoksi oikein voi varsinaiseksi piinailuksi edes sanoa. Ukkokin oli ihan ihmeisään, et ku oon niin rauhallinen ja en asiasta ole mitään höpöttänyt.

Oireina maha ja selkäkipu ja eilen alkoi kova päänsärky ja jatkuu tänää vielä. Eilen luulin että tulen uudestaan kipeäksi. Nämä nyt voi olla suuntaan tai toiseen oireita ja luikin,et monilla tulee ennen menkkoja kova päänsärky.

Paljon tsemppiä kaikille missä vaiheessa olettekin!
 

Yhteistyössä