Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Esemila; Pp13 nega pissitestiin ja pp14 se haamu sitten ja verikoetulos positiivinen. Ja nyt siis pp15 ja vahvempi viiva kuin eilen.
Aika erikoista että blastoilla noin myöhään näkyi...mutta en nyt masennu vaan liputan raskauden puolesta!
Harmi aniraz tuo luovuttajan vaihtuminen viime metreillä mutta toivotaan että ehditte vielä siirtoon tälle vuodelle niinkuin oli suunniteltukin.
 
Meillä mies päätti testausajan toisin kun kotiin tullessa toi pari testiä apoteekista. Pitihän yksi käydä sit testaamassa. Oikein kaunis valkoinen testiviivankohtahan siihen tuli.
Nyt pitää mietti taasen,että jatketaanko vielä enää missää vaiheessa vai pidetäänkö tauko ja keväällä yritys uudestaan.
Toisaaltaan en usko,että raskaudun enää, syytä en tiedä,mut nyt on jotain enemmn vialla kun ei tosi hyvätkään alkiot yritäkkään kiinnittyä. Ehkä olisi paras vaa luovuttaa ja lopettaa hyvien alkioiden tuohoaminen. Ja ei viitsisi romuttaa Reprofitin tilastoja,mitä tähän mennessä on ollut niin hyvät.
 
Hassutassu: Onnea :)
aniraz: Toivottavasti teidän ei tarvitse kauaa odotella uuden luovuttajan kanssa.
esemila: Voisiko testitulos muuttua vielä? Eikös teillä ollut virallinen ensi viikolla?

Tsemppiä piinailijoille!

ON: Olen kertonut läheisille ystäville + äidille hedelmöityshoidoista. En kuitenkaan ole tarkentanut millaisista hoidoista on kyse. Olen luovutetuista munasoluista kertonut parille ystävälle ja siskolle. Tulevasta hoidosta ainoastaan yhdelle ystävälle ja siskolle.
 
Viimeksi muokattu:
Hassutassu toivotaan parasta!
Mä viime kevään pas:sta sain haalean viivan, sitten verikokeesta (kvalitatiivinen, eli posit/negat) sain positiivisen, joka tietääkseni on jos Hcg>25. Lääkäri ois toivonut kvantitatiivistä testiä joka antaa Hcg arvon, mutta suomen lääkäri oli laittanut ton "väärän". Mulla oli epäily ettei kaikki mee hyvin, kun Clearblue antoi viikkonäytöllä raskaana 1-2 viikkoa, kun ois pitäny olla jo yli 3 viikkoa. Sit alkoi kova vuoto rv 6+3 ja ainakin itse tulkitsin sen keskenmenoksi. Ultrassa kaikki oli jo tyhjentynyt. kemiallinen ei ois varmaan pitäny vuotoa pois noin kauan.
Toivon että sulla arvo tarpeeksi hyvä, mulla siis varmaan oli Hcg matala jo alusta asti.
Plussia kaikille muillekin piinailijoille!
 
Ompas täällä tapahtunu!
Onnea plussanneille ja iso halaus negaa saaneille :(. Pitkää tietä tarvotaan..

Hassutassu. Joo toi tavan hcg koe tosiaan antaa plussaa jos arvo yli 25. Toivottavasti sulla olis nyt reilusti jos noilla pv koe otettu! Tsemppiä!

Ja Tytsylle tervetuloa!
 
Voi Esemila! Oletko testannut uudestaan? Etkä sinä mitään tilastoja romuuta!!! Kyllä meilläkin on niiiiin vaan negaa negan jälkeen ollut tässä että joskus jopa nolottanut nämä epätoivoiset yritykset...mutta tämä tie on käytävä loppuun mutta vaikeaahan se on päättää että nyt lyödään hanskat tiskiin jos tää ei vaan onnistu. Miettikää nyt rauhassa mitä teette jatkon suhteen. Halaus!!!

Täällä on ollut niin piina viikonloppu että...näitä raskausoireita tässä kuulostellessa...tuntuu että niitä on ja sitten taas ei...mutta hermot on ollut niin kireenä että!! Täällä on kaikki saanut kuulla kunniansa...huoah!

Sitten mun mies ei yhtään tajua että tässä voi tulla turpaan taas täysillä...se vaan että plussa mikä plussa...niin yksinkertaista kun tämä olisikin...

Mitenkäs Weeru? Oletko sortunut testailemaan?
 
Hassutassu; en oo testannut. Mulla ei ole mitään oireita edelleenkään. Tuntuu jotenkin todella epätodelliselta että oonko edes ollut missään siirrossa kun tosiaan ei oireen oiretta. Eli eiköhän se nega sieltä sitten paukahda, taas... Sovittiin miehen kanssa että to aamuna testi ja pe sitten on se verikoe.

Voin uskoa että teillä siellä piinaavia hetkiä elellään. Huomenna onneksi saatte selvyyttä tilanteeseen. =)

Kaikille tsemppiä vaiheesiinne!
-Weeru pp6
 
Jonkin aikaa sivusta keskustelua seuranneena kerron oman tarinani...

Pitkä raskaustoive takana. Viimeisen hieman yli vuoden aikana yritetty yhteensä 2x inssi, 4xIVF/ICSI ja tietty ne lukemattomat määrät Clomeja.Vain kerran on päästy tuoresiirtoon kahdella alkiolla, josta kemiallinen raskaus. Yksi alkio jäi aikoinaan pakkaseen, mutta ei selvinnyt sulatuksesta. Munasolusaalis ollut säälittävä (0-4/punktio). AMH alle 0,2, ikää hieman yli 30v.

Toissakerralla stimulaatiossa lääkäri jo sanoi, että jos sinut raskaaksi saadaan, niin se on melkoinen työvoitto.

Seuraavaksi kokeillaan yksityisen klinikan kautta luovutetuilla munasoluilla. Hoidot ajoittuu ilmeisesti ensi vuoden alkuun. Jotenkin ei jaksa enää edes uskoa, että tässä joskus tullaan onnistumaan, mutta eipähän tarvitse joskus myöhemmin miettiä, että olisiko sittenkin pitänyt vielä sekin hoito kokeilla...

Itse olen sanonut, että lapsettomuuden kanssa taistelu on sellaista, mitä en koskaan haluaisi edes pahimmalle vihamiehelleni...
Tsempityksen kaikille haaveilijoille!!
 
Joulukuun eka ja musta tuntuu että maailmanloppu. Aamulla heräsin tuttuihin kipuihin ja vessassa pyyhkeessä paperiin jäi luge mössön lisäksi vaaleanpunaista. Eli ei riittänyt mulla pitämään menkkoja poissa testiin asti toi 2 aamulla ja 2 illalla laitettavaa lugea. Kuinkahan tästä taas noustaan??? :'(

-Weeru pp7
 
Voi Hassutassu! Sinulla tilanne näytti jo paremmalta kun veritestikin positiivinen... Iso hali!!! On tää niin väärin. Koska saat veriarvot tietää?

Mua niin syö tää koko touhu tällähetkellä. Miksi ei voi onnistua?? En voi tajuta. Me ollaan koko saatanan syksy tätä tahkottu ja ei onnistu. Tässä vaiheessa paskamaiselta tuntuu myös se että seuraavasta tilistä maksellaankin sitten n2000 euron pas hoito ja niin siis tyhjästä, negasta, tästä kamalasta toivottomasta fiiliksestä toi 2000 tuntuu ihan kohtuuttomalta. Eikö me koskaan saada mitään vastinetta noille rahoille saatana??? Itken täällä räkä poskella sellasta raivo itkua. Miksi miksi MIKSI??? :mad:
-Weeru
 
Kyllä pistää mielen matalaksi taas ja itku tulee. Ei ole oikeesti oikein !!!
Mä testasin sillo pp11 sen negan mikä muuttui roskishaamuksi ja pp13 negan mikä ei sit muuttunut miksikään.
Ajatteli kuitenkin jatkaa lääkkeitä koska olisin halunnut veritestiin,mut täällä ekat ajat saa labraan 8.30 ja viimeisen 15.50 joten en sinne pääse ku olen töissä. Ja viikonloput ne on kiinni. Eli menisi to ennen kuin kokeeseen pääsisin ja sinne asti kaiketi turha odottaa vaik tekisi mieli tietää et onko ollu yritystäkään.

Laitoin viestiä Reprofitiin ja siellä oltin tosi ihmeisään että ei vieläkään. Lääkäri sanoi et tsekkaa paperit läpi, et mitä seuraavaksi ja missä mahtaa olla vika.
Itse en usko enää,et kolme kertaa peräjälkee olisi alkioissa vikaa vaikka suomessa lääläri onkin sitä mieltä et suurin syy on niissä. Miksi ne ns huonot muka osuisi aina minun kohdalleni.
Plääh, on tää vaikeaa ja hiton rankkaa

Tsemppiä likat jaksamisen vaikka helvetilliseltä se nyt tuntuukin jatkaa eteenpäin.

Halauksin esemila
 
weeru, hassutassu ja esemilia pahoittelut! :hug: tuntuu pahalta teidän puolesta. Mun mielestä jokainen joka joutuu tänne asti taivaltamaan ansaitsee sen pysyvän onnen. Mutta näissä hommissa ei vaan tunnu olevan mitään oikeudenmukaisuutta. Mä maksaisin vaikka mitä, jos tietäis että tulosta tulee. Nyt sitten maksan, ettei tarvii katua ettei edes yritetty.
 
weeru, hassutassu ja esemila :hug: On se niin väärin...miksei vois onnistua ?
Samaistun niin teidän tunteisiin, ainoa keino jatkaa eteenpäin omalla kohdalla oli seuraava siirto, en vain voinut lopettaa ja toivoa toi seuraava siirto. Toivottavasti saatte vielä oman nyytin syliinne.

Paulanna ja pavut 22+6
 
Voi harmi näitä negoja, pahoittelut! Meidän klinikka ohjeistaa Hcg arvolla 50 että pitää jatkaa lääkkeitä ja varata aika ultraan. Kai se on pieni prosentti joilla raskaus jatkuu, mutta oon kuullu että just jotain alle 50 ollu testipäivinä ja normaali raskaus. Ärsyttävää kun ees plussa ei ole välttämättä plussa!
 
Meidän hoito siirtyy tammikuulle. Helpotus, tuo viime viikkoinen veti mielen matalaksi ja nyt on hyvä hetki rauhoittaa tilanne, viettää joulu ja palata sitten asiaan. Lääkkeitä nappailen niin, että saataisiin kierrot yksiin luovuttajan kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Aniraz voi ei!! Luovuttajaa ei sitten löytynytkään tilalle lennossa? Kurjaa kun näitä hoitoja joutuu muutenkin kauan odottelemaan niin sitten vielä kun h-hetki on ihan käsillä tuleekin viivästys. Tosi kurjaa, mutta hyvä että oot noin optimistisen kuuloinen ja jaksat odottaa tammikuuta. Ite olisin varmaan saanut slaagin jos olis kuukaudella siirretty...

Hassutassu ja Esemilia; voimia teille molemmille. On nämä negat niin rankkoja aina kestää. Onko teillä jo selvät sävelet seuraavaa hoitoa ajatellen?

Tänne kuuluu tuhrua. =\ Vatsaa jomottaa ja pientä tuhrua tulee pyyhkiessä. Soitin jo klinikalle, käskivät rauhassa jatkaa lääkkeitä ja pe sitten Veritesti. Tuntuu niin turhalta kun tiedän että jos nyt lääkkeet lopettaisin niin vuoto alkaisi. Nyt me mietitäänkin sitä seuraavaa Pas siirtoa... Pitäiskö pitää tauko vai jatkaa samantien? Haluan ehdottomasti ainakin seuraavan siirron lääkkeillä ja kysyä onko vielä jotain mitä voidaan kokeilla. Klinikan hinnastossa on nimike "alkioliima". Tosta aion ainakin kysyä. Tietääkö joku teistä mitä se on ja onko kokemuksia? Yhdellä tutullani on myös ennen siirtoa aloitettu verenohennuslääkkeet tukemaan kiinnittymistä. Hän pistää joka päivä testiin asti ja jos plussa niin lääke jatkuu rv8 asti. Joku Lezo jotain niminen lääke kyseessä. Sellaisestakaan en ole ennen kuullut. Mä haluan nyt kaikki paukut käyttöön mikäli vaan lääkäri uskoo että niistä olisi pienintäkään apua. Meillä on 2 blastoa pakkasessa ja luulen että meidän hoidot on sitten siinä. Mä en yksinkertaisesti vaan henkisesti enää kovin kauaa jaksa tätä... Meilläkin vasta 2 epäonnistunutta siirtoa takana näistä lahjahoidoista ja nyt jo oon ihan romuna. Ehkä johtuu siitä että mulla oli odotukset (epärealistisen?) korkealla kun aloitettiin ja nyt ei hyvältä näytä... Itku tulee jo tätä kirjoittaessa... Sitä yhtä joululahjaa ollaan jo 7 vuotta toivottu, mutta ei näy, ei tänäkään vuonna.... Joten fuck you joulupukki!!!

Mä lähden nyt nukkumaan, unissani voin ehkä vauvaa nuuhkuttaa... :'(
-Weeru pp8 (ei tää mitään piinaa kyllä enää ole kun tiedän jo lopputuloksen...)
 
Paulanna kysymys sinulle; kuinka mones lahjasolusiirto toi teille plussan? Mua kiinnostaisi tietää että montako epäonnistunutta yritystä yleensä joutuu kokemaan ennen sitä plussaa. Meille kuitenkin annettiin klinikalla tosi korkeat prosentit onnistumiseen ja nyt mietin että oliko se prosentti per siirto vai per hoito... Huoh... Milloinkohan itse pääsisin sinne onnistujien prosentteihin??
 
Täällä vuoto jatkuu. Voimakkaampana eikä normi raskaustesti näytä enää mitään. Tänään saan taas verikoetuloksen joka varmaan laskenut kun testi näyttää jo negaa. Yritti muttei jaksanut...tänään saan varmaan lopettaa lääkityksen. Ohjeena sain klinikalta jatkaa mutta nyt tää tilanne on jo selvä.

Kohti uutta siirtoa siis..joulu nyt huilataan ja mikäli kaikki kunnossa niin tammikuussa uusi yritys. Ja kyllä tässä nyt Reprofitiin suunnataan, Suomen alkiot saa odottaa...

Weeru meillä ainakin jo...9 tai 10 siirto josta 2 raskautta alkanut mutta keskeytynyt. Mutta vielä me jaksetaan toivoa.
 

Yhteistyössä