Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hassutassu, pahoittelut! Aina se vaan sattuu yhtä paljon. Toivottavasti saatte selkoa tulevaan, se antaa toivoa.
I-K, olipa kiva kuulla sinustakin.
Johkunen, minkä ikäinen olitkaan? Ehkä luki jossain, mutta meni ohi..
Mä täällä pähkäilen koska varaisin ekan ultran..ennen lääkkeiden aloitusta pitäis käydä ultrassa kp1-2 (en edelleen ehkä tajua Miksi..) ja mitää hajua tuleeko kierto ajallaan ja yksityiselle ku menee niin pitäs silti jo varata ens viikon lopulle ihan arviolta..täytyy sit perua jos ei kierto vielä alakaan.
 
Iitu 79 syntynyt eli sua vuoden nuorempi ilmeisesti :)
Mulla oli vähän eri tausta kun viimeksi ollut kuukautiset helmikuun alussa ja nekin ajoitettu, mutta mulla limisultra oli viikko ennen punktiota jossa katsottiin oliko se tarpeeksi kasvanut. Aika outo aika tuo kp1-2.

Rahasta kun on ollut puhetta, niin mä laskin että meillä on mennyt nyt viiden hoitovuoden aikana suunnilleen pikkuauton verran rahaa näihin, eli about 16 000€. Halpaa joo mutta jos sillä nyt saisi sen ekan nyytin niin ei haittaa!!
 
Calcifer kiitos! Kyllä mä ymmärrän toisen lapsen yrittämisen. Omat sisarukseni ovat niin suuri rikkaus, että olisi ihanaa jos omalla lapsellani olisi myös sisarus. Mulla oli just viimeks laskun eräpäivä samana päivänä, kun virallinen testipäivä. Olipa kiva sitä sitten maksella..

Burma kiitos :)

Johkusen plussa toi mulle toivoa onnistumiseen :)

Hassutassu voi ei :( oon pahoillani :hug:

Iida-Karoliina onneksi kesään on vielä aikaa, joten jospa se paino kerkeis tippua :) suosittelen kevytpaastoa :)

Iitu haluaakohan ne kattoa limakalvoa siinä lepovaiheessa? Aika jännä kyllä tuo ja inhottavaa kyllä käydä ultrassa kesken vuodon..

on: Tänään kp 6 ja tiistaina se eka ultra. Empä oikein tiedä mitä tästä hoidosta oikein ajattelisi, kun ei oo mitään suunnitelmaakaan jatkosta, jos huonosti käy..
 
Hassutassu, pahoittelut. Ja pettymys tuntuu aina moninverroin pahemmalta jos pakkanen tyhjä. Rutistus....

Meillä se on mies joka on innokkaampi jatkamaan. Ja jatko tuleekin pian. Saimme soiton uudelta klinikalta Suomessa, että hoito toukokuun puolivälissä! Onko kokemuksia, sopiiko Zoladex kaikille?

Nyt vain näin pikana puhelimella.
 
NorthenShoul siis olitko siirrossa? Onnea. Tuo hinta kuulostaa tosi hyvälle.Odotkiko pitkään hoitoon pääsyä ja kävitkö klinikalla montakertaa ennen siirtoa. Tuo kyllä kuulostaisi hyvälle vaihtoehdolle.

Hassutassu voi ei, tosi harmitus sentään. On nämä tuikassa.

I-K tsempit painon pudotukseen, kesä kuulosta hyvälle, jospa oltais sitten tänä kesänä yhtaikaa onnellisesti odottavia.

Paulanna miten lääkärillä meni?
 
Viimeksi muokattu:
Oivikki, mulla on kohdun rakennevika, jota on korjattu lukuisat kerrat. Ateenassa poistettiin kohdun väliseinä, ja siitä sitten ongelmat alkoivatkin mun kohdalla. Mun kohdun limakalvo kun ei kestänyt kaavintaa. Tilannetta pahensi keskenmeno rv 12+4, kaavinta Jorvissa. Lisäksi kilpparin vajaatoiminta ja kilpparin vasta-aineet koholla. Voi olla vielä jotain muutakin, mutta en enää jaksanut lähteä selvittämään asiaa.

Olin siirrossa Bialystokissa, ja siirron sain ekalla kerralla. Siirtoja oli useita. Mutta tämä viime vuoden puolella. Olen ollut aikaisemmin myös Reprofit, Brno tuloksena keskenmeno ja vauva. Tsekeissä olin myös Ostravassa, mutta sitä klinikkaa en suosittele. Varsovassakin kävin.
Tallinnassa kävin ensiksi, mutta siellä 2 vuoden jono, joten jäi heti laskuista.

Reissattu on, ympäri Eurooppaa. Hyvä tiedonlähde on brittinaisten keskustelupalsta. Sieltä löytyy hyviä ketjuja maittain ja joistain ihan klinikoittainkin.

Infertility Fertility Support - Forum

Toinen, mikä kannatta lukea on VihreäLanka -artikkeli hedelmöityshoidoista.

Babybusiness | Vihreä Lanka


Olen lopettanut hoidot, ikävä kyllä.
 
Taas vaan omaa napaa: lääkärillä käyty vuotojen takia, ei hälyyttävää, eikä kohdunulkoista, kuten tiesinkin. Hormonit sekoittaneet kropan :(
Keskusteltu myös lääkärin kanssa mahdollisesta viimeisestä siirrosta ja taitaa nyt olla niin, että ollaan menossa tsekkeihin alkioadoptioon vielä tälle keväälle, kunhan tuo rakas mieheni nyt sanoo vielä viimeisen sanan:heart:

Kaikille vaiheisiinsa onnea toivottelen, huonosti olen nyt palstaa lueskellut, olen halunnutkin vähän vierottua.
Enkä halua listoille, ilmoittelen jos haluan :) kattellaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Sussuanna
NorthenShoul kiitos tiedoista, pahoittelut siitä, että et hoidot ovat osaltasi ohi. Tuon vihreän Langan jutun olenkin lukenut, samoin olen tuolla foorumilla lukenut, juttuja, mutta se on niin laaja, että aina kaikkea ei vain kovin helosti löydäkään.

Paulanna hyvä, että kaikki oli kunnossa. Toivottavasti se mies vielä innostuu tuohon suunnitelmaan.
 
Viimeksi muokattu:
HelleB Oletko itse onnistunut pudottamaan painoa kevyt paastolla. Millainen se oikein on, mitä silloin pitää syödä?

Oivikki mukavaa olisikin olla masut pystyssä samaan aikaan kesällä :)
aika kuluu kyllä nopeasti ja kohta jo onkin kesä.

Onko kellään ollut vaivana tuo veren sokeri, ja miten ovat siihen suhtautuneet klinikalla?
 
plastex kiva kun teillä on jo uudet suunnitelmat! :)

Iida-Karoliina mä oon ihan normaalipainoinen, mutta kiva saada aina sitä inhottavaa turvotusta pois, joten oon tehny pari kertaa vuodessa ton paaston. Multa lähtee yleensä 1-2kiloa ja sitä lähtee yleensä sitä enemmän mitä enemmän on ylimääräistä. Mun täti ja äiti on kanssa kokenu ton tosi hyväksi ja paino on laskenu. 20 päivää juodaan sellasta valmista detox-juomaa ja ruokavalio pidetään kasvis-, hedelmä-, marja-painotteisena netistä saa kyllä hyvät ohjeet.
 
Sussuanna, joo Pietarin Avassa ollaan.
Johkunen, samaa mieltä..ei mikään rahasumma ole liikaa jos se vauva vaan näistä hoidoista tulisi! Kävitkö muuten veritestissä?
On: yes, kierron pitäisi alkaa viikon sisällä..ihana taas saada Uutta Mahdollisuutta.
 
plastex kiva kun teillä on jo uudet suunnitelmat! :)

Iida-Karoliina mä oon ihan normaalipainoinen, mutta kiva saada aina sitä inhottavaa turvotusta pois, joten oon tehny pari kertaa vuodessa ton paaston. Multa lähtee yleensä 1-2kiloa ja sitä lähtee yleensä sitä enemmän mitä enemmän on ylimääräistä. Mun täti ja äiti on kanssa kokenu ton tosi hyväksi ja paino on laskenu. 20 päivää juodaan sellasta valmista detox-juomaa ja ruokavalio pidetään kasvis-, hedelmä-, marja-painotteisena netistä saa kyllä hyvät ohjeet.
Luulen että toi voisi olla hyvä myös minulle. Kun valmis juoma eikä muuta kun vihanneksia siihen niin ei tule kiusaus syödä liikaa.
Etsin noi tarkemmat ohjeet ja taidampa kokeila. Pitäis saada nyt 3-6 kiloa.. sen verran on yli painoa.. Mutta mukavuus syistä ja siksi kun aiemmin olen painanut (ennen hoitoja) 17 kiloa vähempi, niin yritän saada enemmän kyllä pois n. 6vielä siitä. se jo olis aika hyvä minusta..eihän sitä nyt tämän ikäisenä tarvitse olla ihan luurankokaan. :)
 
Tsekeissä Reprofitissa alkioadoptiossa käyneet!


Onko siirretty millaisia alkioita ja montako? Mikä oli tulos?

Itsellä mietinnässä joko kaksi blastoalkiota tai yksi tarkastettu alkio.
Kaksi blastoa on siirretty joka kerta. Siirtoja oli useita, yksi km rv 12+4 ja yksi vauva.

Johtuen kohdun rakenneviasta ja immunologisista ongelmista raskaaksi tulo oli erittäin vaikeata, vaikka blastot olivat hyvä - erinomainen -akselilla.

Prahan kautta pääsee siis junalla Brnoon parhaiten, bussillakin pääsee, mutta itse menin junalla. Kuitenkin se on Wienin kautta kaikkein kätevintä ja myös nopeinta. Bratislavasta pääsee yhtä nopeasti bussilla Brnoon, mutta kun ei taida olla suoria lentoja sinne, kuten Wieniin on. Budapestin kautta taas on 4 tunnin bussimatka.
 
Viimeksi muokattu:
SuurKiitos NorthernSoul tiedoistasi

Meillä tulee nyt sit seuraavaan kiertoon lähtö Tsekkeihin. Olemme katselleet, jos lennettäisiin Prahaan ja sieltä sitten vuokraisi auton ja ajaisi Brnoon. Kaksi tai kolme yötä ajattelimme reissussa viettää koska nyt selvisi,että mies pääsee lähtemään mukaan. Hoitopaikkapulan vuoksi 3v lapsemme lähtee myös mukaan ja siitä tulee tällainen kevään miniloma samalla tehtyä :) Tämä toivottavasti käy myös klinikalle.

Kaksi blastoa tullaan todennäköisesti siirtämään ja jos jotain tulee esteeksi niin ne on meille varattuna siellä kesäkuun loppuuna asti.
Ohjeistukset sain tänään lääkäriltä ja nyt sit odotellaan kuukautisten alkamista. Siirto osuu n 15.-18. huhtikuuta ajalle tai sitten jonnekkin hmaan tuleviasuuteen.
Silloin kun sitä vuotoa odottamalla odottaa niin silloin se ei kyllä tule ajallaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: amv ja Sussuanna
Odottaa hoitoa/Luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)

2014!
fanni_ (40+)
Iida-Karoliina (40+) Vuonna 2014 uusi hoito
Sufka
oivikki: vuonna 2014 uusi hoito
Tepsuttelija,
RouvaK33 ( esikoinen toiveena keskenmenon jälkeen, aikataulua ei vielä tiedossa)
persika (37), 1.lapsi
HalleB, (alle 30v)1.lapsi
Burma (38),1.lapsi
Pikkukintsu (37), 1. Lapsi, PAS tulossa
prinsessatyttö
Sussuanna

Hoito lähestyy
plastex
Toivokkaat
Johkuli,3.luovuttaja, lahjasoluhoito, vko 17
Iitu78, toinen, siirto alustavasti 14.4.
esemila, alkioadoptio 4/14 Tsekki
Paulanna (40+) alkioadoptio 5/14 Tsekki

Piinistelijät
Hassutassu (40+) toinen, testi 21.3
Johkunen: 1.lapsi, testi 24.3.

Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Vekkuliina, 31, LA 21.7.2014
amv (-76) toinen, lahja-alkio PAS, LA 2.8.2014
Vauva2014, la 26.8.2014
Aurora73(40), 1.lapsi toiveissa,LA Elokuun lopussa 2014
Unelma(ko)???
rudy (kaksoset v.2010)


:flower:Maaliin päässeet:flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö


Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen
 
Viimeksi muokattu:
Esemila ja Paulanna, hienoa että teillä Tsekeissä taas uudet mahdollisuudet! Nopeasti tuntuu sieltäkin palvelua saavan.
Joo, tosi kuumeisesti täällä nyt odotetaan että menkat alkaisi ajallaan, että toteutuisi tuo hoito suunnitelma tuollaisenaan..
 
Täällähän on sitten useampikin meitä Tsekkeihin lähtijöitä :) Me ollaan menossa Brnoon vko 24. Ja miehen osuus hoidetaan 9.6 -tai itsehän sen hoitelee :p ja blaston siirto sitten 13.6 ja kotiin 15.6 . Tuntuu ihmeelliseltä, että tämmoistä pystyy suunnittelemaan näin tarkkaan.

Nyt vaan odottelen menkkoja ja aloitan sitten Marvelonit. Ja odottelen lisäohjeista. Väestöliiton lääkäri on luvannut kirjoittaa lääkeet :)

Ida-Karoliina ja muut painon kanssa kamppailijat, mulla toimi hyvin 5+2 dietti. Se on sellainen että 5 pv viikossa voi syödä mitä vaan ja 2 päivänä vaan 500 kcl. Ei varmaan sovi kaikille, mutta mulla lähti mukavasti kilot.

Onkohan JOhkunen jo uskaltanut testin tekemään? Peukuttelen sormet ja varpaat pystyssä plussaa
 
Iitu ihmetteli sitä kierron ensimmäisten päivien ultraa. Puolassa ensikäynti on juuri kierron 1-5 päivä. Lääkäri halusi nähdä nollatilanteen, limakalvon paksuuden ja mahdoliset poikkeamat normalista. Sitten hän vertasi tietojaan seuraavassa ultrassa. Minusta tuntui hyvältä juuri hoitavan lääkärin tekemänä nuo ultrat. Tuli tunne, että hän haluaa tutkia perusteellisesti, eikä vain lykkää samaa kaavaa kaikille potilaille.

Onnea esemilalle ja paulannalle uusiin hoitoihin! Muillekin tsempit!
Mielenkiinnolla syrjästä seuraan Tsekkejen kuulumisia. Niitä ei ole ainakaan pitkään aikaan tällä palstalla kerrottu, josko lainkaan? Olisi kiva saada raporttia.
Hassutassulle halit!
 
Voi mikä Tšekki "villitys" täällä on, jee! Teitä on sitten useita peräperään piinailijoita : ) Alkaa taas kevättä kohden tapahtumia tulla roppakaupalla. Jännittävää!

Alkaa jo itseänikin kiinnostaa tuo Tšekki. ..Tarviiko sinne jotain tutkimuksia toimittaa tai käydä paikanpäällä etukäteen ennen siirtoa jos Suomessa nämä hoidot ovat jatkuneet pitkään?

Mutta hei; onnea teille kaikille niin ulkomailla kuin kotimaassa hoitoihin meneville!

).( Me ollaan jotenkuten toivuttu taas pettymyksestä ja mieheni pää on alkanut pehmetä...pikku hiljaa... Eli takaisin jonoon uutta hoitoa odottamaan ollaan palattu. Tänään juttelin lääkärimme kanssa hyvin kannustavan puhelun ja uusia ideoitakin oli.
Miten teidän lääkitykset hoitojen aikana? Kokemuksia Disperinistä ja kortisonista? Voi hurja...niin innolla odotan uutta yritystä! Nyt pitää vaan vetää kukkaron nyörit kireeksi. Ja toivoa että mieheni pehmenee entisestään : )

Mielenkiinnolla odotan ja toivon Johkuselle hyviä uutisia huomisen verikoetuloksesta...
 

Yhteistyössä