Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

nalletyttö kiva oli lukea kuulumisiasi ja paljon onnea tulevaan :) onko tietoa kumpi tulee?

johkusen ja rudyn ultrakuulumisia jään mielenkiinnolla odottamaan, tsemppiä :)

Meille ei ainkaan Tsekeistä , Reprofitista sanallakaan sanottu kolmen alkion siirrosta vaan ainoastaan yhen tai kahden alkion siiromahdollisuus annettiin.
Kyllähän niitä kolmen alkion siirtojakin jossain tehdään ja laki sen sallii. Lääkäristä niin riippuu se siirtääkö vaiko ei noin montaa.
 
Ei meillekään tarjottu Reprofitistä kolmen Alkion siirtoa, taitaa olla tapauskohtaista. Yhtä lääkäri suositteli mutta sanoi suostuvansa kahteenkin. Kaksi siirrettiin joista yksi lapsi syntyi (Esemila taisit aiemmin kysyä montako siirrettiin, meillä tosin omat siittiöt käytössä).

Kyllä taitaa Johkusella olla kaksi kyydissä! :)

Täällä oli myös ollut epäonnea, hassutassu ja plastex, pahoitteluni!
 
Sussuanna, meidän klinikalla siirretään 1 tai 2 riippuen omasta toiveesta. Mä oon pyytänyt aina kaksi, koska se lisää raskauden mahdollisuutta kuitenkin tuplasti. Kaksosriski oli jotain 10% tai yli, alkaneista raskauksista. Itse oon kaksonen ja mun mielestä se on niin ihanaa, joten se ei mitenkään pelottaisi. Harvassa paikassa siirretään enää yli kahta alkiota. Kamalin on varmaan Intia, jossa ne töräyttää kaikki alkiot tyyliin 10-15 kpl naisen kohtuun ja sieltähän ne seitoset sun muut on kotoisin..(joo lähinnä olen katkera, miten helvetissä johonkin kiinnittyy 7 alkiota kun muhun ei yhtäkään!)
ON: ultrassa kävin vuotamassa kun seula, kyl on epämiellyttävää tällainen kp2 ultra. Mutta kaikki ok ja sunnuntaina alkaa lääkkeet ja limiksen kasvattelu:)
 
Kaksi blastoa tarkoituksena siirtää tsekeissä, 6-päiväisiä :)
Valmistautuminen alkanut, etikkaa pitäisi vielä ostaa kaupasta ja vitamiinit on ollut menossa koko ajan. Vyöhyketerapia tulee mukaan kuvioihin kanssa ja muutoin normielämä jatkuu.
Nopsaan tämä aika kuluu näin keväällä, kun on valoa ja aurinkoa. Jännittäään se, uusi klinikka, uusi maa jne...
Menijöitä sinne :esemila, sussuanna ja paulanna, oliko joku muukin ????
Mitäs muut? Onko siirtoja tulossa lähiaikoina? Iitun muistankin, että kohta on ja olit jo sen ns. nollaultran käynytkin jo...
Erilailla noi lääkkeetkin alkaa, kun sulla alkaa estrogeeni vasta viikonloppuna, mulla alkanut josku jopa kp 1, joskus myöhemmin, riippunut kyllä siitä milloin vuoto alkanut...

Ihanaa viikonloppua kaikille :cool:
Ja raskautuneet, käykäähän kertomassa kuulumisia !
 
Musta yli 2 siirtäminen on sulaa hullutta. Tai siis siinä otetaan aivan hirveä riski lasten ja äidin terveydelle. Kaksosetkin on iso juttu etenkin näissä luovarihoidoissa kun näihin liittyy enemmän kaikkea komplikaatioita kuulema. Toki äkkiseltään kuulostaa että kaksi kerralla olis huippua ja luksusta mutta mitä lähipiirissä kaksosia on saatu (hoidoilla ja ilnan) niin ei ne ihan ruusuisesti kaikki oo menny :|. Mut onhan niitä hyviäkin tarinoita kuten Rudyllä :)

Joo on se jännä miten toisille tarttuu ja toisille ei millään. Mullakin on kaksi tuttua joilla hoidoissa onnistumisprosentti ollu 100. Toisella kaksi siirtoa ja kaksi lasta ja toisella kolme siirtoa ja kolme lasta..
 
paulanna

koska aloitat vyöhyketerapian?? mä jo vaikka ei aikataulua tiedossa siis ennen on nämä puhdistavat terapiat ja kun lääkkeetkin tulee ei enään sitten kuin mietoa rentoutumista :) aivan ihanaa ensi perjantaina pääsen toiseen terapiaani.
 
RouvaK33 : mä käyn kanssa vyöhyketerapiassa pitkin vuotta, välillä tiiviimmin ja välillä harvemmin, se on mun henkireikä ollut jo pitkään ja mun vyöhyketerapeutti tietää mun raskaustoiveet ja tekee hoitojakin sen mukaan :)

Etikka on vanhankansan keino auttaa raskaaksi tulemista, ruokalusikallinen omenaviinietikkaa / pv. Ei tee pahaakaan ja monelle auttaa myös painonhallinnassa.
Ruokavalioon kiinnitän tarkkaa huomiota ettei paino nouse, kun tuppaa kortisonista kuitenkin nousta. Eli mä syön maidotonta ja viljatonta ruokaa, ainoastaan 100 % kaura käy. Voin hyvin ja paino pysyy normina, tietty liikuntaa pitää olla myös:)
Turvesaunassa käyn 1-2 krt kuukaudessa.

Nämä on mun ohjeita itselleni ja valitettavasti eivät vielä ole edesauttaneet sen vauvan saannissa...

Kertokaa muutkin omia vinkkejänne ja varsinkin jollakin vinkillä raskautuneet ;)))
 
Kirjoittelen omia kuulumisia kun tänään selvittiin osittain säikähdyksellä...

Se keskiviikon pieni tuhru jatkui eilenkin ja tänään aamulla hulahti pönttöön jo verta, ei tummaa eikä hyytymiä mulla reilusti punaista. Soitin klinikalle ja pyysivät tulemaan ultraan. Eli viikkoja 5+2, sunnuntaina pitäis alkaa sydämen vasta lyömään.
Ultrassa löytyi 2 alkiota kiinnittyneinä tai niitä alkioita ei vielä näy kun ovat niin pienet, mutta sellaiset mustat alueet. Toinen oli 2 kertaa suurempi kuin toinen ja sillä löytyi ruskuaispussi. Tämä vastasi täysin viikkoja ja lääkäri sanoi, että ruskuaispussi on jo iso juttu kun on kehittynyt. Toinen siis puolet pienempi ja ei ruskuaispussia. Se voi kuulemma vielä kehittyä mutta voi olla että se liukenee sieltä pois ja aiheuttaa tuota vuotoa. Muuten kohtu oli puhdas, ei hematoomaa tms. Säikähdyksellä selvittiin tällä erää ainakin osittain!
Mutta seuraavaan ultraan asti ei mitään raskasta, ei yhdyntää ja yöksi laitan tupla-annoksen lugeja. Reilun viikon päästä sitten selviää onko siellä mukana 0, 1 vai 2. Toivotaan eniten että edes 1 sykkivä sydän löytyisi!
Mies sanoikin autossa, että aattele jos sinne olis siirretty vaan 1 ja se olis tulossa pihalle. Viimeiseen asti pidettiin päämme että 2 halutaan. No ei sen enempää manausta, toistaiseksi kaikki kunnossa ainakin osittain :heart:

Ruokavaliosta, me aloitettiin miehen kanssa herkuttomuus tammikuussa. Maaliskuun alussa jatkettiin 1 herkkupäivä viikossa, mutta eipä tehnytkään enää edes mieli. Helmikuun lopussa (pari viikkoa ennen siirtoa) aloitin myös gluteenittoman ruokavalion. Ok ei ihan 100% mutta melkein. Nyt olen siitä jo hieman lipsunut. Muutoin tammikuussa aloitettiin myös ns. endo-ruokavalio minkä löysin tukemaan sairautta. Tarkoittaa enemmän vaaleaa lihaa ja kalaa, vähemmän punaista lihaa. Hiilarit korvattiin vihanneksilla, kasviksilla ja hedelmillä, laktoosittomia maitotuotteita olen käyttänyt koko ajan. Tänä aikana mun vatsa on selkeästi reagoinut paremmin, ei enää sekasin ja huomattavasti vähemmän ilmavaivoja :) Vatsaa ei myöskään turvota ja tietysti iho voi paremmin. Tämä tuntuu mulle hyvältä ja sopivalta juuri nyt.

Tuosta kortisonista vielä, mulle se aiheuttaa suuriakin uni-ongelmia. Simahdan illalla 9-10 mutta herään 3-5 pyörimään ja valvomaan. Siitä yleensä ilman lisäunia töihin ja kun tulen kotiin niin nukun väsymystä pois tunnin pari. Tää ongelma on ollut aikaisemmin mutta nyt kun kortisoni jatkuu tuonne vko 8 saakka niin meinaa painaa väsy. Mä otinkin nyt pari perjantaita vapaaksi töistä pääsiäiseen saakka että pääsen vähän lyhyemmällä työviikolla.

Aurinkoista viikonloppua kaikille :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Johkunen, huh, nuo vuodot on kyllä kamalia. Olen tällä kertaa vielä toistaiseksi niiltä säästynyt, mutta tuplien kanssa tuli. Pelästyttää joka kerta. Joillakin vuotelee reippaastikin ja silti raskaus jatkuu normaalisti. Toivotaan, että pysyvät nyt poissa ! Mutta ihania ja toiveikkaita uutisia ultrasta kuitenkin:heart: Raastavaa, kun vielä joudut odottelemaan. Nyt rauhassa vaan =)

Ruokavaliosta ym. nikseistä; olen jokaisessa onnistuneessa hoidossa siemaillut iltaisin tilkan punaviiviä piina-aikana. Jos sillä ei muuta vaikutusta ole, niin ainakin rauhoittaa...Monivitamiini on myös ollut käytössä. Muuten olen elänyt niin tavallisesti kuin vain mahdollista. Syönyt ja juonut sen kummempia miettimättä. Ruokavalioni on suht terveellinen, sopivasti kaikkea. Herkuttelut olen pyrkinyt pitämään kurissa ja keskittänyt ne yhteen päivään viikossa. Plussan jälkeen on taas vähän lipsahtanut :whistle: Kunhan pahoinvointi hellittää, tarkoitus on todella keskittyä järkevään syömiseen, ettei painoa kertyisi kamalan paljoa.
Ultra pyörii mielessä. Olisi tehnyt mieli mennä jo tänään, mutta odottelen nyt kuitenkin tiistaita. Pahoinvointi on tullut näköjään jäädäkseen ja kahvi tökkii pahasti. Nukkua voisin vaikka kuinka paljon. Onneksi olen saanutkin ottaa päikkäreitä lähes joka päivä =) Hyvää viikonloppua !! Pianhan täällä on taas monta piinailijaa =)

Rudy ja Poikaset rv 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Nalletytölle piti vielä lähettää tsemppiä loppuraskauteen, eipä ole enää montaa viikkoa sinulla jäljellä =) Ihanaa, kevätvauva :heart: Tulehan kertomaan sitten, että kuka sieltä tuli. Olemme muuten samalla klinikalla, todellisia ihmeidentekijöitä ;)
 
Olen lukenut ketjuanne jo jonkin aikaa. Olen 40+. Tehty omilla soluilla 2 IVF-hoitoa ja useampia siirtoja. Tulos nega aina. Nyt luovutettujen hoidossa. Ensimmäinen siirto tehtiin. Tulos negatiivinen..
Nyt toisesta siirrosta Clearblue digitaalisella plussa (se, missä on tekstinä tulos), mutta plus/miinuscb-digitestillä ei mitään tulosta.
Veritestistä tuli 270 hcg, joka ei lääkärin mielestä ollut tyydyttävä arvo. Siirrosta oli n. 16 päivää. Kehotti varaamaan ajan uuteen veritestiin.
Pientä tuhnua tullut noin viikon ajan ja tänään sitten punaista vuotoa.. Tässä tämä taisi olla... Harmi, kun ensin oli toivoa ja sitten..
 
Carolyn, voi ei :(. Yritetään pitää toivonkipinää. Ainakin niin, että kiinnittyminen oli jo positiivista..joten jatkossa vois onnistuakin. Vaikkei se nyt lohduta tippakaan :(

Rydylle tsemppiä ensi viikkoon. Tulehan kertomaan kuulumiset!

Johkuselle peukut myös. Hienoa että ultrassa kaikki oli ok !!

Mites Johkulin elämä etenee?
 
Nuo valmistautumivinkit ovat ihania! Itse olen vasta vitamiineja aloittanut, siis laajemmalla arsenaalilla kuin tavallisesti. Pitää tuota etikkaa hommata kun käyn kaupassa. Ja sitten ne greippimehut ja soijamaito, onkos niistä mielipiteitä?
Ennen Tsekkeihin menoa ajattelin käydä jäsenkorjaajalla ja Tsekeissä akupunktiossa. Kaikki konstit käyttöön, eikai niistä haittaakaan liene.
Tsemppiä kaikille sinnikkäille naisille täällä <3
 
Johkunen hui, kun säikyttelee nuo vuodot.. Toivottavasti seuraavassa ultrassa on edes se yksi sykkivä sydän :heart:

Mä pidin tuoresiirron jälkeen kevytpaaston ja sen aikana jo siirryin hiljalleen gluteenittomaan sekä maidottomaan ruokavalioon. Oon syöny mielettömiä määriä marjoja, hedelmiä ja kasviksia. Aamuisin surautan kunnon smoothien.

on: Kävin eilen ultrassa. Limakalvo oli 9,5mm ja folli 18mm. Pistin eilen illalla Pregnylin omaa ovulaatiota tukemaan. Mun oma lääkäri ei ollu paikalla ja jäin miettimään, että miksi lääkäri sanoi, että alkiot sulatetaan maanantaina. Ne oli kolmen päivän ikäisiä pakastettaessa ja tarkoitus olisi siirtää blastona. Jos mun ovulaatio on tänään tai huomenna, niin miksi ne alkiot sulatetaan jo maanantaina? Pitää ehkä maanantai aamuna soittaa klinikalle ja varmistaa asia, ettei jää vaivaamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Kiitos calcifer kysymästä. nyt on primalutit päällä ja huhtikuun lopulla olisi siis 3. lahjoittajan 1. siirto (ollaan kakkossaajia). miehellä on ollut dna fragmentaatio tosi korkea ja nyt ollan mietitty että otettaisiin lahjasiittiökin. miehelle se ei nyt enää ole ongelma, mutta yllättäen se minulle tuntuu vielä oudolta. kai se tästä menee ohi, mutta tuli taas yllätyksenä. onko muilla vastaavia kokemuksia? toisaalta on sitten ainakin hyvä alkio, mutta toisaalta miehen geenit eivät ole sitten nekään mukana. että sellaista tällä kertaa.
 
Halle peukut hurjasti pystyssä teidän blastojen puolesta :)
Jos sulla oli ovis perjantaina niin 5 päivää siitä eteenpäin on keskiviikko ja jos kolmipäiväiset alkiot otetaan maanantaina sulamaan niin ovat keskiviikkona viispäiväisiä. Meniskö se niin yksiin?!
 
Viimeksi muokattu:
Halle, Johkunen kirjoittikin jo hyvin :). Eli juuri näin, koska alkionne on 3pv ikäisiä niin silloin ne otetaan ma sulamaan koska oviksesta olisi tavallaan 3pv aikaa jne :)

Johkuli. Ymmärrän. Mutta itse ajattelisin (toivottavasti et loukkaannu, nää on vaan mun ajatuksia, ei mitään neuvoja) että teillä on jo pitkä tie kuljettu eikä ikuisesti (ehkä) ole mahdollisuus tahkota. Joten sinuna/teinä mä lähtisin luovutussiittiöille mikäli se molemmille on ok. Ymmärrän kyllä 100% että mietityttää, ettei lapsella ole kummankaan perimää. Toisaalta se voi olla rikkauskin, perimä on lopulta vain geenejä ja emäspareja, lapsi kasvaa sinun sisällä, sinun aineksista, teidän rakkaudella ja kasvatuksella omaksi yksilökseen. Halaus.

Sussuanna, mä itse oon vähän soijamaitovastainen. Soija kai lienee vähän parjattu aine, hormoonihäiritijä. Vaikka sen sanotaan olevan tietyllä tapaa estrogeenivaikuttaja niin se ei välttämättä ole sitä positiivisella tasolla. En tietenkään väitä, että siitä olisi jotain hirveää haittaa hoitojen kannalta mikäli sitä muuten nauttii, mutta itse en sitä ehkä alkaisi käyttää hoitoja silmälläpitäen.

Mutta rentoutumisvinkit on kyllä tarpeen. Mun huono puoli on hirvee stressaus. Mä kuulostelin hoidoissa joka nipsauksen ja googletij ihan liikaa kaikkea hoitoihin liittyvää :/ . Mä en tajua miten jotkut suunnilleen pystyy unohtamaan testipäivän tai sen, onko vaikka pakkasessa alkioita jne :D. Mä olen "liiankin kartalla" näiden hoitojen aikana ;)
 
Hei, täällä varmaan joku osaisi auttaa? Löysin googlesta palstelle. Lopetin 21 päivää sitten pillerit, silloin vuosin, procren pitäis laittaa tänään, mutta nyt onkin kp1.. Laitankohan silti procrenin? Voi sunnuntai
 
Onpa pulma Dekkis :(
Soittaisin ehkä oman alueen sairaalan päivystävälle gynelle ja toivoisin, että hän tietää jotain lapsettomuushoidoista. Tai toinen mahdollisuus mennä johonkin lääkärikeskukseen vastaanotolle, mutta on turhan kallista tässä kohtaa.
En osaa itse neuvoa, koska olen pistänyt itse jarrun aina muuna kuin kp1, kp1 on alkanut jo estrogeeni. Milloin sinulla suunniteltu siirto ja milloin oli tarkoitus alkaa estrogeeni ?

Toivottavasti Carolynin hcg olisi nousussa.

Johkulille voimia miettiä käytättekö lahjasiittiöitä. Hyvä, että miehesi asian hyväksyy, nyt vain mietit mikä on sinun päätöksesi. Meillä on lahjasiittiöiden käyttö ollut minulle selvää, mutta mies on joutunut työstämään asiaa paljon enemmän nyt kun alkioadoptioon ollaan menossa.

Kaikille hyvää sunnuntaita ja voimia vaiheisiinsa! En päivittele nyt listaa, olen vähän pihalla missä vaiheessa kukin, kun en aktiivisesti enää kaikkea lue...
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos paulanna viestistä. Jos ymmärsin oikein niin siirron pitäisi/piti olla toukokuun alkuviikoilla. Mutta ohjeissa ei puhuta kyllä kiertopäivistä mitään, kehoitettiin vaan lopettamaan pillerit ja pistämään procren 21 päivää tästä. Ei ollut mitään puhetta kuukautisista.
Niin estrogeenin piti alkaa 2vkoa procrenista uän jälk?
 
Viimeksi muokattu:
Dekkis
procren pistetään kierronpv 21. Eli jos sulla on nyt menkat alkanu niin 21 kp pistät piikin. Sitte ootettaan menkat ja estro alkaa yleensä kp 2 tai jotain sinne päin :). Mut varmista nyt vielä. Nää on vaa ohjeet mitkä pätee piikkiin yleensä
 
Viimeksi muokattu:
Dekkis
procren pistetään kierronpv 21. Eli jos sulla on nyt menkat alkanu niin 21 kp pistät piikin. Sitte ootettaan menkat ja estro alkaa yleensä kp 2 tai jotain sinne päin :). Mut varmista nyt vielä. Nää on vaa ohjeet mitkä pätee piikkiin yleensä
Taidan olla pistämättä ja tiedustelen huomenna asiaa, ei kai päivä sinne tänne tee mitään, jos se olisikin pitänyt tänään pistää.
 

Yhteistyössä