Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Jonnuli mulla oli käytössä Crinone (Lugeja vastaava geeli) ja Terot. Toimi erittäin hyvin.

(.) Prinsessamme on syntynyt ja vuosien odotus sai siis sittenkin onnellisen lopun. Onnesta sekaisin! :love:

Fanni
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Fibbis
Heippati rallaa. Täälläkin alkaa tohina. Ens vk pitäs alkaa laastarit ja vk 40 suunnitelman mukaan punktio yms. Mutta kokemuksella yleensä ei mee ihan niin. Mutta näillä näkymin :)!! Että Rouva K33 päästään näemmä piinaillaan kimpassa :love: mikäli siis meillä saadaan tavaraa siirtoon.

Jännittää ihan hitosti. Kun tietää mitä voi mennä pieleen :unsure: uaahh.



juuu toivotaan parasta ja kirjoitellaan mitä tilanteet tuopi, toivottavasti sen verran olkoon se nyt meidän aika <3
 
Onnea Fanni :love:

Jonnuli. Empä oo kuullukaa tosta era-testistä. Mit sen verran oon lukenu et jenkeissä tutkittu sitä kauanko lugeea (tai siis ylipäätään keltarauhasvalm.) pitäisi käyttää ennen siirtoa. Onnistumis% oli ihan surkea 1-3 päivän käytöllä ja 4-6pv oli se optimi.
Ja mulla on ollu aina käytössä 800mg lugea. Ulkomailla käytetään jopa 1000mg. Silloin onnistuneessa siirrossa aloitin lugen vahingossa vrk liian aikaisin joten ehdim käyttää 5vrk ennen siirtoa kun siirto venyiki 4pv kohdalle. Lääkäri oli sitten sitä mieltä et ihan ok että aloitin "väärin ". En sitten tiedä onko tolla ollu vaikutusta.

Rouva K33, se on meidän kuu!!!
 
Onnea Fanni :love:

Jonnuli. Empä oo kuullukaa tosta era-testistä. Mit sen verran oon lukenu et jenkeissä tutkittu sitä kauanko lugeea (tai siis ylipäätään keltarauhasvalm.) pitäisi käyttää ennen siirtoa. Onnistumis% oli ihan surkea 1-3 päivän käytöllä ja 4-6pv oli se optimi.
Ja mulla on ollu aina käytössä 800mg lugea. Ulkomailla käytetään jopa 1000mg. Silloin onnistuneessa siirrossa aloitin lugen vahingossa vrk liian aikaisin joten ehdim käyttää 5vrk ennen siirtoa kun siirto venyiki 4pv kohdalle. Lääkäri oli sitten sitä mieltä et ihan ok että aloitin "väärin ". En sitten tiedä onko tolla ollu vaikutusta.

Rouva K33, se on meidän kuu!!!








Todellakin on ;)

ooo okej et siis niissä lugeissakin voi piillä se plussa :) hmmmm hmmm ;)
 
Kiitos kaikille myötäeläjille,olette ihania :)

Jännät paikat calciferilla, jonnulilla ja rouva33, huuuurjan paljon onnea matkaan. Uskokaa vaan,etyä nyt on se kerta millo lapsi tulee kotiin asti (y)

fanni, onnea pienokaisesta. Voih, aina tulee itku ,ilosta, kun kuulee vauvauutisen täällä :love:

jonnuli, mä en luovuta vielä, mut pidämme rahansäästövapaata.
Olemme ajatelleet, että vuoden alkukuukausina tammi-maalis käyn era-testissä ja sen mukaan sit siittoon keväällä. Sitä ennen kuitenkin huoletonta ja stressitöntä elämää ja etelän lämpöön hetkeksi alkuvuodesta. Nämä nyt suunnitelmat,mutta mitään ei voi varmaksi sanoa mikä se aikataulu sitten on. :)

Olen käynyt purkamasa itseäni nyt kuntosalilla ja rehkiyt oikee urakalla. Tekee niin hyvää.

Mulla lugeja ollu käytössä se 800mg/pvä. Tosin tutkimustahan on tehty, et niitä käytettäisiin liikaa ja pienempi määrä olis riittävä. Paulanna taitaa tietää tästä jotain enemmä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva K33
Voi kurjuus Esemila , se on sitten ensi kerta se tärppikerta :)
Lugeista senverran, että minulle vihdoin ne plussat tuli kun Lugeja vähemmän käytössä : 200 mg x 2 muistaakseni. Ja tästä pienemmän määrän tehosta ihan tutkittua tietoa, kävin Helsingissä yhdessä parhaista klinikoista, jossa kaksi suomen gurua lapsettomuussaralla minua hoiti ja heistä toiselta näistä Lugetutkimuksista kuulin ja hän suositteli vähentämään annostani.
No, minulla tehosi, vaikutti varmaan moni muukin asia kuten huippualkiot esim.
Voi kun tietäiskin mistä kaikki johtuu ja mikä. Kellekin sopii...mutta kun emme sitä tiedä.
Kaikille voimia ja onnea hoitoihin ! Palkinto on mitä parhain
T. Paulanna ja babyt puolivuotta
 
Hei!
Me olemme lahjamunasoluhoitojonossa ja hoito on ilmeisesti edessä kunhan kuukautiset alkavat. Seuraavaan kiertoon sitten jarrupiikki ja marraskuussa siirto. Jännittää mutta jotenkin kuitenkin jalat maassa kun takana kaksi ivf-hoitoa omilla munasoluilla huonoin tuloksin, ikää taitaa vaan olla liikaa. Kaikki muu toimii mutta ilmeisesti omat solut jo vanhoja.
On ollut ihana lukea täältä ketjusta samoja juttuja joita itse pohtinut asian suhteen.
Välillä olo on toiveikas, jospa nyt viimein onnistumme ja välillä taas aivan toivoton.
 
Ninnuskalle onnea hoitoihin myös multa! Samana vuonna olen syntynyt ja omilla soluilla tuli aina joko negaa tai keskenmeno (pari vuotta sitten lopetettiin koko juttu). Tämä eka kerta ja yhden alkion siirto lahjasoluilla sen sijaan johti siihen, että kohta on 17 viikkoa täynnä ja mahakin jo alkaa näkyä. Mun kokemuksen mukaan siis nuoremmissa soluissa on voimaa ja taikaa! Toki tähän erilaisia tunteita liittyy, kun ei ole biologisesti oma vauva, mutta joku jännä ja ihana yhteys mahassa kasvavaan pikkuiseen on ollut alusta asti.

Onnea ja tsemppiä ja paljon plussia myös kaikille muille!
 
  • Tykkää
Reactions: Ninnuska73
Hei pitkästä aikaa!
Olen kyllä taustaillut täällä mutta en ole oikein jaksanut kommentoida mitään...meidän kaikki viimeiset hoidot ovat menneet niin pieleen. Taas vain toivottomia nolla yrityksiä. Ja pistettiin jo hanskat naulaan että tämä oli tässä...
Noh nyt kuitenkin päätettiin vielä joulu-tammikuussa kerran käydä Tsekeissä. Vielä kerran...voi että..miten tämän voi lopettaa? Nämä epäonnistumiset niin repii rikki meitä.

Nyt mietin mitä muuta voin tehdä mikä voisi auttaa? Kohdunrapsuttelu vai mikä?
Paulanna - nyt vasta luin viestisi ja apu olisi todellakin tarpeen. Nyt tarvittaisiin joku huippulääkäri avuksi vaikka auttaako meitä enää mikään..

Mutta nyt kerätään rahavaroja ja aletaan valmistautumaan oikeasti siihen vihoviimeiseen hoitokierrokseen. Sitten on meidän rahat ja voimavarat loppu.
Hassutassu
 
Onnea hoitoon Ninnuska ja Hassutassulle tervetuloa takaisin!
Onko teille tehty era-testiä? Meillä se on kyllä paljastanut paljon ongelmia. Niiden takia on jo tehty turhia siirtojakin. Ensinnäkin ensimmäisessä testissä huomattiin että lääkitys ei toimi toivotulla tavalla, siihen meni 2 passia. Sitten viimeisessä lääkkeellisessä kierrossa paikallistettiin että siirto on liian myöhään tehty. Se oma aikaikkuna voi heittää päivällä tai ehkä parilla. Suosittelen kyllä eraa jos on useita tuloksettomia siirtoja. Lisäksi rapsuttelusta voi olla apua.
 
Ninnuska ja Hassutassu paljon peukkuja ja halaus.
Onhan tämä aikamoista. Kun kukaan ei tiedä mikä vaikuttaa ja miten.
Jonnuli.. miten ne lääkkeet oli väärät vai tarkoititko sitä et se perus kombo estrogeeni-luge ei ollu hyvä? Ja mikä oli ns myöhäinen siirto? Itselläni toi onnistunu oli joskus kp25 kohdalla.
Mun mielestä siis "myöhään" mutta toisaalta olen luomuna tullut raskaaksi kierroista joissa ovis on ollu kp11/12 ja myös sellaisesta jossa se on kp23.. mutta luomuissa tietysti limis kasvaa suhteessa muniksen kasvuun eli limis kasvaa ja kehittyy eri tavalla kuin näissä keinotekoisissa.
Yritin Googlesta etsiä tosta erasta mutta hirveästi ei löydy. .onks sulla vinkata mitään kotimaista lähdettä? Missä tota tehdään? Nyt se on tietysti itselle myöhäistä kun hoito on jo päällä.
Mulla hoitotaustainen kaveri jolla plussat on tullu hyvin erikoisilla komboilla. Toisessa limis vuoti pois viikko ennen siirtoa ja laastareilla nopeasti kasvatettiin. Plus. Toisessa taas siirto venyi aika myöhään lomien takia mutta silti plus.. että onks se sit niin että toi aikaikkuna voi toislla olla sit venyvämpi vai onko toiset sit ns "herkempiä " sen suhteen?
 
Calcifer, niissä pas-kierrossa mulla on käytetty Letrozolia stimuloimaan munasarjoja. Se on siis puolilääkkeellinen tai -luonnollinen kierto, jos ymmärrän oikein. Letrojen pitäisi olla niinkuin Clomit vaikutukseltaan. Ne kuitenkin jäädytti munasarjani eli luteaalivaiheessa on oltu ihan jossain väärässä hormonaalisessa tilassa, vaikka käytin Lugeja. Silloin eran tulos oli "ei vastaanottavainen". Era kertoo siis kohdun limakalvon vastaanottavaisuudesta ja oman henkilökohtaisen aikaikkunan sille. Tämä toinen era tehtiin progynova+Luge-kombolla, jolloin tulos 6. Pv testissä (joka on normaali siirtopäivä blastoilla) oli se post-vastaanottavainen. Kaikilla meillä on ihan omanlainen kierto ja joillakin juuri se 7. Tai jopa 8. Pv on paras siirtopäivä. Era olisi 6. Pv pre- vastaanottavainen. Minulla kokeillaan nyt 5. Pv siirtoa.

Tämä on aika uusi juttu ja Suomestahan lähetetään näytteet Espanjaan. Käsittääkseni vain Espanjassa ja sitten Jenkeissä tehdään näitä. En tiedä onko Suomessa montaa klinikkaa jolla sen näytteen voi ottaa. Haulla Endometrial receptivity array saa parin vuoden ajalta ulkomaisia kokemuksia kyllä. Kenenkään muun kokemuksia ei tosiaan voi verrata siirtopäivien suhteen kun kaikki me ollaan erilaisia ja reagoidaan lääkkeisiin eri tavalla :)
 
Hei! Tulin kurkkaamaan tännekin ja toivon kaikille jaksamista ja sitä parasta mahdollista tulosta syksyn hoitoihin! Onnistuminen voi tulla seitsemän vuoden hoitojenkin jälkeen, kuten meillä (josta siis kyllä kolme vuotta taukoa).

Tsekkeihin menijöille, muistakaa pyytää että saisitte ns. proven donorin. En tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa, mutta siis jotenkin on todennettu, että luovuttajan solut toimivat (ehkä luovuttanut aiemmin?). Mä uskon että meidän onnistumisessa tärkeintä oli hyvät solut.
 
Hienoa kuulla että moni täällä pääsee lähiaikoina siirtoihin. Tuo proven donor on mun käsittääkseni luovuttaja jolla on "näyttöä" eli hänen soluistaan on ainakin alkanut raskaus tai useampia. Meillä oli nyt sellainen luovuttaja josta tämä raskaus alkoi.
27+1
 
Anteeksi tuppaannun kysymyksineni.. menossa siis lahjasoluhoito ja limakalvon kasvatus. Takana long strory, menetettyjä vauvoja jne.
Onko teillä ihanilla kokemusta siitä että limakalvo ei meinaa kasvaa lääkkeillä? Nyt siis estradot ja limis nippanappa 5mm kp12. Määrättiin lisäksi zumet. Mulla on ennen estradot toiminu ja limis kasvanu hyvin mutta nyt jostain syystä ei. Lisäksi luovuttajan punktio tulossa aikaisintaan kp22 eli aika myöhään. Onko noin pitkä aika ok? Tuleeko siirto liian myöhäiseksi?
Vaihtoehtona on lopettaa hoitokierros ja siirrtää hommaa tulevaisuuteen. Mutta siihen en tahtoisi ryhtyä monestakin syystä. Lääkäri sanoo juuta ja toinen jaata. :( Kertokaa kokemuksia..
Miten ulkomailla toimitaan?
 
Tammitytölle pikaisesti vastaan: mulla ollut välillä limakalvon kanssa ongelmia. Yhdessä hoidossa limakalvo oli kp 11-13 (en muista tarkkaan mikä päivä) vain 4mm, lisäsin progynova annosta ja uusi mittaus juuri ennen siirtoa, silloin 7.2mm joten siirto tehtiin kp25, siitä hoidosta alkoi raskaus (päättyi tosin km). Mulla on myös yksi onnistunut raskaus jossa siirto tehty kp25 limakalvolle 7.5mm. Nämä siis 5pv blastoja. Eli tuo kp22 ei mun korvaan kuulosta myöhäiseltä varsinkaan jos blastosiirto. Yksi PAS hoito on peruttu limakalvon takia, silloin kp13 oli 5.6mm mutta siirto olisi ollut jo kp21, klinikka kehoitti perumaan. Näihin taitaa monta seikkaa vaikuttaa, hankalia päätöksiä. Onko sulla mahdollista tehdä uusintamittaus ennen siirtoa ja päätöksentekoa, vai pitääkö päättää nyt? Mä käsitin omalta lääkäriltäni että jos olisi ollut alle 7mm siirtopäivänä niin ei olisi siirtoa tehnyt.

Edit: no luinpa huolimattomasti, olit laittanut että punktio on kp 22 eikä siirto. Itselläni siis kp25 ollut kahdesti onnistunut siirtopäivä, vaikea uskoa että siitä pari päivää myöhempikään maata kaataisi.

Tsemppiä kaikille vaiheisiinne!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä